abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:12:00 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_71716340
Het vorige deel: Slank de zomer door #827 Bruine vetjes ogen slanker

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden
stormy waters...
sailin'
pi_71716345
fipo!!

Uiteindelijk lijstje:
L: 4 crackers, 2 met filet A. en 2 met philadelphia light.
T: op terrasje in de zon: 1 wodka met 3 bitterballen
D: wokprutje met rijst. Toe: 2 bolletjes ijs van een ijsboer in de Jordaan die niet onder doet voor die bij mij in de buurt, terwijl ik dacht dat die veruit de beste was.

Nu lekker in bad en ik denk dat ik er vroeg inkruip met een boek.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:13:06 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_71716359
op mijn laatste vraag had ik al antwoord,
stormy waters...
sailin'
pi_71716377
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:07 schreef Belana het volgende:
kan iemand mij trouwens uitleggen wat dat activiteitsniveau nou is, wat je dan moet invullen op deze site?
ik dacht dat ik het snapte, maar krijg steeds een melding dat ie tussen 1 en 5 moet zitten

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

Je vult 1,2,3,4 of 5 in, afhankelijk van welke beschrijving achter dat nummertje bij jou past.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71716385
vetvindpost!
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:14:33 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71716388
In antwoord op je vraag Belana: als je niets doet zit je op 1, sport je 2x per week normaal dan zit je ongeveer op 2, intensiever sporten op 3 etc.

Oh, had ik jullie de rest van de ramspoed al gemeld? Ik heb een dikke snee in mijn voet en kan nog nauwelijks lopen (in het zwembad op een verdwaalde scherpe steen gaan staan ) en mijn man heeft zijn hand verbrand aan een hete pan.

Dat brengt mij op de volgende vraag: wie doet er hier aan voodoo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71716389
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:13 schreef Belana het volgende:
op mijn laatste vraag had ik al antwoord,
Als het je troost: ik begreep de vraag direct .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71716405
Tink!

ik was 't niet!

Wat erg! zo erg dat 't bijna om te lachen is.. dit kán iemand niet overkomen in die mate
Ja doei.
pi_71716445
Een terugvindcupcakeje dan maar!

Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:18:13 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71716459
3409 zou mijn onderhoud moeten zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:19:13 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_71716484
ah sigme, wel een beetje onduidelijk he? nou ja, ik ben er uit.

thanks ook tink en jeetje zeg, wat hebben jullie een pech
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:19:32 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71716486
Ach, we lachen er nog steeds om hoor
En ik heb wel erge rampspoed meegemaakt, dit valt allemaal in de categorie "klein leed" (afgezien van de tekenbeet dan ben ik bang). Het is in ieder geval een vakantie om nooit te vergeten
Wat ik erger vind: heb te weinig boeken mee en het W-LAN gaat hier om 22.00 "dicht". Moet nog snel even een spelletje downloaden voor op mijn handy. Voor sex of spelletjes zijn we te moe
pi_71716490
een Wlan die dicht gaat

Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:22:53 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71716540
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[ afbeelding ]
Hebbie dat zelf gemaakt??
Ziet er goed uit

Najib is ervoor op Ned. 1 best leuk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71716551
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[ afbeelding ]
Toch maar de noodgreep?

Ziet er fraai uit . Kan je niet een nieuwe oven kopen?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:24:30 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71716576
Tink... Tis wel heel erg met jullie... En niet teveel zorgen maken over de tekenbeet hoor, in de gaten houden en anders antibiotica, het is bijna nooit erg
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71716615
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Toch maar de noodgreep?

Ziet er fraai uit . Kan je niet een nieuwe oven kopen?
Dat vind ik eigenlijk een beetje zonde, in een studentenhuiskeuken. Ik wacht liever even met het kopen van een nieuwe tot we écht samen wonen, zeg maar.

Voor lasagnes en zo doet 'ie het ook nog prima hoor, maar als het er echt op aankomt kan ik dat ding wel door het raam gooien. En dat was vandaag dus even zo. .
pi_71716661
'k Zag een huisje te huur staan in Rolde. Niks voor jou en DO2?
pi_71716677
Rolde? . Ik weet niet eens waar het ligt! .

Edit: Maar googlemaps weet dat gelukkig wel. Is iets te ver, aangezien we allebei werken in stad en allebei geen rijbewijs hebben. . Maar ik vind het wel lief dat je eraan dacht!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:30:26 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71716692
Weet iemand hier hoe je in een nokiatelefoon een underscore intikt (jeweets, zo'n _ streepje)
pi_71716771
Help ik loop vandaag over van de plannen en dingen die ik wil doen en dingen die leuk zijn enzo ... Wil naar allemaal dingen op reis, dingen leren (EHBO cursus, programmeren, bijbaantjes waar ik nog niets over gehoord heb) en 'doelen' halen (sportprestaties) en daar heb ik helemaal geen tijd voor . Kreeg deze vakantie nog commentaar van vriendje dat ik te weinig tijd voor hem maak en te druk met andere dingen bezig ben. En gelijk heeft ie

En die 8% kan ik zeker op mn buik schrijven, ik had 23% oid bij een BMI van rond de 20? Maar wel de bovenste 2 buikspieren duidelijk zichtbaar. De rest van mn buikspieren heeft een lief bolletje vet eroverheen (letterlijk een bolletje, erboven/naast/onder is het plat).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_71716845
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Weet iemand hier hoe je in een nokiatelefoon een underscore intikt (jeweets, zo'n _ streepje)
Is er ergens een knopje dat je ingedrukt kan houden en er dan allerlei tekentjes tevoorschijn komen, en op zo'n knopje 'naar beneden' drukken voor de volgende 9? Oid? Zo'n knopje vond ik afgelopen week op mn Samsung (en mn Nokia had er volgens mij ook eentje) ... Ach, ik heb die telefoon ook pas een jaar of 4 .
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:39:17 #23
163650 Greys
pi_71716858
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Oeh, hoe was dat ook alweer. Zit ie niet onder de 1? En dan meerdere keren indrukken?
En anders onder de toets helemaal linksonder? Ik had altijd een Nokia en nu net niet meer en ik weet het nu al niet meer! Even kijken of ik mijn oude telefoon kan vinden, momentje...

@Moblo, dat kost in het weekend 23,50 en doordeweeks 20 euro geloof ik.
Zie alle info op www.shabushabu.nl ook de menukaart met alle opties die je kunt nemen

Je mag vijf (!) dingen per persoon nemen, per ronde. En er zijn vier rondes.
Heer G haalde ronde vier niet eens, ik ronde drie niet eens
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:42:14 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71716902
Bedankt voor de tips! Het is niet gelukt, maar ik probeer het morgen nog wel even. Dat streepje moet toch ergens te vinden zijn. Morgen gaan we weer naar huis. Duimen jullie voor ons dat we zonder ongelukken aankomen en dat ook ons huis nog in orde is?
pi_71716910
hm.. en je moet met een bestelkaartje bestellen zag ik..

is het niet heel 'massaal'? Of valt dat mee door de inrichting? Wil het zeker een keer proberen

en de sushi met tonijnsalade (tonijn uit blik, lente-ui en een klein beetje mayo) was ook echt héél lekker in de maki
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:42:49 #26
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71716915
terugvindpost

wat is de kop van noord holland vér zeg... pfff... t was wel gezellig, en een beetje vreemd, en ik heb allemaal erfstukken meegekregen/dingen met sentimentele waarde uit t huis van mn opa en oma nog...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71716992
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Oeh, hoe was dat ook alweer. Zit ie niet onder de 1? En dan meerdere keren indrukken?
En anders onder de toets helemaal linksonder? Ik had altijd een Nokia en nu net niet meer en ik weet het nu al niet meer! Even kijken of ik mijn oude telefoon kan vinden, momentje...

@Moblo, dat kost in het weekend 23,50 en doordeweeks 20 euro geloof ik.
Zie alle info op www.shabushabu.nl ook de menukaart met alle opties die je kunt nemen

Je mag vijf (!) dingen per persoon nemen, per ronde. En er zijn vier rondes.
Heer G haalde ronde vier niet eens, ik ronde drie niet eens
Mja 1 meerdere keren indrukken (maar dan mis ik heel veel tekens, daar staat de underscore niet bij) of de toets helemaal rechts onder (rij onder de 7/8/9) langer ingedrukt houden (behoorlijk lang, daarom kon ik hem nooit vinden).

En oh, ik wil daar ook een keer eten .
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:48:34 #28
163650 Greys
pi_71717016
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:42 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. en je moet met een bestelkaartje bestellen zag ik..

is het niet heel 'massaal'? Of valt dat mee door de inrichting? Wil het zeker een keer proberen

en de sushi met tonijnsalade (tonijn uit blik, lente-ui en een klein beetje mayo) was ook echt héél lekker in de maki
Ik ben alleen in die in Zoetermeer geweest en het was best massaal ja, eerlijk gezegd.
Je kunt ook in een zitkuil zitten, dat is het leukst! Het blaadje met je bestelling per ronde leg je op je tafel als je klaar bent met invullen, dan halen ze het op als ze langs lopen en binnen tien minuten heb je dan op tafel staan wat je besteld had. Dus je moet het niet te chique verwachten, maar het is wél leuk en het eten was echt zalig! Serieus! Om je vingers bij op te eten!
Als toetje krijg je een bolletje ijs in een klein bakje en je kon kiezen uit vanille, groene thee, zwarte sesam. Ik heb dat laatste gekozen en dat was echt heerlijk ijs, donkergrijs en zoet en je proefde inderdaad een vleugje sesam, heel bijzonder en lekker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:50:04 #29
163650 Greys
pi_71717053
Oh en nog een voordeel aan die in Zoetermeer --> de muziek staat er niet zo hard als in Rotterdam (dat schijnt in Rotterdam volgens de recensies echt een nadeel te zijn) en de parkeergarage die voor de eerste drie (!) uur gratis parkeren is, is nog geen 40 stappen verwijderd van het restaurant.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71717089
met de motor parkeer ik overal gratis

ik ga er zeker eens aan denken, voor als we weer eens die kant op gaan en trek hebben in sushi
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:54:01 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71717149
Zit zo'n zelfde sushibar niet in Arnhem?
pi_71717420
Tvp
pi_71717640
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
Zit zo'n zelfde sushibar niet in Arnhem?
niet dat ik weet, maargoed.. als jij een adres hebt

ik ga lekker de rest van de avond tegen Mr. MoBlo aanhangen fijne avond allen!
Ja doei.
pi_71717908
joehoeeee! ik ben vandaag eindelijk naar de kapper geweest: weer levend haar met volume

nu lekker slapen, welTeruVstenP!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:30:00 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71717937
Weer thuis . Papa en mama hebben ons even thuisgebracht. Anders hadden we nu nog 3 kwartier in de bus moeten zitten. En ik ben bekaf, dus ik ga ook meteen slapen.
Niet meer actief op Fok!
pi_71718010
Ik ga ook slapen. De chips zijn op
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71718100
Yo, ik ben een dagje weg en ineens hebben we er een mannelijke Gillian McKeith bij hip heur. Ik ben altijd wel benieuwd naar al die adviezen, maar ik pik er van op wat ik haalbaar en nuttig vind. Na vandaag ligt mijn vetpercentage vast op 50% , maar ik had wel een gezellige winkeldag met m'n mams in Arnhem. Score: 1 heul kleurig jurkje van Le Ballon, nieuwe laarzen ( lage ) ook van Le Ballon, wat hemdjes en EIN-DE-LIJK een nieuwe spijkerbroek die goed zit van Esprit. Me happy .

Eetlijstje van gisteren is hetzelfde gebleven:

O: Twee geroosterde boterhammen, 1 met rookvlees/komkommer/bieslook en 1 met kipfilet/komkommer/bieslook, 1 gekookt ei en een grote mok kamillethee.
L: Yoghurt met appel/noten/muesli
T: Cherrytomaatjes en een festini perenijsje.
D: Quiche met prei / boontjes / broccoli / spekjes.

En vandaag, enorm slecht maar hey, ik winkel haast nooit met m'n moeder en 't was gezellig:

O: Twee boterhammen met pindakaas en komkommmer en thee.
T: Appeltaart bij de Bijenkorf. Met slagroom en thee.
L: Panini met geitenkaas en gegrillde courgette/aubergine en rucola bij Dudok en thee.
T: Koffie met slagroom.
D: Bij de Italiaan: Salade Caprese vooraf en als hoofdgerecht gegrillde vis (zalm/tonijn/garnaal) met salade. Na een bolletje straciatella-ijs. Thuis nog koffie.

Kuch. Morgen balans balans balans.

Tink ik las laatst dat zelfs horror-vakanties later in je geheugen leuke, gezellige blije zorgeloze vakanties zijn. Iets met een soort collectieve ontkenning van vakantiefailure. Maar sterkte en 't klinkt alsof jullie het nog gezellig vinden en dat ik vind ik stoer, want ik was geloof ik al 3x linea recta terug naar huis gereden bij zulks onheil.

Moblo - je sushi ziet er echt megalekker uit kan ik je inhuren voor feestjes .
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:41:56 #38
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71718192
ohja, tink's horror verhalen... ik ben blij dat jullie toch nog genieten
pi_71718757

Mo, wat een hoop sushi!

Ik heb vandaag gewinkeld, 2 shirtjes gekocht. Waarvan er 1 nu al kapot is Morgen maar ff terug.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:44:28 #40
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71719754
Vind sushi een beetje saai smaken ofzo...

Hoi Ewelina, klote dat je shirtje al kapot is... bah!

Vriend heeft nachtdienst, saai hoor!
pi_71720300
Zo ik ben bij 826 en nu ga ik slapen. Buikpijn (en het is ook wel kinderbedtijd). Trusten allemaal
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:06:38 #42
331 Merel
Be here now.
pi_71720323
Ik heb vandaag de Efteling opgegeten. Zo voelt het tenminste. Daarentegen ook kilometers gelopen natuurlijk, en uren in rijen gestaan, dus dat compenseert het misschien weer. En ik wil m'n vetpercentage niet weten, volgens mij is dat alleen maar deprimerend!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 augustus 2009 @ 01:04:37 #43
163650 Greys
pi_71721745
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind sushi een beetje saai smaken ofzo...

Hoi Ewelina, klote dat je shirtje al kapot is... bah!

Vriend heeft nachtdienst, saai hoor!
Sushi sáái qua smaak?
Gebruik je er dan wel sojasaus en wasabi bij?
Zonder dat is het idd een beetje flauwe hap, maar dat hoort er echt bij hoor!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71723247
In het vorige topic werd ik nogal bekritiseerd betreffende de vetpercentages die ik opgaf. Zal ik even beginnen .
quote:
een strakkere buik staat niet meteen gelijk aan een sixpack willen
Klopt, maar ik zei toch ook helemaal niet dat jullie een sixpack wilden? Ik gaf het alleen maar aan .
quote:

Bij mannen van 18 werkt de stofwisseling een tikje anders dan bij vrouwen van 30.

Bij de weg, de laatste keer dat mijn vetpercentage werd gemeten, zat ik boven de 32%. No way in hell dat ik er nog fatsoenlijk uitzie bij een vetpercentage van 15%.
Ja de stofwisseling zit bij een man van 18 op een hoger pitje, ben ik mij bewust van.

32%? Laat me raden, dit heb je laten meten op één van de volgende manieren:
Je handen op een soort apparaat en dan gestrekt voor je uit
óf
Staand met je voeten op een apparaat.

Beide geven zéér onjuiste resultaten. 32% is een bierbuik! Met 15% zie je er zeker wel goed uit, twijfel je aan me ?
quote:
het gaat hier over VROUWEN...

en ja, goh, 'welkom' hier, maar meteen zo wijsneuzerig doen vind ik persoonlijk niet écht briljant, vooral niet als je gaat beweren dat vrouwen het best met 8 tot 10% zouden kunnen doen
Wil je advies of niet? Ik zei alleen maar dat de vrouwen in de bladen rond een vetpercentage van 8-10% zitten. Persoonlijk heb ik liever een vrouw met 15%~ hoor .
quote:
Ja, boeven zijn het, die mensen van die 'gezondheidssites' !

Who cares over uitblijven menstruatie, verlaagde vruchtbaarheid, verhoogde kans op borstkanker, botontkalking of overgroeiing van het baarmoederslijmvlies! Als je maar een sixpack hebt, toch?
Ja dat zijn ook boeven, jullie geloven zeker ook allemaal in Sonja Bakker? Voedingsschema's die zeer goed werken en bovendien "junkdagen" bevatten in een dieet, verkopen nou eenmaal slecht, terwijl ze toch echt werken. Verder zal ik maar niet ingaan op de rest, weet niet waar je dat vandaan haalt opeens (de ziektes)? Verder bedoelde ik alleen maar dat als je een sixpack als man zijnde wilt je toch echt rond de 8% moet zitten, sorry hoor.
quote:
Het hoeft toch niet zo fel?
We kunnen toch gewoon vragen hoe hij aan die percentages komt ipv hem meteen weer het topic uit te jagen?

Hij had het over percentages vet waarbij je een wasbordje/sixpack goed ziet he, niet over 'gemiddelde vetpercentages' zoals in de lijstjes hierboven.
Dan nog lijkt het me inderdaad aan de vreselijk lage kant, wat hij noemde, dus ik ben wel benieuwd of hij dat kan onderbouwen juist. Als een superslank iemand als Loveli al rond de 30% zit! :0
Nogmaals, Loveli heb dit zeer waarschijnlijk laten meten met zo'n apparaatje wat je in je handen moet vasthouden of waar je met je voeten moet op staan, 30% is namelijk helemaal niet slank.
quote:
sorry, maar ik heb gewoon iets tegen het 'bodybuild' gedoe zeg maar..

maar idd... onderbouwingen zijn welkom
Hoezo heb je iets tegen het bodybuild gedoe? Denk niet dat wanneer een jongen aan "bodybuilding" gaat doen dat hij binnen no-time een "beest" is, dit kost jarennnn en gaat niet vanzelf, goede kennis van voeding is een must om uberhaupt ver te komen in het "bodybuilden".
quote:
was niet in het algemeen bedoeld he, dat je als vrouw gewoon gemiddeld rond die percentages moet zitten.
Dat was als antwoord op de vraag bij welk percentage je een sixpack goed ziet.

(Al lijkt het me alsnog onmogelijk hoor, maar daarom ben ik zo benieuwd naar een onderbouwing! )
Moet m'n uitspraak toch herzien, voor een vrouw is een hoger vetpercentage toch wat beter, 15% is dan zeg maar ideaal , licht aan de lichaamsbouw. Maar boven de 20%, nee, dan kan er wel wat vanaf, neemt niet weg dat ook zo'n vrouw mooi kan zijn hoor.
quote:
het gaat mij om het idee, dat men al snel denkt dat je er afgetrained uit wilt zien zodra je de term buikspieroefeningen gebruikt..
Ik heb het idee dat veel vrouwen die buikspieroefeningen doen denken dat ze hier een strakke buik van krijgen, maar zeker met een vetpercentage van boven de 20% zul je hier niks van terugzien, het beste is dan gewoon om in vetpercentage te dalen.
quote:
k doe buikspieroefeningen omdat ik altijd al slappe buikspieren gehad heb en dat is er na het krijgen van 2 kinderen niet bter op geworden. zelfs zonder vet zou ik een dikke buik hebben, simpelweg omdat mijn buikspieren slap en uitgerekt zijn, dus daarom train ik ze, zodat ik mijn buik in het gareel kan houde
Goede reden, maar mag ik vragen hóé je ze traint? Velen doen dit verkeerd!
quote:
Mijn 2-cents: kan me de reacties best een beetje voorstellen eigenlijk. Mijnheer komt net het topic inrollen en doet alsof hij de wijsheid in pacht heeft. Daarnaast is de algemene tendens hier toch een beetje "gezond" afvallen en "gezond" leven en daar horen vetpercentages van 8% m.i. niet echt bij.
Hiermee wil ik niet zeggen dat afwijkende meningen niet kunnen, maar het is natuurlijk ook wel een beetje hoe je het brengt, of niet? Zeker in het geval van XM. Ze heeft net het licht gezien ( ) en dan gooien dit soort opmerkingen mogelijk een beetje roet in het eten.

Verder: welkom Diabox! En sterkte in het kippenhok
Sorry ik ben de mannen vet-percentages gewend, maar voor een vrouw is 15% al heel mooi natuurlijk. (En niet 30% zoals eerder werd genoemd, dit is dan een foute meting!).
quote:
Madonna heeft een vetpercentage dat nog hoger ligt schat ik in (ergens rond de 18%?), de meeste vrouwen zouden er toch niet zo uit willen zien.
Als ik recente foto's van Madonna zie dan lijkt het eerder op een vetpercentage van rond de 6% hoor! Dat is zeker geen 18!

Even ter verduidelijking, jullie zitten allemaal heel leuk te kutten op mij, maar de vetpercentages die bij jullie zijn gemeten zijn gedaan met van die jip&janneke apparatuur. Vandaar dat het hoger uitvalt en waardoor wij een verschillende kijk op vetpercentages hebben. Ik hanteer vetpercentages die gemeten zijn met huidplooimeter etc. Als ik 15% zeg, moeten jullie dit waarschijnlijk zien als 20% Ik probeer voor de rest alleen maar te helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diabox op 09-08-2009 02:55:42 ]
  Vis een optie? zondag 9 augustus 2009 @ 07:31:55 #45
70532 loveli
N
pi_71724754
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 02:23 schreef Diabox het volgende:
32%? Laat me raden, dit heb je laten meten op één van de volgende manieren:
Je handen op een soort apparaat en dan gestrekt voor je uit
óf
Staand met je voeten op een apparaat.

Beide geven zéér onjuiste resultaten. 32% is een bierbuik! Met 15% zie je er zeker wel goed uit, twijfel je aan me ?
Nop. Dat was een vietpuntsmeting, voor- en achterkant bovenarm, onder schouderblad en bij de heup. Volgens zo'n ongeloofwaardige weegschaal zit ik op 27%. 1.78, +/-65 kilo.
quote:
Ja dat zijn ook boeven, jullie geloven zeker ook allemaal in Sonja Bakker? Voedingsschema's die zeer goed werken en bovendien "junkdagen" bevatten in een dieet, verkopen nou eenmaal slecht, terwijl ze toch echt werken. Verder zal ik maar niet ingaan op de rest, weet niet waar je dat vandaan haalt opeens (de ziektes)? Verder bedoelde ik alleen maar dat als je een sixpack als man zijnde wilt je toch echt rond de 8% moet zitten, sorry hoor.
Sonja B wordt hier bepaald uitgejouwd. Weer een foute aanname. Als je geen helderziende bent, probeer dan geen gedachten te lezen.
quote:
Even ter verduidelijking, jullie zitten allemaal heel leuk te kutten op mij, maar de vetpercentages die bij jullie zijn gemeten zijn gedaan met van die jip&janneke apparatuur. Vandaar dat het hoger uitvalt en waardoor wij een verschillende kijk op vetpercentages hebben. Ik hanteer vetpercentages die gemeten zijn met huidplooimeter etc. Als ik 15% zeg, moeten jullie dit waarschijnlijk zien als 20% Ik probeer voor de rest alleen maar te helpen.
Hulp is welkom, alleen zou het je sieren als je wat minder aannames doet voor je vertelt wat we fout doen. De insteek van de meesten hier is om te genieten van het leven en daarbij zo goed mogelijk in ons vel te zitten. We weten allemaal dat centimeters belangrijker zijn dan kilo's en dat jezelf uithongeren met Sonja weinig zinvol is. En zo nu en dan delen we recepten voor cheesecake. Life's good.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 9 augustus 2009 @ 07:44:58 #46
70532 loveli
N
pi_71724766
M'n wekker gaat om 9 uur pas. Wat doe ik hier.
crap in = crap out
pi_71724779
Goeiemorgen
pi_71724792
Ik dacht dat de dames fotomodel in de bladen wel iets hoger zaten dan 8-10%
quote:
het gemiddelde fotomodel, dat tegen de 14 procent aan zit. bron
pi_71724823
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:07 schreef sigme het volgende:
Ik dacht dat de dames fotomodel in de bladen wel iets hoger zaten dan 8-10%
dit zijn wel tienermeisjes met een cup A en onderontwikkelde heupen, belangrijk om te onthouden.
Ook de leeftijdcategorie waar onze nieuwe expert zich op richt waarschijnlijk

Hier iets over vetpercentages bij bodybuilders:
quote:
The competitive male bodybuilder (at least the successful ones) carry around 3-5% body fat on stage. Women can go as low as 8-11%. These, however, are “peak” body fat levels that are usually maintained for a few days (or even a few hours)

The average male carries about 16-20% body fat while the average female carries 20-25%. A lean male would carry about 11-15% and a female would have 17-20%.

Very lean males have 6-10% body fat and females 12-16%.
Dit is dus very lean (12-16%:

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 09-08-2009 08:37:54 ]
  Vis een optie? zondag 9 augustus 2009 @ 08:44:11 #50
70532 loveli
N
pi_71724879
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:26 schreef computergirl het volgende:
Dit is dus 8%:
[ afbeelding ]
Zo'n laag vetpercentage komt niet alleen door weinig vet, maar ook door veel spieren. Een vrouw met evenveel vet maar een 'normale' hoeveelheid spieren, heeft een hoger vetpercentage. Ik schat dat Madonna toch wel wat hoger zit dan 8%.
crap in = crap out
pi_71725014
met al die aannames en zo'n arrogante houding kom je er wel Diabox

'jullie doen zeker dit....'
'jullie denken zeker dat....'
'wil je nou advies of niet?'

Antwoord: nee, niet op deze manier. De mensen hier komen hier al een aardig tijdje. Niet omdat 'het niet lukt', het gros hier is zeer goed bezig, veel kwijt en leeft niet te vergeten heel gezond en vooral heel 'normaal' zoals loveli al zei, omdat we naast gezond zijn ook van het leven en lekkere dingen willen genieten.

Er zit hier veel deskundigheid door ervaring hier in dit topic, iedereen is welkom, man of vrouw, maar wel op een normale manier, zonder meteen de goeroe uit te komen hangen en zodra er commentaar op komt de bekende Sonja Bakker aannames te doen

Dus,

goedemorgen
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:22:55 #52
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71725024
jaa, maar diabox heb t allemaal gehoort op de sportschool en weet het allemaal heel veel beter, want hij traind al een jaar!

(sorry, diabox, maar ik denk dat je beter in het "op weg naar een goddelijk lichaam" topic past, daar worden bodybuild tips (en ik wéét dat bodybuilden niet persé spierbonk worden is, en met mij iedereen in dit topic) meer gewaardeerd. Pas op, er zitten daar wél heel veel betweterige tyeps bij elkaar die allemaal hét schema hebben bedacht en niet snappen dat wij slankies niet simpelweg hun schema of manier volgen.)

klink ik zuur? oh wacht... dat ben ik ook.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:26:42 #53
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71725046
goedemorgen trouwens. Ik ga straks naar mn broertje toe. stukje met de trein en dan nog 10 km fietsen. lekker!
pi_71725050
net zo zuur als een napoleon-zuurtje? Of an die rode zure matten? die vind ik wel lekker namelijk
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:35:49 #55
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71725108
k ben een klein zoetzuur zilveruitje
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:45:28 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71725156
Groene zure matten ftw .
Maar ik moet deze week balansen, want bbq'en is niet goed voor de lijn . Dus nu voel ik me vadsig, bleuh. Maar goed, komt wel weer goed .

Goedemorgen .
Know-it-alls die dit topic komen binnenstampen: .
Niet meer actief op Fok!
pi_71725189
goedemorgen!

ik word ook een beetje kriebelig van diabox.. je bedoelt het vast allemaal goed, en ik weet hoe leuk het is om anderen te laten delen in je kennis als je het idee hebt dat je ineens allemaal snapt hoe het zit, maarrrr wij zijn zelf ook niet dom en op ons achterhoofd gevallen en weten hier ook het meeste allemaal wel. Dat je krachttraining met cardio moet combineren voor het beste resultaat om af te vallen. Dat buikspieren weinig nut hebben als er nog een dikke laag overheen zit. (maar toch wordt mijn buik écht wel wat strakker als ik buikspieroefeningen doe, ook al heb ik lang geen 15% vet. en dat hoef ik ook niet!

het mes snijdt natuurljik aan twee kanten he: voor de meeste vrouwen, zal het een leven lang hard werken zijn om 15% vet te bereiken en vooral behouden. Wil je dat, is dan de vraag? en de meesten hier zeggen nee, ik wil gewoon net wat slanker en strakker zijn dan nu, iets wat makkelijker te handhaven is, zonder dat ik de rest van mn leven verplicht 3x per week in de sportschool moet staan beuken, alle taartjes moet afslaan en kilo's eiwitten naar binnen werk. Met een paar lessen zumba en wat buikspieroefeningen, door de weeks netjes eten en veel water drinken, kom je al een heel eind, in dat geval

dus. en nu ga ik douchen en zometeen spinningles geven. Want ja, ik sport niet alleen op de sportschool, ik wérk er ook.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:51:38 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71725202
CC, heb je al wat van die laatste sollicitatie gehoord?
Niet meer actief op Fok!
pi_71725213
oh en ik wilde strict low carb eten, maar alles is zo'n beetje op en de AH gaat hier pas om 16.00 open, dus heb ik net toch maar 2 volkoren boterhammen gegeten. 1 met pindakaas, komkommer en sambal en 1 met geitekaas en komkommer.

O: 2x brood dus
S: spinning 1 uur
L: yoghurt met nectarine
T: laatste gekookte eitje of nootjes
D: bij een vriendinnetje
pi_71725223
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:51 schreef Viking84 het volgende:
CC, heb je al wat van die laatste sollicitatie gehoord?

ik heb van die voor kinderneuropsycholoog een ontvangstbevestiging binnnen, maar die andere (die hele leuke!) heb ik nog niks van gehoord, dus daar ga ik maandag over bellen.

Maar iemand van de sportschool gaat een gesprek voor me regelen bij zijn werk: een reintegratiebureau. lijkt me niet zo superleuk (je hebt alleen telefonisch contact met anderen) maar goed, wel een goed begin en ervaring enzo. en ik moet gewoon geld hebben, en met 32 uur gaat dat beter dan met 10 uur per week, dus ik ga me toch maar inzetten daarvoor!
pi_71725224
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:22 schreef kwakveense het volgende:
jaa, maar diabox heb t allemaal gehoort op de sportschool en weet het allemaal heel veel beter, want hij traind al een jaar!
Je leert 't wel .
quote:
klink ik zuur? oh wacht... dat ben ik ook.
Je bent een zoetje, jij .
pi_71725235
Ik heb werkelijk geen idee wat m'n vetpercentage is en het zal me m'n reet roesten, als het er maar goed uitziet. Ik heb zeker nog wel vetjes, maar ik zie m'n buikspieren prima en ik weet welhaast zeker dat ik boven de 20% zit, als ik mezelf vergelijk met Loveli.

Diabox is 18 hè. Cut him some slack. Nuanceren is dan nog een beetje moeilijk. Hoeft hij niet direct weggejouwd te worden.
  zondag 9 augustus 2009 @ 09:57:21 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71725255
Toen ik 18 was dacht ik ook nog de wijsheid in pacht te hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_71725257
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:55 schreef conleche het volgende:
Diabox is 18 hè. Cut him some slack. Nuanceren is dan nog een beetje moeilijk. Hoeft hij niet direct weggejouwd te worden.

Mijn idee. Hij's 18 en bodybuilder. Daar hoeven de volwassen dames met veelal academisch werk- en denkniveau de oren niet van te wassen.
pi_71725265
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef Viking84 het volgende:
Psies!! Man, je had mij moeten horen toen ik 15 was!! Vréselijk!!
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:05:59 #66
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71725333
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef Viking84 het volgende:
dat denk je toch nog steeds?

*kussiekroel*
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:13:49 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71725391
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat denk je toch nog steeds?

*kussiekroel*
. Beetje wel, maar dan anders . Ik wil nu best m'n ongelijk toegeven. Toen beslist niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_71725396
Goedemorgen.

Welkom Diabox.
Ik vind het juist wel leuk, een andere kijk op afslanken in dit topic.
Ik dacht alleen dat het achterhaald was dat je zuivel niet met fruit mocht combineren?
En dat het niet met vlees mag ken ik alleen uit de joodse traditie, wist niet dat dat spijverteringstechnisch ook onverstandig was.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: 2 gekookt ei
T: smoothie van yoghurt en bosbessen
L: salade soep uit zak pikante tomaat
T: stukje kaas of olijfjes
D: onbekend groenteomelet
T: stukje kaas
T: stukje kaas

Planning voor vandaag:
O: salade van stronk witlof en 2 gekookt ei
L: yoghurt
T: stukje kaas of olijfjes
D: knolselderijpuree, rode kool, quornhachee
pi_71725421
Speciaal voor diabox:

(Slanke) tips voor een goddelijk lichaam #6

misschien dat je daar wat meer enthousiasme over je methodes en denkwijze vindt
Ja doei.
pi_71725534
Goodmeurning y'all. Ik vind Diabox niet echt vervelend, maar ik ga me ook niet al te veel aantrekken van wat hij post. Net als wat ik doe bij m'n moeder en schoonmoeder eigenlijk, gewoon selectief Oostindisch doof zijn, dat helpt 't beste .

Ik ga vandaag dus balansen na de taart en het ijs van gisteren. Dus mijn lijstje voor vandaag:

O: Twee knackebrots (van die ronde, ik weet niet hoe ze heten) (van IKEA), 1 met kipfilet en komkommer en 1 met rookvlees en komkommer.
T: Nectarine
L: Salade van witlof, appel, noten en een yoghurtdressing.
T: Festini perenijsje.
D: Gestoomde aardappelen met worteltjes en viscuisine (die van de ALDI, met korstje van broodkruim maar dat haal ik eraf).
T: Aardbeien

En vanavond ga ik weer beginnen met Evy, les 1. Het is niet meer zo warm en ik heb nu een goed fietspad ontdekt waar ik niet steeds langs allemaal huizen hoef te rennen, dus dat is fijn .
pi_71725630
Ohja, weet iemand van jullie wat het "Cohen-dieet" inhoudt? Mijn mams zit weer een beetje met haar gewicht te tobben. Ze heeft diabetes en is om haar klachten en de diabetes te verminderen vier jaar geleden in een jaar 35 kilo afgevallen, van 120 naar 85 kilo met een heel verantwoord dieet van een diëtiste. Heel knap, want mijn moeder heeft in haar leven zowat alle diëten die er zijn uitgeprobeerd.

Ze zit nu echter volop in de overgang, haar diabetes is erger geworden dus ze moet nu medicijnen slikken en omdat ze dankzij die medicijnen minder op haar eten en suikerspiegel hoeft te letten is het er sluipenderwijs weer bij aan het komen. Het is nog niet zo erg maar ze kan het "knopje" voor gezond eten niet meer vinden en zat nu een beetje tegen dat Cohen-dieet aan te hikken.

Het enige dat ik weet is dat het 750 euro kost ( ) en dat ik hard zou wegrennen bij alle diëten die zoveel geld vragen . Maar ze weet het dus nog niet en is gewoon een beetje wanhopig. Iemand er beter bekend mee? Ik word van de site niet echt veel wijzer wat voor dieet het nou precies is, alleen dat "het hele programma is gebaseerd op uw unieke bloedprofiel dat geanalyseerd wordt via kleine, specifieke bloedtests. Daarom is het eetprogramma dat voor u wordt samengesteld specifiek voor u bestemd", wat ik gewoon erg vaag vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 10:41:03 ]
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:46:15 #73
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71725686
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn idee. Hij's 18 en bodybuilder. Daar hoeven de volwassen dames met veelal academisch werk- en denkniveau de oren niet van te wassen.

jamaar jamaarjamaar.... ik hou niet van wassen...behalve als t om oren gaat...
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:48:32 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_71725718
Zo. Lekker geRPM'd net. Nu een bakkie .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:48:47 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71725722
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja, weet iemand van jullie wat het "Cohen-dieet" inhoudt? Mijn mams zit weer een beetje met haar gewicht te tobben. Ze heeft diabetes en is om haar klachten en de diabetes te verminderen vier jaar geleden in een jaar 35 kilo afgevallen, van 120 naar 85 kilo met een heel verantwoord dieet van een diëtiste. Heel knap, want mijn moeder heeft in haar leven zowat alle diëten die er zijn uitgeprobeerd.

Ze zit nu echter volop in de overgang, haar diabetes is erger geworden dus ze moet nu medicijnen slikken en omdat ze dankzij die medicijnen minder op haar eten en suikerspiegel hoeft te letten is het er sluipenderwijs weer bij aan het komen. Het is nog niet zo erg maar ze kan het "knopje" voor gezond eten niet meer vinden en zat nu een beetje tegen dat Cohen-dieet aan te hikken.

Het enige dat ik weet is dat het 750 euro kost ( ) en dat ik hard zou wegrennen bij alle diëten die zoveel geld vragen . Maar ze weet het dus nog niet en is gewoon een beetje wanhopig. Iemand er beter bekend mee? Ik word van de site niet echt veel wijzer wat voor dieet het nou precies is, alleen dat "het hele programma is gebaseerd op uw unieke bloedprofiel dat geanalyseerd wordt via kleine, specifieke bloedtests. Daarom is het eetprogramma dat voor u wordt samengesteld specifiek voor u bestemd", wat ik gewoon erg vaag vind.
ik zeg niet doen.

laat haar als ze houvast nodig heeft gewoon gaan weight watchen of streep-je-slanken, of een ander dieet van de dietiste ofzo... dit soort dieten zijn meestal echt gewoon crap...

(mijn vader viel door zijn suikermedicatie juist weer af (zelfde verhaal: te dik, suiker, dieet onder controle, maar werd lanzgaam weer zwaarder al voordat hij medizijnen kreeg): hij heeft minder eetlust erdoor afvallen was een bekende bijwerking zei de huisarts...)
pi_71725790
betreft nieuwe liefde

ik had 'n eigen topic

en een kloon geblokkeerd in de PM
Ja doei.
pi_71725874
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:48 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik zeg niet doen.

laat haar als ze houvast nodig heeft gewoon gaan weight watchen of streep-je-slanken, of een ander dieet van de dietiste ofzo... dit soort dieten zijn meestal echt gewoon crap...

(mijn vader viel door zijn suikermedicatie juist weer af (zelfde verhaal: te dik, suiker, dieet onder controle, maar werd lanzgaam weer zwaarder al voordat hij medizijnen kreeg): hij heeft minder eetlust erdoor afvallen was een bekende bijwerking zei de huisarts...)
De huisarts van m'n moeder zei dat het bij vrouwen in de overgang juist andersom werkte, dat je er makkelijker van aankwam . Leuk, zo'n vrouwelijk lichaam vol hormonen. Ik heb met haar te doen hoor, opvliegers, slecht slapen, ze is echt zichzelf niet de laatste tijd. Ben wel blij dat ik nu niet meer thuis woon trouwens .

Ik had haar net aan de telefoon en ze ging toch gewoon weer een afspraak maken met de diëtiste . Ben ik blij mee, ik houd niet van enge diëten.
pi_71725974
@Razz: ik begin een beetje als Atkins te klinken, maar feit is dat veel diabetici baat hebben bij een koolhydraatarm dieet. Misschien iets om te overwegen?

En @XM, welk plan de campagne heb je nu met de mevroi??
pi_71725980
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:40 schreef Razztwizzle het volgende:

Een heel veel topics geleden kwam (volgens mij was het loveli) met een dieet speciaal voor diabetici, ontwikkeld door een vent die zelf diabeet was in een tijd waarin je daar dood aan kon gaan/ging. Ik zou zelf geen geld gaan betalen voor zo'n dieet, dan nog liever naar een normale dietist waar je de consults nog deels vergoed krijgt. En ik vind de omschrijving wat ... wazig.

Goeiemorgen. Ik ben niet aangekomen op vakantie, maar afgevallen .
pi_71726027
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:04 schreef conleche het volgende:
@Razz: ik begin een beetje als Atkins te klinken, maar feit is dat veel diabetici baat hebben bij een koolhydraatarm dieet. Misschien iets om te overwegen?

Ik geloof dat met de medicijnen die ze nu slikt het suiker zo gereguleerd wordt dat als je koolhydraatarm gaat eten je in een hypo terecht zou kunnen komen. Het dieet van de diëtiste destijds was er wel op gebaseerd dat je je suikerspiegel gelijk houdt (dus geen enorme pieken of dalen). Dus wel koolhydraten, maar dan langzame en geen loze suikers.

Hoe dan ook, ik vind naar een diëtiste gaan, zeker als je medicijnen slikt, beter dan een vaag Cohen-dieet of zelf wat aanmodderen .
pi_71726136
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:08 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik geloof dat met de medicijnen die ze nu slikt het suiker zo gereguleerd wordt dat als je koolhydraatarm gaat eten je in een hypo terecht zou kunnen komen. Het dieet van de diëtiste destijds was er wel op gebaseerd dat je je suikerspiegel gelijk houdt (dus geen enorme pieken of dalen). Dus wel koolhydraten, maar dan langzame en geen loze suikers.

Hoe dan ook, ik vind naar een diëtiste gaan, zeker als je medicijnen slikt, beter dan een vaag Cohen-dieet of zelf wat aanmodderen .
Ja, ik weet er ook het fijne niet van, maar er werd inderdaad wel gezegd dat je in het geval van diabetes, een KH-arm dieet onder begeleiding moest doen, of in samenspraak met een arts, omdat er grote kans was dat je medicijnen aangepast zouden moeten worden.
pi_71726188
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:
T: Festini perenijsje.
Tip: die van de Aldi zijn dezelfde, maar wel veel goedkoper.
pi_71726259
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Tip: die van de Aldi zijn dezelfde, maar wel veel goedkoper.
Ha, da's een goede . Ik had deze met die kortingszegeltjesplakkkaarten van de AH gehaald (waar ik normaal al nooit kom), maar ik zal vrijdag eens kijken bij de Aldi!
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:28:05 #84
331 Merel
Be here now.
pi_71726409
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik had haar net aan de telefoon en ze ging toch gewoon weer een afspraak maken met de diëtiste . Ben ik blij mee, ik houd niet van enge diëten.
Lijkt me een slim plan, als ze ooit als een met de hulp van een diëtiste netjes is afgevallen, zou ik dat gewoon nu weer zo doen Zeker met diabetes moet je niet al te veel gaan zitten rommelen en kun je maar beter advies vragen aan iemand die er verstand van heeft.

Goeiemorgen trouwens! Net wakker, heerlijk uitgeslapen Vandaag lekker weinig doen, op het programma staat haren verven en nagels lakken en verder helemaal niks
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71726742
Ik wil brood bakken maar ik heb 1. een foolproof recept nodig voor volkorenbrood en 2. geen broodvorm. Kan het ook met een cakevorm? Mn moeder zei dat het blik daar niet stevig genoeg voor zou zijn omdat brood veel gaat rijzen.

Zo en nu maar eens mn weekmenu plannen. Lekker receptjes gevonden (opvallend weinig groenterecepten in de map van mn moeder, en veel vleesdingen) en inplannen maar. Kan ik mooi morgenochtend de boodschappen doen.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:38 schreef SiTu het volgende:
Oh, waar is Chico eigenlijk? Ging die ook op vakantie?
pi_71726757
Goedemorgen, vandaag gaat het hem ook niet worden als het gaat over balansdagen
Mijn vriendje neemt me mee uit eten en daarna naar de film van Harry Potter in het VIP gedeelte dus daar krijgen we champagne en tapas
pi_71726929
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:44 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen, vandaag gaat het hem ook niet worden als het gaat over balansdagen
Mijn vriendje neemt me mee uit eten en daarna naar de film van Harry Potter in het VIP gedeelte dus daar krijgen we champagne en tapas
Ik vond het een slechte film maar ik hoop wel dat je een leuke dag gaat hebben. Klinkt leuk, zo'n VIP gedeelte. Weer eens wat anders dan popcorn. Maar is dat dan ook zo'n gedeelte waar ze langskomen bij je? Want dat vond ik zo vervelend in de bioscoop waar m'n ouders wonen, dan dimt het licht namelijk niet helemaal en raak ik nooit "in" de film .

Chico, ik weet niet of een cakeblik houdt, maar ik zou 't gewoon proberen. Niet helemaal voldoen met deeg en dan kijken wat 't wordt. En kook jij nou de hele week voor je ouders? Want je woont nog thuis toch? Ik mocht dat nooit van m'n moeder, die is net zo'n controlfreak als ik en ik mocht niets in haar keuken .
pi_71726964
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:51 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik vond het een slechte film maar ik hoop wel dat je een leuke dag gaat hebben. Klinkt leuk, zo'n VIP gedeelte. Weer eens wat anders dan popcorn. Maar is dat dan ook zo'n gedeelte waar ze langskomen bij je? Want dat vond ik zo vervelend in de bioscoop waar m'n ouders wonen, dan dimt het licht namelijk niet helemaal en raak ik nooit "in" de film .

Ow, ik hoop dat de film ook wel een beetje leuk is
Is inderdaad zo'n gedeelte maar wij hebben een loveseat dus alleen last van het personeel als wij iets willen
En is behoorlijk donker daar (schrik vaak van hetp ersoneel)
pi_71727065
quote:

[..]

Chico, ik weet niet of een cakeblik houdt, maar ik zou 't gewoon proberen. Niet helemaal voldoen met deeg en dan kijken wat 't wordt. En kook jij nou de hele week voor je ouders? Want je woont nog thuis toch? Ik mocht dat nooit van m'n moeder, die is net zo'n controlfreak als ik en ik mocht niets in haar keuken .
Mijn ouders en broertjes zijn een week niet thuis . En de kat gaat niet voor mij koken, dus ik moet het wel zelf doen . Als ze wel thuis zijn kook ik nooit: als ik voor mezelf kook mag het mislukken, te laat klaar zijn of geen aardappels/rijst/pasta hebben.

Ik vond HP6 eigenlijk wel leuk . De eerste 2 HP films, die vond ik wel slecht, daar klopte teveel niet aan.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:08:07 #90
331 Merel
Be here now.
pi_71727272
quote:

Maar is dat dan ook zo'n gedeelte waar ze langskomen bij je? Want dat vond ik zo vervelend in de bioscoop waar m'n ouders wonen, dan dimt het licht namelijk niet helemaal en raak ik nooit "in" de film .
In Delft had je vroeger een bioscoop waar je mocht roken en waar er bediening was enzo Ze hadden een horecavergunning, dus eigenlijk waren ze officieel een kroeg waar films gedraaid werden, maar in de praktijk was het een bioscoop waar je mocht roken en drinken (en bitterballen eten). Je moet ervan houden, maar ik vond het geweldig! Al kon je aan het eind van de avond de film bijna niet meer zien door de rook die voor het scherm hing Maar het sfeertje daar was zo leuk!
pi_71727341
Mr.MoBlo en ik hebben weer een nieuwe serie:

"By Any Means" van Charley Boorman

Reizen van Ierland naar Sydney met allerlei soorten transportmiddelen.. zo briljant gemaakt weer, zelfde producer als Long Way Round, Long Way Down en Race to Dakar...

Alleen is er pas één aflevering binnen, en die hebben we al gekeken
Ja doei.
pi_71727546
Bij Play.com is de dvd maar 9.50 Mo!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:24:07 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_71727622
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:04 schreef conleche het volgende:

Ik 'mag' nog 2 kg afvallen, maar eigenlijk is de missie nu zelf uitproberen wat mijn lijf kan handelen en zorgen dat ik een jaar op gewicht blijf .

Ondertussen overweeg ik wel serieus een borstvergroting .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_71727690
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.MoBlo en ik hebben weer een nieuwe serie:

"By Any Means" van Charley Boorman

Reizen van Ierland naar Sydney met allerlei soorten transportmiddelen.. zo briljant gemaakt weer, zelfde producer als Long Way Round, Long Way Down en Race to Dakar...

Alleen is er pas één aflevering binnen, en die hebben we al gekeken
Daar heb ik ook een paar afleveringen van gezien, lijkt me wel wat voor jullie ja!

Zou dit een goed recept voor volkorenbrood zijn? Je kan dan zelfs brinta gebruiken ipv volkorenmeel http://www.grootgezin.nl/themas290903x.php
pi_71727693
serieus?

Ik roep 't wel eens voor de grap, en stiekem zou ik ook écht dolgraag grotere borsten willen.. maar de risico's op gezondheidsgebied en op het feit dat het nep eruit ziet en voelt.. dan maar liever klein, Mr.Mo vindt ze mooi genoeg dus ja...
Ja doei.
pi_71727718
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:27 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Daar heb ik ook een paar afleveringen van gezien, lijkt me wel wat voor jullie ja!

Zou dit een goed recept voor volkorenbrood zijn? Je kan dan zelfs brinta gebruiken ipv volkorenmeel http://www.grootgezin.nl/themas290903x.php
ik leef echt helemaal mee bij die serieus, soms tot jankens toe
net als daarnet, dat er 500 motorrijders bij het Ace Café stonden die met hem mee gingen rijden dat vond ik zó mooi!!!!!!!! Het is zo eerlijk en gewoon gefilmd.. alsof je er bij bent! Kan niet wachten tot we zelf mogen
Ja doei.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:28:53 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_71727740
Half serieus. Ze zijn echt klein nu . Al m'n BH's zijn veel te groot en ik ben nu echt niet meer in proportie vind ik... Maarja .
pi_71727754
TVP!

En ik vind het wel leuk om te lezen wat Diabox zegt, dus welkom!
pi_71727759
Zo, weer terug van spinning, was wel weer even lekker! en ik heb nu alweer zin in de yoga van woensdag

Tis hier wat frisser en bewolkt, echt zo'n fijne thee-zondag, om lekker in huis te rommelen. even schoonmaken en wassen en dan met een koppie thee op de bank mijn boek lezen

Chico, heb je een leuke vakantie gehad?
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:32:50 #100
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71727851
Hoe kan het toch dat als ik de ene dag nasi eet, dat ik dan de volgende dag bijna een kilo ben aangekomen?
En dat is alleen bij nasi. Ik kan me rustig volstampen met patat en kroketten, en dan ben ik misschien een paar ons aangekomen de volgende dag. Maar na een nasi-dag zit er altijd een kilo bij.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')