abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2009 @ 07:19:31 #100
17061 mvt
blame Canada
pi_71614551
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 06:44 schreef Klonk het volgende:
en dat ze het druk kunnen hebben omdat ze informatie aan de reizigers verschaffen
Heeft een conductrice ooit tegen me gezegt.
"Wilt u dat ik mensen help of dat ik controleer?"

Was nog te jong om te antwoorden, maar stilletjes dacht ik toch wel dat vanuit de 1e klasse/bij de machinist je weinig mensen ziet en hun informatie kan verstrekken.
Ookal heb ik wel vaker gezegt tegen een conducteur (die ik zocht om een kaartje te kopen) dat ik ze altijd zoek bij de machinist of de 1e klas, grootste kans om ze te vinden.


Daarnaast blijf ik het wel raar vinden dat de Thalys wel 300 gaat rijden op de HSL, maar die AnsaldoNilfisk maar 250 doet
We were to understand there would be pie and punch?
pi_71614724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:33 schreef Crientj het volgende:
Ja, die boven de bruna.

Dat zijn nu 2 van die digitale dingen geworden. Echt niet mooi ;{
Serieus dat ze die nooit moeten vervangen op Utrecht. Het is te leuk om daarnaar te kijken

En nu maar eens proberen te gaan slapen, whoops
Ik heb dat ook gezien.

Die lcd's/plasma schermen zijn leuk als extra of voor kleinere stations. Maar als centrale hal aanwijzer in een hal zo groot als die van Utrecht of Den Haag zijn ze echt te klein. Van meer dan een paar meter is de tekst te klein om te lezen.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 09:08:01 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71615402
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 07:19 schreef mvt het volgende:
Daarnaast blijf ik het wel raar vinden dat de Thalys wel 300 gaat rijden op de HSL, maar die AnsaldoNilfisk maar 250 doet
NS LowSpeed vond het niet nodig om harder dan 250 te gaan, en treinen die maar 250 ipv 300 kunnen zijn nou eenmaal goedkoper
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71615644
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
pi_71615878
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Nou en? Denk je dat jij het verschil zou merken tussen 250 en 300? Denk je dat het in tijd veel uit zou maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:41:01 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71615927
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Voor zover mij bekend is dat omdat op het noordelijk gedeelte van de HSL er voorlopig met ERTMS Level 1 gereden gaat worden totdat de Traxxen + ICRm's daar niet meer nodig zijn.

Level 2, door de IVW vereist voor snelheden hoger dan 160, kunnen die Traxxen niet aan.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 10:04:04 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71616417
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef RubenK het volgende:
Nou, op nshispeed.nl staat dat the thalys pas NA rotterdam 300 gaat
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71616506
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:04 schreef dennistd het volgende:
Klopt, door de rede die james aangeeft. Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat de Thalys op het relatief korte stuk van Hoofddorp tot Rotterdam niet eens de 300 kan halen.
Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:15:42 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71616629
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:20:41 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71616724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien net wel. Maar het zou onevenredig veel energie kosten, voor hooguit 1 of 2 minuten winst.
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71617609
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:20 schreef Duvel het volgende:
Als je het zo bekijkt is die hele HSL overbodig.
Nee, ik had het hier alleen even over het stuk Schiphol - Rotterdam, en alleen over het verschil tussen 250 en 300. Je weet zelf dat er voor een snelheidstoename van 250 naar 300 veel meer extra energie nodig is dan voor een snelheidstoename van zeg 100 naar 150 km/h.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:15 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij zijn ze al met 300 door de Groene Harttunnel gegaan bij proefritten, dus zal wel meevallen...
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:31:37 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71618673
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ook met complete treinstellen ja? Ik dacht dat dat alleen met Taurussen gedaan was. Maar ik kan me vergissen he
De toegelaten maximumsnelheid van een ES64U2/4 is 230 km/h. De recordsnelheid is 357 km/h.

Voor zover mij bekend zijn die Groene Harttunnelritten gedaan met zowel Thalys als Traxx + Prio. Die Prio's zaten na een tijdlang nonstop testen wel barstensvol stof...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 12:06:31 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71619594
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:11:56 #113
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_71619730
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla

Trein ramt stootblok Maastricht Randwyck
Ja en op Radio 538 noemen ze dat station Randwiek, maar volgens spreek je het gewoon uit als Randwijk, maar wat is juist? Ooh en Veolia is gewoon bagger. Franse troep dus.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 12:20:17 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71619948
je spreekt het uit als Randwiek. 538 heeft gelijk (in dit geval dan)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71620201
En het zal wel een zacht tikje geweest zijn als er niemand gewond raakte en de trein op eigen houtje naar Blerick kon rijden Geramd klint natuurlijk wel toffer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71620220
Die zal vast wel te laat geremd hebben. ;o
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:47:03 #117
136283 knars
Teethgrinder
pi_71622202
harder tikje: ter hoogte van metrostation Spaklerweg (tussen Amstel en Duiverndrecht) rond het middaguur op de IC naar Nijmegen geknald. Op die plek kan het bijna geen ongeluk zijn.

edit:
Nee, waarschijnlijk geen ongeluk:
http://www.buurtleven.nl/nieuws/item/18058/Vrouw-onder-trein

[ Bericht 37% gewijzigd door knars op 05-08-2009 14:29:18 ]
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:24:29 #118
136283 knars
Teethgrinder
pi_71623234
vanochtend om 8:58 kwam in Utrecht op spoor 10 vanaf Cartesisuweg 14 bakjes SLT plezier binnensjokken; de 2608, 2409 en 2407. Hoop dat het een beetje gaat opschieten met die apparaten, ze rijden best lekker.
pi_71627333
quote:
Syntus nieuwe shirtsponsor De Graafschap

woensdag 05 augustus 2009 | 14:06 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 augustus 2009 | 16:41
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock

Centric wordt niet vervangen door Achterhoek op de shirt van De Graafschap, maar door Syntus. foto Theo Kock

DOETINCHEM - Vervoersmaatschappij Syntus wordt komend voetbalsiezoen de nieuwe shirtsponsor van De Graafschap.
Dat heeft De Graafschap woensdag bekendgemaakt. Beide partijen hebben een contract voor een jaar getekend met een optie voor meer jaren. Daarmee heeft de eerste divisionist twee dagen voor de seizoensopening een shirtsponsor gevonden. De naam Syntus prijkt straks op de voorkant van het shirt van De Graafschap.
Bron

Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
pi_71629489
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:
Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
Laat Veolia maar Sporting Portugal gaan sponsoren. Moeten tenslotte allebei kapotgeschopt en het land uit getrapt worden, dus dat komt goed uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:52:51 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71629905
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:05 schreef Brembo het volgende:

[..]

Bron

Vervoerders die voetbal gaan sponsoren, Veolia maar MVV, Cambuur en Groningen NS de rest van het land en FC Glanerbrug worden gesponsord door Duitsers .
Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:05:54 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71630198
Was hier al bekend dat de open dagen van de werkplaatsten Haarlem en Tilburg niet door gaan?
http://somda.nl/www/forum/7146/p221214/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:38:10 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71631055
Nee, dat wist ik niet. Ik wist niet eens dat die open dagen er waren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:40:33 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71631107
Ik had er anders wel even heen willen gaan. Moet nog een stukje van de Oude Lijn afleggen en daarnaast ben ik benieuwd naar de werkplaats in Haarlem en natuurlijk Tilburg dat historie ademt met dat oude gebouw.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71631574
Nieuwe aflevering van Raad de Plaat.

Op welk station heb ik deze foto genomen?

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:01:44 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71631708
Is dat de nieuwe tunnel in Arnhem?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71631783
Antwerpen Centraal, 100 %
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71631821
Eén punt voor Dr_Flash.
pi_71631831
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Antwerpen Centraal, 100 %
Daar dacht ik ook gelijk al aan
dag
pi_71631895
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Is dat de nieuwe tunnel in Arnhem?
Dat ziet er heel anders uit





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:11:32 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71632008
Ik ga nooit die kant op, want de 3600 is mij te traag geworden en de snelle overstap op de IC van Arnhem naar Nijmegen zit er ook al niet meer in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71632152
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:05 schreef Socios het volgende:
Eén punt voor Dr_Flash.
Oh okee, ik ben



Op welk station heb ik deze foto genomen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71632250
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga nooit die kant op, want de 3600 is mij te traag geworden en de snelle overstap op de IC van Arnhem naar Nijmegen zit er ook al niet meer in
Traag is ´ie inderdaad, ja! Maar wel prima overstap in Ah op de 3100 imo.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:22:03 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71632281
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:57 schreef Socios het volgende:
Nieuwe aflevering van Raad de Plaat.

Op welk station heb ik deze foto genomen?

[ afbeelding ]
Antwerpen Centraal, niveau -2, en zo te zien aan de "Berchemzijde" (de kant van de tunnel die richting Berchem gaat)

Ander shotje van Antwerpen-Caal (zoals het op de Thalys staat ):
pi_71632285
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station heb ik deze foto genomen?
Antwerpen Centraal.
pi_71632333
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Antwerpen Centraal.


Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:28:36 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71632446
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Traag is ´ie inderdaad, ja! Maar wel prima overstap in Ah op de 3100 imo.
Die was toch vervallen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 20:29:50 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71632473
Goed bezig daar in het zuiden van het land

Trein oorzaak bermbranden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71633074
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Veolia sponsort al KV Mechelen, zo nieuw is het alweer niet.
Veolia environment , dat is nog niet de tak die personen transporteert.
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ziet er heel anders uit

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maak is een foto tussen het station en het busstation, dan zie je opeens hoe 'groot' de tunnel is.Aan het begin van de verbouwing zag je de oude tunnel nog...
pi_71633363
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed bezig daar in het zuiden van het land

Trein oorzaak bermbranden
Da's ook iederjaar terugkomend komkommernieuws.
  Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 23:26:19 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71637859
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed bezig daar in het zuiden van het land

Trein oorzaak bermbranden
Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71640198
He moet je zien wat ik nog had


Alleen nooit gepost ;o
hula
  donderdag 6 augustus 2009 @ 02:09:28 #143
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71641164
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 02:10:42 #144
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71641173
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Dat zal vast Utrecht Tolsteeg(?) zijn.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 04:36:22 #145
238231 3FMaster
Wat dacht je anders?
pi_71641762
Ik las het een paar pagina's terug
Flickr // Nu ook op Last.fm! en Twitter!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:15:00 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71641978
Te Tilburg:
1
2
3
4
Vertek 7.15                      Intercity
Tilburg West, Tilburg Reeshof,
Gilze-Rijen
                                 Breda


Iets klopt er niet.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:29:32 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71642056
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 07:15 schreef James1988 het volgende:
Iets klopt er niet.
Who cares!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71642191
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Vaartsche Rijn. Komt precies aan het einde van het emlacement van Utrecht CS.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:08:08 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71642276
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 07:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Who cares!
Nou, ik hoop toch niet dat dit de trend gaat worden bij NS, iedere plank in een weiland naast een spoor een intercitystation noemen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:20:11 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71642395
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, ik hoop toch niet dat dit de trend gaat worden bij NS, iedere plank in een weiland naast een spoor een intercitystation noemen
Zoals je weet is het overslaan van één enkel station voldoende om een trein "Intercity" te noemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71644695
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
He moet je zien wat ik nog had
[ afbeelding ]

Alleen nooit gepost ;o
Ik zeg: Gent St Pieters
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71644773
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
[ afbeelding ]
Zo'n sleep met die wagens (en containers) staan in Onnen Geen idee of ze nog gebruikt worden.
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2009 @ 11:15:09 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71646289
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71654254
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
Niet meer in Groningen in ieder geval
pi_71655886
tvp (beetje laat )
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:11:53 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71655941
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.

Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
pi_71656028
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo. . Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
pi_71656065
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Dat is knap, aangezien de NS helemaal niets met de infrastructuur te maken heeft.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:22:59 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71656225
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:15 schreef Socios het volgende:
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo. . Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
Wat ik trouwens op Wikipedia lees, is dat Nederland en het VK een uitzondering hebben gekregen om hun afwijkingen van de standaard (84 en 91 cm) mogelijk te maken. In België is er een mengelmoesje van lage en hoge perrons, al weet ik dan niet wat als "hoog" geclassificeerd wordt. Dat zal wel 76 cm zijn, lijkt me?

Edit: gevonden. Standaardhoogte ("hoog") in België is 76cm. Laag is 55cm.

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 06-08-2009 17:30:55 ]
pi_71656361
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef James1988 het volgende:
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.

Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:31:39 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71656451
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
pi_71657026
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
ICRm en ICK/ICL kwamen als eerste in me op, maar op de SLT's na moet je volgens mij bij elke (NS-)trein wel een stuk omhoog. Een halve meter is natuurlijk wat overdreven, maar vooral bij ICK zag je de omaatjes erg nerveus worden bij het uitstappen.. 'k Heb nooit begrepen waarom de perrons niet gewoon op instaphoogte lagen, maar dat ze eigenlijk nog lager horen te zijn verbaast me nog meer

Hoe zit het dan eigenlijk met de Stadlers en Lint's en hun gelijkvloerse opstap? Zijn die dan custom-made voor de perrons in NL of moeten ze in het buitenland daarvoor alsnog een stap omhoog doen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:00:17 #163
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71657177
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:07:19 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71657345
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte. De treinen van de Prignitzer Eisenbahn zijn lager dan de perrons, en daar moet je dus inderdaad een stukje omlaag.

Er is een tijdje sprake van geweest dat er een perron in Roosendaal zou worden aangepast zodat daar M6-rijtuigen van de NMBS zouden kunnen stoppen, maar daar is het inmiddels al een tijdje stil over gebleven.
pi_71657434
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef James1988 het volgende:
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte.
En toen heeft men de perrons nog met een paar centimeter verhoogd.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:23:34 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71657726
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
Tering, is die foto bij jullie ook zo verneukt?
Het was een bug in FF. Bedankt voor de feedback.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2009 @ 18:25:09 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71657771
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Dat is ook zo in Hengelo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:55:55 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71660523
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Gouda ook voor de RijnGouweLijn.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:57:24 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71660575
Ingezonden vraag:

DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ofyles2 op 06-08-2009 19:58:21 (Ninja-edit) ]
pi_71661271
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Ingezonden vraag:

DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:40:10 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71661872
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5
Ik keek in het Spoorwegjournaal en daar zag ik daadwerkelijk een HLE13 met een M5-stam.

Dit is mogelijk gemaakt omdat het aantal cargo-opdrachten ferm ingezakt is.
pi_71661902
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:44:02 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71661965
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Geen mat-overbrenging, reizigersdienst.
pi_71662003
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:45:49 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71662012
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Klopt.
pi_71662151
Weet je het wel echt zeker? M5 is dit he:



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:51:07 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71662169
Ik ben er 150% zeker van.
pi_71662184
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben er 150% zeker van.
Da's best een boel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71662496
Kijk mij een bordje van Kampen hebben

Klik voor grotere versie

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71662757
Een 13 met M5???

Dat zal wel een testrit geweest zijn zeker?
Waren het rode of van die nieuwe/grijze M5'en?
pi_71662764
Flash, is een nieuwe bordjes-uitdaging niet om ook de oude verdwenen lijnen de bordjes te schieten?
dag
pi_71662852
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:13 schreef Peter het volgende:
Flash, is een nieuwe bordjes-uitdaging niet om ook de oude verdwenen lijnen de bordjes te schieten?
Op dat gebied is er ook in NL nog zat te doen ja. Bijvoorbeeld langs de Haarlemmermeerspoorlijnen, bijvoorbeeld langs It Dockumer Lokaeltsje, en zo nog wel wat meer. Maar dat kost zo verschrikkelijk veel tijd allemaal.. Leuk als ik af en toe eens wat mee pik, maar als ik straks met België en dus de Benelux klaar ben ga ik gewoon verder met Duitsland, Denemarken en Zwitserland. En de UK daar is ook nog heel veel plezier te beleven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71663247
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zeg: Gent St Pieters
Valt niemand wat op? :p
hula
pi_71663308
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:30 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Valt niemand wat op? :p
Hoe kom je in die trein?
pi_71663346
oh die soep waar de zijdeuren eraf gehaald zijn Flaaaauw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71663387
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoe kom je in die trein?
Via de voordeur?
pi_71663488
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:35 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Via de voordeur?
Noem dat maar eens niet een gastvrij onthaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:01:06 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71664200
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:12 schreef trainfreak het volgende:
Een 13 met M5???

Dat zal wel een testrit geweest zijn zeker?
Waren het rode of van die nieuwe/grijze M5'en?
Oude.

Geen testrit, maar een planinzet.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:03:45 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71664287
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk mij een bordje van Kampen hebben

Klik voor grotere versie

[ link | afbeelding ]
Helsinki, ik weet het.
pi_71664297
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oude.

Geen testrit, maar een planinzet.
Sken die foto nou ff
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71664320
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Helsinki, ik weet het.
Lache toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71664836
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
pi_71664984
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Antwerpen Centraal is een kopstation. De kortst mogelijke overstap Roosendaal - Antwerpen - Mol is DERTIEN minuten. Dat haal je dus altijd.

En het is FRIET.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71665066
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Je komt met de intercity uit Roosendaal naar Antwerpen? Dan heb je een overstap van 13 minuten en kun je toch best even op de borden kijken? Als je nooit op Antwerpen bent geweest denk ik ook niet dat het sowieso uitmaakt of je al van tevoren weet op welk spoor je moet zijn..

Voor zover ik weet is er geen Belgische 9292 en ook de internationale planner(s) geven geen perron aan..
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

En het is FRIET.
QFT
pi_71665074
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
En het is FRIET.
pi_71665110
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
Wil binnenkort eens naar België toe naar het plaatsje Mol,

Nu weet ik dat ik naar Antwerpen Centraal moet.
Dat is nu allemaal geen probleem, maar van Antwerpen Centraal moet ik een trein pakken richting Mol.
op de NMBS site zie ik wel een mooie aansluiting staan, maarja... ik kan geen perron nummers vinden.
En ik ga deze aansluiting echt wel missen als ik niet weet waar ik moet zijn.

Hoe kan ik hier achter komen? Heeft België niet iets als ov9292.nl ?
Door een brand van een paar dagen geleden rijden er geen treinen tussen Herentals en Mol, wel vervangbussen. Dus misschien je tripje best even uitstellen?

Volgens Railtime.be vertrekt de trein naar Mol/Neerpelt (in Antwerpen-Centraal) normaal vanop spoor 2.
Dat is helemaal bovenaan, rechts.
De Benelux waarmee jij komt, die komt toe op -1 of -2
pi_71665151
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:26 schreef Ireyon het volgende:
QFT
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Opduvelen. Met natuurwetten spot je maar ergens anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71665169
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Antwerpen Centraal is een kopstation. De kortst mogelijke overstap Roosendaal - Antwerpen - Mol is DERTIEN minuten. Dat haal je dus altijd.

En het is FRIET.
Sinds wanneer is Antwerpen-Centraal een kopsation?
De sporen op -1 en -2 zijn toch doorgaande...
Enkel die op niveau 0 zijn kopsporen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')