Dat mag misschien wel zo zijn, TA zelf is voormij dan erg interessant, het doet je de ogen openen als je eindelijk verscheidene TA kunt backtesten met programma's zoals metastock en ninjatrader. Vooral wat betreft RSI, maar dat kwam omdat ik die vroeger erg vaak gebruikte.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:09 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
TA is niet alleen terugkijken in het verleden, het is namelijk dat maar ook in combinatie met andere factoren.
Maar nu genoeg hierover, deze discussie is toch oneindig..

Ik heb niks over TA zelf gezegd behalve dat het bruikbaar is, je moet echter wel de juiste indicatoren hebben en er vrij veel verstand van hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat mag misschien wel zo zijn, TA zelf is voormij dan erg interessant, het doet je de ogen openen als je eindelijk verscheidene TA kunt backtesten met programma's zoals metastock en ninjatrader. Vooral wat betreft RSI, maar dat kwam omdat ik die vroeger erg vaak gebruikte.

Maar de AEX presteerde de afgelopen jaren wel slechter dan bijvoorbeeld de DOW, die in 2007 e.d. nieuwe highs maakte.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Das zeker opmerkelijk, omdat de USD veel sterker was toen de S&P op 1000 stond begin november. De huidige zwakke dollar is helemaal niet goed voor bedrijfsresultaten van USD-afhankelijke AEX-fondsen.
vandergeld zou jij trouwens willen toelichten welke dataprovider jij gebruikt omdat je chart er best wel netjes uitzietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
Huidige situatie, Mooie wig met een terugtest van de onderste steunlijn. Als deze uitkomt is minimale koersdoel 965. Scenario niet meer geldig bij hogere koers op de S&P fus als 1008
[ afbeelding ]

quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:04 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar Elliott wave is het tellen van golven, waaraan je kunt zien of een golf impulsief of correctief is.. Dit heeft weinig met TA te maken, want TA werkt met allerlei indicatoren..
De ontoegankelijkheid ligt waarschijnlijk in het feit dat tellen van waves subjectief kan zijn, want sommige mensen tellen waves anders dan anderen. als ik refreert naar de mooie elliotwave chart die jij maakte ben jij ook gedeeltelijk subjectief bezig of heb jij dat gevoel helemaal niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Even snel de Lange termijn van de AEX gemaakt, 5 wave neerwaarts gezet vanaf top in 2007, nu word er gewerkt aan een ABC correctie waarbij ik als koersdoel de weerstandslijn heb. Daarna fors down.
[ afbeelding ]

Waves tellen is natuurlijk subjectief, maar vanaf 2007 is wel een heel erg betrouwbare telling naar beneden te maken. Ik werk trouwens met binck en met deze site: http://forexpf.ru/_quote_show_/java/quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:19 schreef janvks het volgende:
[..]
Maar de AEX presteerde de afgelopen jaren wel slechter dan bijvoorbeeld de DOW, die in 2007 e.d. nieuwe highs maakte.
[..]
vandergeld zou jij trouwens willen toelichten welke dataprovider jij gebruikt omdat je chart er best wel netjes uitziet
[..]
[..]
De ontoegankelijkheid ligt waarschijnlijk in het feit dat tellen van waves subjectief kan zijn, want sommige mensen tellen waves anders dan anderen. als ik refreert naar de mooie elliotwave chart die jij maakte ben jij ook gedeeltelijk subjectief bezig of heb jij dat gevoel helemaal niet?

Maar die downtrend vanaf 2007 is toch een gevolg van de credietcrisis en niet van een elliot wave?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Waves tellen is natuurlijk subjectief, maar vanaf 2007 is wel een heel erg betrouwbare telling naar beneden te maken. Ik werk trouwens met binck en met deze site: http://forexpf.ru/_quote_show_/java/

Dat blijft erg vaag. Kun je statistisch bewijzen dat hetgeen wat je doet, wat betreft je strategie een succes is of moet zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik heb niks over TA zelf gezegd behalve dat het bruikbaar is, je moet echter wel de juiste indicatoren hebben en er vrij veel verstand van hebben.

Deze downturn was te voorspellen mbv Elliott wave theorie, net als de echte klap die in het najaar van vorig jaar plaatsvond.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar die downtrend vanaf 2007 is toch een gevolg van de credietcrisis en niet van een elliot wave?

Gewoon af en toe op het forum kijken, dan zal ik wat posten, en mag jij beoordelen of wat ik doe succesvol isquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat blijft erg vaag. Kun je statistisch bewijzen dat hetgeen wat je doet, wat betreft je strategie een succes is of moet zijn?

dus je kan ook voorspellen wanneer Iran een atoombom op Israel gaat gooien, om maar even in pberens termen te spreken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Deze downturn was te voorspellen mbv Elliott wave theorie, net als de echte klap die in het najaar van vorig jaar plaatsvond.
BTW, eind dit jaar/ maybe volgend jaar gaat het ook dalen volgens de telling die ik hanteer. Ben benieuwd wat daar voor gaat zorgen..

Dat kun je ook terug relateren aan de sector verdeling van de AEX t.o.v de DOW? Die 2 indices kun je immers eigenlijk niet met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:19 schreef janvks het volgende:
[..]
Maar de AEX presteerde de afgelopen jaren wel slechter dan bijvoorbeeld de DOW, die in 2007 e.d. nieuwe highs maakte.

Je kan atoombommen niet voorspellen, je kan voorspellen wat beurzen gaan doen met dit soort nieuws..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dus je kan ook voorspellen wanneer Iran een atoombom op Israel gaat gooien, om maar even in pberens termen te spreken.
Ik begrijp niet hoe een mathematische theorierandom incidenten kan voorspelen.

daar biedt TA of wave theory niet echt toegevoegde waarde lijkt me, ik geloof dat ik met een natte vinger ook wel kan voorspellen wat de beurzen daarmee doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:41 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Je kan atoombommen niet voorspellen, je kan voorspellen wat beurzen gaan doen met dit soort nieuws..

), zijn calls september veilig? Of moet ik nog een weekje wachten tot we een paar rode dagen hebben?
), zijn calls september veilig? Of moet ik nog een weekje wachten tot we een paar rode dagen hebben?

Kan geen Russisch helaas maar bedanktquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Waves tellen is natuurlijk subjectief, maar vanaf 2007 is wel een heel erg betrouwbare telling naar beneden te maken. Ik werk trouwens met binck en met deze site: http://forexpf.ru/_quote_show_/java/

Zelfs de S&P500 ging naar new highs al was het meer een dubbele top bij een weerstand.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kun je ook terug relateren aan de sector verdeling van de AEX t.o.v de DOW? Die 2 indices kun je immers eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
nice de discussie wat de markten drijft fundamenteel of technisch, ik denk allebei een beetjequote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
daar biedt TA of wave theory niet echt toegevoegde waarde lijkt me, ik geloof dat ik met een natte vinger ook wel kan voorspellen wat de beurzen daarmee doen.
Juist dit soort incidenten bepalen de koers van de beurs op wat langere termijn. Geopolitiek, creditcrisis, oorlogen. Niet dat je daarmee rekening kunt houden, je kan hooguit zo nu en dan eens posten dat je zeker weet dat WO3 om de hoek staat. Kortom: beurzen zijn onvoorspelbaar, tenzij een groot gedeelte hetzelfde model of goeroe blind volgt.

Oftewel wachten tot we een paar dagen rood hebben gezien, en dan calls september of oktober. Als morgen de unemployment claims goed zijn gaan we natuurlijk wel rallyenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:24 schreef LXIV het volgende:
Tja. Ik zou na deze ralley, die lijkt te stagneren, even wachten. LT is de trend nog echt wel up, maar met calls zou ik sowieso voorzichtig zijn.

Hahaha, komen ze nu mee. Bad debts will explode, ook in China.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
Aug. 7 (Bloomberg) -- China Construction Bank Corp. President Zhang Jianguo said the nation’s second-largest bank will cut new lending by about 70 percent in the second half to avert a surge in bad debt.
“We noticed that some loans didn’t go into the real economy,” Zhang, 54, said in an interview yesterday at the bank’s headquarters in Beijing. “I feel that some industries are expanding too rapidly. For example, housing prices are rising too fast, and housing sales are growing too fast.”
Construction Bank plans to extend about 200 billion yuan ($29 billion) of new loans in the second half, down from 708.5 billion yuan in the preceding six months, Zhang said. The company advanced 238 billion yuan in the year-earlier period.

Helaas zal het voor vele leningen telaat zijn ja, maar beter laat deze maatregel dan nooitquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Hahaha, komen ze nu mee. Bad debts will explode, ook in China.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen maatregel lees. Enkel de constatering en het feit dat ze een x-bedrag gaan uitlenen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Helaas zal het voor vele leningen telaat zijn ja, maar beter laat deze maatregel dan nooit

Maatregel is dat ze veel minder gaan uitlenen dan dat ze voorheen deden, dus dat ze op die manier relatief een wat grotere buffer hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen maatregel lees. Enkel de constatering en het feit dat ze een x-bedrag gaan uitlenen.

Wat verwacht je dan? Dan ligt iedereen op een oor!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:32 schreef Vandergeld het volgende:
Futures US tonen bepaald geen kracht nog vannacht. Ik verwacht zelf dat we in de loop van de dag verder zullen wegzakken, om rond de 980 te eindingen op de S&P futs.

Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:09 schreef richbitch het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Dan ligt iedereen op een oor!

Ik denk dat hij bedoelt dat iedereen slaapt, en dat 't daarom logisch is dat de futs nog niet echt een richting gekozen hebben.quote:

Nee, maar las de beurs kracht had getoond, hadden de futs vannacht wel wat aan kunnen sterken.. Is niet gebeurd, dus scenario dat we nu verder gaan zakken word steeds waarschijnlijker, minimaal 965 voor de S&P 500 futs (binnen enkele handelsdagen).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Hey, great! Vandaag 3e ongerealiseerde biotechsucces in evenveel maanden
Wel vrij weinig koersevolutie bij 3 van de 6 waarden thou.
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat iedereen slaapt, en dat 't daarom logisch is dat de futs nog niet echt een richting gekozen hebben.

.
. Bron: http://www.tijd.be/nieuws(...)nsen.8216886-429.artquote:Galapagos heeft zijn eerste klinische studie met succes afgerond. Het is een eerste stap in de richting van miljoeneninkomsten. Het biotechbedrijf bewees met een test op gezonde vrijwilligers dat zijn potentieel reumamedicijn, met codenaam GLPG0259, veilig is en geen onoverkomelijke bijwerkingen heeft.
(tijd) - Succes van deze studie was zeker niet gegarandeerd. Galapagos hanteert namelijk een volledig nieuwe aanpak voor de behandeling van reuma en dan zijn onaangename verrassingen niet uitgesloten. Wat is er zo nieuw aan de aanpak? Het bedrijf ontdekte een nieuw eiwit dat mogelijk aan de basis ligt van de ziekte en ontwikkelde op basis daarvan een molecule die inwerkt op dat bepaalde eiwit.
Een belangrijke vaststelling is dat het middel geen cardiovasculaire bijwerkingen heeft. Belangrijk omdat andere reumamedicijnen, die momenteel in ontwikkeling zijn, bijvoorbeeld wel last hebben van verhoogde bloeddruk. Ook opmerkelijk is dat één dosering per dag zou moeten volstaan. Het concurrerende Pfizer-middel moet twee keer per dag toegediend worden.
Maar nu moet Galapagos natuurlijk ook nog bewijzen dat het middel ook effectief werkt bij reumapatiënten. Dat gebeurt in een fase 2a-studie, waar ook de optimale dosering bepaald wordt. Die test start normaal gezien in 2010. De voorbereidingen lopen al volop. Eerst gaat Galapgos nog extra veiligheidstesten op vrijwilligers uitvoeren. De volledige fase 1-studie zou dan eind 2009 rond zijn.
Als ook de fase 2a-studie succesvol is, ontvangt Galapagos mogelijk 60 miljoen euro van Johnson & Johnson. J&J heeft namelijk een exclusieve optie om een licentie te nemen op het kandidaat-medicijn. Dat kost J&J in eerste instantie 60 miljoen euro maar Galapagos heeft daarna nog zicht op 776 miljoen euro succesbetalingen en zelfs op royalties (van meer dan 10 procent) als het middel op de markt komt.
 .
. 

quote:Duitse export veert op
De Duitse export steeg in juni met 7 procent, de sterkste stijging sinds september 2006. De Duitse regering denkt dat haar economische prognose voor dit jaar wellicht te pessimistisch is.
(tijd) - De regering in Berlijn verwacht voor dit jaar een economische krimp van 6 procent. Als gevolg van de sterk dalende export slonk het Duitse bruto binnenlands product (bbp) in het eerste kwartaal met 3,8 procent. De goede exportcijfers van juni stellen Berlijn iets optimistischer. Viceminister van Economische Zaken, Walther Otremba, liet doorschemeren dat de regering de prognose mogelijk zal herzien.
De uitvoer steeg in juni maand op maand met 7 procent tot 67,4 miljard euro, terwijl de invoer met 6,8 procent klom naar 56,4 miljard euro. Dat levert een handelsoverschot op van 11 miljard euro. De klim met 7 procent was de sterkste sinds september 2006 toen de uitvoer aanzwol met 7,3 procent. Economen zien twee grote redenen voor de groei: de aantrekkende vraag uit Azië, vooral dan uit China, en het positieve effect van de schrootpremie die in een aantal landen werd ingevoerd.
In vergelijking met de cijfers van vorig jaar blijkt evenwel hoe sterk de klappen zijn die de Duitse export heeft gekregen. Tegenover juni 2008 zakte de Duitse export met 22,3 procent. De uitvoer naar de andere landen van de eurozone slonk jaar op jaar met 20,1 procent. Over het hele eerste halfjaar lag de Duitse export 23,2 procent onder het niveau van dezelfde periode van vorig jaar.
De fraaie exportcijfers volgen op het nieuws dat de fabrieksbestellingen in juni maand op maand aandikten met 4,5 procent, de grootste stijging in 2 jaar. Verwacht werd dat ook de cijfers over de industriële productie in juni zouden meevallen. Die cijfers vielen echter tegen.
Analisten hadden gerekend op een stijging van 0,5 tot 0,7 procent. Het ministerie van Economische Zaken maakte evenwel bekend dat de productie terugliep met 0,1 procent. Het ministerie spreekt van een stabilisatie na de forse groei van de productie met 4,3 procent in mei. Dat was de sterkste stijging sinds de Duitse hereniging in 1990.

Productie Duitse industrie onverwacht gedaaldquote:
quote:De industriële productie in Duitsland is in juni met 0,1 procent gedaald vergeleken met een maand eerder. Dat blijkt uit cijfers die het Duitse ministerie van Economische Zaken vrijdag heeft gepubliceerd. Het cijfer valt slechter uit dan verwacht.
Analisten gingen uit van een productiestijging met 0,7 procent. In mei nam de industriële productie in de grootste economie van Europa nog een herziene 4,3 procent toe. Hier werd eerder een toename gemeld met 3,7 procent. Dat was de sterkste productiestijging in ongeveer zestien jaar.
Er zijn wel steeds meer signalen dat de Duitse economie uit het dal aan het klimmen is. De fabrieksorders namen in juni met een veel sterker dan verwachte 4,5 procent toe. Dat was de sterkste toename in twee jaar. De Duitse export ging die maand met 7 procent omhoog vergeleken met een maand eerder. Dat was de sterkste toename in bijna drie jaar. De Duitse export ligt nog wel altijd ruim onder het niveau van vorig jaar.

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:10 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.tijd.be/nieuws(...)t_op.8217441-439.art
[..]
Ah, allebei door overheidsingrijpen. Hoe duurzaam is dat?quote:Economen zien twee grote redenen voor de groei: de aantrekkende vraag uit Azië, vooral dan uit China, en het positieve effect van de schrootpremie die in een aantal landen werd ingevoerd.

.
.

Kan je dit verklaren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:42 schreef Perrin het volgende:
Heftige fluctuaties in de dollarkoers ook..

Orderstatusquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:34 schreef pberends het volgende:
07-08-2009 14:30:00 VS werkloosheid juni ongewijzigd op 9,5%
07-08-2009 14:30:00 VS aantal banen juni bijgesteld tot -443.000 van -467.000
07-08-2009 14:30:00 VS duur werkweek juli +0,1 uren tot 33,1 uren
07-08-2009 14:30:00 VS gemiddeld uurloon juli +$0,03 naar $18,56
07-08-2009 14:30:00 VS werkloosheid juli 9,4%; verwachting was 9,7%
07-08-2009 14:30:00 VS aantal banen juli -247.000; verwachting was -275.000
Werkloosheid neemt af.

Vreemd inderdaad, eerst door het dak, daarna een implosie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:42 schreef Perrin het volgende:
Heftige fluctuaties in de dollarkoers ook..

Een grote speler nat gegaan die gokte op dollardevaluatie? Kan geen andere verklaring vinden voor de verzwakking vlak voor het uitbrengen van het banennieuws..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, eerst door het dak, daarna een implosie.

Forex is sowieso voor gokverslaafden, er valt geen geld mee te verdienen tenzij je een grote partij bent.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een grote speler nat gegaan die gokte op dollardevaluatie? Kan geen andere verklaring vinden voor de verzwakking vlak voor het uitbrengen van het banennieuws..

Werkloosheid loopt nog steeds op hoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:34 schreef pberends het volgende:
07-08-2009 14:30:00 VS werkloosheid juni ongewijzigd op 9,5%
07-08-2009 14:30:00 VS aantal banen juni bijgesteld tot -443.000 van -467.000
07-08-2009 14:30:00 VS duur werkweek juli +0,1 uren tot 33,1 uren
07-08-2009 14:30:00 VS gemiddeld uurloon juli +$0,03 naar $18,56
07-08-2009 14:30:00 VS werkloosheid juli 9,4%; verwachting was 9,7%
07-08-2009 14:30:00 VS aantal banen juli -247.000; verwachting was -275.000
Werkloosheid neemt af.

Het half leeg/vol glas verhaal.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:01 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Werkloosheid loopt nog steeds op hoor.

Maar minder snelquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:01 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]

Ach ja, 50% kans niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:14 schreef FinancialBubble het volgende:
Overigens wel aardig van de beursanalist bij BNR deze ochtend. hij voorspelde dat het banencijfer uit de VS erg mee zou gaan vallen, en dat de beurzen als een raket omhoog zouden gaan. Had hij goed voorspeld. Het gebeurt niet vaak dat ze zo'n directe tip geven, en dat die dan ook nog uitkomt.

Hier zou een grafiek naast moeten staan van mensen die i.p.v. 40 uur, 36-32-20 etc uur zijn gaan werken. Die gaan wel een x aantal uren minder werken maar zijn niet werkeloos. Die mensen hebben wel weer minder uit te geven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:01 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]

met 0,1% noem ik nou niet echt een afname, meer een meetfout.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Ach ja, 50% kans niet?
Vraag me trouwens af waarom steunaanvragen relatief gezien zo hoog blijven, terwijl de werkloosheid af zou nemen.

Niet te vroeg juichen, de laatste tijd viert het optimisme haar hoogtij dagen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Lemans24 het volgende:
En 292 blijkt wederom niet haalbaar.
Dit was de top, dit is de top.

Pff, de 300 halen we nog wel hoorquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Lemans24 het volgende:

Lijkt er eventjes op... t/m volgende week donderdag wat down is waarschijnlijk. Daarna de laatste leg up t/m expiratie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Lemans24 het volgende:

.
.

nee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Pff, de 300 halen we nog wel hoor

Over 2 weken expiratie, ik gok op 298 ofzo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
nee.
Ik ga nu op vakantie, ben benieuwd waar de AEX staat over twee weken

Dan wil ik wel eerst mijn 275 tussendoor hebben gezienquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Over 2 weken expiratie, ik gok op 298 ofzo.

Waarom denk je dat? Ivm geschreven calls?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Over 2 weken expiratie, ik gok op 298 ofzo.

t/m donderdag kunnen we corrigeren. Voor vrijdag shorts sluiten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dan wil ik wel eerst mijn 275 tussendoor hebben gezien

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:21 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ivm geschreven calls?
http://www.euronext.com/trader/advancedmarketderivatives/advancedmarketderivatives-3623-EN.html?contractType=8&mnemo=AEX&exerciceType=EUR&selectedMepDerivative=2 << Veel open interest op 280 en 290, misschien dat we onder de 280 eindigen op expiratie.

Denk zelf dat het iets langer gaat duren, maar dat we voor de expiratie hebben gecorrigeerd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
t/m donderdag kunnen we corrigeren. Voor vrijdag shorts sluiten.

Opvallend dat de AEX geen nieuwe highs maakte, terwijl de S&P alleen maar hoger leek te gaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:57 schreef Misan het volgende:
vraag me alleen wel af waaom Azië en Europa recht omhoog knallen... alleen die werkloosheidscijfers?
AEX
[ afbeelding ]

In deze markt kan het heel snel gaan. Ik denk niet dat we vrolijk 4 weken doen over een correctie. Correctie zal wel beperkt blijven tussen de 270-280 ofzo, in 3 tot 5 handelsdagen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:46 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Denk zelf dat het iets langer gaat duren, maar dat we voor de expiratie hebben gecorrigeerd.
Daarna in de polonaise naar de 330

Dollardalingquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Opvallend dat de AEX geen nieuwe highs maakte, terwijl de S&P alleen maar hoger leek te gaan.

Hoerenjong, je hebt toch een keer gelijk gekregen (50% kans)quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:58 schreef pberends het volgende:
Ik vermoed dat we morgen nog wel wat up kunnen, dan volgende week wel een langere correctie.
 .
.

Haha, eerste voorspelling die je deed over een correctie was bij 256, geen belediging of wat dat ook, geeft wel aan dat voor vrijwel iedereen deze stijging langer duurt dan verwacht.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoerenjong, je hebt toch een keer gelijk gekregen (50% kans).

Ik vind de AEX zich opmerkelijk weinig aantrekken van de dollar. Terwijl dit toch echt beroerd is voor de resultaten van AEX-fondsen.quote:

Klopt ja, ik zat short vanaf de 256 tot we een kleine correctie hadden gehad naar de 272 vorige week (hoe obvious). Nu wacht ik rustig af. Shorten is nog steeds bloedlink, maar langlopende putjes kan men langzaamaan gaan inslaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Haha, eerste voorspelling die je deed over een correctie was bij 256, geen belediging of wat dat ook, geeft wel aan dat voor vrijwel iedereen deze stijging langer duurt dan verwacht.

Het zou mij niet verbazen als het topje al is gezet, als dat zo is dan zijn we nu opweg naar de 1.00-1.10.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind de AEX zich opmerkelijk weinig aantrekken van de dollar. Terwijl dit toch echt beroerd is voor de resultaten van AEX-fondsen.
Maar hopelijk gaat de dollar richting de 1,48, dan een mooie euroshort erin.

Dan lijkt mij het uiterst sterk dat de aandelenmarkt nog verder omhoog gaat. Sterkere dollar = less global liquidity.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als het topje al is gezet, als dat zo is dan zijn we nu opweg naar de 1.00-1.10.

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef LXIV het volgende:
Als Bull levert het me meer stress op om slechts 50% long te zitten in een stijgende markt dan 100% long te zitten in een licht dalende markt!

Er is soms koppeling tussen de beurzen en de dollar, maar de correlatie is niet zo sterk dat een sterkere dollar meteen een lagere beurs betekend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan lijkt mij het uiterst sterk dat de aandelenmarkt nog verder omhoog gaat. Sterkere dollar = less global liquidity.

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:05 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Er is soms koppeling tussen de beurzen en de dollar, maar de correlatie is niet zo sterk dat een sterkere dollar meteen een lagere beurs betekend.

Ik zei dat de correlatie niet zo sterk was dat een sterkere dollar meteen een lagere beurs betekendquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:07 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Correlatie niet zo sterk"
 . Er zijn inderdaad veel periodes dat dit wel het geval was, maar ik zou er niet blind van op uit durven te gaan.
 . Er zijn inderdaad veel periodes dat dit wel het geval was, maar ik zou er niet blind van op uit durven te gaan.

100 op 100% relaties bestaan nauwelijks, das waar.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zei dat de correlatie niet zo sterk was dat een sterkere dollar meteen een lagere beurs betekend. Er zijn inderdaad veel periodes dat dit wel het geval was, maar ik zou er niet blind van op uit durven te gaan.

Pas als 95% denkt de ergste crisis voorbij is, zullen we de daling weer inzettenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:35 schreef Arcee het volgende:
Boven de 290 alweer. Er lijkt maar geen einde te komen aan het optimisme. Of is er gewoon geen crisis meer?

geloof me de crisis moet nog komen voor de meestenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:35 schreef Arcee het volgende:
Boven de 290 alweer. Er lijkt maar geen einde te komen aan het optimisme. Of is er gewoon geen crisis meer?

het is zelfs AMT om het officieel te makenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het is MT for fuck's sake, niet AM. [ afbeelding ]

quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:44 schreef Vandergeld het volgende:
S&P futs aangekomen op dalende weerstandslijn, die ligt rond de 1015-1016. Eens kijken of ze daar doorheen gaan proberen te stoten.

Ass2Mouthquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Het is MT for fuck's sake, niet AM. [ afbeelding ]
 .
.

ff lekker met de termen smijten op de vroege vrijdagavond.quote:

Implosie van de euro vandaag! Je lijkt gelijk te krijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zei dat de correlatie niet zo sterk was dat een sterkere dollar meteen een lagere beurs betekend. Er zijn inderdaad veel periodes dat dit wel het geval was, maar ik zou er niet blind van op uit durven te gaan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |