abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72145317
Chan, wel een opluchting ja, volgens mij zowel voor haar als voor mij ;-).

Miss_sly, Iris poepte om de 4 dagen, nu zaten er dus 9 tussen...
Oh ja, 15 dagen luiers... ik ken iemand die haar kindje had bijna 3 weken "opgespaard" en toen het kwam zat ze dan ook van boven tot onder onder zo ongeveer... . Dus ik ben er niet zo rouwig om dat het tijdens het verschonen kwam, ik weet niet of t luiertje het had gehouden...
Het is ook lastig te zeggen of ze ergens last van hebben en van wat dan. Iris was de afgelopen dagen behoorlijk huilerig, daar baseer ik mn "last van hebben" dan maar op...
Soms wel lastig dat ze nog niet kunnen praten he... (terwijl dat ook wel zn voordelen heeft soms, haha).

FTA, wat fijn dat je een recept hebt gekregen van de huisarts, hopelijk snel spruw-vrij! Moet jij dat nystatine ook oraal innemen? Anders misschien de LK nog even bellen of je het niet op je tepels moet smeren, ik weet het niet... (nog) geen ervaring mee.
Fake it till you make it...
pi_72145474
Owlet volgens de apotheek moet ik het oraal innemen 4x daags en op mijn tepels smeren. Voor Finn zit er een spuitje bij, maar het is dus beter om het gewoon na de voeding in zijn mondje te smeren dan 4x daags? Dan ga ik dat in ieder geval doen!

en wassen inderdaad dat zei de LK ook, maar naast wassen ook strijken omdat dat pas de schimmel doodt zei ze !
pi_72145715
Idd, beter in zijn mond smeren dan met een spuitje en nog beter is het om na elke voeding een klein beetje te smeren inplaats van vier keer per dag veel.
Maar ik denk ook dat je vanzelf merkt wat handig werkt voor jullie. Als hij het maar in zijn mond krijgt, da's het voornaamste
pi_72147249
Alleen oraal werkt idd niet FTA,ik zoek nog ff de juiste info...

hier!

of je ververst je scherm even als je aan het koken bent

[ Bericht 38% gewijzigd door Jelief op 25-08-2009 18:03:10 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72163352
Bedankt jelief! Ik hoop dat we snel verbetering zien!
pi_72165054
FTA Super zoals je het aangepakt hebt.
En wat lijkt me dat pijnlijk zeg. Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan.

Chan fijn dat het bij jou ook beter gaat.

Hier trouwens ook veel en erg harde windjes. Wel grappig voor verbaasde reacties in de winkel als er weer zoeentje ontsnapt vanuit de kinderwagen of erger de draagdoek. Mensen kijken mj er in eerste instantie op aan.
Verder poept ze erg veel 6 (soms meer) poepbroeken op een dag is geen uitzondering. Ook niet echt makkelijk zeg maar. Vaak op het aankleedkussen of als ik haar net verschoond heb. De luiers vliegen erdoorheen. Twee weken terug had ze echter 3 poepvrije dagen. Daarna een lekkere poepbom.
pi_72165901
FTA ik hoop dat de medicijnen snel helpen!

Hier ook eentje die elke luier vol weet te poepen en dan ook tussen het luier verwisselen door nog eens extra poepen uiteraard

Gisterenavond moest Timo ineens heel erg spugen de hele tijd, het leek wel of het niet meer ophield.. Hij heeft zelfs de visite compleet onder gespuugd, gelukkig iemand die zelf ook net een baby heeft dus ze vond het niet erg.. En 's avonds weer heel erg last van krampjes, het was zo zielig
pi_72193637
Even crosspost uit het babietjestopic:

Even een vraagje: Senna spuugt regelmatig, laaste dagen lijkt het wat vaker. Ze is ook huilerig en hangerig, huilen soms ook echt hard en soms even heel hoog, lijkt echt wel van pijn. Ze heeft duidelijk last van haar buikje/darmpjes. Tot zover niets bijzonders, waarschijnlijk. Wat ik een beetje raar vind, is als ze spuugt het heel vaak helder is. Geen melk dus die ze teruggeeft, of een beetje wit ertussen wat melk kan zijn, maar het lijkt meer water. En dat krijgt ze toch echt niet....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72196559
Miss dat zie ik hier ook wel eens inderdaad, af en toe een stukje wit er tussen maar verder dat waterige. Misschien dat de voedingsstoffen dan meteen al zijn opgenomen in het lichaam en dat over blijft?
pi_72196593
Dat zou kunnen, maar het is hier echt kort na de voeding. Boertje, even niets en dan komt het al.
pi_72196917
Miss Sly, zo spuugt Ruben ook. Daar heb je verder niets aan want ik weet ook niet of dat normaal is.
pi_72207973
Hoe/waarin vriezen jullie de bv in?
IJsblokbakjes of andere bakjes/zakjes/dingetjes?
pi_72209268
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:33 schreef Jelief het volgende:
Miss Sly, zo spuugt Ruben ook. Daar heb je verder niets aan want ik weet ook niet of dat normaal is.
Was hier ook regelmatig zo en Leander doet het nog steeds goed
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:28 schreef Nijna het volgende:
Hoe/waarin vriezen jullie de bv in?
IJsblokbakjes of andere bakjes/zakjes/dingetjes?
Ik deed het in die aventbekertjes. Wel handig
pi_72210893
Ik deed het ook in de Avent Via bekers. Sticker erop met hoeveel en de datum en first in first out. Heb ook een paar keer de zakjes van Medela gebruikt, maar die vond ik niet super fijn. Had ik wel altijd als reserve in mijn kolftas zitten
pi_72211380
En kookten jullie die bekers dan ook steeds uit? En je kolfonderdelen, ook elke dag (mits gebruikt that is natuurlijk...)?
pi_72211976
Ik wel, nja in de magnetron sterilisator dan. Eigenlijk heb ik dat heel lang gedaan, bijna tot ze een jaar was denk ik met alles. Zeker mijn kolfspullen, die deed ik daar altijd in (bang voor rode schilden enzo). Op een gegeven moment kan het ook wel in de vaatwasser hoor, dat doe ik nu nog met de bekers die leegkomen.
pi_72214462
Rode schilden?
Ik zag net op een site dat die Avent Via bekers maar een keer of 4 te gebruiken zijn? Is dat gewoon om meer te verkopen of zijn ze echt niet zo duurzaam?
Je hebt van Beaba van die soort ijsblokjesbakjes met een deksel voor 7x60ml, zou dat handig zijn? En ze dan als blokjes eruit wippen en bewaren in diepvrieszakjes?
Want een gewoon ijsblokbakje is niet afsluitbaar, althans ik heb nog geen afsluitbare variant gevonden... Maar die kan je zeker ook weer niet uitkoken,,, dat ding van beaba weet ik ook niet of dat uit te koken is.

(men wat een vragen )
pi_72214949
Ik merk dat die bekers van Avent soms lekken, misschien is dat die 4 keer gebruiken. Maarja ik hou echt niet bij welke bekers ik hoe vaak gebruik, ze lijken zo op elkaar

Ik heb ook wel ijsklontjeszakjes gebruikt bij Emma maar dat was écht niet handig.
Zo'n afsluitbaar ijsblokbakje lijkt mij wel handig dan kan je beter afmeten hoeveel je ontdooit.
pi_72215486
Ik hou het ook niet bij, maar vermoed dat er wel exemplaren zijn die al vaker dan 4x ingevroren zijn (vaker dan 4x gevuld en in koelkast in elk geval)
Hier alleen lekken als ik het dekseltje niet goed toedraai. Er zijn er twee stuk gegaan, één door uitzetting in de vriezer (toch net te vol gedaan) en eentje dat bevroren op de grond viel (ook een grote barst in de zijkant)

Als je in een gewoon ijsblokbakje wil invriezen, kan je er een diepvrieszakje overtrekken. (heb ik eens als tip gekregen, maar zelf niet zo handig met die dingen) Maar zo'n afsluitbaar bakje kan handig zijn.
Goed uitwassen en dan flink heet omspoelen, dat kan vast wel denk ik.

Oh, en het spugen (en hoe het eruit ziet) is ook erg herkenbaar.
pi_72232500
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:21 schreef Iksje het volgende:
Ik hou het ook niet bij, maar vermoed dat er wel exemplaren zijn die al vaker dan 4x ingevroren zijn (vaker dan 4x gevuld en in koelkast in elk geval)
Hier alleen lekken als ik het dekseltje niet goed toedraai. Er zijn er twee stuk gegaan, één door uitzetting in de vriezer (toch net te vol gedaan) en eentje dat bevroren op de grond viel (ook een grote barst in de zijkant)

Ja ik heb de mijne ook vaker dan 4x ingevroren hoor. Geen lekkages, idd. alleen als de deksel niet goed zat. Ik kolf nu niet meer (als ik er niet ben zijn er ook zat andere dingen die Yara kan drinken nu ze wat groter is maar heb de bakjes daarna ook nog gebruikt om kleine porties groente en dat soort dingen in te vriezen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:24:36 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72237864
hmmm miss_sly hier ook al een dag of 2 een spugende Roy, de ene keer een boog, dan weer gewoon melk terug geven, en dan weer zure klonterige brokjes.

tussendoor laten boeren, en nadien laten boeren, helpt niet echt veel.

Nu weet ik dat ik aardig wat melk heb en dat er wat terug kan komen.
maar vanaf wanneer word het reflux?

Niet dat ik me daar zorgen om maak, daarvoor spuugt Roy nog niet zoveel.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72238348
Het wordt reflux als dat door een arts is vastgesteld

Hier is ook maandenlang heel heel veel gespuugd, het begint nu een beetje af te nemen ( )
Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt, hij groeide goed en hij had er weinig last van. Dat laatste is het belangrijkste criterium om eventueel actie te ondernemen trouwens, pijn is niet goed.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:47:02 #173
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72238390
of hij pijn heeft dat kan ik er nu nog niet echt uithalen. ik denk zelf van niet.
en tussendoor is hij ook wel tevreden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72248336
Hmzz..hier begint mn vrouw te spelen met mijn tiet
Er tegen kletsen, erin knijpen en er vrolijk naar lachen.. is dit een faseeeeeee? want ze drinkt minder goed en speelt er voornamelijk mee..alleen de nachtsessies gaan simpel.
pi_72248394
Fase
Variety is the spice of life
pi_72248459
laten we het hopen.
pi_72248586
Soms pijnlijk, dat wel: kleine nageltjes (die je natuurlijk bent vergeten te knippen ) in je tepel, uitgerekte tepels omdat je als baby dus je hoofd moet omdraaien omdat ándere dingen interessanter zijn, je velletjes tussen kleine knijpvingertjes... Enzo
Variety is the spice of life
pi_72248683
idd... nageltjes sowieso..zelfs geknipt. Zo houdt ze m altijd vast tijdens het drinken dus dat went wel
en dat trekken ook vastklemmen en dan met een ruk r hoofd de andere kant op trekken
of kauwen .. en nu r pincetoefeneningen op mijn tepel KNIJP!
pi_72265018
auw kleurdoos dat lijkt me niet lekker!! Finn heeft er nu ook al eens een handje van om mijn tepel naar achter te trekken en dan weer naar binnen te zuigen.

Hier gaat het weer helemaal niet lekker. De wondjes op mijn tepel zijn nog niet helemaal genezen en nu zit er in dezelfde borst ineens weer een harde schijf. Ik krijg het niet weg met kolven, er komt helemaal niks uit en Finn drinkt anders aan de borst veel zuigen weinig slikken.
Ik snap er niks van en ben bang dat het straks omslaat naar een borstontsteking. Net de HAP gebeld maar die kunnen niks doen omdat ik geen koorts heb.

Iemand nog tips om die harde schijf weg te krijgen, douchen enzo heb ik al geprobeerd maar er komt gewoon niks uit.
pi_72266529
Auw, FTA, dat klinkt niet fijn. Ik heb echt geen idee hoe je dat moet oplossen. Warm doek erop ook al geprobeerd denk ik? Ik hoop dat het gauw weg is.

Ko heeft dus weer spruw en nu heb ik Daktarin gehaald. Mijn LK zei dat ik het gewoon allebei tegelijk moest doen, Daktarin en Gentiaan Violet maar ik vind dat een beetje eng. Ik weet niet of die 2 op elkaar gaan reageren ofzo. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72267417
Niet zelf, maar ik weet ook niet beter dan dat het gewoon bij elkaar gebruikt kan worden.

Wat balen zeg, alweer spruw Gelukkig ben je er snel bij.
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ik vond je zo ontspannen zitten voeden in Den Haag maar ik vond het ook weer zo stom om even uitgebreid te gaan vragen hoe het ging
pi_72267490
FTA! Wat een pech joh...
Heb je iets van een pittenzakje, hotpack of kruik? Heel goed warm houden en zo veel mogelijk laten drinken of kolven is het enige dat ik zo snel kan bedenken. Ik ga nog even voor je denken. Sterkte
pi_72268368
FTA, getver wat een pech... hopelijk lukt het om borstontsteking te voorkomen .
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 17:07:59 #184
5428 crew  miss_sly
pi_72284370
OK, we moeten hier echt iets aan gaan doen, want het wordt toch wel erg zwaar zo. In gedachten ben ik al overgestapt op de fles, en dat is iets wat ik gewoon niet wil. Maar dit trek ik toch ook niet, eigenlijk. Als ik zeg dat waken=eten voor Senna, dan is dat echt letterlijk zo. Ze wil niets anders dan bij mij zijn en aan de borst hangen. Drinken doet ze dan lang niet altijd, of iig niet fanatiek, maar haar losmaken van de borst of los laten als ze zelf de tepekl losgelaten heeft, zijn geen opties. Dan is het huilen geblazen en het houdt pas op als ze weer aangelegd is.
En helaas is Senna ook veel wakker. Ze slaapt overdag tussen 9.30 uur en 23.30 uur hooguit 4 uurtjes, en om dat voor elkaar te krijgen moet ik of met haar een flinke wandeling maken of met haar een uur op bed gaan liggen voeden om haar in slaap te krijgen. Tot voor kort sliep ze 's nachts wel goed, maar de laatste nachten komt ze ook 's nachts nog om de 2 uur, waardoor ik dus niet meer echt kan uitrusten en nog meer het gevoel heb alleen maar te voeden. En feitelijk komt het daar ook bijna op neer, want ze is dus een uur of 12 wakker en in die 12 uur wil ze alleen maar drinken.

Wat kan ik nog doen om dit te veranderen? Tot nu toe gingen we ook uit van het idee dat Senna niet hoeft te huilen, en dat als ze huilt, we haar uit bed/bix/whatever halen en troosten. Maar dat troosten is dus voeden/aan de tepel hangen. Toch laten huilen? Toch in haar wiegje/bedje leggen om te slapen, en daar laten ook al huilt ze?
pi_72284461
miss-sly, nu kom ik al eeuwen niet meer in dit topic en ben ik vast spuit 11 maar waarom ga je niet eens naar die bv-winkel bij jou in de buurt? Misschien kan je daar goede tips en/of oplossingen krijgen.
En misschien ben je daar dus al geweest of heb je er ervaringen mee die ik niet gelezen heb dan alvast mijn excuses
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 17:12:20 #186
5428 crew  miss_sly
pi_72284526
Ik ben daar wel al geweest voor een consult bij een lk, maar dat was al in de tweede week. Dat was meer voor het aanleggen en dat ging sindsdien prima.
Misschien moet ik idd nog een consult aanvragen, maar ik dacht eerst even hier wat tips te vragen.

Bovendien voel ik me een beetje een watje dat ik het niet trek. Ik heb geen idee in hoeverre dit normaal is en ik dus eigenlijk gewoon onnodig klaag, omdat het bij iedereen zo is en ook zo hoort.
pi_72284635
dan heb ik niks gezegd
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72285060
Nou heb ik natuurlijk helemaal geen bv-ervaring, maar als Schaap d'r nou troost als ze huilt, Miss? Je hoort toch wel vaker dat babytjes troosten door mama ook in verband brengen met drinken?
Lotte!
Noah!
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 17:32:21 #189
5428 crew  miss_sly
pi_72285180
schaap probeert dat ook regelmatig, maar dat is ook altijd maar van korte duur, als ze zich al laat troosten.
Inderdaad het idee mama=melk wilden we dan even uitschakelen, maar dat werkt dus helaas niet.
pi_72285557
Drinkt ze echt of wil ze alleen maar zuigen? Want anders kan je het misschien nog met een speentje proberen. Verder weet ik het natuurlijk ook niet, maar ik wens je veel succes, want kan me voorstellen dat het je op een gegeven moment opbreekt
Lotte!
Noah!
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 17:45:29 #191
5428 crew  miss_sly
pi_72285645
Vind ik ook heel lief, het meedenken, linda
Ze drinkt niet de hele tijd, dus hebben we idd ook een speentje of een pink geprobeerd. Speentje vindt ze nog minder dan een pink; op de laatste wil ze nog wel eens een paar minuutjes zuigen.

Please, laat de tips komen! Zelfs al zijn het dingen die we al geprobeerd hebben, weet ik iig dat we goed bezig zijn geweest. En wie weet zitten er ook nog tussen die we niet hebben gedaan.
pi_72286132
Misschien dat je een andere soort speen kan proberen? Je hebt namelijk "standaard" spenen, maar ook spenen die op een tepel lijken. WIe weet wil ze die wel als je die in haar mond schuift op het moment dat ze per ongeluk jouw tepel loslaat.
Ik spreek niet uit eigen ervaring want Lianne blieft geen enkele speen, maar wie weet.
pi_72286627
Helpt het als je d'r meer in de draagdoek ronddraagt miss_sly? Bijvoorbeeld dat je haar in de doek knoopt als ze goed gedronken heeft? Misschien valt ze dan in slaap --> ergo: meer tijd tussen twee voedingen, wat als gevolg zou kunnen hebben dat ze de volgende voeding meer in één keer drinkt en dus langer verzadigd is. Of zou ze daar geen genoegen mee nemen? Ik weet dat eigenlijk alles normaal is bij borstvoeding, maar ik kan me voorstellen dat je dit als heel zwaar ervaart. Ik vind je in ieder geval beslist geen watje.

Tsja en laten huilen heeft alleen zin als je er mee zou kunnen bereiken dat ze inderdaad gaat slapen. Ik vraag me af of het inderdaad dat effect heeft of dat ze overstuur raakt omdat ze bij haar mama wil zijn. Het kan echt geen kwaad om een beetje te experimenteren, bijvoorbeeld door naast haar te blijven zitten met een hand op d'r hoofd ofzo, maar ik zou haar niet alleen in haar bedje laten liggen.

Sterkte
pi_72286638
Ik wilde vroeger ook geen speentje, dus ik nam altijd mn eigen hand. Nu zal Senna die nog niet ontdekt hebben, maar als jij er nou eens voorzichtig 2 vingertjes in stopt? Of is ze dan zo overstuur dat ze die er weer uit haalt?
Lotte!
Noah!
pi_72286748
En in de draagdoek??? Wellicht vind Senna dat een acceptabel mama hang alternatief voor aan de borst.
pi_72286861
Ik wil nog even toevoegen dat het niet abnormaal is en dat je dus niets fout doet ofzo, voor het geval je dat gevoel hebt. Het is echt normaal babygedrag en onbeperkt toegang geven tot de borst is eigenlijk heel goed voor zowel Senna's inname als jouw productie. Dat wil niet zeggen dat het niet ook anders kan, ik hoop dat jullie een ritme kunnen vinden dat voor jullie allebei (eigenlijk alledrie) prettig is.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 18:22:30 #197
5428 crew  miss_sly
pi_72287009
We hebben beide spenen geprobeerd, en alleen die met de platte kant wil ze nog wel eens even (en dat is dan echt nog niet eens minutenwerk) op sabbelen. Haar knuistjes sabbelt ze wel eens op, maar daar heeft ze nog niet voldoende controle over om dat echt te kunnen doen. Bovendien heb ik het idee dat ze toch vindt dat ze daar iets mist, want vaak gaat ze na eventjes op haar knuistjes gesabbeld te hebben, toch weer op zoek naar de tepel.

Dat lopen is wel een idee, Jore. Ik heb al een paar keer geprobeerd om door afleiding (zingen, praten, spelen, gekke gezichten trekken) de tijd tussen twee voedingen geforceerd te verlengen. Dat gaat soms een paar keer prima, waardoor het een uur wordt, maar dan is het ineens ook weer over. Misschien een avondwandeling maken in de doek wel een goed idee is, zodat er inderdaad even wat langer zit tussen twee voedingen. Nu is ze natuurlijk niet snel hongerig en eignelijk constant voldaan, want tijdens het aan de borst hangen, neemt ze zo nu en dan lekker wat slokken en de rest van de tijd sabbelt ze maar wat.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 18:25:16 #198
5428 crew  miss_sly
pi_72287106
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:18 schreef Jore het volgende:
Ik wil nog even toevoegen dat het niet abnormaal is en dat je dus niets fout doet ofzo, voor het geval je dat gevoel hebt. Het is echt normaal babygedrag en onbeperkt toegang geven tot de borst is eigenlijk heel goed voor zowel Senna's inname als jouw productie. Dat wil niet zeggen dat het niet ook anders kan, ik hoop dat jullie een ritme kunnen vinden dat voor jullie allebei (eigenlijk alledrie) prettig is.
DAt van die productie, dat zie ik niet terug hier. Tenminste, het gevoel van volle stevige borsten ken ik alleen als ze idd in de nacht een uur of 4-5 slaapt. Anders voelen ze nooit vol en stevig, maar altijd slap en leeg. Ik weet dat borsten niet leeg raken, dat er in principe altijd melk is, maar ik bedoel te zeggen dat mijn borsten zo niet aanvoelen.

p-iglet, de doek vindt ze geweldig, mits er gelopen wordt Vandaag ook even een stukje in de tram vindt ze niks, zolang ik loop, is alles prima.
pi_72288137
Wat herkenbaar, Miss_sly. Avalon was precies zo, die wilde alleen maar aan de borst in het begin.
Ik heb ook heel wat rondjes gelopen, speentjes terug geduwd, draagdoeken geknoopt en maar wéér met een kind aan de borst gezeten.

Ze vond stil zitten in de doek in het begin ook niks, maar dat heb ik toch een beetje "gedwongen", door het zeer geregeld te doen. Ze wende er wel aan, net zoals aan het speentje.

Uiteindelijk is het over gegaan. Na een maand of drie was het al een heel stuk minder en nu is het juist een over het algemeen heel makkelijk kind die ik soms zelf moet dwingen om even aan de borst te komen omdat ze anders gewoon door blijft spelen.

Concrete tips behalve de stomme dooddoener dat het vanzelf over gaat heb ik niet, vrees ik. Hoewel, je zou natuurlijk op een heel milde manier kunnen kijken of je haar soms eventjes kan laten huilen.
Wat ik dan wel eens deed was haar niet de borst geven, maar wel bij me nemen. In het begin kostte dat me meer energie dan dat ik haar zou voeden maar het lukte toen al vrij snel al redelijk goed om haar op andere manieren te troosten.

Het was voor mij in ieder geval een hele openbaring dat de borst niet altijd perse de enige troostmanier is.

Sterkte
pi_72288377
Miss, hopelijk vindt Senna snel een goed ritme, want als alles wat je probeert niet werkt dan schiet dat niet op!

Hier trouwens geen probleem met de borstvoeding zelf maar meer met de baby
Lianne is altijd nogal snel afgeleid, dus dan is het een kwestie van hoever rekt de tepel uit. Dat gevoel ken ik inmiddels en ben ik wel aan gewend. Ook houdt ze mijn borst graag vast. Eerst was het nog redelijk lief vasthouden en een beetje "kneden", maar wat ze nu heeft uitgevonden is een stuk vel beetpakken en daarin te knijpen. Ik heb er gewoon 2 grote blauwe plekken van op m'n borst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')