abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71645848
Geert Wilder krijgt steeds meer kritiek van islamitische zijde. Hieronder een deel van een interview met Abou El Fadl. Bron: Nieuwwij.nl/VolZIn. Wat mij betreft heeft deze man wel een punt: met Wilders is niet normaal te onderhandelen of te discussieren.

"Hoe ga je om met haat? Hoe voer je een redelijk gesprek met wie jou haten? Toen ik in juni naar Nederland kwam om aan de Universiteit van Tilburg colleges te geven over islam en burgerschap, was ik wel voorbereid op enige worsteling met dit dilemma. Maar niets had me kunnen voorbereiden op de mate van haat, religieuze prietpraat en vooroordeel die kennelijk voor een grote minderheid in dit land aanvaardbaar is geworden." De Amerikaanse moslimjurist prof. Khaled Abou El Fadl geeft deze week in een artikel in het oecumenische opinieblad VolZin lucht aan zijn verbijstering en woede over het optreden en de opvattingen van de politicus Geert Wilders en zijn Partij voor de Vrijheid.

"Er is bijna geen beginnen aan om Wilders' ideeën te weerleggen aan de hand van de feiten", aldus El Fadl, het enige moslimlid van de door president Bush ingestelde Commissie voor Internationale Godsdienstvrijheid. "Mensen die zo vol haat zitten als hij, hebben eerder een psychotherapeut nodig dan informatie. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. De poging tot een redelijke gedachtewisseling spoort hen alleen maar aan om nog onredelijker te worden. Natuurlijk zullen alle weldenkende mensen racisme veroordelen, maar wat moet je doen als de wereld gek wordt en het volk racisten kiest, hen met een wettig sausje overgiet en op de troon zet?" El Fadl: " Wetenschappers kunnen van mening verschillen of het seculiere humanisme gevestigd is op religieuze waarden; zij kunnen debatteren over de vraag of de mensenrechten een westerse uitvinding zijn die universele geldigheid heeft; zij kunnen strijden over de vraag of er inderdaad 'joods-christelijke waarden' bestaan en in hoeverre de islamitische beschaving heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van deze waarden. Wilders en consorten kunnen met dergelijke debatten niets anders doen dan hen te misbruiken voor hun eigen doeleinden. Ze begrijpen deze discussies niet en willen ze ook niet begrijpen. Alle intellectuele geschilpunten vervormen zij tot de twee producten die zo goed verkopen: haat en angst."
pi_71645911
Niet ieder artikel ergens op internet met Wilders erin is nieuws...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:03:17 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71645949
Veel moslims hebben ook een psychotherapeut nodig. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. (Islam)
pi_71645966
Draai het verhaal eens om. Mensen die zo'n haat hebben tegen onze omgangsvormen en onze vrijheden. Hoe ga je daar mee om?
pi_71646020
Dus omdat wilders zegt wat wij denken en woorden verdraait zodat ze wat meer aankomen moet de beste man gelijk naar de psych ?.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:05:49 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71646021
Wat een onzin. Wilders haat moslims helemaal niet, hij bedrijft alleen vakkundig populisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71646024
Da's wel een punt. Bovendien is haat en geweld sowieso een probleem in de islam.
pi_71646043
De islam is sowieso een probleem.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_71646066
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:05 schreef Joene het volgende:
Dus omdat wilders zegt wat wij denken en woorden verdraait zodat ze wat meer aankomen moet de beste man gelijk naar de psych ?.
Zou je even voor jezelf willen spreken
pi_71646070
Overigens ben ik tegen elke vorm van geloof .... er is geen geloof dat niemand probeert te overtuigen van zijn gelijk.
pi_71646099
quote:

Als jij denkt wat wilders roept dan ben je wat mij betreft rijp voor een psych
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71646104
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:07 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zou je even voor jezelf willen spreken
Gaan we even de moraalridder uithangen ?

komop zeg , het is niet voor niks dat hij op dit moment de op 1 na grootste partij is in de politieke barometer denk je wel ?

Dat is niet omdat we allemaal zo blij zijn met die kut moslims.
pi_71646121
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij denkt wat wilders roept dan ben je wat mij betreft rijp voor een psych
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 11:09:49 #14
137949 Disana
pi_71646124
quote:
Wilders zegt helemaal niet wat ik denk. Integendeel.
pi_71646131
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:06 schreef Joene het volgende:
De islam is sowieso een probleem.
Leg uit. Hoe beinvloedt de islam jou in je dagelijkse leven?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:10:23 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71646148
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een onzin. Wilders haat moslims helemaal niet, hij bedrijft alleen vakkundig populisme.
Papierversnipperaar toch! Hoe weet jij dat Wilders moslims niet haat? Dat is wel een hele boute aanname. Of jij moet stiekem Wilders zijn

Wilders bedrijft idd populisme, maar dat kan heel goed gevoed worden door de haat tegenover moslims en dan heeft die man uit dat artikel wel gelijk, want dan valt er idd niet met Wilders te discussiëren en gezien Wilders zijn "Track-record" bij de weinige discussies waar hij niet bij is weggelopen, kan de beste man uit dat artikel wel degelijk een sterk argument hebben.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_71646171
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:09 schreef Joene het volgende:

[..]

Gaan we even de moraalridder uithangen ?

komop zeg , het is niet voor niks dat hij op dit moment de op 1 na grootste partij is in de politieke barometer denk je wel ?

Nee, dat is omdat veel mensen zich niet echt in de politiek en het land (of de wereld) verdiepen, en omdat veel mensen dom zijn.

Edit: heeft trouwens niets met moraalridder zijn te maken. Ik wil niets met zijn ideeen en standpunten te maken hebben. Hij is een gevaar voor de samenleving waar Nederland tientallen jaren aan gebouwd heeft.
pi_71646193
quote:

Ik heb geen problemen met moslims, maar met Marokkaans straattuig. En dat zijn twee heel verschillende groepen.
pi_71646211
"Er is bijna geen beginnen aan om Wilders' ideeën te weerleggen aan de hand van de feiten", aldus El Fadl.

Wat een sukkel, hij weet zeker geen feiten te verzinnen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:13:15 #20
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71646235
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:59 schreef Przewalski het volgende:
"Mensen die zo vol haat zitten als hij, hebben eerder een psychotherapeut nodig dan informatie. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. De poging tot een redelijke gedachtewisseling spoort hen alleen maar aan om nog onredelijker te worden. Natuurlijk zullen alle weldenkende mensen racisme veroordelen, maar wat moet je doen als de wereld gek wordt en het volk racisten kiest, hen met een wettig sausje overgiet en op de troon zet?" El Fadl: " Wetenschappers kunnen van mening verschillen of het seculiere humanisme gevestigd is op religieuze waarden; zij kunnen debatteren over de vraag of de mensenrechten een westerse uitvinding zijn die universele geldigheid heeft; zij kunnen strijden over de vraag of er inderdaad 'joods-christelijke waarden' bestaan en in hoeverre de islamitische beschaving heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van deze waarden. Wilders en consorten kunnen met dergelijke debatten niets anders doen dan hen te misbruiken voor hun eigen doeleinden. Ze begrijpen deze discussies niet en willen ze ook niet begrijpen. Alle intellectuele geschilpunten vervormen zij tot de twee producten die zo goed verkopen: haat en angst."
De naam van Wilders kun je hier naadloos vervangen voor "religieuze fanatici", de tekst gaat er niet minder van kloppen.

