abonnement Unibet Coolblue
pi_71524951
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Cyclechick dan, laat je die zomaar in de steek?
Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:59:54 #102
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71525287
Ik ben er morgen ook niet, heb andere plannen en geen benen voor 135 km ben ik bang
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71525520
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:41 schreef ursel het volgende:

[..]

pak je kans, nu kan je haar op halen..

Zelf vanochtend naar Rotterdam gereden. 61 km.
Heen 2.5 uur, terug 1 uur 50
Tussendoor nog ff middagje laminaat gelegd ook bij kameraad..

vanaf ongeveer Vlaardingen met een MTB-er meegereden. Die reed gewoon harder dan mij en met gemak 37.
Maar hij kon de weg niet en na 2 keer ingehaald te zijn door uhm is die bij de 3e keer maar met me meegereden..
Hij moest ook in Den Haag zijn..
Den Haag - Rotterdam 61km?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:16:28 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71525675
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:08 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Den Haag - Rotterdam 61km?
Zoals ik reed wel..
Via Hoek van Holland..

De teller gaf het toch echt aan..
pi_71526301
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
pi_71527399
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:51 schreef Asylumnator het volgende:
Stelletje vlakrijders allemaal. Ben ik blij dat ik in Zuid-Limburg woon. Klimmetjes zat en binnen 40 km in de belgische voerstreek waar het serieus klimmen is.
Je moet wat hè. Kan moeilijk elk weekend de auto naar Zuid-Limburg pakken.
pi_71527602
Aan de andere kant zijn er ook maar weinig mensen ter wereld die kunnen beweren dat ze onder de zeespiegel aan het fietsen zijn
  zondag 2 augustus 2009 @ 06:50:46 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71530790
Ik kijk naar buiten, en pas. Toch een beetje mooi weer rijder ben ik bang...
Terug naar bed maar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71530792
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71530796
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die had het over ruig stappen vanavond, en of ze me uiterlijk morgenochtend om half 8 nog kon laten weten of ze wel of niet mee zou gaan. Dus heel schuldig hoef ik me niet te voelen, toch?
Zeker niet! en er waren liftopties genoeg, dus ik zou alsnog mee kunnen rijden met iemand!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71530798
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 06:54 schreef cyclechick het volgende:
hier exact dezelfde redenering! als het later vandaag droog is, doe ik zelf wel een rondje, miss kom ik nog iemand tegen dan
voor de bikkels die wel gaan: veel plezier en succes!
Dito hier.
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 augustus 2009 @ 07:08:51 #112
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71530807
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 07:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dito hier.
Tja, dan blijf ik ook lekker in bed. Het is ook hier niet echt motiverend.
Superhero to the rescue!
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 11:55:48 #113
73911 ultra_ivo
pi_71533175
Ben ook weer binnen uit Engeland. Een groot verslag moet nog even wachten, ga eerst een weekje uitrusten in Kroatië.
Maar samengevat, loodzwaar. De zwaarste editie ooit. Veel wind, soms storm en stortregen. Heel veel mensen zijn met name in Schotland gestopt. Daar stond het water soms een halve meter op de weg.
Mijn rit ging beroerd. Ik ben ook een van de organisatoren, was dus de twee dagen voor de start continu bezig. Met als resultaat dat ik veel te weinig kon slapen vooraf en uitgeput aan de start stond, in een van de laatste startgroepen.
Daar wordt ik natuurlijk op de eerste helling uit gelost. Er zjin amper rijders na mij gestart dus na een tijdje is de koek op qua groepjes om in mee te rijden. Zeker als ik merk dat ik de 1e nacht niet kan doorrijden vanwege de ontbrekende slaap. Dat is normaal mijn manier om tijd te winnen op groepjes waar ik op het vlakke stuk (tussen km250 en km400) dan mee mee kan rijden. Op de heenweg kom ik dus al gevaarlijk dicht bij de sluitingstijden uit.
Vanaf de Pennines zie ik de snelle mannen tegemoet komen. Na de Pennines ook een enkele snelle vrouw. Het weer is inmiddels nog altijd beroerd. Zo beroerd dat ik op dag 2 in de late namiddag slaap om het daaropvolgende stuk pal tegen de wind in te doen als de wind wat is gaan liggen. Daat gaat inderdaad een stuk beter. Vanaf dat moment begin ik ook weer fatsoenlijk te rijden.
Vanaf de Schotse grens kom ik dan in een soort van noodweer terecht. Van de wind heb ik geen last, die heb ik nu in de rug. De regen vindt ik wel uit te houden. Ik kom nog steeds relatief weinig rijders tegen. Behalve dan op de controle in Eskdalemuir. Hier is het mudjevol. Veel mensen durven niet verder of zijn te kapot om verder te gaan. Ik overleg even met de chef de controle en krijg een bericht mee voor zijn collega op de 'geheime' controle 45km verder noordelijk. Of ie zoveel mogelijk mensen daar wil houden. In Eskdalemuir is er geen mobiel net, hij kan dus niet anders met zijn collega in contact komen dan het meegeven van berichten aan rijders of motards.
Onderweg naar Edinburgh kom ik gigantische hopen rijders tegen. Die vechten tegen de storm en de regen. Veel Italianen, Spanjaarden, Grieken etc. die amper ervaring hebben met regen. In Traquair geef ik het bericht af aan de chef de controle. Wat overleg, wat telefoneren met de hoofdorganisator en de beslissing is snel gevallen, iedereen krijgt er 2 uur bij. De meesten besluiten nu in Traquair te blijven. Ik niet, ik moet nog stempelen in Edinburgh. Dat gaat vrij goed maar ik besluit niet nog een keer in de nacht terug te gaan en slaap in Edinburgh, 2 uur langer dan gepland.
Terug rij ik dan deels achter de storm aan. Maar ook achter de controleposten. Vrijwel iedere post zou al gesloten moeten zijn. Maar gelukkig zijn overal de mensen nog. Meestal is de zaak al behoorlijk opgeruimd en kan ik alleenw at restanten eten. Maar dat is al meer dan ik verwacht. Een enkele keer kom ik nog een beetje in de buurt van de limiet.
Uiteindelijk finish ik met 5 uur achterstand op de nieuwe tijdslimiet.
Toch ben ik tevreden, onder die omstandigheden zonder lichamelijke klachten uitrijden. Zonder het organiseren vooraf en met een beetje fatsoenlijke starttijd had ik dit binnen de limiet zonder problemen gered. Nu is het afwachten of de limieten nog bijgesteld worden, gezien de omstandigheden zou dit zeker mogelijk zijn.
pi_71534040
Ik heb nu noname(plastic) remmen op mijn fiets zitten en nu heb ik een oude koga gekregen waar shimano 600 remmen op zitten.
Kan ik deze gewoon makkelijk vervangen?
Ik neem aan dat de remblokjes nog wel gewoon verkocht worden.
Behalve dat het er beter uit ziet neem ik aan dat ze ook wel een stuk beter zijn toch?
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 13:05:50 #115
73911 ultra_ivo
pi_71534691
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
pi_71535807
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Je moet even kijken of de maatvoering past. Als het remmen zijn met een inbusbevestiging en korte hoef (gewoon er langs houden) dan moet het passen. Remblokjes zijn standaard materiaal, gewoon uit te wisselen. Zijn de 600-remmen met 1 of 2 draaipunten? De oude versie (1 draaipunt) vergt wat meer handkracht maar dat is iets waar je snel aan went.
Hmm ik weet niet wat een korte hoef is maar ik dacht dat het gewoon zou passen
Misschien help dit:
Shimano 600(moeten nog gedemonteerd en schoongemaakt worden ):



Oude remmen:



Ik zie dat ik nog een frame heb met shimano 600 remmen :

Dit zullen wel die oudere zijn(was altijd veel kracht nodig om te remmen).

[ Bericht 11% gewijzigd door Kadooosh op 02-08-2009 13:53:40 ]
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 16:04:53 #117
73911 ultra_ivo
pi_71540163
De laatste foto zijn lange hoef remmen, meet maar eens de afstand tussen het moertje van de remblok tot het centrum van de bevestigingsas. De 600 remhoeven die je erop wilt zetten zijn gewoon goed spul.Qua technische kwaliteit beter dan de oude. Of dual of single pivot beter is, dat is een andere discussie. Gewoon overzetten en gebruiken.
pi_71542263
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.

Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
pi_71542352
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:22 schreef guitarguru het volgende:
Net een klein rondje op mijn nieuwe Trek 1400 (NOS) racefiets gereden. Dat viel niet mee! Op de dijk bij Lelystad met wind schuin tegen niet boven de 20 km/u gekomen. Ben wel een beginner hoor, en niet erg goed qua conditie dus.........ook al wat ouder. Terug ging uiteraard lekkerder, zo'n 32 km/u.

Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Als het hard waait fiets ik wind tegen meestal ook niet veel harder dan 24/26 per uur, zelfs een keer zo harde wind gehad dat ik niet harder dan 17 kon en durfde (was bang van de weg te waaien en had wind van opzij) gewoon lekker trainen, dan ga je vanzelf sneller!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71542710
Met echt harde tegenwind meestal zo rond de 25... Heb dan echt het gevoel niet vooruit te komen. Is altijd frustrerend, maar ik prent mezelf altijd wel in dat je hier wel beter van wordt dan met gemak rond de 40 te rijden met wind mee...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2009 @ 17:45:47 #121
73911 ultra_ivo
pi_71542912
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
pi_71546147
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Wow, dat is wel erg extreem. Dan denk je "Hé, ff herstellen in de afdaling!" en dan moet je nog stoempen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:03:21 #123
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71551535
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Een enkeling die volledig door de wind getroffen werd bij LEL rapporteerde 12km/u tegen de wind in, bergaf, met meetrappen.
Grossglockner afgedaald en niet harder dan 50 komen terwijl het flink naar beneden gaat. Bochten worden dan gevaarlijk, je kunt zo van de weg geblazen worden of juist naar het midden van de weg.

Ultra_Ivo, wat een rit heb je gereden. Petje af. En dat te bedenken dat ik niet ben gaan fietsen vanochtend dat het regende. ben maar gaan wandelen in Amerongen, had best kunnen mountainbiken! Deze fiets maar weer snel in orde maken en dan weer eens ouderwets vies worden

Wat betreft tegen de wind in rijden op het vlak. Ligt eraan, in je eentje wordt het moeilijk om lange tijd tempo te rijden maar als je met 3 of meer bent kun je mooi kop over kop en dan kun je best wel boven de 30 blijven rijden. Ikzelf hou van stoempen en ik moet zeggen dat het best wel hard moet waaien wil ik niet tegen de 30 gaan. Laag in de beugels en stoempen. Karakter kweken!
Superhero to the rescue!
pi_71553982
quote:
Zijn deze verschillen met wind mee en tegen normaal? Heb de indruk dat de rest hier met wind tegen toch nog richting 30 km/u halen. Gewoon kwestie van slechte conditie denk ik dan..............pfffffffff
Hangt er echt vanaf hoe hard het waait. Op een dijk in Flevoland lijkt het mij iets harder waaien dan ergens op een meer beschutte plek. Net zoals dat het vaak harder waait langs de kust dan land inwaarts.

Zoals het nu ongeveer waait fiets ik (ook pas sinds kort hoor) boven de 30 met wind tegen. Bij hardere wind, vooral langs de kust door de duinen zit ik soms ook wel aan de 25 oid. Ook met wind mee verschilt het enorm. Kan 35, 40, 45 zijn. Maar ik heb net zo goed dagen gehad waar het stormachtig was en ik met 50+ door de duinen van Hoek van Holland naar Den Haag schoot.

Het is moeilijk te zeggen aangezien het overal anders waait. Wind recht van voren, schuin van voren, schuin mee, of volop mee etc. En gewoon veel fietsen. En leren houden van de wind Ik had er altijd een hekel aan en wilde echt geen kracht verspillen aan tegenwind, en volle bak rijden met meewind. Nu is het eigenlijk volle bak rijden met tegenwind, en alles wat er nog over is stoppen in de meewind
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:32:37 #125
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71556271
Ziet er vanavond uit dat het weer eens in Nijmegen bikkelen wordt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')