Topic stond per ongeluk in WFLquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:26 schreef Againzender het volgende:
Ah, begon net bang te worden dat je hem was vergeten te openen
Vond het toch aardig fris toen ik een Gyros schotel ging halen! En ik heb het niet snel koud, wel snel warm.quote:
Het is iig een stuk beter te doen dan gisterquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:47 schreef richie29 het volgende:
Grappig zeg, zo weinig temperatuursverschillen in Nederland zie je weinig![]()
[ afbeelding ]
Rond Emmen(Drenthe) gisteren van 2:45 tot 3:30 zeer zware regen en heel veel onweer!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:28 schreef LoggedIn het volgende:
is er gister uberhaupt nog wat gebeurd?Hier hebben we weltegeld 2 flitsen gezien..
Met je tentje of caravan naar zuid Frankrijk!quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja dus? Daar krijgen wij helaas niks mee te maken
quote:Op zondag 9 augustus 2009 04:17 schreef Maisnon het volgende:
Een goeie vriend is vanavond naar Zuid Frankrijk vertrokkenDie komen daar vast aan in dat weer, jezus
Idem, wacht op de regenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier droog en zon en ineens toenemende wind
Uitermate triest weer idd, hopelijk wordt het het weekeinde idd wat bter....quote:
He, wij zijn wel in Nederland hequote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:56 schreef -CRASH- het volgende:
Een beetje regen en overal wordt weer volop geklaagt...
Is wel een beetje waar, maar voor m'n gevoel is het ook alweer een paar jaar terug dat we hier een normale zomer gehad hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:56 schreef -CRASH- het volgende:
Zo'n rare zomer is dit niet hoor voor Nederlandse begrippen. Gloeiend hete zomers als 2003 en 2006 zijn eigenlijk de uitzonderingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:50 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Is wel een beetje waar, maar voor m'n gevoel is het ook alweer een paar jaar terug dat we hier een normale zomer gehad hebben.
Ik had er geen last vanquote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:56 schreef -CRASH- het volgende:
en na zo'n periode van rust lijkt het dan ook veel heftigerquote:
Wat meer??quote:
Dat is nog even afwachten.... het lijkt inderdaad warm te worden, maar gezien de neerslagkansen wordt het kleffe hap denk ik!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:43 schreef Stephan1237 het volgende:
Zoo donderdag wordt dus lekker warm
als het front op eht juiste moment overkomt kan het inderdaaad gaan knallen, maar zoal s je al zegt: dat is nog veels te ver weg nu.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
30 graden zou mogelijk kunnen zijn maar gezien de timing van de koufront lijkt me dit niet helemaal gunstig te verlopen. De nieuwe pluim geeft namelijk een forse daling in temperatuur en zou dus eventueel zonder onweer overgaan maar het is nog ver weg om hier een juiste schatting in te maken, het zou mooi zijn als het koufront op juiste tijd over komt dan kan ons nog wel eens zwaar weer opbrengen
Als timing goed is dan kunnen staat ons zooitje ellende te verwachtenquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:10 schreef Stephan1237 het volgende:
We zullen het zien donderdag, misschien chaotische onweerstaferelen?
ach ja, we wachten afquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als timing goed is dan kunnen staat ons zooitje ellende te verwachten![]()
Vette downbursten / hookecho's / bowecho's noem maar op
supercellquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geef maar gewoon een dikke bowecho dan maakt het al een hele hoop goed
Tornado is weer te erg, die gaat over huizenquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tornado erbij en het feest is helemaal compleet
Meestal voelt het nat aanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef LoggedIn het volgende:
Kan iemand hier iets zeggen over neerslag voor donderdagavond?
Je kan lekker in je tentje buiten slapen hoor , maar verwacht wel dat het een tentje op water isquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef LoggedIn het volgende:
Kan iemand hier iets zeggen over neerslag voor donderdagavond?
MAar het gaat dus donderdagavond al regenen, niet pas vrijdagnacht?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je kan lekker in je tentje buiten slapen hoor , maar verwacht wel dat het een tentje op water is
Come on....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
MAar het gaat dus donderdagavond al regenen, niet pas vrijdagnacht?
Elke dag is het weerbericht anders, ik weet het nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Aan het eind van de middag kans op buien. Die kunnen tot in de nacht aanhouden. Vrijdag ook nog wel kans op een bui.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Inderdaad, als daar nou net zo'n bui neerknalt met >50mm dan is het gelijk een modderbad....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:12 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt leuk voor al die Lowlandsgasten... die gaan echt in de modder liggen baggeren.
Camping gaat aan het begin van de middag open. Ik ga zelf ook naar LowLands, maar ik moet nog even zien wanneer ik ga. Wil eigenlijk nog wel wat van de buien mee pakken...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Inderdaad, als daar nou net zo'n bui neerknalt met >50mm dan is het gelijk een modderbad....
Wanneer gaat die camping open?
Dat wordt kiezen of delenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Camping gaat aan het begin van de middag open. Ik ga zelf ook naar LowLands, maar ik moet nog even zien wanneer ik ga. Wil eigenlijk nog wel wat van de buien mee pakken...
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:20 schreef leroytje het volgende:
Donderdag gewoon 34 a 35 graden, Yoepie!
Of snel die tent opzetten. En als het los gaat het terrein af om er nog wat van mee te krijgenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat wordt kiezen of delen![]()
Gedeelte lowlands en gedeelte chase
Nou als je naar lowlands gaat, ga je zeker wat mee pakkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Camping gaat aan het begin van de middag open. Ik ga zelf ook naar LowLands, maar ik moet nog even zien wanneer ik ga. Wil eigenlijk nog wel wat van de buien mee pakken...
Jazeker, iets meer dan een jaar geleden in Polen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Level 1 volgens Estofex.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer Estofex een level 3 uitgeeft en of dat al een keer is voorgekomen?
Level 1 dus... stiekum hoopten we allemaal op level 2quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Level 1 volgens Estofex.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer Estofex een level 3 uitgeeft en of dat al een keer is voorgekomen?
Zo goeiemorgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:15 schreef TheMaestro het volgende:
[..]
Jazeker, iets meer dan een jaar geleden in Polen.
[ afbeelding ]
Met bijbehorende foto's en filmpjes: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=9136
Dagelijkse kost hier.. Allleen nu al tijden geen regen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:20 schreef leroytje het volgende:
Donderdag gewoon 34 a 35 graden, Yoepie!
Blijkbaar welquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:38 schreef leroytje het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat er een kansje is op tornado's/windhozen?
Aangezien de kans op supercellen redelijk groot is. Is er altijd een kans op windhozen/tornado'squote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:38 schreef leroytje het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat er een kansje is op tornado's/windhozen?
Dit keer mag het ook naar de provincie trekken. aangezien ik daar woon en nog wat plaatjes wil schieten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:09 schreef Stephan1237 het volgende:
Zuid holland moet opnieuw de volle laag krijgen (rotterdam bedoel ik dan)
110 km per uurquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:34 schreef aloa het volgende:
Nederland heeft morgen code oranje..
Vanwege windstoten tot 110 km/uur.
Gelukkig nietquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:43 schreef Frutsel het volgende:
Das nog lang geen Orkaan Bill kracht
En die zou volgende week weleens in onze weersysteem terecht kunnen komen, dus misschien storm?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Bill heeft op dit moment windsnelheden van ca 225km/h
[ afbeelding ]
Hurricane Bill
mmm hoogte + veel wind + foto's maken. Dat wordt alles goed vast ankerenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:12 schreef -CRASH- het volgende:
De batterij en accu oplader maken overuren.
En ik denk dat ik morgen de wacht ga houden in een
brand wacht toren. Met vrij zicht op het westen.
Neh... denk dat ie grotendeels boven Canada uitwaait, misschien wat plukken richting de Britse eilanden... maar goedquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:15 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En die zou volgende week weleens in onze weersysteem terecht kunnen komen, dus misschien storm?
Het betere werk is niet voor Nederland weggelegd, zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:43 schreef Frutsel het volgende:
Das nog lang geen Orkaan Bill kracht
En als het een keer tekeer gaat, dan ligt alles platquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het betere werk is niet voor Nederland weggelegd, zoals gewoonlijk.
das al bij één vlok sneeuwquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:43 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En als het een keer tekeer gaat, dan ligt alles plat
Dat is ook weer waarquote:
Die gele is afgegeven voor de 19e , de orange voor de 20e. Vandaar de verschillen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:56 schreef Haraldvdl het volgende:
Ola knmi heeft de site weer geupdate
Voorwaarschuwing voor extreem weer
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Morgen in de loop van de middag trekken onweersbuien van het zuidwesten uit het land binnen. Bij deze buien kunnen zeer zware windstoten voorkomen tot 110 km/u. Bovendien is er kans op zwaar onweer, hagel en lokaal veel regen. De buien kunnen zich verraderlijk snel ontwikkelen en bereiken tegen de avond het noordoosten.
knmi:
[ afbeelding ]
Meteoalarm:
[ afbeelding ]
KNMI geeft geel af terwijl Meteoalarm al oranje geeft :s
Van de KNMI gaat ook over morgen net zoals die van meteoalarm.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:02 schreef MassimO het volgende:
[..]
Die gele is afgegeven voor de 19e , de orange voor de 20e. Vandaar de verschillen.
Dus ik zie het verschil nog steeds nietquote:KNMI: ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Morgen in de loop van de middag trekken onweersbuien van het zuidwesten uit het land binnen. Bij deze buien kunnen zeer zware windstoten voorkomen tot 110 km/u. Bovendien is er kans op zwaar onweer, hagel en lokaal veel regen. De buien kunnen zich verraderlijk snel ontwikkelen en bereiken tegen de avond het noordoosten.
ik zeg slotje op De atmosfeer staat op ontploffen # 290 Weekendje regenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:07 schreef Frutsel het volgende:
Maak anders maar vast een eigen topic![]()
Of wordt het geen dag als in juli 2004
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
ik zeg slotje op De atmosfeer staat op ontploffen # 290 Weekendje regen
en een nieuwe: De atmosfeer staat op ontploffen # 291 Zwaar weer op 20-08-2009
We spammen deze nog wel vol voor morgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
ik zeg slotje op De atmosfeer staat op ontploffen # 290 Weekendje regen
en een nieuwe: De atmosfeer staat op ontploffen # 291 Zwaar weer op 20-08-2009
En dan over vijf jaar een memorabel topic - 20 augustus 2009, precies 5 jaar geledenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:12 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
We spammen deze nog wel vol voor morgen
Sowiezo swaquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:12 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
We spammen deze nog wel vol voor morgen
Volgens mij nog niet. Maar er is wel een nadeel we kunnen nu niet ontopic blijven aangezien we het over morgen hebben en dit topic over vorig weekend gaat/gingquote:
Komend weekend regent het toch ook wel een beetje ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:16 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Volgens mij nog niet. Maar er is wel een nadeel we kunnen nu niet ontopic blijven aangezien we het over morgen hebben en dit topic over vorig weekend gaat/ging
Hoe vaak stond Nederland in het rood?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:56 schreef Haraldvdl het volgende:
Ola knmi heeft de site weer geupdate
Voorwaarschuwing voor extreem weer
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
knmi:
[ afbeelding ]
Meteoalarm:
[ afbeelding ]
KNMI staat op geel: Gevaar, waakzaamheid gevraagd van diegenen, of die groepen die weersafhankelijke activiteiten ontplooien (Doelgroepspecifieke waarschuwingen)
Meteoalarm staat op oranje: Groot gevaar, waakzaamheid gevraagd van iedereen (Weeralarmsituaties)
Dat is volgens mij nog nooit gebeurt toch ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:18 schreef Frutsel het volgende:
Hoe vaak stond Nederland in het rood?
Ik heb gehoord dat het noordoosten pas aan het einde van de middag of begin van de avond aan de beurt isquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:29 schreef horned_reaper het volgende:
wat zijn morgen de kansen voor het noordoosten van het land ?
morgenavond onweer, net als de rest van het land... windstoten...lokaal noodweer...regen... hagel... etc etcquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:29 schreef horned_reaper het volgende:
wat zijn morgen de kansen voor het noordoosten van het land ?
Ok, maar... zal het noodweer in het noordoosten hevig zijn ? of juist minder ? of juist veel erger ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:31 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat het noordoosten pas aan het einde van de middag of begin van de avond aan de beurt is
Dat zou ik eerlijk gezegd niet wetenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ok, maar... zal het noodweer in het noordoosten hevig zijn ? of juist minder ? of juist veel erger ?
SPANNEND op je balkon hihihihihihquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:21 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog nooit gebeurt toch ?
Knmi geeft alleen maar weeralarmen af en dan staan er wel eens oranje gedeeltes bij maar ik heb nog nooit een rode waarschuwing gezien.
Dat klinkt dus heel mooiquote:Dat er morgen regen- en onweersbuien kunnen vallen, is al dagen duidelijk, maar over de intensiteit ervan wordt nog steeds getwist. Met de enorm hoge temperaturen en een tweetal storingen dat ons passeert, ziet het er voor onweersbuien gunstig uit. Ook ligt de straalstroom, een sterke wind op ongeveer 10 kilometer hoogte die met hoge snelheden door de atmosfeer kronkelt, boven ons hoofd, die de buien nog eens extra kan triggeren. Daarbij komt dat er tegelijkertijd een windsprong plaatsvindt, ofwel, de wind draait van het zuiden, achter de buien ineens naar het westen. Omdat de wind in die denkbeeldige bocht afgeremd wordt, vormt zich een ophoping van lucht en de enige uitweg is dan omhoog. Nu is het zo dat stijgende luchtbewegingen vaak een extra oppepper zijn voor buien. Dus tellen we al deze feiten bij elkaar op, zou dat heel wat onweerspektakel op kunnen leveren.
Dus het blijft een kwestie van afwachten denk ik....quote:Er is echter één kink in de kabel en dat is de droge lucht die vandaag en morgen in ons land aanwezig is. Om überhaupt een bui te kunnen vormen, moet er natuurlijk genoeg vocht in de atmosfeer aanwezig zijn en dat lijkt morgen dus tegen te vallen met een relatieve luchtvochtigheid van 40%. Niet alleen aan de grond is de luchtvochtigheid echter laag, ook hoger in de atmosfeer is er weinig vocht aanwezig. Als er buien gaan ontstaan, worden ze hierdoor mogelijk zoveel afgezwakt, dat de intensiteit ervan een stuk lager uit kan vallen dan waar aanvankelijk vanuit werd gegaan.
Sorry, maar ik kon een welgemeende lach niet onderdrukkenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:51 schreef Geertje58 het volgende:
En deze dame moet morgen om 16.30 op haar werk zijn met haar fietsje...en dan werken tot 21 uur...
Zal ik droog blijven????
Brrrrrr ik heb het niet zo met onweer op de fiets...
Zit nu ook binnen ,de temperatuur is opgelopen tot 31 gr dat word een HEET nachtje...
KNIPOOG ........... Ben altijd blij als mensen lachen....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:55 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kon een welgemeende lach niet onderdrukken
Goede tip en die had je zelf ook wel kunnen bedenken: hou het weerbericht in de gatenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:56 schreef Geertje58 het volgende:
[..]
KNIPOOG ........... Ben altijd blij als mensen lachen....
Ik lach morgen als een boerin met kiespijn als ik in die bui kom te zitten...
En wat betreft die HETE nacht......ach .....koud water doet wonderen....
Dank je voor de tip.....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:58 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Goede tip en die had je zelf ook wel kunnen bedenken: hou het weerbericht in de gatenIk heb gezien dat je in het oosten woont en dat je moet fietsen. Kijk dan wel uit als je eventueel langs platteland moet rijden, want dan ben je zelf snel de hoogste punt
Ghehehe koud water doet inderdaad wonderen ja
Ja Natuurlijk is dat spannendquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:47 schreef Geertje58 het volgende:
[..]
SPANNEND op je balkon hihihihihih
Binnentemperatuur 23,5. Rolluiken ftw!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:51 schreef Geertje58 het volgende:
Zit nu ook binnen ,de temperatuur is opgelopen tot 31 gr dat word een HEET nachtje...
Statief staat hier ook al klaarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:55 schreef Haraldvdl het volgende:
[offtopic]
hmmmm 110 km/h
Als ik een statief voor mijn foto's gebruik moet ik deze dan vast ankeren in de grond ??
[/offtopic]
Zo te zien gaat het dus echt spoken leuk worden morgen.![]()
![]()
Ik woon bij de kust dus kom maar opquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die 110km/h zal meer voor de kust zijnen 90km/h in het binenland...maar goed eens afwachten, al heb ik een 80km/h op mijn teller, dan ben ik al tevreden
Maar niet zo erg als ditquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:39 schreef aloa het volgende:
kaartjes zien er steeds heftiger uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op 25mei was de lift index maar -8 morgen staat deze al op -10. Alleen was het gebied wat groter. Maar als je op wetterzentrale.de kijk naar 3 uur eerder is het ongeveer hetzelfde als die dagquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:48 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Maar niet zo erg als dit![]()
[ afbeelding ]
Bedankt voor je uitlegquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:11 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Op 25mei was de lift index maar -8 morgen staat deze al op -10. Alleen was het gebied wat groter. Maar als je op wetterzentrale.de kijk naar 3 uur eerder is het ongeveer hetzelfde als die dag
Alles is mogenlijk of het echt gaat gebeuren zien we morgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:19 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg
dus het kan zelfs erger worden dan die nacht![]()
CAPE zegt niet alles, maar we hebben wel een aantal behoorlijk extreme parameters morgen, zit mij zelfs af te vragen of de modellen daar wel helemaal lekker mee om kunnen gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:19 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg
dus het kan zelfs erger worden dan die nacht![]()
Jups helemaal gelijk Againzender. Ik heb het trouwens nog nooit zo extreem gezien. even kijken of estofex.org nog een update doet naar een level2quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
CAPE zegt niet alles, maar we hebben wel een aantal behoorlijk extreme parameters morgen, zit mij zelfs af te vragen of de modellen daar wel helemaal lekker mee om kunnen gaan.
Nowcasten wordt het. Verdomd goed opletten als je er op uit gaat morgen!
Ik heb het in het moderne internet-tijdperk inderdaad nooit zo extreem gezien, dus ik kan mijn ervaringen van zwaar onweer in de jaren 80 en 90 niet naast voorspellingen houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:28 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Jups helemaal gelijk Againzender. Ik heb het trouwens nog nooit zo extreem gezien. even kijken of estofex.org nog een update doet naar een level2
Ja ben het er helemaal mee eens. En dan moet je ook nog eens indenken dat mensen morgen al naar lowlands gaan. Dat wordt ook nog eens in de polder gehouden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb het in het moderne internet-tijdperk inderdaad nooit zo extreem gezien, dus ik kan mijn ervaringen van zwaar onweer in de jaren 80 en 90 niet naast voorspellingen houden.
Maar ik heb hier geen gerust gevoel bij.... zeer terecht dat het KNMI al aan het waarschuwen is gegaan vanmiddag.
Teringquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:41 schreef DemonRage het volgende:
Volgens meteox wordt het in Eindhoven morgen 36°C
En dan in het weekend nachten met 8°C als minimumtemperatuur.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:40 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Ja ben het er helemaal mee eens. En dan moet je ook nog eens indenken dat mensen morgen al naar lowlands gaan. Dat wordt ook nog eens in de polder gehouden.
Voor alle mensen die morgen al naar lowlands gaan: Hou het weer bericht goed in de gaten. Aangezien jullie bij biddingshuizen midden in de polder zitten
Het zal mij benieuwen hoelang het duur voordat er een opschaling bij het knmi gaat komen van geel naar oranje. bij meteoalarm.eu is nederland al oranje en dat komt ook van de knmi af. Dus wordt morgen niet motorrijden voor mij. Heeft ook zijn voordelen dan kan ik de fotocamera mee nemen. Als het echt erg wordt zullen de foto hier wel verschijnen
Kortom, kan stevig worden!quote:ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Donderdag trekken er in de loop van de middag vanuit het zuidwesten onweersbuien het land binnen waarbij er 60% kans is op een weeralarmsituatie. De buien kunnen gepaard gaan met zeer zware windstoten tot 110 km/h, hagel en lokaal veel neerslag. Ook kunnen ze zich verraderlijk snel ontwikkelen. Aan het begin van de avond bereiken de buien het noordoosten.
Ik ga voor een squall line, met daar voor uit misschien nog wat interessante buienquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:02 schreef Haraldvdl het volgende:
Oke hier de laatste grafieken van lightingwizzard.
Supercell ontwikkelings kanzen:
Wat Againzender al gezegt heeft let goed op de weer berichten.
Of een derecho en dan kijken of er in Duitsland en Denemarken tentjes van Lowlands terug te vinden zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:10 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik ga voor een squall line, met daar voor uit misschien nog wat interessante buien.
Ik kan de headlines in duitsland en denemarken al voor me zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of een derecho en dan kijken of er in Duitsland en Denemarken tentjes van Lowlands terug te vinden zijn.
Ik hoop dan dat het na 6uur komt, dan ben ik gegarandeerd thuis...en ik moet op de scooter naar huisquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:20 schreef Frankz0rz het volgende:
Zo, ik ben niet zo'n specialist in die kaarten lezen, ik snap er wel wát van, maar heb ik het goed als dit er allemaal heel goed uit ziet voor het westen?
quote:A level 2 was issued for the Netherlands, eastern Belgium, northwestern and northern Germany, and western Denmark, mainly for damaging winds and large hail.
Dat zal niet zo snel gebeuren denk ikquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:44 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Kom op Estofex, maak er een level 3 van
Damn 't dak van m'n auto is nog 't enige zonder deukjes momenteelquote:
level 3 komen ze denk ik pas heel kort van tevoren mee, zeer extreemm weer laat zich 24 uur van tevoren gewoon niet goed voorspellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:44 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Kom op Estofex, maak er een level 3 van
en het laatste ingredient voor noodweer is bij deze aanwezig: een post van Oom_agentquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:52 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen begint het weer vredelievend !!! Maar dan .......
Had ik toch gelijk dat estofex een update zou doenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
level 3 komen ze denk ik pas heel kort van tevoren mee, zeer extreemm weer laat zich 24 uur van tevoren gewoon niet goed voorspellen.
maar dat ze een level 2 boven de benelux geven eeft mij toch nog meer het idee dat het ontzettend oppassen is morgen!
Nouja level 2 zegt ook niet alles, de laatste keer dat level 2 werd uitgegeven voor Nederland vielen er hier 3 druppelsquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
level 3 komen ze denk ik pas heel kort van tevoren mee, zeer extreemm weer laat zich 24 uur van tevoren gewoon niet goed voorspellen.
maar dat ze een level 2 boven de benelux geven eeft mij toch nog meer het idee dat het ontzettend oppassen is morgen!
Als je 25/26 mei bedoelt was er 's nachts toch grootschaliger onweer in NL met veel wind, regen en behoorlijke hagelstenen. Uit de supercel toen die vanuit België richting Woensdrecht trok vielen hele grote hagelstenen. Ook opvallend was een buienlijn die rond 3:30u met grote snelheid vanuit het zuiden de boel deed aanwakkeren.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:09 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Nouja level 2 zegt ook niet alles, de laatste keer dat level 2 werd uitgegeven voor Nederland vielen er hier 3 druppels
Dus kort gezegd, we kunnen morgen wat verwachtenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je 25/26 mei bedoelt was er 's nachts toch grootschaliger onweer in NL met veel wind, regen en behoorlijke hagelstenen. Uit de supercel toen die vanuit België richting Woensdrecht trok vielen hele grote hagelstenen. Ook opvallend was een buienlijn die rond 3:30u met grote snelheid vanuit het zuiden de boel deed aanwakkeren.
De supercells die op 21 juli over het land trokken, voornamelijk over het zuiden, die waren ook geweldig. De mesocyclonen waren duidelijk zichtbaar, bij het over trekken van zo'n bui was het pikdonker met stroboscopisch geflits, veel regen en gruwelijk harde windstoten. Supercells FTW.
Dit waren voorspellingen van level 2 dreigingen.
Inderdaad !!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
en het laatste ingredient voor noodweer is bij deze aanwezig: een post van Oom_agent
Vooral dat laatste.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad !!![]()
Ik zet trouwens wel mijn auto in een parkeergarage. Heb geen zin in een poffertjespan. Morgen is het, vanwege al die (uitzonderlijke) ingredienten, weer zo'n typisch grote hagel dag. Fruittelers zullen balen, NS en Prorail veel moeten regelen en de brandweer zal flink moeten zagen en pompen.
En wij moeten veel op F5 gaan drukken terwijl de buienradar het toch niet meer doet.
Dat is ook een level2 bij estofex alleen was het toen want minder op de grafiek. Als het door zet dan kan het nog wel erger zijn dan die 21 juni.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:25 schreef Stephan1237 het volgende:
Dus kort gezegd, we kunnen morgen wat verwachten
Neeneenee 25/26mei heb ik als geen ander meegemaaktquote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je 25/26 mei bedoelt was er 's nachts toch grootschaliger onweer in NL met veel wind, regen en behoorlijke hagelstenen. Uit de supercel toen die vanuit België richting Woensdrecht trok vielen hele grote hagelstenen. Ook opvallend was een buienlijn die rond 3:30u met grote snelheid vanuit het zuiden de boel deed aanwakkeren.
De supercells die op 21 juli over het land trokken, voornamelijk over het zuiden, die waren ook geweldig. De mesocyclonen waren duidelijk zichtbaar, bij het over trekken van zo'n bui was het pikdonker met stroboscopisch geflits, veel regen en gruwelijk harde windstoten. Supercells FTW.
Dat onweer heb ik trouwens gefilmd:
Dit waren voorspellingen van level 2 dreigingen.
mijn auto staat al overdekt hier, maar als het echt noodweer wordt dan gaat de bakfiets ook naar binnen, en de tomatenplanten van onze oudste. Zou het erg sneu vinden als die platen nu net voor de oogst kapot hagelen...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad !!![]()
Ik zet trouwens wel mijn auto in een parkeergarage. Heb geen zin in een poffertjespan. Morgen is het, vanwege al die (uitzonderlijke) ingredienten, weer zo'n typisch grote hagel dag. Fruittelers zullen balen, NS en Prorail veel moeten regelen en de brandweer zal flink moeten zagen en pompen.
En wij moeten veel op F5 gaan drukken terwijl de buienradar het toch niet meer doet.
valt niet te zeggen op it moment. Als je wilt gaan zwemmen morgen, doe het 's ochtends. 's middags wordt link denk ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:31 schreef 0100 het volgende:
Vanaf hoe laat zal het spektakel gaan beginnen in het westen? Anders ga ik morgenmiddag nog even zwemmen in de Reeuwijkse plassen.
Dit gaat een knaller worden deze donderdagquote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:41 schreef Oom_Agent het volgende:
Het heet ook niet voor niets donderdag !! Donderdag is ook mijn vrije thuisdag !!![]()
Precies !! Veel weerplezier morgen!!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dit gaat een knaller worden deze donderdag
Hoiiiiiiiiquote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oom_AgentLang niet gezien
![]()
LV 2 nu toe maar weermaar denk niet dat het tot een LV 3 komt
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Hoiiiiiiiiwelke buienradar code kunnen we vandaag gebruiken ????? Zal ik bellen
![]()
( haah die goede oude tijd)
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
![]()
Ontzettend grappig! Toch SpeedyGJ?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
OMG...... dat was wel grappig.
Is niet te voorspellen denk ik. Maar aangezien volgens de KNMI deze buien zich verraderlijk snel kunnen ontwikkelen zou dat best mogelijk kunnen zijnquote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:10 schreef horned_reaper het volgende:
Iemand enig idee wat het tijdstip zal zijn dat de eerste buien tot ontwikkeling komen ?
Een uur of 3 ?
Zo, leuke historie was dat ja.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
![]()
Dat is redelijk hoog volgens mij. Smullen voor jullie zeg..quote:Donderdag trekken er in de loop van de middag vanuit het zuidwesten onweersbuien het land binnen waarbij er 60% kans is op een weeralarmsituatie. De buien kunnen gepaard gaan met zeer zware windstoten tot 110 km/h, hagel en lokaal veel neerslag. Ook kunnen ze zich verraderlijk snel ontwikkelen. De buien verplaatsen zich noordoostwaarts en bereiken aan het begin van de avond het noordoosten
Jammer dat het hier winter is... Net wel een onweersklap gehoord geloof ik, maar daar blijft het ook bijquote:
Ah, je zit ook niet in NL.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Jammer dat het hier winter is... Net wel een onweersklap gehoord geloof ik, maar daar blijft het ook bij
Nope, zit in Australie. Vooral veel wind de laatste weken hier (tot 100 km/u) en ik heb een soort van halve shelfcloud gezien vorige weekquote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ah, je zit ook niet in NL.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nope, zit in Australie. Vooral veel wind de laatste weken hier (tot 100 km/u) en ik heb een soort van halve shelfcloud gezien vorige week
Ik mis wel een hele mooie zomer in Nederland heb ik zo het idee
Omhoog bijgesteld naar 65% kans op alarmsituatie inmiddels.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 04:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat is redelijk hoog volgens mij. Smullen voor jullie zeg..
denk het wel, maar is wel een teken van forse instabiliteit!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:04 schreef kepler het volgende:
Is het niet te vroeg (lees te 'koud') voor echt heftige buien?
Maastricht nu al boven de 26 gradenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:02 schreef JDude het volgende:
Boven België ontstaan nú al de eerste plukjes. Een stadgenoot (Breda) meldde zojuist regen.
Temperatuur op het nabijgelegen vliegveld Gilze-Rijen nu al 22,3.
Het buiengebiedje wat nu NL binnentrekt was onstabiele bewolking vanuit Zuid Frankrijk. Door de zonnewarmte zijn de buitjes ontstaan. Hierna wordt het weer zonnig en door de gevallen regen zal het nog klammer aanvoelen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:04 schreef kepler het volgende:
Is het niet te vroeg (lees te 'koud') voor echt heftige buien?
Netjes.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Omhoog bijgesteld naar 65% kans op alarmsituatie inmiddels.
regen of enkele druppeltjes?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:02 schreef JDude het volgende:
Boven België ontstaan nú al de eerste plukjes. Een stadgenoot (Breda) meldde zojuist regen.
Temperatuur op het nabijgelegen vliegveld Gilze-Rijen nu al 22,3.
om 8 uur in de morgen? Allejesus.. dat is normaal voor hier... in de tropen..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Maastricht nu al boven de 26 graden.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:11 schreef indahnesia.com het volgende:
regen of enkele druppeltjes?
quote:Recht voor mn neus viel het er met bakken uit. Rechts van me regende het niet..
Sterkte danquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:11 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Het buiengebiedje wat nu NL binnentrekt was onstabiele bewolking vanuit Zuid Frankrijk. Door de zonnewarmte zijn de buitjes ontstaan. Hierna wordt het weer zonnig en door de gevallen regen zal het nog klammer aanvoelen.
Om 06:50 uur was het in Luik al 25,5 graden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
om 8 uur in de morgen? Allejesus.. dat is normaal voor hier... in de tropen..
Lekkerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Sterkte dan
Hier is het een lekkere 15 graden
Haha, ik hoop het voor jullie.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:17 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Lekker!! Maar dat zal het over 15 uurtjes hier ook wel zijn.
32.. binnen in deze kamer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Sterkte dan
Hier is het een lekkere 15 graden
Hier is het nu 24quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:21 schreef indahnesia.com het volgende:
08:00 26.2 in het diepe zuiden al.
Hij's bijna vol hoor.. en ik help een handje meequote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:35 schreef Frutsel het volgende:
Tis niet gelukt - hij is nog niet vol
Wel level 2 op estofex zag ik net
Dan zou ik het inderdaad maar even goed in de gaten houden. Want je kent Nederland: bij een klein stormpje ligt alles platquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:38 schreef kikoooooo het volgende:
Ik zit op kantoor. In Zwolle. Ben heel benieuwd hoelaat het los gaat barsten. Misschien ga ik wel eerder naar huis, mocht het echt uit de hand gaan lopen. Moet naar Groningen, met de NS...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |