Troll, niet op ingaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef Ghazi het volgende:
OPVALLEND dat de users met het bedenkelijke atheistische allooi om 'nuance' vragen om kinderseks op de een of ander manier te rechtvaardigen.
en iets meer uitleg vond je ook zo wat he?quote:Op maandag 10 augustus 2009 06:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Toch vreemd dat een 'ervaringsdeskundige' die het lekker vond en nu verder helemaal geen problemen er mee heeft straal genegeerd wordt....
Zal wel niet in de discussie passen.
Zo uit mijzelf zonder dat iemand er om vraagt... neuh...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
en iets meer uitleg vond je ook zo wat he?
En necrofilie en zoöfilie? zijn dat dan ook geen geesteziektes?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:01 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als een pedoseksualiteit een geestesziekte is, zijn homoseksualiteit en heteroseksualiteit dat ook.
Nee. Dat zijn natuurlijke variaties die ook in de dierenwereld wijdverbreid voorkomen. Alleen dat wij iets naar of walgelijk vinden, betekent nog niet dat het een teken van een geestesziekte is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
En necrofilie en zoöfilie? zijn dat dan ook geen geesteziektes?
verkrachten gebeurd ook in de dierenwereld, is dat dan ook goed te keuren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn natuurlijke variaties die ook in de dierenwereld wijdverbreid voorkomen. Alleen dat wij iets naar of walgelijk vinden, betekent nog niet dat het een teken van een geestesziekte is.
Dat iets geen geestesziekte is, betekent nog niet dat het meteen goedkeurenswaardig is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
verkrachten gebeurd ook in de dierenwereld, is dat dan ook goed te keuren?
Ah, dus als het lijkt alsof een groep mannetjeseenden een vrouwtjeseend doodverkrachten met bloed en al, dan lijkt dat maar zo, dan is het niet zo....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat iets geen geestesziekte is, betekent nog niet dat het meteen goedkeurenswaardig is.
En verkrachting is zeer zeldzaam in de dierenwereld. Het vrouwtje bepaalt of er geneukt wordt. Dat het er soms uitziet als verkrachting is een ander verhaal.
Ik zeg toch niet dat het niet bestaat? Ik zeg dat het zeer zeldzaam is. En dat verkrachtingsgedrag bij eenden schijnt alleen voor te komen bij standseenden die elke dag volgepropt worden met oud brood, niet bij wilde eenden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ah, dus als het lijkt alsof een groep mannetjeseenden een vrouwtjeseend doodverkrachten met bloed en al, dan lijkt dat maar zo, dan is het niet zo....
Laat necrofilie nou uitgerekend bij eenden goed gedocumenteerd zijn.quote:Denk ( weet haast wel zeker aangezien ik kleindierenverzorging gestudeerd heb) dat verkrachting in de dierenwereld vaker voorkomt dan sex met doden en sex met andere soorten.
Dat doet er wel toe wanneer je wilt bepalen of iets een geestesziekte is of niet. En daar hebben we het hier over.quote:Maar dat doet er ook niet toe, het gaat om het effect wat het heeft op de slachtoffers en dat zijn in dit geval mensen.
Wat er dan in het dierenrijk gebeurd doet er dus ook niet toe.
Ik heb het ook meegemaakt, en er nooit negatieve gedachten over gehad. Ik vond het zelfs lekker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef snakelady het volgende:
Ik ben zelf slachtoffer, weet dus hoe het is als een volwassene misbruik maakt van je en je eigenlijk je kinderjaren ontneemt.
Ik heb hier ook veel psychische problemen aan overgehouden, vertrouwde mannen niet, die willen toch alleen maar mijn lichaam, meer niet.
Gelukkig weet ik nu beter maar het was voor mij heel erg moeilijk om hier mee om te gaan.
Was dat niet diezelfde homo die op de pijnbank bij Bimbo's en Boerka's zat?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:51 schreef Mylene het volgende:
In de Revu staat een artikel van die Bosschenaar die wordt verdacht van ontucht met kinderen. Er staat ook een commentaar bij van Gert van Hekma, docent homostudies aan de Universiteit van Amsterdam.
Even op artikel klikken en uitvergroten.
[ afbeelding ]
Nu staat er 'mensen gaan er aan voorbij dat kinderen ook seksuele gevoelens hebben'. Ik geloof best dat kinderen seksuele gevoelens hebben. Alleen niet dat het automatisch inhoudt dat ze dan met volwassen mensen seks willen hebben. Ik denk eerder aan doktertje willen spelen met leeftijdsgenoten.
Wat vinden jullie?
Daar kan ik geen algemeen geldende uitspraak over doen. Dat verschilt per geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:20 schreef Reya het volgende:
Maar vind je seksuele contacten tussen kinderen en volwassenen ook acceptabel, Isegrim?
Op welke gronden zou je dan willen oordelen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar kan ik geen algemeen geldende uitspraak over doen. Dat verschilt per geval.
Dat laat ik liever aan de betrokkenen over.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Op welke gronden zou je dan willen oordelen?
En wie zijn de betrokkenen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat laat ik liever aan de betrokkenen over.
Het idee bij kinderen is juist dat ze niet handelingsbekwaam zijn; je kunt niet van een kind van acht verwachten om aan te geven of seksuele handelingen met een volwassene al dan niet consensueel zijn geweest, en om oprecht zich uit te spreken over hun verdere gevoelens daarbij. Zelfs bij volwassenen is daar lang niet altijd sprake van, en kinderen vormen dan wel een bijzonder kwetsbare groep.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De belangrijkste betrokkene lijkt mij het kind in kwestie.
Veel kinderen zijn daartoe prima in staat, andere niet. Niet veel anders dan bij volwassenen. Daarom doe ik liever geen algemene uitspraken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Het idee bij kinderen is juist dat ze niet handelingsbekwaam zijn; je kunt niet van een kind van acht verwachten om aan te geven of seksuele handelingen met een volwassene al dan niet consensueel zijn geweest, en om oprecht zich uit te spreken over hun verdere gevoelens daarbij. Zelfs bij volwassenen is daar lang niet altijd sprake van, en kinderen vormen dan wel een bijzonder kwetsbare groep.
Dat kan, maar de meerderheid heeft er wel problemen mee op latere leeftijd, dus het is het risico niet waard lijkt me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb het ook meegemaakt, en er nooit negatieve gedachten over gehad. Ik vond het zelfs lekker.
1-1?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |