Natuurlijk is dat zo, maar dat is jouw risico als koper. Kijk maar eens rond in Haarlem, alles is slapend daar (qua rood/zwart woningen). Dat je dat zelf niet wil is een, dat de bank zich daarmee gaat bemoeien is een tweede.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:14 schreef Prutzenberg het volgende:
Bij een wat ouder complex met een slapende VVE zou ik als potentiële koper als achter mijn oren krabben.
Ik heb verhalen gehoord over bewoners die plotseling duizenden euro's hoesten ophoesten voor noodzakelijk onderhoud. Dan heeft je VVE echt wel liggen slapen.
Je kan natuurlijk vooraf de boeken inzien, maarniet iedereen zal kunnen bepalen of de financiën het onderhoud dekken.
Als de VVE slaapt dan is er vrijwel zeker geen wettelijk verplicht reservefonds. Terecht dat banken zich daar druk om maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar dat is jouw risico als koper. Kijk maar eens rond in Haarlem, alles is slapend daar (qua rood/zwart woningen). Dat je dat zelf niet wil is een, dat de bank zich daarmee gaat bemoeien is een tweede.
Aha, mij wordt ineens veel duidelijk.....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ook ik had paar jaar geleden een @rn.rabobank.nl mailadres... ;-)
Ach, eerst wordt er geroepen dat het kaartenhuis in elkaar stort. De markt klapt in elkaar. En nu duurt een crash ineens jaren. Een crash is vaak snel gebeurd of wat begrijp je niet aan crash.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:29 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Pfff omdat het voor sommigen wel verschrikkelijk moeilijk is om verder dan hun neus lang is te kijken nog maar eens voor de zoveelste keer:
een huizenmarkt"crash" duurt jaren dus jij kan nu na een jaar nog helemaal niets zeggen. Over 5 jaar kan jij pas je conclusies trekken.
Een huizencrash duurt altijd jaren. Helaas heb jij het Van Dale nodig om je gelijk te bewijzenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ach, eerst wordt er geroepen dat het kaartenhuis in elkaar stort. De markt klapt in elkaar. En nu duurt een crash ineens jaren. Een crash is vaak snel gebeurd of wat begrijp je niet aan crash.
Een huizenmarkt"crash" duurt altijd jaren, zie bv Nederland '79-'83, Japan begin jaren negentig en VS,Spa,etc,etc momenteel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ach, eerst wordt er geroepen dat het kaartenhuis in elkaar stort. De markt klapt in elkaar. En nu duurt een crash ineens jaren. Een crash is vaak snel gebeurd of wat begrijp je niet aan crash.
Je hebt het nu over een aantal jaren van daling. Straks ga je het achterblijven op de inflatie nog meerekenen in daling zodat je maar je gelijk kan halen en zoveel mogelijk %en bij elkaar trekt.
Of titel wijzigen in 250.000, er is namelijk nog steeds een enorm woningtekortquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:47 schreef xenobinol het volgende:
200.048![]()
![]()
![]()
Dik feest hier, ik trek even en goeie fles open om dit feit te vieren![]()
Topic kan nu eigenlijk wel dicht
Het is hard gegaan de laatste week, de nvm open dag was blijkbaar een daverend succes met vele kijkersquote:
Kijken, kijken, niet kopen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:53 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Het is hard gegaan de laatste week, de nvm open dag was blijkbaar een daverend succes met vele kijkers
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:52 schreef LXIV het volgende:
En overmorgen is het 26 oktober! De dag waarop de beurs moest crashen! Dan weten we nu ook waarom!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |