Zeker doen, losse sfeer, gaat lang door, en je ziet er groepen die je op geen enkel ander festival ziet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:33 schreef Z het volgende:
Van heel België of Wallonië? Ik zou er nog wel eens heen willen.
Ik wil er ook nog wel eens een keer heen. Wel veel slechte ervaringen in het Dour topic trouwens maar ja, doen dan ook een beetje je best om een paar woordjes Frans te babbelen....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:49 schreef Beregd het volgende:
[..]
Zeker doen, losse sfeer, gaat lang door, en je ziet er groepen die je op geen enkel ander festival ziet.
Ziet er goed uit inderdaad. Pascale Picard, Marnie Stern, Deerhoof, Boss Hog...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:49 schreef Beregd het volgende:
[..]
Zeker doen, losse sfeer, gaat lang door, en je ziet er groepen die je op geen enkel ander festival ziet.
ja, dat vind ik ook, het voornaamste negatieve punt was dat ze er Frans spreken, dat konden ze zich op voorhand ook wel bedenken...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:52 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik wil er ook nog wel eens een keer heen. Wel veel slechte ervaringen in het Dour topic trouwens maar ja, doen dan ook een beetje je best om een paar woordjes Frans te babbelen....
quote:Renowned for fusing the spirit and attitude of punk with the style and sophistication of pop, singer/songwriterwas born and raised in Bristol, England; a fixture at early Sex Pistols performances, at the suggestion of Malcolm McLaren he formed the
, which made their debut on September 20, 1976 at the now-legendary 100 Club Punk Festival.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:18 schreef cafca het volgende:
Klinkt alsof ik hem zou moeten kennen....
Oja, dat was Gary Numan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:36 schreef cafca het volgende:
[..]
die speelt geen gitaar
die andere underground band
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:16 schreef bartrid het volgende:
Descendents?
quote:were an English post-punk band originally formed in 1978 from the remnants of a college group called The B-Sides (whose members had included Stuart Goddard, a.k.a. Adam Ant [1][2]). The band is notable for its witty lyrics, the laconic delivery of lead singer Bid, and the idiosyncratically retrogressive playing style of original lead guitarist Lester Square.
Nee. Er zijn overigens geen kleurenfoto's van deze band te vinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:36 schreef ranja het volgende:
gokje op vervolgvraag, Department S?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef iggy_in_the_house het volgende:
opgezocht en nog nooit van gehoord
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:09 schreef ranja het volgende:
Mono?
dat is ze.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef bartrid het volgende:
Is dat Tina Weymouth in Stop Making Sense?
quote:Way back when the record first came out, in 1981, it might have been '82, we got a request from an Islamic organization in London, and they said, 'We consider this blasphemy that you put grooves to the chanting of the Holy Book.' And we thought, 'Okay, in deference to somebody's religion, we'll take it off.' You could probably argue for and against monkeying with something like that. But I think we were certainly feeling very cautious about this whole thing. We made a big effort to try and clear all the voices, and make sure everybody was okay with everything. Because we thought, 'We're going to get accused of all kinds of things, and so we want to cover our asses as best we can.' So I think in that sense we reacted maybe with more caution than we had to. But that's the way it was
Daar gaat het over ja. My life in the bush of ghosts. Goed genoeg wmbquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:12 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Gaat het over dat ene album waar Eno en Byrne samenwerken? Hoe heet het ook alweer?
quote:If I treated you bad
you bruise my face
couldn't love you more
you got a beautiful taste
quote:Always kiss the wife goodbye,
Often wonder why,
At seven in the morning ?
Think it's time for a change,
Wouldn't that be strange,
What a waste of time.
Burnett +1quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Burnett het volgende:
The Police...
schaap001 +1quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:23 schreef schaap001 het volgende:
Sting
Stewart Copeland
Andy Summers
Michael Howlett
DEZE is ook opmerkelijk (voor zover niemand dat nog kent) opname zal ± 1977 geweest zijn ;quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:27 schreef Burnett het volgende:
er zit geen bruin, zwart of wit in een regenboogquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef timbob het volgende:
Paul de leeuw, vlieg met me mee naar de regenboog.
Zo, alle kleuren gehad
Met Brown Sugar al genoemd kopt MM 'm binnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:47 schreef MadMaster het volgende:
Green Green Grass Of Home - Tom Jones
Whiter Shade Of Pale - Procol Harum
Paint It Black - Rolling Stones
Mr. Blue - Rene Klijn
Purple Rain - Prince
Red Red Wine - UB40
James Brown Is Dead - LA Style
Een "Seth Gaaikema"-punt gaat naar timbob!quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef timbob het volgende:
Paul de leeuw, vlieg met me mee naar de regenboog.
Zo, alle kleuren gehad
'James Brown Is Dead' heeft anders toch echt op #1 gestaan...quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:05 schreef Burnett het volgende:
[..]
Met Brown Sugar al genoemd kopt MM 'm binnen
Waarbij ♭ in alle gevallen een 'mol' is...quote:is unusually complex for a pop song. The music can be split roughly into four sections, or themes. The first theme contains the verses and chorus. 9/8 fanfares interrupt the 4/4 of the song by adding an additional beat to the end of each phrase. This section centers on Dm, the fanfares center on A♭, and the chorus centers on C major.
The second theme is a slow lamenting melody. It is in F, and contains many Maj7 and a few M7♭5 chords. At the end of this it briefly goes back into the opening theme.
The third theme is a fast paced instrumental, centered around G minor. It contains a lot of V/I style chords. The theme chords climb diatonically over a droning bass line. It then goes to an ascension of notes based on the chords G♭, B♭, D♭, and resolves to F.
The first and fourth themes are similar, but have some differences. Thestarts this time in F, not C. And instead of the lines
starting on a I/III, it starts on a VI, and descends. The finale concludes with a phrase similar to the opening theme (but in A♭ instead of a Dm). The final chord is a B♭.
Een zgn. 'major seventh' akkoord (zelf ook even moeten spieken)...quote:
quote:gokje op ELO - Mr Blue Sky
Degene die de bekendste cover-versie deed staat hier niet tussen...quote:The song has been covered more than fifty times, including versions by Only Men Aloud!, Sammy Davis Jr (twice), The Fifth Dimension, Psychotica, Andy Williams, Percy Faith, Waylon Jennings, The Four Tops, Frank Sinatra, Beggar's Opera, Diana Ross & The Supremes, Elaine Paige, Hugo Montenegro, The Queers, The Negro Problem, Zumpano, Glen Campbell, Maynard Ferguson, Stan Kenton, Justin Hayward, Vic Damone, Michael Feinstein, The Three Degrees, Alien Crew, Liza Minnelli, Gitte Hænning and the Ukulele Orchestra of Great Britain.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:42 schreef MadMaster het volgende:
Superman = Clark Kent
Stewart Copeland = Klark Kent
vanochtend ook al 2quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:51 schreef cafca het volgende:
Hm, ik mis elke keer police-gerelateerde-inkoppertjes als ik er niet ben
MadMaster is de beroerste niet, die wil vast nog wel een vraag gaan stellen over de grootste band aller tiiden...quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:51 schreef cafca het volgende:
Hm, ik mis elke keer police-gerelateerde-inkoppertjes als ik er niet ben
U2? Verhaal wil me zo even niet te binnen schieten...quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:01 schreef MadMaster het volgende:
De plaat en z'n verhaal:
[ afbeelding ]
Welk verhaal gaat er achter deze plaat schuil?
Tja, at the moment zit ik me toch zwaar af te vragen welk album dat nou ook weer is.........quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:02 schreef Burnett het volgende:
[..]
MadMaster is de beroerste niet, die wil vast nog wel een vraag gaan stellen over de grootste band aller tiiden...
quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:02 schreef Burnett het volgende:
[..]
MadMaster is de beroerste niet, die wil vast nog wel een vraag gaan stellen over de grootste band aller tiiden...
Niet afgekeurd...quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Burnett het volgende:
iets met 11 o'clock tick tock?
afgekeurde hoes?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:12 schreef schaap001 het volgende:
[..]
dat is nog altijd the Polyphonic Spree
[ afbeelding ]
I'm from Barcelona is een band!quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:19 schreef schaap001 het volgende:
dat zijn geen bands, dat zijn koren: dat telt niet![]()
Zelfcensuur, platenmaatschappij Warner/Elektra van U2 was bang dat deze cover van 'Boy':quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:17 schreef cafca het volgende:
Maar O/T: censuur vanwege het blote jongetje?
quote:I got my black shirt on.
I got my black gloves on.
I got my ski mask on.
This shits been too long.
I got my twelve gauge sawed off.
I got my headlights turned off.
Im bout to bust some shots off.
ja, die had ik erbij gedaan vanwege de lyrics: Running around, robbing banks etc.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:30 schreef ranja het volgende:
Nou, ok. Enige twijfelgeval is Scooby Snacks maar daar zit het in elk geval nig in de bandnaam
Scherp!quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:56 schreef iggy_in_the_house het volgende:
De groepsnaam staat er 2x op
kortom geen idee
inderdaad!quote:
quote:Maar eh, het is een tribute to Cheap Trick (van The Replacements).
quote:is one of the many hit songs of Elvis Presley. It reached the top of all three U.S. charts (pop, country and R&B), staying there for eight weeks in 1957, from April 13 through May 27. In the U.S., it is regarded as the top song of 1957. Otis Blackwell composed this song, with compositional additions by Elvis himself, who is also credited as lyricist. It was ranked #352 on Rolling Stone's list of the 500 Greatest Songs of All Time.
quote:What![]()
spinning wheel got to go round
Talking about your troubles it's a crying sin
Ride a painted pony
Let the spinning wheel spin
goed genoeg want anders wordt het een eindeloos gedoe...quote:
Ik dacht al dat het aan mij lag. Wat een kudt site zegquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:20 schreef schaap001 het volgende:
nou, haha: ik heb toevallig de site bekeken: maar ik kwam er niet uit. Wat een baggersite... dus géén idee
bigshadow +1quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:53 schreef bigshadow het volgende:
Kaiser chiefs?
De Pumpkins waren toen op hun allerbest, gewèldig optreden. Primus viel een beetje tegen, waren op Pinkpop '98 dan weer veeel beter.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:37 schreef ranja het volgende:
Achteraf had ik toen ook gewoon 3 dagen moeten gaanPrimus en Pumpkins had ik ook wel willen zien.
Geen idee, ik ga de zaterdag ná Lowlands een hoop goede bands zien maar daar zal dit er niet een van zijn denk ik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:43 schreef brother52 het volgende:
Welke band ga ik de week na Lowlands zien?
Wat was dit trouwens, want ik weet vrij zeker dat The Levellers er dat jaar niet waren.quote:
Kzal die poster zo even posten...quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:58 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ah, eigenlijk zou knars dus met UDS het punt moeten krijgen. (Burnett was idd dat jaar op Pukkelpop, dus die kan het niet weten)
mucky pupquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:43 schreef brother52 het volgende:
Welke band ga ik de week na Lowlands zien?
[ afbeelding ]
Programma was net als dit jaar beter...quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:58 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ah, eigenlijk zou knars dus met UDS het punt moeten krijgen. (Burnett was idd dat jaar op Pukkelpop, dus die kan het niet weten)
Die poster heb ik helaas niet...quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The Levellers hadden iig afgezegd voor dat jaar. Als je nog een affiche eerder had genomen, hadden zelfs The Ramones nog afsluiter geweest
Ik mis iig Dodgy, Alice Donut, Juliana Hatfield, The Breeders, The Goats, Tool, Green Apple Quickstep, Les tambours Du Bronx.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:11 schreef ranja het volgende:
Overigens waren op Lowlands ook meer dan op de poster stonden
schaap001 +1quote:
ietsie minder groot, maar wel van die orde. En dit zijn Amerikanen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:02 schreef ranja het volgende:
misschien Judas Priest ?
wat een naam!quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:29 schreef Berkery het volgende:
Brian Eno
MadMaster + 1quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:51 schreef MadMaster het volgende:
Allen een song met als titel 'Is This Love'...
Wie/wat zijnquote:If one rumour was talked about back in 1987 then it has to be this one: Doessing on that
single? Well, the answer of course is yes and the song was a hit no matter whether people knew it or not.
Iggy +1quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:05 schreef iggy_in_the_house het volgende:
laura branigan?
Hm, f5 en spuit 11 enzoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:24 schreef bigshadow het volgende:
Hm, poging 1;
Aha - Take on me
Aqua - Barbie girl
Ja, maar die stonden niet op 1quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:16 schreef bartrid het volgende:
Waren the bobbysocks Noors?
quote:Aqua bestond uit zangeres Lene G. Nystrøm (geboren 2 oktober 1973 in Tønsberg, Noorwegen), zanger René Dif (geboren 17 oktober 1967 in Kopenhagen), Claus Norréen (geboren 5 juni 1970) en Søren Rasted (geboren 13 juni 1969). De groep werd opgericht in 1994, maar scoorde aanvankelijk vooral in thuisland Denemarken goed.
Dat klopt. Had ik nooit geraden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:19 schreef schaap001 het volgende:
Brainwave: Madcon natuurlijk!![]()
en A-Ha dan
Sjooo, in 1 x goed!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:33 schreef ranja het volgende:
Wham! - Wake Me Up Before You Gogo?
Ik ook, maar zit er meestal 1 nummer 1 naastquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:43 schreef ranja het volgende:
Tja, 1983 en 1984 ken ik redelijk uit m'n hoofd
jammer van die post eronder
schaap +001quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:19 schreef schaap001 het volgende:
Brainwave: Madcon natuurlijk!![]()
en A-Ha dan
'Morgenochtend' is een ruim begrip...quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:43 schreef ranja het volgende:
George Michael op Jive Talking van Boogie Box High
schaap +1quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:38 schreef schaap001 het volgende:
Madonna - Give It To Me?
ik neem aan dat het een artiest is die dan zowel in 2008 als in 1984 ook een nr 1 had... dat kunnen er niet veel zijn
ja en wie hou je naast Madonna nog over: Michael Jackson en U2 hadden geen hits vorig jaarquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:41 schreef ranja het volgende:
In (april geloof ik?) 1984 debuteerde Madonna in de Top 40 en in 2008 stond ze nog op 1. 6 weken maar liefst.
quote:Sananda Maitreya, geboren als(New York City, 15 maart 1962) is een Amerikaanse zanger.
Op 4 oktober 2001 verandert hij zijn officiële naam in Sananda Maitreya. Onder deze naam brengt hij in 2001 het album Wildcard! uit. Het nummer O Divina wordt een bescheiden hit in Italië waar hij tegenwoordig woont met zijn Italiaanse echtgenote.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:00 schreef ranja het volgende:
dat is toch Terence Trent D'Arby?
Dat zou nog best eens kunnen. Eerste cd-single was volgens mij van Dire Straits, maar niet met een nummer dat de Nederlandse hitlijsten haalde (dacht ik).quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:23 schreef schaap001 het volgende:
De aller-eerste CD-single (die in de NL Top 40 stond welteverstaan)![]()
closequote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:23 schreef schaap001 het volgende:
De aller-eerste CD-single (die in de NL Top 40 stond welteverstaan)![]()
Ingekopt. cd-single bestond al een poosje naast de vinyl-single, maar vinyl werd nog wel het meest verkocht van de 2 versies.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:06 schreef Grobbel het volgende:
De eerste single die *alleen* op cd-single was uitgekomen en toch de hitlijst haalde?
Leila K kwam er de top 40 mee in, Sonic Youth nietquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:15 schreef Grobbel het volgende:
Allebei Ça Plane Pour Moi gecoverd?
Die dus, ja.quote:
Stimmtquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:56 schreef Grobbel het volgende:
En Howlin Rain. Vorige week nog live gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |