De huisarts van m'n moeder zei dat het bij vrouwen in de overgang juist andersom werkte, dat je er makkelijker van aankwamquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:48 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik zeg niet doen.
laat haar als ze houvast nodig heeft gewoon gaan weight watchen of streep-je-slanken, of een ander dieet van de dietiste ofzo... dit soort dieten zijn meestal echt gewoon crap...
(mijn vader viel door zijn suikermedicatie juist weer af (zelfde verhaal: te dik, suiker, dieet onder controle, maar werd lanzgaam weer zwaarder al voordat hij medizijnen kreeg): hij heeft minder eetlust erdoorafvallen was een bekende bijwerking zei de huisarts...)
Een heel veel topics geleden kwam (volgens mij was het loveli) met een dieet speciaal voor diabetici, ontwikkeld door een vent die zelf diabeet was in een tijd waarin je daar dood aan kon gaan/ging. Ik zou zelf geen geld gaan betalen voor zo'n dieet, dan nog liever naar een normale dietist waar je de consults nog deels vergoed krijgt. En ik vind de omschrijving wat ... wazig.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja, weet iemand van jullie wat het "Cohen-dieet" inhoudt? Mijn mams zit weer een beetje met haar gewicht te tobben. Ze heeft diabetes en is om haar klachten en de diabetes te verminderen vier jaar geleden in een jaar 35 kilo afgevallen, van 120 naar 85 kilo met een heel verantwoord dieet van een diėtiste. Heel knap, want mijn moeder heeft in haar leven zowat alle diėten die er zijn uitgeprobeerd.
Ze zit nu echter volop in de overgang, haar diabetes is erger geworden dus ze moet nu medicijnen slikken en omdat ze dankzij die medicijnen minder op haar eten en suikerspiegel hoeft te letten is het er sluipenderwijs weer bij aan het komen. Het is nog niet zo erg maar ze kan het "knopje" voor gezond eten niet meer vinden en zat nu een beetje tegen dat Cohen-dieet aan te hikken.
Het enige dat ik weet is dat het 750 euro kost () en dat ik hard zou wegrennen bij alle diėten die zoveel geld vragen
. Maar ze weet het dus nog niet en is gewoon een beetje wanhopig. Iemand er beter bekend mee? Ik word van de site niet echt veel wijzer wat voor dieet het nou precies is, alleen dat "het hele programma is gebaseerd op uw unieke bloedprofiel dat geanalyseerd wordt via kleine, specifieke bloedtests. Daarom is het eetprogramma dat voor u wordt samengesteld specifiek voor u bestemd", wat ik gewoon erg vaag vind.
Ik geloof dat met de medicijnen die ze nu slikt het suiker zo gereguleerd wordt dat als je koolhydraatarm gaat eten je in een hypo terecht zou kunnen komen. Het dieet van de diėtiste destijds was er wel op gebaseerd dat je je suikerspiegel gelijk houdt (dus geen enorme pieken of dalen). Dus wel koolhydraten, maar dan langzame en geen loze suikers.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:04 schreef conleche het volgende:
@Razz: ik begin een beetje als Atkins te klinken, maar feit is dat veel diabetici baat hebben bij een koolhydraatarm dieet. Misschien iets om te overwegen?
En @XM, welk plan de campagne heb je nu met de mevroi??
Ja, ik weet er ook het fijne niet van, maar er werd inderdaad wel gezegd dat je in het geval van diabetes, een KH-arm dieet onder begeleiding moest doen, of in samenspraak met een arts, omdat er grote kans was dat je medicijnen aangepast zouden moeten worden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:08 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik geloof dat met de medicijnen die ze nu slikt het suiker zo gereguleerd wordt dat als je koolhydraatarm gaat eten je in een hypo terecht zou kunnen komen. Het dieet van de diėtiste destijds was er wel op gebaseerd dat je je suikerspiegel gelijk houdt (dus geen enorme pieken of dalen). Dus wel koolhydraten, maar dan langzame en geen loze suikers.
Hoe dan ook, ik vind naar een diėtiste gaan, zeker als je medicijnen slikt, beter dan een vaag Cohen-dieet of zelf wat aanmodderen.
Tip: die van de Aldi zijn dezelfde, maar wel veel goedkoper.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:
T: Festini perenijsje.
Ha, da's een goedequote:Op zondag 9 augustus 2009 11:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Tip: die van de Aldi zijn dezelfde, maar wel veel goedkoper.
Lijkt me een slim plan, als ze ooit als een met de hulp van een diėtiste netjes is afgevallen, zou ik dat gewoon nu weer zo doenquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik had haar net aan de telefoon en ze ging toch gewoon weer een afspraak maken met de diėtiste. Ben ik blij mee, ik houd niet van enge diėten.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:38 schreef SiTu het volgende:
Oh, waar is Chico eigenlijk?Ging die ook op vakantie?
Ik vond het een slechte filmquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:44 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen, vandaag gaat het hem ook niet worden als het gaat over balansdagen
Mijn vriendje neemt me mee uit eten en daarna naar de film van Harry Potter in het VIP gedeelte dus daar krijgen we champagne en tapas
quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik vond het een slechte filmmaar ik hoop wel dat je een leuke dag gaat hebben. Klinkt leuk, zo'n VIP gedeelte. Weer eens wat anders dan popcorn. Maar is dat dan ook zo'n gedeelte waar ze langskomen bij je? Want dat vond ik zo vervelend in de bioscoop waar m'n ouders wonen, dan dimt het licht namelijk niet helemaal en raak ik nooit "in" de film
.
Mijn ouders en broertjes zijn een week niet thuisquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik vond het een slechte filmmaar ik hoop wel dat je een leuke dag gaat hebben. Klinkt leuk, zo'n VIP gedeelte. Weer eens wat anders dan popcorn. Maar is dat dan ook zo'n gedeelte waar ze langskomen bij je? Want dat vond ik zo vervelend in de bioscoop waar m'n ouders wonen, dan dimt het licht namelijk niet helemaal en raak ik nooit "in" de film
.
Chico, ik weet niet of een cakeblik houdt, maar ik zou 't gewoon proberen. Niet helemaal voldoen met deeg en dan kijken wat 't wordt. En kook jij nou de hele week voor je ouders? Want je woont nog thuis toch? Ik mocht dat nooit van m'n moeder, die is net zo'n controlfreak als ik en ik mocht niets in haar keuken.
In Delft had je vroeger een bioscoop waar je mocht roken en waar er bediening was enzoquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar is dat dan ook zo'n gedeelte waar ze langskomen bij je? Want dat vond ik zo vervelend in de bioscoop waar m'n ouders wonen, dan dimt het licht namelijk niet helemaal en raak ik nooit "in" de film.
Ik 'mag' nog 2 kg afvallen, maar eigenlijk is de missie nu zelf uitproberen wat mijn lijf kan handelen en zorgen dat ik een jaar op gewicht blijfquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:04 schreef conleche het volgende:
En @XM, welk plan de campagne heb je nu met de mevroi??
Daar heb ik ook een paar afleveringen van gezien, lijkt me wel wat voor jullie ja!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.MoBlo en ik hebben weer een nieuwe serie:
"By Any Means" van Charley Boorman
Reizen van Ierland naar Sydney met allerlei soorten transportmiddelen.. zo briljant gemaakt weer, zelfde producer als Long Way Round, Long Way Down en Race to Dakar...
Alleen is er pas één aflevering binnen, en die hebben we al gekeken
ik leef echt helemaal mee bij die serieus, soms tot jankens toequote:Op zondag 9 augustus 2009 12:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Daar heb ik ook een paar afleveringen van gezien, lijkt me wel wat voor jullie ja!![]()
Zou dit een goed recept voor volkorenbrood zijn? Je kan dan zelfs brinta gebruiken ipv volkorenmeelhttp://www.grootgezin.nl/themas290903x.php
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |