abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:13:51 #151
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71579705
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:38 schreef cyclechick het volgende:

[..]

woowww dat is echt veel zeg! Ik hoop dat ik 5000 red dit jaar, dat vind ik al best wat.. en hard rijden kan ik ook al niet zo best
Dat zei die jongen ook, dat hij niet zo hard kon rijden maar hij reed wel met 43 op kop, makkelijker dan ik, ok, ik had er al 90 in de benen zitten en hij maar 40 ofzo maar toch! Vaak genoeg met mensen gefietst die zogenaamd niet zo snel konden fietsen. Bescheidenheid siert maar is ook een tactiek! Eerst zien en dan pas geloven!

Die aantal kilometers, ja, als je gaat trainen voor een cyclo om een serieuze tijd neer te zetten. Ik ging voor goud, dan zit je zo op een paar duizend kilometers.
Superhero to the rescue!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:25:44 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71580134
Ik heb een geniaal plan om toch m'n jaargemiddelde te redden...geen winterstop.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71585097
Tja, ik kan morgenavond en misschien donderdag nog even een rondje doen, en vrijdag vertrek ik voor een maand naar Ijsland, niet echt een racefietsland met al die grindwegen. De kilometers lopen in die tijd niet zo lekker op....
Denk dat ik hooguit de 3000 haal dit jaar.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71585178
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.

We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!

Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 08:48:03 #155
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71585230
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:43 schreef nodisch18 het volgende:
Oeps... Heb me laten overhalen om aanstaande zondag de mergellandroute te gaan fietsen in Limburg. Helemaal geweldig natuurlijk maar ik zie wel een beetje op tegen die 130 km en die niet al te malse klimmetjes.

We gaan waarschijnlijk met een groepje van 3, flink wat linkeballen in het laatste wiel dan maar!

Iemand van jullie toevallig al eens deze route gefietst? En wat waren jullie ervaringen en trainingsniveau...?
Amstel Gold 200km dit jaar gedaan met net geen 30 gemiddeld. Het kan best hard Had ik al 2000km in de benen denk ik.

Gewoon de klimmetjes in je eigen tempo rijden en in de afdalingen of op het vlakke weer er naar toe rijden. Jezelf niet forceren, zeker niet de eerste 80km, dan kom je de route/tocht zeker goed door.
Superhero to the rescue!
pi_71586296
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes

lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang

klimmen tot in de wolken

meer mooie foto's volgen
pi_71586394
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
meer mooie foto's volgen
Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
pi_71586460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:50 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Gelukkig want bovenstaande foto's lijken nergens op!
de andere foto's staan op de andere camera, die wordt straks leeggemaakt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:59:45 #159
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71586556
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:44 schreef dutch_cyclist het volgende:
Zo ook weer terug uit Italië.
Zal vandaag of morgen even een verslagje maken, hier alvast een paar kiekjes

lekker weggetje, constant 7 a 8 %, zo'n 10 km lang
[ afbeelding ]

klimmen tot in de wolken
[ afbeelding ]

meer mooie foto's volgen

Waar ergens zat je precies?
pi_71586679
Bormio
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:31:31 #161
11102 knep
Mountainfreak
pi_71588635
Ah Bormio, daar heb ik ook eens een weekje gezeten. Fraaie omgeving .
Veel passen in de buurt .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:03:25 #162
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71607423

Wat een heerlijk fietsweer was het vanavond zeg
bijna 50 km gefietst met 27 gemiddeld, dat is voor mijn doen erg lekker
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71607735
Vandaag dus met de rustige groep meegegaan. Was wel een keer lekker. Beetje praten (het is ook het meest sociale groepje heb ik gemerkt. ), beetje om je heen kijken.

Eerste stuk rustig gereden, een hoop draaien en keren. Terug, op een stuk langs een vaart, konden we nog even knallen. Wilde toch nog even mn benen testen, kon me weer niet inhouden, dus ben gelijk weggesprongen... Kreeg twee man mee (waaronder een ouwe taaie van in de 60 die aardig kon trappen) en hebben met zn drieen rond de veertig kop over kop naar het verzamelpunt getrapt. Vanaf daar weer gezamenlijk naar het clubhuis gereden... Voelde wel dat mn benen snel verzuurden bij het aanzetten, maar had nog een hoop over... Ging dus wel aardig.

Uiteindelijk 49km met 29 gemiddeld gereden (in dat ene stuk van 7km het gemiddelde van tegen de 28 naar 29 gebracht. ).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71625626
Lekker begin ritje kunnen maken met een vriendin vandaag 49 kilometer maar met een ontzettend laag gemiddeld van 25 kilometer per uur Maar goed, de eerste stap is weer genomen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:16:46 #165
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71626175
buitenband nog steeds niet vervangen, dus vandaag niet gereden, morgen naar sierra nevada dan haal ik het wel weer in. weet iemand of daar nog profploegen aan het trainen/verkennen zijn voor de vuelta? of dat er een ploeg op hoogtestage zit ofzo?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71626480
Al een week niet op de fiets gezeten...omdat ik te lui ben om mn remkabel te vervangen :p maar vanmiddag ga ik het echt doen, en dan morgen weer op de fiets!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71626524
Moet ik mn binnenband vervangen als die binnen enkele dagen heel langzaam leegloopt? Als ik hem oppomp voor een rit, heb ik er tijdens die rit geen last van. Hij blijft dan goed hard. Maar als ik hem wegzet is de voorband na enkele dagen weer heel zacht...

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 05-08-2009 17:13:56 ]
pi_71627425
Denk dat je hem het beste gewoon kan vervangen. Dat gaatje wordt sowieso groter tijdens het fietsen en voor je het weet zit je met een klapper. En geloof me, dat is niet leuk als je nog 30 km moet.
pi_71628198
Bij problemen met de band die niet op te lossen zijn met een plakkertje gewoon altijd vervangen. Zo duur is een nieuwe band niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:43:34 #170
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71629665
Vorige week ook m'n voorband vervangen omdat hij na een paar dagen half leeg was...een paar keer gedaan van oppompem en dan fietsen, maar het werd me te iritant, en zo duur is een binnen band nou ook niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71632868
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)

Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
pi_71633055
mensen ik heb een tijd geleden mijn achterband vervangen en ik heb het idee dat er sindsdien wellicht iets mis is met de manier waarop ik het wiel heb teruggeplaatst. in de eerste plaats had ik bij het terugplaatsen niet goed opgelet, en zat het achterwiel er helaas niet helemaal goed in. ik merkte dat de fiets niet geweldig fietste en heb dit gefixt, toen fietste ie uiteraard beter.

toch voel ik een soort kettingspanning als ik op de pedalen druk die ik eerst niet voelde. de eerste vijf minuten van de rit voel ik die meestal ook niet maar daarna wel. ook maakt de ketting heel lichtjes geluid, wat eerst ook niet was. het wiel zit er nu echt goed in, zou er toch nog iets mis kunnen zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71635245
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:46 schreef marcodej het volgende:
Om de banden gaat het me niet. Heb een voorraadje liggen en als er eentje lek is dan gooi ik ze gelijk weg (plakken heb ik helemaal een schurfthekel aan...)

Maar ik vind het gewoon een rotklus, dus stel het liever zo lang mogelijk uit...
nee 5 x per week je fiets oppompen is een fijne klus

Dat is bij mij iig heel veel werk want ik heb niet zo'n goede pomp en moet altijd met al mn gewicht erop hangen en dan nog krijg ik er nauwelijks 8 bar in. plastic pomp was geen goede koop
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71635378
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71635547
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb geen pomp met drukweergave, hoe weet ik of de band hard genoeg is? moet ik 'm nog lichtjes kunnen indrukken of moet hij keihard zijn?
Keihard, ik rijd met 7,5 bar en dan kan je de band echt niet meer indrukken. Als je wat lichter bent kan je met wat minder druk af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')