Gevalletje van splinter van een ander zien, maar de balk in eigen oog over het hoofd zien.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71646245
ik moet er even van tussen kom hier vanavond of straks terug ! leuke discussie !
pi_71646246
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
Wat een sukkel, hij weet zeker geen feiten te verzinnen.
Zeg je nou serieus feiten verzinnen Dat is inderdaad wat Wilders met enige regelmaat doet.
pi_71646253
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:14:44 #24
pi_71646278
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:10 schreef Semisane het volgende:

[..]

Papierversnipperaar toch! Hoe weet jij dat Wilders moslims niet haat?
Waar baseer jij op dat hij ze wel haat? Alleen op basis van wat hij zegt? Zie mijn FoBo.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:17:33 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_71646341
quote:
Abou El Fadl
"Er is bijna geen beginnen aan om Wilders' ideeën te weerleggen aan de hand van de feiten"
en dat uit de mond van een moslim.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_71646387
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:13 schreef drijfhout het volgende:

[..]

De naam van Wilders kun je hier naadloos vervangen voor "religieuze fanatici", de tekst gaat er niet minder van kloppen.

Gevalletje van splinter van een ander zien, maar de balk in eigen oog over het hoofd zien.
Abou el Fadl is absoluut geen fanaticus; hij bekritiseert in zijn boeken juist de intolerante vormen van de islam. Overigens mag hij vanwege zijn kritiek op het wahhabisme Saoedi-Arabië niet meer in, wat ik voor hem vind pleiten .
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:20:06 #27
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71646416
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat hij ze wel haat? Alleen op basis van wat hij zegt? Zie mijn FoBo.
Ik zeg niet dat hij haat, ik geef enkel aan dat zijn populisme wel degelijk door haat gevoed kan worden, ik hoef toch niet uit te leggen dat dat zeer zeker niet de eerste keer zou zijn?

* Semisane neemt even een kijkje in Papierversnipperaar's Fobo.

OMG!! Wilders heeft een nieuwe haardracht.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_71646452
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of christen, mormoon, jood of weet ik het wat. Wat is je punt?
pi_71646550
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

of homoseksueel of weet ik het wat. Wat is jouw punt?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:26:50 #30
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71646623
quote:

[..]

Eerder: en dat uit de mond van een professor.
stom
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:27:09 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71646633
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is een religie tegenwoordig? Hoewel ik niet verbaast zou zijn als jij die mening zou hebben trouwens.
pi_71646713
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hij beweert dat moslims hun beweringen niet kunnen staven met feiten. Ik neem aan dat hij erop doelt dat religie bullshit is (wat ik het hem eens ben). Maar dat geldt natuurlijk ook voor andere geloven.
pi_71646717
quote:

[..]

Abou El Fail.
pi_71646780
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:03 schreef Armageddon het volgende:
Veel moslims hebben ook een psychotherapeut nodig. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. (Islam)
pi_71646804
quote:

[..]

Whehe. Tja, vind je het gek, denk dat de beste man ook wel doorheeft dat zijn propaganda niet meer gaat werken.
pi_71646819
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

Hij beweert dat moslims hun beweringen niet kunnen staven met feiten. Ik neem aan dat hij erop doelt dat religie bullshit is (wat ik het hem eens ben). Maar dat geldt natuurlijk ook voor andere geloven.
Helaas zie jij en velen anderen die bij iedere discussie over de negatieve kanten van de islam vergelijkingen gaan maken met andere religies over het hoofd dat de kritiek nou juist gericht zijn tegen het politieke systeem zijn dat de islam ook is en in veel mindere mate aanwezig is in de andere religies.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:34:08 #37
pi_71646854
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:20 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij haat, ik geef enkel aan dat zijn populisme wel degelijk door haat gevoed kan worden, ik hoef toch niet uit te leggen dat dat zeer zeker niet de eerste keer zou zijn?
Het kan, maar het is geen voorwaarde. Genoeg ongelovige "preachers" die er toch een aardig centje mee verdienen.
quote:
* Semisane neemt even een kijkje in Papierversnipperaar's Fobo.

OMG!! Wilders heeft een nieuwe haardracht.
Mocht ie willen
pi_71646940
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Helaas zie jij en velen anderen die bij iedere discussie over de negatieve kanten van de islam vergelijkingen gaan maken met andere religies over het hoofd dat de kritiek nou juist gericht zijn tegen het politieke systeem zijn dat de islam ook is en in veel mindere mate aanwezig is in de andere religies.
Natuurlijk is er veel aan te merken op de politieke islam. Al ben ik ook slecht te spreken over onze vermeende scheiding van kerk en staat. Echter, in NL is er geen sprake van een politieke islam. Natuurlijk zullen er moslims rondlopen in NL die dat wel voor ogen hebben. Maar we hebben ook neo-nazi's die een tweede Nazi-Duitsland van Nederland willen maken.

Wat ik wil zeggen is dat het kleine minderheden zijn die zulke extreme gedachten erop nahouden. Wilders probeert echter met alle macht het probleem op te blazen en mensen bang te maken. Heel fijn dat Wilders het niet zo heeft op de sharia enzo. Ik ook niet. Maar daar hebben wij dan ook geen last van, we wonen immers niet in Pakistan.

Wilders ageert tegen een hersenschim.
pi_71646972
quote:

[..]
Het is maar de vraag of hij die zetels kan verzilveren aangezien de kans op regen al de druppel kan zijn voor zijn achterban om niet te gaan stemmen.

Daarnaast dacht ik eigenlijk precies hetzelfde. Sinds die gozer van kazerne naar kazerne reist is hij heel vreemd gaan roepen en lullen. Hij discussieert in feite als een peuter, en als het antwoord hem niet aanstaat gaat ie schelden of roepen dat dit het bewijs van zijn gelijk is.
Wilders is echt een heel onaangenaam figuur.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:42:07 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71647095
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het kan, maar het is geen voorwaarde. Genoeg ongelovige "preachers" die er toch een aardig centje mee verdienen.
Dat hoor je me ook niet zeggen, ik reageerde alleen even op jouw "Dat is onzin" uitspraak, ik vroeg me gewoon even af waarom jij zo stellig was in je overtuiging dat Wilder geen haat heeft tegenover Moslims, daar kan je volgens mij enkel zeker van zijn als je Wilders bent.

De kans is gewoon weg aanwezig dat Wilders wel degelijk Moslims haat, gezien zijn uitspraken, maar idd zeker weten doen we dat niet, maar Ik ga alleen nooit uit van het goede in de populist.
quote:
Mocht ie willen
Dat zou ik ook zeggen, als ik jou was.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:42:27 #41
pi_71647101
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb geen last van een politieke islam. Ik word gek van de christenfundamentalisten die nu in het kabinet zitten.

ALLE CHIRISTENEN HET LAND UIT!!!!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:46:28 #42
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71647219
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb geen last van een politieke islam. Ik word gek van de christenfundamentalisten die nu in het kabinet zitten.

Volgens mij heb je een psychotherapeut nodig.
pi_71647287
Er is altijd het verwijt van rechts dat moslims niets van zich laten horen. Maar iedere keer als ze dat doen dan worden ze meteen afgekapt.
pi_71647296
gaat over Wilders en zijn ideeen.
NWS --> POL
pi_71647395
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:48 schreef SCH het volgende:
Er is altijd het verwijt van rechts dat moslims niets van zich laten horen. Maar iedere keer als ze dat doen dan worden ze meteen afgekapt.
Wie kapt hem af dan?
pi_71647426
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie kapt hem af dan?
Jij
pi_71647490
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij
Waar
pi_71647549
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar
De bal wordt direct teruggekaatst. Moslims zijn stom, ze moeten naar zichzelf kijken etc.
Wat heeft het dan voor zin dat ze hun zegje doen?
pi_71647864
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Met alle respect maar als je het CDA en Christenunie al fundamentalisten noemt dan heb je weinig kaas gegeten van de politiek. Volgens mij heeft het socialisme je hersenen aangetast.
pi_71648750
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De bal wordt direct teruggekaatst. Moslims zijn stom, ze moeten naar zichzelf kijken etc.
Wat heeft het dan voor zin dat ze hun zegje doen?
Precies. Abou el Fadl is iemand die zich in zijn artikelen en boeken vooral richt op het probleem van ongenuanceerde, gewelddadige sekten binnen de islam. Die zelfkritiek is iets waar vrijwel alle rechtse users op dit forum altijd zo om zeuren, maar nu een moslim met zelfkritiek zich aandient is het nog niet goed.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:49:00 #51
245776 Jak
Ork ork soep eet je met een...
pi_71648845
Abou El Fadl: "Hoe ga je in gesprek met iemand die je haat."

Wat een onzin. Wilders haat helemaal niemand, hij vindt alleen een bepaalde religie maar niks.
Hij lijkt me niet de makkelijkste om mee te discussieren, maar als je bij voorbaat al jezelf zielig gaat lopen vinden omdat "iemand je haat" terwijl dat niet zo is, maak je het alleen maar moeilijker om tot een zinnig gesprek te komen.
Zo gij niet wilt dat een ander beschiet, vermoord dan ook een ander niet
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:08:08 #52
pi_71649414
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Met alle respect maar als je het CDA en Christenunie al fundamentalisten noemt dan heb je weinig kaas gegeten van de politiek. Volgens mij heeft het socialisme je hersenen aangetast.
Zegt de fundi
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:12:01 #53
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71649521
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:49 schreef Jak het volgende:
Abou El Fadl: "Hoe ga je in gesprek met iemand die je haat."

Wat een onzin. Wilders haat helemaal niemand,
Hoe weet jij dat?
quote:
Hij lijkt me niet de makkelijkste om mee te discussieren,
Nee, zeker omdat Wilders serieuze discussies uit de weg gaat of zelfs wegloopt.
quote:
maar als je bij voorbaat al jezelf zielig gaat lopen vinden omdat "iemand je haat" terwijl dat niet zo is, maak je het alleen maar moeilijker om tot een zinnig gesprek te komen.
Hij geeft aan dat hij het idee heeft dat Wilders Moslims haat en gezien de uitspraken van Wilders over Moslims en de Islam is dat niet geheel ondenkbaar.

Let wel, ik zeg niet dat het zo is, want ik ken Wilders niet, maar het zou wel kunnen.
pi_71650001
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zegt onze huisfundi.
pi_71650064
quote:
Alle intellectuele geschilpunten vervormen zij tot de twee producten die zo goed verkopen: haat en angst."
Dit vat de opinie van psycholoog Khaled ook wel samen. Haat en angst.

[ Bericht 39% gewijzigd door Picchia op 06-08-2009 13:37:28 ]
pi_71650383
Ik vind het moeilijk om nu nog hard te maken dat Wilders niets tegen Moslims heeft, maar zulke opiniestukken zijn echt 'pot verwijt de ketel' verhalen.

Overigens is hier een centraal topic voor.
pi_71650670
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:30 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dit vat de opinie van psycholoog Khaled ook wel samen. Haat en angst.
Zogenaamde conservatieven van Westerse snit 'haten' toch net zo goed de post-jaren 60 waarden in de Westerse cultuur? Die door 'alles wat links is' geïntroduceerd zijn en alleen tot decadentie, chaos en verval hebben geleid, op zedelijk/moreel/zelfs sociaal-economisch gebied. Die haat en angst kennen fundamentalistische moslims ook.
Beiden gaan uit van een bepaalde absolutistische ordening van de wereld, een filosofische waarheid. Deze stelt hen in staat in de eerste plaats angst voor 'het andere', i.e. hetgeen dat hun absolutistische aanspraken relativeert, gewaar te worden en ten slotte te haten.
I´m back.
pi_71650786
Maar er zijn wel gegronde redenen om dat af te keuren, waar de kwalificatie als 'haat', zoals Khaled het noemt, niets aan af doet.
pi_71650856
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg uit. Hoe beinvloedt de islam jou in je dagelijkse leven?
bijvoorbeeld dat er een stuk minder cabaret is waar de islam belachelijk wordt gemaakt vanwege de gewelddadige represailles die mogelijk volgen.

Zelfde manier als het gristentuig het dagelijks leven van anderen beïnvloed. Religies eisen dat er rekening met hun wordt gehouden, ook al vertegenwoordigen ze een kleine minderheid.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71650958
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:55 schreef Picchia het volgende:
Maar er zijn wel gegronde redenen om dat af te keuren, waar de kwalificatie als 'haat', zoals Khaled het noemt, niets aan af doet.
Je bedoelt dat de haat (of afkeuring) van conservatieven van Westerse snit objectief is?
I´m back.
pi_71651035
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de haat (of afkeuring) van conservatieven van Westerse snit objectief is?
Nee, maar wel op feiten gebaseerd. En zeker niet door emoties zoals haat gedreven. Indien iets wel (deels) door haat gedreven is, zoals prima uitgewezen kan worden, dan komt het nogal ironisch over wanneer men dat doet in zo'n hatelijk stuk.
pi_71651247
Een meer passende beschuldiging aan beiden zou zijn dat they don't practise what they preach.
pi_71651340
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:48 schreef SCH het volgende:
Waarmee moslims door de Fokkers net zo behandeld worden als ieder ander die iets van zich laat horen.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:35:42 #64
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_71651918
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
De gemiddelde gelovige heeft schijt aan feiten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:38:31 #65
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71655096
Ah, een mohammedaan die natuurlijk wel weet, dat iemand die uitgesproken negatief is over z'n geloof, 'gek is'.

What else is new
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:52:13 #66
85962 ioko
I Appear Missing
pi_71655460
Volgens mij heeft meneer Abou El Fadl hier wel een punt. Wilders komt zelden met argumenten, maar gooit met 'feiten' die hij zo het hem uitkomt filtert uit berichtgeving in kranten en onderzoeken of, als dat niet lukt, zijn eigen onderbuikgevoelens. Dat deze 'feiten' over de islam meer zijn dan pure xenofobie heb ik iig nog nooit gemerkt. En dat uit zich inderdaad doordat er totaal geen normale discussie mogelijk is met de heer Wilders, en dat er zelden of nooit een constructieve oplossing wordt genoemd voor deze 'grote problemen'. Wel spreekt het veel mensen aan dat de heer Wilders de enige politicus is die 'durft te zeggen waar het op staat'. Jammer alleen dat hij geen idee heeft wat 'het' precies is.

Of de heer Wilders de islam echt haat weet ik niet, hij is er in ieder geval erg bang voor, en dat wil zich nog wel eens vertalen in blinde haat.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:52:21 #67
6484 ExTec
pi_71655464
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:19 schreef Leevancleef het volgende:

Overigens mag hij vanwege zijn kritiek op het wahhabisme Saoedi-Arabië niet meer in, wat ik voor hem vind pleiten .

Maar dat spelt feitelijk al dat meneer een expert is in het islamitische stoepje schoonvegen. "Heeft niks met de islam te maken, staat niet in de koran, de daders zijn helemaal geen moslims!".

En bestaat echter een groeiende catagorie die de islam geen toekomst ziet hebben.

Ik kom vaak met die parallel, het eerste inhoudelijke antwoord moet nog steeds komen; het "communisme" was op papier ook een geweldig systeem, het draaide in de praktijk ook consequent op wantoestanden uit.

Dat geld wmb voor de islam ook, I can see it all around.

En net als dat je toen dwazen had, die klaar stonden om wantoestanden van het communistische stoepje te vegen: "Communisme wordt overal misbruikt!" hebben we nu dwazen die dat doen bij de islam
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:56:12 #68
6484 ExTec
pi_71655570
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:52 schreef ioko het volgende:
Dat deze 'feiten' over de islam meer zijn dan pure xenofobie heb ik iig nog nooit gemerkt.
Precies, want we moeten onze oren laten hangen naar de stoepjes-vegers.

De 'feiten' die ik waarneem zijn vrij negatief. Welke 'feiten' heb jij het over?

Het 'feit' dat die wantoestanden helemaal niet met de islam te maken hebben?

In het verlengde daarvan: wat voor handle geeft dit 'feit' mbt de problemen die er echt zijn?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:02:24 #69
pi_71655739
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:16 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Waarmee moslims door de Fokkers net zo behandeld worden als ieder ander die iets van zich laat horen.
Ik behandel alle gelovigen hetzelfde.
pi_71656634
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:07 schreef Joene het volgende:
Overigens ben ik tegen elke vorm van geloof .... er is geen geloof dat niemand probeert te overtuigen van zijn gelijk.
Kant en klare onzin. Er zijn meer dan 200 verschillende religies op aarde. Ga je maar eerst verdiepen in al die andere religies voordat je alle religies op 1 grote hoop komt gooien.
Wat betreft die 3 Abraham religies: die hanteren wel een monopolie op de waarheid.
pi_71656723
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is er veel aan te merken op de politieke islam. Al ben ik ook slecht te spreken over onze vermeende scheiding van kerk en staat. Echter, in NL is er geen sprake van een politieke islam. Natuurlijk zullen er moslims rondlopen in NL die dat wel voor ogen hebben. Maar we hebben ook neo-nazi's die een tweede Nazi-Duitsland van Nederland willen maken.
Precies, dus zowel het Nazisme als de Islam zijn een probleem en moeten in de categorie van intolerante, discriminerende ideloigieen gestopt worden.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:43:38 #72
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71656750
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:01:35 #73
pi_71657202
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies, dus zowel het Nazisme als de Islam zijn een probleem en moeten in de categorie van intolerante, discriminerende ideloigieen gestopt worden.
Het christendom ook. Ik voel me als Atheist zwaar onderdrukt en gediscrimineerd.
pi_71657336
De Islam krijgt kritiek van mensen over de hele wereld. Niet alleen van Westerse mensen, maar ook van mensen uit Azie. Bijvoorbeeld uit Rusland, China en India. Bron: http://pewglobal.org/reports/display.php?ReportID=248 En dan benoem ik nog niet eens de andere Aziatische en Afrikaanse landen die regelmatig te maken hebben met islamitisch terrorisme, terrorisme elders op de wereld die onze Nederlandse media maar al te graag niet op het Nederlandse nieuws laat zien. Als je ook buitenlandse kranten leest, dan krijg je een beter beeld waar islamitisch terrorisme zich op de wereld laat tonen.

Het is dus een fabeltje dat alleen de gemiddelde grote, boze blanke iets tegen de Islam heeft. Zo ook is het een fabeltje dat alleen een blanke, Westerse politicus (Wilders) iets tegen de islam heeft.
Verder: Wilders' aversie tegen de Islam is niks anders dan een reactie op de Islam. Islam dat al 1400 jaar intolerantie, gewelddadigheid en discriminatie tegenover niet-moslims op de wereld zaait. Wilders is niet eerst begonnen. Nee, Islam is eerst begonnen. Wilders geeft slechts een reactie op Islam.

De heer El Fadl uit de OP vraagt zich af hoe we met haat moeten omgaan. De "haat" van Wilders is niets anders dan een reactie op intolerante Islam. Want we kunnen de vraag ook omdraaien: hoe gaat de wereld om met de Islam? Met dat vraagstuk worstelt de wereld. En met dat vraagstuk worstelt Wilders ook.
De heer El Fadl stelt verder: "Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. De poging tot een redelijke gedachtewisseling spoort hen alleen maar aan om nog onredelijker te worden." Deze stelling kan ik ook omdraaien: Hoe reageert de gemiddelde moslim op islamitische intolerantie of kritiek op hun godsdienst? Veel van hen proberen dit meteen te bagataliseren, goed te praten of het vingertje naar anderen te wijzen.
De heer El Fadl heeft het tevens ook over racisme. Wie is hij om over racisme te praten als Islam zelf discriminatie goedkeurt? Zoals de jizyah waardoor niet-moslims meer belasting dan moslims moeten betalen? Gebeurt thans in delen van Pakistan. Of shariawetgeving waaruit bepaalde shariauitspraken komt dat vrouwen 2x zo weinig van het ergoed krijgen als de man? Of (dood)straf voor homoseksuelen, alleen maar omdat ze homoseksueel zijn? Dat is ook allemaal discriminatie, wat rechtstreeks voorkomt uit Islam, gebasseerd op de Koran en Hadiths.

Mijn stelling is dat de "haat" van Wilders en andere islamcritici slechts een reactie is op de discriminatie en intolerantie van Islam tegenover niet-moslims. Verder wil Islam de publieke domeinen in de samenleving beheersen, waaronder o.a. wetgeving, rechtspraak, belastingstelsel, kledingvoorschriften, omgangsvormen. En de Islam wilt zich ook verspreiden over de hele wereld, dus ook over Europa en dus ook over Nederland. Vandaar dat het helemaal niet gek is dat steeds meer mensen sceptisch naar deze godsdienst aan het kijken zijn. En waarom keren zoveel mensen zich wel tegen de Islam, maar niet zoveel tegen het Boeddhisme bijvoorbeeld? Dat is geen toeval...

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 06-08-2009 18:16:28 ]
pi_71657354
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat spelt feitelijk al dat meneer een expert is in het islamitische stoepje schoonvegen. "Heeft niks met de islam te maken, staat niet in de koran, de daders zijn helemaal geen moslims!".
De werken van Abou el Fadl zijn niet apologetisch van karakter. Abou el Fadl voldoet, zoals ik in mijn vorige post al zei, precies aan de wensen van veel rechtse fokkers. Hij bekritiseert ongenuanceerde, gewelddadige groepen die het hebben van een zo compromisloos mogelijke opstelling verwarren met diepgelovig zijn.

Ik krijg echter de indruk dat dit voor de genoemde groep fokkers niet genoeg is. Sterker nog, het is niet genoeg voor een grote groep zich liberaal noemende Nederlanders, die zoveel mogelijk tegen de islam aan schoppen omdat dat hen het gevoel geeft dat ze de zo teerbeminde Westerse waarden aan het verdedigen zijn. Een eerlijke moslim-intellectueel die aan zelfreflectie doet komt dan natuurlijk helemaal niet van pas.
quote:
En bestaat echter een groeiende catagorie die de islam geen toekomst ziet hebben.

Ik kom vaak met die parallel, het eerste inhoudelijke antwoord moet nog steeds komen; het "communisme" was op papier ook een geweldig systeem, het draaide in de praktijk ook consequent op wantoestanden uit.

Dat geld wmb voor de islam ook, I can see it all around.

En net als dat je toen dwazen had, die klaar stonden om wantoestanden van het communistische stoepje te vegen: "Communisme wordt overal misbruikt!" hebben we nu dwazen die dat doen bij de islam
Je kunt niet ontkennen dat de mislukking van socialistische experimenten in bijvoorbeeld de Sovjet-Unie en het oostblok deels veroorzaakt werd door het falen van de overheden van destijds. Het was niet een voorbeeld van het pure, onversneden falen van het marxisme als ideologie. Dat erkennen is niet dwaas, maar realistisch. Voor islamitische staten geldt hetzelfde.
pi_71657494
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je mist het punt dat ik wilde maken
pi_71657681
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
De Islam krijgt kritiek van mensen over de hele wereld. Niet alleen van Westerse mensen, maar ook van mensen uit Azie. Bijvoorbeeld uit Rusland, China en India. Bron: http://pewglobal.org/reports/display.php?ReportID=248 En dan benoem ik nog niet eens de andere Aziatische en Afrikaanse landen die regelmatig te maken hebben met islamitisch terrorisme, terrorisme elders op de wereld die onze Nederlandse media maar al te graag niet op het Nederlandse nieuws laat zien. Als je ook buitenlandse kranten leest, dan krijg je een beter beeld waar islamitisch terrorisme zich op de wereld laat tonen.

Het is dus een fabeltje dat alleen de gemiddelde grote, boze blanke iets tegen de Islam heeft. Zo ook is het een fabeltje dat alleen een blanke, Westerse politicus (Wilders) iets tegen de islam heeft.
Verder: Wilders' aversie tegen de Islam is niks anders dan een reactie op de Islam. Islam dat al 1400 jaar intolerantie, gewelddadigheid en discriminatie tegenover niet-moslims op de wereld zaait. Wilders is niet eerst begonnen. Nee, Islam is eerst begonnen. Wilders geeft slechts een reactie op Islam.
Wilders pretendeert in het geweer te komen tegen de islamisering van Nederland, terwijl die van een schaal is die op enkele incidenten na op geen enkele wijze de overdreven reactie van Wilders en aanhangers kan rechtvaardigen.
quote:
De heer El Fadl uit de OP vraagt zich af hoe we met haat moeten omgaan. De "haat" van Wilders is niets anders dan een reactie op intolerante Islam. Want we kunnen de vraag ook omdraaien: hoe gaat de wereld om met de Islam? Met dat vraagstuk worstelt de wereld. En met dat vraagstuk worstelt Wilders ook.
De heer El Fadl stelt verder: "Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. De poging tot een redelijke gedachtewisseling spoort hen alleen maar aan om nog onredelijker te worden." Deze stelling kan ik ook omdraaien: Hoe reageert de gemiddelde moslim op islamitische intolerantie of kritiek op hun godsdienst? Veel van hen proberen dit meteen te bagataliseren, goed te praten of het vingertje naar anderen te wijzen.
En veel van hen ook niet, maar die hoor je niet.
quote:
De heer El Fadl heeft het tevens ook over racisme. Wie is hij om over racisme te praten als Islam zelf discriminatie goedkeurt? Zoals de jizyah waardoor niet-moslims meer belasting dan moslims moeten betalen? Gebeurt thans in delen van Pakistan. Of shariawetgeving waaruit bepaalde shariauitspraken komt dat vrouwen 2x zo weinig van het ergoed krijgen als de man? Of (dood)straf voor homoseksuelen, alleen maar omdat ze homoseksueel zijn? Dat is ook allemaal discriminatie, wat rechtstreeks voorkomt uit Islam, gebasseerd op de Koran en Hadiths.
Die wetgeving(en, want er is geen sprake van 1 sharia of 1 islam) zijn walgelijk, belachelijk en alles. Maar ik zie niet in wat achterlijkheden in Pakistan te maken hebben met Ali van op de hoek en hoe Wilders (en jij) die afschilderd als een monomorf geheel dat en masse gericht is op 1 islam en allemaal hetzelfde denkt.
quote:
Mijn stelling is dat de "haat" van Wilders en andere islamcritici slechts een reactie is op de discriminatie en intolerantie van Islam tegenover niet-moslims. Verder wil Islam de publieke domeinen in de samenleving beheersen, waaronder o.a. wetgeving, rechtspraak, belastingstelsel, kledingvoorschriften, omgangsvormen. En de Islam wilt zich ook verspreiden over de hele wereld, dus ook over Europa en dus ook over Nederland. Vandaar dat het helemaal niet gek is dat steeds meer mensen sceptisch naar deze godsdienst aan het kijken zijn. En waarom keren zoveel mensen zich wel tegen de Islam, maar niet zoveel tegen het Boeddhisme bijvoorbeeld? Dat is geen toeval...
Nee dat is zeker geen toeval. Zo is de verspreiding van moslimgemeenschappen een stuk groter dan die van boeddhisten, geen wonder dus dat er in meer delen van de wereld meer sprake is van contacten van wat voor aard dan ook plaatsvinden en dus ook conflicten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71657905
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wilders pretendeert in het geweer te komen tegen de islamisering van Nederland, terwijl die van een schaal is die op enkele incidenten na op geen enkele wijze de overdreven reactie van Wilders en aanhangers kan rechtvaardigen.
Omdat Wilders vooruit denkt. Wilders ziet dat andere Europese landen zoals Engeland verder is in de islamisering. Wilders weet dat Islam een religie is die niet bij de voordeur stopt. Islam wilt de publieke domeinen in de samenleving beheersen.
Kijk ook maar naar Nigeria: de afgelopen week wilden radicale moslims daar de shariawetgeving in heel Nigeria invoeren. Waardoor dus ook de 40% christelijke bevolking van Nigeria met sharia te maken zou krijgen.
quote:
En veel van hen ook niet, maar die hoor je niet.
Je hoeft alleen maar naar dit forum te kijken...
quote:
Die wetgeving(en, want er is geen sprake van 1 sharia of 1 islam) zijn walgelijk, belachelijk en alles. Maar ik zie niet in wat achterlijkheden in Pakistan te maken hebben met Ali van op de hoek en hoe Wilders (en jij) die afschilderd als een monomorf geheel dat en masse gericht is op 1 islam en allemaal hetzelfde denkt.
De wetgeving is gebasseerd op de Koran en de hadiths. De Koran vormt 1 geheel. Geen enkel vers mag uit de koran verworpen worden. De Ali die hier op de hoek staat, leest slechts over die verzen heen.
Waarmee ik uiteraard niet alle moslims over 1 kam wil scheren. Ik kijk naar de idelogie. Laten wij naar de ideologie kijken. Moslims zijn niets anders dan een "gevolg" van de ideologie.
quote:
Nee dat is zeker geen toeval. Zo is de verspreiding van moslimgemeenschappen een stuk groter dan die van boeddhisten, geen wonder dus dat er in meer delen van de wereld meer sprake is van contacten van wat voor aard dan ook plaatsvinden en dus ook conflicten.
Onzin. Boeddhisten leven over de hele wereld, maar toch heeft men een heel stuk minder last van hun religie dan de religie van de moslims.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:39:16 #79
6484 ExTec
pi_71658151
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef Leevancleef het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat de mislukking van socialistische experimenten in bijvoorbeeld de Sovjet-Unie en het oostblok deels veroorzaakt werd door het falen van de overheden van destijds. Het was niet een voorbeeld van het pure, onversneden falen van het marxisme als ideologie. Dat erkennen is niet dwaas, maar realistisch. Voor islamitische staten geldt hetzelfde.
Ja, zal best.

Ik kan waarnemen dat dat systeem gedoemd was om te falen. Leuk om een tactische drilldown te doen, maar dat veranderd de feiten niet.

En ik kan er op in gaan, en bv opmerken dat dat systeem blijkbaar niet meer in zich had dan corrumperen. Heeft het dus gemeen met de islam. De randvoorwaarden voor iets stabiels zijn blijkbaar afwezig. Maar da's weinig zinvol, want je zal het ongetwijfeld niet met mee eens zijn Dat geeft niet, maar vanuit mijn perspectief gaat geen enkel argument wat jij opdist de waarneembare feiten weerleggen. Fijn dat jij 'uit kan leggen hoe het komt' Dat kan idd wel ja. Als we het daar dedicated over gaan hebben, zou ik niet eens verbaasd zijn als we wel wat gemeenschappelijke grond zouden hebben ook.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:41:07 #80
pi_71658192
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef Zienswijze het volgende:

Onzin. Boeddhisten leven over de hele wereld, maar toch heeft men een heel stuk minder last van hun religie dan de religie van de moslims.
Dat zijn 1 miljard chinezen het niet met je eens.
pi_71658279
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat Wilders vooruit denkt. Wilders ziet dat andere Europese landen zoals Engeland verder is in de islamisering. Wilders weet dat Islam een religie is die niet bij de voordeur stopt. Islam wilt de publieke domeinen in de samenleving beheersen.
Alsof islamisering zoals in andere landen een garantie is voor de toestand en toekomst van dit land, een vast gegeven.
quote:
Kijk ook maar naar Nigeria: de afgelopen week wilden radicale moslims daar de shariawetgeving in heel Nigeria invoeren. Waardoor dus ook de 40% christelijke bevolking van Nigeria met sharia te maken zou krijgen.
[..]
Afgelopen week wilden een paar honderd rebellen hun leider bevrijden en rotzooi trappen voor zover ik weet, een totale jihad zie ik daar gelukkig nog niet. Het geweld is vooral etnisch van aard. De sharia is al ingevoerd in het noorden waar een islamitische minderheid leeft van oudsher.
quote:
Je hoeft alleen maar naar dit forum te kijken...
[..]

De wetgeving is gebasseerd op de Koran en de hadiths. De Koran vormt 1 geheel. Geen enkel vers mag uit de koran verworpen worden. De Ali die hier op de hoek staat, leest slechts over die verzen heen.
Waarmee ik uiteraard niet alle moslims over 1 kam wil scheren. Ik kijk naar de idelogie. Laten wij naar de ideologie kijken. Moslims zijn niets anders dan een "gevolg" van de ideologie.
[..]
Ja en er is maar 1 mogelijke uitkomst? Vandaar ook de 3,6 ziljoen verschillende stromingen, blijkbaar.
quote:
Wat ik al zei: omdat ze niet in de getale zijn als de moslims, en ook niet zo wijdverbreid.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:45:23 #82
6484 ExTec
pi_71658325
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Alsof islamisering zoals in andere landen een garantie is voor de toestand en toekomst van dit land, een vast gegeven.
Overtuig mee eens van het tegendeel.

Zegt het begrip 'verlichting' je iets?

Edit:

Wil er even bij zeggen, dat ik het in principe wel met je eens ben T'is geen gegeven denk ik; uitkomst is manipuleerbaar.

Maar kan wel allerhande trends die in de maatschappij waarneembaar zijn die veel weg hebben van wat je welbeschouwd 'islamisering' kunt noemen.

En vaker als ik in discussie daar naar wijs, en dan idd vraag: overtuig mee dan het dan van het tegenovergestelde, dan blijft het vaak stil. En dan ben ik altijd bang dat diegene die dat poneert eigenlijk een beetje 'de gewenste uitkomst' aan het oplepelen is. Dat is verontrustend.

[ Bericht 21% gewijzigd door ExTec op 06-08-2009 18:54:34 ]
pi_71658380
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Overtuig mee eens van het tegendeel.
Je wilt dat ik je overtuig dat de islamisering van Nederland een reeds vastliggende tijdslijn voor de toekomst is?
quote:
Zegt het begrip 'verlichting' je iets?
Ja. En nu?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:53:44 #84
6484 ExTec
pi_71658526
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:47 schreef Mwanatabu het volgende:

Ja. En nu?
Ok, dan weet je het dat we het over een langlopend process (meerdere eeuwen) hebben waarin wij europese en amerikaanse volken eigenlijk een groot gedeelte van het religieuze juk hebben afgeschud.

Zo'n periode heeft de islam niet meegemaakt. Dat wij nu mensen importeren die 'het zo net nog niet weten, of het wereldlijke wel voorrang moet hebben op het spirituele', lijkt me prima waarneembaar.

Moeten we dan maar 'hopen' dat die mensen in een periode van enkele decennia de wijze lessen van de Verlichting interneren, terwijl we zelf er eeuwen over hebben gedaan, er revoluties voor hebben gevochten?
pi_71658699
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zijn 1 miljard chinezen het niet met je eens.
China onderdrukt elke minderheid. En wereldwijd gezien, veroorzaakt het boeddhisme minder overlast dan de islam.
pi_71658882
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Weet je wel wat van de islamitische wereld? In de landen waar het islamiseringsproces in een verdere "fase" is, is de islam daar al veel langer gevestigd dan in Europa. Europa kent slechts sinds 40 a 50 jaar Islam (Ottomaanse rijk en Spaanse bezetting uitgezonderd). In Nigeria bijvoorbeeld is de islam daar al veel langer gevestigd en in de loop v/d tijd is het moslimpercentage in dat toegenomen.
Islamisering gebeurt niet plotseling. Net als het christendom, heeft islam de tijd nodig om zich te verspreiden. Dat proces duurt tientallen jaren.

Christendom en Islam hebben de drang om zich te verspreiden, i.t.t. de andere grotere godsdiensten. Vandaar dat het christendom en de islam zich ook over de halve wereld hebben verspreid. De islam wilt zich wereldwijd verspreiden, zoals ik net al zei, dus ook over Europa en Nederland. Vandaar dat Europa ook met een toenemende invloed v/d islam te maken zal krijgen.
quote:
Afgelopen week wilden een paar honderd rebellen hun leider bevrijden en rotzooi trappen voor zover ik weet, een totale jihad zie ik daar gelukkig nog niet. Het geweld is vooral etnisch van aard. De sharia is al ingevoerd in het noorden waar een islamitische minderheid leeft van oudsher.
Onzin. Je leest geen nieuws blijkbaar. Islamitische militanten wilden de sharia in GEHEEL Nigeria invoeren. Dus ook in het christelijke zuiden, waar voornamelijk de christenen leven
Er bestaat geen "totale jihad" in een land. Wat ik net al zei: islamisering is een langzaam, sluiperigerwijs proces. Beetje bij beetje neemt de invloed van de islam toe in een islamitisch land.
quote:
Ja en er is maar 1 mogelijke uitkomst? Vandaar ook de 3,6 ziljoen verschillende stromingen, blijkbaar.
Er zijn verschillende stromingen, omdat moslims o.a. gingen ruzieen over de verschillende opvolgers etc. Er zijn verschillende stromingen ja, maar de profeet Mohammed preekte maar 1 islam.
quote:
Wat ik al zei: omdat ze niet in de getale zijn als de moslims, en ook niet zo wijdverbreid.
Drogreden. Boeddhisten wonen over de hele wereld, ook in Nederland en Eurpopa heb je boeddhisten leven. Er zijn wereldwijd ongeveer 700 miljoen boeddhisten, tegenover 1,5 miljard moslims. 2x zoveel moslims dus. Dat betekent, als alle religies even tolerant en verdraagzaam zouden zijn, dat er 2x zoveel islamitisch intolerantie en terrorisme zou moeten zijn. Is dat zo? Nee. Intolerantie en terrorisme uit de Islam is wel veel meer dan een factor 2 hoger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 06-08-2009 19:13:15 ]
pi_71659524
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Weet je wel wat van de islamitische wereld?
Ja, lekker begin van een discussie. Ga even tegen een ander praten alsof ze 12 jaar oud is.
quote:
In de landen waar het islamiseringsproces in een verdere "fase" is, is de islam daar al veel langer gevestigd dan in Europa. Europa kent slechts sinds 40 a 50 jaar Islam (Ottomaanse rijk en Spaanse bezetting uitgezonderd). In Nigeria bijvoorbeeld is de islam daar al veel langer gevestigd en in de loop v/d tijd is het moslimpercentage in dat toegenomen.
Islamisering gebeurt niet plotseling. Net als het christendom, heeft islam de tijd nodig om zich te verspreiden. Dat proces duurt tientallen jaren.
Het proces is geen eenrichtingsverkeer en heeft niet maar 1 mogelijke uitkomst. Tot de radicalisering in de jaren '70 was de trend pertinent de ander kant uit: een steeds kleinere invloed op het culturele en politieke vlak.
quote:
Christendom en Islam hebben de drang om zich te verspreiden, i.t.t. de andere grotere godsdiensten. Vandaar dat het christendom en de islam zich ook over de halve wereld hebben verspreid. De islam wilt zich wereldwijd verspreiden, zoals ik net al zei, dus ook over Europa en Nederland. Vandaar dat Europa ook met een toenemende invloed v/d islam te maken zal krijgen.
[..]

Onzin. Je leest geen nieuws blijkbaar. Islamitische militanten wilden de sharia in GEHEEL Nigeria invoeren. Dus ook in het christelijke zuiden, waar voornamelijk de christenen leven
Er bestaat geen "totale jihad" in een land. Wat ik net al zei: islamisering is een langzaam, sluiperigerwijs proces. Beetje bij beetje neemt de invloed van de islam toe in een islamitisch land.
[..]
Niet per definitie. Het is een normaal proces van culturele dominantie met religie als één factor, net als overal ter wereld.
quote:
Er zijn verschillende stromingen, omdat moslims o.a. gingen ruzieen over de verschillende opvolgers etc. Er zijn verschillende stromingen ja, maar de profeet Mohammed preekte maar 1 islam.
[..]
Jezus ook. En Mozes. Desondanks kan ik Meneer Perelman in New York nog steeds niet vergelijken met Moshe Radomski met zijn peies en 14 kinderen in Jeruzalem.
quote:
Drogreden. Boeddhisten wonen over de hele wereld, ook in Nederland en Eurpopa heb je boeddhisten leven. Er zijn wereldwijd ongeveer 700 miljoen boeddhisten, tegenover 1,5 miljard moslims. 2x zoveel moslims dus. Dat betekent, als alle religies even tolerant en verdraagzaam zouden zijn, dat er 2x zoveel islamitisch intolerantie en terrorisme zou moeten zijn. Is dat zo? Nee. Intolerantie en terrorisme uit de Islam is wel veel meer dan een factor 2 hoger.
Nee, intolerantie en terrorisme uit de islamitische wereld is een stuk hoger, onder invloed van een radicalisering die aangewakkerd is onder andere door het totale falen van de politieke uitzuigelite in die landen, gesteund door een hoop westerse landen.
pi_71661460
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Het proces is geen eenrichtingsverkeer en heeft niet maar 1 mogelijke uitkomst. Tot de radicalisering in de jaren '70 was de trend pertinent de ander kant uit: een steeds kleinere invloed op het culturele en politieke vlak.
Nee, het proces is zeker geen eenrichtingsverkeer Weet je wel dat de islam zich de afgelopen 100 jaren alleen maar verder zich heeft verspreid? De islam heeft zich ook in Europa verspreid en is nu ook bezig om zich steeds verder over Europa uit te spreiden.
De islam kan zelfs - in de toekomst - groter worden dan het christendom. En meer invloed krijgen dan het christendom heeft.
quote:
Niet per definitie. Het is een normaal proces van culturele dominantie met religie als één factor, net als overal ter wereld.
En hier blijkt weer uit dat je weinig van verschillende godsdiensten af weet. Zowel christenen als moslims moeten hun geloof verspreiden, i.t.t. de gelovigen van de andere grotere godsdiensten. Daarom is het ook geen toeval dat juist het christendom en de islam zich over de halve wereld hebben verspreid en dat deze 2 godsdiensten de grootste godsdiensten ter wereld zijn.

Kijk, wat begrijp jij niet aan geloof verspreiden? Het christendom verspreidt zich verder in Zuid-Amerika, Afrika en Azie. En de islam verspreidt zich verder in Azie, Afrika en in het Westen. Dan is het toch logisch dat de invloed van de islam - in de toekomst - verder zal toenemen in het Westen?
quote:
Jezus ook. En Mozes. Desondanks kan ik Meneer Perelman in New York nog steeds niet vergelijken met Moshe Radomski met zijn peies en 14 kinderen in Jeruzalem.
Dat zeg ik ook niet. Tuurlijk verschillen moslims onder elkaar. Maar laten we ons focusssen op de ideologie en niet op elke individuele moslim apart.
quote:
Nee, intolerantie en terrorisme uit de islamitische wereld is een stuk hoger, onder invloed van een radicalisering die aangewakkerd is onder andere door het totale falen van de politieke uitzuigelite in die landen, gesteund door een hoop westerse landen.
Hoe verklaar je dan dat relatief veel intolerantie en geweld uit Islam ook voorkwam voordat Westerse landen zich uberhaupt gingen bemoeien op het wereldtoneel en de huidige regeringen in het Midden-Oosten er toen nog niet eens waren?

Wat jij hier doet, is bijzaken opnoemen en dat dan referen als hoofdzaken. De hoofdzaak van die intolerantie zit namelijk in de ideologie zelf. In de Koran en in de hadiths, waardoor mensen geinspireerd kunnen worden.
pi_71661610
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, het proces is zeker geen eenrichtingsverkeer Weet je wel dat de islam zich de afgelopen 100 jaren alleen maar verder zich heeft verspreid? De islam heeft zich ook in Europa verspreid en is nu ook bezig om zich steeds verder over Europa uit te spreiden.
De islam kan zelfs - in de toekomst - groter worden dan het christendom. En meer invloed krijgen dan het christendom heeft.
[..]
Ja, dat weet ik allemaal.
quote:
En hier blijkt weer uit dat je weinig van verschillende godsdiensten af weet.
Dit is niet echt done in een discussie, dit soort dingen zeggen tegen mensen die het niet met je eens zijn.
quote:
Zowel christenen als moslims moeten hun geloof verspreiden, i.t.t. de gelovigen van de andere grotere godsdiensten. Daarom is het ook geen toeval dat juist het christendom en de islam zich over de halve wereld hebben verspreid en dat deze 2 godsdiensten de grootste godsdiensten ter wereld zijn.
Ik denk van wel. Er zijn legio andere religies gericht geweest op verspreiden. De evangelisten en Mormonen voorop. Toch zijn die geen meerderheid.
quote:
Kijk, wat begrijp jij niet aan geloof verspreiden? Het christendom verspreidt zich verder in Zuid-Amerika, Afrika en Azie. En de islam verspreidt zich verder in Azie, Afrika en in het Westen. Dan is het toch logisch dat de invloed van de islam - in de toekomst - verder zal toenemen in het Westen?
[..]
De vraag is wat die invloed is en of dat islamisering te noemen is of gewoon een groter aandeel in de stemmen van een aantal bevolkingsgroepen. Dat zijn twee verschillende dingen.
quote:
Dat zeg ik ook niet. Tuurlijk verschillen moslims onder elkaar. Maar laten we ons focusssen op de ideologie en niet op elke indivuele moslim apart.
[..]
Er is niet 1 ideologie dat probeer ik je juist uit te leggen. Juist daarom is het gevaarlijk om alles op één hoop te vegen
quote:
Hoe verklaar je dan dat relatief veel intolerantie en geweld uit Islam ook voorkwam voordat Westerse landen zich uberhaupt gingen bemoeien op het wereldtoneel en de huidige regeringen in het Midden-Oosten er toen nog niet eens waren?
Armoede en corruptie maakt mensen nooit mooier.
quote:
Wat jij hier doet, is bijzaken opnoemen en dat dan referen als hoofdzaken. De hoofdzaak van die intolerantie zit namelijk in de ideologie zelf. In de Koran en in de hadiths.
Er is niet één ideologie. De koran en ahadith worden overal anders geïnterpreteerd. De enige mensen die doen alsof dat niet zo is zijn extremisten.
pi_71662413
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[quote]Ik denk van wel. Er zijn legio andere religies gericht geweest op verspreiden. De evangelisten en Mormonen voorop. Toch zijn die geen meerderheid.
Die worden onder de christenen gerekend.
quote:
De vraag is wat die invloed is en of dat islamisering te noemen is of gewoon een groter aandeel in de stemmen van een aantal bevolkingsgroepen. Dat zijn twee verschillende dingen.
Nee. Moslims moeten hun geloof verspreiden. Daarom zal je altijd een deel v/d moslims hebben die de islam willen verspreiden.
quote:
Er is niet 1 ideologie dat probeer ik je juist uit te leggen. Juist daarom is het gevaarlijk om alles op één hoop te vegen
Er is wel 1 ideologie, maar er zijn verschillende stromingen binnen die ideologie. En al die stromingen zoeken naar de ware islam. Vandaar dat de islamitische stromingen onderling elkaar het licht niet in de ogen gunnen.
quote:
Armoede en corruptie maakt mensen nooit mooier.
Dat zijn weer allemaal bijzaken die je opnoemt.
Waarom heb je in Zuid-Oost Azie en Oost-Azie niet zoveel religieus terrorisme gepleegd door niet-moslims? Terwijl dat daar ook straatarme en corrupte landen zijn. Verklaar dat dan?

Wat jij doet is allemaal bijzaken opnoemen en die dan als hoofdzaken refereren.
quote:
Er is niet één ideologie. De koran en ahadith worden overal anders geïnterpreteerd. De enige mensen die doen alsof dat niet zo is zijn extremisten.
Natuurlijk intepreteert iedereen de koran anders. Wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat er 1,5 miljard islamitische stromingen zijn. Maar er is wel 1 ideologie, dat is namelijk die ideologie die profeet Mohamemd preekte .

[ Bericht 2% gewijzigd door Zienswijze op 06-08-2009 21:04:38 ]
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:02:10 #91
pi_71662484
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

China onderdrukt elke minderheid.
En dat wil jij dus ook.
pi_71662525
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En dat wil jij dus ook.
Niet mensen gaan beschuldigen van dingen die ze nooit gezegd hebben.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:11:27 #93
pi_71662722
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Niet mensen gaan beschuldigen van dingen die ze nooit gezegd hebben.
Het is wel het resultaat van je "argumenten"
pi_71662823
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is wel het resultaat van je "argumenten"
Het IS wel het resultaat? Dat is wat jij ervan maakt.
Ik ken meer moslims dan het aantal moslims dat jij ooit gesproken hebt in je hele leven.
pi_71662857
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:03 schreef Armageddon het volgende:
Want hullie doen het ook!!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:24:01 #96
pi_71663050
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het IS wel het resultaat? Dat is wat jij ervan maakt.
Ik ken meer moslims dan het aantal moslims dat jij ooit gesproken hebt in je hele leven.
Dat weet je niet.
pi_71663666
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat weet je niet.
Het enige wat jij bijdraagt in dit topic is op de man inspelen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:08:45 #98
pi_71664457
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het enige wat jij bijdraagt in dit topic is op de man inspelen.
Dat is niet waar.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:37:43 #99
85962 ioko
I Appear Missing
pi_71675124
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee. Moslims moeten hun geloof verspreiden. Daarom zal je altijd een deel v/d moslims hebben die de islam willen verspreiden.
[..]
En dat is bij het christendom niet zo geweest? Er zal ook altijd een deel van de christenen blijven die hun geloof willen verspreiden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_71675253
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:37 schreef ioko het volgende:

[..]

En dat is bij het christendom niet zo geweest? Er zal ook altijd een deel van de christenen blijven die hun geloof willen verspreiden.
Kruistochten anyone?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')