abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71934722
Het scheelt zo van baby tot baby inderdaad. Bij mijn eerste lette ik ook fel op wat ik at (op een gegeven moment ook paprika) en toch bleef ze krampjes houden. Het enige echte verband dat er leek te zijn, was knoflook. Daar kon ze toen ze ouder was dan de beruchte krampjesperiode (3-4 m) toch nog flink last van hebben, als dat in mijn eten geslopen was.
Bij de tweede lette ik veel minder op, alleen knoflook. Niet echt bewust of omdat het me niet zou kunnen schelen ofzo, maar inderdaad omdat ik gehoord had dat krampjes eerder komen door te veel lucht binnenhappen dan door het voedsel op zich. Deze baby heeft veel minder last van krampjes.
Het is zo lastig, die eerste maanden... je baby leren kennen, uitzoeken hoe je het best op ongemakken kan reageren...

Chan, wat betreft het teruggeven van melk... Misschien heb je wat aan deze link? Er staat uitleg over wat reflux is en wat eventuele klachten zijn die bij reflux kunnen voorkomen (en waarbij onderzoek/medicatie aangewezen is)
pi_71940807
spruw had ik ook al aan gedacht, maar ik zie niks bij mij of iris... Kan dat dan ook? En hoe kom ik er dan achter of t spruw is? Of moet ik dan gewoon ff langs de huisarts?
Fake it till you make it...
pi_71941096
Je hebt dan vaak wel meerdere signalen, zoals je tepels die toch wel wat 'beschadigd' zijn en het vaak loslaten van Iris. Weet jouw huisarts iets van bv? Die van mij liet telefonisch door de assistente vertellen dat het geen spruw was en dat je daar niks aan kon doen. Het werd trouwens herkend door een leidster op het kdv waar toevallig een moeder naast zat die een kindje met spruw had gehad.

Dat was ik al weer vergeten, het luchthappen maakte hier wel uit. Als ze overstuur aanhapte ging het vaker mis, als ze eerst rustig was en dan ging drinken, waren de krampjes minder. Fietsbewegingen maken met d'r beentjes hielpen ook wel wat.
O ja, en de boertjes! Die kwamen niet als ze tegen ons aan zat, maar wel als ze zittend dwars op een been zat en dan zacht kloppen op d'r rug.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71941488
Tepels zijn niet zichtbaar beschadigd in elk geval en Iris laat ook niet vaak los. Mijn huisarts, geen idee of die wat weet van bv. Ze begon in elk geval met huisbezoek al te zeggen dat de pil als anticonceptie prima kon en dat daar echt je productie niet van terug zou lopen... (ik heb al meerdere verhalen gehoord dat het juist erg terug liep...)
Maar goed, ik kan allicht even bellen natuurlijk. Krijg vanmiddag ook het CB op huisbezoek, vraag het eerst wel aan haar, wie weet heeft zij een idee...
pi_71942987
Iksje dankje voor de link! Ik heb het even gelezen en ga het in de gaten houden, maar ik denk dat het dat niet is, gelukkig. Hoewel het misschien wel het rare naar achteren trekken van zn hoofdje zou verklaren..
Vannacht heb ik hem bij elke voeding 10 minuten aangelegd en daarna weer in zn bed met mijn pink in zn mond en dan viel hij ook al zuigend aan mn pink tevreden in slaap. En hij heeft dus niet gespuugd vannacht..
pi_71946020
Chan wat vervelend dat Timo steeds zo moet spugen. Ik laat Finn tussendoor een aantal keer boeren en meestal spuugt hij dan niet nadat hij klaar is.
Wij zijn zaterdag begonnen met een flesje en toen was Finn 5 weken en 2 dagen, bij de voorlichtingsavond in het ziekenhuis zeiden ze dat het het beste is tussen de 4 en 6 weken zoals Miss_Sly dus ook al zei.
pi_71947254
Als je eenmaal begonnen bent met een flesje moet je proberen dit ook regelmatig te geven zodat ze het niet verleren ofzo. Lotte dronk een hele tijd goed uit het flesje, tot ik weer aan het werk moest (wel goedgekomen gelukkig hoor)

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat!
Hopelijk hersteld het bij jou ook snel Flower-Ti-Amo!

Ik heb op vakantie gemerkt dat het geven van borstvoeding niet altijd even handig is..zeker onderweg wilde mevrouw niet drinken. 's nachts toen we weggingen heeft ze heel even gedronken, de hele reis onderweg wilde ze niet en uiteindelijk dronk ze pas 's avonds toen de tent op stond. En ik had me toch een potje stuwing en lekkende borsten (en natuurlijk geen doekjes/compressen in de buurt).
Terugweg was overigens hetzelfde, toen had ik er alleen voor gezorgd dat ze 's ochtends WEL goed dronk. Toen we thuis kwamen was m'n tshirt helaas alweer nat (en ik had maar 1 doekje bij de hand gehad..)

Heb in ieder geval geleerd dat ik een volgende vakantie met een bv kind wel m'n handkolf mee ga nemen...dit was wel een beetje rottig namelijk
pi_71948905
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:57 schreef mrien het volgende:
Als je eenmaal begonnen bent met een flesje moet je proberen dit ook regelmatig te geven zodat ze het niet verleren ofzo. Lotte dronk een hele tijd goed uit het flesje, tot ik weer aan het werk moest (wel goedgekomen gelukkig hoor)

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat!
Hopelijk hersteld het bij jou ook snel Flower-Ti-Amo!

Ik heb op vakantie gemerkt dat het geven van borstvoeding niet altijd even handig is..zeker onderweg wilde mevrouw niet drinken. 's nachts toen we weggingen heeft ze heel even gedronken, de hele reis onderweg wilde ze niet en uiteindelijk dronk ze pas 's avonds toen de tent op stond. En ik had me toch een potje stuwing en lekkende borsten (en natuurlijk geen doekjes/compressen in de buurt).
Terugweg was overigens hetzelfde, toen had ik er alleen voor gezorgd dat ze 's ochtends WEL goed dronk. Toen we thuis kwamen was m'n tshirt helaas alweer nat (en ik had maar 1 doekje bij de hand gehad..)

Heb in ieder geval geleerd dat ik een volgende vakantie met een bv kind wel m'n handkolf mee ga nemen...dit was wel een beetje rottig namelijk
Het begint al redelijk te genezen, ik heb hem er al weer aan laten drinken een keer omdat de stuwing zo erg was en hij me geen tijd gaf om rustig te kolven en dat ging eigenlijk best goed.

Lastig met vakantie inderdaad wat je zegt. Gelukkig kan de kolf die ik gekocht heb ook op batterijen werken en ik zit er over te denken om een flessenwarmer te kopen van de prenatal die ook in de auto aan kan.
pi_71950211
Fijn!

Mijn kolf kan ook op batterijen, maar ik heb er simpelweg niet aangedacht om überhaupt een kolf mee te nemen Heb ook een simpele handkolf van Avent, die had makkelijk mee gekund
pi_71971813
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:30 schreef bvvoeding het volgende:
sorry! ik wilde dit bericht hierboven helemaal niet plaatsen... drukte op de verkeerde toets
Lekker bezig

Hier nu officieel langvoedster, haha
En als ik hem aan de borst heb voelt hij nog zo klein! (tot hij klaar is, recht op gaat zitten en onder een luid *bababababaabaaaaa!* mijn kleren weer recht probeert te trekken voor me )
pi_71972089
freecell, dat lijkt me dus zo raar. Ik vind langvoeden geweldig hoor, voor anderen, niet voor mezelf, Op de een of andere manier is voor mij bv toch wel echt gelinkt aan babietjes, niet aan knderen die kunnen lopen of praten of je helpen je kleding recht te trekken.

Wij beginnen hier een soort van ritme in Senna's vraag te ontdekken. Het belangrijkste is het avondritme: vanaf half 8-8 uur wil ze aan de borst en dat tot een uur of 12-half 1. Uit vermoeidheid en pure ellende ga ik om half 11 met haar naar bed, na het avondritueel: schone luier, pyamajasje, slaapzakje en dan op bed liggend voeden en dan slapt ze altijd rond 12 uur-half 1.

Ik zou dit patroontje graag doorbreken, maar geen idee hoe. Zou het een idee zijn om al eerder (rond 8 uur) dat slaapritueel te gaan doen en haar dan in alle rust in de slaapkamer gaan voeden, en haar dan als ze dan in slaap vlt (ALS he, dat is nog de vraag) in haar wiegje leggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71972534
Je kan het eens proberen miss_sly. Wat gebeurt er als je haar eerder afkoppelt? Brullen zeker?
Dat patroon doorbreken is wel lastig . Hier ging het op een gegeven moment vanzelf over dat avondclusteren.

En als hij aan de borst ligt lijkt hij nog klein hoor, het voelt helemaal niet als 'langvoeden'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71975902
Miss_sly, hier ging het vanzelf over. Je kunt altijd proberen of je er iets aan kunt veranderen maar hier hebben mijn pogingen nooit succes gehad. Sterkte met de vermoeidheid!

Lieve foto freecell. Volgens mij is mijn kind ongeveer even groot maar een half jaar jonger

Volgens mij groei je er ook in mee, in dat langvoeden. Ik zie heus wel dat mijn kind groter wordt maar hij is eigenlijk nog zo klein. Ik zou het hem niet aan kunnen (en willen) doen om nu te stoppen met de borstvoeding, alleen omdat hij groter wordt en misschien straks gaat kruipen enzo. Hij geniet er zo van
Daarbij drinkt hij slecht uit de fles dus ik heb ook weinig keus
Je hoort trouwens vaak dat de omgeving negatief gaat reageren na een half jaar. Mijn omgeving is juist heel positief, echt leuk is dat!
pi_71977026
Het is ook echt een mini geloof ik 75 CM en iets meer dan 8 KG, haha
pi_71989065
Miss_sly, ik weet nog goed dat ik op het eerste verjaardagsfeestje van het zoontje van een vriendin dacht "krijgt hij nu nog de borst???" toen ze hem ineens aanlegde.
Ik vond het echt maar raar. En kijk, uiteindelijk heb ik zelf goed 14 maanden borstvoeding gegeven

Ik weet niet of het helpt om vroeger aan haar slaapritueel te beginnen. Jij ligt in elk geval ook rustiger, wat kan helpen tegen de vermoeidheid? (misschien tijdelijk even ten koste van de tijd met je man, maar daar ook deze fase gaat voorbij )

En Leander al 1 jaar, tijd vliegt toch!
pi_71989476
Freecell, gefeliciteerd!
Langvoeden klonk me eerst ook maar raar in de oren, maar hoe meer ik erover lees hoe meer ik erover denk ook een jaar te voeden.

Goed om te lezen dat de BV zo goed gaat bij veel mama's!

Ik word gek van die spruw, alhoewel ik er al wat lakonieker in word. Maar het is weer terug, dus, of is het uberhaupt wel weggeweest. Op het CB zeiden ze dat het soms wel vanzelf overging, maar daarop wachten vind ik raar. Ik bedoel het ziet er toch niet fijn uit.

Ik ga nog een Gentiaan Violet kuur doen, maar dan gewoon de 7 dagen volmaken en de vervolgkuur een week later. Maar ik heb er geen zin in.

Als het niet aanslaat weet ik het even niet meer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71990274
Balen Oeke .

Wij gebruiken sinds gisteren infacol tegen de krampjes, maar nog geen idee of het wat doet. Alhoewel ze wel meer boert en wind, dus wellicht doet het toch wel iets...
Is het "normaal" dat ze vaak na 1 borst (zo'n 10 minuten) klaar is en dan ook met verschonen niet wakker wil worden zodat ik haar maar wegleg?
Ik denk dat ze de helft van de voedingen maar 1 kant drinkt, als ze heel kort heeft gedronken probeer ik haar toch wel wakker te maken en leg ik haar nog een keer aan dezelfde kant aan (als ze wakker wordt).
Als ze nog wel wakker is dan probeer ik ook de andere kant en dan drinkt ze heel wisselend van een paar slokjes tot soms ook wel een minuut of 10...
Is er eigenlijk een minimum tijd dat ze zouden moeten drinken of ligt dat er maar net aan hoe ze drinken enzo?
Ik ben toch nog best wel onzeker over de borstvoeding merk ik... ik denk dat we maandag maar eens even gaan wegen op het inloopspreekuur.
pi_71990419
Nijna, sommige babys hebben echt genoeg aan 1 borst! Je kunt de andere altijd proberen te geven maar als ze niet wil dan is dat ook gewoon goed hoor. Minimum tijd is er volgens mij niet. Goed letten op hoe ze drinkt en of ze tevreden is na de voeding. Als ze lekker slaapt lijkt me dat ze gewoon genoeg krijgt.

Het CB is gelukkig dicht bij je Als het extra wegen je steunt zou ik dat zeker even doen, maar ik zou me als ik je zo lees, echt geen zorgen maken hoor!
pi_71990842
Ze is meestal gewoon tevreden en ik heb ook niet de indruk dat ze te weinig krijgt zeg maar... ze slikt genoeg! Ze ligt nu lekker bij papa en ik denk dat we zo naar boven gaan, kijken of ze zometeen nog wat wil en dan hopelijk lekker slapen.
Het CB is inderdaad dichtbij, ik bedenk me net dat we volgens mij die week erop ook al op controle moeten, dan wegen ze natuurlijk ook weer .
Moet jij ook hier naar het CB mrien?
pi_71990987
Nijna, Kobus drinkt ook vaak maar een borst, vooral toen hij wat jonger was (tss hoor mij nou, ik bedoel zeg maar 4 weken geleden) en als hij weer honger heeft dan hoor ik dat snel genoeg!

Maar wegen kan je wel even wat zekerder maken. Dus dat zou ik gewoon doen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71994472
Ik ga ook bij jou ja
Wij moeten de 25e weer
pi_72007562
Nijna hier gaat het met drinken precies zoals jij omschrijft. Na 10 minuten aan een borst is hij weer diep in slaap vaak. Soms drinkt hij langer, maar de tweede borst hoeft hij nooit meer tegenwoordig.

Is er behalve bepanthen smeren nog iets anders wat ik kan doen tegen pijnlijke tepels? Ik probeer hem zo zorgvuldig mogelijk aan te leggen, maar vaak zit hij toch met zijn lippen naar binnen. En dan probeer ik het opnieuw net zo lang tot hij goed aangelegd ligt, maar het doet inmiddels zoveel pijn dat ik een beetje bang word voor het aanleggen en dat kan niet de bedoeling zijn..
pi_72008084
Ai Chan... is het een idee om de lactatiekundige anders eens mee te laten kijken, misschien dat die nog tips heeft?
Zijn je tepels ook kapot?
pi_72011525
Chan, een druppeltje borstvoeding er op en aan delucht laten drogen.EN bellen met eendame van VBN of LLL of een lactatiekundige raadplegen. Doen hoor, niet aan blijven modderen!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72042842
Auw Chan ik kan je helaas geen tips geven.

Hier zijn we ook weer aan het aanmodderen. Na een wondje op de linker tepel die inmiddels genezen is, lijkt het erop dat ik nu rechts een melkblaar heb. Heb even wat gezocht op internet en heb net voor het voeden een warme washand er tegenaan gehouden. Tijdens het voeden liepen de tranen over mijn wangen van de pijn oh man wat kan dat pijn doen zeg! Het lijkt erop dat de blaar wel open gezogen is door Finn, maar ik weet niet of hij mijn borst nu wel helemaal leeg heeft gedronken.
Heeft iemand nog tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')