abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71752258
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:18 schreef Ghazi het volgende:
OPVALLEND dat de users met het bedenkelijke atheistische allooi om 'nuance' vragen om kinderseks op de een of ander manier te rechtvaardigen.
Troll, niet op ingaan.
pi_71781986
Gisteren wezen zwemmen met mijn dochter en een paar buurmeisjes; wat me het meest opvalt is dat veel ouders so hysterisch doen over een bloot kind. Ik kleed mijn dochter gewoon uit op het strand en ze loopt alleen in een broekje (niet omdat ze niet bloot mag van mij maar omdat ze nog niet zindelijk is, blijft toch iets minder fris als ze ineens gaat staan poepen in het water )

De meeste meisjes hebben al zwemkleren aan wanneer ze naar het strand gaan en zelfs de kleinste hebben vaak al een badpak of bikini aan. Werkelijk té treurig om te zien, dat zulke kleine kinderen al geleerd wordt dat ze zich moeten schamen voor sommige delen van hun lichaam (want het moet tenslotte bedekt worden!) en je merkt aan sommige kids van 3-4 jaar al dat de aangeleerde schaamte vol aan het werk is (uitkleden achter een handdoekje etc)

Mensen roepen allemaal dat "kinderen hun onschuld moeten bewaren en lekker kind moeten kunnen zijn" maar dan niet zoals kinderen van nature graag doen natuurlijk - want bloot is vies.

Stelletje hypocrieten
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71784517
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 06:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Toch vreemd dat een 'ervaringsdeskundige' die het lekker vond en nu verder helemaal geen problemen er mee heeft straal genegeerd wordt....

Zal wel niet in de discussie passen.
en iets meer uitleg vond je ook zo wat he?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_71795421
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:25 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

en iets meer uitleg vond je ook zo wat he?
Zo uit mijzelf zonder dat iemand er om vraagt... neuh...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:52:27 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71798226
Ik reageer even zonder de rest gelezen te hebben.

Ik ben zelf slachtoffer, weet dus hoe het is als een volwassene misbruik maakt van je en je eigenlijk je kinderjaren ontneemt.
Ik heb hier ook veel psychische problemen aan overgehouden, vertrouwde mannen niet, die willen toch alleen maar mijn lichaam, meer niet.
Gelukkig weet ik nu beter maar het was voor mij heel erg moeilijk om hier mee om te gaan.

Nu heb ik zelf 2 dochtertjes, ben doodsbang dat hun het ooit zal overkomen, de oudste is 4 jaar en heeft soms al wat vragen, waarom ze zelf een plassertje heeft en jongens een piemeltje bv.
Dit is nieuwsgierigheid voor het lichaam, dat hoort erbij, dat is niet sexueel ( tenminste niet zoals volwassenen het ervaren) dat is ontdekken van het eigen lichaam.
Een kind hoort dit te doen zonder "hulp" van een volwassene.
Laat een kind/jonge vrouwe/jonge man eerst hun eigen lichaam goed ontdekken voor het te (moeten) delen met een ander.

Een pedo heeft echt geen se.x met kinderen voor de behoefte van het kind, dat is een kutsmoesje, het is puur voor zijn eigen sexuele driften.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:12:39 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71798828
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:01 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als een pedoseksualiteit een geestesziekte is, zijn homoseksualiteit en heteroseksualiteit dat ook.
En necrofilie en zoöfilie? zijn dat dan ook geen geesteziektes?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_71798957
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

En necrofilie en zoöfilie? zijn dat dan ook geen geesteziektes?
Nee. Dat zijn natuurlijke variaties die ook in de dierenwereld wijdverbreid voorkomen. Alleen dat wij iets naar of walgelijk vinden, betekent nog niet dat het een teken van een geestesziekte is.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:38:05 #208
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71799692
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn natuurlijke variaties die ook in de dierenwereld wijdverbreid voorkomen. Alleen dat wij iets naar of walgelijk vinden, betekent nog niet dat het een teken van een geestesziekte is.
verkrachten gebeurd ook in de dierenwereld, is dat dan ook goed te keuren?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:42:55 #209
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71799846
Overigens merk ik ook wel neveneffecten van het doorslaan, zoals mijn man die wel eens met onze dochters in bad gaan, sommige vinden dat ook not don, terwijl een moeder wel gewoon met haar kinderen in bad kan gaan.
Een bikini voor kleine meisjes vind ik afschuwelijk om te zien, dat ding zit toch niet lekker voor zo'n hummeltje, doe dan een badpakje of alleen een broekje aan.

Wat ik wel weet is dat ik van begin af aan al wist dat wat mij overkwam niet goed was, dat ik me er niet fijn bij voelde en erg dubbele gevoelens had.

Nogmaals, laat een kind eerst het eigen lichaam sexueel ontdekken als hij of zij daar behoefte aan heeft, voor echte sex met een ander is nog tijd genoeg.
Een kind heeft geen sex nodig om normaal te kunnen functioneren, een kind dat wel sex heeft gehad heeft vaker wel moeite om normaal te functioneren.
Bij mij uitte het zich in onhandelbaar gedrag.

Lichamelijk contact is wel belangrijk voor een kind, maar dat is niet sexueel.
pi_71800345
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

verkrachten gebeurd ook in de dierenwereld, is dat dan ook goed te keuren?
Dat iets geen geestesziekte is, betekent nog niet dat het meteen goedkeurenswaardig is.

En verkrachting is zeer zeldzaam in de dierenwereld. Het vrouwtje bepaalt of er geneukt wordt. Dat het er soms uitziet als verkrachting is een ander verhaal.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:11:51 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71800872
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat iets geen geestesziekte is, betekent nog niet dat het meteen goedkeurenswaardig is.

En verkrachting is zeer zeldzaam in de dierenwereld. Het vrouwtje bepaalt of er geneukt wordt. Dat het er soms uitziet als verkrachting is een ander verhaal.
Ah, dus als het lijkt alsof een groep mannetjeseenden een vrouwtjeseend doodverkrachten met bloed en al, dan lijkt dat maar zo, dan is het niet zo....

Denk ( weet haast wel zeker aangezien ik kleindierenverzorging gestudeerd heb) dat verkrachting in de dierenwereld vaker voorkomt dan sex met doden en sex met andere soorten.

Maar dat doet er ook niet toe, het gaat om het effect wat het heeft op de slachtoffers en dat zijn in dit geval mensen.
Wat er dan in het dierenrijk gebeurd doet er dus ook niet toe.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:14:44 #212
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71800951
Geestesziekte is ook een wat vage term; pedofilie valt nog het best te classificeren als een (vaak aangeboren) afwijking, in de zin van dat de seksuele voorkeur afwijkt van de maatschappelijke norm, én van wat algemeen wenselijk wordt geacht. Dat kan zich vervolgens uiten in een handicap (de drang tot seksuele handelingen met kinderen wordt dermate groot dat ofwel dwangopname volgt (al dan niet getriggerd door ontuchtige handelingen), ofwel dat de persoon in kwestie zichzelf dermate moet beperken dat diegene niet meer volwaardig maatschappelijk kan functioneren. Mensen die pedofilie als handicap hebben, hebben het per definitie ook als afwijking, maar niet noodzakelijk vice versa, en vermoedelijk blijft bij een groot deel van de pedofielen de aandrang c.q. voorkeur enkel latent aanwezig.
pi_71800986
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ah, dus als het lijkt alsof een groep mannetjeseenden een vrouwtjeseend doodverkrachten met bloed en al, dan lijkt dat maar zo, dan is het niet zo....
Ik zeg toch niet dat het niet bestaat? Ik zeg dat het zeer zeldzaam is. En dat verkrachtingsgedrag bij eenden schijnt alleen voor te komen bij standseenden die elke dag volgepropt worden met oud brood, niet bij wilde eenden.
quote:
Denk ( weet haast wel zeker aangezien ik kleindierenverzorging gestudeerd heb) dat verkrachting in de dierenwereld vaker voorkomt dan sex met doden en sex met andere soorten.
Laat necrofilie nou uitgerekend bij eenden goed gedocumenteerd zijn.
quote:
Maar dat doet er ook niet toe, het gaat om het effect wat het heeft op de slachtoffers en dat zijn in dit geval mensen.
Wat er dan in het dierenrijk gebeurd doet er dus ook niet toe.
Dat doet er wel toe wanneer je wilt bepalen of iets een geestesziekte is of niet. En daar hebben we het hier over.

En in feite is verkrachting in dit topic überhaupt niet van belang. Het staat buiten kijf dat verkrachting een zeer traumatische ervaring kan zijn. Maar niet elk seksueel contact tussen een kind en een volwassene is direct verkrachting of misbruik.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20:17 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71801143
Maar vind je seksuele contacten tussen kinderen en volwassenen ook acceptabel, Isegrim?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20:24 #215
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_71801149
ik kan me herrineren dat vanaf ik een jaar of 11 was, ik en mijn vrienden droomden over sex met bepaalde vrouwen van 18+
pi_71801231
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef snakelady het volgende:
Ik ben zelf slachtoffer, weet dus hoe het is als een volwassene misbruik maakt van je en je eigenlijk je kinderjaren ontneemt.
Ik heb hier ook veel psychische problemen aan overgehouden, vertrouwde mannen niet, die willen toch alleen maar mijn lichaam, meer niet.
Gelukkig weet ik nu beter maar het was voor mij heel erg moeilijk om hier mee om te gaan.
Ik heb het ook meegemaakt, en er nooit negatieve gedachten over gehad. Ik vond het zelfs lekker.

1-1?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:24:40 #217
243180 AlfrekJodokusZak
is niet zo vrolijk
pi_71801317
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:51 schreef Mylene het volgende:
In de Revu staat een artikel van die Bosschenaar die wordt verdacht van ontucht met kinderen. Er staat ook een commentaar bij van Gert van Hekma, docent homostudies aan de Universiteit van Amsterdam.

Even op artikel klikken en uitvergroten.

[ afbeelding ]

Nu staat er 'mensen gaan er aan voorbij dat kinderen ook seksuele gevoelens hebben'. Ik geloof best dat kinderen seksuele gevoelens hebben. Alleen niet dat het automatisch inhoudt dat ze dan met volwassen mensen seks willen hebben. Ik denk eerder aan doktertje willen spelen met leeftijdsgenoten.

Wat vinden jullie?
Was dat niet diezelfde homo die op de pijnbank bij Bimbo's en Boerka's zat?
pi_71801552
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:20 schreef Reya het volgende:
Maar vind je seksuele contacten tussen kinderen en volwassenen ook acceptabel, Isegrim?
Daar kan ik geen algemeen geldende uitspraak over doen. Dat verschilt per geval.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:54:36 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71802369
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar kan ik geen algemeen geldende uitspraak over doen. Dat verschilt per geval.
Op welke gronden zou je dan willen oordelen?
pi_71802425
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Op welke gronden zou je dan willen oordelen?
Dat laat ik liever aan de betrokkenen over.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:01:02 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71802583
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat laat ik liever aan de betrokkenen over.
En wie zijn de betrokkenen?
pi_71803740
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:01 schreef Reya het volgende:

[..]

En wie zijn de betrokkenen?
De belangrijkste betrokkene lijkt mij het kind in kwestie.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:41:40 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71803899
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De belangrijkste betrokkene lijkt mij het kind in kwestie.
Het idee bij kinderen is juist dat ze niet handelingsbekwaam zijn; je kunt niet van een kind van acht verwachten om aan te geven of seksuele handelingen met een volwassene al dan niet consensueel zijn geweest, en om oprecht zich uit te spreken over hun verdere gevoelens daarbij. Zelfs bij volwassenen is daar lang niet altijd sprake van, en kinderen vormen dan wel een bijzonder kwetsbare groep.
pi_71804580
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Het idee bij kinderen is juist dat ze niet handelingsbekwaam zijn; je kunt niet van een kind van acht verwachten om aan te geven of seksuele handelingen met een volwassene al dan niet consensueel zijn geweest, en om oprecht zich uit te spreken over hun verdere gevoelens daarbij. Zelfs bij volwassenen is daar lang niet altijd sprake van, en kinderen vormen dan wel een bijzonder kwetsbare groep.
Veel kinderen zijn daartoe prima in staat, andere niet. Niet veel anders dan bij volwassenen. Daarom doe ik liever geen algemene uitspraken.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:25:24 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_71805265
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb het ook meegemaakt, en er nooit negatieve gedachten over gehad. Ik vond het zelfs lekker.

1-1?
Dat kan, maar de meerderheid heeft er wel problemen mee op latere leeftijd, dus het is het risico niet waard lijkt me.

Nogmaals, een kind heeft geen sexuele contacten nodig om normaal te kunnen functioneren, in 99 van de 100 gevallen zal het kind juist niet normaal kunnen functioneren als het op jonge leeftijd sexuele contacten heeft gehad met een volwassenen.

Overigens ben jij een man, het is bewezen dat een jongen die ( meestal wel al boven de 10 jaar) sexuele contacten heeft gehad met een volwassen vrouw minder kans heeft er trauma's aan over te houden dan waneer een kind ( zowel jongens als meisjes) sexuele contacten hebben heeft met een volwassen man.

Mijn man was 12 jaar toen hij zijn maagdelijkheid verloor aan een vrouw van 18, ook geen gezonde relatie maar ook geen trauma's gelukkig.
Maar hij is er ook niet blij mee, puur omdat hij geen idee had waar hij mee bezig was en er daarom ook niet echt van kon genieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')