Dat ontken ik nergens maar hier wordt gesuggereerd dat er op 1 dag 1 woning verkocht wordt en dat lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk. De kans is groter dat het verschil tussen verkopen en aangeboden woning 1 is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:08 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Het aanbod blijft daardoor wel haast onverminderd groot.
Ja, wat hebben we hier nou aan!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:51 schreef Cosmo27 het volgende:
198.992 nu.
Excuses dat ik geen screenshot heb gemaakt en het nog niet eerder melde, maar eind juni (dacht ik)is de teller al 1 keer boven de 200.000 geweest, dit was echter rond 11 uur savonds en 2 uur later was ie er weer onder.
Dat weet ik wel zeker! Desnoods passen ze de teller aan. Trouwens, dat zou ook dit vreemde gedrag van die teller kunnen verklaren, dat die telkens met 1 omlaag gaat.quote:Ik vermoed dat ze bij funda aktief proberen hieronder te blijven en ik ben benieuwd hoelang ze dit nog gaat lukken.
Of... Heel misschien... Wellicht.... Het zou kunnen... Dat er daadwerkelijk af en toe een huis verkocht wordt... Heb ik mij laten vertellen door een lief kaboutertjequote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:34 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Ja, wat hebben we hier nou aan!![]()
[..]
Dat weet ik wel zeker! Desnoods passen ze de teller aan. Trouwens, dat zou ook dit vreemde gedrag van die teller kunnen verklaren, dat die telkens met 1 omlaag gaat.
Bij FundaKantoor komen er binnenkort wel wat pandjes bij in die omgevingquote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef Kietelaar het volgende:
Zoek in 199.061 koopwoningen
Dat zijn vast die 61 te koop staande woningen in Wognum.
quote:
------------------------------------------------------------------------- -quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:25 schreef Kietelaar het volgende:
Zoek in 199.061 koopwoningen
Wognum is nog steeds 61...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:27 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
[..]
------------------------------------------------------------------------- -
Staan er maar 295 huizen in Wognum?
Omgeving Wognum dan.quote:
Helaas, DSB heeft 48 uur erbij gekregen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:14 schreef xenobinol het volgende:
Morgen zou de 200k mijlpaal wel eens gehaald kunnen worden.
Geven ze nog hypotheken dan? Of verwacht je een leegloop in Wognumquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas, DSB heeft 48 uur erbij gekregen...
Ik verwacht een liquidatie van alle (of de meeste) "rommel-hypo's"quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geven ze nog hypotheken dan? Of verwacht je een leegloop in Wognum
vannacht was het nog 199.466...quote:Zoek in 199.287 koopwoningen
Misschien niet, maar waarschijnlijk wel een paar medewerkers hebben die hun funda-bestand ff opruimen op maandag ochtend.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:39 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
vannacht was het nog 199.466...
Alsof ze voor 9 uur überhaupt huizen verkopen
Zaten gisteravond ook nogal wat dubbelen in.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Misschien niet, maar waarschijnlijk wel een paar medewerkers hebben die hun funda-bestand ff opruimen op maandag ochtend.
's Nachts draaien mss wat scriptjes en/of worden gegevens geüpdatet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:39 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
vannacht was het nog 199.466...
Alsof ze voor 9 uur überhaupt huizen verkopen
Psychologische MVN-grens, straks moeten ze toegeven dat er echt iets meer aan de hand is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:09 schreef zoost het volgende:
Feitelijk zitten we al boven de 200.000. Ik weet al van een paar huizen die tijdelijk (weer) uit de verkoop zijn gehaald. Dat moeten er op landelijk niveau wel zo'n 1000 zijn. Deze "weerstand" van 200.000 komt mij ook wat onnatuurlijk over.
Eerder een spelletje van "mooi weer" spelen. Doen (bijna) alle bedrijven wel. Hoe lang liep DSB wel niet te schreeuwen dat alles ok was.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
De makelaars kopen de huizen op, it's a conspiracy!!!111
Getekend of staat ie onder voorbehoud?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:29 schreef Gripper het volgende:
Er is er in ieder geval weer 1 vanaf, want wij hebben gisteren een huis gekocht
Ohw.. Ik riep dat wel vol trots, maar op Funda staat ie nog gewoon te koop, dus telt nog mee. Begin volgende week voorlopige akte tekenen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:33 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Getekend of staat ie onder voorbehoud?
Mijn ontbindende voorwaarden zijn ook al een tijdje geleden verlopen maar het huis staat er ook nog steeds op.
Dan staat ie er nog een paar weken onder voorbehoud op, gok ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ohw.. Ik riep dat wel vol trots, maar op Funda staat ie nog gewoon te koop, dus telt nog mee. Begin volgende week voorlopige akte tekenen.
Ze zijn nog 'in denial'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:55 schreef capricia het volgende:
In Wognum nog steeds 61 huizen te koop.
Het zijn net tweedehands autoverkopers.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Manipulatie! it's a conspiracy. We zitten al lang op 300.000 maar die gasten van Funda laten de teller 's nachts terugtikken.
Er zit gewoon een if statement ingebouwd. Zodra die boven de 200.000 komt gaat er een aantal dagen een willlekeurig aantal woningen af.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:22 schreef earthling39 het volgende:
199.193 dat betekent dat er vanacht aardig wat vanaf gegaan is omdat deze teller gisteravond 199.733 aangaf en gisterenavond rond 23.00 199.470
Dat blijft een moeilijke discussie. In principe staat eigenlijk wel ieder huis te koop...alles heeft zijn prijs...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:45 schreef Fastmatti het volgende:
Mag ik dan even melden dat enkel de NVM is meegenomen. In werkelijkheid zitten we ver boven de 200.000
Das waar en eigenlijk maakt het ook niet uit omdat het om de fundateller gaat die op 200.000 komt en niet het daadwerkelijke aantal te koop staande huizen in nl.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:45 schreef Fastmatti het volgende:
Mag ik dan even melden dat enkel de NVM is meegenomen. In werkelijkheid zitten we ver boven de 200.000
Daar gaat het om. Het is maar een indicator. Dat percentage parkeerplaatsen stond eerder ook al te koop. Daarom zegt die 200K eigenlijk dus ook helemaal niks.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:00 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Das waar en eigenlijk maakt het ook niet uit omdat het om de fundateller gaat die op 200.000 komt en niet het daadwerkelijke aantal te koop staande huizen in nl.
Aan de andere kant, is deze reeks ook enkel bedoeld voor de lolquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het om. Het is maar een indicator. Dat percentage parkeerplaatsen stond eerder ook al te koop. Daarom zegt die 200K eigenlijk dus ook helemaal niks.
62 nuquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:55 schreef capricia het volgende:
In Wognum nog steeds 61 huizen te koop.
Je moest eens weten wat er allemaal geprobeerd wordt....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:06 schreef pberends het volgende:
http://www.huizenhype.nl/
Huizenhype lange tijd down door hackpoging
Posted by admin on Oct 19, 2009
Huizenhype is de afgelopen week een tijd lang down geweest. Hackers hebben gepoogd in te breken op onze servers en hebben hierbij bepaalde informatie beschadigd. Wij doen er alles aan om de website zo snel mogelijk weer up en running te krijgen.
OMG, de huizenbezitters gaan nu ook al huizenzeepbel-sites hacken.
Is die site huizenmarkt-zeepbel nu van jou? Hoeveel bezoekers krijg je zo op een dag? En neemt dat aantal nog altijd toe?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat er allemaal geprobeerd wordt....
Die site gaat een beetje dood. Zelfs de kritische bezoekers draaien daar nu al bij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is die site huizenmarkt-zeepbel nu van jou? Hoeveel bezoekers krijg je zo op een dag? En neemt dat aantal nog altijd toe?
Niet alleen van mij.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is die site huizenmarkt-zeepbel nu van jou? Hoeveel bezoekers krijg je zo op een dag? En neemt dat aantal nog altijd toe?
Kom net van de Rabobank vandaan en daar gooien ze een heel grote strik om hun hypotheekaanbod, dat nog ruimer ligt dan in de hoogtijdagen twee jaar terug. Zonder dekking, zonder ORV, zonder NHG. Complete onzin dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:24 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Zonder overheidsingrijpen gaan we naar de -40 ten opzichte van de top... De banken weten dit al lang....
Who cares, ze worden toch gered door de belastingbetaler. Dat is ze nu wel duidelijk gewordenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Kom net van de Rabobank vandaan en daar gooien ze een heel grote strik om hun hypotheekaanbod, dat nog ruimer ligt dan in de hoogtijdagen twee jaar terug. Zonder dekking, zonder ORV, zonder NHG. Complete onzin dus.
40% van de huizen wordt als onverkoopbaar gezien. Maw hun prijs is nog veel te hoog, daar zal echt meer van de prijs af moeten dan de gemiddeld 5%.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die site gaat een beetje dood. Zelfs de kritische bezoekers draaien daar nu al bij.
De -50% gaat het echt niet worden kunnen we wel zeggen een jaar verder.
We zijn al verder op weg dan de NVM roept hoor! Kijk maar eens in deze tabellen van het kadasterquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:24 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Niet alleen van mij.
Tussen de 2000 en 3000 unieke bezoekers per dag. Het aantal neemt dankzij www.hypotheekleed.nl nog steeds toe.
Zonder overheidsingrijpen gaan we naar de -40 ten opzichte van de top... De banken weten dit al lang....
Pfff omdat het voor sommigen wel verschrikkelijk moeilijk is om verder dan hun neus lang is te kijken nog maar eens voor de zoveelste keer:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Die site gaat een beetje dood. Zelfs de kritische bezoekers draaien daar nu al bij.
Het gaat inderdaad om de daling in jouw regio en jouw segment en de huizen die aan jouw eisen voldoen. Wij houden zelf een lijst met huizen bij waarin wij geinteresseerd zijn, en de daling in vraagprijs alleen al is al ruim 11%. Gezien de veel sterkere onderhandelingspositie schatten we dat we sommige huizen al voor 20% minder dan 1 a 1,5 jr geleden kunnen kopenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zijn al verder op weg dan de NVM roept hoor! Kijk maar eens in deze tabellen van het kadaster
http://kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/nieuws-bericht.asp%3FId%3D730%26Id_Categorie%3D2&navig=/nav_serverside.html%3Fscript%3D1
Dan zie je dat de gemiddelde koopsom binnen een jaar tijd bijv in Brabant met al meer dan 10% gedaald is.
Ik vind -50% ook overdreven, alhoewel ik dat niet uitsluit.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Uiteraard, je denkt dat de BV Nederland wel even 40% van de hypothekenportefeuille van de Rabobank kan ophoesten?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:15 schreef xenobinol het volgende:
Who cares, ze worden toch gered door de belastingbetaler. Dat is ze nu wel duidelijk geworden
Opportuun als je pas over vier jaar iets kan zeggen over de prijs.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:35 schreef Startertjes het volgende:
Wij houden zelf een lijst met huizen bij waarin wij geinteresseerd zijn
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Kom net van de Rabobank vandaan en daar gooien ze een heel grote strik om hun hypotheekaanbod, dat nog ruimer ligt dan in de hoogtijdagen twee jaar terug. Zonder dekking, zonder ORV, zonder NHG. Complete onzin dus.
Het gaat me niet om de positieve praatjes, de heren willen natuurlijk verkopen en terecht. Het gaat mij erom dat jij claimt dat de grootbanken al weten dat er 40% daling op komst is en mij toch een meer dan genereus aanbod doen. Dat spoort gewoonweg niet met elkaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Jij gelooft al die positieve praatjes?
Ik denk dat de banken heel goed weten welke risico's aan bepaalde huizen zitten. Als jij de vraagprijs biedt op een huis (krot) dat anderhalf jaar te koop staat zullen ze misschien wat minder genereus zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de positieve praatjes, de heren willen natuurlijk verkopen en terecht. Het gaat mij erom dat jij claimt dat de grootbanken al weten dat er 40% daling op komst is en mij toch een meer dan genereus aanbod doen. Dat spoort gewoonweg niet met elkaar.
Uiteraard, daarom willen ze een taxatierapport. Logisch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:28 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik denk dat de banken heel goed weten welke risico's aan bepaalde huizen zitten. Als jij de vraagprijs biedt op een huis (krot) dat anderhalf jaar te koop staat zullen ze misschien wat minder genereus zijn.
Je bedoelt het type 'kunstenaar' met een CV in vier kleuren?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Uiteraard, daarom willen ze een taxatierapport. Logisch.
Maar de verhalen over cijferlijsten van je middelbare school in moeten leveren enzovoorts zijn toch ernstig overtrokken, tenzij natuurlijk de hypotheekgever al een risicovol persoon was en daar nu normaal naar gehandeld wordt.
En dat type woont over het algemeen ook in de meest sjieke wijk van de stad, God weet hoe ze het betalen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:37 schreef Prutzenberg het volgende:
Je bedoelt het type 'kunstenaar' met een CV in vier kleuren?
They'll always be closing.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef draaijer het volgende:
Ons droomhuis staat er nog steeds niet bij.. Dus van mij mogen er nog veel meer bijkomen
Jij woonde toch in de US? Toch weer terug of meer als belegging?quote:
Nope, werk voor een US company, maar ik woon in NL, maar we gaan waarschijnlijk in Q1 naar Sydney voor een periode van 2 - 3 jaarquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Jij woonde toch in de US? Toch weer terug of meer als belegging?
Bij een wat ouder complex met een slapende VVE zou ik als potentiële koper als achter mijn oren krabben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef nostra het volgende:
[..]
En dat type woont over het algemeen ook in de meest sjieke wijk van de stad, God weet hoe ze het betalen.
Neen, ik bedoelde dat er verhalen de rondte gaan dat banken nauwelijks meer financiering verstrekken en, om die financiering maar te kunnen weigeren, daar de meest (gepercipieerd) idiote voorwaarden aan hangen. Zoals de genoemde cijferlijsten van de MULO, of niet willen verstrekken aan mensen met minder dan HBO terwijl ze al 20 jaar in vaste dienst zijn en 3x meer verdienen dan de gemiddelde HBO'er, of financiering op woningen met slapende VVE's per definitie afwijzen enzovoorts.
Dat zou een logische stap zijn als diezelfde banken verwachten dat er een groot risico verbonden zit aan hun hypothecaire onderpand. Blijkbaar vinden ze dat niet. Of dat uiteindelijk terecht blijkt te zijn of niet is natuurlijk een tweede.
Heheh, good luck daarmee, klinkt erg tof.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:05 schreef draaijer het volgende:
Nope, werk voor een US company, maar ik woon in NL, maar we gaan waarschijnlijk in Q1 naar Sydney voor een periode van 2 - 3 jaarMaar met ABC zat je 100% raak. AIDA
Natuurlijk is dat zo, maar dat is jouw risico als koper. Kijk maar eens rond in Haarlem, alles is slapend daar (qua rood/zwart woningen). Dat je dat zelf niet wil is een, dat de bank zich daarmee gaat bemoeien is een tweede.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:14 schreef Prutzenberg het volgende:
Bij een wat ouder complex met een slapende VVE zou ik als potentiële koper als achter mijn oren krabben.
Ik heb verhalen gehoord over bewoners die plotseling duizenden euro's hoesten ophoesten voor noodzakelijk onderhoud. Dan heeft je VVE echt wel liggen slapen.
Je kan natuurlijk vooraf de boeken inzien, maarniet iedereen zal kunnen bepalen of de financiën het onderhoud dekken.
Als de VVE slaapt dan is er vrijwel zeker geen wettelijk verplicht reservefonds. Terecht dat banken zich daar druk om maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar dat is jouw risico als koper. Kijk maar eens rond in Haarlem, alles is slapend daar (qua rood/zwart woningen). Dat je dat zelf niet wil is een, dat de bank zich daarmee gaat bemoeien is een tweede.
Aha, mij wordt ineens veel duidelijk.....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ook ik had paar jaar geleden een @rn.rabobank.nl mailadres... ;-)
Ach, eerst wordt er geroepen dat het kaartenhuis in elkaar stort. De markt klapt in elkaar. En nu duurt een crash ineens jaren. Een crash is vaak snel gebeurd of wat begrijp je niet aan crash.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:29 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Pfff omdat het voor sommigen wel verschrikkelijk moeilijk is om verder dan hun neus lang is te kijken nog maar eens voor de zoveelste keer:
een huizenmarkt"crash" duurt jaren dus jij kan nu na een jaar nog helemaal niets zeggen. Over 5 jaar kan jij pas je conclusies trekken.
Een huizencrash duurt altijd jaren. Helaas heb jij het Van Dale nodig om je gelijk te bewijzenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ach, eerst wordt er geroepen dat het kaartenhuis in elkaar stort. De markt klapt in elkaar. En nu duurt een crash ineens jaren. Een crash is vaak snel gebeurd of wat begrijp je niet aan crash.
Een huizenmarkt"crash" duurt altijd jaren, zie bv Nederland '79-'83, Japan begin jaren negentig en VS,Spa,etc,etc momenteel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ach, eerst wordt er geroepen dat het kaartenhuis in elkaar stort. De markt klapt in elkaar. En nu duurt een crash ineens jaren. Een crash is vaak snel gebeurd of wat begrijp je niet aan crash.
Je hebt het nu over een aantal jaren van daling. Straks ga je het achterblijven op de inflatie nog meerekenen in daling zodat je maar je gelijk kan halen en zoveel mogelijk %en bij elkaar trekt.
Of titel wijzigen in 250.000, er is namelijk nog steeds een enorm woningtekortquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:47 schreef xenobinol het volgende:
200.048![]()
![]()
![]()
Dik feest hier, ik trek even en goeie fles open om dit feit te vieren![]()
Topic kan nu eigenlijk wel dicht
Het is hard gegaan de laatste week, de nvm open dag was blijkbaar een daverend succes met vele kijkersquote:
Kijken, kijken, niet kopen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:53 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Het is hard gegaan de laatste week, de nvm open dag was blijkbaar een daverend succes met vele kijkers
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:52 schreef LXIV het volgende:
En overmorgen is het 26 oktober! De dag waarop de beurs moest crashen! Dan weten we nu ook waarom!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |