Hebbie Dropbox?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:31 schreef Tijn het volgende:
Allemaal leuk en aardig, dat iTunes en die iPhone, maar syncen met verschillende computers werkt dus echt helemaal kut. Dit is nou al de 2e keer dat ik al m'n applicaties kwijt ben![]()
Mocht eens tijd worden... niet dat ze nu niet meer overpriced zijn...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
we hebben trouwens een nieuwe time capsule.
2 TB nu 449 (was 1 TB) en 1 TB 269 (was 500MB 249)
.me ipv .cnquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:51 schreef grinnage2k het volgende:
TVP.
ik lees een hoop over brokenstones torrent site voor mac..
maar www.brokenstones.cn schijnt niet te werken, is de site nu
down of bestaat hij gewoon niet meer ?
mocht hij nog bestaan dan heb ik nog een Torrent-Damage.net
of een TorrentIt.eu invite liggen voor degene die mij een
brokenstones invite weet te bezorgen.
excuses mocht er niet over torrentsites worden gediscussieerd hier.
Euh, sinds altijd?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wtf?! Sinds wanneer kan je copy-pasten in de Finder?
Cut - paste kan niet. Copy- paste wel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wtf?! Sinds wanneer kan je copy-pasten in de Finder?
bedankt!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DaMook het volgende:
[..]
.me ipv .cn. Heb ik ook in dit topic geleerd
.
dat gaat sowieso niet werken tenzij je betaald voor dropbox, de gratis versie heeft maar 2GBquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hebbie Dropbox?
If so, dan kun je volgens mij de iTunes Music Library.xml (van je iMac) symlinken naar je dropbox lokatie en die vanaf je MBP inlezen. Ik denk dat je dan ook 'handmatig syncen' aan moet zetten.
Anders is Simplifymedia een potentiele oplossing
De iTunes.xml is dan ook zo een 30 MB.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
dat gaat sowieso niet werken tenzij je betaald voor dropbox, de gratis versie heeft maar 2GB
Hoe wou die bestanden syncen die niet op beide computers staan?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef KingGone het volgende:
[..]
De iTunes.xml is dan ook zo een 30 MB.
Het wordt gewoon helemaal kut. Ik sync nu alleen nog maar met m'n MBP en laat m'n iMac voor wat het is. Jammer, maar het is gewoon niet anders, want ik ben het zat om steeds m'n apps kwijt te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:32 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hoe wou die bestanden syncen die niet op beide computers staan?
Raak je ze ook kwijt als je op maar één Mac aanvinkt dat je apps wilt syncen (en op beide muziek bv.)?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt gewoon helemaal kut. Ik sync nu alleen nog maar met m'n MBP en laat m'n iMac voor wat het is. Jammer, maar het is gewoon niet anders, want ik ben het zat om steeds m'n apps kwijt te zijn.
Geen idee, misschien niet, maar wat is dan nog het nut van syncen? Ik wil juist dat ie zowel de apps die ik vanaf m'n iMac als m'n MBP heb gekocht op m'n iPhone zet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:59 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Raak je ze ook kwijt als je op maar één Mac aanvinkt dat je apps wilt syncen (en op beide muziek bv.)?
Jaa?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het eerste wat ik vanmiddag heb geïnstalleerd!
Vooral spelen met Nederlanders is droog!
cmd - backspacequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Mijn eerste dag op de iMac zit erop. Lekker ding, al zijn er nog wel wat dingetjes die ik mis. Zoals de optie op snel afzonderlijke bestanden te verwijderen, zoals op windows goed werkt met de delete-knop. Daarentegen heerlijk snel!
Al een 'kooplocatie' gevonden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Weet iemand waar ik Ages 3 kan eh... kopen? Torrent linkje in mijn pm wordt gewaardeerd.
Nee... ben nu op vakantie en ga over 3G of hotspot sowieso niet eh... kopen. Maar zaterdag ben ik weer thuis.quote:
Ik heb zelf deze:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iemand nog een suggestie op een wireless muis voor de mac? Niet al te duur, die WMM komt me nu al de strot uit.
Antiklacht: je rijdt al tien jaar auto!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Godverdomme, ik proberen een afspraak bij de gemeente te maken om een rijbewijs te vernieuwen. werken IE 6.0 en Firefox 3.5 op het werk niet omdat ze een bepaald java-component niet hebben. Moet ik naar huis om het via Safari 4.0.1 te doen. Dat lijkt dan wel te werken...
Subklacht: Rijbewijs vernieuwen kost ¤ 57,00
Nou ja 10 jaar, 10 jaar.. effectief misschien 3 jaar..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Antiklacht: je rijdt al tien jaar auto!
Mighty mouse niet goedquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Iemand nog een suggestie op een wireless muis voor de mac? Niet al te duur, die WMM komt me nu al de strot uit.
als er iets is van apple wat je absoluut NIET moet kopen is het wel de MMquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:40 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mighty mouse niet goedbehoorlijk duur anders.
Eens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:58 schreef TwyLight het volgende:
[..]
als er iets is van apple wat je absoluut NIET moet kopen is het wel de MM
Command-klik, of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:13 schreef Christiaan het volgende:
Iemand een idee hoe ik op mijn MBP meteen met een klik in een nieuwe tab kan openen? MOUSE3 dus?
Jawel, maar dan moet ik twee handen gebruikenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Command-klik, of is dat niet wat je bedoelt?
Bedoel je niet met [Tab]?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Christiaan het volgende:
Nog een vraag: hoe zorg ik dat ik met alt tab ook naar het volgende venster spring als dat een keuzemenu is, en geen formulier.
Dan kan het niet standaard. Misschien is er wel een tooltje voor hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Jawel, maar dan moet ik twee vingers gebruiken. Op mijn Windows-laptop kon ik gewoon in het midden van de mousepad duwen. Nog een vraag: hoe zorg ik dat ik met alt tab ook naar het volgende venster spring als dat een keuzemenu is, en geen formulier.
Prima ding, op 2 details na:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En toch vind ik de Mighty Mouse voor surfen oid nieteens zo heel irritant
Kun je niet de hoek van het trackpad instellen als middelmuis / muis3?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Christiaan het volgende:
Jawel, maar dan moet ik twee handen gebruiken. Op mijn Windows-laptop kon ik gewoon in het midden van de mousepad duwen.
Nee, alleen MUIS2quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:28 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Kun je niet de hoek van het trackpad instellen als middelmuis / muis3?
Ik sleep plaatjes altijd gewoon direct het "papier" op.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als ik in Pages media wil invoegen(foto's) kan ik maar bestanden uit 2 mappen selecteren (iPhoto & Photo Booth) weet iemand hoe ik hier andere mappen aan toe kan voegen?
Ik neem aan dat je op de Media knop in de toolbar klikt? Dan kom je inderdaad in de iLife media picker terecht, die heeft alleen de door jou genoemde categoriën. Zoals al gezegd, gewoon slepen vanuit Finder of Insert -> Choose ([shift]-[command]-[V])quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als ik in Pages media wil invoegen(foto's) kan ik maar bestanden uit 2 mappen selecteren (iPhoto & Photo Booth) weet iemand hoe ik hier andere mappen aan toe kan voegen?
Ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven want Apple geeft hiervoor geen sjoege.quote:
Nice! Bevriezingsmodus is wel tof.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:47 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven want Apple geeft hiervoor geen sjoege.
iets anders trouwens: Wisten jullie dat je de Visuele Effecten in iTunes 'live' kunt manipuleren ? Toets eens voor de gein de ? eens in,en zie daar de sneltoetsen. Verder heb je ook nog de extra toetsen a,s, + en -.
waarmee je het aantal en zoomfactor kunt vermeerderen/verminderen. Wil je meer weten ,check google hiervoor.
dan doe gewoon wat ik op mijn ouwe trackpad ook moet doen: middelvinger op command, klikken met duim. Dat gaat prima toch?quote:
Ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 03:21 schreef Christiaan het volgende:
Kun je in parralels dezelfde Windows-installatie als in Bootcamp gebruiken?
Komt vanzelf goed, hij zal je hier nog over waarschuwen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:44 schreef fyah het volgende:
Op een jaar tijd al 1 TB vol aan time machine backups. nog 4 GB vrij... moet ik nu een nieuwe erbij halen of gaat hij vanzelf snoeien in de oudste backups?
Niet zeiken, komt in septemberquote:
De nieuwwaarde is juist dat het een volledig geoptimaliseerd OS is. Niets vernieuwen maar een keer pas op de plaats voor maximale performance. Zelfs voor de volle mep had ik 'm gehaald. Zeker omdat dit het eerste OSX wordt waar de volledige focus op intel ligt. (sub zouden ze eigenlijk nog steeds alternatieve architecturen meebakken om in de toekomst weer eenvoudig zo'n geintje uit te kunnen halen?)quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Kremers het volgende:
[..]
Niet zeiken, komt in september
Twijfelde eerst of ik hem zou gaan halen vanwege het feit dat er niet echt iets nieuws in zit t.o.v. Leopard, maar voor ¤29 ga ik hem niet laten liggen
Ik hoop op een goede performace upgrade hier op mijn intel duo core MacBookPhotoshop en Lightroom ijn soms niet al te snel...
Dat dus. Nu hoop ik inderdaad wel dat ik er ook voldoende van ga merken, maar die prijs gaat het probleem niet zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Kremers het volgende:
Twijfelde eerst of ik hem zou gaan halen vanwege het feit dat er niet echt iets nieuws in zit t.o.v. Leopard, maar voor ¤29 ga ik hem niet laten liggen
Ik denk hetzelfde, hij is op Amazon.com al te pre-orderen voor $169.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De nieuwwaarde is juist dat het een volledig geoptimaliseerd OS is. Niets vernieuwen maar een keer pas op de plaats voor maximale performance. Zelfs voor de volle mep had ik 'm gehaald. Zeker omdat dit het eerste OSX wordt waar de volledige focus op intel ligt. (sub zouden ze eigenlijk nog steeds alternatieve architecturen meebakken om in de toekomst weer eenvoudig zo'n geintje uit te kunnen halen?)
Vraag me wel af wat dit pakket zal gaan kosten met snow leopard.
Mjah als er geen upgrade versie komt van deze box koop ik 'm dus niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde, hij is op Amazon.com al te pre-orderen voor $169.
Het verschil is natuurlijk wel dat de Snow Leopard van ¤ 29 een upgrade is alleen voor de mensen die al Leopard hebben, en de versie in deze box ook oudere OS Xen kan upgraden.
Das waar, en ik kan de performance upgrade wel gebruiken. Soms doet mijn MacBook wat traag, met name net na het opstarten duurt het naar mijn smaak net iets te lang voordat hij helemaal gereed is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De nieuwwaarde is juist dat het een volledig geoptimaliseerd OS is. Niets vernieuwen maar een keer pas op de plaats voor maximale performance. Zelfs voor de volle mep had ik 'm gehaald. Zeker omdat dit het eerste OSX wordt waar de volledige focus op intel ligt. (sub zouden ze eigenlijk nog steeds alternatieve architecturen meebakken om in de toekomst weer eenvoudig zo'n geintje uit te kunnen halen?)
Vraag me wel af wat dit pakket zal gaan kosten met snow leopard.
Ik vind de nieuwe selecteermethode van tekst voor PDF bestanden de ¤29 al waardquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat dus. Nu hoop ik inderdaad wel dat ik er ook voldoende van ga merken, maar die prijs gaat het probleem niet zijn.
Waarom kopen mensen dan uberhaupt software? 29 Euro uitgeven voor software die je niet mag gebruiken is ook nogal suf of niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:24 schreef nelisb het volgende:
Is een clean install wel mogelijk dan? Die 29 euro is een upgrade. Hoe weet ie dan dan je 10.5 al hebt?
Waarom kopen mensen dan uberhaupt de 129 euro verise?
Volgens mij komt er niet eens een 129 euro versie van Snow Leopard.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:24 schreef nelisb het volgende:
Waarom kopen mensen dan uberhaupt de 129 euro verise?
Wat moet je dan kopen als je Tiger hebt op een Intel Mac?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij komt er niet eens een 129 euro versie van Snow Leopard.
De Box Set met daarin ook iLife en iWork.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:55 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat moet je dan kopen als je Tiger hebt op een Intel Mac?
Windows XPquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:55 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat moet je dan kopen als je Tiger hebt op een Intel Mac?
Waarom zou dat met een upgrade niet lukken?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:24 schreef Jarno het volgende:
Ik had nog wel Tiger op m'n iMac en MacBook staan.
Ik ga deze keer wel voor de clean install denk ik. Leopard was voor mij een upgrade vanaf Tiger en ik wil de maximale snelheidswinst halen uit Snow Leopard.
Daar zeg je wat, ik vergeet het elke keer maar als ik mn Mac opstart krijg ik een zwart scherm met witte text (beetje windows achtigquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ugh, m'n Mac deed net maar raar bij die 10.5.8 update. Downloaden, installen ging goed. Herstart was apart kreeg een blauwe achtergrond en een muiscursor linksboven te zien net voordat je loginscherm krijgt, vervolgens reboot ie ineens nog een keer....
Omdat ik een seniele oude Windows beheerder ben die daar gewoon een beter gevoel aan over houdt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou dat met een upgrade niet lukken?
Hoe heb je die partitie verwijderd? Probeer eens de bootcamp-assistent te draaien om bootcamp grondig te verwijderen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:30 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, ik vergeet het elke keer maar als ik mn Mac opstart krijg ik een zwart scherm met witte text (beetje windows achtig) en daar staat dat er geen bootdisc gevonden kan worden
dan moet ik hem dus uitdrukken en tijdens het opstarten alt indrukken zodat ik zelf de goede disc kan aanklikken(maar ik heb maar 1 partitie)
volgens mij is dit gebeurd sinds ik een x bootcamp wou installeren maar heb die partitie al weer verwijdert..
Gewoon via bootcamp zelf dus dat is geen probleem denk ik?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe heb je die partitie verwijderd? Probeer eens de bootcamp-assistent te draaien om bootcamp grondig te verwijderen.
Nog een voordeel van de eerste generatie Whitebookquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef Tijn het volgende:
Er zijn trouwens niet zoveel Intel Macs verkocht met Tiger pre-installed.
het was ook een hypotetische vraag, natuurlijkquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:23 schreef TwyLight het volgende:
Bovendien ben je geen echte Apple-fanatic als je niet altijd het nieuwste spul wil hebben natuurlijk
Hey now...quote:
Ik ken het, maar ik onderdruk die neiging....quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat ik een seniele oude Windows beheerder ben die daar gewoon een beter gevoel aan over houdt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |