abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 30 juli 2009 @ 13:05:46 #81
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71456168
Wat ik al aangaf, het is geen ruim bedrag om van te leven per maand.
Als er ook maar iets gebeurd dan sta je met je rug tegen de muur.

Maar inderdaad zou het kunnen om rond te komen van een 178 euro (ruimweg gerekend)

En aangezien TS aangaf dat er niet van rond te komen is van de paar euro.. Omdat TS de HT en ZT niet mee rekent als bedrag om uit te geven. Tja dan krijg je deze reacties.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71456491
In de bedragen van de bijstandsuitkering is ook rekening gehouden met onvoorziene uitgaven of hogere persoonlijke kosten. Als je bijvoorbeeld lenzen draagt en een slecht gebit hebt, heb je al meer geld nodig dan iemand die die kosten niet heeft.
pi_71456636
Zelfs lui die psychiatrisch niet in orde zijn, hebben toch handen gekregen om te WERKEN

je vriend kan dus gewoon pallets sorteren, schoffelen, lopendebandwerk, vuil prikken langs de snelwegen, laden/lossen in de havens. Voor dit soort beroepen hoef je echt niet geleeerd te zijn ofzo, zelfs de grootste gekken kunnen het doen. Dus jouw vriend ook.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 30 juli 2009 @ 13:25:59 #84
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71456715
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:23 schreef Leonidas82 het volgende:
Zelfs lui die psychiatrisch niet in orde zijn, hebben toch handen gekregen om te WERKEN

je vriend kan dus gewoon pallets sorteren, schoffelen, lopendebandwerk, vuil prikken langs de snelwegen, laden/lossen in de havens. Voor dit soort beroepen hoef je echt niet geleeerd te zijn ofzo, zelfs de grootste gekken kunnen het doen. Dus jouw vriend ook.
per 1 september heeft hij ook een andere baan....
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef muriel1 het volgende:
Graag alleen normale reacties graag!!
Hij is ontslagen omdat er vanwege de crsis geeen werk meer voor hem was en gelukkig heeft hij vanaf 1 september weer een baan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:18:29 #85
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_71458350
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

De vraag is of de vriend van TS recht heeft op geld dat hij niet per se nodig heeft. En ik denk dat het antwoord dan nee is.
Van wat die vriend overhoudt na aftrek vaste lasten, opgeteld bij de zorg- en huurtoeslag, moet hij toch rond kunnen komen.

TS doet het voorkomen alsof hij rond moet komen van 40 euro per maand, maar dat is dus niet waar.
Als het om zulke antwoorden gaat, zijn dat niet de reacties waar ik het over heb hoor. Maar de reacties zoals laat die lul eens werken.
Tuurlijk denk ik soms ook zo wel eens, maar ik probeer eerst de echte feiten aan te horen of iemand ook echt kan werken. En het geneuzel dat het in NL allemaal zo goed geregeld is, ja op papier wel, maar in de praktijk loopt het echt heel anders.
pi_71459024
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:23 schreef Leonidas82 het volgende:

Dat is gemakkelijk gezegd zolang je zelf niet in de WAO/WIA terecht komt. Ook moet er wel voldoende werk zijn op dit gebied en werkgevers moeten hem geschikt voor dit werk achten. Als bijvoorbeeld van tevoren vaststaat dat de motivatie erg gering is (of de belasting te hoog), zal hij niet worden aangenomen op zo'n post. Het gebeurt vaak dat mensen verplicht bepaald werk moeten doen, maar slechts matige inzet tonen.
pi_71493638
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:38 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk gezegd zolang je zelf niet in de WAO/WIA terecht komt. Ook moet er wel voldoende werk zijn op dit gebied en werkgevers moeten hem geschikt voor dit werk achten. Als bijvoorbeeld van tevoren vaststaat dat de motivatie erg gering is (of de belasting te hoog), zal hij niet worden aangenomen op zo'n post. Het gebeurt vaak dat mensen verplicht bepaald werk moeten doen, maar slechts matige inzet tonen.
.......
pi_71493953
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:48 schreef Atreidez het volgende:
Al iemand die Voedselbank heeft geroepen?
daarvoor heeft hij teveel over om vrij te besteden.

(dat op zich zegt al een heleboel)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71494707
Wat is het probleem nou? Hij heeft vanaf 1 september weer een baan en krijgt nu tijdelijk een uitkering. Hij hoeft de hele dag niks uit te voeren en krijgt 640 euro netto. Ik zie het probleem niet.

Ken je dit gezegde:

WIE NIET WERKT, ZAL NIET ETEN
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:35:03 #90
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_71495081
Inderdaad wat een aanstellerij. Toen ik net afgestudeerd was had ik ook geen werk, en ik kreeg niet eens een uitkering, want ik was dom genoeg geweest om te sparen (sparen dan krijg je niets, kunt beter niets hebben, dan komen ze je het op een dienblaadje brengen )
<hr>
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:40:44 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71495196
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het probleem nou? Hij heeft vanaf 1 september weer een baan en krijgt nu tijdelijk een uitkering. Hij hoeft de hele dag niks uit te voeren en krijgt 640 euro netto. Ik zie het probleem niet.

Ken je dit gezegde:

WIE NIET WERKT, ZAL NIET ETEN
want is dat nu voor een klote stelling uit het jaar 0000!
pi_71501331
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Eentje die ik 2009 ook nog zou moeten gelden.
pi_71508271
Nee, want wij betalen met zijn allen belastingen zodat iedereen in NL te eten heeft,maar de staat geeft al 30 jaar lang 5 miljard aan 3de wereldlanden, daar betaal ik nietvoor! ik betaal alleen voor mensen die binnen de landsgrenzen van NL leven, de rest kan stikken!
pi_71509525
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:35 schreef Tja... het volgende:

[..]

Eentje die ik 2009 ook nog zou moeten gelden.
Ja, want Arbeid maakt vrij!!
pi_71511429
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:38 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ja en? Niemand heeft recht op een leuke baan, daar ben je verdomme zelf verantwoordelijk voor. Om direct te gaan janken en bij de overheid aankloppen is tekenend.

Nederland is sowieso te vrijgevig wat betreft uitkeringen en werkt dergelijk gedrag alleen maar in de hand. En nee, ik zeg nergens dat alle uitkeringen afgeschaft moeten worden. Maar we weten allemaal dat er genoeg lieden gewoon aan het werk kunnen. Werk dat andere mensen nu voor hen doen. Is dat rechtvaardigheid? Nee.
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:38 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ja, want Arbeid maakt vrij!!
Stakker.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71511474
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Godsamme zeg, waar is je realiteitsbesef? Hoe denk je dat voedsel hier in Nederland in de winkel komt? Doordat we allemaal op onze reet uitkeringen vangen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71511590
Stap 1: Ga leren hoe je met geld om gaat. 600 euro vaste lasten is wel heel hoog.

Stap 2: Ga werken luie flikker.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_71511738
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Stap 1: Ga leren hoe je met geld om gaat. 600 euro vaste lasten is wel heel hoog.

Stap 2: Ga werken luie flikker.
Dat is heel normaal hoor...
het punt is hier alleen dat het niet in verhouding met het inkomen staat, én dat de huurtoeslag niet wordt meegerekend...

Er is meer geld dan dat ze in de OP beweren.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:17:00 #99
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71511906
De jongen in kwestie is 22 jaar. Hij zit in de bloei van zijn leven, zelfs qua vruchtbaarheid zit hij aan zijn top. Kan hij echt niet werken?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71511969
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
De jongen in kwestie is 22 jaar. Hij zit in de bloei van zijn leven, zelfs qua vruchtbaarheid zit hij aan zijn top. Kan hij echt niet werken?

²
effe lezen

het is tijdelijk.

En dat maakt het nog aparter.

Hij heeft zo'n 170 euro om van te eten/ maand, dat is te doen!!

Zéker als het tijdelijk is.
Toch wordt het als groot probleem neergezet én er wordt nog een deel van de inkomsten niet meegerekend ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')