abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73992719
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:24 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Zonder overheidsingrijpen gaan we naar de -40 ten opzichte van de top... De banken weten dit al lang....
Kom net van de Rabobank vandaan en daar gooien ze een heel grote strik om hun hypotheekaanbod, dat nog ruimer ligt dan in de hoogtijdagen twee jaar terug. Zonder dekking, zonder ORV, zonder NHG. Complete onzin dus.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_73993646
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Kom net van de Rabobank vandaan en daar gooien ze een heel grote strik om hun hypotheekaanbod, dat nog ruimer ligt dan in de hoogtijdagen twee jaar terug. Zonder dekking, zonder ORV, zonder NHG. Complete onzin dus.
Who cares, ze worden toch gered door de belastingbetaler. Dat is ze nu wel duidelijk geworden
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73993806
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:02 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die site gaat een beetje dood. Zelfs de kritische bezoekers draaien daar nu al bij.

De -50% gaat het echt niet worden kunnen we wel zeggen een jaar verder.
40% van de huizen wordt als onverkoopbaar gezien. Maw hun prijs is nog veel te hoog, daar zal echt meer van de prijs af moeten dan de gemiddeld 5%.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:28:43 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73994042
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:24 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Niet alleen van mij.
Tussen de 2000 en 3000 unieke bezoekers per dag. Het aantal neemt dankzij www.hypotheekleed.nl nog steeds toe.

Zonder overheidsingrijpen gaan we naar de -40 ten opzichte van de top... De banken weten dit al lang....
We zijn al verder op weg dan de NVM roept hoor! Kijk maar eens in deze tabellen van het kadaster
http://kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/nieuws-bericht.asp%3FId%3D730%26Id_Categorie%3D2&navig=/nav_serverside.html%3Fscript%3D1
Dan zie je dat de gemiddelde koopsom binnen een jaar tijd bijv in Brabant met al meer dan 10% gedaald is.
The End Times are wild
pi_73994073
quote:

[..]

Die site gaat een beetje dood. Zelfs de kritische bezoekers draaien daar nu al bij.

Pfff omdat het voor sommigen wel verschrikkelijk moeilijk is om verder dan hun neus lang is te kijken nog maar eens voor de zoveelste keer:
een huizenmarkt"crash" duurt jaren dus jij kan nu na een jaar nog helemaal niets zeggen. Over 5 jaar kan jij pas je conclusies trekken.
pi_73994150
Daarbij is de gemiddelde verkooprijs van 260k naar 230k gedaald. Daling is dus al minstens 13%. Tevens kan het betekenen dat de duurdere huizen gewoon niet meer verkocht worden dus daar zal nog een stevige correctie moeten gaan plaatsvinden.
pi_73994241
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

We zijn al verder op weg dan de NVM roept hoor! Kijk maar eens in deze tabellen van het kadaster
http://kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/nieuws-bericht.asp%3FId%3D730%26Id_Categorie%3D2&navig=/nav_serverside.html%3Fscript%3D1
Dan zie je dat de gemiddelde koopsom binnen een jaar tijd bijv in Brabant met al meer dan 10% gedaald is.
Het gaat inderdaad om de daling in jouw regio en jouw segment en de huizen die aan jouw eisen voldoen. Wij houden zelf een lijst met huizen bij waarin wij geinteresseerd zijn, en de daling in vraagprijs alleen al is al ruim 11%. Gezien de veel sterkere onderhandelingspositie schatten we dat we sommige huizen al voor 20% minder dan 1 a 1,5 jr geleden kunnen kopen
pi_73994358
quote:

[..]

Ik vind -50% ook overdreven, alhoewel ik dat niet uitsluit.

Maar door alle ingrepen zal het al met al vast tussen de -20 en -30% worden vanaf de top.
pi_73994368
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:15 schreef xenobinol het volgende:
Who cares, ze worden toch gered door de belastingbetaler. Dat is ze nu wel duidelijk geworden
Uiteraard, je denkt dat de BV Nederland wel even 40% van de hypothekenportefeuille van de Rabobank kan ophoesten? Die lui doen gewoon aan risicoanalyse en als ze, zoals meneer Zeepbel beweert, 'allang zeker weten' dat prijzen met 40% gaan dalen, dan bieden ze zulke financiering niet aan.

Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat die daling niet kan plaatshebben, maar het conspiracysfeertje dat er dan meteen omheen gebouwd wordt is wat triest en echt nergens op gebaseerd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:42:51 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73994446
Er zijn nog niet zoveel ingrepen geweest. Die verhoging NHG heeft niet zoveel bubble-effect want het afsluiten van een NHG-hypo is aan veel andere eisen gebonden.
Het enige effect tot zover is de extreem lage ECB-rente. Maar banken steken die winst hoofdzakelijk in eigen zak ipv het door te berekenen in de hypotheek.

Desalniettemin geloof ik dat je nu zeker woningen kunt krijgen voor 15 tot 20% minder dan ze in 2007 te koop stonden. En de werkeloosheid en mensen die in de bijstand belanden moet eigenlijk nog op gang komen.
The End Times are wild
pi_73994470
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:35 schreef Startertjes het volgende:
Wij houden zelf een lijst met huizen bij waarin wij geinteresseerd zijn
Opportuun als je pas over vier jaar iets kan zeggen over de prijs.
pi_73994705
Zoek in 199.508 koopwoningen

oeiiiiiiiii het wordt spannend.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:27:07 #163
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_73995861
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Jij gelooft al die positieve praatjes?

Ook ik had paar jaar geleden een @rn.rabobank.nl mailadres... ;-)
pi_73997477
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Jij gelooft al die positieve praatjes?
Het gaat me niet om de positieve praatjes, de heren willen natuurlijk verkopen en terecht. Het gaat mij erom dat jij claimt dat de grootbanken al weten dat er 40% daling op komst is en mij toch een meer dan genereus aanbod doen. Dat spoort gewoonweg niet met elkaar.
pi_73998311
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de positieve praatjes, de heren willen natuurlijk verkopen en terecht. Het gaat mij erom dat jij claimt dat de grootbanken al weten dat er 40% daling op komst is en mij toch een meer dan genereus aanbod doen. Dat spoort gewoonweg niet met elkaar.
Ik denk dat de banken heel goed weten welke risico's aan bepaalde huizen zitten. Als jij de vraagprijs biedt op een huis (krot) dat anderhalf jaar te koop staat zullen ze misschien wat minder genereus zijn.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73998575
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:28 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik denk dat de banken heel goed weten welke risico's aan bepaalde huizen zitten. Als jij de vraagprijs biedt op een huis (krot) dat anderhalf jaar te koop staat zullen ze misschien wat minder genereus zijn.
Uiteraard, daarom willen ze een taxatierapport. Logisch.
Maar de verhalen over cijferlijsten van je middelbare school in moeten leveren enzovoorts zijn toch ernstig overtrokken, tenzij natuurlijk de hypotheekgever al een risicovol persoon was en daar nu normaal naar gehandeld wordt.
pi_73998653
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Uiteraard, daarom willen ze een taxatierapport. Logisch.
Maar de verhalen over cijferlijsten van je middelbare school in moeten leveren enzovoorts zijn toch ernstig overtrokken, tenzij natuurlijk de hypotheekgever al een risicovol persoon was en daar nu normaal naar gehandeld wordt.
Je bedoelt het type 'kunstenaar' met een CV in vier kleuren?
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73998923
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:37 schreef Prutzenberg het volgende:
Je bedoelt het type 'kunstenaar' met een CV in vier kleuren?
En dat type woont over het algemeen ook in de meest sjieke wijk van de stad, God weet hoe ze het betalen.

Neen, ik bedoelde dat er verhalen de rondte gaan dat banken nauwelijks meer financiering verstrekken en, om die financiering maar te kunnen weigeren, daar de meest (gepercipieerd) idiote voorwaarden aan hangen. Zoals de genoemde cijferlijsten van de MULO, of niet willen verstrekken aan mensen met minder dan HBO terwijl ze al 20 jaar in vaste dienst zijn en 3x meer verdienen dan de gemiddelde HBO'er, of financiering op woningen met slapende VVE's per definitie afwijzen enzovoorts.

Dat zou een logische stap zijn als diezelfde banken verwachten dat er een groot risico verbonden zit aan hun hypothecaire onderpand. Blijkbaar vinden ze dat niet. Of dat uiteindelijk terecht blijkt te zijn of niet is natuurlijk een tweede.
pi_73999009
Ons droomhuis staat er nog steeds niet bij.. Dus van mij mogen er nog veel meer bijkomen
pi_73999056
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:46 schreef draaijer het volgende:
Ons droomhuis staat er nog steeds niet bij.. Dus van mij mogen er nog veel meer bijkomen
They'll always be closing.
pi_73999540
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef nostra het volgende:

[..]

They'll always be closing.
ja haha, maar ik in dit geval niet
pi_73999738
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:58 schreef draaijer het volgende:
ja haha, maar ik in dit geval niet
Jij woonde toch in de US? Toch weer terug of meer als belegging?
pi_73999814
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Jij woonde toch in de US? Toch weer terug of meer als belegging?
Nope, werk voor een US company, maar ik woon in NL, maar we gaan waarschijnlijk in Q1 naar Sydney voor een periode van 2 - 3 jaar Maar met ABC zat je 100% raak. AIDA
pi_74000167
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef nostra het volgende:

[..]

En dat type woont over het algemeen ook in de meest sjieke wijk van de stad, God weet hoe ze het betalen.

Neen, ik bedoelde dat er verhalen de rondte gaan dat banken nauwelijks meer financiering verstrekken en, om die financiering maar te kunnen weigeren, daar de meest (gepercipieerd) idiote voorwaarden aan hangen. Zoals de genoemde cijferlijsten van de MULO, of niet willen verstrekken aan mensen met minder dan HBO terwijl ze al 20 jaar in vaste dienst zijn en 3x meer verdienen dan de gemiddelde HBO'er, of financiering op woningen met slapende VVE's per definitie afwijzen enzovoorts.

Dat zou een logische stap zijn als diezelfde banken verwachten dat er een groot risico verbonden zit aan hun hypothecaire onderpand. Blijkbaar vinden ze dat niet. Of dat uiteindelijk terecht blijkt te zijn of niet is natuurlijk een tweede.
Bij een wat ouder complex met een slapende VVE zou ik als potentiële koper als achter mijn oren krabben.
Ik heb verhalen gehoord over bewoners die plotseling duizenden euro's hoesten ophoesten voor noodzakelijk onderhoud. Dan heeft je VVE echt wel liggen slapen.
Je kan natuurlijk vooraf de boeken inzien, maarniet iedereen zal kunnen bepalen of de financiën het onderhoud dekken.
pi_74000216
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:05 schreef draaijer het volgende:
Nope, werk voor een US company, maar ik woon in NL, maar we gaan waarschijnlijk in Q1 naar Sydney voor een periode van 2 - 3 jaar Maar met ABC zat je 100% raak. AIDA
Heheh, good luck daarmee, klinkt erg tof. Sales neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')