abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72309589
Chan ik heb ook al een keer Dewi in de draagdoek gevoed. Dit ging prima en je zag echt niks. Ik kon zelfs afwassen tijdens het voeden
Of een luierdoek gebruiken om de boel te bedekken. Dan zie je ook echt niets. Behalve een bewegend spookje lijkt het dan.
Het is wel even oefenen om de boob discreet eruit te krijgen zonder dat de doek eraf valt.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:54:02 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_72309906
Gisteren nog gevoed op een druk terras in de Apenheul. Ik geloof niet dat iemand het zag. Ik had een vest aan en dat bedekte alles discreet.

Miss-Sly, ik begrijp hoe je je voelt. Maar het wordt echt beter! Ik zou juist zeggen dat je zeker moet doorgaan met bv en niet aan de fv moet, want dan heb je kans dat ze huilt en je haar op geen enkele wijze meer kunt troosten.
pi_72310007
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:54 schreef cattie het volgende:
Miss-Sly, ik begrijp hoe je je voelt. Maar het wordt echt beter! Ik zou juist zeggen dat je zeker moet doorgaan met bv en niet aan de fv moet, want dan heb je kans dat ze huilt en je haar op geen enkele wijze meer kunt troosten.
Dat vind ik voor mezelf ook echt een van de grootste voordelen van BV. Ik ben echt een luie moeder geloof ik dus mijn standaardmethode bij gepiep of huilen is de borst geven Meestal is het dan maar een paar minuutjes en ik hoef tenminste niet na te denken wat ik moet doen.
En als het niet werkt dan weet ik dat er echt iets aan de hand moet zijn

En ja, ik weet wel dat moeders die geen BV geven hun kind ook kunnen troosten
pi_72310043
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:57 schreef owlet het volgende:

[..]

En ja, ik weet wel dat moeders die geen BV geven hun kind ook kunnen troosten
Maar toch anders. Kijk als Leander zo huilt 's avonds kan ik er niks aan doen. Met bv had dat misschien wel gekunt
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72310936
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:57 schreef owlet het volgende:
Ik ben echt een luie moeder geloof ik dus mijn standaardmethode bij gepiep of huilen is de borst geven

Het is zo makkelijk. Ze kan nu zo moeilijk doen af en toe dat ik het jammer vind dat het niet meer is opgelost met even aanleggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72311003
Die voedingsshirts... ik heb er 2 van prenatal, maar ik weet niet hoe die ontwerpers denken dat een borst eruit ziet hoor... Maar als ik het gebruik zoals het gebruikt zou moeten worden dan hapt Iris een stuk shirt. En het aan de kant schuiven wil haast niet daar is t gat te klein voor (of ik heb teveel tiet).
Hemdje enzo dat moet ik nog maar eens gaan proberen...
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 15:43:35 #232
5428 crew  miss_sly
pi_72311366
cattie, dat had ik ook al bedacht idd. Daarom kunnen wij ook Senna altijd laten ophouden met huilen, tot nu toe. If Everything else fails....de borst doet het altijd goed.

YPPY, dank je. Ik wil het zo graag goed doen, en ik wil graag bv geven tot ze aan de andere voeding mag, en daar heb ik best wel wat voor over. Het moet niet te gek worden, maar dat is het nog lang niet, naar mijn mening. En ach, ik heb verlof, dus ik heb de tijd om te zoeken en eventueel bij te slapen indien nodig.

We gaan trouwens naar de osteopaat! Schaap heeft gebeld, kreeg voicemail dus ingesproken en nu wachten tot ze terugbelt. Wie weet kan die toch nog wat doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72311449
Dat heb ik nou ook dus gebruik ik zelf een hemdje onder m'n shirt, wat weer meer boob laat zien dus gebruik ik draagdoek of luierdoek erbij.
pi_72311727
Tip van Flip: bij de hema hebben ze hemdjes met spagettibandjes. Die kun je goed omlaag trekken en ze blijven elastisch genoeg om daarna weer terug te kunnen. Ik draag ze nu al jaren en er is er pas 1 (van de 5) die nu 'oud' wordt.
Tip van Flip 2: de vesten met dubbele rits, die kun je aan de onderkant open ritsen en doordat de rits dicht blijft, valt het bovenste gedeelte er keurig overheen.
Tip van Flip 3: gewoon voeden en verder niet nadenken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72312101
wij zijn soms radeloos als de borst niet helpt asl troostmiddel
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72313556
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:31 schreef Nijna het volgende:
Die voedingsshirts... ik heb er 2 van prenatal, maar ik weet niet hoe die ontwerpers denken dat een borst eruit ziet hoor... Maar als ik het gebruik zoals het gebruikt zou moeten worden dan hapt Iris een stuk shirt. En het aan de kant schuiven wil haast niet daar is t gat te klein voor (of ik heb teveel tiet).
Hemdje enzo dat moet ik nog maar eens gaan proberen...
Ik heb er eentje van de Prenatal. Willen ze echt dat je dat middenste stukje omhoog trekt bij die borst vanwaaruit je gaat voeden? Als dat zo is doe ik het fout, maar het past inderdaad gewoon echt niet!
Ik doe dat middenstukje bij die borst vanwaaruit ik ga voeden altijd omlaag en dan werkt het prima.

Haha, nu ik zo lees wat ik zeg, zal ik het inderdaad wel verkeerd doen en zou ik net zo goed een gewoon shirtje kunnen hebben.

Maar de Hema heeft vet handige spagetti topjes! Kosten niet veel en werken net zo goed!
pi_72314300
Met in het openbaar voeden heb ik eigenlijk ook geen probleem.
Maar ik zoek wel altijd naar een plekje wat ik prettig vind. Zo wilde ik laatst niet in het Hema cafe voeden maar wel in het Bijenkorfcafe. Daar hadden ze nisjes.
Maar ik heb ook al ergens op straat op een trap zitten voeden.
Met de tip van Flip: Hema hemdje! Top aan een kant omlaag, hemdje omhoog, BH losmaken, baby ervoor, BH klepje omlaag, snel tepelhoedje erop frotten en aanleggen.

En ook al vind ik het niet altijd prettig, het is natuurlijk en ze moeten er maar aan wennen. Het is toch iets moois?

Ko is geen huilbaby, maar als hij huilt krijgt hij al snel de borst. Mijn vriend probeert hem vaak ook te troosten en dat lukt ook meestal. Bij ten einde raad krijg ik hem aangereikt.

Als hij zoveel wil drinken als vandaag en gister, zelfs 's nachts vaker heeft hij een regeldagje (of 2) denk ik. Maar kan het ook zijn dat hij nu teveel drinkt en zoals vanochtend dus heel veel terug geeft om het te regelen of is hij gewoon heel gulzig?

Miss Sly, ik hoop dat je het volhoudt en dat jullie een oplossing vinden.
Chan, misschien kan je je morgen ergens terug trekken in huis of in een hoekje van de tuin. Mijn ervaring is dat mensen wel een gepaste afstand houden hoor. Op moeders na misschien.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72315429
Oeke, een regeldag kan net zo goed regeldagen zijn hoor En er staan wel een aantal weken/maanden voor wanneer er vaak zo'n dag is, maar baby's kunnen op elk moment dat het hun uitkomt een regeldag instellen. Het is gewoon wanneer hun vraag groter wordt dan jij op dat moment produceert.
Gebruik jij een tepelhoedje vanwege de spruw of doe je dat altijd?
Ik heb ze ook in huis en 1 keer geprobeerd toen Lianne zo vaak aan de borst ging dat m'n tepels echt ontzettend pijn deden, maar ik vond het niks dus ben ik weer "normaal" verder gegaan.

In het openbaar voeden vind ik wel vrij lastig, maar dat is meer omdat ik eigenlijk altijd een voedingskussen gebruik, en die neem ik niet mee als ik de stad in ga. Moet ik toch voeden dan lukt het natuurlijk best maar minder goed.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:31:14 #239
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72342996
a.s zaterdag ga ik naar een voorstelling, en opzich als ik Roy vlak voor de voorstelling voed, dan zou het goed moeten gaan tot aan het einde van de voorstelling.
Maar omdat ik het risicoo niet wil lopen dat papa met een hongerige Roy te maken krijgt, dat een paar uurtjes lang.
ben ik begonnen met kolven, alleen weet ik niet hoeveel ik ongeveer nodig ga hebben.

dus zit erover na te denken om als hoge uitzondering, flesvoeding mee te geven zodat mocht het zover komen dat papa niet voldoende aan de bv heeft, papa eventueel uit kan wijken naar een flesje flesvoeding.

Maar accepteren die kleintjed dat gemakkelijk? dus flesvoeding als de borst gewend zijn?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72344473
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:31 schreef _Bar_ het volgende:
a.s zaterdag ga ik naar een voorstelling, en opzich als ik Roy vlak voor de voorstelling voed, dan zou het goed moeten gaan tot aan het einde van de voorstelling.
Maar omdat ik het risicoo niet wil lopen dat papa met een hongerige Roy te maken krijgt, dat een paar uurtjes lang.
ben ik begonnen met kolven, alleen weet ik niet hoeveel ik ongeveer nodig ga hebben.

dus zit erover na te denken om als hoge uitzondering, flesvoeding mee te geven zodat mocht het zover komen dat papa niet voldoende aan de bv heeft, papa eventueel uit kan wijken naar een flesje flesvoeding.

Maar accepteren die kleintjed dat gemakkelijk? dus flesvoeding als de borst gewend zijn?
Bar daar is weinig over te zeggen. Flesvoeding smaakt natuurlijk anders als borstvoeding. Uit een flesje drinken is ook nog eens een andere techniek dan uit de borst.

Dus je hebt meerdere opties die gewoon mogelijk zijn:
1: Je kolft genoeg melk (ik denk zelf dat als je 100cc hebt klaarstaan, dat meer dan genoeg is om 1 voeding te vervangen) en dat drinkt Roy netjes bij papa.

2: Je kolft niet genoeg en geeft wat kunstmelk erbij, en dat accepteert Roy gewoon.

3: Roy wilt de kunstmelk niet en je man belt je om terug te komen. en haalt de "schade" bij je in zodra je terug bent.

4: Roy wilt uberhaupt niet uit een fles drinken, dus je kan niet weg..

Tja welke het is... Dat kan ik je niet zeggen.

Wat je nu kunt doen is wat melk afkolven na de ochtendvoeding, dan heb je het meeste melk. En oefen vooraf al wat met een flesje. En verder maak je niet al te druk. Ook al drinkt hij niets terwijl je weg bent, dat haalt een kindje gewoon in door je de nacht op te houden.

Oh, en ik had altijd kunstvoeding bij me, die zakjes HA voeding. Gewoon voor het geval dat, zat standaard in de luiertas. Dat gaf mij altijd een goed gevoel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72345167
Zweefvliegje, ik voed al sinds hij 3 weken is met tepelhoedje. Anders lukt het niet. Ik vind het op dit moment ook goed zoals het gaat. Het is gedoe, maar het lukt ons iig wel zo.

Bar, het is toch vooral in geval van nood? Je denkt het toch te redden tussen 2 voedingen in? Dus dan hoef je misschien niet eens een complete voeding te kolven als het de eerste honger maar stilt. Tegen dan ben je waarschijnlijk al terug, toch?
Wat Ticootje zegt verder,
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:19:12 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72346298
kolven doe ik al 2 dagen en gaat als een speer, laat ik het zo zeggen er komt genoeg uit.
vanavond mag papa zoiezo alvast een flesje geven, kijken wat roy doet.
zorg in elk geval voor voldoende melk.
en dan voed ik roy maar net voor en pal na de voorstelling.

het is idd in geval van nood oeke.
pi_72353360
Klinkt alsof het gewoon helemaal goed gaat komen Bar!
pi_72372068
Dank voor alle tips! Een vraagje nog, dat Hemahemdje waar jullie allemaal zo blij mee zijn, is dat een speciaal hemdje? Staat ie toevallig op de website? Of is het een standaard rekbaar hemdje?
pi_72391408
roy accepteerd de fles eerst even wennen maar al snel lekker bij papa drinken.
jammer alleen dat het er ook gelijk weer teerug uit kwam zetten...
pi_72392476
Bar, wat fijn. Jammer dat het er ook al snel weer uit kwam, maar het is al fijn om te weten dat hij het kan toch?!
Wij gaan vanmiddag maar eens proberen of Iris uit een flesje wil drinken. Heb 60cc gekolft vanmorgen, als het op is krijgt ze de rest wel uit de tiet .
pi_72392967

Blijf wel regelmatig een flesje geven Bar, anders heb je kans dat hij alsnog gaat weigeren.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72394753
ik ga denk ik morgen voor het eerst kolven uitproberen. Wilde vandaag, maar met ezoek aan osteopaat en dadelijk schoonouders die op bezoek komen, zal het er niet van komen. Ben benieuwd hoe het gaat en wat er uit komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72395994
quote:
Op woensdag 2 september 2009 16:58 schreef Chan het volgende:
Dank voor alle tips! Een vraagje nog, dat Hemahemdje waar jullie allemaal zo blij mee zijn, is dat een speciaal hemdje? Staat ie toevallig op de website? Of is het een standaard rekbaar hemdje?
Deze bijvoorbeeld.
In de winkel heb je ook nog iets andere, die in vrolijke kleuren te koop zijn, maar die kon ik niet op de site vinden.
pi_72396625
Iris lurkte het flesje zo leeg.

Jelief, hoe regelmatig is "regelmatig"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')