Vorige topics:quote:Actiegroep laat "vervuilende" 4x4's leeglopen
In Antwerpen hebben tientallen mensen hun terreinwagen woensdagmorgen teruggevonden met lekke banden. Een onbekende actiegroep heeft zeker 40 terreinwagens laten 'leeglopen', omdat ze te vervuilend zijn.
De actiegroep zette elke keer twee banden lek. Op die manier waren de leden er waarschijnlijk zeker van dat de chauffeurs niet konden vertrekken zonder hulp. Naast de lekke banden liet de actiegroep ook wel telkens het telefoonnummer van de pechdiensten achter.
Strafbaar
Woensdagmiddag liep het aantal leeggelopen 4x4's al op tot een veertigtal. Niemand kent de betrokken actiegroep die zich 'de volgende generaties' noemt.
Wat wel vaststaat is dat ze de vervuiling die terreinwagens veroorzaken willen aanklagen. Ze lieten telkens een briefje achter met de vraag om niet meer met terreinwagens te rijden in de stad.
"Het is misschien allemaal wel heel goed bedoeld, maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen. Wie zijn auto woensdag teruggevonden heeft met lekke banden, moet volgens de politie zeker aangifte doen.
Er blijven nog altijd maatregelen waar ik voor ben. Enkel niet voor degene waarbij we enkel de uitstoot van CO2 willen verlagen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:23 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Geen maatregelen whatsoever nemen omdat het toch niet zeker is wat er gebeurd met en door dat hele milieu.
Bij het belletje lellen holde ik vroeger ook altijd hard weg. Tijden verharden echter. Nu is het weghollen na het SUV slopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:42 schreef Harlon het volgende:
Dat het averechts werkt en dat dit absoluut niet kan en ook nog een keer extra schadelijk is voor het milieu snapt iedereen behalve dat eco-tuig. Probleem is dat je het tuig niet zo makkelijk te pakken krijgt, ze zijn namelijk wel zo dapper om niet bij een auto te blijven wachten op jouw reactie.
Maar de milieulobby houdt rekening met alle drie aspecten. CO2 is een hot topic op dit moment en daar maken milieubewegingen dankbaar gebruik van: niet alleen is het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen op dit moment sowieso een prioriteit, ook doet de milieubeweging er goed aan mee te liften op de publieke bezorgdheid - het is veel effectiever om nu campagne te voeren voor CO2-vermindering dan bijvoorbeeld tegen zure regen of het ozongat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef waht het volgende:
[..]
Er blijven nog altijd maatregelen waar ik voor ben. Enkel niet voor degene waarbij we enkel de uitstoot van CO2 willen verlagen.
We moeten stoppen met aardolie & aardgas omdat het binnen afzienbare tijd te duur wordt, niet omdat het gebruik ervan CO2 uitstoot. We moeten stoppen met steenkool omdat er náást CO2 andere broeikasgassen in de lucht komen.
Dus in principe komt het uiteindelijk op hetzelfde neer, alleen zijn mijn prioriteiten ietwat anders dan die van de milieulobby. De discussie moet meer richting de energie-kant van het verhaal gaan, en minder richting de CO2-kant. (De vervuiling-kant blijft uiteraard niet onbelangrijk)
Belletje trekken heeft niemand echt last van. Da's iets wat kleine kinderen doen als kattenkwaad. Dit kan behoorlijke schade + ditto kosten met zich meebrengen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:48 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Bij het belletje lellen holde ik vroeger ook altijd hard weg. Tijden verharden echter. Nu is het weghollen na het SUV slopen.
Zo serieus was het ook niet bedoeldquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:51 schreef Harlon het volgende:
[..]
Belletje trekken heeft niemand echt last van. Da's iets wat kleine kinderen doen als kattenkwaad. Dit kan behoorlijke schade + ditto kosten met zich meebrengen.
Een gezaghebbende organisatie is nog niet automatische en organisatie die het bij het rechte eind heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Eh, 7 posts later ga ik op de rest van je post in.
[..]
O yes, een broeikasontkenner. Zie ongeveer alle op internet beschikbare wetenschappelijke bronnen en gezaghebbende organisaties: man-made global warming bestaat.
Dat is je goedrecht dat allemaal te willen en te vinden, maar ga dan flyeren zoals iedereen dat doet en blijf gewoon met je palingpoten van andersmans spullen af.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Maar de milieulobby houdt rekening met alle drie aspecten. CO2 is een hot topic op dit moment en daar maken milieubewegingen dankbaar gebruik van: niet alleen is het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen op dit moment sowieso een prioriteit, ook doet de milieubeweging er goed aan mee te liften op de publieke bezorgdheid - het is veel effectiever om nu campagne te voeren voor CO2-vermindering dan bijvoorbeeld tegen zure regen of het ozongat.
Maar ook andere vervuiling (zoals fijnstof) en minderen van energiegebruik blijven aandachtspunten van milieuorganisaties.
Je hoeft trouwens niets met het milieu te hebben om een reden te hebben voor mindering van aardoliegebruik. Je kunt bijvoorbeeld ook van de benzine af willen vanwege een afkeer van de invloed van olielanden. Zo rijden er in de VS hybrides rond met een plaatje als dit:
[ afbeelding ]
Maat , je moet me geen woorden in de bek leggen die ik niet gezegd heb.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:48 schreef McKillem het volgende:
Jij niet, kennelijk legioenen andere mensen wel want het is nogal lucratief.
Iedereen die er dus van houd is een onverantwoorde lul.
[..]
Zij vinden dat bijv. door deze wagens ook hun leefgebied wordt aangetast. Dus zij passen dezelfde redenering toe. Denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
Dat was vroeger, toen de F1 nog leuk was...
Hier het gevaar van een lekke band.Iets wat ook niet helemaal in dit specifieke verhaal past.
Ik zeg nog steeds dat iedereen gewoon lekker met zijn poten van andermans spullen af moet blijven, dan zouden we pas een betere wereld krijgen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef kitao het volgende:
Zij vinden dat bijv. door deze wagens ook hun leefgebied wordt aangetast. Dus zij passen dezelfde redenering toe.
En dat dan een 'ludieke actie' noemen. Wel even een blaadje met 112 erop achterlaten !quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:31 schreef DemonRage het volgende:
Snijd de halsslagader van die activisten open en laat hun leeglopen.
Met die laatste woorden toon jij meer dan hun het Joodse gelijkheidsbeginsel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus omdat ik in een SUV rijd zit ik aan je spullen?Dan nog:.. fight fire with fire? Eye for an Eye? Ik wist niet dat die mensen zo religieus waren? Hoewel bijna net zo dogmatisch in hun denken.
Dit is toch niets constructiefs? Jij schaadt mijn leefomgeving, dus ik ga aan jouw spullen zitten?
Fuck off! Echt!
Wat? Als ik zeg dat mensen die dit soort ongein uithalen op moeten zouten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:50 schreef kitao het volgende:
Met die laatste woorden toon jij meer dan hun het Joodse gelijkheidsbeginsel.
Hun eigen kinderschoffies die pamfletten achterlaten met een zorg goed voor het milieu boodschap om iedereen om de tuin te leiden!?!quote:Komt meteen de volgende vraag bij mij op , wie zegt dat dit werkelijk een "milieu"-actie is.
Kunnen net zo goed een stel schoffies uit de buurt geweest zijn. Misschien hun eigen kinderen wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |