quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:32 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
... want ik stond toch wel even met open mond te kijken naar het gewicht.
Hey, dat had ik een jaar geleden moeten lezenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat het deze is
http://www.borstvoeding.c(...)t-grote-borsten.html
Ik vind het ook een top-site.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:47 schreef miss_sly het volgende:
ik vind die hele site top. ben langzaam maar zeker alles aan het lezen en heb er veel aan.
Het begint al redelijk te genezen, ik heb hem er al weer aan laten drinken een keer omdat de stuwing zo erg was en hij me geen tijd gaf om rustig te kolven en dat ging eigenlijk best goed.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:57 schreef mrien het volgende:
Als je eenmaal begonnen bent met een flesje moet je proberen dit ook regelmatig te geven zodat ze het niet verleren ofzo. Lotte dronk een hele tijd goed uit het flesje, tot ik weer aan het werk moest(wel goedgekomen gelukkig hoor)
Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat!
Hopelijk hersteld het bij jou ook snel Flower-Ti-Amo!
Ik heb op vakantie gemerkt dat het geven van borstvoeding niet altijd even handig is..zeker onderweg wilde mevrouw niet drinken. 's nachts toen we weggingen heeft ze heel even gedronken, de hele reis onderweg wilde ze niet en uiteindelijk dronk ze pas 's avonds toen de tent op stond. En ik had me toch een potje stuwing en lekkende borsten (en natuurlijk geen doekjes/compressen in de buurt).
Terugweg was overigens hetzelfde, toen had ik er alleen voor gezorgd dat ze 's ochtends WEL goed dronk. Toen we thuis kwamen was m'n tshirt helaas alweer nat (en ik had maar 1 doekje bij de hand gehad..)
Heb in ieder geval geleerd dat ik een volgende vakantie met een bv kind wel m'n handkolf mee ga nemen...dit was wel een beetje rottig namelijk
Lekker bezigquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:30 schreef bvvoeding het volgende:
sorry! ik wilde dit bericht hierboven helemaal niet plaatsen... drukte op de verkeerde toets
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor ik vind je echt niet te fel. Een schop onder de kont is soms wel goed hoor. Het schud je even wakker door de rondvliegende hormoontjes heen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:31 schreef Jelief het volgende:BE
Chan en Urla, ik wil nogmaals benadrukken dat hulp écht geen luxe is. Ik heb zelf véél te lang doorgevoed met kapotte tepels en huilend Emma aangelegd. Gelukkig zag ik ergens een filmpje over correct aanleggen en daarna ging het veel beter. Als je dus graag door wil gaan met borstvoeden pak dan de telefoon!
sorry als ik wat fel overkom
Maar die nummers zijn eigenlijk meer bedoeld voor informatie over de bijeenkomsten, inloopochtenden en cursussen. Voor hulp kan ze beter het landelijk nummer bellen.quote:Gouda
Laura Streekstra 0182-519498
Angelique Koning 0182-538229
Judith Luijten 0182-584575
lll-gouda@lalecheleague.nl
Was hier ook regelmatig zo en Leander doet het nog steeds goedquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:33 schreef Jelief het volgende:
Miss Sly, zo spuugt Ruben ook. Daar heb je verder niets aan want ik weet ook niet of dat normaal is.
Ik deed het in die aventbekertjes. Wel handigquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef Nijna het volgende:
Hoe/waarin vriezen jullie de bv in?
IJsblokbakjes of andere bakjes/zakjes/dingetjes?
Ja ik heb de mijne ook vaker dan 4x ingevroren hoor. Geen lekkages, idd. alleen als de deksel niet goed zat. Ik kolf nu niet meer (als ik er niet ben zijn er ook zat andere dingen die Yara kan drinken nu ze wat groter isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:21 schreef Iksje het volgende:
Ik hou het ook niet bij, maar vermoed dat er wel exemplaren zijn die al vaker dan 4x ingevroren zijn (vaker dan 4x gevuld en in koelkast in elk geval)
Hier alleen lekken als ik het dekseltje niet goed toedraai. Er zijn er twee stuk gegaan, één door uitzetting in de vriezer (toch net te vol gedaan) en eentje dat bevroren op de grond viel (ook een grote barst in de zijkant)
DAt van die productie, dat zie ik niet terug hier. Tenminste, het gevoel van volle stevige borsten ken ik alleen als ze idd in de nacht een uur of 4-5 slaapt. Anders voelen ze nooit vol en stevig, maar altijd slap en leeg. Ik weet dat borsten niet leeg raken, dat er in principe altijd melk is, maar ik bedoel te zeggen dat mijn borsten zo niet aanvoelen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:18 schreef Jore het volgende:
Ik wil nog even toevoegen dat het niet abnormaal is en dat je dus niets fout doet ofzo, voor het geval je dat gevoel hebt. Het is echt normaal babygedrag en onbeperkt toegang geven tot de borst is eigenlijk heel goed voor zowel Senna's inname als jouw productie. Dat wil niet zeggen dat het niet ook anders kan, ik hoop dat jullie een ritme kunnen vinden dat voor jullie allebei (eigenlijk alledrie) prettig is.
Dat zou ook niet best zijn, als je continu volle borsten zou hebben. Waarschijnlijk heb je dankzij het vele voeden de afgelopen weken de productie goed op gang gebracht, dat bedoel ik meer. Het zorgt ervoor dat er op de lange termijn voldoende voeding is voor Senna.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
DAt van die productie, dat zie ik niet terug hier. Tenminste, het gevoel van volle stevige borsten ken ik alleen als ze idd in de nacht een uur of 4-5 slaapt. Anders voelen ze nooit vol en stevig, maar altijd slap en leeg. Ik weet dat borsten niet leeg raken, dat er in principe altijd melk is, maar ik bedoel te zeggen dat mijn borsten zo niet aanvoelen.
p-iglet, de doek vindt ze geweldig, mits er gelopen wordtVandaag ook even een stukje in de tram vindt ze niks, zolang ik loop, is alles prima.
Ik heb gister geteld en bij mij zitten er 8 blauwe plekken in verschillende kleurvariaties op één borstquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Miss, hopelijk vindt Senna snel een goed ritme, want als alles wat je probeert niet werkt dan schiet dat niet op!
Hier trouwens geen probleem met de borstvoeding zelf maar meer met de baby![]()
Lianne is altijd nogal snel afgeleid, dus dan is het een kwestie van hoever rekt de tepel uit. Dat gevoel ken ik inmiddels en ben ik wel aan gewend. Ook houdt ze mijn borst graag vast. Eerst was het nog redelijk lief vasthouden en een beetje "kneden", maar wat ze nu heeft uitgevonden is een stuk vel beetpakken en daarin te knijpen. Ik heb er gewoon 2 grote blauwe plekken van op m'n borst
Dan ga ik het gewoon samen doen. Ik zie wel een beetje op tegen de behandeling. Waarschijnlijk is het ook niet weer spruw maar nog steeds.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:31 schreef owlet het volgende:
Niet zelf, maar ik weet ook niet beter dan dat het gewoon bij elkaar gebruikt kan worden.
Wat balen zeg, alweer spruwGelukkig ben je er snel bij.
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ik vond je zo ontspannen zitten voeden in Den Haag maar ik vond het ook weer zo stom om even uitgebreid te gaan vragen hoe het ging
Maar wat is een huilbaby? Onze kraamhulp zei: "Je hebt een huilbaby als je zelf vind dat je baby teveel huilt. Er is geen vaste richtlijn meer hoeveel een baby " mag" huilen. De een vind 4 uur veel terwijl de ander pas bij 20 uur teveel vind."quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:10 schreef owlet het volgende:
Wat bij mij ook wel hielp, maar het is alweer een beetje een dooddoener, was om het zo veel mogelijk te accepteren als iets wat er nou eenmaal voor dit kind bij hoorde.
Mijn houding was een beetje dat Avalon blijkbaar al die heel directe aandacht nodig had. Ik zag het een beetje als een "probleem" waar voor de enige oplossing was dat ik haar al die aandacht van mij gaf. Net zoals ik naast haar bed had gezeten als ze in het ziekenhuis had moeten liggen.
Door het een beetje als medicijn te zien was het niet zo'n enorm offer. Het moest gewoon gebeuren dus bepaalde dingen moesten wijken.
Ik denk dat achteraf gezien Avalon absoluut een huilbaby genoemd had kunnen worden. Maar ik weiger om dat stempeltje er op te drukken omdat er bij huilbaby's zo vaak wordt gesproken van huilen zonder reden. En ik ben er van overtuigd dat zij huilde met een hele goede reden, namelijk dat ze mijn aanwezigheid en veiligheid nodig had.
Nou bedoel ik daar dus absoluut niet mee dat moeders "het maar moeten accepteren" en dat je "het maar voor je kind over moet hebben". Het werkte alleen voor mij persoonlijk wel heel goed.
Leander haalt die 3 uur per dag makkelijk. Elke dag al vanaf de geboorte. Maar is hij daarom een huilbaby. Nee vind ik niet. Daarom zei de kraamhulp. Je hebt een huilbaby wanneer jij vind dat je baby teveel huilt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:16 schreef YPPY het volgende:
Een huilbaby is drie uur per dag, drie dagen per week, drie weken lang of zoiets, daar zijn wel regeltjes voor.
Wij laten Leander ook niet huilen. Maar hij is elke avond gewoon niet te troosten. Hij valt altijd tegen 9 uur van ellende in slaap.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:22 schreef miss_sly het volgende:
Dan wordt Senna geen huilbaby, want die laten we niet huilen. Als we dat wel zouden doen, zou ze wellicht gemakkelijk op die richtlijn uitkomen.
Vrder overdag is ie wel te troosten, als ie dan al huilt. Die 3 uur dat ie huilt is altijd 's avonds. Begint rond uur of 4 a 5 en dan tot uur of 9 half 10. Dan is ie echt niet te troosten. Zelfs niet in de draagdoek. Ik denk dat ie dan gewoon de indrukken van overdag verwerkt. De ene dag meer dan de andere dag.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:37 schreef YPPY het volgende:
Het eerste wat ik tegenkwam: De definitie voor een huilbaby is: drie uur per dag huilen, minstens drie dagen per week en dat drie weken aan een stuk. Naar schatting 10 procent van de baby’s is een huilbaby.
Zo'n zekerheid vind ik zelf wel fijn, anders is het al gauw erg subjectief. En zo heel veel huilen lijkt me niet goed, dan zou je denken dat er een oorzaak voor moet zijn. Weet je wat het bij Leander is Nicole?
-edit-
als je hem niet laat huilen is het toch geen huilbaby? Dan is hij nog te troosten het grootste deel van de dag.
Ik vind het trouwens goed dat je zo bezig bent miss_sly, informatie vragen en zoeken en dan kijken wat voor jullie en Senna de beste oplossing is.
Dat vind ik voor mezelf ook echt een van de grootste voordelen van BV. Ik ben echt een luie moeder geloof ik dus mijn standaardmethode bij gepiep of huilen is de borst gevenquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:54 schreef cattie het volgende:
Miss-Sly, ik begrijp hoe je je voelt. Maar het wordt echt beter! Ik zou juist zeggen dat je zeker moet doorgaan met bv en niet aan de fv moet, want dan heb je kans dat ze huilt en je haar op geen enkele wijze meer kunt troosten.
Maar toch anders. Kijk als Leander zo huilt 's avonds kan ik er niks aan doen. Met bv had dat misschien wel gekuntquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:57 schreef owlet het volgende:
[..]
En ja, ik weet wel dat moeders die geen BV geven hun kind ook kunnen troosten
quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:57 schreef owlet het volgende:
Ik ben echt een luie moeder geloof ik dus mijn standaardmethode bij gepiep of huilen is de borst geven![]()
Ik heb er eentje van de Prenatal. Willen ze echt dat je dat middenste stukje omhoog trekt bij die borst vanwaaruit je gaat voeden? Als dat zo is doe ik het fout, maar het past inderdaad gewoon echt niet!quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:31 schreef Nijna het volgende:
Die voedingsshirts... ik heb er 2 van prenatal, maar ik weet niet hoe die ontwerpers denken dat een borst eruit ziet hoor... Maar als ik het gebruik zoals het gebruikt zou moeten worden dan hapt Iris een stuk shirt. En het aan de kant schuiven wil haast niet daar is t gat te klein voor(of ik heb teveel tiet).
Hemdje enzo dat moet ik nog maar eens gaan proberen...
Bar daar is weinig over te zeggen. Flesvoeding smaakt natuurlijk anders als borstvoeding. Uit een flesje drinken is ook nog eens een andere techniek dan uit de borst.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:31 schreef _Bar_ het volgende:
a.s zaterdag ga ik naar een voorstelling, en opzich als ik Roy vlak voor de voorstelling voed, dan zou het goed moeten gaan tot aan het einde van de voorstelling.
Maar omdat ik het risicoo niet wil lopen dat papa met een hongerige Roy te maken krijgt, dat een paar uurtjes lang.
ben ik begonnen met kolven, alleen weet ik niet hoeveel ik ongeveer nodig ga hebben.
dus zit erover na te denken om als hoge uitzondering, flesvoeding mee te geven zodat mocht het zover komen dat papa niet voldoende aan de bv heeft, papa eventueel uit kan wijken naar een flesje flesvoeding.
Maar accepteren die kleintjed dat gemakkelijk? dus flesvoeding als de borst gewend zijn?
Deze bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:58 schreef Chan het volgende:
Dank voor alle tips! Een vraagje nog, dat Hemahemdje waar jullie allemaal zo blij mee zijn, is dat een speciaal hemdje? Staat ie toevallig op de website? Of is het een standaard rekbaar hemdje?
WSS!quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:36 schreef Ticootje het volgende:
Dat kan prima hoor huup, en dan kan het opeens weer zo zijn dat ze de 2e borst opeens ook helemaal leegdrinkt. Je voedt gewoon op verzoek, dus je hoeft je niet druk te maken of ze wel genoeg binnen krijgt als ze maar 1 borst drinkt. Ze moet wel voldoende plas en poepluiers blijven houden, maar ik neem aan dat je daar info over hebt van je kraam.
Oh, dus niet 1 borst half aanbieden. Het is wel belangrijk dat er 1 borst goed wordt leeggedronken tijdens een voeding. De 2e is een toetje. Die kun je wel blijven aanbieden, maar vol is vol.
Annicka is nog nooit ziek geweest.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:33 schreef p_iglet het volgende:
een zweettest? is er verdenking op Cystic Fibrose dan?
raar iets om te doen bij een kind wat alleen een beetje afwijkt in de groei.
bij CF zijn er vaak ook klachten van luchtweg infecties, hele vette ontlasting etc.
bloedtest om allergieen of een infectie of iets dergelijks uit te sluiten kan ik me dan weer wel voorstellen.
succes
Wij zaten rond die tijd ook in z'huis met een afbuigende groeicurve (maar dan ook echt bijna stilstaand tussen de 5 en 10 maanden). En ach ondertussen past hij eindelijk in maatje 80 broeken (nu ruim 26 maanden oud).
Concl: gewoon klein van stuk...
We gingen ook niet naar de kinderarts vanwege haar gewicht, maar vanwege haar hoofd. Bij het CB gooien ze mijn borstvoedingcurves namelijk niet weg...quote:Op donderdag 10 september 2009 11:01 schreef oeke het volgende:
GWS, als je CB arts er geen probleem van maakt waarom zijn jullie dan toch bij die kinderarts?
owlet, als ik dit lees, vraag ik me dan af of ik het hier ni goed doe met het kolven.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:23 schreef owlet het volgende:
Als hij naast de afgekolfde melk ook nog melk uit de borst drinkt dan zou ik zelf denk ik één borst geven en de andere kolven.
Als je dan gedurende blokken van drie, vier uur steeds een kant geeft en de andere kant kolft (en in het volgende blok wisselen) dan heb je kans dat je niet onnodig de productie opkrikt.
Okee, op die manier! Succes dan, hopelijk vermindert het spugenquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:43 schreef _Bar_ het volgende:
@Owlet, hij spuugd er idd ook bij, en idd zoals je al aangaf, Roy heeft er geen last van nee, en het bezorgd mij bergen was
en op het moment krijg Roy beide dus fles en borst.
Ben er namelijk nog niet overuit wat nu het handigste is, en wat het makkelijkste werkt.
Het liefste wil ik gedeeltelijk Fles gedeeltelijk Borst geven.
Overdag bv fles en snachts borst of om en om.
Maar daar moet ik nog even uit zien te komen.
Dat stukje heb ik al bekeken en doorgelezen.
Eerst maar eens zien of het spugen nu verminderd.
Ik ben niet zo'n ervaringsdeskundige op het gebied van kolven maar het lijkt me dat dit de juiste manier is.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
owlet, als ik dit lees, vraag ik me dan af of ik het hier ni goed doe met het kolven.
Om ervoor te zorgen dat Senna zeker ook de achtermelk krijgt, ben ik overgegaan op het gedurende 3-4 uur geven van dezelfde borst voor iedere voeding en dan wisselen.
Aangezien ik ook ben begonnen met kolven om voorraad op te bouwen voor als ik eens weg ga of straks als ik weer ga werken, doe ik ergens in die 3-4 uur dat ik de ene borst uds niet geef, deze een keer kolven. Is dat de juiste manier, of is er een betere manier? Op zich is het geen ramp als mijn productie iets opgevoerd wordt, denk ik, dus dat mag eventueel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |