Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
Den Haag - Rotterdam 61km?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:41 schreef ursel het volgende:
[..]
pak je kans, nu kan je haar op halen..
Zelf vanochtend naar Rotterdam gereden. 61 km.
Heen 2.5 uur, terug 1 uur 50
Tussendoor nog ff middagje laminaat gelegd ook bij kameraad..
vanaf ongeveer Vlaardingen met een MTB-er meegereden. Die reed gewoon harder dan mij en met gemak 37.
Maar hij kon de weg niet en na 2 keer ingehaald te zijn door uhm is die bij de 3e keer maar met me meegereden..
Hij moest ook in Den Haag zijn..
Zoals ik reed wel..quote:
Je moet wat hè. Kan moeilijk elk weekend de auto naar Zuid-Limburg pakken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:51 schreef Asylumnator het volgende:
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
Zeker niet! en er waren liftopties genoeg, dus ik zou alsnog mee kunnen rijden met iemand!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Dito hier.quote:Op zondag 2 augustus 2009 06:54 schreef cyclechick het volgende:
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Tja, dan blijf ik ook lekker in bed. Het is ook hier niet echt motiverend.quote:
Hmm ik weet niet wat een korte hoef is maar ik dacht dat het gewoon zou passenquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
Als het hard waait fiets ik wind tegen meestal ook niet veel harder dan 24/26 per uur, zelfs een keer zo harde wind gehad dat ik niet harder dan 17 kon en durfde (was bang van de weg te waaien en had wind van opzij) gewoon lekker trainen, dan ga je vanzelf sneller!quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:22 schreef guitarguru het volgende:
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.
Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Wow, dat is wel erg extreem. Dan denk je "Hé, ff herstellen in de afdaling!" en dan moet je nog stoempen...quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Grossglockner afgedaald en niet harder dan 50 komen terwijl het flink naar beneden gaat. Bochten worden dan gevaarlijk, je kunt zo van de weg geblazen worden of juist naar het midden van de weg.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Hangt er echt vanaf hoe hard het waait. Op een dijk in Flevoland lijkt het mij iets harder waaien dan ergens op een meer beschutte plek. Net zoals dat het vaak harder waait langs de kust dan land inwaarts.quote:Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijdenquote:Op maandag 3 augustus 2009 09:50 schreef cyclechick het volgende:
Vanavond maar weer eens met de training mee!
Gister niet meer gefietst, wel 100 baantjes gezwommen en ik heb spierpijn in mijn buik en de achterkant van m'n benen (maar dat kan ook van yoga komen, en van m'n buikspieroefeningen )
De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:11 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat voor training en hoe laat? Ik ben op de fiets naar utrecht en kan om 5 uur weer weg. Heb wel zin om weer een stukkie te fietsen vandaag Ben goed in hardrijden
Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:56 schreef cyclechick het volgende:
[..]
De training van mn wielrenvereniging (studentenvereniging) en het is om half 7.
Kijk eventjes op ww.ntfu.nl. Als ik zoek op tochten voor de komende 2 maanden in Drenthe zie ik niets in Vries, wel in Zuidlaren, Emmen en Hoogeveen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:53 schreef JohnDDD het volgende:
Weet iemand (een Drent wellicht) hier iets over de Ronde van Vries? Heb familie in Vries wonen en kan me uit het verleden herinneren dat er vaak in de zomermaanden een Ronde van Vries werd verreden, een kleine ronde door het dorp.
je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielenquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:04 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ai, dat is mij te laat. Kan ik helaas niet mijn achterwiel aanbieden. Hopelijk kom ik iemand tegen op de dijk die wel wilt rijden. Ik ga vanuit Kanalen eiland richting Nieuwgein en daar de Lekdijk op en die blijf ik volgen tot Wijk bij Duurstede, daar naar Amerongen. Moet om 7 uur in Leusden zijn dus moet wel doorrijden.
Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:08 schreef cyclechick het volgende:
[..]
je kunt ook niet zomaar meerijden, tenzij student en als je lid wil worden. hoewel voor 1x zullen ze niet moeilijk doen. maar iig zijn er wel genoeg achterwielen
Is ook zoquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:19 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ach, jullie laten toch wel eens introducees toe ;-) Doet mijn club wel namelijk. Als je elke keer meefietst, tja dan willen we toch wel dat je lid wordt. Het is mijn ervaring dat heel veel wielrenners er geen probleem mee hebben dat er vreemden mee fietsen. Je hebt altijd wel om iets over te praten en het klikt goed.
Er zijn mensen bij mij in de club waarmee ik geen zinnig woord in het dagelijks leven mee kan hebben maar zet ons op de fiets en we lullen een hele dag vol.
Alles op souplesse. Groot verzet alleen voor sprintjes. In principe kun je elke tempoversnelling pareren door sneller te trappen. Zorg dat je ritme/cadans op 95 ligt en dan door sneller te trappen kun je zo mee, of door even wat langzamer te trappen temporiseer je. Ik schakel sowieso niet veel. Af en toe ga ik van 39 voor naar 53 voor om echt hard te rijden maar dat is zelden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:39 schreef guitarguru het volgende:
Gewoon karakter kweken dus! Heb gewoon nog niet het vermogen om, met behoorlijke tegenwind, een grotere versnelling rond te krijgen. Weet ook niet of ik een groter verzet moet steken en langzaam door moet ploegen, of op souplesse een kleinere.........
Vergeet niet te rusten. Rust is erg belangrijk. Je raakt zo overtraind. Doe maar een google op supercompensatie.Juist van rust word je sterker, je geeft je lichaam de kans om te herstellen en zich voor te bereiden op de volgende tocht, lees sterker worden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:33 schreef marcodej het volgende:
Net 'even' 72km gedraaid. Ging niet lekker, benen waren niet goed. Rondje werd langer dan verwacht, moest een extra lus van tegen de 10km maken wegens een omleiding ivm een aanrijding.
Heb aardig wat getraind deze week (vrijwel elke avond/dag), ik voelde mn knieën tijdens de rit...
Morgen maar eens de rustige groep op de club opzoeken. Lekker een beetje rustig peddelen...
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:
Ik raakte verdwaald bij lage vuursche en toen nog een keer bij baarn, maar het werd al bijna donker toen ging ik de weg vragen aan een stel, en volgens mij zeker weten, was de vrouw Marijke van Helwegen, iig had ze net zo'n verbouwd gezicht
Uiteindelijk moest ik dus hard terugfietsen en dat was maar goed ook, want uit mezelf was ik niet vooruit te branden, maar nu is het toch een redelijk rondje geworden.
Dit geld echt voor fietsers!! Je leert je lichaam en je limieten kennen. En ik blijf het zeggen, vergeet geen rust te nemen. Erg belangrijk!quote:
Kom ik aan met mijn 1900quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.
Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo bestquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dagen worden korter Het zit ons niet mee!
Ikzelf heb een rondje van 128km en met de snelle ploeg meegegaan. Zit een nieuwe jongen bij, en die jongen, die kan hard rijden! En ik maar denken dat ik hard kon rijden Uiteindelijk thuis met een gemiddelde van 33.4km. Beetje weinig gegeten, maar 2 krentenbollen en 1 bidon met energie drank. Hoewel op werk een flink bord nasi gehad.
Zit nu op de 8500km! Die 10.000km komt steeds dichterbij Probeer clubkampioen te worden. Oftewel, de meeste kilometers van de club maken in een seizoen. Heb nog tot begin november. Verleden jaar was er iemand met 13000!!!km. Het all-time record staat op 25.000km en een beetje... En ik maar denken dat ik veel fiets!
Dat zei die jongen ook, dat hij niet zo hard kon rijden maar hij reed wel met 43 op kop, makkelijker dan ik, ok, ik had er al 90 in de benen zitten en hij maar 40 ofzo maar toch! Vaak genoeg met mensen gefietst die zogenaamd niet zo snel konden fietsen. Bescheidenheid siert maar is ook een tactiek! Eerst zien en dan pas geloven!quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Amstel Gold 200km dit jaar gedaan met net geen 30 gemiddeld. Het kan best hard Had ik al 2000km in de benen denk ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:43 schreef nodisch18 het volgende:
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.
We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!
Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!quote:
de andere foto's staan op de andere camera, die wordt straks leeggemaaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes
lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang
[ afbeelding ]
klimmen tot in de wolken
[ afbeelding ]
meer mooie foto's volgen
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klusquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:46 schreef marcodej het volgende:
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)
Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Heb het bandje inmiddels met veel zweet (en bijna bloed en tranen) verwisseld. Het is altijd een drama om het laatste stukje buitenband om de velg heen te krijgen bij mij. Buitenbandjes zijn niet zo soepel blijkbaar. Moet altijd volledig kracht zetten en al mn ledematen gebruiken om het te doen lukken...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus
Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
Weeg rond de 90 kg, merk het gelijk als ik te weinig druk op mijn banden heb staan. Scheelt overigens wel wat voor frame je hebt. Op mijn oude Cannondale kon ik niet eens boven de 6,5 bar pompen omdat het frame gewoon te stijf was. Met keiharde banden had ik dan nog amper comfort.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:35 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Een echt keiharde band vind ik niet lekker fietsen heb em altijd op 7bar staan dat ik hem nog een klein beetje kan indrukken. Scheelt niet super veel maar wel een hoop comfort.
Afgelopen winter vrolijk verder gefietst maar zit er aan te denken om deze winter een tacx te kopenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Terug gevonden .quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:05 schreef Kadooosh het volgende:
Fuck fuck fuck net me tas vergeten na een kleine pauze op de uitdammerdijk.. met mijn telefoon en portemonnee erin en alles.
Nog terug gegaan maar kon hem niet meer vinden.
Hopelijk vind iemand hem die eerlijk is maar ik ga morgen ochtend nog ff zoeken om 5-6 uur misschien ligt hij er nog.
En dan staat me telefoon ook nog op stil dus ik kan hem niet bellen en zoeken .
Zo ongelooflijk stom van me .
Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
De dagen waarop in Nederland de wegen glad zijn vallen ook wel mee natuurlijk, het is alleen glad als het regent/sneeuwt/vriest, en hoe vaak heb je dat nou alle 3 tegelijk? Zolang het droog is, fiets ik op de weg. Heerlijk, zo'n koude helere winterochtend!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zit ook aan een Tacx te denken. Afgelopen winter zou ik ook door gaan fietsen buiten, maar dat heb ik toen nooit gedaan: moest me er echt toe zetten om de kou in en de gladde wegen op te gaan... Op zich niet erg, maar je conditie begint in maart weer op een nulpunt, en dat zie ik niet echt zitten.
Toch maar aan de Tacx dus.
luilak, ga daar eens mee bezig!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef jakkop het volgende:
Nog steeds niet mn remkabel vervangen.
Ik train als ik kan gewoon op de fiets in de winter, maar meestal ben ik op de schaatsbaan te vinden. Daarbij loop ik sowieso ook hard twee keer in de week, dus dat houd je conditie wel op peil.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:16 schreef No-P het volgende:
De dagen worden korter helaas. Maar gelukkig is het nog mooi weer.
Hoe doen jullie dat in de winter? Door weer in wind, op de tacx of lekker op de schaatsbaan?
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een tacx zal gaan kopen of niet. Ik zie me in de winter niet in de nattigheid of gladheid fietsen.
Fantastisch zeg! Mijn droom is nog altijd om volgende zomer of de winter daarop een maand in Zuid-Amerika te gaan fietsen, in vergelijkbare groene en heuvelachtige landschappen. Is die triatlete van je een beetje leuk?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:54 schreef Oksel het volgende:
Hey iedereen!
Even berichtje vanuit Mountain Creek (Sunshine Coast, Australia).. Heb ondertussen een fietsmaatje gevonden, dame van 27, triatlete (?).. dus ze komt aardig mee! Ondertussen ook een vaste ronde van 75km, met een paar leuke klimmetjes erin..! Rijden het rondje 3 keer per week.. plus tennis, dus sport genoeg. Fietsen is hier trouwens levensgevaarlijk.. geen fietspaden, auto's die echt niet oppassen, dat is wel jammer. En veel stoplichten.. komen desondanks vaak terug met een gemiddelde van 28,5, niet slecht opzich. Ik fiets 80% op kop, hard werken hier door veel wind. Wel altijd lekker weer. Het is hier nu winter, overdag 23 graden, strakblauwe lucht. Heerlijk dus!
Dit is de omgeving waar ik fiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder naast de studie een beetje bijklussen, van het weer genieten.. tochten lopen (LOPEN, bleh) in de lokale Natural Parks.. prima vertoeven dus. Ik hoef niet terug iig.
[ afbeelding ]
Precies. En wat superher0 zegt, als je de hendel inknijpt dan kan je er beter bij.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:32 schreef JohnDDD het volgende:
Dus om 'm er terug in te doen, begin ik met de binnenkabel bij de handgrepen erin te duwen, vervolgens als ik de handgrepen uit ben doe ik de buitenhuis eromheen en leg ik em over het frame?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |