Hij hoeft ook niet perse op jouw pc te staanquote:
Handig om daar op te klikken..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:34 schreef Litso het volgende:
Ouch, ik las de OP en dacht 'ff de site bekijken'. Mn pc is direct gecrashed, en ik zit op werk (internetbedrijfje). Ik hoop dat de virusscanner hier z'n werk doet, anders heb ik een probleem
Ohquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet perse op jouw pc te staanHij kan ook op die van RE staan... want toegang tot netwerk.
Ok.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:18 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Het is mn eigen computer ja. Ik durf dit niet
Net belde Dizer (die heeft de site gemaakt), hij heeft pcextreme gebeld (site van die vriendin van mij die het ook heeft is daar ook gehost) maar die snappen er ook niks van.
Hij gaat iig op zijn schone computer de wachtwoorden enzo veranderen, want ik ben bang dat als ik het doe, het virus het zo weer gevonden heeft
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:47 schreef Re het volgende:
homepage is iig veranderd naar goolge
ik krijg allemaal genereic FakeAlert.d!gen waarschuwingen, verder is er nog een sys.exe geinfecteerd waar de virusscan hier op kapotgaat:')
Das het mooie van een netwerk. Stel je heb 500 comps in dat netwerk, en 1 van die 500 is besmet, dan kan dat virus bij alles van het netwerk. Dus ook bij de ftp gegevens.quote:
Ga ik doen zodra avast klaar isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Probeer dit dan maar.
Updaten en scannen met Malwarebytes' Anti-MalwareStart MalwareBytes AntiMalware (Vista gebruikers > rechtermuisknop kies uitvoeren als Admin). Draai Malwarebytes' Anti-Malware niet in safemode, dan anders aangegeven.
Update Malwarebytes' Anti-MalwareSelecteer de "Update" tab. Klik op "Controleer Updates". Wanner het updaten klaar is, selecteer de "Scanner" tab. Klik "Volledige Scan". Wanneer het scannen voltooid is, klik op "OK", en ga naar de resultaten lijst. Bij de resultatenlijst, selecteer alles en klik op "Verwijderen". Na een succesvolle scan, een log zal automatisch worden geopend in Notepad. Kopieer en plak deze log en zet het in je volgende reply. Klik je de log om de één of andere reden weg, dan kun je hem hier weer vinden: C:\Documents and Settings\[gebuikersnaam]\Application Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Logs

Until a few days ago, the only anti-virus software to detect and cage the virus was Avast! (one of the free ones!). Systemic, Norton and co were clueless.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als ze gewoon even in heel het netwerk even Malwarebytes anti-malware installeren om het te detecteren en te verwijderen. Proces kan alleen wel enige uren duren als het voor meerdere machines geldt.
aVast doet hier trouwens niet veel tegen..
Die is toch ook actiefquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Malwarebytes werkt alleen als er een virus/trojan actief is het is geen actieve scanner. (Het kan wel, maar dan moet je ervoor betalen.)
Maar het is een zeer goed programma.
Ja, ik bedoel proactieve bescherming (voorkomen van binnendringen systeem) daarvoor moet je betalen. (optioneel natuurlijk.) (beschermingsmodule) de rest is allemaal gratis.quote:
Ja, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat dat ding moet doen, is die gumblar verwijderen. Aangezien hij al actief is. En dat is gewoon gratis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel proactieve bescherming (voorkomen van binnendringen systeem) daarvoor moet je betalen. (optioneel natuurlijk.) (beschermingsmodule) de rest is allemaal gratis.
De minilaptop heeft AVG (heet dat zo?) en die van Re weet ik niet. Minilaptop heb ik nog niet aangehad, nog geen zin inquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat dat ding moet doen, is die gumblar verwijderen. Aangezien hij al actief is. En dat is gewoon gratis.
Voor gewone bescherming draait ze op dr eigen pc avast.
Wat draai je eigenlijk op die andere machines MB?
Ben m aan het downloaden. Sophos vond niks, maar ik weet niet of die er al van op de hoogte is. Ik heb de helpdesk meteen maar ff ingelichtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Download ff avast. Ik snap het niet he...
Ook op MikeyMo zn werk... ze hebben daar virusscanners... en geen enkele is afgegaanterwijl hier gelijk mijn pc ging lopen schreeuwen " BAD IFRAME! VIRUS! TROJAN!"
aVast doet dan half werk, hij verwijderd het virus, maar laat de backup voorziening staan. Gevolg is bij reboot van de computer dat het virus zich uiteindelijk weer terug zet via het Windows Register en verborgen bestand ergens op de HD. Kun je weer scannen en hetzelfde proces opnieuw blijven doen. Dan blijf je bezig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Until a few days ago, the only anti-virus software to detect and cage the virus was Avast! (one of the free ones!). Systemic, Norton and co were clueless.
verwijder ze in veilige modus? Hier ook wel eens gehad... en dan doettie het wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:17 schreef MissBliss het volgende:
Avast is klaar, niks gevonden
(Alleen 3 foto's die niet te scannen zijn, die zijn ook niet te verwijderen, heel raar, maar dat is al langer dus zal hier wel niks mee te maken hebben.
Nu ga ik dat malwarebytes eens proberen.
aahquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
aVast doet half werk, hij verwijderd het virus, maar laat de backup voorziening staan. Gevolg is bij reboot van de computer dat het virus zich uiteindelijk weer terug zet via het Windows Register en verborgen bestand ergens op de HD. Kun je weer scannen en hetzelfde proces opnieuw blijven doen. Dan blijf je bezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |