abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71752258
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef Ghazi het volgende:
OPVALLEND dat de users met het bedenkelijke atheistische allooi om 'nuance' vragen om kinderseks op de een of ander manier te rechtvaardigen.
Troll, niet op ingaan.
pi_71781986
Gisteren wezen zwemmen met mijn dochter en een paar buurmeisjes; wat me het meest opvalt is dat veel ouders so hysterisch doen over een bloot kind. Ik kleed mijn dochter gewoon uit op het strand en ze loopt alleen in een broekje (niet omdat ze niet bloot mag van mij maar omdat ze nog niet zindelijk is, blijft toch iets minder fris als ze ineens gaat staan poepen in het water )

De meeste meisjes hebben al zwemkleren aan wanneer ze naar het strand gaan en zelfs de kleinste hebben vaak al een badpak of bikini aan. Werkelijk té treurig om te zien, dat zulke kleine kinderen al geleerd wordt dat ze zich moeten schamen voor sommige delen van hun lichaam (want het moet tenslotte bedekt worden!) en je merkt aan sommige kids van 3-4 jaar al dat de aangeleerde schaamte vol aan het werk is (uitkleden achter een handdoekje etc)

Mensen roepen allemaal dat "kinderen hun onschuld moeten bewaren en lekker kind moeten kunnen zijn" maar dan niet zoals kinderen van nature graag doen natuurlijk - want bloot is vies.

Stelletje hypocrieten
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71784517
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 06:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Toch vreemd dat een 'ervaringsdeskundige' die het lekker vond en nu verder helemaal geen problemen er mee heeft straal genegeerd wordt....

Zal wel niet in de discussie passen.
en iets meer uitleg vond je ook zo wat he?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_71795421
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:25 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

en iets meer uitleg vond je ook zo wat he?
Zo uit mijzelf zonder dat iemand er om vraagt... neuh...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:52:27 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71798226
Ik reageer even zonder de rest gelezen te hebben.

Ik ben zelf slachtoffer, weet dus hoe het is als een volwassene misbruik maakt van je en je eigenlijk je kinderjaren ontneemt.
Ik heb hier ook veel psychische problemen aan overgehouden, vertrouwde mannen niet, die willen toch alleen maar mijn lichaam, meer niet.
Gelukkig weet ik nu beter maar het was voor mij heel erg moeilijk om hier mee om te gaan.

Nu heb ik zelf 2 dochtertjes, ben doodsbang dat hun het ooit zal overkomen, de oudste is 4 jaar en heeft soms al wat vragen, waarom ze zelf een plassertje heeft en jongens een piemeltje bv.
Dit is nieuwsgierigheid voor het lichaam, dat hoort erbij, dat is niet sexueel ( tenminste niet zoals volwassenen het ervaren) dat is ontdekken van het eigen lichaam.
Een kind hoort dit te doen zonder "hulp" van een volwassene.
Laat een kind/jonge vrouwe/jonge man eerst hun eigen lichaam goed ontdekken voor het te (moeten) delen met een ander.

Een pedo heeft echt geen se.x met kinderen voor de behoefte van het kind, dat is een kutsmoesje, het is puur voor zijn eigen sexuele driften.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:12:39 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71798828
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:01 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als een pedoseksualiteit een geestesziekte is, zijn homoseksualiteit en heteroseksualiteit dat ook.
En necrofilie en zoöfilie? zijn dat dan ook geen geesteziektes?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_71798957
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

En necrofilie en zoöfilie? zijn dat dan ook geen geesteziektes?
Nee. Dat zijn natuurlijke variaties die ook in de dierenwereld wijdverbreid voorkomen. Alleen dat wij iets naar of walgelijk vinden, betekent nog niet dat het een teken van een geestesziekte is.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:38:05 #208
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71799692
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn natuurlijke variaties die ook in de dierenwereld wijdverbreid voorkomen. Alleen dat wij iets naar of walgelijk vinden, betekent nog niet dat het een teken van een geestesziekte is.
verkrachten gebeurd ook in de dierenwereld, is dat dan ook goed te keuren?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:42:55 #209
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71799846
Overigens merk ik ook wel neveneffecten van het doorslaan, zoals mijn man die wel eens met onze dochters in bad gaan, sommige vinden dat ook not don, terwijl een moeder wel gewoon met haar kinderen in bad kan gaan.
Een bikini voor kleine meisjes vind ik afschuwelijk om te zien, dat ding zit toch niet lekker voor zo'n hummeltje, doe dan een badpakje of alleen een broekje aan.

Wat ik wel weet is dat ik van begin af aan al wist dat wat mij overkwam niet goed was, dat ik me er niet fijn bij voelde en erg dubbele gevoelens had.

Nogmaals, laat een kind eerst het eigen lichaam sexueel ontdekken als hij of zij daar behoefte aan heeft, voor echte sex met een ander is nog tijd genoeg.
Een kind heeft geen sex nodig om normaal te kunnen functioneren, een kind dat wel sex heeft gehad heeft vaker wel moeite om normaal te functioneren.
Bij mij uitte het zich in onhandelbaar gedrag.

Lichamelijk contact is wel belangrijk voor een kind, maar dat is niet sexueel.
pi_71800345
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

verkrachten gebeurd ook in de dierenwereld, is dat dan ook goed te keuren?
Dat iets geen geestesziekte is, betekent nog niet dat het meteen goedkeurenswaardig is.

En verkrachting is zeer zeldzaam in de dierenwereld. Het vrouwtje bepaalt of er geneukt wordt. Dat het er soms uitziet als verkrachting is een ander verhaal.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:11:51 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71800872
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat iets geen geestesziekte is, betekent nog niet dat het meteen goedkeurenswaardig is.

En verkrachting is zeer zeldzaam in de dierenwereld. Het vrouwtje bepaalt of er geneukt wordt. Dat het er soms uitziet als verkrachting is een ander verhaal.
Ah, dus als het lijkt alsof een groep mannetjeseenden een vrouwtjeseend doodverkrachten met bloed en al, dan lijkt dat maar zo, dan is het niet zo....

Denk ( weet haast wel zeker aangezien ik kleindierenverzorging gestudeerd heb) dat verkrachting in de dierenwereld vaker voorkomt dan sex met doden en sex met andere soorten.

Maar dat doet er ook niet toe, het gaat om het effect wat het heeft op de slachtoffers en dat zijn in dit geval mensen.
Wat er dan in het dierenrijk gebeurd doet er dus ook niet toe.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:14:44 #212
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71800951
Geestesziekte is ook een wat vage term; pedofilie valt nog het best te classificeren als een (vaak aangeboren) afwijking, in de zin van dat de seksuele voorkeur afwijkt van de maatschappelijke norm, én van wat algemeen wenselijk wordt geacht. Dat kan zich vervolgens uiten in een handicap (de drang tot seksuele handelingen met kinderen wordt dermate groot dat ofwel dwangopname volgt (al dan niet getriggerd door ontuchtige handelingen), ofwel dat de persoon in kwestie zichzelf dermate moet beperken dat diegene niet meer volwaardig maatschappelijk kan functioneren. Mensen die pedofilie als handicap hebben, hebben het per definitie ook als afwijking, maar niet noodzakelijk vice versa, en vermoedelijk blijft bij een groot deel van de pedofielen de aandrang c.q. voorkeur enkel latent aanwezig.
pi_71800986
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ah, dus als het lijkt alsof een groep mannetjeseenden een vrouwtjeseend doodverkrachten met bloed en al, dan lijkt dat maar zo, dan is het niet zo....
Ik zeg toch niet dat het niet bestaat? Ik zeg dat het zeer zeldzaam is. En dat verkrachtingsgedrag bij eenden schijnt alleen voor te komen bij standseenden die elke dag volgepropt worden met oud brood, niet bij wilde eenden.
quote:
Denk ( weet haast wel zeker aangezien ik kleindierenverzorging gestudeerd heb) dat verkrachting in de dierenwereld vaker voorkomt dan sex met doden en sex met andere soorten.
Laat necrofilie nou uitgerekend bij eenden goed gedocumenteerd zijn.
quote:
Maar dat doet er ook niet toe, het gaat om het effect wat het heeft op de slachtoffers en dat zijn in dit geval mensen.
Wat er dan in het dierenrijk gebeurd doet er dus ook niet toe.
Dat doet er wel toe wanneer je wilt bepalen of iets een geestesziekte is of niet. En daar hebben we het hier over.

En in feite is verkrachting in dit topic überhaupt niet van belang. Het staat buiten kijf dat verkrachting een zeer traumatische ervaring kan zijn. Maar niet elk seksueel contact tussen een kind en een volwassene is direct verkrachting of misbruik.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20:17 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71801143
Maar vind je seksuele contacten tussen kinderen en volwassenen ook acceptabel, Isegrim?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20:24 #215
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_71801149
ik kan me herrineren dat vanaf ik een jaar of 11 was, ik en mijn vrienden droomden over sex met bepaalde vrouwen van 18+
pi_71801231
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef snakelady het volgende:
Ik ben zelf slachtoffer, weet dus hoe het is als een volwassene misbruik maakt van je en je eigenlijk je kinderjaren ontneemt.
Ik heb hier ook veel psychische problemen aan overgehouden, vertrouwde mannen niet, die willen toch alleen maar mijn lichaam, meer niet.
Gelukkig weet ik nu beter maar het was voor mij heel erg moeilijk om hier mee om te gaan.
Ik heb het ook meegemaakt, en er nooit negatieve gedachten over gehad. Ik vond het zelfs lekker.

1-1?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:24:40 #217
243180 AlfrekJodokusZak
is niet zo vrolijk
pi_71801317
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:51 schreef Mylene het volgende:
In de Revu staat een artikel van die Bosschenaar die wordt verdacht van ontucht met kinderen. Er staat ook een commentaar bij van Gert van Hekma, docent homostudies aan de Universiteit van Amsterdam.

Even op artikel klikken en uitvergroten.

[ afbeelding ]

Nu staat er 'mensen gaan er aan voorbij dat kinderen ook seksuele gevoelens hebben'. Ik geloof best dat kinderen seksuele gevoelens hebben. Alleen niet dat het automatisch inhoudt dat ze dan met volwassen mensen seks willen hebben. Ik denk eerder aan doktertje willen spelen met leeftijdsgenoten.

Wat vinden jullie?
Was dat niet diezelfde homo die op de pijnbank bij Bimbo's en Boerka's zat?
pi_71801552
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:20 schreef Reya het volgende:
Maar vind je seksuele contacten tussen kinderen en volwassenen ook acceptabel, Isegrim?
Daar kan ik geen algemeen geldende uitspraak over doen. Dat verschilt per geval.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:54:36 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71802369
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar kan ik geen algemeen geldende uitspraak over doen. Dat verschilt per geval.
Op welke gronden zou je dan willen oordelen?
pi_71802425
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Op welke gronden zou je dan willen oordelen?
Dat laat ik liever aan de betrokkenen over.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:01:02 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71802583
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat laat ik liever aan de betrokkenen over.
En wie zijn de betrokkenen?
pi_71803740
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:01 schreef Reya het volgende:

[..]

En wie zijn de betrokkenen?
De belangrijkste betrokkene lijkt mij het kind in kwestie.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:41:40 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71803899
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het idee bij kinderen is juist dat ze niet handelingsbekwaam zijn; je kunt niet van een kind van acht verwachten om aan te geven of seksuele handelingen met een volwassene al dan niet consensueel zijn geweest, en om oprecht zich uit te spreken over hun verdere gevoelens daarbij. Zelfs bij volwassenen is daar lang niet altijd sprake van, en kinderen vormen dan wel een bijzonder kwetsbare groep.
pi_71804580
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Het idee bij kinderen is juist dat ze niet handelingsbekwaam zijn; je kunt niet van een kind van acht verwachten om aan te geven of seksuele handelingen met een volwassene al dan niet consensueel zijn geweest, en om oprecht zich uit te spreken over hun verdere gevoelens daarbij. Zelfs bij volwassenen is daar lang niet altijd sprake van, en kinderen vormen dan wel een bijzonder kwetsbare groep.
Veel kinderen zijn daartoe prima in staat, andere niet. Niet veel anders dan bij volwassenen. Daarom doe ik liever geen algemene uitspraken.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:25:24 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71805265
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb het ook meegemaakt, en er nooit negatieve gedachten over gehad. Ik vond het zelfs lekker.

1-1?
Dat kan, maar de meerderheid heeft er wel problemen mee op latere leeftijd, dus het is het risico niet waard lijkt me.

Nogmaals, een kind heeft geen sexuele contacten nodig om normaal te kunnen functioneren, in 99 van de 100 gevallen zal het kind juist niet normaal kunnen functioneren als het op jonge leeftijd sexuele contacten heeft gehad met een volwassenen.

Overigens ben jij een man, het is bewezen dat een jongen die ( meestal wel al boven de 10 jaar) sexuele contacten heeft gehad met een volwassen vrouw minder kans heeft er trauma's aan over te houden dan waneer een kind ( zowel jongens als meisjes) sexuele contacten hebben heeft met een volwassen man.

Mijn man was 12 jaar toen hij zijn maagdelijkheid verloor aan een vrouw van 18, ook geen gezonde relatie maar ook geen trauma's gelukkig.
Maar hij is er ook niet blij mee, puur omdat hij geen idee had waar hij mee bezig was en er daarom ook niet echt van kon genieten.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:27:54 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71805317
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een kind kan nog geen volwassen beslissingen maken, dat is de reden waarom kinderen niet mogen stemmen, geen auto mogen rijden, niet mogen drinken, naar school moeten en zo nog veel meer.
Omdat kinderen niet in staat zijn om belangrijke keuzes in hun leven te maken.

Dus vind ik, je moet een kind niet voor sex kunnen laten kiezen, je moet dat kind beschermen tegen zichzelf en anderen.
Niks is zo beinvloedbaar als een kind....
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:04:08 #227
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71806341
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef snakelady het volgende:

de oudste is 4 jaar en heeft soms al wat vragen, waarom ze zelf een plassertje heeft en jongens een piemeltje bv.

Hoe weet jouw kind dit?
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:17:47 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71806689
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:04 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Hoe weet jouw kind dit?
Zoals ieder kind van die leeftijd dat weet.
Ten eerste ziet ze mij en mijn man ook wel eens naakt.
Ze ziet andere kindjes wel eens naakt, bv op de peuterspeelzaal en op school als ze naar de toilet gaan.
Als ik een baby van een vriendin die hier is ga verschonen of in bad doe.
pi_71808944
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan, maar de meerderheid heeft er wel problemen mee op latere leeftijd, dus het is het risico niet waard lijkt me.

Nogmaals, een kind heeft geen sexuele contacten nodig om normaal te kunnen functioneren, in 99 van de 100 gevallen zal het kind juist niet normaal kunnen functioneren als het op jonge leeftijd sexuele contacten heeft gehad met een volwassenen.

Overigens ben jij een man, het is bewezen dat een jongen die ( meestal wel al boven de 10 jaar) sexuele contacten heeft gehad met een volwassen vrouw minder kans heeft er trauma's aan over te houden dan waneer een kind ( zowel jongens als meisjes) sexuele contacten hebben heeft met een volwassen man.

Mijn man was 12 jaar toen hij zijn maagdelijkheid verloor aan een vrouw van 18, ook geen gezonde relatie maar ook geen trauma's gelukkig.
Maar hij is er ook niet blij mee, puur omdat hij geen idee had waar hij mee bezig was en er daarom ook niet echt van kon genieten.
Ik was 9~10, en het was een man.

Ik vind trouwens dat je wel heel veel aannames doet en cijfers uit de lucht plukt om ze hier als feit weer te geven. En dat is nou juist het punt dat wordt gemaakt in de OP. Jij redeneert uit wat 'de maatschappij vind', telt daar je eigen mening/ervaring bij op en presenteert dat als de waarheid. Zo hoeft het dus niet te zijn.
pi_71809362
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een kind kan nog geen volwassen beslissingen maken, dat is de reden waarom kinderen niet mogen stemmen, geen auto mogen rijden, niet mogen drinken, naar school moeten en zo nog veel meer.
Omdat kinderen niet in staat zijn om belangrijke keuzes in hun leven te maken.

Dus vind ik, je moet een kind niet voor sex kunnen laten kiezen, je moet dat kind beschermen tegen zichzelf en anderen.
Niks is zo beinvloedbaar als een kind....
Mogen kinderen wel seksspelletjes met elkaar doen?

Ik vind dat wij kinderen schromelijk onderschatten.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:54:47 #231
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71809418
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Veel kinderen zijn daartoe prima in staat, andere niet. Niet veel anders dan bij volwassenen. Daarom doe ik liever geen algemene uitspraken.
Dat ben ik in zoverre met je eens dat er sprake zou kunnen zijn van consensuele seksuele handelingen; alleen, het onderscheid met non-consensuele seks lijkt me onmogelijk te handhaven, aangezien kinderen over het algemeen zelf dat onderscheid niet kunnen maken. Je hebt dan de keuze tussen tussen twee zienswijzes: ofwel dat seks tussen kinderen en volwassenen (onder de dertien, en boven de achttien) wordt beschouwd als per definitie consensueel, of wordt beschouwd als per definitie non-consensueel. De laatste zienswijze lijkt me een stuk minder schadelijk, ten eerste omdat het kinderen beschermt tegen misbruik waar ze zelf niet goed woorden aan kunnen geven, en ten tweede omdat het niet meer vraagt dan beheersing van de volwassen partij. Ik acht het dan ook in alle gevallen verwerpelijk als er seksuele handelingen tussen volwassenen en kinderen plaatsvinden, simpelweg omdat de gevolgen voor het kind niet zijn in te schatten, en omdat de volwassene zich dermate in een machtspositie bevindt dat diegene daar op een verantwoordelijke wijze mee om zouden moeten gaan.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:57:32 #232
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71809436
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 07:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mogen kinderen wel seksspelletjes met elkaar doen?

Ik vind dat wij kinderen schromelijk onderschatten.
Dat lijkt me een wezenlijk andere situatie; ten eerste bestaat daarin niet automatisch de min of meer hiërarchische relatie die bestaat tussen een volwassene en een kind, en ten tweede valt zoiets geen van beide partijen echt aan te rekenen, omdat het kinderen zijn, en schade voor de wederpartij niet evident is.
pi_71809567
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 07:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me een wezenlijk andere situatie; ten eerste bestaat daarin niet automatisch de min of meer hiërarchische relatie die bestaat tussen een volwassene en een kind, en ten tweede valt zoiets geen van beide partijen echt aan te rekenen, omdat het kinderen zijn, en schade voor de wederpartij niet evident is.
Er hoeft geen sprake te zijn van een hiërarchische relatie. Is vaak het geval, maar is geen wet van Meden en Perzen imo.
pi_71809611
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 07:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat ben ik in zoverre met je eens dat er sprake zou kunnen zijn van consensuele seksuele handelingen; alleen, het onderscheid met non-consensuele seks lijkt me onmogelijk te handhaven, aangezien kinderen over het algemeen zelf dat onderscheid niet kunnen maken. Je hebt dan de keuze tussen tussen twee zienswijzes: ofwel dat seks tussen kinderen en volwassenen (onder de dertien, en boven de achttien) wordt beschouwd als per definitie consensueel, of wordt beschouwd als per definitie non-consensueel. De laatste zienswijze lijkt me een stuk minder schadelijk, ten eerste omdat het kinderen beschermt tegen misbruik waar ze zelf niet goed woorden aan kunnen geven, en ten tweede omdat het niet meer vraagt dan beheersing van de volwassen partij. Ik acht het dan ook in alle gevallen verwerpelijk als er seksuele handelingen tussen volwassenen en kinderen plaatsvinden, simpelweg omdat de gevolgen voor het kind niet zijn in te schatten, en omdat de volwassene zich dermate in een machtspositie bevindt dat diegene daar op een verantwoordelijke wijze mee om zouden moeten gaan.
Jij hebt het over wetgeving en algemene stelregels. Ik niet. Ik weet niet of ik überhaupt een voorstander ben van wetgeving op dit gebied. Ik denk dat de strafbaarheid van verkrachting afdoende is. De afweging kan dan per geval worden gemaakt in plaats van alles over één kam te scheren.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:20:58 #235
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71809661
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er hoeft geen sprake te zijn van een hiërarchische relatie. Is vaak het geval, maar is geen wet van Meden en Perzen imo.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat het niet het geval is; bij dergelijk jonge kinderen geldt dat hun vrijheid nog altijd beperkt wordt door de volwassene waar het kind aan is toevertrouwd, m.a.w.: er bestaat een hiërarchische relatie, aangezien het kind op zekere momenten de aanwijzingen van de volwassene zal moeten volgen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:22:40 #236
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71809680
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij hebt het over wetgeving en algemene stelregels. Ik niet. Ik weet niet of ik überhaupt een voorstander ben van wetgeving op dit gebied. Ik denk dat de strafbaarheid van verkrachting afdoende is. De afweging kan dan per geval worden gemaakt in plaats van alles over één kam te scheren.
Eerder heb ik al gemotiveerd dat een afweging per geval maken altijd het meest wenselijk is, maar dat dat in dat geval ook bijzonder lastig is, aangezien ik betwijfel of het onderscheid tussen consensuele en non-consensuele seks bij een relatie tussen een kind en een volwassene goed en wel te maken valt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:02:41 #237
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71812755
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat je wel heel veel aannames doet en cijfers uit de lucht plukt om ze hier als feit weer te geven. En dat is nou juist het punt dat wordt gemaakt in de OP. Jij redeneert uit wat 'de maatschappij vind', telt daar je eigen mening/ervaring bij op en presenteert dat als de waarheid. Zo hoeft het dus niet te zijn.
De cijfers die ik geef zijn niet uit de lucht geplukt, daar is uitgebereid onderzoek naar gedaan door erkende mensen.

Ik vertel alleen mijn eigen ervaring en mijn eigen mening, wat de meerderheid van de maatschappij ervan vind doet er niet toe.
Toen bij mij het misbruik begon wist ik al dat het niet klopte, maar durfde niks te zeggen tegen iemand omdat ik toen dacht dat het bij ieder meisje gebeurde, maar toch voelde ik me er absoluut niet goed bij.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:49:48 #238
212946 S_1980
Ach waarom ook niet?
pi_71821303
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heb je vroeger sex gehad met een man, en je zegt dat je het lekker vond er ervan genoot. Ik vind het niet heel raar dat dit wat wenkbrauwen doet fronsen.

Wat vond je fijn, het fysieke contact? Dat hij jouw bevredigde? Vond je het fijn om hem te bevredigen? In je profiel staat dat je hetero bent, maar als kunt wel genoten hebt van een sexuele relatie met een volwassen man. Dat maakt de situatie nog iets moeilijker te bevatten voor de buitenstaander.

Of vond je jullie relatie fijn, gaf hij je cadeaus of deed hij je beter voelen? En vertelde je dat dan ook in je omgeving (vriendjes, familie), en zo ja hoe reageerden die dan?
Ik wil je niet veroordelen, in tegendeel, ik gun iedereen een leuke tijd. Ik heb alleen wat moeite je in jouw situatie te verplaatsen, dus misschien dat deze vragen wat meer begrip kunnen kweken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:47:45 #239
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71826052
The Economist, vorige week:
quote:
America's unjust sex laws

Aug 6th 2009
From The Economist print edition

An ever harsher approach is doing more harm than good, but it is being copied around the world

IT IS an oft-told story, but it does not get any less horrific on repetition. Fifteen years ago, a paedophile enticed seven-year-old Megan Kanka into his home in New Jersey by offering to show her a puppy. He then raped her, killed her and dumped her body in a nearby park. The murderer, who had recently moved into the house across the street from his victim, had twice before been convicted of sexually assaulting a child. Yet Megan’s parents had no idea of this. Had they known he was a sex offender, they would have told their daughter to stay away from him.

In their grief, the parents started a petition, demanding that families should be told if a sexual predator moves nearby. Hundreds of thousands signed it. In no time at all, lawmakers in New Jersey granted their wish. And before long, “Megan’s laws” had spread to every American state.

America’s sex-offender laws are the strictest of any rich democracy. Convicted rapists and child-molesters are given long prison sentences. When released, they are put on sex-offender registries. In most states this means that their names, photographs and addresses are published online, so that fearful parents can check whether a child-molester lives nearby. Under the Adam Walsh Act of 2006, another law named after a murdered child, all states will soon be obliged to make their sex-offender registries public. Such rules are extremely popular. Most parents will support any law that promises to keep their children safe. Other countries are following America’s example, either importing Megan’s laws or increasing penalties: after two little girls were murdered by a school caretaker, Britain has imposed multiple conditions on who can visit schools.

Which makes it all the more important to ask whether America’s approach is the right one. In fact its sex-offender laws have grown self-defeatingly harsh (see article). They have been driven by a ratchet effect. Individual American politicians have great latitude to propose new laws. Stricter curbs on paedophiles win votes. And to sound severe, such curbs must be stronger than the laws in place, which in turn were proposed by politicians who wished to appear tough themselves. Few politicians dare to vote against such laws, because if they do, the attack ads practically write themselves.
A whole Wyoming of offenders

In all, 674,000 Americans are on sex-offender registries—more than the population of Vermont, North Dakota or Wyoming. The number keeps growing partly because in several states registration is for life and partly because registries are not confined to the sort of murderer who ensnared Megan Kanka. According to Human Rights Watch, at least five states require registration for people who visit prostitutes, 29 require it for consensual sex between young teenagers and 32 require it for indecent exposure. Some prosecutors are now stretching the definition of “distributing child pornography” to include teens who text half-naked photos of themselves to their friends.

How dangerous are the people on the registries? A state review of one sample in Georgia found that two-thirds of them posed little risk. For example, Janet Allison was found guilty of being “party to the crime of child molestation” because she let her 15-year-old daughter have sex with a boyfriend. The young couple later married. But Ms Allison will spend the rest of her life publicly branded as a sex offender.

Several other countries have sex-offender registries, but these are typically held by the police and are hard to view. In America it takes only seconds to find out about a sex offender: some states have a “click to print” icon on their websites so that concerned citizens can put up posters with the offender’s mugshot on trees near his home. Small wonder most sex offenders report being harassed. A few have been murdered. Many are fired because someone at work has Googled them.

Registration is often just the start. Sometimes sex offenders are barred from living near places where children congregate. In Georgia no sex offender may live or work within 1,000 feet (300 metres) of a school, church, park, skating rink or swimming pool. In Miami an exclusion zone of 2,500 feet has helped create a camp of homeless offenders under a bridge.
Make the punishment fit the crime

There are three main arguments for reform. First, it is unfair to impose harsh penalties for small offences. Perhaps a third of American teenagers have sex before they are legally allowed to, and a staggering number have shared revealing photographs with each other. This is unwise, but hardly a reason for the law to ruin their lives. Second, America’s sex laws often punish not only the offender, but also his family. If a man who once slept with his 15-year-old girlfriend is barred for ever from taking his own children to a playground, those children suffer.

Third, harsh laws often do little to protect the innocent. The police complain that having so many petty sex offenders on registries makes it hard to keep track of the truly dangerous ones. Cash that might be spent on treating sex offenders—which sometimes works—is spent on huge indiscriminate registries. Public registers drive serious offenders underground, which makes them harder to track and more likely to reoffend. And registers give parents a false sense of security: most sex offenders are never even reported, let alone convicted.

It would not be hard to redesign America’s sex laws. Instead of lumping all sex offenders together on the same list for life, states should assess each person individually and include only real threats. Instead of posting everything on the internet, names could be held by the police, who would share them only with those, such as a school, who need to know. Laws that bar sex offenders from living in so many places should be repealed, because there is no evidence that they protect anyone: a predator can always travel. The money that a repeal saves could help pay for monitoring compulsive molesters more intrusively—through ankle bracelets and the like.

In America it may take years to unpick this. However practical and just the case for reform, it must overcome political cowardice, the tabloid media and parents’ understandable fears. Other countries, though, have no excuse for committing the same error. Sensible sex laws are better than vengeful ones.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:03:29 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71826408
Maar wat wil je hier nu mee zeggen? dat we niet door moeten slaan?
Tuurlijk moeten we niet doorslaan, maar we moeten toch ook onze kinderen beschermen.
Ik zou het ook graag willen weten als een pedofiel die echt iets heeft gedaan tegenover mij woont.

Maar ik ken ook de andere kant, mijn oom is vals beschuldigd dooreen meisje, hij woont in een dorp en het verhaaltje ging snel rond, zijn hele gezin werd getreiterd.
Zelfs na dat uitkwam dat het valse beschuldigingen waren.

Het is ook erg lastig om een middenweg te vinden, maar vind het wel erg vreemd dat niemand reageerd op het feit dat een kind geen sex nodig heeft om normaal te kunnen functioneren, dus waarom het risico nemen?
Heel simpel, omdat het alleen maar gaat om de pedofiel en zijn gevoelens, een pedofiel denkt niet, 'hmm, dat kind heeft zo'n behoefte aan sexuele contacten met een volwassene, laat ik het dan maar doen om hem/haar te helpen.'

Tuurlijk niet, een actieve pedofiel voelt zich sexueel aangestrokken tot kinderen en zoekt dus een kind waarmee hij een zogenaamde consensuele sexuele relatie mee kan aangaan.

We kunnen allerlei leuke smoesjes gaan verzinnen om het te rechtvaardigen, maar feit blijft, een kind hoeft geen sex te hebben om zich goed te kunnen ontwikkelen en goed te kunnen functioneren, de kans is wel heel groot dat als een kind wel sex heeft met een volwassene dat het zich niet goed ontwikkeld en dat het niet goed kan functioneren.
Dus waarom het risico nemen? puur en alleen voor de behoefte van de pedofiel?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:29:56 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71827104
Omdat de vraag of (het ten uitvoering brengen van) pedofilie acceptabel is (in mijn ogen a priori niet, zie ook mijn discussie met Isegrim) slechts een bescheiden deelvraag vormt binnen het gehele maatschappelijke vraagstuk pedofilie.

Heb jij het idee dat je buurt veiliger wordt doordat bekend wordt of, en zoja waar, er veroordeelde pedofielen wonen? Pedofielen hoeven heus niet in eigen buurt toe te slaan, als ze willen toeslaan laten ze zich vast niet tegenhouden door luttele kilometers reisafstand. Het enige directe gevolg is dat mensen die ooit een keer voor pedofilie veroordeeld zijn - ongeacht hun verdere persoonlijke achtergrond, of hun ingeschatte kans op recidive - hun gehele verdere leven praktisch geen menswaardig bestaan meer hebben, omdat ze overal waar ze gaan zullen worden lastig gevallen vanwege het vermeende gevaar dat ze vormen, en evenmin een normale carriere zullen kunnen opbouwen, omdat werkgevers gemakkelijk bekend raken met hun achtergrond. Daarmee veroordeel je pedofielen nogmaals; tot een leven dat niet veel verschilt van dat van een middeleeuwse melaats. Het lijkt me allerminst evident dat dit hun verdere behoefte aan herhaald seksueel contact met kinderen zal indammen; en dat is toch waar het initieel om draaide.

Voorts geldt er in mijn ogen ook nog iets als redemptie; mensen vergeven om hun wandaden, zoals wij voor onze zonden zijn vergeven. Mensen voor een enkele misstap levenslang een stigma meegeven acht ik een barbaarse praktijk; als er dan toch al een aanmerkelijke kans op recidive is, stel ze dan onder verscherpt toezicht, of stel ze desnoods onder levenslange dwangverpleging, maar laat ze niet een dergelijk gruwelijk lot. En, het gedachtengoed van Karl Popper in gedachten: er bestaat niet zoiets als volledige zekerheid. Die alleraardigste, jolige buurman kan op een dag ook een gewelddadige pedofiel, met alle gruwelijke gevolgen van dien, blijken te zijn; je kinderen volledig daartegen beschermen is fictie, en het lijkt me al helemaal niet verstandig om symboolregelgeving als het verspreiden van verblijfgegevens door te voeren.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:22:10 #242
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71828649
Eigenlijk kan het me weinig boeien dat de veroordeelde pedofiel dan geen normaal leven meer heeft, heeft het slachtoffer namenlijk ook niet meer, dat zijn de consequenties van zijn daden.

Een veroordeelde pedofiel is in een land als Nederland echt wel schuldig, ik had aangifte gedaan maar wegens gebrek aan bewijs is hij niet veroordeeld, pas later toen een ander meisje er ook mee naar buiten kwam wilde ze verder onderzoeken, de dader is toen naar het buitenland gevlucht.

Ik denk dat vele niet beseffen wat voor effect het kan hebben op een leven om sexueel misbruikt te zijn, tot op de dag van vandaag wordt ik nog in angstzweet wakker.
Ik heb ook levenslang, waarom de dader dan niet?
Het duurde bij mij van ongeveer mijn 8ste tot mijn 12de levensjaar, die 4 jaar hebben mijn leven enorm aangetast op een zeer negatieve wijze.

Ik ben nu gelukkig maar dat heeft me heel veel tijd en moeite gekost, en nog eens in de zoveel tijd stort ik in, ben ik angstig en stel ik mezelf de vraag waarom ik?
Dus nee, ik vergeef het de dader niet, zou niet weten waarom ik hem zou moeten vergeven wat hij mij heeft aangedaan.
Ik ben niet gelovig en ik moet ook gewoon zelf boete doen voor mijn zonden.

En Nee ik kan mijn kinderen niet voor alles beschermen, maar probeer het wel zo goed mogenlijk als ik kan zonder daarin door te slaan.
Maar ik weet wel dat als de buurman een veroordeelde pedofiel is ik mijn dochters daar niet gezellig laat spelen.
Dat is dan een beetje de kat op het spek binden.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:00:36 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71834470
Ik kan me uitstekend voorstellen dat je de dader van het delict waarvan jij slachtoffer bent geworden niet kan vergeven, en het is zeer spijtig dat het op die manier een stempel op je leven heeft moeten drukken. Maar betekent dat dat we als maatschappij mensen die - God mag weten om welke reden - een misstap hebben begaan, de rest van hun leven te blijven straffen? Vergelding vormt maar een zeer beperkt gedeelte van ons strafrechtsstelsel, en niet zonder reden. Ik heb niet het idee dat het slachtoffer er veel mee is geholpen dat de dader de rest van diens leven op diens wandaden zal worden aangekeken.

Bovendien, stel, je brengt je kinderen naar school in je auto, en op één ongelukkig moment kijk je even niet uit; een peuter loopt voor je auto en is op slag dood. Een afschuwelijk drama, maar het kan elke automobilist gebeuren. Zou je willen dat de rest van je leven je buren kunnen zien dat door jouw toedoen een kind is gedood? Dat vriendjes en vrioendinnetjes niet bij jou thuis mogen komen, omdat jij zo nochalant bent? Dat buren hun kinderen abrupt van de straat af trekken als jij de sleutel in je contact steekt? Naar een dergelijke maatschappij ga je toe zodra je ieders strafblad maar op straat rond laat slingeren.
pi_71835184
Volgens mij is 'consensueel' trouwens geen Nederlands woord, maar een weerzinwekkend anglicisme.
pi_71835214
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:58 schreef Fascination het volgende:

[..]

Precies, wat is de leeftijdscategorie? Rond mijn 13/14 had ik al wel seksuele gevoelens, maar ik gok dat ze wat jongere kinderen bedoelen.

Het lijkt mij overigens niet dat kinderen voor hun puberteit seksuele gevoelens ervaren.
ik wel hoor...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:49:51 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71835862
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:00 schreef Reya het volgende:
Ik kan me uitstekend voorstellen dat je de dader van het delict waarvan jij slachtoffer bent geworden niet kan vergeven, en het is zeer spijtig dat het op die manier een stempel op je leven heeft moeten drukken. Maar betekent dat dat we als maatschappij mensen die - God mag weten om welke reden - een misstap hebben begaan, de rest van hun leven te blijven straffen? Vergelding vormt maar een zeer beperkt gedeelte van ons strafrechtsstelsel, en niet zonder reden. Ik heb niet het idee dat het slachtoffer er veel mee is geholpen dat de dader de rest van diens leven op diens wandaden zal worden aangekeken.

Bovendien, stel, je brengt je kinderen naar school in je auto, en op één ongelukkig moment kijk je even niet uit; een peuter loopt voor je auto en is op slag dood. Een afschuwelijk drama, maar het kan elke automobilist gebeuren. Zou je willen dat de rest van je leven je buren kunnen zien dat door jouw toedoen een kind is gedood? Dat vriendjes en vrioendinnetjes niet bij jou thuis mogen komen, omdat jij zo nochalant bent? Dat buren hun kinderen abrupt van de straat af trekken als jij de sleutel in je contact steekt? Naar een dergelijke maatschappij ga je toe zodra je ieders strafblad maar op straat rond laat slingeren.
Uiteraard kunnen er altijd nare dingen gebeuren, een van de kinderen kan ook ernstig ziek worden, sommige zaken heb je gewoonweg niet in de hand.
Maar dat betekend niet dat je ze dan maar niet moet beschermen.
Daarbij is jouw voorbeeld een ongeluk, een penis ( of welk lichaamsdeel dan ook) in een kind stoppen is geen ongeluk, dat is een bewuste aktie.

En het zou mij zeker wel helpen als ik zou weten dat mijn dader in de gaten wordt gehouden inplaats van nu in een walhalla (Phillepijnen) leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 13-08-2009 01:52:41 ]
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 00:54:27 #247
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71837413
tvp
:')
pi_71838608
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Eerder heb ik al gemotiveerd dat een afweging per geval maken altijd het meest wenselijk is, maar dat dat in dat geval ook bijzonder lastig is, aangezien ik betwijfel of het onderscheid tussen consensuele en non-consensuele seks bij een relatie tussen een kind en een volwassene goed en wel te maken valt.
Dat is dus ook mijn standpunt waar het de praktijk betreft. In theorie kan de situatie naar mijn idee zeker consensueel zijn, maar in de praktijk is die afweging vrijwel niet, zo niet onmogelijk, te maken. En de risico's zijn dusdanig groot dat je ze gewoonweg niet moet willen lopen (als rechtsorde).
pi_71842920
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 02:22 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn standpunt waar het de praktijk betreft. In theorie kan de situatie naar mijn idee zeker consensueel zijn, maar in de praktijk is die afweging vrijwel niet, zo niet onmogelijk, te maken. En de risico's zijn dusdanig groot dat je ze gewoonweg niet moet willen lopen (als rechtsorde).
Dat is mijn standpunt dus ook. In de praktijk zitten er te veel haken en ogen aan sex tussen een kind en een volwassene, maar dat wil nog niet zeggen dat het per definitie fout of verwerpelijk is.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:14:35 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71843212
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:24 schreef Isegrim het volgende:
Volgens mij is 'consensueel' trouwens geen Nederlands woord, maar een weerzinwekkend anglicisme.
Het is een wat ongebruikelijk woord, maar na enige beraadslaging van de universitaire verzameling woordenboeken ben ik tot de conclusie gekomen dat het een correcte term is, doch wat in onbruik geraakt en vooral van toepassing in de juridische sfeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')