Meestal voelt het nat aanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef LoggedIn het volgende:
Kan iemand hier iets zeggen over neerslag voor donderdagavond?
Je kan lekker in je tentje buiten slapen hoor , maar verwacht wel dat het een tentje op water isquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef LoggedIn het volgende:
Kan iemand hier iets zeggen over neerslag voor donderdagavond?
MAar het gaat dus donderdagavond al regenen, niet pas vrijdagnacht?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:01 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je kan lekker in je tentje buiten slapen hoor , maar verwacht wel dat het een tentje op water is
Come on....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
MAar het gaat dus donderdagavond al regenen, niet pas vrijdagnacht?
Elke dag is het weerbericht anders, ik weet het nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Aan het eind van de middag kans op buien. Die kunnen tot in de nacht aanhouden. Vrijdag ook nog wel kans op een bui.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Inderdaad, als daar nou net zo'n bui neerknalt met >50mm dan is het gelijk een modderbad....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:12 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt leuk voor al die Lowlandsgasten... die gaan echt in de modder liggen baggeren.
Camping gaat aan het begin van de middag open. Ik ga zelf ook naar LowLands, maar ik moet nog even zien wanneer ik ga. Wil eigenlijk nog wel wat van de buien mee pakken...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Inderdaad, als daar nou net zo'n bui neerknalt met >50mm dan is het gelijk een modderbad....
Wanneer gaat die camping open?
Dat wordt kiezen of delenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Camping gaat aan het begin van de middag open. Ik ga zelf ook naar LowLands, maar ik moet nog even zien wanneer ik ga. Wil eigenlijk nog wel wat van de buien mee pakken...
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:20 schreef leroytje het volgende:
Donderdag gewoon 34 a 35 graden, Yoepie!
Of snel die tent opzetten. En als het los gaat het terrein af om er nog wat van mee te krijgenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat wordt kiezen of delen![]()
Gedeelte lowlands en gedeelte chase
Nou als je naar lowlands gaat, ga je zeker wat mee pakkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Camping gaat aan het begin van de middag open. Ik ga zelf ook naar LowLands, maar ik moet nog even zien wanneer ik ga. Wil eigenlijk nog wel wat van de buien mee pakken...
Jazeker, iets meer dan een jaar geleden in Polen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Level 1 volgens Estofex.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer Estofex een level 3 uitgeeft en of dat al een keer is voorgekomen?
Level 1 dus... stiekum hoopten we allemaal op level 2quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Level 1 volgens Estofex.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer Estofex een level 3 uitgeeft en of dat al een keer is voorgekomen?
Zo goeiemorgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:15 schreef TheMaestro het volgende:
[..]
Jazeker, iets meer dan een jaar geleden in Polen.
[ afbeelding ]
Met bijbehorende foto's en filmpjes: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=9136
Dagelijkse kost hier.. Allleen nu al tijden geen regen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:20 schreef leroytje het volgende:
Donderdag gewoon 34 a 35 graden, Yoepie!
Blijkbaar welquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:38 schreef leroytje het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat er een kansje is op tornado's/windhozen?
Aangezien de kans op supercellen redelijk groot is. Is er altijd een kans op windhozen/tornado'squote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:38 schreef leroytje het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat er een kansje is op tornado's/windhozen?
Dit keer mag het ook naar de provincie trekken. aangezien ik daar woon en nog wat plaatjes wil schieten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:09 schreef Stephan1237 het volgende:
Zuid holland moet opnieuw de volle laag krijgen (rotterdam bedoel ik dan)
110 km per uurquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:34 schreef aloa het volgende:
Nederland heeft morgen code oranje..
Vanwege windstoten tot 110 km/uur.
Gelukkig nietquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:43 schreef Frutsel het volgende:
Das nog lang geen Orkaan Bill kracht
En die zou volgende week weleens in onze weersysteem terecht kunnen komen, dus misschien storm?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Bill heeft op dit moment windsnelheden van ca 225km/h
[ afbeelding ]
Hurricane Bill
mmm hoogte + veel wind + foto's maken. Dat wordt alles goed vast ankerenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:12 schreef -CRASH- het volgende:
De batterij en accu oplader maken overuren.
En ik denk dat ik morgen de wacht ga houden in een
brand wacht toren. Met vrij zicht op het westen.
Neh... denk dat ie grotendeels boven Canada uitwaait, misschien wat plukken richting de Britse eilanden... maar goedquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:15 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En die zou volgende week weleens in onze weersysteem terecht kunnen komen, dus misschien storm?
Het betere werk is niet voor Nederland weggelegd, zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:43 schreef Frutsel het volgende:
Das nog lang geen Orkaan Bill kracht
En als het een keer tekeer gaat, dan ligt alles platquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het betere werk is niet voor Nederland weggelegd, zoals gewoonlijk.
das al bij één vlok sneeuwquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:43 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
En als het een keer tekeer gaat, dan ligt alles plat
Dat is ook weer waarquote:
Die gele is afgegeven voor de 19e , de orange voor de 20e. Vandaar de verschillen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:56 schreef Haraldvdl het volgende:
Ola knmi heeft de site weer geupdate
Voorwaarschuwing voor extreem weer
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Morgen in de loop van de middag trekken onweersbuien van het zuidwesten uit het land binnen. Bij deze buien kunnen zeer zware windstoten voorkomen tot 110 km/u. Bovendien is er kans op zwaar onweer, hagel en lokaal veel regen. De buien kunnen zich verraderlijk snel ontwikkelen en bereiken tegen de avond het noordoosten.
knmi:
[ afbeelding ]
Meteoalarm:
[ afbeelding ]
KNMI geeft geel af terwijl Meteoalarm al oranje geeft :s
Van de KNMI gaat ook over morgen net zoals die van meteoalarm.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:02 schreef MassimO het volgende:
[..]
Die gele is afgegeven voor de 19e , de orange voor de 20e. Vandaar de verschillen.
Dus ik zie het verschil nog steeds nietquote:KNMI: ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Morgen in de loop van de middag trekken onweersbuien van het zuidwesten uit het land binnen. Bij deze buien kunnen zeer zware windstoten voorkomen tot 110 km/u. Bovendien is er kans op zwaar onweer, hagel en lokaal veel regen. De buien kunnen zich verraderlijk snel ontwikkelen en bereiken tegen de avond het noordoosten.
ik zeg slotje op De atmosfeer staat op ontploffen # 290 Weekendje regenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:07 schreef Frutsel het volgende:
Maak anders maar vast een eigen topic![]()
Of wordt het geen dag als in juli 2004
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
ik zeg slotje op De atmosfeer staat op ontploffen # 290 Weekendje regen
en een nieuwe: De atmosfeer staat op ontploffen # 291 Zwaar weer op 20-08-2009
We spammen deze nog wel vol voor morgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
ik zeg slotje op De atmosfeer staat op ontploffen # 290 Weekendje regen
en een nieuwe: De atmosfeer staat op ontploffen # 291 Zwaar weer op 20-08-2009
En dan over vijf jaar een memorabel topic - 20 augustus 2009, precies 5 jaar geledenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:12 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
We spammen deze nog wel vol voor morgen
Sowiezo swaquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:12 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
We spammen deze nog wel vol voor morgen
Volgens mij nog niet. Maar er is wel een nadeel we kunnen nu niet ontopic blijven aangezien we het over morgen hebben en dit topic over vorig weekend gaat/gingquote:
Komend weekend regent het toch ook wel een beetje ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:16 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Volgens mij nog niet. Maar er is wel een nadeel we kunnen nu niet ontopic blijven aangezien we het over morgen hebben en dit topic over vorig weekend gaat/ging
Hoe vaak stond Nederland in het rood?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:56 schreef Haraldvdl het volgende:
Ola knmi heeft de site weer geupdate
Voorwaarschuwing voor extreem weer
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
knmi:
[ afbeelding ]
Meteoalarm:
[ afbeelding ]
KNMI staat op geel: Gevaar, waakzaamheid gevraagd van diegenen, of die groepen die weersafhankelijke activiteiten ontplooien (Doelgroepspecifieke waarschuwingen)
Meteoalarm staat op oranje: Groot gevaar, waakzaamheid gevraagd van iedereen (Weeralarmsituaties)
Dat is volgens mij nog nooit gebeurt toch ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:18 schreef Frutsel het volgende:
Hoe vaak stond Nederland in het rood?
Ik heb gehoord dat het noordoosten pas aan het einde van de middag of begin van de avond aan de beurt isquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:29 schreef horned_reaper het volgende:
wat zijn morgen de kansen voor het noordoosten van het land ?
morgenavond onweer, net als de rest van het land... windstoten...lokaal noodweer...regen... hagel... etc etcquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:29 schreef horned_reaper het volgende:
wat zijn morgen de kansen voor het noordoosten van het land ?
Ok, maar... zal het noodweer in het noordoosten hevig zijn ? of juist minder ? of juist veel erger ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:31 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat het noordoosten pas aan het einde van de middag of begin van de avond aan de beurt is
Dat zou ik eerlijk gezegd niet wetenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ok, maar... zal het noodweer in het noordoosten hevig zijn ? of juist minder ? of juist veel erger ?
SPANNEND op je balkon hihihihihihquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:21 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog nooit gebeurt toch ?
Knmi geeft alleen maar weeralarmen af en dan staan er wel eens oranje gedeeltes bij maar ik heb nog nooit een rode waarschuwing gezien.
Dat klinkt dus heel mooiquote:Dat er morgen regen- en onweersbuien kunnen vallen, is al dagen duidelijk, maar over de intensiteit ervan wordt nog steeds getwist. Met de enorm hoge temperaturen en een tweetal storingen dat ons passeert, ziet het er voor onweersbuien gunstig uit. Ook ligt de straalstroom, een sterke wind op ongeveer 10 kilometer hoogte die met hoge snelheden door de atmosfeer kronkelt, boven ons hoofd, die de buien nog eens extra kan triggeren. Daarbij komt dat er tegelijkertijd een windsprong plaatsvindt, ofwel, de wind draait van het zuiden, achter de buien ineens naar het westen. Omdat de wind in die denkbeeldige bocht afgeremd wordt, vormt zich een ophoping van lucht en de enige uitweg is dan omhoog. Nu is het zo dat stijgende luchtbewegingen vaak een extra oppepper zijn voor buien. Dus tellen we al deze feiten bij elkaar op, zou dat heel wat onweerspektakel op kunnen leveren.
Dus het blijft een kwestie van afwachten denk ik....quote:Er is echter één kink in de kabel en dat is de droge lucht die vandaag en morgen in ons land aanwezig is. Om überhaupt een bui te kunnen vormen, moet er natuurlijk genoeg vocht in de atmosfeer aanwezig zijn en dat lijkt morgen dus tegen te vallen met een relatieve luchtvochtigheid van 40%. Niet alleen aan de grond is de luchtvochtigheid echter laag, ook hoger in de atmosfeer is er weinig vocht aanwezig. Als er buien gaan ontstaan, worden ze hierdoor mogelijk zoveel afgezwakt, dat de intensiteit ervan een stuk lager uit kan vallen dan waar aanvankelijk vanuit werd gegaan.
Sorry, maar ik kon een welgemeende lach niet onderdrukkenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:51 schreef Geertje58 het volgende:
En deze dame moet morgen om 16.30 op haar werk zijn met haar fietsje...en dan werken tot 21 uur...
Zal ik droog blijven????
Brrrrrr ik heb het niet zo met onweer op de fiets...
Zit nu ook binnen ,de temperatuur is opgelopen tot 31 gr dat word een HEET nachtje...
KNIPOOG ........... Ben altijd blij als mensen lachen....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:55 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kon een welgemeende lach niet onderdrukken
Goede tip en die had je zelf ook wel kunnen bedenken: hou het weerbericht in de gatenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:56 schreef Geertje58 het volgende:
[..]
KNIPOOG ........... Ben altijd blij als mensen lachen....
Ik lach morgen als een boerin met kiespijn als ik in die bui kom te zitten...
En wat betreft die HETE nacht......ach .....koud water doet wonderen....
Dank je voor de tip.....quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:58 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Goede tip en die had je zelf ook wel kunnen bedenken: hou het weerbericht in de gatenIk heb gezien dat je in het oosten woont en dat je moet fietsen. Kijk dan wel uit als je eventueel langs platteland moet rijden, want dan ben je zelf snel de hoogste punt
Ghehehe koud water doet inderdaad wonderen ja
Ja Natuurlijk is dat spannendquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:47 schreef Geertje58 het volgende:
[..]
SPANNEND op je balkon hihihihihih
Binnentemperatuur 23,5. Rolluiken ftw!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:51 schreef Geertje58 het volgende:
Zit nu ook binnen ,de temperatuur is opgelopen tot 31 gr dat word een HEET nachtje...
Statief staat hier ook al klaarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:55 schreef Haraldvdl het volgende:
[offtopic]
hmmmm 110 km/h
Als ik een statief voor mijn foto's gebruik moet ik deze dan vast ankeren in de grond ??
[/offtopic]
Zo te zien gaat het dus echt spoken leuk worden morgen.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |