in combinatie met die TT, failquote:
Als je niet kan werken zit je in de WAO, niet de WW.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:44 schreef iszinloos het volgende:
Sowieso moet iedereen zijn bek houden over werk.![]()
We weten de situatie niet van de persoon in kwestie.
Lezen slimmerd hij krijgt wia:quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:51 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Als je niet kan werken zit je in de WAO, niet de WW.
Wat voor andere redenen kan jij verzinnen dat hij niet kan werken dan?
Als je nou de OP leest dan zie je dat 'die vriend' een WIA uitkering heeft. Die krijg je als je langdurig ziek bent, dus er zal vast wel iets aan de hand zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:51 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Als je niet kan werken zit je in de WAO, niet de WW.
Wat voor andere redenen kan jij verzinnen dat hij niet kan werken dan?
Dan vind ik 640 euro per maand maar erg zuinig van de overheid voor iemand die niet kan werken. Dat mogen ze wel eens aanpassen dan :pquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:53 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Lezen slimmerd hij krijgt wia:
Wat is WIA?
Bent u langdurig ziek? En kunt u daarom minder of helemaal niet meer werken? Dan kunt u een WIA-uitkering aanvragen. U kunt deze uitkering aanvragen als u bijna 2 jaar ziek bent.
Sowieso dat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:34 schreef TNA het volgende:
Vaste lasten van 600 euro? Zoek eens iets veel goedkopers in de sociale woningbouw met huurtoeslag.
Als eens aan jou doorg geven dat je niet kunt lezen ?? Nou bij deze.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:56 schreef beelz het volgende:
Is er al gezegd dat hij gewoon moet gaan werken? Nee? Komtie:
Ga werken luie flikker.
Toch is het zo.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:57 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Dan vind ik 640 euro per maand maar erg zuinig van de overheid voor iemand die niet kan werken. Dat mogen ze wel eens aanpassen dan :p
Hij krijgt geen volledige uitkering schat ik, want dan zou het meer moeten zijn. Hij valt dan niet in de klasse 80-100% arbeidsongeschikt en daarom krijgt hij ook nog WW, want hij is dus ook werkloos voor een 'deel' van de tijd die hij kan werken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:57 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Dan vind ik 640 euro per maand maar erg zuinig van de overheid voor iemand die niet kan werken. Dat mogen ze wel eens aanpassen dan :p
Waar lul je dan nog over? Over dik een maand beurt hij weer gewoon een vol salaris.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Graag alleen normale reacties graag!!
Hij is ontslagen omdat er vanwege de crsis geeen werk meer voor hem was en gelukkig heeft hij vanaf 1 september weer een baan.
Dat kan niet eensquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:19 schreef Diepvriez het volgende:
En dan ga je 40 uur per week werken verdien je een miserabel 200 eurotjes meer.
Geen wonder dat de meeste mensen liever thuis blijven.
Mensen die zeuren dat 640 genoeg moet zijn die wonen allemaal nog bij mama
200 euro meer? Met een fulltime baan zit je zo aan de 2000 bruto/1500 netto.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:19 schreef Diepvriez het volgende:
En dan ga je 40 uur per week werken verdien je een miserabel 200 eurotjes meer.
Geen wonder dat de meeste mensen liever thuis blijven.
Das natuurlijk bullshit.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
200 euro meer? Met een fulltime baan zit je zo aan de 2000 bruto/1500 netto.
Ik ging ervan uit dat hij afgestudeerd was, zoniet waarom dan niet naar school gaan als je 22 bent?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:24 schreef muriel1 het volgende:
Weet niet waar jij werkte toen je 22 jaar was maar als je 22 jaar bent zonder opleiding en met weinig werkervaring zit je niet aan de 1500 euro netto hoor!!!
het minimum loon zit idd rond de 1150 bruto.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:21 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Dat kan niet eens
22 jaar 1.188,80 minimum maand loon
Bij volledig dienst verband.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:24 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Das natuurlijk bullshit.
Ligt er aan wat voor opleiding je hebt.
Maar met schoonmaken kom je net aan de 1000 euro bruto.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
200 euro meer? Met een fulltime baan zit je zo aan de 2000 bruto/1500 netto.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35828quote:Mijn WIA-, WAO-, Waz- of Wajonguitkering is te laag. Kan ik een aanvulling krijgen?
Een WIA-, WAO-, Waz- of Wajonguitkering is soms te laag om van rond te komen. Zeker als u kostwinner met een laag inkomen bent, of gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Wie daarnaast geen baan, WW-uitkering of TRI-uitkering heeft, heeft misschien te weinig geld om van te leven. Daarom kunt u soms een aanvulling op uw uitkering krijgen. Dit zijn de mogelijkheden:
* Ligt uw gezinsinkomen onder het sociaal minimum (bijstandsniveau)? Dan kan het UWV een toeslag betalen. Er zijn wel wat voorwaarden.
* Hebt u geen recht op een toeslag van het UWV? Dan kan de gemeente u misschien aanvullende bijstand geven.
* De gemeente kan een langdurigheidstoeslag geven als u lange tijd van een laag inkomen moet rondkomen. Mensen die geen langdurigheidstoeslag krijgen, kunnen soms bijzondere bijstand van de gemeente krijgen.
Om een auto van te kopen die hij vervolgens in de prak rijdtquote:
quote:Met de afwijzing van het UWV wéér terug naar de sociale dienst en nu vol blijven houden!
Soms moet je even met je vuist op tafel slaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]![]()
Triest om zo van het kastje naar de muur te worden gestuurd...
Ja het is idd een goed idee om iemand mee te nemen, dat wil nog wel 's helpen. Mja niet iedereen heeft zo'n hulp bij de hand.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:47 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Soms moet je even met je vuist op tafel slaan.
Niet boos worden, maar wel duidelijk laten weten dat je niet weg gaat voor je de hulp krijgt waar je om vraagt.
Laat iemand met hem mee gaat die dat kan, als het hem zelf niet lukt.
Dat betaal ik per maand ook ongeveer, en huur ook bij de sociale woningbouw. Maar dat netto inkomen van 640 euro per maand klopt denk ik toch niet. Ik zit met mijn WAO/Wajong er behoorlijk boven per maand.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:34 schreef TNA het volgende:
Vaste lasten van 600 euro? Zoek eens iets veel goedkopers in de sociale woningbouw met huurtoeslag.
Zelfs na een academische studie vang je vaak precies genoeg knaken om jezelf een leven als afbetalende slaaf te veroorloven, in een woning met 5 slaapkamers in plaats van 3.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:21 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Dat kan niet eens
22 jaar 1.188,80 minimum maand loon
Bij volledig dienst verband.
Ik heb gisteren nog via isdbol 274 euro bijzondere bijstand ontvangen (kosten advocaat en grifirecht) en dat wordt beslist niet bij je inkomen geteld. Dan heeft de rechtzaak tegen het CBR mij 0 euro gekost, het is dat ik de rekeningen van de psychiatrische keuringen niet meer had, anders had ik hier ook rond de 250 kunnen vangen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:03 schreef _evenstar_ het volgende:
als je tijdelijk bijzondere bijstand e.d wilt ontvangt wordt de huur en zorgtoeslag volgens mij wel erbij berekend. maar durf het neit met zekerheid te zeggen.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:10 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog via isdbol 274 euro bijzondere bijstand ontvangen (kosten advocaat en grifirecht) en dat wordt beslist niet bij je inkomen geteld. Dan heeft de rechtzaak tegen het CBR mij 0 euro gekost, het is dat ik de rekeningen van de psychiatrische keuringen niet meer had, anders had ik hier ook rond de 250 kunnen vangen.
Zie ook dat ik over dit jaar 2009 ook nog recht heb op 150 euro (tegenmoetkoming internet/telefoon) dus aanvragen die hap en cashen.
Klik maar eens hier, over 2008 heb ik al uitbetaald gekregen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:11 schreef hiephierhoera het volgende:
Vanwaar die tegemoetkoming internet/telefoon?
Ja, want dat is toch hartstikke makkelijk? Een goedekope sociale woningbouw woning scoren?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:34 schreef TNA het volgende:
Een huis van 320 is al goedkoop.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:34 schreef TNA het volgende:
TS' verstond meer onder 'vaste lasten' dan ik dacht, vandaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een huis van 320 is al goedkoop.
Een goedkoper huis zal netto niet goedkoper zijn.
Naarmate het goedkoper is, krijg je ook minder huurtoeslag.
dat is toch echt wel te doen hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:35 schreef Nizno het volgende:
alle lasten bij elkaar opgeteld (incl betaling aan BD) 620 euro..
Dan is er 20 euro over per maand.
Daarnaast de HT en de ZT. (ongeveer) 120 en 58 euro.
Dan is er 178 euro per maand over.
Dat is inderdaad niet veel. Niet onoverkomelijk, maar zeker niet ruim.
Maar idd wat hier ook staan. Naar de gemeente en daar de afwijzingen laten zien van het UWV. En doordrammen.
Dat laatste snap ik niet. Je rekent met 300 huur en 110 zorgverzekering, maar dat zal minus te toeslagen ong 200 (gokje?) uitvallen? Dus dan heeft-ie toch 200 euro meer te besteden?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Hij is ontslagen omdat er vanwege de crsis geeen werk meer voor hem was en gelukkig heeft hij vanaf 1 september weer een baan.
Zijn vaste lasten zijn helemaal niet zo hoog.
300 euro huur
110 euro zorgverzekering
85 euro eneco
50 euro telefoon/tv en internet
11,50 verzekeringen e.d.
dan ben je al snel aan de zeshonderd euro.
uiteraard krijgt hij wel huur en zorgtoeslag maar dat telt niet mee met je inkomen.
Zoals reeds eerder gezegd krijg ie nog iets van 178 euro per maand aan toeslagen. Die moet je zeer zeker meetellen om te bekijken of je al dan niet recht op bijstand zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik niet. Je rekent met 300 huur en 110 zorgverzekering, maar dat zal minus te toeslagen ong 200 (gokje?) uitvallen? Dus dan heeft-ie toch 200 euro meer te besteden?
Ik bedoel eigenlijk dat ik niet snap dat TS 178 euro aan toeslagen niet als inkomen ziet. Hoezo niet, het wordt toch naast de 640 euro uitkering op zijn bankrekening gestort? Dan heb je toch 178 euro extra om boodschappen van doen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zoals reeds eerder gezegd krijg ie nog iets van 178 euro per maand aan toeslagen. Die moet je zeer zeker meetellen om te bekijken of je al dan niet recht op bijstand zou kunnen hebben.
Snap ik ook niet helemaal. Sociale Dienst kijkt hier namelijk wel degelijk naar, en neemt het ook mee in haar berekeningen (sterker nog, als je het niet zou aanvragen nemen ze het mee in een fictieve berekening).quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat ik niet snap dat TS 178 euro aan toeslagen niet als inkomen ziet. Hoezo niet, het wordt toch naast de 640 euro uitkering op zijn bankrekening gestort? Dan heb je toch 178 euro extra om boodschappen van doen?
Huur en zorgtoeslag tellen niet mee met je inkomen nee maar drukken wel je vaste lasten. En huur en zorgtoeslag kan zomaar oplopen tot 150 euro, dus dan heb je al geen 600 euro vaste lasten maar 450 euro vaste lasten. Gewoon zorgen dat dat per maand gestort wordt. Dan moet je het redelijk makkelijk kunnen redden met die 640 euro netto. Dan heb je nog bijna 200 euro voor boodschappen over per maand.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Zijn vaste lasten zijn helemaal niet zo hoog.
300 euro huur
110 euro zorgverzekering
85 euro eneco
50 euro telefoon/tv en internet
11,50 verzekeringen e.d.
dan ben je al snel aan de zeshonderd euro.
uiteraard krijgt hij wel huur en zorgtoeslag maar dat telt niet mee met je inkomen.
Dus volgens jou hoeven uitkeringtrekkers niet te gaan werken?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:02 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Toch is het zo.
Het is ook echt geen vetpot je krijgt een minimum.
Ik word echt stront ziek van al die mensen. Die klagen over dat allen uitkering trekkers moeten gaan werken.![]()
Er is in de OP al gesteld dat betrokkene een WIA uitkering heeft. Dat betekent dus dat hij/zij om wat voor medische oorzaak dan ook niet kan werken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus volgens jou hoeven uitkeringtrekkers niet te gaan werken?
Lekker is dat, je weet toch wel dat er werkende mensen tegenover uitkeringtrekkers moeten staan? Als je niet KAN werken, is het wat anders, maar voor de rest moeten alle uitkeringtrekkers gewoon verplicht worden gesteld om kartonnen dozen te gaan vouwen.
Klopt, vanwege allerlei toeslagen en tegemoetkomingen als je verdient op bijstandsniveau. Ergens is het zo gek nog niet om zo weinig te werken dat je precies op bijstandsniveau uitkomt. Is alleen niet zo best voor je carriere...quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus volgens jou hoeven uitkeringtrekkers niet te gaan werken?
...
Je weet dat een startende hboer blij mag zijn met 1400 p/m en daar heeft hij een aantal jaar voor gestudeerd en dat kunnen de toekomstige manager worden? Op dit forum heb ik ooit eens berekend dat een bijstandsmoeder nauwelijks meer krijgt dan een startende hboer.
Euh, die zorg- en huurtoeslag zal voor hem toch wel een aardig bedragje zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:31 schreef muriel1 het volgende:
Vaste lasten:
320 euro huur
85 euro eneco
120 euro zorgpremie
50 euro tv/telefoon/internet
11,50 verzekeringen
totaal ; 586 euro
en een afbetalingsregeling van 34 euro aan de belastingdienst.
Uiteraard krijgt hij nog wel huur en zorgtoeslag maar dat wordt officieel niet bij je inkomen geteld.
De vraag is of de vriend van TS recht heeft op geld dat hij niet per se nodig heeft. En ik denk dat het antwoord dan nee is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:43 schreef gunk77 het volgende:
Belachelijke reacties!
Oordeel niet zo snel als je zelf geen idee hebt hoe het in de praktijk werkt.
per 1 september heeft hij ook een andere baan....quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:23 schreef Leonidas82 het volgende:
Zelfs lui die psychiatrisch niet in orde zijn, hebben toch handen gekregen om te WERKEN
je vriend kan dus gewoon pallets sorteren, schoffelen, lopendebandwerk, vuil prikken langs de snelwegen, laden/lossen in de havens. Voor dit soort beroepen hoef je echt niet geleeerd te zijn ofzo, zelfs de grootste gekken kunnen het doen. Dus jouw vriend ook.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Als het om zulke antwoorden gaat, zijn dat niet de reacties waar ik het over heb hoor. Maar de reacties zoals laat die lul eens werken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
De vraag is of de vriend van TS recht heeft op geld dat hij niet per se nodig heeft. En ik denk dat het antwoord dan nee is.
Van wat die vriend overhoudt na aftrek vaste lasten, opgeteld bij de zorg- en huurtoeslag, moet hij toch rond kunnen komen.
TS doet het voorkomen alsof hij rond moet komen van 40 euro per maand, maar dat is dus niet waar.
Dat is gemakkelijk gezegd zolang je zelf niet in de WAO/WIA terecht komt. Ook moet er wel voldoende werk zijn op dit gebied en werkgevers moeten hem geschikt voor dit werk achten. Als bijvoorbeeld van tevoren vaststaat dat de motivatie erg gering is (of de belasting te hoog), zal hij niet worden aangenomen op zo'n post. Het gebeurt vaak dat mensen verplicht bepaald werk moeten doen, maar slechts matige inzet tonen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:23 schreef Leonidas82 het volgende:
Zelfs lui die psychiatrisch niet in orde zijn, hebben toch handen gekregen om te WERKEN
je vriend kan dus gewoon pallets sorteren, schoffelen, lopendebandwerk, vuil prikken langs de snelwegen, laden/lossen in de havens. Voor dit soort beroepen hoef je echt niet geleeerd te zijn ofzo, zelfs de grootste gekken kunnen het doen. Dus jouw vriend ook.
.......quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijk gezegd zolang je zelf niet in de WAO/WIA terecht komt. Ook moet er wel voldoende werk zijn op dit gebied en werkgevers moeten hem geschikt voor dit werk achten. Als bijvoorbeeld van tevoren vaststaat dat de motivatie erg gering is (of de belasting te hoog), zal hij niet worden aangenomen op zo'n post. Het gebeurt vaak dat mensen verplicht bepaald werk moeten doen, maar slechts matige inzet tonen.
daarvoor heeft hij teveel over om vrij te besteden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:48 schreef Atreidez het volgende:
Al iemand die Voedselbank heeft geroepen?
want is dat nu voor een klote stelling uit het jaar 0000!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het probleem nou? Hij heeft vanaf 1 september weer een baan en krijgt nu tijdelijk een uitkering. Hij hoeft de hele dag niks uit te voeren en krijgt 640 euro netto. Ik zie het probleem niet.
Ken je dit gezegde:
WIE NIET WERKT, ZAL NIET ETEN
Eentje die ik 2009 ook nog zou moeten gelden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
want is dat nu voor een klote stelling uit het jaar 0000!
Ja, want Arbeid maakt vrij!!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:35 schreef Tja... het volgende:
[..]
Eentje die ik 2009 ook nog zou moeten gelden.
Ja en? Niemand heeft recht op een leuke baan, daar ben je verdomme zelf verantwoordelijk voor. Om direct te gaan janken en bij de overheid aankloppen is tekenend.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijk gezegd zolang je zelf niet in de WAO/WIA terecht komt. Ook moet er wel voldoende werk zijn op dit gebied en werkgevers moeten hem geschikt voor dit werk achten. Als bijvoorbeeld van tevoren vaststaat dat de motivatie erg gering is (of de belasting te hoog), zal hij niet worden aangenomen op zo'n post. Het gebeurt vaak dat mensen verplicht bepaald werk moeten doen, maar slechts matige inzet tonen.
Stakker.quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
want is dat nu voor een klote stelling uit het jaar 0000!
Dat is heel normaal hoor...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Stap 1: Ga leren hoe je met geld om gaat. 600 euro vaste lasten is wel heel hoog.
Stap 2: Ga werken luie flikker.
effe lezenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
De jongen in kwestie is 22 jaar. Hij zit in de bloei van zijn leven, zelfs qua vruchtbaarheid zit hij aan zijn top. Kan hij echt niet werken?²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |