abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71632998
In de Revu staat een artikel van die Bosschenaar die wordt verdacht van ontucht met kinderen. Er staat ook een commentaar bij van Gert van Hekma, docent homostudies aan de Universiteit van Amsterdam.

Even op artikel klikken en uitvergroten.

Nu staat er 'mensen gaan er aan voorbij dat kinderen ook seksuele gevoelens hebben'. Ik geloof best dat kinderen seksuele gevoelens hebben. Alleen niet dat het automatisch inhoudt dat ze dan met volwassen mensen seks willen hebben. Ik denk eerder aan doktertje willen spelen met leeftijdsgenoten.

Wat vinden jullie?
pi_71633097
Tsja, hier kan ik totaal geen uitspraak over doen...wat is zijn definitie van kinderen? Als die jonger dan 18 is begrijp ik hem volledig, is het jonger dan 6 dan frons ik toch wel een beetje.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:55:35 #3
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71633099
Ik denk dat er genoeg kinderen zijn die fantaseren over volwassen geslachtsorganen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71633182
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:55 schreef starla het volgende:
Tsja, hier kan ik totaal geen uitspraak over doen...wat is zijn definitie van kinderen? Als die jonger dan 18 is begrijp ik hem volledig, is het jonger dan 6 dan frons ik toch wel een beetje.
Precies, wat is de leeftijdscategorie? Rond mijn 13/14 had ik al wel seksuele gevoelens, maar ik gok dat ze wat jongere kinderen bedoelen.

Het lijkt mij overigens niet dat kinderen voor hun puberteit seksuele gevoelens ervaren.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:58:49 #5
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_71633192
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:55 schreef Verlicht het volgende:
Ik denk dat er genoeg kinderen zijn die fantaseren over volwassen geslachtsorganen.
Welke categorie kinderen? Vanaf een jaar of 12 kan ik erin komen. Het sukt komt op mij toch iets teveel over als preken voor eigen parochie.

Met die titel "Pedo's zijn de Joden van 2010" kan ik het wel enigszins eens zijn. Ik keur elk contact met een minderjarige af, maar er wordt mijns inziens te snel en te makkelijk voorbij gegaan aan de ellende die het meebrengt voor de persoon die de pedosexuele gevoelens heeft - indien hij die gevoelens uiteraard niet in praktijk brengt. Dat is een aangeboren afwijking die me vreselijk lijkt om te hebben.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:03:54 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71633341
ik vind pedo's vergelijken met de jodenvervolging eigenlijk best buitenproportioneel, het zijn outcasts van de maatschappij, niet meer niet minder. Het feit dat kinderen sexuele gevoelens hebben rechtvaardigt geenzins het penetreren van een baby/kind door een volwassene
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71633380
Ik denk kinderen die de secundaire geslachtskenmerken nog niet ontwikkeld hebben, jonger dan 12 jaar
pi_71633424
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:58 schreef BVO het volgende:

[..]

Welke categorie kinderen? Vanaf een jaar of 12 kan ik erin komen. Het sukt komt op mij toch iets teveel over als preken voor eigen parochie.

Met die titel "Pedo's zijn de Joden van 2010" kan ik het wel enigszins eens zijn. Ik keur elk contact met een minderjarige af, maar er wordt mijns inziens te snel en te makkelijk voorbij gegaan aan de ellende die het meebrengt voor de persoon die de pedosexuele gevoelens heeft - indien hij die gevoelens uiteraard niet in praktijk brengt. Dat is een aangeboren afwijking die me vreselijk lijkt om te hebben.
Inderdaad er is echt een heksenjacht gaande jegens pedo's, maar dat komt ook omdat alleen pedo's die in de fout zijn gegaan worden belicht. Ik ken er verder ook geen in mijn omgeving of zo. De taboesfeer moet worden doorbroken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:22:54 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_71633909
Ik denk dat er best kinderen zijn die sex willen met een volwassene. Ik denk alleen dat de meeste kinderen het niet willen of het niet weten en zich makkelijk laten omlullen. Verder denk ik dat veel schade aan de kinderziel veroorzaakt word door de negatieve reacties op "misbruik" door de omgeving waardoor kinderen die geen trauma oplopen na sex met een volwassenen, dit alsnog krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:26:28 #10
pi_71634029
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:58 schreef Fascination het volgende:
.

Het lijkt mij overigens niet dat kinderen voor hun puberteit seksuele gevoelens ervaren.
Ik weet dat ik als kind wel eens een stijve plasser had, maar daar had ik idd geen sexuele gevoelens bij. Dat begon rond mijn 11e.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_71634035
die taboesfeer is er niets voor niets

pedofilie is wel een geestesziekte. vooral die verzameldrang is grappig. eens in de zoveel tijd word er weer zo'n gast met 100.000 plaatjes gepakt.
pi_71634053
Kinderen ontwikkelen hun geslachtsdriften al op twee jarige leeftijd. Maar dat kan iedere pedagoog je vertellen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:27:46 #13
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_71634078
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:26 schreef Synthesist het volgende:
die taboesfeer is er niets voor niets

pedofilie is wel een geestesziekte. vooral die verzameldrang is grappig. eens in de zoveel tijd word er weer zo'n gast met 100.000 plaatjes gepakt.
Ik weet niet of biologisch pedofilie (dat is toch zonder in praktijk brengen??) zoveel afwijkt van heterofilie en homofilie. Het is een ziekte omdat de uitwerking ervan (terecht) als negatief wordt ervaren, of het biologisch gezien ook een ziekte is betwijfel ik.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:35:31 #14
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_71634340
Ik ken iemand die me eens vertelde dat ze, toen ze een jaar of 7 was, graag seks had gewild met een volwassen man.
Ja, behalve soms.
pi_71634396
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:35 schreef Grimbert het volgende:
Ik ken iemand die me eens vertelde dat ze, toen ze een jaar of 7 was, graag seks had gewild met een volwassen man.
Als kind wil je ook de plaats in nemen van je vader of moeder op een bepaalde leeftijd. Dat is volkomen normaal.
pi_71634611
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:03 schreef Re het volgende:
ik vind pedo's vergelijken met de jodenvervolging eigenlijk best buitenproportioneel
Dit dus. Het is massahysterie, geen uitroeiing.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71634672
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef BVO het volgende:

[..]

Ik weet niet of biologisch pedofilie (dat is toch zonder in praktijk brengen??) zoveel afwijkt van heterofilie en homofilie. Het is een ziekte omdat de uitwerking ervan (terecht) als negatief wordt ervaren, of het biologisch gezien ook een ziekte is betwijfel ik.
Op die manier kun je over álle ziekten twijfelen of het wel een ziekte is. Iets wordt pas een ziekte als wij zeggen dat het een ziekte is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71635661
quote:
Ik herinner mij nog wel dat ik als kind (jaar of 8 schat ik) erover fantaseerde, waaronder over volwassenen. Maar in hoeverre dat werd ingegeven door seksuele drang weet ik niet en betwijfel ik ook. Mogelijk werd het puur ingegeven door interesse als gevolg van iets hebben gezien op de televisie bijvoorbeeld.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:22:12 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71635798
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:27 schreef BVO het volgende:

[..]

het is vooralsnog een maatschappelijk gemaakte ziekte
pi_71635818
quote:
Maar wat als haar wens in vervulling was gegaan? Therapie tot haar vijftigste...
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:25:10 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71635887
Het belangrijkste lijkt me dat je pas na een bepaalde leeftijd het verschil tussen fantasie en werkelijkheid pas echt door hebt...iedere volwassene heeft seksuele fantasien die je nooit ten uitvoer brengt. Kinderen moeten tegen zichzelf beschermd worden tot ze dat onderscheid hebben leren maken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:25:25 #22
pi_71635894
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:22 schreef Drubidu het volgende:

[..]

