In het vorige topic werd ik nogal bekritiseerd betreffende de vetpercentages die ik opgaf. Zal ik even beginnen

.
quote:
een strakkere buik staat niet meteen gelijk aan een sixpack willen
Klopt, maar ik zei toch ook helemaal niet dat jullie een sixpack wilden? Ik gaf het alleen maar aan

.
quote:
Bij mannen van 18 werkt de stofwisseling een tikje anders dan bij vrouwen van 30.
Bij de weg, de laatste keer dat mijn vetpercentage werd gemeten, zat ik boven de 32%. No way in hell dat ik er nog fatsoenlijk uitzie bij een vetpercentage van 15%.
Ja de stofwisseling zit bij een man van 18 op een hoger pitje, ben ik mij bewust van.
32%? Laat me raden, dit heb je laten meten op één van de volgende manieren:
Je handen op een soort apparaat en dan gestrekt voor je uit
óf
Staand met je voeten op een apparaat.
Beide geven zéér
onjuiste resultaten. 32% is een bierbuik! Met 15% zie je er zeker wel goed uit, twijfel je aan me

?
quote:
het gaat hier over VROUWEN...
en ja, goh, 'welkom' hier, maar meteen zo wijsneuzerig doen vind ik persoonlijk niet écht briljant, vooral niet als je gaat beweren dat vrouwen het best met 8 tot 10% zouden kunnen doen
Wil je advies of niet? Ik zei alleen maar dat de vrouwen in de bladen rond een vetpercentage van 8-10% zitten. Persoonlijk heb ik liever een vrouw met 15%~ hoor

.
quote:
Ja, boeven zijn het, die mensen van die 'gezondheidssites' !
Who cares over uitblijven menstruatie, verlaagde vruchtbaarheid, verhoogde kans op borstkanker, botontkalking of overgroeiing van het baarmoederslijmvlies! Als je maar een sixpack hebt, toch?
Ja dat zijn ook boeven, jullie geloven zeker ook allemaal in Sonja Bakker? Voedingsschema's die zeer goed werken en bovendien "junkdagen" bevatten in een dieet, verkopen nou eenmaal slecht, terwijl ze toch echt werken. Verder zal ik maar niet ingaan op de rest, weet niet waar je dat vandaan haalt opeens (de ziektes)? Verder bedoelde ik alleen maar dat als je een sixpack als man zijnde wilt je toch echt rond de 8% moet zitten, sorry hoor.
quote:
Het hoeft toch niet zo fel?
We kunnen toch gewoon vragen hoe hij aan die percentages komt ipv hem meteen weer het topic uit te jagen?
Hij had het over percentages vet waarbij je een wasbordje/sixpack goed ziet he, niet over 'gemiddelde vetpercentages' zoals in de lijstjes hierboven.
Dan nog lijkt het me inderdaad aan de vreselijk lage kant, wat hij noemde, dus ik ben wel benieuwd of hij dat kan onderbouwen juist. Als een superslank iemand als Loveli al rond de 30% zit! :0
Nogmaals, Loveli heb dit zeer waarschijnlijk laten meten met zo'n apparaatje wat je in je handen moet vasthouden of waar je met je voeten moet op staan, 30% is namelijk helemaal niet slank.
quote:
sorry, maar ik heb gewoon iets tegen het 'bodybuild' gedoe zeg maar..
maar idd... onderbouwingen zijn welkom
Hoezo heb je iets tegen het bodybuild gedoe? Denk niet dat wanneer een jongen aan "bodybuilding" gaat doen dat hij binnen no-time een "beest" is, dit kost jarennnn en gaat niet vanzelf, goede kennis van voeding is een
must om uberhaupt ver te komen in het "bodybuilden".
quote:
was niet in het algemeen bedoeld he, dat je als vrouw gewoon gemiddeld rond die percentages moet zitten.
Dat was als antwoord op de vraag bij welk percentage je een sixpack goed ziet.
(Al lijkt het me alsnog onmogelijk hoor, maar daarom ben ik zo benieuwd naar een onderbouwing! )
Moet m'n uitspraak toch herzien, voor een vrouw is een hoger vetpercentage toch wat beter, 15% is dan zeg maar ideaal

, licht aan de lichaamsbouw. Maar boven de 20%, nee, dan kan er wel wat vanaf, neemt niet weg dat ook zo'n vrouw mooi kan zijn hoor.
quote:
het gaat mij om het idee, dat men al snel denkt dat je er afgetrained uit wilt zien zodra je de term buikspieroefeningen gebruikt..
Ik heb het idee dat veel vrouwen die buikspieroefeningen doen denken dat ze hier een strakke buik van krijgen, maar zeker met een vetpercentage van boven de 20% zul je hier niks van terugzien, het beste is dan gewoon om in vetpercentage te dalen.
quote:
k doe buikspieroefeningen omdat ik altijd al slappe buikspieren gehad heb en dat is er na het krijgen van 2 kinderen niet bter op geworden. zelfs zonder vet zou ik een dikke buik hebben, simpelweg omdat mijn buikspieren slap en uitgerekt zijn, dus daarom train ik ze, zodat ik mijn buik in het gareel kan houde
Goede reden, maar mag ik vragen hóé je ze traint? Velen doen dit verkeerd!
quote:
Mijn 2-cents: kan me de reacties best een beetje voorstellen eigenlijk. Mijnheer komt net het topic inrollen en doet alsof hij de wijsheid in pacht heeft. Daarnaast is de algemene tendens hier toch een beetje "gezond" afvallen en "gezond" leven en daar horen vetpercentages van 8% m.i. niet echt bij.
Hiermee wil ik niet zeggen dat afwijkende meningen niet kunnen, maar het is natuurlijk ook wel een beetje hoe je het brengt, of niet? Zeker in het geval van XM. Ze heeft net het licht gezien ( ) en dan gooien dit soort opmerkingen mogelijk een beetje roet in het eten.
Verder: welkom Diabox! En sterkte in het kippenhok
Sorry ik ben de mannen vet-percentages gewend, maar voor een vrouw is 15% al heel mooi natuurlijk. (En niet 30% zoals eerder werd genoemd, dit is dan een
foute meting!).
quote:
Madonna heeft een vetpercentage dat nog hoger ligt schat ik in (ergens rond de 18%?), de meeste vrouwen zouden er toch niet zo uit willen zien.
Als ik recente foto's van Madonna zie dan lijkt het eerder op een vetpercentage van rond de 6% hoor! Dat is
zeker geen 18!
Even ter verduidelijking, jullie zitten allemaal heel leuk te kutten op mij, maar de vetpercentages die bij jullie zijn gemeten zijn gedaan met van die jip&janneke apparatuur. Vandaar dat het hoger uitvalt en waardoor wij een verschillende kijk op vetpercentages hebben. Ik hanteer vetpercentages die gemeten zijn met huidplooimeter etc. Als ik 15% zeg, moeten jullie dit waarschijnlijk zien als 20%

Ik probeer voor de rest alleen maar te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Diabox op 09-08-2009 02:55:42 ]