abonnement Unibet Coolblue
pi_71524951
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:59:54 #102
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71525287
Ik ben er morgen ook niet, heb andere plannen en geen benen voor 135 km ben ik bang
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71525520
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:41 schreef ursel het volgende:

[..]

pak je kans, nu kan je haar op halen..

Zelf vanochtend naar Rotterdam gereden. 61 km.
Heen 2.5 uur, terug 1 uur 50
Tussendoor nog ff middagje laminaat gelegd ook bij kameraad..

vanaf ongeveer Vlaardingen met een MTB-er meegereden. Die reed gewoon harder dan mij en met gemak 37.
Maar hij kon de weg niet en na 2 keer ingehaald te zijn door uhm is die bij de 3e keer maar met me meegereden..
Hij moest ook in Den Haag zijn..
Den Haag - Rotterdam 61km?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:16:28 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71525675
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:08 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Den Haag - Rotterdam 61km?
Zoals ik reed wel..
Via Hoek van Holland..

De teller gaf het toch echt aan..
pi_71526301
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
pi_71527399
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:51 schreef Asylumnator het volgende:
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
Je moet wat hè. Kan moeilijk elk weekend de auto naar Zuid-Limburg pakken.
pi_71527602
Aan de andere kant zijn er ook maar weinig mensen ter wereld die kunnen beweren dat ze onder de zeespiegel aan het fietsen zijn
  zondag 2 augustus 2009 @ 06:50:46 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71530790
Ik kijk naar buiten, en pas. Toch een beetje mooi weer rijder ben ik bang...
Terug naar bed maar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71530792
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71530796
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Zeker niet! en er waren liftopties genoeg, dus ik zou alsnog mee kunnen rijden met iemand!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71530798
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 06:54 schreef cyclechick het volgende:
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Dito hier.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 augustus 2009 @ 07:08:51 #112
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71530807
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 07:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dito hier.
Tja, dan blijf ik ook lekker in bed. Het is ook hier niet echt motiverend.
Superhero to the rescue!
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 11:55:48 #113
73911 ultra_ivo
pi_71533175
Ben ook weer binnen uit Engeland. Een groot verslag moet nog even wachten, ga eerst een weekje uitrusten in Kroatië.
Maar samengevat, loodzwaar. De zwaarste editie ooit. Veel wind, soms storm en stortregen. Heel veel mensen zijn met name in Schotland gestopt. Daar stond het water soms een halve meter op de weg.
Mijn rit ging beroerd. Ik ben ook een van de organisatoren, was dus de twee dagen voor de start continu bezig. Met als resultaat dat ik veel te weinig kon slapen vooraf en uitgeput aan de start stond, in een van de laatste startgroepen.
Daar wordt ik natuurlijk op de eerste helling uit gelost. Er zjin amper rijders na mij gestart dus na een tijdje is de koek op qua groepjes om in mee te rijden. Zeker als ik merk dat ik de 1e nacht niet kan doorrijden vanwege de ontbrekende slaap. Dat is normaal mijn manier om tijd te winnen op groepjes waar ik op het vlakke stuk (tussen km250 en km400) dan mee mee kan rijden. Op de heenweg kom ik dus al gevaarlijk dicht bij de sluitingstijden uit.
Vanaf de Pennines zie ik de snelle mannen tegemoet komen. Na de Pennines ook een enkele snelle vrouw. Het weer is inmiddels nog altijd beroerd. Zo beroerd dat ik op dag 2 in de late namiddag slaap om het daaropvolgende stuk pal tegen de wind in te doen als de wind wat is gaan liggen. Daat gaat inderdaad een stuk beter. Vanaf dat moment begin ik ook weer fatsoenlijk te rijden.
Vanaf de Schotse grens kom ik dan in een soort van noodweer terecht. Van de wind heb ik geen last, die heb ik nu in de rug. De regen vindt ik wel uit te houden. Ik kom nog steeds relatief weinig rijders tegen. Behalve dan op de controle in Eskdalemuir. Hier is het mudjevol. Veel mensen durven niet verder of zijn te kapot om verder te gaan. Ik overleg even met de chef de controle en krijg een bericht mee voor zijn collega op de 'geheime' controle 45km verder noordelijk. Of ie zoveel mogelijk mensen daar wil houden. In Eskdalemuir is er geen mobiel net, hij kan dus niet anders met zijn collega in contact komen dan het meegeven van berichten aan rijders of motards.
Onderweg naar Edinburgh kom ik gigantische hopen rijders tegen. Die vechten tegen de storm en de regen. Veel Italianen, Spanjaarden, Grieken etc. die amper ervaring hebben met regen. In Traquair geef ik het bericht af aan de chef de controle. Wat overleg, wat telefoneren met de hoofdorganisator en de beslissing is snel gevallen, iedereen krijgt er 2 uur bij. De meesten besluiten nu in Traquair te blijven. Ik niet, ik moet nog stempelen in Edinburgh. Dat gaat vrij goed maar ik besluit niet nog een keer in de nacht terug te gaan en slaap in Edinburgh, 2 uur langer dan gepland.
Terug rij ik dan deels achter de storm aan. Maar ook achter de controleposten. Vrijwel iedere post zou al gesloten moeten zijn. Maar gelukkig zijn overal de mensen nog. Meestal is de zaak al behoorlijk opgeruimd en kan ik alleenw at restanten eten. Maar dat is al meer dan ik verwacht. Een enkele keer kom ik nog een beetje in de buurt van de limiet.
Uiteindelijk finish ik met 5 uur achterstand op de nieuwe tijdslimiet.
Toch ben ik tevreden, onder die omstandigheden zonder lichamelijke klachten uitrijden. Zonder het organiseren vooraf en met een beetje fatsoenlijke starttijd had ik dit binnen de limiet zonder problemen gered. Nu is het afwachten of de limieten nog bijgesteld worden, gezien de omstandigheden zou dit zeker mogelijk zijn.
pi_71534040
Ik heb nu noname(plastic) remmen op mijn fiets zitten en nu heb ik een oude koga gekregen waar shimano 600 remmen op zitten.
Kan ik deze gewoon makkelijk vervangen?
Ik neem aan dat de remblokjes nog wel gewoon verkocht worden.
Behalve dat het er beter uit ziet neem ik aan dat ze ook wel een stuk beter zijn toch?
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 13:05:50 #115
73911 ultra_ivo
pi_71534691
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
pi_71535807
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
Hmm ik weet niet wat een korte hoef is maar ik dacht dat het gewoon zou passen
Misschien help dit:
Shimano 600(moeten nog gedemonteerd en schoongemaakt worden ):



Oude remmen:



Ik zie dat ik nog een frame heb met shimano 600 remmen :

Dit zullen wel die oudere zijn(was altijd veel kracht nodig om te remmen).

[ Bericht 11% gewijzigd door Kadooosh op 02-08-2009 13:53:40 ]
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 16:04:53 #117
73911 ultra_ivo
pi_71540163
De laatste foto zijn lange hoef remmen, meet maar eens de afstand tussen het moertje van de remblok tot het centrum van de bevestigingsas. De 600 remhoeven die je erop wilt zetten zijn gewoon goed spul.Qua technische kwaliteit beter dan de oude. Of dual of single pivot beter is, dat is een andere discussie. Gewoon overzetten en gebruiken.
pi_71542263
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.

Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
pi_71542352
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:22 schreef guitarguru het volgende:
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.

Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Als het hard waait fiets ik wind tegen meestal ook niet veel harder dan 24/26 per uur, zelfs een keer zo harde wind gehad dat ik niet harder dan 17 kon en durfde (was bang van de weg te waaien en had wind van opzij) gewoon lekker trainen, dan ga je vanzelf sneller!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71542710
Met echt harde tegenwind meestal zo rond de 25... Heb dan echt het gevoel niet vooruit te komen. Is altijd frustrerend, maar ik prent mezelf altijd wel in dat je hier wel beter van wordt dan met gemak rond de 40 te rijden met wind mee...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 17:45:47 #121
73911 ultra_ivo
pi_71542912
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
pi_71546147
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Wow, dat is wel erg extreem. Dan denk je "Hé, ff herstellen in de afdaling!" en dan moet je nog stoempen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:03:21 #123
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71551535
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Grossglockner afgedaald en niet harder dan 50 komen terwijl het flink naar beneden gaat. Bochten worden dan gevaarlijk, je kunt zo van de weg geblazen worden of juist naar het midden van de weg.

Ultra_Ivo, wat een rit heb je gereden. Petje af. En dat te bedenken dat ik niet ben gaan fietsen vanochtend dat het regende. ben maar gaan wandelen in Amerongen, had best kunnen mountainbiken! Deze fiets maar weer snel in orde maken en dan weer eens ouderwets vies worden

Wat betreft tegen de wind in rijden op het vlak. Ligt eraan, in je eentje wordt het moeilijk om lange tijd tempo te rijden maar als je met 3 of meer bent kun je mooi kop over kop en dan kun je best wel boven de 30 blijven rijden. Ikzelf hou van stoempen en ik moet zeggen dat het best wel hard moet waaien wil ik niet tegen de 30 gaan. Laag in de beugels en stoempen. Karakter kweken!
Superhero to the rescue!
pi_71553982
quote:
Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Hangt er echt vanaf hoe hard het waait. Op een dijk in Flevoland lijkt het mij iets harder waaien dan ergens op een meer beschutte plek. Net zoals dat het vaak harder waait langs de kust dan land inwaarts.

Zoals het nu ongeveer waait fiets ik (ook pas sinds kort hoor) boven de 30 met wind tegen. Bij hardere wind, vooral langs de kust door de duinen zit ik soms ook wel aan de 25 oid. Ook met wind mee verschilt het enorm. Kan 35, 40, 45 zijn. Maar ik heb net zo goed dagen gehad waar het stormachtig was en ik met 50+ door de duinen van Hoek van Holland naar Den Haag schoot.

Het is moeilijk te zeggen aangezien het overal anders waait. Wind recht van voren, schuin van voren, schuin mee, of volop mee etc. En gewoon veel fietsen. En leren houden van de wind Ik had er altijd een hekel aan en wilde echt geen kracht verspillen aan tegenwind, en volle bak rijden met meewind. Nu is het eigenlijk volle bak rijden met tegenwind, en alles wat er nog over is stoppen in de meewind
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:32:37 #125
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71556271
Ziet er vanavond uit dat het weer eens in Nijmegen bikkelen wordt..
pi_71557178
Vanavond maar weer eens met de training mee!
Gister niet meer gefietst, wel 100 baantjes gezwommen en ik heb spierpijn in mijn buik en de achterkant van m'n benen (maar dat kan ook van yoga komen, en van m'n buikspieroefeningen )
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:11:42 #127
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71557554
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:50 schreef cyclechick het volgende:
Vanavond maar weer eens met de training mee!
Gister niet meer gefietst, wel 100 baantjes gezwommen en ik heb spierpijn in mijn buik en de achterkant van m'n benen (maar dat kan ook van yoga komen, en van m'n buikspieroefeningen )
Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijden
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 10:48:17 #128
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71558316
Vandaag weer een lekker stuk fietsen. Jammer alleen dat ik zo eerst even moet werken, maar het weer schijnt prima te blijven.
.
pi_71558448
Weet iemand (een Drent wellicht) hier iets over de Ronde van Vries? Heb familie in Vries wonen en kan me uit het verleden herinneren dat er vaak in de zomermaanden een Ronde van Vries werd verreden, een kleine ronde door het dorp.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71558513
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijden
De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:04:58 #131
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71558742
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:56 schreef cyclechick het volgende:

[..]

De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.
Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:07:56 #132
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71558829
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:53 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand (een Drent wellicht) hier iets over de Ronde van Vries? Heb familie in Vries wonen en kan me uit het verleden herinneren dat er vaak in de zomermaanden een Ronde van Vries werd verreden, een kleine ronde door het dorp.
Kijk eventjes op ww.ntfu.nl. Als ik zoek op tochten voor de komende 2 maanden in Drenthe zie ik niets in Vries, wel in Zuidlaren, Emmen en Hoogeveen.
Superhero to the rescue!
pi_71558844
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:04 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.
je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:19:22 #134
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71559177
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef cyclechick het volgende:

[..]

je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielen
Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.

Er zijn mensen bij mij in de club waarmee ik geen zinnig woord in het dagelijks leven mee kan hebben maar zet ons op de fiets en we lullen een hele dag vol.
Superhero to the rescue!
pi_71559352
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:19 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.

Er zijn mensen bij mij in de club waarmee ik geen zinnig woord in het dagelijks leven mee kan hebben maar zet ons op de fiets en we lullen een hele dag vol.
Is ook zo
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71559787
Gewoon karakter kweken dus! Heb gewoon nog niet het vermogen om, met behoorlijke tegenwind, een grotere versnelling rond te krijgen. Weet ook niet of ik een groter verzet moet steken en langzaam door moet ploegen, of op souplesse een kleinere.........
  maandag 3 augustus 2009 @ 12:22:23 #137
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71561006
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef guitarguru het volgende:
Gewoon karakter kweken dus! Heb gewoon nog niet het vermogen om, met behoorlijke tegenwind, een grotere versnelling rond te krijgen. Weet ook niet of ik een groter verzet moet steken en langzaam door moet ploegen, of op souplesse een kleinere.........
Alles op souplesse. Groot verzet alleen voor sprintjes. In principe kun je elke tempoversnelling pareren door sneller te trappen. Zorg dat je ritme/cadans op 95 ligt en dan door sneller te trappen kun je zo mee, of door even wat langzamer te trappen temporiseer je. Ik schakel sowieso niet veel. Af en toe ga ik van 39 voor naar 53 voor om echt hard te rijden maar dat is zelden.

Snel trappen is wel hoger hartslag maar kost niet veel kracht en je kunt het langer vasthouden. Als je dit traint zul je zien dat je langer klimmetjes en hogere snelheden kunt volhouden dan je maten. Als je dan moe bent schakel je op en trap je langzamer.
Superhero to the rescue!
pi_71561862
Thanx SuperherO voor dit lesje wielrennen. Hier heb ik wat aan.
pi_71567510
Net 'even' 72km gedraaid. Ging niet lekker, benen waren niet goed. Rondje werd langer dan verwacht, moest een extra lus van tegen de 10km maken wegens een omleiding ivm een aanrijding.

Heb aardig wat getraind deze week (vrijwel elke avond/dag), ik voelde mn knieën tijdens de rit...

Morgen maar eens de rustige groep op de club opzoeken. Lekker een beetje rustig peddelen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:35:46 #140
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71567590
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:33 schreef marcodej het volgende:
Net 'even' 72km gedraaid. Ging niet lekker, benen waren niet goed. Rondje werd langer dan verwacht, moest een extra lus van tegen de 10km maken wegens een omleiding ivm een aanrijding.

Heb aardig wat getraind deze week (vrijwel elke avond/dag), ik voelde mn knieën tijdens de rit...

Morgen maar eens de rustige groep op de club opzoeken. Lekker een beetje rustig peddelen...
Vergeet niet te rusten. Rust is erg belangrijk. Je raakt zo overtraind. Doe maar een google op supercompensatie.Juist van rust word je sterker, je geeft je lichaam de kans om te herstellen en zich voor te bereiden op de volgende tocht, lees sterker worden.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:16:25 #141
40566 Ericr
Livewrong
pi_71571814
Vandaag toch wel ideaal fietsweer. Mijn vaste rondje door de duinen en langs de waterweg ging behoorlijk rap, althans gelet op de trainingsarbeid die ik dit jaar verricht heb. Laatste weken maar 1 keer per week getraind en in juni 1 of 2 keer getraind. Daarvoor ook niet echt structureel getraind sinds ik weer begon eind april.

Ronde van 40 km vandaag met 32 km/uur gemiddeld gereden, eigenlijk alleen tegen de wind in een beetje diep hoeven gaan. Deze week maar eens proberen wat meer te trainen dan 1 keer, als het weer tenminste zo blijft als nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 03-08-2009 22:06:01 ]
pi_71572027
Kunnen jullie mij een boek adviseren, met voor de beginnende wielrenner handige tips en andere wetenswaardigheden omtrent aanschaf en onderhoud racefiets, trainen, voeding, schema's, overtrainen etc. etc.
pi_71572083
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:34:32 #144
40566 Ericr
Livewrong
pi_71572296
Hangt ook af van de doelen, als je wedstrijden wil gaan draaien of cyclosportieven op hoog niveau wil rijden is een goed trainingsprogramma onontbeerlijk. In ieder geval is voor een beginner een boek met een trainingsprogramma best handig, al is het maar om overtraining te voorkomen. Veel beginners knallen iedere training er vol in, tot ze opgebrand zijn en de racefiets op marktplaats te koop wordt aangeboden.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:02:40 #145
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71574915
Zo, dit maar kort bij Nijmegen.
Voelde mijn benen nog redelijk van het weekend. Toch alle klimmetjes bij Nijmegenn zo'n beetje op max kunnen gedaan dit keer. Veel op de pedalen staan en gaan.

Had de holleweg als laatste en bij dat ene bochtje ging ik stuk.
Toen op lichtste verzet gezet en rustig omhoog gepeddeld..

Uiteindelijk 35 km gereden in 5 kwartier. Valt nog mee dus.
pi_71577103
Ik raakte verdwaald bij lage vuursche en toen nog een keer bij baarn, maar het werd al bijna donker toen ging ik de weg vragen aan een stel, en volgens mij zeker weten, was de vrouw Marijke van Helwegen, iig had ze net zo'n verbouwd gezicht
Uiteindelijk moest ik dus hard terugfietsen en dat was maar goed ook, want uit mezelf was ik niet vooruit te branden, maar nu is het toch een redelijk rondje geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door cyclechick op 03-08-2009 22:11:15 ]
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:23:08 #147
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71577772
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:
Ik raakte verdwaald bij lage vuursche en toen nog een keer bij baarn, maar het werd al bijna donker toen ging ik de weg vragen aan een stel, en volgens mij zeker weten, was de vrouw Marijke van Helwegen, iig had ze net zo'n verbouwd gezicht
Uiteindelijk moest ik dus hard terugfietsen en dat was maar goed ook, want uit mezelf was ik niet vooruit te branden, maar nu is het toch een redelijk rondje geworden.
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.

Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:25:10 #148
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71577851
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:25 schreef ufopiloot het volgende:
[ afbeelding ]
Dit geld echt voor fietsers!! Je leert je lichaam en je limieten kennen. En ik blijf het zeggen, vergeet geen rust te nemen. Erg belangrijk!
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:29:52 #149
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71577997
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.

Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
Kom ik aan met mijn 1900
Planning is nog wel de komende 3 weken 600 weg te fietsen voor ik naar de alpen ga..
pi_71578323
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.

Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:13:51 #151
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71579705
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:38 schreef cyclechick het volgende:

[..]

woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Dat zei die jongen ook, dat hij niet zo hard kon rijden maar hij reed wel met 43 op kop, makkelijker dan ik, ok, ik had er al 90 in de benen zitten en hij maar 40 ofzo maar toch! Vaak genoeg met mensen gefietst die zogenaamd niet zo snel konden fietsen. Bescheidenheid siert maar is ook een tactiek! Eerst zien en dan pas geloven!

Die aantal kilometers, ja, als je gaat trainen voor een cyclo om een serieuze tijd neer te zetten. Ik ging voor goud, dan zit je zo op een paar duizend kilometers.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:25:44 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71580134
Ik heb een geniaal plan om toch m'n jaargemiddelde te redden...geen winterstop.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71585097
Tja, ik kan morgenavond en misschien donderdag nog even een rondje doen, en vrijdag vertrek ik voor een maand naar Ijsland, niet echt een racefietsland met al die grindwegen. De kilometers lopen in die tijd niet zo lekker op....
Denk dat ik hooguit de 3000 haal dit jaar.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71585178
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.

We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!

Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:48:03 #155
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71585230
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:43 schreef nodisch18 het volgende:
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.

We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!

Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
Amstel Gold 200km dit jaar gedaan met net geen 30 gemiddeld. Het kan best hard Had ik al 2000km in de benen denk ik.

Gewoon de klimmetjes in je eigen tempo rijden en in de afdalingen of op het vlakke weer er naar toe rijden. Jezelf niet forceren, zeker niet de eerste 80km, dan kom je de route/tocht zeker goed door.
Superhero to the rescue!
pi_71586296
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes

lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang


klimmen tot in de wolken


meer mooie foto's volgen
pi_71586394
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
meer mooie foto's volgen
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
pi_71586460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
de andere foto's staan op de andere camera, die wordt straks leeggemaakt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:59:45 #159
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71586556
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes

lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang
[ afbeelding ]

klimmen tot in de wolken
[ afbeelding ]

meer mooie foto's volgen


Waar ergens zat je precies?
pi_71586679
Bormio
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:31:31 #161
11102 knep
Mountainfreak
pi_71588635
Ah Bormio, daar heb ik ook eens een weekje gezeten. Fraaie omgeving .
Veel passen in de buurt .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:03:25 #162
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71607423

Wat een heerlijk fietsweer was het vanavond zeg
bijna 50 km gefietst met 27 gemiddeld, dat is voor mijn doen erg lekker
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71607735
Vandaag dus met de rustige groep meegegaan. Was wel een keer lekker. Beetje praten (het is ook het meest sociale groepje heb ik gemerkt. ), beetje om je heen kijken.

Eerste stuk rustig gereden, een hoop draaien en keren. Terug, op een stuk langs een vaart, konden we nog even knallen. Wilde toch nog even mn benen testen, kon me weer niet inhouden, dus ben gelijk weggesprongen... Kreeg twee man mee (waaronder een ouwe taaie van in de 60 die aardig kon trappen) en hebben met zn drieen rond de veertig kop over kop naar het verzamelpunt getrapt. Vanaf daar weer gezamenlijk naar het clubhuis gereden... Voelde wel dat mn benen snel verzuurden bij het aanzetten, maar had nog een hoop over... Ging dus wel aardig.

Uiteindelijk 49km met 29 gemiddeld gereden (in dat ene stuk van 7km het gemiddelde van tegen de 28 naar 29 gebracht. ).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71625626
Lekker begin ritje kunnen maken met een vriendin vandaag 49 kilometer maar met een ontzettend laag gemiddeld van 25 kilometer per uur Maar goed, de eerste stap is weer genomen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:16:46 #165
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71626175
buitenband nog steeds niet vervangen, dus vandaag niet gereden, morgen naar sierra nevada dan haal ik het wel weer in. weet iemand of daar nog profploegen aan het trainen/verkennen zijn voor de vuelta? of dat er een ploeg op hoogtestage zit ofzo?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71626480
Al een week niet op de fiets gezeten...omdat ik te lui ben om mn remkabel te vervangen :p maar vanmiddag ga ik het echt doen, en dan morgen weer op de fiets!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71626524
Moet ik mn binnenband vervangen als die binnen enkele dagen heel langzaam leegloopt? Als ik hem oppomp voor een rit, heb ik er tijdens die rit geen last van. Hij blijft dan goed hard. Maar als ik hem wegzet is de voorband na enkele dagen weer heel zacht...

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 05-08-2009 17:13:56 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71627425
Denk dat je hem het beste gewoon kan vervangen. Dat gaatje wordt sowieso groter tijdens het fietsen en voor je het weet zit je met een klapper. En geloof me, dat is niet leuk als je nog 30 km moet.
pi_71628198
Bij problemen met de band die niet op te lossen zijn met een plakkertje gewoon altijd vervangen. Zo duur is een nieuwe band niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:43:34 #170
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71629665
Vorige week ook m'n voorband vervangen omdat hij na een paar dagen half leeg was...een paar keer gedaan van oppompem en dan fietsen, maar het werd me te iritant, en zo duur is een binnen band nou ook niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71632868
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)

Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71633055
mensen ik heb een tijd geleden mijn achterband vervangen en ik heb het idee dat er sindsdien wellicht iets mis is met de manier waarop ik het wiel heb teruggeplaatst. in de eerste plaats had ik bij het terugplaatsen niet goed opgelet, en zat het achterwiel er helaas niet helemaal goed in. ik merkte dat de fiets niet geweldig fietste en heb dit gefixt, toen fietste ie uiteraard beter.

toch voel ik een soort kettingspanning als ik op de pedalen druk die ik eerst niet voelde. de eerste vijf minuten van de rit voel ik die meestal ook niet maar daarna wel. ook maakt de ketting heel lichtjes geluid, wat eerst ook niet was. het wiel zit er nu echt goed in, zou er toch nog iets mis kunnen zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71635245
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:46 schreef marcodej het volgende:
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)

Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus

Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71635378
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71635547
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
pi_71635993
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:

[..]

nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus

Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Heb het bandje inmiddels met veel zweet (en bijna bloed en tranen) verwisseld. Het is altijd een drama om het laatste stukje buitenband om de velg heen te krijgen bij mij. Buitenbandjes zijn niet zo soepel blijkbaar. Moet altijd volledig kracht zetten en al mn ledematen gebruiken om het te doen lukken...

Bij mij gaat er overigens ook 8 bar in, keihard dus. Zoals eerder gezegd bleek ik mn banden altijd, zonder het te weten, tot zo'n 5-6 bar opgepompt te hebben. Dan kan je de band nog ietsjes indrukken. Maar heb nu een pomp met drukmeter en dan merk je dat het nog een flink stuk harder kan. (Hoewel ik ook flink wat gewicht in de strijd moet gooien om het tot 8 bar te redden.)

Het rijd ook een stuk prettiger.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71636159
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71636530
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:35 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.
Weeg rond de 90 kg, merk het gelijk als ik te weinig druk op mijn banden heb staan. Scheelt overigens wel wat voor frame je hebt. Op mijn oude Cannondale kon ik niet eens boven de 6,5 bar pompen omdat het frame gewoon te stijf was. Met keiharde banden had ik dan nog amper comfort.

Vanaf 7,5 a 8 bar wordt het voordeel van verminderde rolweerstand steeds minder ten nadele van verminderde grip en comfort.
pi_71639006
Fuck fuck fuck net me tas vergeten na een kleine pauze op de uitdammerdijk.. met mijn telefoon en portemonnee erin en alles.
Nog terug gegaan maar kon hem niet meer vinden.
Hopelijk vind iemand hem die eerlijk is maar ik ga morgen ochtend nog ff zoeken om 5-6 uur misschien ligt hij er nog.
En dan staat me telefoon ook nog op stil dus ik kan hem niet bellen en zoeken .

Zo ongelooflijk stom van me .
  donderdag 6 augustus 2009 @ 01:16:42 #180
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_71640534
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 01:18:48 #181
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71640578
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Afgelopen winter vrolijk verder gefietst maar zit er aan te denken om deze winter een tacx te kopen
.
pi_71642376
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:05 schreef Kadooosh het volgende:
Fuck fuck fuck net me tas vergeten na een kleine pauze op de uitdammerdijk.. met mijn telefoon en portemonnee erin en alles.
Nog terug gegaan maar kon hem niet meer vinden.
Hopelijk vind iemand hem die eerlijk is maar ik ga morgen ochtend nog ff zoeken om 5-6 uur misschien ligt hij er nog.
En dan staat me telefoon ook nog op stil dus ik kan hem niet bellen en zoeken .

Zo ongelooflijk stom van me .
Terug gevonden .
Scheelt weer ¤200 .
pi_71644188
Hey iedereen!

Even berichtje vanuit Mountain Creek (Sunshine Coast, Australia).. Heb ondertussen een fietsmaatje gevonden, dame van 27, triatlete (?).. dus ze komt aardig mee! Ondertussen ook een vaste ronde van 75km, met een paar leuke klimmetjes erin..! Rijden het rondje 3 keer per week.. plus tennis, dus sport genoeg. Fietsen is hier trouwens levensgevaarlijk.. geen fietspaden, auto's die echt niet oppassen, dat is wel jammer. En veel stoplichten.. komen desondanks vaak terug met een gemiddelde van 28,5, niet slecht opzich. Ik fiets 80% op kop, hard werken hier door veel wind. Wel altijd lekker weer. Het is hier nu winter, overdag 23 graden, strakblauwe lucht. Heerlijk dus!

Dit is de omgeving waar ik fiets:




Verder naast de studie een beetje bijklussen, van het weer genieten.. tochten lopen (LOPEN, bleh) in de lokale Natural Parks.. prima vertoeven dus. Ik hoef niet terug iig.
pi_71644559
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.

Toch maar aan de Tacx dus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71645341
Ik kan zaterdag pas weer fietsen
pi_71645429
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.

Toch maar aan de Tacx dus.
De dagen waarop in Nederland de wegen glad zijn vallen ook wel mee natuurlijk, het is alleen glad als het regent/sneeuwt/vriest, en hoe vaak heb je dat nou alle 3 tegelijk? Zolang het droog is, fiets ik op de weg. Heerlijk, zo'n koude helere winterochtend!

Verder: mountainbiken in de winter!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71645719
Nog steeds niet mn remkabel vervangen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:58:33 #188
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71645822
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef jakkop het volgende:
Nog steeds niet mn remkabel vervangen.
luilak, ga daar eens mee bezig!
.
pi_71646117
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Ik train als ik kan gewoon op de fiets in de winter, maar meestal ben ik op de schaatsbaan te vinden. Daarbij loop ik sowieso ook hard twee keer in de week, dus dat houd je conditie wel op peil.
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2009 @ 11:18:27 #190
73911 ultra_ivo
pi_71646368
Ik zit ook meer op de schaatsbaan tijdens de winter, rij wedstrijden dus behoorlijk intensief trainen.
pi_71647501
Iemand een tip hoe ik de remkabel door het gaatje van de stelschroef krijg? Dat gaatje is veel te klein, en die kabel rafelt. Er zat natuurlijk een anti-rafeldopje aan het uiteinde, maar die past niet door dat gaatje.

Voor de rest is het een supermakkelijk klusje.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:29:28 #192
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_71648346
kabel afknippen (strak) drupje lijm erop (secondenlijm tegen rafelen)
Door het gat en nieuw afdekkapje erop?
Drop you like an ill, bad habit
pi_71649548
hoe krijg je überhaupt de oude remkabel uit de remmen? ik heb het stuurlint losgemaakt maar het is me niet duidelijk hoe ik de handgrepen loskrijg om de remkabel er uit te kunnen halen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71650017
Je hoeft de handgrepen niet los te maken. Kabel bij de remmen losmaken, buitenhoes er af trekken, en dan de kabel door de handgreep naar buiten duwen. Hij zit niet echt vast eigenlijk, tis een dikker uiteinde dat achter een versmalling haakt. Lastig uit te leggen.

Overigens, de remkabel ipv met een combi-tang met een nijptang afknippen was voldoende.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71650143
Dus om 'm er terug in te doen, begin ik met de binnenkabel bij de handgrepen erin te duwen, vervolgens als ik de handgrepen uit ben doe ik de buitenhuis eromheen en leg ik em over het frame?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71650206
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef Oksel het volgende:
Hey iedereen!

Even berichtje vanuit Mountain Creek (Sunshine Coast, Australia).. Heb ondertussen een fietsmaatje gevonden, dame van 27, triatlete (?).. dus ze komt aardig mee! Ondertussen ook een vaste ronde van 75km, met een paar leuke klimmetjes erin..! Rijden het rondje 3 keer per week.. plus tennis, dus sport genoeg. Fietsen is hier trouwens levensgevaarlijk.. geen fietspaden, auto's die echt niet oppassen, dat is wel jammer. En veel stoplichten.. komen desondanks vaak terug met een gemiddelde van 28,5, niet slecht opzich. Ik fiets 80% op kop, hard werken hier door veel wind. Wel altijd lekker weer. Het is hier nu winter, overdag 23 graden, strakblauwe lucht. Heerlijk dus!

Dit is de omgeving waar ik fiets:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Verder naast de studie een beetje bijklussen, van het weer genieten.. tochten lopen (LOPEN, bleh) in de lokale Natural Parks.. prima vertoeven dus. Ik hoef niet terug iig.
[ afbeelding ]
Fantastisch zeg! Mijn droom is nog altijd om volgende zomer of de winter daarop een maand in Zuid-Amerika te gaan fietsen, in vergelijkbare groene en heuvelachtige landschappen. Is die triatlete van je een beetje leuk?


Waar kopen jullie trouwens goedkope binnenbanden? Ik heb er een paar uit Italië meegenomen, die kostten me 3 euro maar bij de Halfords waren ze 9 euro.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:38:53 #197
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71650332
Kijk ees bij featherbikes of futurumshop...doos van 10 voor 40 euro of zo...en geen B merk volgens mij. Halfords is alleen voor gewone fietsdingen wel eens voordelig, voor dit soort dingen niet.

even gekeken:
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssrp=1&d_catg=Fietsen_J_03&choosed_cat=Fietsen_A&element=708&theme=9

of

http://www.featherbikes.nl/product_info.php?products_id=468&osCsid=d800272b9833b195ee215a23eeb7fca3

Check de ventiellengte wel, of je de goede hebt...

[ Bericht 61% gewijzigd door Captain_Fabulous op 06-08-2009 13:45:47 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:19:44 #198
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71651432
Pomp, kleine 35 euro maar dan heb je ook wat. Haal je met gemak 10 bar, mocht het nodig zijn. Beste investering, heb deze al zo'n 3 jaar.

Binnenbanden. Ik gebruik Continental, lange ventiel. Aan plakken doe ik niet. Gooi meteen weg. Pompje op mijn fiets haalt 6 bar. Zelf rijd ik het liefst op 8. Binnenband vervangen is 2 minuten werk. Leer je vanzelf als je in de stromende regen een band moet vervangen

Remkabel vervangen: remgreep/handel induwen, dan kun je boven in het binnenwerk komen en kun je zo de kabel los maken. en dan trek je hem er zo uit. Daarna gewoon door het gaatje weer naar binnen. Hoort niet te rafelen trouwens. Ik laat het altijd mijn fietsenmaker doen. Afstellen doe ik dan wel weer zelf.

In de winter, mountainbiken en op mijn pekelfiets (oude race-fiets) naar werk. Deze heeft licht, niet veel, maar genoeg om gezien te worden. Als ik dan in het donker rijd rijd ik wel op wegen die goed verlicht zijn en op het fietspad. Winter is ook een beetje mijn rustperiode. Niet veel fietsen en dan weer rustig opbouwen vanaf januari/februari. Hoewel, januari rijd ik meestal Egmond Pier Egmond. Ik was van plan om de Hoek van Holland - Den Helder te gaan rijden echter ik ben dan nog op vakantie.
Superhero to the rescue!
pi_71652014
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
Dus om 'm er terug in te doen, begin ik met de binnenkabel bij de handgrepen erin te duwen, vervolgens als ik de handgrepen uit ben doe ik de buitenhuis eromheen en leg ik em over het frame?
Precies. En wat superher0 zegt, als je de hendel inknijpt dan kan je er beter bij.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71656680
Wie weet er eenj goede fietsenmaker die nu nog fietsen repareert (Snel zal wel overvol zitten en alleen eigen fietsen doen?)

Ik heb vandaag 't asfalt en de motorkap van dichtbij mogen aanschouwen had natuurlijk net geen helm op (ging alleen naar mn werk toe). Was een kruispunt wat onoverzichtelijk was omdat er een bus stond, gelukkig had ik al flink vaart geminderd, maar er kwam dus toch een auto aan en ik kon nergens meer heen, dus voor ik het wist vloog ik over de motorkap heen. wonderbaarlijk genoeg ben ik er met een paar schrammen en schaafwondjes en een beetje hoofdpijn vanaf gekomen

Maar nu is dus mn fiets kapot, en zoek ik iemand die het gaat fixen. Ik reed op een voorrangsweg, dus de schade wordt volledig betaald door de verzekering van de ander. Dat is dan wel weer fijn.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')