Maar wat als haar wens in vervulling was gegaan? Therapie tot haar vijftigste...
Omdat ze kreeg waar ze om vroeg of omdat mamma haar een complex had aangepraat?
pi_71635954
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:22 schreef Drubidu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar de vraag is dan wat daarvan nu de exacte oorzaak zou zijn. Papierversnipperaar wijst hierboven al op de traumatiserende werking die zou kunnen voortvloeien vanuit de maatschappelijke aversie.
pi_71635970
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:17 schreef servus_universitas het volgende:
Ik herinner mij nog wel dat ik als kind (jaar of 8 schat ik) erover fantaseerde, waaronder over volwassenen. Maar in hoeverre dat werd ingegeven door seksuele drang weet ik niet en betwijfel ik ook. Mogelijk werd het puur ingegeven door interesse als gevolg van iets hebben gezien op de televisie bijvoorbeeld.
Dit.

Ik fantaseerde er ook over toen ik een jaar of 8 was, maar ik wilde het niet daadwerkelijk dóen. Ik was gewoon enorm geinteresseerd in het hele gebeuren. Het leek ook totaal niet op hoe je als volwassene over seks fantaseert. Het had een hoog later-als-ik-groot-ben gehalte.
pi_71635986
Het gevaar is natuurlijk dat kinderen nog niet echt een eigen mening hebben. Die vinden vaak wat degene waar ze tegenop kijken (volwassenen) ook vinden. Achteraf komt dan het besef dat ze het niet gewild hebben met de psychologische gevolgen van dien.
Daarom moeten kinderen gewoon preventief beschermend worden en mensen die pedoseksuele gevoelens hebben, heel sneu, maar hou ze voor je.
know'm sayin?
word? word.
pi_71636095
quote:
Hoe dan? Een kind is nog niet geslachtsrijp op die leeftijd,
pi_71636198
In dat kader is het boek 'Jongens over vriendschap en seks met mannen' van Theo Sandfort een aanrader (alleen in bibliotheken nog te krijgen bij mijn weten). Nog uit de tijd dat pedoseksualiteit niet gelijkstond aan Dutroux en dat pedoseksuelen in Rondom 10 konden komen zonder de dag erna gelyncht te worden.

Praat later ff inhoudelijk mee, nu geen tijd voor.
pi_71636283
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:28 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dit.

Ik fantaseerde er ook over toen ik een jaar of 8 was, maar ik wilde het niet daadwerkelijk dóen. Ik was gewoon enorm geinteresseerd in het hele gebeuren. Het leek ook totaal niet op hoe je als volwassene over seks fantaseert. Het had een hoog later-als-ik-groot-ben gehalte.
Inderdaad, het was zeer zeker niet een wens om het echt te beleven. Het was iets waar ik onschuldig mijn gedachten over liet gaan uit interesse. Ik zie het als een kinderlijke verwondering.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:40:52 #29
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_71636308
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:33 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hoe dan? Een kind is nog niet geslachtsrijp op die leeftijd,
Hoe?
Ze zei dat ze graag gepenetreerd had willen worden.
Ze is ook best wel seks verslaafd, misschien dat dat er ook enig verband mee heeft ofzo.
Ja, behalve soms.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:44:04 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71636400
maar slachtoffers zoals YvH hebben natuurlijk ook wel wat in gang gezet...
pi_71636445
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:40 schreef servus_universitas het volgende:
Inderdaad, het was zeer zeker niet een wens om het echt te beleven. Het was iets waar ik onschuldig mijn gedachten over liet gaan uit interesse. Ik zie het als een kinderlijke verwondering.
Ik werd er wel opgewonden van, maar in de fantasie was ik wel volwassen met borsten enzo. Net zoals ik wel verliefd (in de kinderversie natuurlijk) kon zijn op jongens van 20 maar dan fantaseerde dat ik dan ook zo oud was. Zoals het was, wou ik niks met ze. Ik denk dan ook dat het hoort bij de ontwikkeling, als een soort voorbereiding. Net zoals je bezig bent met wat voor beroep je later wil.
pi_71636460
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:28 schreef alors het volgende:
Daarom moeten kinderen gewoon preventief beschermend worden en mensen die pedoseksuele gevoelens hebben, heel sneu, maar hou ze voor je.
Het eerste ben ik zeker mee eens. De integriteit van een mens moet beschermd worden en dat begint juist bij de kwetsbaarheid van een kind. Maar met dat tweede ben ik het niet eens. Juist door het onderwerp in de taboesfeer te duwen ontstaat er een krampachtige situatie. Iets verzwijgen maakt niet dat het verdwijnt, hoe graag we dat ook willen. Er moet een goede balans komen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:07:26 #33
153506 Captain_Fabulous
pi_71637178
Er kan geen echte balans in zijn... toen ik nog geen kinderen had, kon ik over pedo's praten in theoretische zin. Nu ik zelf kinderen heb, kan ik alleen maar heel zwart-wit denken. Pedoseksualteit bestaat, en net als andere seksuele voorkeuren kiest niemand er bewust voor.
Maar, als papa sprekende, denk ik, dat is jammer voor ze, maar toch gewoon tegen de muur, dan wel levenslang vast. Echt levenslang dan wel.
pi_71637302
Als je kijkt hoe veel mensen op homo's reageren terwijl die niemand kwaad doen.... Pedoseksualiteit zal nooit geaccepteerd worden, en terecht.
pi_71637451
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het eerste ben ik zeker mee eens. De integriteit van een mens moet beschermd worden en dat begint juist bij de kwetsbaarheid van een kind. Maar met dat tweede ben ik het niet eens. Juist door het onderwerp in de taboesfeer te duwen ontstaat er een krampachtige situatie. Iets verzwijgen maakt niet dat het verdwijnt, hoe graag we dat ook willen. Er moet een goede balans komen.
Ik bedoel meer dat ze niet toegeven moeten aan die gevoelens. Ik vind zeker wel dat pedoseksualiteit als geaardheid bespreekbaar moet worden.

Op radio1 is 's morgens trouwens elke dag een kleine reportage te horen over pedoseksualiteit, over slachtoffers én daders: http://www.goedemorgennederland.kro.nl/series.aspx?id=222002
know'm sayin?
word? word.
pi_71637496
Ho, ho, met een balans bedoelde ik natuurlijk niet dat pedoseksualiteit geaccepteerd moet worden. Een pedofiel die zijn gevoelens in de praktijk brengt moet hard worden afgestraft.
pi_71637546
Jaja, we zijn het eens geloof ik
know'm sayin?
word? word.
pi_71637583
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:44 schreef Re het volgende:
maar slachtoffers zoals YvH hebben natuurlijk ook wel wat in gang gezet...
Heb je het nu over Yvonne van Hertum en noem je haar een slachtoffer?
pi_71637630
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er kan geen echte balans in zijn... toen ik nog geen kinderen had, kon ik over pedo's praten in theoretische zin. Nu ik zelf kinderen heb, kan ik alleen maar heel zwart-wit denken. Pedoseksualteit bestaat, en net als andere seksuele voorkeuren kiest niemand er bewust voor.
Maar, als papa sprekende, denk ik, dat is jammer voor ze, maar toch gewoon tegen de muur, dan wel levenslang vast. Echt levenslang dan wel.
Zo'n uitspraak bewijst maar weer eens dat sommige mensen elk gevoel voor nuance en rationeel denken kwijtraken zodra ze een kind de wereld op schoppen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:21:59 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_71637694
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo'n uitspraak bewijst maar weer eens dat sommige mensen elk gevoel voor nuance en rationeel denken kwijtraken zodra ze een kind de wereld op schoppen.
Helaas wel...maar kinderen zijn lastig, duur en nemen heel veel tijd in beslag. Zonder een aantal heel primitieve mechanismes zou geen gezin bij elkaar blijven.
pi_71637769
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je wilt hiermee toch niet de drogreden aanvoeren dat mensen die geen kinderen hebben eigenlijk niets over dit onderwerp mogen zeggen?
pi_71637798
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Helaas wel...maar kinderen zijn lastig, duur en nemen heel veel tijd in beslag. Zonder een aantal heel primitieve mechanismes zou geen gezin bij elkaar blijven.
Zou je dit nader kunnen uitleggen? Ik zie het verband niet namelijk.
pi_71637840
Ik keek maar wat graag naar de borsten van onze mooie indische juf toen ik een jaar of 8 was. Die droeg graag van die hippe flodderblousjes (het waren de eighties) en ze moest nogal eens bukken (we waren best klein toen ) en dan kon ik prima in haar decolleté loeren. Dat vond ik best lekker weet ik nog.

Dat is wel de enige seksuele herinnering uit die tijd waarbij volwassenen een rol speelde. Verder lag ik in gedachten wel eens met meisjes van mijn leeftijd in bed maar daar kuste ik alleen maar mee, zonder dat ik wist wat ik met dat stijve piemeltje moest doen.

Nee, het echte werk kwam toch met de puberteit. Toen kon het er mij niet wild genoeg aan toe gaan soms.
pi_71637871
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Helaas wel...maar kinderen zijn lastig, duur en nemen heel veel tijd in beslag.
Bedankt dat je mij er weer even aan herinnert waarom ik geen kinderen heb.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:39:07 #45
153506 Captain_Fabulous
pi_71638221
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:23 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je wilt hiermee toch niet de drogreden aanvoeren dat mensen die geen kinderen hebben eigenlijk niets over dit onderwerp mogen zeggen?
Je mag alles zeggen wat je wilt...ik weet alleen dat MIJN gevoelens tov mijn kinderen veel primitiever zijn nu ik ze heb, dan ik vroeger voor mogelijk had gehouden. That's all.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:40:05 #46
153506 Captain_Fabulous
pi_71638236
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bedankt dat je mij er weer even aan herinnert waarom ik geen kinderen heb.
Graag gedaan
pi_71638444
Het is ook een soort van trechterbeweging natuurlijk. De hele samenleving seksualiseert en (erger) pornoficeert, iedereen wordt blootgesteld aan een voortdurende kanonnade aan seks en seksgerelateerde onderwerpen en gaat daar ook onwillekeurig naar handelen. En als laatste escape roepen we in doodsnood MAAR NIET ONZE KINDEREN terwijl we het daar een beetje zelf naar gemaakt hebben.
Nu mag ongeveer alles maar pedo's moeten van de massa maar het liefst aan de hoogste boom worden opgeknoopt.

Het is het laatste taboe waar we ons met zijn allen aan vastklampen.

Beter zou het zijn als we onszelf op een breder terrein beperkingen oplegden, duidelijkere grenzen stelden. Dan was pedoseksualiteit gewoon een afwijking onder vele andere afwijkingen en hoefden we er misschien wat minder hysterisch mee omgaan.
pi_71638660
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:47 schreef Tartufo het volgende:
Het is ook een soort van trechterbeweging natuurlijk. De hele samenleving seksualiseert en (erger) pornoficeert, iedereen wordt blootgesteld aan een voortdurende kanonnade aan seks en seksgerelateerde onderwerpen en gaat daar ook onwillekeurig naar handelen. En als laatste escape roepen we in doodsnood MAAR NIET ONZE KINDEREN terwijl we het daar een beetje zelf naar gemaakt hebben.
Nu mag ongeveer alles maar pedo's moeten van de massa maar het liefst aan de hoogste boom worden opgeknoopt.

Het is het laatste taboe waar we ons met zijn allen aan vastklampen.

Beter zou het zijn als we onszelf op een breder terrein beperkingen oplegden, duidelijkere grenzen stelden. Dan was pedoseksualiteit gewoon een afwijking onder vele andere afwijkingen en hoefden we er misschien wat minder hysterisch mee omgaan.

Ja, inderdaad. Als we pijpen maar weer verbieden worden die arme pedo's tenminste weer met rust gelaten. Dat zou een hele verbetering zijn.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:54:38 #49
pi_71638661
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:47 schreef Tartufo het volgende:

Je spreekt jezelf tegen. Jouw ideeën over beperkingen zijn hysterisch.
pi_71638756
quote:

[..]

Precies, wat is de leeftijdscategorie? Rond mijn 13/14 had ik al wel seksuele gevoelens, maar ik gok dat ze wat jongere kinderen bedoelen.

Als klein kind vond ik het al spanned om sexuele voorlichting boekjes te bekijken bij de bibliotheek of in een playboy te bladeren bij een vriend.

Ik denk dat ik toen nog geen puber was, eerder een jaar of 10.

Volgens mij is dat wel redelijk normaal toch?
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')