Ik ben ook allochtoon hoor. En als ik dan een gelukszoeker zie die er met z'n pet naar gooit, dan irriteer ik mij mateloos. Ik voel me op z'n allerminst aangetrokken tot die groep. En heb geen enkele behoefte om hen te verdedigen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:09 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zie een heel groot deel tenminste hier, want ben zelf ook allochtoon en heb ook allochtoonse vrienden, alleen ik ben gevlucht door de oorlog in het Voormalige-Joegoslavie.
Maar daarbuiten zie ik een heel groot deel allochtonen hier die hoger scoren dan een Nederlander op toetsen, examens en heel netjes en vriendelijk zijn en zulke Allochtoonse mensen zijn er nog veel meer.
Maar een klein groepje die het dus verpest voor de andere en het gevolg daarvan wat ik jammer vind is dat dan onze gehele bevolkingsgroep er door word aangesproken en wij als de grote criminelen van het land worden gezien, terwijl er talloze Nederlanders rondlopen die niks opleveren voor de maatschappij van dit land maar die worden nergens genoemd, die worden niet beledigd of gediscrimineerd.
Maar achja, ik trek me er zo weinig mogelijk van aan en probeer mijn eigen trots te houden.
Ik zeg het ook in de laatste zin dat ik me er zo min mogelijk van aantrek maar soms wil ik toch even m'n zegje doen, net als wat jij doet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:30 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik ben ook allochtoon hoor. En als ik dan een gelukszoeker zie die er met z'n pet naar gooit, dan irriteer ik mij mateloos. Ik voel me op z'n allerminst aangetrokken tot die groep. En heb geen enkele behoefte om hen te verdedigen.
Als jij goed je best doet mag jij straks ook de lasten van die personen gaan dragen. Van die groep die het ook voor jou verpest.
Volgens mij is het in dit topic iederen versus Bendkquote:Op zondag 2 augustus 2009 20:43 schreef kadoter het volgende:
Wat een gehuil om niets, ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen het idee hebben dat zij meer recht hebben op de voorzieningen van dit land dan degene die hier toevallig niet geboren zijn
Jarenlang premie betalen is dat geen goed argument?quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:43 schreef kadoter het volgende:
Wat een gehuil om niets, ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen het idee hebben dat zij meer recht hebben op de voorzieningen van dit land dan degene die hier toevallig niet geboren zijn, maar exact dezelfde overlevingsdrang hebben.
Enkele tienduizenden geen miljoen+.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:43 schreef kadoter het volgende:
De oorspronkelijke immigranten zijn praktisch hier naartoe gesleept om te komen werken.
of een biljoen statiegeldflessen. Idiote vergelijking die je maakt..quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:43 schreef kadoter het volgende:
220 miljard euro over veertig jaar is trouwens aan lachertje.
Dat zijn slechts 3280 Joint Strike Fighters.
Ik vind die redenatie volledig spaak lopen. Want als je nog eens terug leest, dan zie je dat ik nergens stel dat ik het oké vind dat er niet gewerkt wordt. Ik snap alleen wel dat de schuld daarvan niet zozeer bij de immigranten zelf ligt. Feitelijk zouden ze net zo goed premie betalen, en doen ook veel dat (slechts! 7,1% van de allochtone beroepsbevolking was in 2008 werkloos). Dat de werkloosheid bij de onderklasse hoger ligt, is ook niet iets waar een eenzijdige oorzaak aan ter grondslag ligt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:52 schreef Napalm het volgende:
Jarenlang premie betalen is dat geen goed argument?
Nogmaals, ik kan het een persoon niet kwalijk nemen als hij hetzelfde leven nastreeft als wij. Ik kan het een persoon wel kwalijk nemen als hij er geen flikker voor wil doen, maar ik heb (terecht) niet het idee dat dit voor het overgrote deel van de immigranten opgaat.quote:Enkele tienduizenden geen miljoen+.
Het is een andere discussie wellicht, maar ik zie liever een biljoen statiegeldflessen in omloop die het milieu bevorderen dan 3280 co2-uitstotende lobby-bakken. (alsof het investeren in een betere begeleiding van immigranten naar de arbeidsmarkt niet net zo goed een enorme bak aan werkgelegenheid oplevert.quote:of een biljoen statiegeldflessen. Idiote vergelijking die je maakt..
Trouwens kan je enorm twisten over de hoeveelheid werkgelegenheid die de JSF Nederland(!) oplevert, maar dat terzijde.quote:Gemiddeld een paar netto jaarsalarissen voor Jan Modaal. Als jij het jouwe nu gewoon weggeeft aan het goede doel en dan niet de rest van Nederland dwingt om dat ook te doen.
Verder creëert de JSF een hoop werkgelegenheid. Nu doet immigratie dat ook maar ik zie toch liever hoogwaardige techniekers dan politieagenten en subsidieambtenaartjes..
Niet helemaal, er zal vast wat aan te merken zijn op bepaalde uitingen van bendk maar er is nog veel meer aan te merken op de oervoorspelbare, clichématige reacties daarop.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij is het in dit topic iederen versus Bendk
http://www.nrc.nl/binnenl(...)t_zeker_600_banen_opquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:19 schreef Picchia het volgende:
De orders van de JSF-onderdelen in Nederland zijn al verdeeld.
Er valt wel het een en ander op het ander af te dingen, namelijk de beperkte onderverdeling van de migranten, zoals op vooropleiding en afkomst voor de migratie, waardoor het moeilijker wordt om de productieve en de minder productieve groepen van elkaar te scheiden. Door de algemeenheid van de conclusies komen minder productieve groepen positiever uit de bus. En dat maakt het moeilijker om daar passend op in te spelen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef sneakypete het volgende:
Nu er zo'n onderzoekje is gekomen (totaal overbodig, elk normaal mens wist dit al) kruipen alle apologeten van een extreme, pseudo-neutrale versie van het multiculturalisme uit de schulp om er alles op af te dingen wat er mogelijkerwijs op af te dingen valt.
Maar ook daarnaar is toch helemaal geen onderzoek nodig?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:29 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er valt wel het een en ander op het ander af te dingen, namelijk de beperkte onderverdeling van de migranten, zoals op vooropleiding en afkomst voor de migratie, waardoor het moeilijker wordt om de productieve en de minder productieve groepen van elkaar te scheiden. Door de algemeenheid van de conclusies komen minder productieve groepen positiever uit de bus. En dat maakt het moeilijker om daar passend op in te spelen.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:25 schreef sneakypete het volgende:
zijn intellectuele weredldbeeld zou ondermijnen."
(Dalrymple)
Disclaimer die eigenlijk niet zou onnodig zou moeten zijn:
Nee, al dit statistische bewijs van de nadelen van immigratie en multiculturalisme zijn nog geen rechtvaardiging voor onversneden rassenhaat, discriminerende wetgeving of onmenselijke behandeling door de politie.
Voor mij niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:33 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Maar ook daarnaar is toch helemaal geen onderzoek nodig?
Nuancering is prima, maar het moet niet inhouden dat je niet durft te oordelen en uiteindelijk dus niets zinnigs zegt, of erger nog, verkeerde causale verbanden gaat zoeken en uiteindelijk je kop in het zand steekt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:33 schreef kadoter het volgende:
[..]
![]()
Nadeel van de toenemende massa is inderdaad dat er alleen nog maar in statistische termen over beleid gesproken wordt. Op zich is dat niet zo vreemd, mits je elk persoon de kwaliteit van nuancering aanleert.
Eens.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:36 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Nuancering is prima, maar het moet niet inhouden dat je niet durft te oordelen en uiteindelijk dus niets zinnigs zegt, of erger nog, verkeerde causale verbanden gaat zoeken en uiteindelijk je kop in het zand steekt.
Zulke statistieken (achter die cijfers gaat natuurlijk wel een werkelijkheid verborgen) zijn zoals vermeld dus geen reden om ongrondwettelijk racisme op de politieke agenda te dumpen, maar welzeker om bijv. paal en perken te stellen aan immigratie (in het bijzonder uit bepaalde landen), aan de verzorgingsstaat en aan slap politieoptreden.
Dat moge dan simpele rechtse stokpaardjes zijn, het werkt wel, of beter gezegd, het bewijs dat het omgekeerde niet werkt ligt hier op tafel.
Dat was links ook helemaal niet, dat was rechts.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom "links" zo graag miljioenen mensen extra in dit land wil... Anders dan dat die lui uiteindelijk links gaan stemmen, waardoor "links" meer macht krijgt.
Kijk sitting elfling...hier zijn vooral links meneren en mevrouwen aan het woord, het is hun forum zeg maar.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Volgens mij is het in dit topic iederen versus Bendk
Uhm, men zet vraagtekens bij het onderzoek omdat het nogal eenzijdig is (wat leveren ze op, wat kosten autochtonen, wat leveren die op?). Dit is roepen om het roepen. Laat de Telegraaf eens met echte cijfers komen i.p.v. een "Wilders"sfeer te creëren door maar eenzijdige informatie te geven. En nee, ik ben niet links of rechts, ik gebruik mijn boerenverstand. En elke persoon met hersenen snapt dat deze cijfers schreeuwen om vergelijkingsmateriaal. Anders kun je nog niets concluderen. Maar je haat jegens Nederland (zo kom je over bij mij) zal je denken wat vertroebelenquote:Op maandag 3 augustus 2009 07:33 schreef bendk het volgende:
[..]
Kijk sitting elfling...hier zijn vooral links meneren en mevrouwen aan het woord, het is hun forum zeg maar.
Het karakteristieke wordt dan het groepsgedrag....allen tegen één. Dat kan ook niet anders, het is een soort sub-cultuur, de leider bepaald namelijk hoe je moet denken en wat je moet zeggen.
Dat levert het volgende op: ze zeggen allemaal hetzelfde, ze spannen samen tegen iemand, ze schrijven niets meer als er iets nieuws komt en dat allemaal levert dus geen unieke persoonlijke bijdrage.
Ze worden geil als iemand anders uit de groep keihard een linkse direkte uitdeelt.
Je ziet hier dan ook dat de hardste schreeuwers geen eigen topic openen, das linke soep, wat denken de anderen er wel niet van.
Een soort wolvengroep die een schaap opjaagt en deze instinctief doodt...en nu ?
Zo...ik ga vandaag jagen...hup de vrije natuur in
Har en godt dag...
quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:33 schreef bendk het volgende:
[..]
Kijk sitting elfling...hier zijn vooral links meneren en mevrouwen aan het woord, het is hun forum zeg maar.
Het karakteristieke wordt dan het groepsgedrag....allen tegen één. Dat kan ook niet anders, het is een soort sub-cultuur, de leider bepaald namelijk hoe je moet denken en wat je moet zeggen.
Dat levert het volgende op: ze zeggen allemaal hetzelfde, ze spannen samen tegen iemand, ze schrijven niets meer als er iets nieuws komt en dat allemaal levert dus geen unieke persoonlijke bijdrage.
Ze worden geil als iemand anders uit de groep keihard een linkse direkte uitdeelt.
Je ziet hier dan ook dat de hardste schreeuwers geen eigen topic openen, das linke soep, wat denken de anderen er wel niet van.
Een soort wolvengroep die een schaap opjaagt en deze instinctief doodt...en nu ?
Zo...ik ga vandaag jagen...hup de vrije natuur in
Har en godt dag...
Ja, maar het merendeel daarvan is VVD'er en dat is een partij van "linkschmenschen".quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Fok is toch echt een vrij rechts georienteerd forum.
Het merendeel is nog te jong om te stemmen, getuige de idiote denkbeelden....quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar het merendeel daarvan is VVD'er en dat is een partij van "linkschmenschen".
Geestelijk, wellicht. Het erge is, dat de meesten volgens hun paspoort wel oud genoeg zijn om te stemmen. Vandaar die fraaie uitslag van de Europese verkiezingen, waarbij het merendeel van de stemmen op de PVV voor GW was, hoewel die duidelijk aangaf, niet verkiesbaar te zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het merendeel is nog te jong om te stemmen, getuige de idiote denkbeelden....
Ach, op een dode Pim stemmen was ook redelijk briljant natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geestelijk, wellicht. Het erge is, dat de meesten volgens hun paspoort wel oud genoeg zijn om te stemmen. Vandaar die fraaie uitslag van de Europese verkiezingen, waarbij het merendeel van de stemmen op de PVV voor GW was, hoewel die duidelijk aangaf, niet verkiesbaar te zijn.
Ieder nageslacht van alle niet-Europeanen waarvan hun voorouders in de slavernij zijn gemept dienen minstens ¤ 100.000 netto schadevergoeding te krijgen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:06 schreef bendk het volgende:
Immigratie heeft ons land de afgelopen veertig jaar meer dan 200 miljard euro gekost. Dit jaar was er 12,7 miljard euro mee gemoeid. En dat bedrag wordt nog veel hoger.
Ik ben op tijd weg in ieder geval, ga me een beetje werken voor bodemloze putten van linkse hobby meneren en mevrouwen alsmede honderdduizenden achter de geraniums zittende zich rot vervelende mensen met hulpgedrag...
Je zult er toch nog leven wonen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)jarden__.html?p=31,1
ben, ben jijzelf geen allochtoon? Zomaar in een vreemd gaan wonen waar jij heul nie vandaan komt! Weet je wel wat dat kost!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:06 schreef bendk het volgende:
Ik ben op tijd weg in ieder geval, ga me een beetje werken voor bodemloze putten van linkse hobby meneren en mevrouwen alsmede honderdduizenden achter de geraniums zittende zich rot vervelende mensen met hulpgedrag...
http://www.telegraaf.nl/b(...)jarden__.html?p=31,1
Er wordt in Nederland heel wat afgemigreerd hoor. Als je naar de migratiecijfers kijkt dan kan het best kloppen *click*.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:32 schreef Shaman het volgende:
Wacht even.. 220 miljard gedeeld door 43 duizend (cijfer CPB) dan zouden we ruim 5 miljoen immigranten te verwerken moeten hebben gekregen de afgelopen veertig jaar.
Dat zijn er 128 duizend per jaar ervan uitgaande dat de immigratie stabiel zou zijn geweest. Als ik uit zou gaan van een geleidelijke stijgen (zoals het in de praktijk eerder zal zijn) zouden er afgelopen jaar minstens het dubbele aantal immigranten Nederland binnen gekomen zijn.
Ergens denk ik dat die 220 miljard niet helemaal kan kloppen...
Volgens de gegevens die jij aanhaalt 142.737 (Westers + niet Westers) in 2008. Verder laten de cijfers zoals ik al voorspelde een stijgende lijn zien. In 2005 waren het er nog 50.000 minder. Dan kom je nooit aan ruim vijf miljoen in veetig jaar tijd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Er wordt in Nederland heel wat afgemigreerd hoor. Als je naar de migratiecijfers kijkt dan kan het best kloppen *click*.
1.8 miljoen niet westers en van de tweede en derde generatie allochtonen bestaan geen cijfers. Als je cijfers op deze manier gaat 'doorrekenen' is het stemmingmakerij, met journalistiek heeft dat niks meer te maken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:08 schreef Picchia het volgende:
Ze rekenen iedereen mee, ze vermelden namelijk dat er 3 miljoen migrants zijn in Nederland. Dat aantal is evenveel als het aantal eerste en tweede generatie allochtonen uit alle groepen. In die zin hoeft ook inderdaad niet alles voort te komen uit migratie zelf. Misschien klopt het nieuwsbericht/Elsevier artikel gewoon niet.
Gezien de wisselende cijfers in mijn link is er helemaal geen sprake van een stijgende lijn. Maar in het onderzoek wordt wel vermeld dat in de laatste periode, tot wanneer het onderzoek afloopt in 2003, er gemiddeld 125.000 migranten binnenkwamen in de laatste vijf jaren.
Je lijkt Klopkoek wel. Ook al beweert hij dan dat iedereen hier rechts is...quote:Op maandag 3 augustus 2009 07:33 schreef bendk het volgende:
quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:18 schreef Shaman het volgende:
[..]
1.8 miljoen niet westers en van de tweede en derde generatie allochtonen bestaan geen cijfers. Als je cijfers op deze manier gaat 'doorrekenen' is het stemmingmakerij, met journalistiek heeft dat niks meer te maken.
Jammer dat het zo weinig mensen opvalt...
Anders lees je het even lekker zelf door voordat je wilde beweringen gaat roepen, zoals dat het om niet-bestaande cijfers gaat.quote:For reasons of convenience, we use the word ‘immigrant'. However, it should be noted here that the definition includes both first and second generations.
Ik zie al waar het misverstand ligt. Ik zat er ook even naast. Bij die 43.000 euro gaat het om een bepaalde leeftijdsgroep van personen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:32 schreef Shaman het volgende:
Wacht even.. 220 miljard gedeeld door 43 duizend (cijfer CPB) dan zouden we ruim 5 miljoen immigranten te verwerken moeten hebben gekregen de afgelopen veertig jaar.
Dat zijn er 128 duizend per jaar ervan uitgaande dat de immigratie stabiel zou zijn geweest. Als ik uit zou gaan van een geleidelijke stijgen (zoals het in de praktijk eerder zal zijn) zouden er afgelopen jaar minstens het dubbele aantal immigranten Nederland binnen gekomen zijn.
Ergens denk ik dat die 220 miljard niet helemaal kan kloppen...
Makkelijk, zo snel iemand afschrijven...quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
Anders lees je het even lekker zelf door voordat je wilde beweringen gaat roepen, zoals dat het om niet-bestaande cijfers gaat.![]()
Hier nog meer niet-bestaande cijfers. Ik ga geen aandacht meer aan jou besteden.
Persoonlijk denk ik dat het lastig te berekenen is, maar merk volledigheidshalve op dat kostenanalyses zonder batenanalyses vrij onzinnig zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:39 schreef Picchia het volgende:
Ik zie al waar het misverstand ligt. Ik zat er ook even naast. Bij die 43.000 euro gaat het om een bepaalde leeftijdsgroep van personen.
Het is ook een verschrikkelijk woord. Maar onthoud wel dat het geïntroduceerd is door linksch, door die oplichters van de PvdA. Die hebben het in Nederland aan de man gebracht omdat ze vonden dat het beter klonk dan de term "buitenlander".quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:01 schreef Yel het volgende:
Ik kan het woord allochtonen niet meer horennnnn...
Val ik hier ook onder? werkend&studerend en gewoon belastingbetalend?
What's in a name ?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:13 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Het is ook een verschrikkelijk woord. Maar onthoud wel dat het geïntroduceerd is door linksch, door die oplichters van de PvdA. Die hebben het in Nederland aan de man gebracht omdat ze vonden dat het beter klonk dan de term "buitenlander".
Ik vind het woord allochtoon eigenlijk niet erg.. Maar wel de smaak die het heeft gekregenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:24 schreef kitao het volgende:
[..]
What's in a name ?
Weet iemand een betere naam?
En dan niet van die flauwe reacties als "profiteur" e.d. ?
Volgens mij suggereert de term kosten in dit verband dat de baten al afgetrokken zijn van de kosten en dat het saldo negatief is...quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het lastig te berekenen is, maar merk volledigheidshalve op dat kostenanalyses zonder batenanalyses vrij onzinnig zijn.
Den Haag?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:22 schreef Yel het volgende:
Ja, maar wat is een buitenlander? Iemand die uit het buitenland komt. Ik ben geboren en getogen in het meest asociale stadje in Nederland.
Een mens. Het begrip "allochtonen" gaat imho niet over individuen, maar over de hele groep. Je moet dat niet teveel op jezelf betrekken, want dan denk je dat elk (veelal negatief) bericht over jou gaat.quote:Wat ben ik dan? Allochtoon, buitenlander? Oke, is niet erg..
Het is vies gemaakt doordat linksche partijen heel lang problemen ontkenden die er weldegelijk waren. Daardoor gingen "autochtonen", die die problemen wel zagen, het woordje "allochtonen" gebruiken met een sterk negatieve connotatie.quote:Dat woord is niet geintroduceerd en vies gemaakt door de PVDA, meer door die rechtse zeikerds en de media in Nederland, die vaak denken dat ieder allochtoon geld kost. Ik lever juist geld op.
Precies andersom. De kosten zijn afgetrokken van de baten en het saldo is negatief.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij suggereert de term kosten in dit verband al dat de baten al afgetrokken zijn van de kosten en dat het saldo negatief is...
Je hebt de baten, trekt daar de kosten vanaf en het saldo is negatief, toch?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:29 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Precies andersom. De kosten zijn afgetrokken van de baten en het saldo is negatief.
Precies. Dus je trekt de kosten af van de baten. Jij schreef het hierboven precies andersom.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt de baten, trekt daar de kosten vanaf en het saldo is negatief, toch?
En dat noemen ze in dit geval de kosten.
Ja, same difference. Maar dan zal het saldo in dit geval positief zijn, omdat de kosten hoger zijn dan de baten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Of je neemt de kosten en trekt daar de baten vanaf, same difference.
Kosten zijn toch negatief?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:33 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ja, same difference. Maar dan zal het saldo in dit geval positief zijn, omdat de kosten hoger zijn dan de baten.
Dat klopt exact. Het is niet de schuld van allochtonen zelf, die hebben gewoon gedaan wat voor hen het beste/makkelijkste was. Het is de schuld van de linksche politieke partijen. En daar reken ik de VVD ook onder. Die hebben het goed verneukt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:35 schreef Yel het volgende:
De schuld ligt niet bij de allochtonen.. De schuld ligt toch echt bij de overheid. Die sukkels hebben te lang liggen slapen. En ze verdommen het nog steeds om wakker te worden.
Door die sukkels (zowel de PVDA, als de VVD) krijgen mensen zonder inhoud nu de kans. Denk aan Wilders. 90% van zijn stemmers weet niets over zijn partijprogramma.. Of het moet gaan over de allochtonen.
Ik zou daar toch maar mee stoppen als ik jou was. Dat is beter voor je.quote:Ik betrek ieder bericht (nega/posi) op mijzelf. Ik ben nml een allochtoon, hoe je het wendt of keert..
Ik heb een aantal bijzonder slechte ervaringen gehad met allochtonen. Ook positieve, in de zin dat er allochtonen zijn waar ik normaal mee omga. Maar dat laatste vind ik niet zo bijzonder. De slechte ervaringen zijn veel heftiger en maken dus veel meer indruk.quote:Nou vraag ik me af of veel Nederlanders eigenlijk wel een slechte ervaring hebben met allochtonen. Vaak is het toch de media die de boel ophitst.
Als je baten positief neemt en kosten negatief, dan trek je ze niet van elkaar af, maar tel je ze bij elkaar op.quote:
Laat niemand je vertellen dat je er mee moet stoppen , strijdt tegen rascisme , samen staan we sterk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:45 schreef Yel het volgende:
Maar is dat niet vreemd? Hoe vaak ik wel niet een slechte ervaring met Nederlanders heb gehad.. Zijn nu alle Nederlanders slecht?
Waarom denk je dat de PVDA niets toegeeft? bang om stemmen te verliezen.. Mijne hebben ze al verloren. Er is geen enkele partij hier die de ballen heeft de zaken op te lossen. PVDA is te slap, PVV is alleen maar aan het schreeuwen, om vervolgens hard weg te lopen, wanneer er om oplossingen/argumenten wordt gevraagd.
Dus ik ga voor het midden: D66.. Had ik nooit gedacht.
Geen idee. Ben je weleens beroofd door een groepje Nederlanders? In elkaar geslagen door een groepje Nederlanders? Krijg je vaak een grote bek op straat van groepjes Nederlanders? Ben je weleens neergestoken of verkracht door groepjes Nederladers? Over dat soort dingen heb ik het.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:45 schreef Yel het volgende:
Maar is dat niet vreemd? Hoe vaak ik wel niet een slechte ervaring met Nederlanders heb gehad.. Zijn nu alle Nederlanders slecht?
Dat klopt helemaal. Maar daar heeft de kiezer gelukkig geen boodschap aan.quote:Waarom denk je dat de PVDA niets toegeeft? bang om stemmen te verliezen..
Ik vind de PVV ook niet geweldig, ik had veel meer met Pim Fortuyn. Maar die is dood, dus nu doen we het maar met het op één na beste. Met die schreeuwlelijkerd. Ik zou het anders ook echt niet weten, de gevestigde partijen hebben voor mij al heel lang compleet afgedaan.quote:Mijne hebben ze al verloren. Er is geen enkele partij hier die de ballen heeft de zaken op te lossen. PVDA is te slap, PVV is alleen maar aan het schreeuwen, om vervolgens hard weg te lopen, wanneer er om oplossingen/argumenten wordt gevraagd.
Ze noemen het niet voor niks T66.quote:Dus ik ga voor het midden: D66.. Had ik nooit gedacht.
Nee, dan heb je het over resultaat en als je het rapport even leest zie je dat het gaat om de kosten voor de overheid.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij suggereert de term kosten in dit verband dat de baten al afgetrokken zijn van de kosten en dat het saldo negatief is...
Ja hoor , de grootste rascisten hebben ze al eerder het land uitgetrapt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:55 schreef Yel het volgende:
Ik ben ZO vaak gediscrimineerd en ik heb nooit begrepen waarom.. ShitgevoelMaar strijden tegen rascisme is lastig.. Mensen zijn zo onwetend en staan niet open voor nieuwe dingen en andermans mening. Het zit erin gestampt en je krijgt het niet weg.. Helaas!
En wat zijn de kosten van die aso tokkies dan.. Waarom onderzoeken ze dat nou niet eens?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je het over resultaat en als je het rapport even leest zie je dat het gaat om de kosten voor de overheid.
Wie, wat, waar?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef kitao het volgende:
[..]
Ja hoor , de grootste rascisten hebben ze al eerder het land uitgetrapt.
Okee, dat nam ik even aan, dus het is maar een half onderzoek?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je het over resultaat en als je het rapport even leest zie je dat het gaat om de kosten voor de overheid.
In het vorige draadje hierover kwam ik tot ruim 500.000 euro, uitgaande van het hele leven in de uitkering.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef Yel het volgende:
En wat zijn de kosten van die aso tokkies dan.. Waarom onderzoeken ze dat nou niet eens?
Die gezinsdrama's zijn volgens iig 1 user idd het gevolg van de linkse politiek.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef Yel het volgende:
Onzin!
Nederlanders vermoorden hun kinderen en partner als ze schulden hebben.. Zie recente krantenartikelen.
Klinkt best stom he? Zo laat jij het klinken, maar dan andersom.
Ieder volk heeft wel een percentage debielen..
Btw, waarom ken ik geen verkrachters, moordenaars, mishandelaars?
Het onderzoekt exact wat men wil onderzoeken. De kosten (wel meer dan dat overigens, maar niet zo zeer de baten).quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, dat nam ik even aan, dus het is maar een half onderzoek?
Oh ajb zeg..... Argumenten, want dit vind ik best lachwekkendquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gezinsdrama's zijn volgens iig 1 user idd het gevolg van de linkse politiek.
Hoeveel tokkies leven er in NL dan. Hoeveel laagopgeleide allochtonen hebben we dan precies in NL. En wie vallen er onder allochtonen? Hebben we het dan ook over de Westerse allochtonen of gaan we voor het gemak uit van Turken, Surinamers etc?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het vorige draadje hierover kwam ik tot ruim 500.000 euro, uitgaande van het hele leven in de uitkering.
Het is vrij simpel: mensen met een lage opleiding kosten geld. De reden is dat ze laagbetaald zijn (meestal dan) en daarom weinig belasting betalen (nauwelijks IB en ook redelijk weinig BTW). Daarnaast is de werkloosheid hoger dan gemiddeld.
Kortom: het is niet het allochtoon zijn, maar het lager opgeleid zijn. En allochtonen zijn nu eenmaal vaak lager opgeleid. Waarbij aangetekend dat met het toenemen van de generaties dat gelijk trekt met de autochtone bevolking. De PVV pest natuurlijk die hoger opgeleiden wel weg, maar dat terzijde...
ps. Limburg heeft ook meer dan gemiddeld lager opgeleiden, dus ook Limburgers kosten geld. ;-)
Die heb ik nooit gekregen, maar ligt wrs in de richting van dat linkse politiek de traditionele gezinswaarden ondermijnt en via enkele omwegen leidt dit dan tot de welbekende gezinsdrama's.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:16 schreef Yel het volgende:
[..]
Oh ajb zeg..... Argumenten, want dit vind ik best lachwekkend
Ja, maar iedereen weet dat je dan de baten moet verrekenen met de kosten, lijkt me.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het onderzoekt exact wat men wil onderzoeken. De kosten (wel meer dan dat overigens, maar niet zo zeer de baten).
Een hoop vragen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:19 schreef Yel het volgende:
Hoeveel tokkies leven er in NL dan. Hoeveel laagopgeleide allochtonen hebben we dan precies in NL. En wie vallen er onder allochtonen? Hebben we het dan ook over de Westerse allochtonen of gaan we voor het gemak uit van Turken, Surinamers etc?
Alleen Wilders. Gewoon om een voorbeeld te stellen.quote:Kicken we de Limburgers er ook uit?Geld besparen nu het nog kan!
Niet per sé.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:21 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, maar iedereen weet dat je dan de baten moet verrekenen met de kosten, lijkt me.
Dat klopt. Daar verwijs ik zelfs uitdrukkelijk naar door het te hebben over lage IB en BTW inkomsten ten aanzien van lagere inkomens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:30 schreef Picchia het volgende:
DS4, de baten van de overheid, namelijk belastinginkomsten, zijn er wel verrekent.
Wat ik naïef vind. Je hebt als bejaarde met 4 ton op de bank niets aan al dat geld als er geen handjes zijn om voor die 4 ton jouw verzorging op zich te nemen...quote:Daarom kwamen ze ook tot de conclusie dat men op deze voet niet met migranten de vergrijzing kon bestrijden.
Als ik mij niet vergis staat dat het BNP weliswaar stijgt, maar dat deze stijging gewoon het inkomen is van die groep.quote:En daarnaast komt het rendement van migranten (effect op het BNP) hoofdzakelijk ten goede aan de migranten zelf. Dat staat er iig wel in, maar dat zei ik al op pagina 1.
Ik draai helemaal niet. Ik zie exact wat er wordt geconcludeerd en ik wist dat al lang. De vraag is echter of het iets is waar we wat aan moeten doen, immers... die herverdeling van welvaart (van de hogere inkomensklasse naar de lagere inkomensklasse en dat hangt weer gewoon samen met opleiding) is iets wat BEWUST wordt gedaan. Dus NATUURLIJK gaat er belastinggeld bij...quote:Je kan draaien wat je wilt, maar na elke nuance blijft het eindresultaat gewoon negatief.
Nou ja, we laten nu toch ook niet zo maar iedereen toe? Ok, daar kun je op aanscherpen, maar ook deels niet. Denk aan de Polen. Die kun je inmiddels niet meer tegenhouden. Wat je wel kan doen is zorgen dat ze meer af gaan dragen over hun inkomen. Maar dat zou ook consequenties hebben voor de kosten van arbeid... Tenzij je slimmer gaat worden als overheid!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:49 schreef Picchia het volgende:
Maar dan nog lijkt het me handiger om het migratiebeleid toe te spitsen op die groepen die wij wensen, zoals verpleegkundigen, in plaats van te hopen dat de migranten of hun kinderen toevallig die richting op gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |