Maar waarom zouden neger in het algemeen een beter genetische aanleg hebben voor atletisme? Hoe zou ja dat uitleggen van een evolutie standpunt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:34 schreef Hydrofoob het volgende:
Ja negers zijn atletischer gebouwd. Waarom? milieu en genetische aanleg
Verrek.... al mijn aardrijkskunde lessen..... zo door het rioolquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:42 schreef druppelkut het volgende:
Wist niet dat de Antillen en Suriname in west Afrika lagen.
Weer wat geleerd vandaag!
ze komen daar oorspronkelijk wel vandaan natuurlijkquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:42 schreef druppelkut het volgende:
Je weet wel dat Nederlanders vroeger hun slaven uit West Africa hebben gehaald neem ik aan? En de meeste Antillianen afstemmen van West Afrikaanse volken?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:42 schreef druppelkut het volgende:
Schop het dan ook even naar een ander subforum, no way dat dit een R&P topic is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Re het volgende:
topic ging dicht omdat lollige/discriminerende posts zoals hierboven ook... die dan ook weer weggehaald worden en genote...
Nu ik erover nadenk, het zijn inderdaad wel de Surinaamse, Amerikaanse en Antiliaanse mannen. En die stammen wel weer af van West-Afrikanen die geselecteerd als slaaf werden op hun spierkracht en bouw. Evengoed, ik ken ook veel Afrikaanse mannen die goed gebouwd zijn. Voornamelijk Congolezen, wat centraal in Afrika ligt. Dat kan weer aan de omgeving liggen maar de blanke mannen daar zijn echt minder goed gebouwd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je weet wel dat Nederlanders vroeger hun slaven uit West Africa hebben gehaald neem ik aan? En de meeste Antillianen afstemmen van West Afrikaanse volken?
Oh en met deze post wil je aantonen wat het verschil precies is..... helder dank je wel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:00 schreef falco18 het volgende:
[..]
Nee,,maar het was een grapje alleen kennen ze er niet tegen,,beetje zielig
Je vergeet er 1 uit Suriname en zelfs een die schaatst.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:45 schreef Re het volgende:
het is gedeeltelijk natuurlijk erfelijk, aan de andere kant zie je bijvoorbeeld weinig zwemmers...
Zo ligt het ook. Vroerger moesten sommige negers klimmen om aan voedsel te komen, anderen moesten weer jagen en dus rennen. Blanken deden dat minder.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:01 schreef Lombat het volgende:
Het ligt aan de aan de regio, de negroïde medemens uit oost afrika zijn meer gebouwd op uithoudingsvermogen (daarom dat altijd zo'n Keniaan wint in marathon lopen.) en de negers uit het westen meer met (spier)kracht.
Je ziet ook duidelijk dat de blanke mensen langzaam worden verdrongen uit de top sport, gewoon, omdat die minder presteren.
Er is nu een halve neger president van de USA, of dat wat zegt weet ik niet eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zijn neger even intelligent en of is minder dan blank?
Ik heb de boeken en argumenten gelezen en er is geen bewijs dat negers genetisch een minder lagere IQ hebben. Negers uit het midden klasse hebben hetzelfde IQ als een blanke uit hetzelfde sociale klasse. De gemiddelde IQ van de neger zit te stijgen en over een paar jaren zal het gelijk worden aan blanke mensen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er was daar vroeger best veel onderzoek naar gedaan, uit veel van deze onderzoeken was gebleken dat blanken slimmer waren, maar daarbij moet gezegd worden dat bij veel van deze onderzoeken de blanken hoog opgeleid waren, en de negers juist laag opgeleidt waren, het waren geen eerlijke onderzoeken dus. Waarbij uit de nieuwere onderzoeken blijkt dat er geen tot weinig verschil is. En sinds we toch allemaal dezelfde soort zijn is het toch maar triviaal om nou te weten wie er atletisch beter is en wie slimmer, over 100 jaar zijn we toch allemaal 33% blank, 33% neger en 33% aziatisch, de overige 1% mag jij lekker plaatsen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je vergeet een Surinamer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:33 schreef Xeanor het volgende:
Ooit een neger of negerin zien zwemmen bij de olympische spelen? Precies...
Het gaat ook zo goed met Afrika.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb de boeken en argumenten gelezen en er is geen bewijs dat negers genetisch een minder lagere IQ hebben.
Hij zegt: Geen genetisch verschil. Dat het met Afrika niet goed gaat zou door ontwikkeling/geschiedenis oid kunnen komen.quote:
Ik praat over genetisch.quote:
Doping.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als negers sterker zouden zijn dan blanken waarom is de top gewichtheffers dan voornamelijk blank?
Ja van een stuiver een dubbeltje maken is makkelijker dan een paar miljard laten groeien!quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik praat over genetisch.
Trouwens, sommige landen in Africa gaan wel goed. Nigeria bijvoorbeeld heeft een van de snelste groeiende economie op aarde.
Omdat sommige sporten gewoon nog niet zijn 'ontdekt' door negers, zoals dat je bijna geen grootmeesters van schaken hebt die neger zijn. Doordat ze een achterstand hadden gekregen door het missen van gelijke rechten, moeten de sporten waar meer moeite (geld) voor moeten worden gemaakt nog even worden ontdekt. Wacht nog maar 10-20 jaar ofzo, je zult nog verandering zien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als negers sterker zouden zijn dan blanken waarom is de top gewichtheffers dan voornamelijk blank?
Ja dat is dus een goeie vraag. Maar die gewichtheffers zijn echt niet de typische blanke persoon. Ik praat over the typische mensen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik snap niet precies wat je wilt zeggen. Denk je dat negers gewoon een land niet zouden kunnen onderhouden, en dat de geschiedenis van Africa niks te maken heeft met waarom die landen nu niet zo goed doen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja van een stuiver een dubbeltje maken is makkelijker dan een paar miljard laten groeien!
Dat het gemakkelijker is een kleine economie te laten groeien dan een grote!quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik snap niet precies wat je wilt zeggen. Denk je dat negers gewoon een land niet zouden kunnen onderhouden, en dat de geschiedenis van Africa niks te maken heeft met waarom die landen nu niet zo goed doen?
Volgens mij klopt daar niks van.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:01 schreef Lombat het volgende:
Het ligt aan de aan de regio, de negroïde medemens uit oost afrika zijn meer gebouwd op uithoudingsvermogen (daarom dat altijd zo'n Keniaan wint in marathon lopen.) en de negers uit het westen meer met (spier)kracht.
Je ziet ook duidelijk dat de blanke mensen langzaam worden verdrongen uit de top sport, gewoon, omdat die minder presteren.
Juist niet. Zo werkt economie helemaal niet. Het is logisch en een feit dat als je meer geld hebt, kan je meer geld maken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat het gemakkelijker is een kleine economie te laten groeien dan een grote!
Geld maken is zo'n probleem nietquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Juist niet. Zo werkt economie helemaal niet. Het is logisch en een feit dat als je meer geld hebt, kan je meer geld maken.
De eerste paar jaar van je leven + zwangerschap zijn erg belangrijk voor je IQ. En aangezien negers gemiddeld toch armer zijn hebben ze minder kansen op de beste opvoeding/voeding en dus een hoog IQ.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb de boeken en argumenten gelezen en er is geen bewijs dat negers genetisch een minder lagere IQ hebben. Negers uit het midden klasse hebben hetzelfde IQ als een blanke uit hetzelfde sociale klasse. De gemiddelde IQ van de neger zit te stijgen en over een paar jaren zal het gelijk worden aan blanke mensen.
In ieder geval is deze topic niet over negers en IQ, het gaat over negers en lichamelijke sterkte. Als je wilt weten over negers en IQ moet je een andere topic maken. Blijf bij het OP alsjeblieft.
Dat zijn geen geldige bronverwijzingen! Tekst + naam bron + paginaverwijzing!quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:11 schreef MarMar het volgende:
ok, bronnen:
1) discovery
2) medisch handboek en bijsluiter van haldol (anti psychotica) waarin duidelijk staat dat negroide mensen aanzienlijk meer last hebben van bijwerkingen.
3) anatomielesjes: aan het skelet alleen al kan je zien met welk merk mens je van doen hebt, dus is er verschil in botstructuur.
Genoeg zo of moet je isbnnummers en telefoonnummers van docenten?
Alsof alles wat op internet staat ineens waar is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat zijn geen geldige bronverwijzingen! Tekst + naam bron + paginaverwijzing!
Ik quote alleen artikelen uit wetenschappelijke tijdschriften wat de rest allemaal erbij haalt daar ben ik niet verantwoordelijk voorquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alsof alles wat op internet staat ineens waar is.
Toch heb ikzelf het idee dat het meer cultureel is, en door een verschil in opvoeding/normen-waarden/omgang en hoe je denkt komt. Ik vinds het trouwens een erg witte wereld, waar witte normen en waarden de boventoon voeren en dus de algemene leidraad.quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:06 schreef iszinloos het volgende:
[..]
De eerste paar jaar van je leven + zwangerschap zijn erg belangrijk voor je IQ. En aangezien negers gemiddeld toch armer zijn hebben ze minder kansen op de beste opvoeding/voeding en dus een hoog IQ.
http://ije.oxfordjournals.org/cgi/reprint/34/3/673.pdf
aziatische genen dunkt mequote:Op donderdag 30 juli 2009 01:27 schreef DemonRage het volgende:
Net als dat meisjes uit bepaalde gebieden van Rusland allemaal een stuk leniger zijn.
Volgens mij is een medisch handboek ook tamelijk wetenschappelijk en iets meer dan een tijdschriftquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik quote alleen artikelen uit wetenschappelijke tijdschriften wat de rest allemaal erbij haalt daar ben ik niet verantwoordelijk voor
HAHA je gelooft het zelf noh lummel?quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:13 schreef Hamburcher het volgende:
Negers zijn dom en sterk, Aziaten zijn slim en slap en blanken zitten er in beide gevallen tussen in.
Is een beetje op z'n jan boeren fluit maar zo zit 't nu eenmaal.
hoezo zouden zijn?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:41 schreef Lekiamh het volgende:
Net zoals Chinezen en andere Orientalen slimmer zouden zijn?
ze hebben daar geen auto's dus alles moet lopend of rennend?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom zouden neger in het algemeen een beter genetische aanleg hebben voor atletisme? Hoe zou ja dat uitleggen van een evolutie standpunt?
ja, je hebt het helemaal foutquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:59 schreef wapwip het volgende:
Ik heb eens gehoord, van een neger, dat het zo zit:
Vroeger tijdens de slavernij werden negers op schepen gezet, waar ze zelf moesten roeien. De zwakkere negers gingen dood, vervolgens moest men hard werken, toen gingen er weer een boel dood. Op die manier bleven er dus alleen maar sterke negers over, die met elkaar gingen voortplanten, en dus kwam er een soort wat over het algemeen athletischer en sterker was dan het blanke ras.
Of het waar is, i dont know. Het klinkt opzich niet eens zo heel gek
slimmer niet, beter opgeleid jahquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:41 schreef Lekiamh het volgende:
Net zoals Chinezen en andere Orientalen slimmer zouden zijn?
Nee West Afrikanen kunnen alleen domineren in sporten waar explosieve inspanningen vereist zijn. De beste marathonlopers, gewichtheffers of wielrenners zullen jullie niet snel worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:42 schreef dundel het volgende:
Haha is de waarheid, bij mij op training (Muay Thai) zie ik het ook.
Over 10 jaar hebben we alle sport overgenomen behalve sport waar bij je ballen kou vatten
Ja, bij honden valt mij dat ook op!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 02:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Ps. weet je wat mij opvalt bij aziaten? zij zijn heel beweeglijk en zenuwachtig. het is alsof dezelfde energie van een gemiddelde hollander door een iets te kleine lichaam en brein heenraast wat aziaten wellicht zo vlug maakt
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:18 schreef solaire het volgende:
[..]
Nee West Afrikanen kunnen alleen domineren in sporten waar explosieve inspanningen vereist zijn. De beste marathonlopers, gewichtheffers of wielrenners zullen jullie niet snel worden.
jawel hoor, west afrikanen zijn ook oorspronkelijk afro-amerikanenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, bij honden valt mij dat ook op!
Vergelijk een Nederlander maar met een labrador en een Aziaat met een drukke Jack Russel!
Voor topsport moet je natuurlijk wel alles mee hebben. Voor elke Keniaanse afstandsloper zijn er al een paar duizend die het niet gered hebben. Als je dan in Nigeria olympische kampioenen voor de 10 km wil vinden, dan wordt het best lastig als de gemiddelde man 1.90 is en 100 kilo weegt. Mensen verschillen zo, ook daar zullen mensen rond lopen die wel de natuurlijke aanleg hebben voor de 10 km. Maar het gaat om de aantallen. Je hebt er vele duizenden van nodig, en dan ook nog de loopcultuur (en wil bij de individuele sporter), de faciliteiten en de selectie om tot eentje te komen die mag uitkomen op de olympische 10 km.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:26 schreef aychelle het volgende:
alleen als die sport le lief en je er hard voor traint. Ja het is waar dat west afrikanen (niet alle afrikanen) sterker gebouwd zijn. En bij sommige sporten heb je dat nodig. Sommige sporten zijn nou typisch wit of zwart. Harlopen domineren ethiopiers en kenianen op lange afstanden, schijnt niks met genen te maken hebben maar met cultuur en dat ze waar zij trainen tegen betere klimaat veranderingen bestand zijn. Ik ken ook europese hardlopers die hoog in de bergen van kenia gaan trainen, omdat beste hardlopers daar trainen. Wie zegt dat zwarten nooit goed zullen worden in witte sporten zoals wielrennen? Het moet je wel aantrekken natuurlijk, kijk maar eens naar tennis. Wie had ooit gedacht dat 2 zwarte zussen zo ver zouden komen. Wie zegt dat blanken niet goed kunnen basketballen of andere sporten kunnen die veel word beheerst door zwarte mensen
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor topsport moet je natuurlijk wel alles mee hebben. Voor elke Keniaanse afstandsloper zijn er al een paar duizend die het niet gered hebben. Als je dan in Nigeria olympische kampioenen voor de 10 km wil vinden, dan wordt het best lastig als de gemiddelde man 1.90 is en 100 kilo weegt. Mensen verschillen zo, ook daar zullen mensen rond lopen die wel de natuurlijke aanleg hebben voor de 10 km. Maar het gaat om de aantallen. Je hebt er vele duizenden van nodig, en dan ook nog de loopcultuur (en wil bij de individuele sporter), de faciliteiten en de selectie om tot eentje te komen die mag uitkomen op de olympische 10 km.
Voor de top heb je de breedte nodig, voor de breedte maakt het wel heel veel uit welke aanleg toevallig bij een volk veel voorkomt of niet.
Gelijk ook waarom gewichtheffers vaak van die korte Oost-Europese types zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:33 schreef Xeanor het volgende:
Negers hebben relatief langere armen en benen dan blanke mensen.
Precies, van die Liberianen enzoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:36 schreef aychelle het volgende:
[..]
jawel hoor, west afrikanen zijn ook oorspronkelijk afro-amerikanen
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:54 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Precies, van die Liberianen enzo
uhm, verrekquote:
nee klopt niet, het is ook maar net waar je opgegroeid bent. Mijn zus is donker en was ontzettend goed in hockey, is dat eigenlijk niet een door blanke beheerste sport? Ik ben keniaans en geloof me jij rent me zo voorbij! Ik heb een tijdje op atletiek gezeten en dat ging wel zo slecht! haha. Dus neeh het heeft er niet heel veel mee te maken, mischien een beetjequote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:20 schreef Maeghan het volgende:
Heb idd ook de al eerder genoemde aflevering van Discovery gezien waarin het o.a. ging over de Keniaanse hardlopers.
Er schijnt idd wel verschil te zijn. Eigenlijk logisch ook - verschillende volkeren hebben verschillende achtergronden. Als je aan de buitenkant verschil ziet tussen een neger, een chinees en een west-europeaan, waarom zou je dan verwachten dat ze van binnen precies hetzelfde in elkaar zitten?
Je bent een vrouwquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:26 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee klopt niet, het is ook maar net waar je opgegroeid bent. Mijn zus is donker en was ontzettend goed in hockey, is dat eigenlijk niet een door blanke beheerste sport? Ik ben keniaans en geloof me jij rent me zo voorbij! Ik heb een tijdje op atletiek gezeten en dat ging wel zo slecht! haha. Dus neeh het heeft er niet heel veel mee te maken, mischien een beetje
ja? vertel me niet dat je dat niet wist ....quote:
Dat ga ik je wel vertellen. Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:31 schreef aychelle het volgende:
[..]
ja? vertel me niet dat je dat niet wist ....
Dat er uitzonderingen zijn betekent toch niet dat het niet klopt? Het gaat ook alleen maar om de aanleg. Je kunt de aanleg hebben om iets makkelijker te kunnen dan een ander, maar als je het nooit oefent heb je er niks aan. En dan nog zal het idd niet voor iedereen gelden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:26 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee klopt niet, het is ook maar net waar je opgegroeid bent. Mijn zus is donker en was ontzettend goed in hockey, is dat eigenlijk niet een door blanke beheerste sport? Ik ben keniaans en geloof me jij rent me zo voorbij! Ik heb een tijdje op atletiek gezeten en dat ging wel zo slecht! haha. Dus neeh het heeft er niet heel veel mee te maken, mischien een beetje
Ik denk dat die vraag/opmerking inmiddels toch wel beantwoord is:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Een andere ding dat ik nu merk is dat misschien mijn titel fout is. Ik wil niet zeggen dat een sterke neger sterker zal zijn dan een sterke blanke persoon. Er zijn ook blanke mensen die een aanleg hebben om grote spieren te kweken en atletisch te zijn. Maar ik denk dat er gemiddeld meer negers zijn met de aanleg om snel krachtig te worden en atletisch te zijn dan er blanke mensen of mensen van de andere ras zijn. Snap je wat ik bedoel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |