abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71666720
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:09 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

TA is niet alleen terugkijken in het verleden, het is namelijk dat maar ook in combinatie met andere factoren.

Maar nu genoeg hierover, deze discussie is toch oneindig..
Dat mag misschien wel zo zijn, TA zelf is voormij dan erg interessant, het doet je de ogen openen als je eindelijk verscheidene TA kunt backtesten met programma's zoals metastock en ninjatrader. Vooral wat betreft RSI, maar dat kwam omdat ik die vroeger erg vaak gebruikte.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71666783
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat mag misschien wel zo zijn, TA zelf is voormij dan erg interessant, het doet je de ogen openen als je eindelijk verscheidene TA kunt backtesten met programma's zoals metastock en ninjatrader. Vooral wat betreft RSI, maar dat kwam omdat ik die vroeger erg vaak gebruikte.
Ik heb niks over TA zelf gezegd behalve dat het bruikbaar is, je moet echter wel de juiste indicatoren hebben en er vrij veel verstand van hebben.
pi_71666948
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Das zeker opmerkelijk, omdat de USD veel sterker was toen de S&P op 1000 stond begin november. De huidige zwakke dollar is helemaal niet goed voor bedrijfsresultaten van USD-afhankelijke AEX-fondsen.
Maar de AEX presteerde de afgelopen jaren wel slechter dan bijvoorbeeld de DOW, die in 2007 e.d. nieuwe highs maakte.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:40 schreef Vandergeld het volgende:
Huidige situatie, Mooie wig met een terugtest van de onderste steunlijn. Als deze uitkomt is minimale koersdoel 965. Scenario niet meer geldig bij hogere koers op de S&P fus als 1008
[ afbeelding ]
vandergeld zou jij trouwens willen toelichten welke dataprovider jij gebruikt omdat je chart er best wel netjes uitziet
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:04 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Maar Elliott wave is het tellen van golven, waaraan je kunt zien of een golf impulsief of correctief is.. Dit heeft weinig met TA te maken, want TA werkt met allerlei indicatoren..
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:56 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Even snel de Lange termijn van de AEX gemaakt, 5 wave neerwaarts gezet vanaf top in 2007, nu word er gewerkt aan een ABC correctie waarbij ik als koersdoel de weerstandslijn heb. Daarna fors down.

[ afbeelding ]
De ontoegankelijkheid ligt waarschijnlijk in het feit dat tellen van waves subjectief kan zijn, want sommige mensen tellen waves anders dan anderen. als ik refreert naar de mooie elliotwave chart die jij maakte ben jij ook gedeeltelijk subjectief bezig of heb jij dat gevoel helemaal niet?
pi_71667032
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:19 schreef janvks het volgende:

[..]

Maar de AEX presteerde de afgelopen jaren wel slechter dan bijvoorbeeld de DOW, die in 2007 e.d. nieuwe highs maakte.
[..]

vandergeld zou jij trouwens willen toelichten welke dataprovider jij gebruikt omdat je chart er best wel netjes uitziet
[..]

[..]

De ontoegankelijkheid ligt waarschijnlijk in het feit dat tellen van waves subjectief kan zijn, want sommige mensen tellen waves anders dan anderen. als ik refreert naar de mooie elliotwave chart die jij maakte ben jij ook gedeeltelijk subjectief bezig of heb jij dat gevoel helemaal niet?
Waves tellen is natuurlijk subjectief, maar vanaf 2007 is wel een heel erg betrouwbare telling naar beneden te maken. Ik werk trouwens met binck en met deze site: http://forexpf.ru/_quote_show_/java/
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:26:08 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71667182
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Waves tellen is natuurlijk subjectief, maar vanaf 2007 is wel een heel erg betrouwbare telling naar beneden te maken. Ik werk trouwens met binck en met deze site: http://forexpf.ru/_quote_show_/java/
Maar die downtrend vanaf 2007 is toch een gevolg van de credietcrisis en niet van een elliot wave?
The End Times are wild
pi_71667193
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:15 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik heb niks over TA zelf gezegd behalve dat het bruikbaar is, je moet echter wel de juiste indicatoren hebben en er vrij veel verstand van hebben.
Dat blijft erg vaag. Kun je statistisch bewijzen dat hetgeen wat je doet, wat betreft je strategie een succes is of moet zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71667357
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar die downtrend vanaf 2007 is toch een gevolg van de credietcrisis en niet van een elliot wave?
Deze downturn was te voorspellen mbv Elliott wave theorie, net als de echte klap die in het najaar van vorig jaar plaatsvond.

BTW, eind dit jaar/ maybe volgend jaar gaat het ook dalen volgens de telling die ik hanteer. Ben benieuwd wat daar voor gaat zorgen..
pi_71667382
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat blijft erg vaag. Kun je statistisch bewijzen dat hetgeen wat je doet, wat betreft je strategie een succes is of moet zijn?
Gewoon af en toe op het forum kijken, dan zal ik wat posten, en mag jij beoordelen of wat ik doe succesvol is
pi_71667663
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Deze downturn was te voorspellen mbv Elliott wave theorie, net als de echte klap die in het najaar van vorig jaar plaatsvond.

BTW, eind dit jaar/ maybe volgend jaar gaat het ook dalen volgens de telling die ik hanteer. Ben benieuwd wat daar voor gaat zorgen..
dus je kan ook voorspellen wanneer Iran een atoombom op Israel gaat gooien, om maar even in pberens termen te spreken.

Ik begrijp niet hoe een mathematische theorierandom incidenten kan voorspelen.
pi_71667672
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:19 schreef janvks het volgende:

[..]

Dat kun je ook terug relateren aan de sector verdeling van de AEX t.o.v de DOW? Die 2 indices kun je immers eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
pi_71667744
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dus je kan ook voorspellen wanneer Iran een atoombom op Israel gaat gooien, om maar even in pberens termen te spreken.

Ik begrijp niet hoe een mathematische theorierandom incidenten kan voorspelen.
Je kan atoombommen niet voorspellen, je kan voorspellen wat beurzen gaan doen met dit soort nieuws..
pi_71667851
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:41 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Je kan atoombommen niet voorspellen, je kan voorspellen wat beurzen gaan doen met dit soort nieuws..
daar biedt TA of wave theory niet echt toegevoegde waarde lijkt me, ik geloof dat ik met een natte vinger ook wel kan voorspellen wat de beurzen daarmee doen.

Juist dit soort incidenten bepalen de koers van de beurs op wat langere termijn. Geopolitiek, creditcrisis, oorlogen. Niet dat je daarmee rekening kunt houden, je kan hooguit zo nu en dan eens posten dat je zeker weet dat WO3 om de hoek staat. Kortom: beurzen zijn onvoorspelbaar, tenzij een groot gedeelte hetzelfde model of goeroe blind volgt.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:01:56 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71668600
Internationale ontwikkelingen zijn nog beter te voorspellen/voorzien dan de beurskoersen. Ook zo'n atoombom komt niet zomaar uit de lucht vallen! (En dat gaat dus ook niet gebeuren!)
The End Times are wild
pi_71669071
Ik overweeg om toch maar weer in stappen (had een tijdje last van een liquiditeitsvacuüm ), zijn calls september veilig? Of moet ik nog een weekje wachten tot we een paar rode dagen hebben?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:24:20 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71669261
Tja. Ik zou na deze ralley, die lijkt te stagneren, even wachten. LT is de trend nog echt wel up, maar met calls zou ik sowieso voorzichtig zijn.
The End Times are wild
pi_71669267
Voor alle mensen die TA maar niks vinden, check dit (voor long positie):
1. Trend 60min up
2. Trend 15min up
3. Sterke trend up op 1/3/5 whatever min met ADX(14) >30 en stijgend, wacht op retracement en koop op 20EMA. ADX valt terug, is ok.

Omdat dit een retest is zal het niet vaak een homerun zijn dus manage de trade goed.
x
pi_71669523
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:22 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Kan geen Russisch helaas maar bedankt
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kun je ook terug relateren aan de sector verdeling van de AEX t.o.v de DOW? Die 2 indices kun je immers eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
Zelfs de S&P500 ging naar new highs al was het meer een dubbele top bij een weerstand.
Dus volgens mij underperformede de Nederlandse aandelenmarkt t.o.v.. van de Amerikaanse.. de grafiek lijkt meer op de NASDAQ.
De top bij 2007 toen was de dollar zwakker dan bij de top van 2000. Je kan dus wel stellen dat de zwakkere dollar ervoor zorgde dat de nederlandse aandelenmarkt underperformde. pberends zegt namelijk dat een zwakke dollar niet goed is voor sommige AEX-fondsen.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

daar biedt TA of wave theory niet echt toegevoegde waarde lijkt me, ik geloof dat ik met een natte vinger ook wel kan voorspellen wat de beurzen daarmee doen.

Juist dit soort incidenten bepalen de koers van de beurs op wat langere termijn. Geopolitiek, creditcrisis, oorlogen. Niet dat je daarmee rekening kunt houden, je kan hooguit zo nu en dan eens posten dat je zeker weet dat WO3 om de hoek staat. Kortom: beurzen zijn onvoorspelbaar, tenzij een groot gedeelte hetzelfde model of goeroe blind volgt.
nice de discussie wat de markten drijft fundamenteel of technisch, ik denk allebei een beetje
pi_71669610
Misschien moeten de TA (en Elliot waves) aanhangers dit boek maar eens lezen.

“Not more than half a dozen really good books about investing have been written
in the past fifty years. This one may well be the classics category.” ----- FORBES

Preface
1. Investors would be far better off buying and holding an index fund than
attempting to buy and sell individual securities or actively managed mutual funds.
2. The basis thesis of the book: the market prices stocks so efficiently that a
blindfolded chimpanzee throwing darts at the Wall Street Journal can select a
portfolio that performs as well as those managed by the experts.
3. Through the past 30 years, more than two-thirds of professional portfolio
managers have been outperformed by the unmanaged S&P 500 Index.

[ Bericht 1% gewijzigd door mrbombastic op 07-08-2009 00:41:57 ]
pi_71669890
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:24 schreef LXIV het volgende:
Tja. Ik zou na deze ralley, die lijkt te stagneren, even wachten. LT is de trend nog echt wel up, maar met calls zou ik sowieso voorzichtig zijn.
Oftewel wachten tot we een paar dagen rood hebben gezien, en dan calls september of oktober. Als morgen de unemployment claims goed zijn gaan we natuurlijk wel rallyen
pi_71672270
From Bloomberg:

Aug. 6 (Bloomberg) -- Fannie Mae, operating under a federal conservatorship, asked the U.S. Treasury for a $10.7 billion capital investment as its eighth straight quarterly loss once again drove the mortgage-finance company’s net worth below zero.

A second-quarter net loss of $14.8 billion, or $2.67 a share, pushed the company to request its third draw on a $200 billion lifeline from the government, Washington-based Fannie Mae said in a filing today with the Securities and Exchange Commission.

The company, which posted $86.8 billion in losses over the previous seven quarters, has already taken $34.2 billion in federal aid since April.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71672283
Futures US tonen bepaald geen kracht nog vannacht. Ik verwacht zelf dat we in de loop van de dag verder zullen wegzakken, om rond de 980 te eindingen op de S&P futs.
pi_71672322
momentum is er idd wel wat uit, ben ben benieuwd hoe verder, banen rapport kan wel weer green shoots lokken.
pi_71672346
Aug. 7 (Bloomberg) -- China Construction Bank Corp. President Zhang Jianguo said the nation’s second-largest bank will cut new lending by about 70 percent in the second half to avert a surge in bad debt.

“We noticed that some loans didn’t go into the real economy,” Zhang, 54, said in an interview yesterday at the bank’s headquarters in Beijing. “I feel that some industries are expanding too rapidly. For example, housing prices are rising too fast, and housing sales are growing too fast.”

Construction Bank plans to extend about 200 billion yuan ($29 billion) of new loans in the second half, down from 708.5 billion yuan in the preceding six months, Zhang said. The company advanced 238 billion yuan in the year-earlier period.
pi_71674129
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
Aug. 7 (Bloomberg) -- China Construction Bank Corp. President Zhang Jianguo said the nation’s second-largest bank will cut new lending by about 70 percent in the second half to avert a surge in bad debt.

“We noticed that some loans didn’t go into the real economy,” Zhang, 54, said in an interview yesterday at the bank’s headquarters in Beijing. “I feel that some industries are expanding too rapidly. For example, housing prices are rising too fast, and housing sales are growing too fast.”

Construction Bank plans to extend about 200 billion yuan ($29 billion) of new loans in the second half, down from 708.5 billion yuan in the preceding six months, Zhang said. The company advanced 238 billion yuan in the year-earlier period.
Hahaha, komen ze nu mee. Bad debts will explode, ook in China.
pi_71674204
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Hahaha, komen ze nu mee. Bad debts will explode, ook in China.
Helaas zal het voor vele leningen telaat zijn ja, maar beter laat deze maatregel dan nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')