Ofyles2 +2quote:
+ 2quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Oasis
Nope. De helft van het antwoord kan je vinden met enige kennis van het imperial system, de andere helft is een tikkeltje onlogisch (behalve voor Basken).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:39 schreef Ofyles2 het volgende:
32 shilling in één pond en 4 pence in een shilling??
Borealis, maar zelfs voor twee punten doe ik daar niet moeilijk overquote:
Die zocht ik iddquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:26 schreef De_Hertog het volgende:
Arthur COnan Doyle
Tikkie terugquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:39 schreef hhhpsycho het volgende:
Jonhy Cash
De_Hertog +2quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef De_Hertog het volgende:
Galappel, komt een galwesp uit
Gaat lekker zo. Misschien moeten we de rest een keer mee laten doenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:00 schreef hhhpsycho het volgende:
Macbeth??
Prima redenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:03 schreef hhhpsycho het volgende:
ik wist het alleen doordat ik groot herman finkers fan ben en daardoor macbeth heel vaak gezien heb.
brederquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:08 schreef mr_anonimous het volgende:
adrenaline?
nopez, jullie zitten wel warmquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef mr_anonimous het volgende:
catechcolamine oid?
kan er niks aan doen maar weer tikkie terug ga zo wel even koffie drinkenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef De_Hertog het volgende:
endorfine
Haha, was me nog niet eens opgevallenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef tomtomaat het volgende:
produceert endorfine in het lichaam
Dit?
Zeker, mr_anonimous +2quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:18 schreef mr_anonimous het volgende:
Hollow Man
awardfever.....quote:
probleem is dat ze niet vaak gesteld worden....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:29 schreef qonmann het volgende:
dat is als je ze beantwoordt vooral ..whatever..
De_Hertog +2quote:
Het lijkt er wel op, maar omdat Oegaritisch ook bestaat en een andere taal is vind ik het niet voldoende om het voor twee punten goed te rekenen. Het tweede woord lijkt er wel op, maar is korter. Het eerste is inderdaad goed, al wordt het meestal niet zo geschreven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Fino-Oegaritisch
Deze vind ik wel goed genoeg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:47 schreef qonmann het volgende:
fins-oegoerisch ?
De Mariannen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:54 schreef qonmann het volgende:
(Novum/AP) -zal zeventien Chinese moslims opnemen die nu nog in Guantanamo Bay zitten. Dat heeft de tropische eilandstaat in de Grote Oceaan woensdag bekendgemaakt.
President Johnson Toribiong zei datde Oeigoeren op zal nemen 'bij wijze van humanitair gebaar', om hen te helpen hun levens opnieuw op te bouwen. De archipel van
bestaat uit acht hoofdeilanden en nog eens 250 kleine eilandjes. Er wonen zo'n twintigduizend mensen.
Voordatin 1994 officieel onafhankelijk werd, viel het land formeel onder bestuur van de Verenigde Naties. Het feitelijke bestuur was in handen van de Verenigde Staten, waarmee
nog altijd zeer nauwe banden onderhoudt. Zo is het voor zijn defensie volledig afhankelijk van de VS, dat ook veel financiële ondersteuning biedt. Staatsburgers van
kunnen zonder paspoort de Verenigde Staten binnengaan.
Lijkt er veel op..Welk eiland ?
Nee wel vrij korte naamquote:
Even opgezocht, op een hoger niveau hoort Fins-Oegrisch met nog een andere taalfamilie tot de Oeraalse taalfamilie. Maar op beide niveaus wordt de verzameling met 'taalfamilie' aangeduid, en ik was op zoek naar specifiek deze (kleinste) groep. Sorry voor de onduidelijke vraag..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:52 schreef mr_anonimous het volgende:
Maar ze horen toch tot de Oeraalse taalfamilie?
Ik had er een tijdje geleden toevallig wat over gelezen toen ik klass had gezien en vond dat het op Fins leek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Even opgezocht, op een hoger niveau hoort Fins-Oegrisch met nog een andere taalfamilie tot de Oeraalse taalfamilie. Maar op beide niveaus wordt de verzameling met 'taalfamilie' aangeduid, en ik was op zoek naar specifiek deze (kleinste) groep. Sorry voor de onduidelijke vraag..
waar ze Palauaans sprekenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:01 schreef Dagobert het volgende:
Palau dan?
BIj deze alsnog:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:51 schreef De_Hertog het volgende:
En 4 farthings of 2 ha'pennies in een penny. En een halve kroon was 2s 6p.
*veel oude Engelse boeken gelezen heeft
Kun je Fins dan? Of alleen herkennen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:59 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik had er een tijdje geleden toevallig wat over gelezen toen ik klass had gezien en vond dat het op Fins leek.
Nee ik spreek geen Fins maar ik train wel met een Fin en soms belt hij met familie. Vandaar dat ik sommige woorden bekend vond klinken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kun je Fins dan? Of alleen herkennen?
Ah, op die manier. Ik vind het wel leuk, 'exotische' talen. Ben momentaal met Russisch bezigquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:07 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nee ik spreek geen Fins maar ik train wel met een Fin en soms belt hij met familie. Vandaar dat ik sommige woorden bekend vond klinken.
oud soort bril dusquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:11 schreef De_Hertog het volgende:
Prince-nez?
Ik heb kennis van enkele vreemde talen maar niet bijster veel. Ik kan een drankje bestellen in het Iers, Zweeds en Japans. En ik kan ook om de rekening vragen in die talen....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik vind het wel leuk, 'exotische' talen. Ben momentaal met Russisch bezig
Zeker, mr_anonimous +1quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:14 schreef mr_anonimous het volgende:
Monolce
Mocht je daar ooit meer van willen maken dan kan ik The Rosetta Stone ten zeerste aanraden. Zeker bij talen waar je nog niet veel van kent en die een ander schriftstelsel hebben. Heerlijk programma.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:13 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik heb kennis van enkele vreemde talen maar niet bijster veel.
Ja en met wie nog meer?quote:
enkelvoud ik dacht 1 dusquote:
Hoewel Jerry maatjes was met Dean was hij geen Rat Packer....quote:
Het varieerde ook wel volgens mij, maar wat ik noemde zijn ze ook niet allemaal hoor. Alleen de rest weet ik niet meerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
enkelvoud ik dacht 1 dus
(had ze ook niet allemaal geweten)
Geen Burt idd....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:19 schreef lubje25 het volgende:
frank sinatra sammy davis jr en burt baccaracklaatste is niet goed denk ik
Nu officieel nog 7 maar ik hoef er nog maar 2 te horen.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:23 schreef De_Hertog het volgende:
mr_a, mogen we wel weten hoeveel je er zoekt?
Marilyn Monroe?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:30 schreef mr_anonimous het volgende:
2 leden hebben links met de Kennedy clan.....
Ja ..... nog 1 en naam en wel allemaal in 1 post svp....quote:
Jackie was geen Ratpacker.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:35 schreef De_Hertog het volgende:
Frank Sinatra, Sammy Davies Jr, Dean Martin, Marilyn Monroe, Jackie Bouvier?
Weet ik, maar ik weet zo gauw geen andere naam meer in te vullenquote:
Nee dat is incorrect. Maar de oprichter is vrij snel na oprichting overleden.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef De_Hertog het volgende:
Dit gaat hem niet meer worden voor mij denk ik, ik dacht altijd dat Frank Sinatra de oprichter was..
De The Ratpack was een groep bekende die om Bogart heen hingen. De naam is wel pas na zijn dood bekend geworden.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:02 schreef De_Hertog het volgende:
Euh, Frank Sinatra, Sammy Davies Jr, Dean Martin, Marilyn Monroe, Humphrey Bogart dus..
Wow, ik dacht het altijd dat het om Sinatra was.. Even bijlezen een keerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:04 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
De The Ratpack was een groep bekende die om Bogart heen hingen. De naam is wel pas na zijn dood bekend geworden.....
Ingrid Bergmanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wow, ik dacht het altijd dat het om Sinatra was.. Moet zo weg, dus simpele vervolgvraag:
Wie was Bogarts tegenspeler in Casablanca?
Snel, ondanks de quotequote:
Rauwe realistische stijl en de popcultuur horen er ook bij.quote:
je ziet ze nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:19 schreef starla het volgende:
exoplaneten
In case of emergency break glass.quote:
Sorry maar dat antwoord moet je schuldig blijven.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:49 schreef starla het volgende:
Runen, inderdaad. Hoe noemden zij hun alfabet?
Hoi MaJoquote:
Zwaait terugquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef zebaz het volgende:
Zelfs in Harry Potter heten runen gewoon runen. Bweh!
*zwaai ook even naar MaJo*
Oh, we waren net van plan om zelf deze week te gaan, maar ik wacht je uitnodiging wel even af danquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zwaait terug
over harry Potter gesproken, daar ga je zo een uitnodiging per mail over ontvangen
Hoi, beantwoord dat vraagje nog even, kunnen we weer verderquote:
Fuck?quote:
Wacht maar even tot vrijdag danquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:08 schreef zebaz het volgende:
[..]
Oh, we waren net van plan om zelf deze week te gaan, maar ik wacht je uitnodiging wel even af dan
good enough, ik zocht futhark, het runenalfabet genoemd naar de eerste 6 letters die je dus zag op het plaatje.quote:
Zit ik er zo ver vanaf dat ik maar de helft van de punten krijg?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:22 schreef starla het volgende:
[..]
good enough, ik zocht futhark, het runenalfabet genoemd naar de eerste 6 letters die je dus zag op het plaatje.
+ 1
oh ja shitquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:24 schreef mr_anonimous het volgende:
Starla werk je zo ook nog de punten in de OP even bij?
Nou echt dichtbij zat je ook niet bepaald.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:24 schreef zebaz het volgende:
[..]
Zit ik er zo ver vanaf dat ik maar de helft van de punten krijg?
Mogge...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef zebaz het volgende:
Welke Germaanse stam woonde omstreeks het begin van de jaartelling in het oosten van Nederland (ruwweg het huidige Twente)?
Mijn antwoord was in de klassieke spelling; starla gebruikte de nieuwe spelling uit het groene boekje. Echt waar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nou echt dichtbij zat je ook niet bepaald.....
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:33 schreef zebaz het volgende:
[..]
Mijn antwoord was in de klassieke spelling; starla gebruikte de nieuwe spelling uit het groene boekje. Echt waar.
Of Tubanti. De naam zit nu nog in de naam van het lokale dagblad daar (TC Tubantia).quote:
quote:
quote:
The Elephant Men?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:47 schreef zebaz het volgende:
In welke verfilming van een bekend Brits boek 'helpt' het karakter van Richard Burton om het karakter van John Hurt zich aan te passen aan de in geldende maatschappelijke normen? Her en der een understatement om het misschien iets moeilijker te maken
steekbal +2quote:
Brazil?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:05 schreef steekbal het volgende:
Welk boek van Ira levin gaat over een 'ideale' toekomst ?
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:22 schreef mr_anonimous het volgende:
The perfect day oid?
Nooit gelezen maar staat wel bij mijn moeder in de boekenkast. Moet ik hem eens lenen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:24 schreef steekbal het volgende:
[..]
idd volgende in het rijtje, this perfect day
ja, doenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:26 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nooit gelezen maar staat wel bij mijn moeder in de boekenkast. Moet ik hem eens lenen?
De man was niet alleen horroracteur hij speelde vaak ook de sinistere buitenlander....quote:
Okay!quote:
Nee hij is al flink wat jaren dood..... Hij speelde ook vaak met Bogart in films....quote:
Peter Lorre iddquote:
quote:
quote:
Yepquote:
Iers Symbool ja klavertje 4 nee....quote:
Je gaat er mee aan de haal. Het staat voor de Holy Trinity.... en voor Ierland. De Ieren zeggen zelf dat het ook verklaard waarom ze born for bad luck zijn...quote:
Amenië?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:12 schreef Szura het volgende:
Waar komt de vader van Nicolas Sarkozy vandaan?
Snelquote:
+ 2quote:
Bodor hebben we ook nog.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ken ook Gabor Kiraly, Laszlo Bodnar en Szabolcs Huszti
Sandor Kozcis....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:18 schreef starla het volgende:
Ik had ook wel verwacht dat iemand Miklos Feher zou noemen.
Die Hongaar zeeg na de grond toen hij aan het uitrusten was...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:18 schreef starla het volgende:
Ik had ook wel verwacht dat iemand Miklos Feher zou noemen.
Voor mijn tijdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:21 schreef mr_anonimous het volgende:
Wat noemt men weinig spelers uit het gouden team...
noem er tien was dus eigenlijk ook wel gelukt... of een extra criteriumquote:
Als voetballiefhebber hoor je daar wel iets van te weten...... over die verloren finale met name.....quote:
ja duh, maar om nou spelers op te kunnen noemenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:23 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Als voetballiefhebber hoor je daar wel iets van te weten...... over die verloren finale met name.....
Ik denk het wel ja. Ik vind 3 voetballers in een dubbel punten topic wel erg matig aantal tenzij het echt een obscuur land is als De malediven ofzo.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:22 schreef thomaster het volgende:
[..]
noem er tien was dus eigenlijk ook wel gelukt... of een extra criterium
eens..tenzij je een fervente voetbalfan bentquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:24 schreef Szura het volgende:
[..]
ja duh, maar om nou spelers op te kunnen noemen![]()
daar kom ik zo 1-2-3 niet op
*noni solliciteert naar ongelofelijke kutvraag*quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:24 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ik vind 3 voetballers in een dubbel punten topic wel erg matig aantal tenzij het echt een obscuur land is als De malediven ofzo.....
Nog steeds inderdaadquote:
Wat is de hoofdstad ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:24 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Ik vind 3 voetballers in een dubbel punten topic wel erg matig aantal tenzij het echt een obscuur land is als De malediven ofzo.....
Koczis, Hidegkuti, Boszik, Puskas en Czibor zijn denk ik de bekendste....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:24 schreef Szura het volgende:
[..]
ja duh, maar om nou spelers op te kunnen noemen![]()
daar kom ik zo 1-2-3 niet op
Ik begrijp hem ook niet..net alsof iedereen voetbalfan is hierquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef starla het volgende:
[..]
*noni solliciteert naar ongelofelijke kutvraag*
Nee hoor maar we waren met vereende krachten wel aan de 10 gekomen denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef starla het volgende:
[..]
*noni solliciteert naar ongelofelijke kutvraag*
Alsof ik dat wist. Soms denk je een makkelijke vraag te stellen en dan weet niemand het, en andersomquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:27 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nee hoor maar we waren met vereende krachten wel aan de 10 gekomen denk ik.
Ja rustig maar zeurpiet..... we zijn toch al verder....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik begrijp hem ook niet..net alsof iedereen voetbalfan is hier
* Ofyles2 popcorn paktquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:29 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ja rustig maar zeurpiet..... we zijn toch al verder....
Münster?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:29 schreef steekbal het volgende:
ssst, hier komt weer een vraag...
Wat is de oudste stad van Duitsland ?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:30 schreef zebaz het volgende:
Dresden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |