Klopt, in principe wel ja. Maar het blijft de baasquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is helemaal niet moeilijk.
Procedures tellen voor iedereen, ook voor mensen van het RvB.
Tenzij het aantoonbare bloedspoed is, dan overleg ik wel even met m'n directe meerdere (teamleider) of er iets te ritselen valt zodat ik er later niet op aangesproken word.
terechtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Toen ik net van de middelbare school af was en studeerde moest ik na school even naar de Dirk om een kropje sla te halen, m'n moeder had gevraagd of ik dat even mee wilde nemen. Nu ligt die Dirk dichtbij de middelbare school en wordt dus veel bezicht door scholieren voor een zak chips en een blikje cola. Omdat ik m'n rugzak nog omhad, werd ik ook in het groepje 'scholier' ingedeeld en mocht ik netjes achterin de rij scholieren aansluiten, want er mochten maar 2 scholieren tegelijk naar binnen om het overzicht te bewaren.
Ik ben normaal heel beleefd en rustig, maar toen schoot ik écht uit mijn slof. Ik ga daar toch gvd geen kwartier staan wachten om geld uit te mogen geven in een winkel??? En al helemaal als ik a) geen scholier ben en b) van mezelf weet dat ik nooit ook maar iets zou jatten, stelen of op andere wijze overlast bezorg voor het winkelend publiek.....
Toen ik dat had uitgelegd mocht ik alsnog naar binnen voor mijn kropje sla. Pffft, ben nog nooit zó verontwaardigd geweest haha!
Staat dat niet op de doos vermeld dan? Ze geven er geen kabel bij omdat de meesten die toch al hebben van een eerdere printer. Dan zijn het alleen maar extra kosten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:25 schreef Keltie het volgende:
[..]
Over die mountainbike heeft'ie eigenlijk wel gelijk
En over die printer eigenlijk ook, vind het al te debiel voor woorden dat er vaak niet eens een aansluitkabel bijzit
Dat maakt niet uit, een product hoort compleet te zijn. De meeste winkels geven er op verzoek ook netjes een gratisch aansluitkabel bij. (want anders koop je die printer gewoon ergens anders)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:02 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Staat dat niet op de doos vermeld dan? Ze geven er geen kabel bij omdat de meesten die toch al hebben van een eerdere printer. Dan zijn het alleen maar extra kosten.
En toen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Sjibble het volgende:
Op een politiebureau
Ik was de avond ervoor overvallen, en kwam aangifte doen.
Dus tegen de agent achter de balie gezegd dat ze deze keer wel wat uit moeten voeren en het onderzoek niet halverwege moeten staken als ze merken dat het iets meer inspanning vergt als uit het raam kijken van de patatzaak.
Toen ging de deur open.. 5 agenten achter de balie..
"En daar kom je op dit tijdstip mee aan? Ik ben namelijk al aan het afsluiten en je mag an geluk spreken dat hier de telefoon al word opgenomen."quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Maar 't gebeurt natuurlijk altijd 's avonds na half zes, net op het punt dat je zelf zo'n beetje aan het afsluiten bent. Bijna iedereen is al weg, en mn teamleider zn telefoon komt uit op de voicemail. En de dreigingen van hoge pief op boze toon 'ik stel JOU verantwoordelijk als dit of dat niet wordt verwerkt vannacht' zijn erg onprettig.
"Meneer, ik moet de procedures volgen. Dit om te voorkomen dat iedereen maar op zijn of haar strepen probeert te gaan staan om iets gedaan te krijgen en zodat er niets ondoordacht gebeurd."quote:Argumenten als 'dat mag ik echt niet zomaar doen, daar moet afdeling die-en-dat eerst toestemming voor geven' die door hoge pief gepareerd worden met 'daar heb IK niks mee te maken, ik zeg je dat je dat moet doen, en anders zijn de gevolgen voor jou....' tsja dan klap ik op slot.
Lid van Raad van Bestuur. En al was het de baas, dan maakt dat nog geen flikker uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:05 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Klopt, in principe wel ja. Maar het blijft de baas
Haha, exact hetzelfde eens gehadquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Toen ik net van de middelbare school af was en studeerde moest ik na school even naar de Dirk om een kropje sla te halen, m'n moeder had gevraagd of ik dat even mee wilde nemen. Nu ligt die Dirk dichtbij de middelbare school en wordt dus veel bezicht door scholieren voor een zak chips en een blikje cola. Omdat ik m'n rugzak nog omhad, werd ik ook in het groepje 'scholier' ingedeeld en mocht ik netjes achterin de rij scholieren aansluiten, want er mochten maar 2 scholieren tegelijk naar binnen om het overzicht te bewaren.
Ik ben normaal heel beleefd en rustig, maar toen schoot ik écht uit mijn slof. Ik ga daar toch gvd geen kwartier staan wachten om geld uit te mogen geven in een winkel??? En al helemaal als ik a) geen scholier ben en b) van mezelf weet dat ik nooit ook maar iets zou jatten, stelen of op andere wijze overlast bezorg voor het winkelend publiek.....
Toen ik dat had uitgelegd mocht ik alsnog naar binnen voor mijn kropje sla. Pffft, ben nog nooit zó verontwaardigd geweest haha!
Ja... En toen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Sjibble het volgende:
Op een politiebureau
Ik was de avond ervoor overvallen, en kwam aangifte doen.
Dus tegen de agent achter de balie gezegd dat ze deze keer wel wat uit moeten voeren en het onderzoek niet halverwege moeten staken als ze merken dat het iets meer inspanning vergt als uit het raam kijken van de patatzaak.
Toen ging de deur open.. 5 agenten achter de balie..
Ja, want het is in een winkel. Vertel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:10 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Knallende ruzie gehad met Pim Fortuyn in de Donner (grote boekhandel in Rotterdam). Maar toen werkte ik daar en hij was de klant, telt dat ook?![]()
Wat een hoop onzin, je mag van geluk spreken dat deze man toch overstag is gegaan om jou een andere stofzuiger te laten uitzoeken aangezien jij daar totaal (nog) geen recht op hebt. Voldoet een zaak niet aan de overeenkomst dan dien je dat kenbaar te maken. Tot zo ver geen probleem. Maar daarna ga je de mist in. De tegenpartij moet de tijd krijgen om zijn ''verzuim'' te herstellen, wat jij hem totaal niet gegeven hebt. Om over te gaan op ingebrekestelling moet er een ''schriftelijke aanmaning worden ingediend'' . Ook hier voldoet je niet aan, daarnaast kan alleen een civiele procedure leiden tot het ontbinden van een koopovereenkomst.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef DrDarwin het volgende:
Terug naar de Blokker met een inferieure stofzuiger van drie maanden oud die tijdens het stofzuigen steeds meer uit elkaar begint te vallen.
De bedrijfsleider trekt meteen een reparatie kaart en zegt dat hij 'm op gaat sturen, 'ik laat u binnen drie dagen weten wanneer u 'm weer op kunt halen' zegt de grapjas.
Ik vertel hem dat dat niet hoeft, ik wil dat apparaat namelijk niet meer want alles wat er kapot kan aan het ding gaat ook kapot.
'Zo werkt dat niet' zegt hij.
Ik ben het niet met hem eens.
'Dan neemt u maar contact op met de fabrikant, tot ziens!' zegt hij en draait zich om.
Dat nu is niet de manier waarop ik behandeld wens te worden, en dat maak ik op indringende manier duidelijk aan de rood wordende meneer.
Meneer wil wel korting geven op een andere stofzuiger, daar ben ik het ook niet mee eens.
Omstanders beginnen de zaak te volgen.
Ik vertel hem iets over produktaansprakelijkheid, en over verantwoordelijkheid, alles op een hele nette manier maar met veel nadruk op 'u als vertegenwoordiger van deze firma', er is geen speld tussen te krijgen.
Meneer belt het hoofdkantoor.
De rode kleur wordt tijdens het gesprek met het hoofdkantoor nog iets erger.
Een oud mevrouwtje kijkt me aan of ze water ziet branden.
Schoorvoetend komt de grappenmaker terug bij de kassa.
'U mag een nieuwe stofzuiger uitzoeken', zegt hij.
'Dat had ik al gedaan, doe mij die Bosch maar', zeg ik.
Grapjas vervalt weer in zijn verkoop modus, en begint het apparaat aan te prijzen.
'Dat hoeft niet, zeg ik, doe mij die maar met excuses'
'Natuurlijk meneer, en excuses voor het ongemak, wilt u er misschien extra garantie bij?'
'Neen dank u, zeg ik, die garantie is toch niks waard. als ie niet goed is wil ik gewoon mijn geld terug', ik knipoog naar het oude mevrouwtje.
Ja, jij weet wel hoe je mensen moet motiveren iets voor jou te doenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Sjibble het volgende:
Op een politiebureau
Ik was de avond ervoor overvallen, en kwam aangifte doen.
Dus tegen de agent achter de balie gezegd dat ze deze keer wel wat uit moeten voeren en het onderzoek niet halverwege moeten staken als ze merken dat het iets meer inspanning vergt als uit het raam kijken van de patatzaak.
OK .... Pim kwam op een vrijdagavond aanlopen bij mijn kassa. Hij kocht een aantal boeken waarvan hij een deel betaalde met boekenbonnen. Prima.quote:
Lol, wat een anti-climaxquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
Al een paar keer dit topic gelezen met de gedachten dat ik nooit stennis geschopt heb. Ondertussen weet ik wel iets wat niet echt stennis is.
Ik was laatst in de AH bij het station Zaandam. Ik haal daar wel eens wat in m'n pauze van school oid. Nooit problemen met de AH gehad, ook niet met betalen. Ik wilde wat nootjes halen na school, dus ik dacht laat ik gelijk maar langs de AH gaan voordat ik straks thuis weer weg ga/moet. Ik naar de kassa toe maar zoals bijna altijd heb ik geen losgeld in m'n portemonnee, dit omdat ik altijd alles pin. Ik wil dus afrekenen en m'n pas word geweigerd, nou ja dat gebeurd wel eens vaker maar hij bleef geweigerd worden en dit ik terwijl ik genoeg saldo had. Ik zei nou ja laat maar zitten, ik overleef het ook wel weer zonder die nootjes. De bedrijfsleider kwam er aan en zei dat het aan mijn pin pas lag. Ik dacht echt bij mezelf van wtf! Ik heb net 2 weken een nieuwe pinpas terwijl die het overal doet behalve hier. Hij bleef volhouden dat het maar aan mijn pinpas lag en niet aan zijn apparatuur, want daar is nooit wat mis mee! Ik moest maar bij de pin automaat gaan pinnen en terug komen. Toen dacht ik echt, mijn pinpas is toch stuk volgens jou?
Maar goed, ik heb het laten liggen en ben weg gegaan.
Nou werk ik toevallig ook bij een supermarkt en ik weet dat het altijd aan de winkel moet liggen als iemand een klacht heeft en NOOIT aan de klant.
Nee het is omgekeerd het is juist het winkel personeel dat denkt dat wij bij de gratie van god bij hun mogen kopen en waardeloze service leveren. Dat zijn dingen die ik niet hoef te pikken en als de gelegenheid zich voordoet dan zal ik deze ongenoegens ook kenbaar maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom denken mensen toch dat - omdat ze geld uitgeven - winkelpersoneel, horecapersoneel en callcenter medewerkers als oud vuil mogen behandelen ?
"Het mooiste is dat de onderkant van de samenleving bijna nooit doorheeft dat de rest hen als de onderkant beschouwt.".quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:20 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee het is omgekeerd het is juist het winkel personeel dat denkt dat wij bij de gratie van god bij hun mogen kopen en waardeloze service leveren. Dat zijn dingen die ik niet hoef te pikken en als de gelegenheid zich voordoet dan zal ik deze ongenoegens ook kenbaar maken.
fail.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:07 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
OK .... Pim kwam op een vrijdagavond aanlopen bij mijn kassa. Hij kocht een aantal boeken waarvan hij een deel betaalde met boekenbonnen. Prima.Na het afrekenen had hij echter nog een aantal boekenbonnen over. Hij begon gigantisch stennes te schoppen dat ik dan "die boekenbonnen wel even om kon ruilen voor contant geld".
Nee, natuurljk niet, het is een betaalmiddel, maar je kunt de bon niet omruilen voor cash.
Nou, Pim werd steeds kwader, begint te schreeuwen en druk te doen en te roepen dat ik mijn Manager er maar bij moet halen. Ik ben al die tijd heel netjes en beleefd gebleven, geen onverholen woord, en zei dus: "OK, ik zal mijn Manager bellen en vragen of ze komt, maar ik ben bang dat zij hetzelfde zegt als mij. Regels zijn immers regels". Zijn antwoord, schreeuwend: "Die regels van je, die smeer je maar in je haar!!". Ik, heel netjes en beleefd: "Tja, mijnheer, ik heb tenminste nog haar om het in te smeren" (verwijzend naar mijn lange haar en zijn hoofd zo kaal als een biljartbal). Kon hij niet waarderen.Echt, hij flipte (misschien had het er iets mee te maken dat hij ook gigantisch naar de drank stonk, echt zo'n walm om hem heen
). Mijn Manager stelde mij inderdaad in het gelijk, dus hij ging met zijn boekenbonnen weer weg. Hij scheeuwde nog: "Dit pik ik niet, u hoort nog van mij". Nooit meer gezien of van gehoord. Nou ja, niet in de winkel dan.
Helaas was dit wel voor hij "doorbrak", hij was destijds Gemeenteraadslid in Rotterdam, maar het bleef een, ehmmm, aparte ervaring zullen we maar zeggen.
Als mensen dat bij de Aldi of zo doen vind ik het wel sneu. Je weet dat die goedkope winkels o.a. op personeel bezuinigen om zo goedkoop mogelijk te zijn. Als je daar dan toch naar toe gaat moet je niet gaan zeiken als er een keer een (flinke) rij staat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[KNIP]
Maar goed dat is geen stennis in een winkel. Toen er eens slechts 3 kassa's open waren met minstens 8 klanten per kassa in de rij, heb ik er wel eens uitgeflapt 'Jemig, wat druk hierzo, EXTRA KASSA!' Toen ging na 30 seconden een kassa extra open. Maar kan kan ook toeval wezen.
Ik had namelijk ook gezegd dat ik een vermoeden had wie het was. Ik heb em beschreven, en mn buurman kende hem. Andere vrienden zeiden hetzelfde bij de beschrijving. De politie lullen dat die jongen niet zo is bla bla (terwijl hij hier berucht was).quote:
Helaas, het was Super de Boer in Marsdijk, Assen. Toch niet de eerste de beste.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:58 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als mensen dat bij de Aldi of zo doen vind ik het wel sneu. Je weet dat die goedkope winkels o.a. op personeel bezuinigen om zo goedkoop mogelijk te zijn. Als je daar dan toch naar toe gaat moet je niet gaan zeiken als er een keer een (flinke) rij staat.
Verzuim?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Maar daarna ga je de mist in. De tegenpartij moet de tijd krijgen om zijn ''verzuim'' te herstellen, wat jij hem totaal niet gegeven hebt.
Die oude vrouwtjes bij de Aldi kunnen anders retensnel bliepen hoor. Ze moest op mij wachten omdat ik niet snel genoeg kon inpakken. (Ze hebben daar geen band na de scanner)quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:58 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als mensen dat bij de Aldi of zo doen vind ik het wel sneu. Je weet dat die goedkope winkels o.a. op personeel bezuinigen om zo goedkoop mogelijk te zijn. Als je daar dan toch naar toe gaat moet je niet gaan zeiken als er een keer een (flinke) rij staat.
Bullshit, dan moeten ze die grote borden "Drie in de rij? Dan kassa erbij!" weghalen. Ik wijs ook altijd op de lange rij en verzoek vriendelijk om een extra kassa. En "maar mijn collega's zijn nu met pauze" interesseert me geen ruk. Waarom moet ik langer wachten (ondanks de belofte die een winkel doet) omdat zij te beroerd zijn om hun personeel fatsoenlijk te betalen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:58 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Als mensen dat bij de Aldi of zo doen vind ik het wel sneu. Je weet dat die goedkope winkels o.a. op personeel bezuinigen om zo goedkoop mogelijk te zijn. Als je daar dan toch naar toe gaat moet je niet gaan zeiken als er een keer een (flinke) rij staat.
Omdat anders de prijzen omhoog gaan. Jij bent ook zo'n iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten he?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:49 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Bullshit, dan moeten ze die grote borden "Drie in de rij? Dan kassa erbij!" weghalen. Ik wijs ook altijd op de lange rij en verzoek vriendelijk om een extra kassa. En "maar mijn collega's zijn nu met pauze" interesseert me geen ruk. Waarom moet ik langer wachten (ondanks de belofte die een winkel doet) omdat zij te beroerd zijn om hun personeel fatsoenlijk te betalen?
"omdat anders de prijzen omhoog gaan". Brainwashed much?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat anders de prijzen omhoog gaan. Jij bent ook zo'n iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten he?
Bij de aldi/lidl enzo staan niet zulke borden?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:49 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Bullshit, dan moeten ze die grote borden "Drie in de rij? Dan kassa erbij!" weghalen. Ik wijs ook altijd op de lange rij en verzoek vriendelijk om een extra kassa. En "maar mijn collega's zijn nu met pauze" interesseert me geen ruk. Waarom moet ik langer wachten (ondanks de belofte die een winkel doet) omdat zij te beroerd zijn om hun personeel fatsoenlijk te betalen?
Dat kind zal wel goed geschrokken zijn geweest...quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:57 schreef Onbepaald het volgende:
Niet echt stennis geschopt maar wel wat geklooi gehad..![]()
[..]
Om het goed te maken had ik wel een wekker gekocht en die zo afgesteld dat ie afging wanneer de caissière 'm afrekende.
Het zou geniaal geweest zijn als je er ook daadwerkelijk ging liggen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:41 schreef sig000 het volgende:
Met de voor de derde keer kapotte videorecorder met steeds hetzelfde defect en slaapzak op zaterdagmiddag terug en duidelijk gemaakt dat ik niet eerder wegging voordat er een nieuw apparaat kwam.
Ja, maar de prijzen blijven laag omdat ze bezuinigen op het personeel. Als ze meer personeel moeten huren, gaan de loonkosten omhoog dus de winst omlaag, want niet gewenst is. Dus moeten de prijzen omhoog om dit te compenseren.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:45 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
"omdat anders de prijzen omhoog gaan". Brainwashed much?
Wat dacht je van "dan maakt zo'n bedrijf maar 2% minder winst, dus 295 miljoen euro in plaats van 300. Sommige bedrijven (en ook mensen, getuige jouw opmerking) moeten eens leren dat wanneer je vorig jaar 300 miljoen (netto) winst had en dit jaar 290 miljoen dat GEEN verlies is; het is domweg MINDER WINST. Verlies maak je pas op het moment dat je géén netto winst overhoudt.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:46 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Bij de aldi/lidl enzo staan niet zulke borden?
Mee eens. Helaas werkt dat wel zo. Ieder jaar moet er meer winst komen, anders worden producten duurder. Oh, dat worden ze sowieso wel maar dan nóg meer.. Tsja, commerciële bedrijven natuurlijk maar mag je anno 2009 niet enige maatschappelijke betrokkenheid verwachten van een winkelconcern?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, maar de prijzen blijven laag omdat ze bezuinigen op het personeel. Als ze meer personeel moeten huren, gaan de loonkosten omhoog dus de winst omlaag, want niet gewenst is. Dus moeten de prijzen omhoog om dit te compenseren.
Had de slaapzak niet nodig, nadat bedrijfsleider erbij kwam en enig aandringen,kreeg ik een nieuwe.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:47 schreef Nero22 het volgende:
Het zou geniaal geweest zijn als je er ook daadwerkelijk ging liggen...
Maar ja, dat zal wel niet gebeuren.
En die ging ook weer kapot?quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Had de slaapzak niet nodig, nadat bedrijfsleider erbij kwam en enig aandringen,kreeg ik een nieuwe.
Dat kun je nou allemaal wel vinden, in de ikke-ikke-ikke-maatschappij, maar die meneer van de Blokker had gewoon gelijk en de enige reden dat jij een nieuwe stofzuiger mocht uitzoeken was omdat je een stennismakende josti was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Verzuim?
Welk verzuim...een stofzuiger die desintegreert waar je bij staat.
Dat is geen verzuim, dat is een wanprodukt, daar hoeven geen civiel rechterlijke procedures aan te pas te komen. dat moet je stante pede vervangen.
Sofort, meteen, subiet en zonder gedonder.
Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen steldenquote:Op maandag 27 juli 2009 21:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, er zijn ook vervelende klanten. Maar ik vond echt dat de Edah het minste van het minste personeel had.
Triest dat je als management de teugels dus niet kunt laten fieren, omdat zo'n stel onverantwoordelijke josti's er blijkbaar niet fatsoenlijk mee om kan gaanquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
Misschien dat ze daarom niet meer bestaanquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
Er liep zelden iemand door die winkel geloof ik, dus je verhaal moet wel kloppen. Ik hoop dat je nu beter werk hebtquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij de Edah gewerkt, personeel was drukker bezig met voetbaltoernooien in het magazijn, roken onder werktijd en meer van dat soort geklooi, als ze een klant moesten helpen waren ze er meestal ook niet. Was wel fijn werken daar omdat het management geen hoge eisen stelden
Mooie nieuwe gevel ?quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:13 schreef Klonk het volgende:
ik heb wel eens gedreigd mijn auto door de gevel van de dealer te rijden, ik was een beetje boos toen denk ik
het heeft trouwens wel geholpen
Ik vond het wel prettig maar er waren natuurlijk ook josti's die er niet mee om kunnen gaan. Voorbeeldje door de intercom: "(naam cassiere) kassa bij alsjeblieft!"quote:Op donderdag 30 juli 2009 02:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Triest dat je als management de teugels dus niet kunt laten fieren, omdat zo'n stel onverantwoordelijke josti's er blijkbaar niet fatsoenlijk mee om kan gaan
Nou Edah ging natuurlijk failliet en ik kan de redenen blijven opnoemen. Ons filiaal werd omgevormd in een Nettorama, ik had er niet echt mijn bedenkingen bij. Mensen die voorheen bij de Edah hadden gewerkt en dus meegenomen werden naar de Nettorama waren die Edah-mentaliteit ("ah komt wel goed") nog veel te gewend.quote:Op donderdag 30 juli 2009 03:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Er liep zelden iemand door die winkel geloof ik, dus je verhaal moet wel kloppen. Ik hoop dat je nu beter werk hebt
Klanten gaan altijd dreigen met Kassa, Radar en een rechtsbijstand verzekering. Ik zeg altijd dat ze dat vooral moeten doen zodat ze daar ook te horen krijgen dat hij digitale camera met barst in scherm niet onder de garantie valt omdat deze is gevallen van 3 hoog.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:20 schreef Allan24 het volgende:
Zelf nooit boos geworden in een winkel, voor zover ik me herinneren kan. Het het wel eens van de andere kant meegemaakt, toen ik zelf bij een klantenservice in een winkel werkte.
Iemand die tegen me begon te schreeuwen omdat 'ie een gemonteerd, overduidelijk gebruikt (maar niet defect) product wilde retourneren zonder bon, terwijl dat inmiddels al lang en breed uit het assortiment genomen was. Nu kon er bij deze winkel vrij veel, maar dit ging toch te ver. Enfin, meneer éiste dat het teruggenomen werd, begon te gooien met termen als 'consumentenrecht' (ruilen/retourneren is geen recht, maar een gunst van de winkelier) en 'Tros Radar' (alsof ik daar bang van word.) Met andere woorden, hij wilde geen 'nee' als antwoord accepteren.
Toen hij was uitgeraasd, letterlijk gevraagd welk deel van 'nee' hij niet begrepen had, en of hij nu echt verwachtte dat ik na zo'n tirade nog überhaupt nog moeite voor hem zou doen. Niet dus.
En dit alles om een product van nog geen 20 euro.
Je kwam dus van het ene in het andere uiterste. Heb je nu iets beters?quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:19 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nou Edah ging natuurlijk failliet en ik kan de redenen blijven opnoemen. Ons filiaal werd omgevormd in een Nettorama, ik had er niet echt mijn bedenkingen bij. Mensen die voorheen bij de Edah hadden gewerkt en dus meegenomen werden naar de Nettorama waren die Edah-mentaliteit ("ah komt wel goed") nog veel te gewend.
Toen kwam het management van de Netto(d)rama en die waren dus meer van het typje Auschwitz. Uniform recht, gestreken en brandschoon, iedereen stipt om 10 minuten voor aanvang binnen, sporadische ontslagen die vielen doordat werknemers hun shirtje niet helemaal recht hadden zitten. Aan het roer stond ook de strengste en grootste klootzakmanager die je ooit in je leven zou aantreffen.
Als iemand twee knieen op de grond zette was het al een overtreding en werd je aangesproken, ik paste echt totaal niet in die mentaliteit en werd al snel ontslagen toen de manager dat merkte. Vond ik ook helemaal niet erg
Bij Nettorama zijn het allemaal schichtige vakkenvullertjes die flink onder de duim zitten bij het management die zich constant zorgen maken dat ze niks verkeerd doen. Ik was destijds 19 of zo.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kwam dus van het ene in het andere uiterste. Heb je nu iets beters?
Toch vraag ik me af hoe ze dat dan bij de Jumbo doen. Het personeel is altijd netjes, vriendelijk en behulpzaam, en ze zien er echt niet uit alsof ze onder de plak zitten zoals jullie bij die Nettorama.
Ik heb ooit gehad dat een gefrustreerde collega riep: "Wat wil je nou?! I'm just doing my job!!"quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:32 schreef Catch22- het volgende:
gaan janken omdat je te lang moet wachten is zo kinderachtig, dat hoort er bij.
En een medewerker aanvallen is meestal ook dom, want die kunnen er vaak niets aan doen
Ik had hier een heel verhaal getypt over een wijf dat helemaal over d'r toeren was omdat een pak tegels 25 euro zou moeten kosten en niet de aangegeven pakprijs van 30 euro, maar toen drukte ik op een knopje...quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:32 schreef Catch22- het volgende:
gaan janken omdat je te lang moet wachten is zo kinderachtig, dat hoort er bij.
En een medewerker aanvallen is meestal ook dom, want die kunnen er vaak niets aan doen
Tja, na zo'n opmerking weet je waarom ze 'manager' bij een McDonald's filiaal is geworden...quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:58 schreef Verbal het volgende:
McManagemuts: ja mijnheer, dat kan iedereen wel zeggen, voor hetzelfde geld heeft u hier gezeten en uw broodje koud laten worden...
Nou ik vatte hem meer op zo van: je hebt hier uitgebreid de tijd genomen om eerst de nodige friet en nuggets naar binnen te slaan en nu kom je klagen over je burger.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tja, na zo'n opmerking weet je waarom ze 'manager' bij een McDonald's filiaal is geworden...
Alsof je 'm voor de lol even koud laat worden.
Dat vage gedram heb ik eens gezien bij de Konmar. Een jongen die eerst klanten hielp met het inpakken van tassen, kreeg van een of andere Konmar chefin zomaar de opdracht bij de ingang te staan en iedere binnenkomende klant een krant aan te bieden (die kranten lagen gereed in een bak, maar t was niet duidelijk dat die dingen er gratis lagen.)quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Bij Nettorama zijn het allemaal schichtige vakkenvullertjes die flink onder de duim zitten bij het management die zich constant zorgen maken dat ze niks verkeerd doen. Ik was destijds 19 of zo.
"Hey Kevin! Voor je kijken he!"
"Jessica! Je ziet toch dat die klant staat te zoeken?!?!" (gewoon een klant die nietsvermoedend de winkel door loopt.)
Dat soort ongein.
Dus die vrouw heeft of 2x iets bij jou gehaald of ik snap je verhaal niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:52 schreef focal het volgende:
Ik weet wel dat een klant een keer 5 cent te weinig gaf op een bestelling van 5 euro ofso. Aangezien ik op het strand werk met een kassa zonder systeem (dus gewoon geld in een bak gooien) vond ik het niet zo erg. Als ik er moeilijk over was gaan doen had ze weer helemaal uit haar tas 5 cent moeten pakken en het was nogal druk. Vervolgens gaat dat wijf toch tekeer dat ik haar 5 cent te weinig terug gaf, en zelfs na uitleg bleef ze door gaan. Dat is denk ik de enige keer dat ik onvriendelijk heb gedaan tegen een niet Duitse klant...
Jij voelt je verwant aan je pinpas? Wat kan die winkelier er nou aan doen dat jouw pinpas niet werkt?quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou werk ik toevallig ook bij een supermarkt en ik weet dat het altijd aan de winkel moet liggen als iemand een klacht heeft en NOOIT aan de klant.
Maar wel inpaktafels *subtiele hint geeft*quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:06 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Die oude vrouwtjes bij de Aldi kunnen anders retensnel bliepen hoor. Ze moest op mij wachten omdat ik niet snel genoeg kon inpakken. (Ze hebben daar geen band na de scanner)
Volgens mij betaalde die vrouw bij de eerste bestelling 5 ct te weinig, en bij een tweede bestelling compenseert hij het foutje van haar door nu 5 ct minder terug te geven, zodat hij uiteindelijk precies de kas kloppend heeft.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:42 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Dus die vrouw heeft of 2x iets bij jou gehaald of ik snap je verhaal niet.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef Keltie het volgende:
Wat kan jij er aan doen als de pinautomaat van de winkelier niet werkt?
Als de pinautomaat van de winkelier niet werkt, kun je chippen of contant betalen of met je creditcard betalen of even bij een automaat of andere winkel pinnen. En anders kan de winkelier je een eenmalige machtiging laten doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef Keltie het volgende:
Wat kan jij er aan doen als de pinautomaat van de winkelier niet werkt?
Euhm.. Chip en Pin gaat over dezelfde lijn en hetzelfde automaatje?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
[..]
Als de pinautomaat van de winkelier niet werkt, kun je chippen of contant betalen of met je creditcard betalen of even bij een automaat of andere winkel pinnen. En anders kan de winkelier je een eenmalige machtiging laten doen.
Heb zovaak een Pinstoring bij m'n oude werkgever moeten verhelpen.quote:Maar goed, als de pinautomaat van de winkelier niet werkt is er waarschijnlijk een storing bij de bank of een landelijke storing op het net. De winkels waar ik werkte was iig bijna nooit storing.
Meestal, maar niet altijd. Gezien het eerdere voorbeeld (geld erop en pasje was net nieuw oid) hoeft een winkelier ook niet altijd de fout bij de klant neer te leggen.quote:Meestal is het gewoon het pasje van de klant wat weigert. ABN is wereldkampioen slechtwerkende pasjes maken.
Nieuw pasje zegt niks. De nieuw pasjes van ABN (JUIST de nieuwe pasjes moet ik zeggen) werken 9 van de 10 keer alleen van rechts naar links ipv links naar rechts en geven ook vaak leesfouten en soms doen ze het gewoon helemaal niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:11 schreef Keltie het volgende:
Meestal, maar niet altijd. Gezien het eerdere voorbeeld (geld erop en pasje was net nieuw oid) hoeft een winkelier ook niet altijd de fout bij de klant neer te leggen.
Er is ook een verschil tussen de oude chipknips en de chippassen. Mijn oude postbankpasje werkte niet op de strippenkaartenautomaten van de RET en bij de meeste oplaadpunten moest ik het pasje in de gleuf gedrukt houden om 'm te kunnen opladen. Lag gewoon aan het feit dat die pasjes gewoon net wat anders waren dan van andere banken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn rabobankpas doet het bij mijn kapper echt zelden. Een heel gedoe daar.
Ik word altijd giftig als ik bij een parkeerautomaat wil chippen en het kreng meldt 'onbruikbare pas'. Ja hallo, als die magneetstrip slecht leesbaar is, ja daar kan ik inkomen... maar zo'n chip moet toch altijd wel uit te lezen zijn? Waardeloze apparaten.
Ik neem aan er in je abonnementsvoorwaarden wel iets staat over opzeggen? Dus dan had je of kunnen weten dat het alleen telefonisch kan, of je had het kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze daar ongelijk hadden. Zou wel raar zijn als het ook niet schriftelijk kon oid. Maar goed, vaak zo dat personeel je wel mag verkopen maar als je ergens vanaf wil moet het zo moeilijk mogelijk. KPN opzeggen ging ook drie keer mis en heeft aardig wat geld gekost. =/quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef Re het volgende:
een keer in een telfort winkel
Ik wilde mijn abo opzeggen omdat ik die toch niet gebruikte, had het al een keer per telefoon geprobeerd maar dat kostte me bij elkaar 10 euro omdat ik er niet doorheenkwam en telkens in een loop terechtkwam. Dus ik naar de winkel, 2 werknemers die klanten hielpen en 2 die niets deden, 10 man in de zaak dus 45 minuten gewacht. Ik ben aan de beurt.
Medewerker: "Meneer u kunt alleen per telefoon opzeggen"
Ik: "uhmmm jullie zijn toch een service balie, ik heb hier mijn abonnement afgesloten dus ik wil hem hier ook opzeggen"
Medewerken: "Helaas meneer dat kan alleen per telefoon"
Ik: " Waar kwam ik niet doorheen, heeft me al 10 Euro gekost dus ik denk, laat ik het eens via de winkel proberen"
Medewerker: "Tsja helaas, zal toch via de telefoon moeten, volgende"
Ik: "Erg klantvriendelijk zijn jullie niet he"
Medewerker: "Meneer ik verzoek u de zaak te verlaten"
Ik: "Uhmmm wat???"
Medewerker: "Goedendag meneer"
Ik: "Kunt u niet gewoon even bellen zodat we het zo af kunnen afhandelen"
Medewerker: "Helaas meneer maar wij kunnen vanuit de zaak geen 0900 nummers bellen:
Ik :flikker toch op man, is je manager er?, ik wil een klacht indienen"
Medewerker: "Nee meneer die is er niet"
Ik: "ohh nou kankerstraal dan maar lekker op"
Damn wat was ik pissig
(ja in tekst ziet het er niet zo heftig uit)
Moet ik dan die hele inpaktafel naar de kassa schuiven?quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maar wel inpaktafels *subtiele hint geeft*
Dat soort onzin kwam ik dus ook vaak tegen bij Nettorama. Ik ben die sfeer die er daar hing niet echt in andere supermarkten tegengekomen. Bij de Super de Boer is altijd iedereen wel relax.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat vage gedram heb ik eens gezien bij de Konmar. Een jongen die eerst klanten hielp met het inpakken van tassen, kreeg van een of andere Konmar chefin zomaar de opdracht bij de ingang te staan en iedere binnenkomende klant een krant aan te bieden (die kranten lagen gereed in een bak, maar t was niet duidelijk dat die dingen er gratis lagen.)
Na 2 minuten echter krijgt diezelfde jongen - die inmiddels dus die kranten was gaan uitdelen - van diezelfde chefin een veeg: "wat sta je daar je tijd te verdoen met die kranten, ga de winkel in, de anderen helpen".
Ongelovelijk.
Ik hoop dat je er niets gekocht hebt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Hier een gevalletje ik had eigenlijk nog veel en veel bozer moeten worden. Picture me, 23 jr, krulletjes, 1,65 hoog, met jurkje aan.
Telefoon was stuk, en ik was dus in de Media Markt om daar alle modelletjes te belkijken. Dus ik stond daar allerlei mobieltjes uit te proberen en op knoppies te drukken. Uiteraard ging dat alarm twee keer af, want je kan nog niet kijken naar die dingen daar, of het alarm gaat loeien.
Bewaker: Mevrouw, probeert u nu iets mee te nemen zonder te betalen?
Ik:![]()
![]()
![]()
Die alarmen staan zo gevoelig afgesteld dat die bellen steeds gaan loeien.
B: Gewoon even met ja of nee antwoorden: probeert u nu iets in uw zak te stoppen zonder te betalen?
Ik: Eh nee, ik kijk gewoon naar telefoons.
B: Dit is een poging tot diefstal mevrouw, dat is strafbaar.
Ik:![]()
Nou zeg overdrijven is ook een vak, plus, hier staan toch bijna geen echte telefoons
B: Zal ik anders de manager waarschuwen?
Ik: Ga vooral je gang, kijk ik nog even verder.
Hij had de manager niet gehaald, en achteraf had ík dat wel moeten doen, want dit was natuurlijk echt te bizar voor woorden. Maar ik was zo verbijsterd.. Was al naar verborgen camera's aan het zoeken....
Ja, meisjes met krulletjes en een jurkje aan plegen natuurlijk nooit een diefstal, wat denkt zo'n kerel wel niet!quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Hier een gevalletje ik had eigenlijk nog veel en veel bozer moeten worden. Picture me, 23 jr, krulletjes, 1,65 hoog, met jurkje aan.
...
't is me wel opgevallen dat zelfs die verkopers de voorwaarden niet goed kennen, en geregeld zo maar wat roepen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik neem aan er in je abonnementsvoorwaarden wel iets staat over opzeggen? Dus dan had je of kunnen weten dat het alleen telefonisch kan, of je had het kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze daar ongelijk hadden. Zou wel raar zijn als het ook niet schriftelijk kon oid. Maar goed, vaak zo dat personeel je wel mag verkopen maar als je ergens vanaf wil moet het zo moeilijk mogelijk. KPN opzeggen ging ook drie keer mis en heeft aardig wat geld gekost. =/
Dat kun je zeggen, maar dat staat niet in het verhaal dus dat weet je niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nieuw pasje zegt niks. De nieuw pasjes van ABN (JUIST de nieuwe pasjes moet ik zeggen) werken 9 van de 10 keer alleen van rechts naar links ipv links naar rechts en geven ook vaak leesfouten en soms doen ze het gewoon helemaal niet.
Dan kun je zeggen dat het aan het apparaat van de winkelier ligt, maar als die 300 klanten op een dag heeft en jij bent de enige waarvan het pasje niet werkt, dan is dat niet waarschijnlijk.
Als het de verbinding met de bank is, is het toch echt het probleem van de winkelierquote:En verder kun je als klant natuurlijk ook even je bank bellen als het pasje niet werkt. Als de winkelier geen storing heeft en z'n apparaat doet het bij andere klanten prima, dan ligt het aan je pasje (in het geval van een leesfout) of aan de instellingen van je bankrekening/verbinding met de bank (in het geval van een geweigerde transactie). Dat kun je heel persoonlijk op gaan vatten, maar die winkelier kan ook niet toveren.
Kansloos kutargument, maargoed.. Die manier van discussieren heb ik al vaker bij je gemerktquote:Verder is er altijd wel een andere betaalmogelijkheid. Bij een leesfout kun je gewoon chippen, als je je pincode niet meer weet ook, dat jij geen contant geld meeneemt kan de winkelier niks aan doen (blijft een risico, als er bijv. landelijke storing is), veel mensen hebben wél een creditcard, als je de situatie uitlegt mag je bij andere winkeliers vaak wél even pinnen (zeker als er even iemand van de winkel meeloopt bijv.) en anders is een eenmalige machtiging nog steeds een optie bij veel winkelketens en supermarkten. En anders eet je maar niet, kan ook geen kwaad voor een dagje.
Word gewoon een beetje moe van winkels en andere dienstverlende functies die doen alsof de klant alles fout doet, terwijl het regelmatig aan hen ligt.quote:Word gewoon een beetje moe van mensen die doen alsof de winkelier alles fout doet, terwijl het in 99,9% van de gevallen gewoon aan het pasje, de bank of de pinner zelf ligt.
quote:Zelfs als er genoeg geld op je rekening staat kun je nog de melding onvoldoende saldo krijgen - storing bij de bank of daglimiet bereikt.
[..]
Er is ook een verschil tussen de oude chipknips en de chippassen. Mijn oude postbankpasje werkte niet op de strippenkaartenautomaten van de RET en bij de meeste oplaadpunten moest ik het pasje in de gleuf gedrukt houden om 'm te kunnen opladen. Lag gewoon aan het feit dat die pasjes gewoon net wat anders waren dan van andere banken.
jij verdient dat soort shit gewoon.quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:58 schreef Verbal het volgende:
Aantal jaar geleden ging ik in mijn lunchpauze even naar het centrum om wat privé dingen te regelen. Had een halfuurtje, en met nog iets van een kwartier te gaan, besloot ik als lunch effe snel een quarterpounder te scoren.
Vier rijen met elk ongeveer 4 mensen erin, en het schooooooot maar niet op. Dus na bijna 10 minuten eindelijk aan de beurt (ja, had eerder weg kunnen lopen, maar op een gegeven moment sta je daar zo lang dat je het ook weer zonde vond om daar voor niks te hebben gestaan). Dus een QP en een milkshake besteld, betaald en weggelopen. Buiten maak ik dat doosje open en neem een hap... steenkoud.
Dus ik met de pest in mijn lijf weer naar binnen. De rijen zijn niet bepaald korter, maar ik loop erlangs, naar het meisje dat mij net die koude burger heeft gegeven. Vertel wat er aan de hand is en dat ik graag een warme burger wil na 10 minuten in een rij.
McMuts: "Mijnheer, ik ben deze mensen aan het helpen, u moet gewoon achteraan sluiten".
Ik: "Nee, je begrijpt mij niet: ik heb net 10 minuten in de rij gestaan en krijg vervolgens een koude burger van je mee. Ik wil graag een warme."
McMuts: "Mijnheer, u moet gewoon op uw beurt wachten net als iedereen"
Ik: "Ik HEB op mijn beurt gewacht, en eis nu een warme burger"
McManagemuts (die er inmiddels bij is komen staan): Wat is hier aan de hand?
Ik weer uitleggen.
McManagemuts: ja mijnheer, dat kan iedereen wel zeggen, voor hetzelfde geld heeft u hier gezeten en uw broodje koud laten worden...
En toen knapte er iets en met wat teksten over rectaal inbrengen van diverse soorten vies vreten heb ik toen daar die burger tegen de muur gesmeerd
V.
ware terroristen zeg ik je... zelf bij het telefonisch opzeggen... wilt u dit echt?.. ja anders bel ik niet.... heeft u ook gehoord van deze actie... nee en ook niet in geintereseerd, nou dan moet het maar he meneer, over 3 maanden wordt het opgezegd.... Whut?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't is me wel opgevallen dat zelfs die verkopers de voorwaarden niet goed kennen, en geregeld zo maar wat roepen.
'staat in de algemene voorwaarden' hoor je dan, en dan spit je al die 4 pagina's door met tig paragrafen, maar nee, je kunt er niets over vinden.
En inderdaad, aanmelden kan altijd zonder pardon, maar opzeggen, manmanman, drama soms.
En dan die aanbiedingen die je dan ineens krijgt ("als u nu uw opzegging annuleert, krijgt u ditofdat de eerste zoveel maanden gratis").![]()
Want?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:40 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
jij verdient dat soort shit gewoon.
V.
Ik wilde een keer informatie bij de nieuwe T-Mobile-winkel hier, over het omzetten van haar sim-only naar een abbo met een nieuwe telefoon. Was er toch in de buurt, loop er naar binnen, wacht dik 10 minuten op mijn beurt, ik stel mijn vraag: wat kost een 100 min abbo met dat en dat toestel? Antwoord: u kunt dat heel makkelijk op onze website regelen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:18 schreef Re het volgende:
een keer in een telfort winkel
Ik wilde mijn abo opzeggen omdat ik die toch niet gebruikte, had het al een keer per telefoon geprobeerd maar dat kostte me bij elkaar 10 euro omdat ik er niet doorheenkwam en telkens in een loop terechtkwam. Dus ik naar de winkel, 2 werknemers die klanten hielpen en 2 die niets deden, 10 man in de zaak dus 45 minuten gewacht. Ik ben aan de beurt.
Medewerker: "Meneer u kunt alleen per telefoon opzeggen"
Ik: "uhmmm jullie zijn toch een service balie, ik heb hier mijn abonnement afgesloten dus ik wil hem hier ook opzeggen"
Medewerken: "Helaas meneer dat kan alleen per telefoon"
Ik: " Waar kwam ik niet doorheen, heeft me al 10 Euro gekost dus ik denk, laat ik het eens via de winkel proberen"
Medewerker: "Tsja helaas, zal toch via de telefoon moeten, volgende"
Ik: "Erg klantvriendelijk zijn jullie niet he"
Medewerker: "Meneer ik verzoek u de zaak te verlaten"
Ik: "Uhmmm wat???"
Medewerker: "Goedendag meneer"
Ik: "Kunt u niet gewoon even bellen zodat we het zo af kunnen afhandelen"
Medewerker: "Helaas meneer maar wij kunnen vanuit de zaak geen 0900 nummers bellen:
Ik :flikker toch op man, is je manager er?, ik wil een klacht indienen"
Medewerker: "Nee meneer die is er niet"
Ik: "ohh nou kankerstraal dan maar lekker op"
Damn wat was ik pissig
(ja in tekst ziet het er niet zo heftig uit)
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:56 schreef Verbal het volgende:
Ik wilde een keer informatie bij de nieuwe T-Mobile-winkel hier, over het omzetten van haar sim-only naar een abbo met een nieuwe telefoon. Was er toch in de buurt, loop er naar binnen, wacht dik 10 minuten op mijn beurt, ik stel mijn vraag: wat kost een 100 min abbo met dat en dat toestel? Antwoord: u kunt dat heel makkelijk op onze website regelen.
Ik zei nog dat dat toestel niet op hun site stond, maar wel daar in de winkel lag...
Dan moest ik maar bellen met T-Mobile.
Op mijn vraag waarom ze dan zo'n winkel hadden haalde die lul zijn schouders op
V.
Dan ligt het probleem bij de bank. En jij bent klant bij die bank, niet de winkelier.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:47 schreef Keltie het volgende:
Als het de verbinding met de bank is, is het toch echt het probleem van de winkelier
Het is natuurlijk de bedoeling dat je eerst die shit uit je kar haalt en op de lopende band zet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:28 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Moet ik dan die hele inpaktafel naar de kassa schuiven?
Och, dat vrouwtje kon er wel om lachen en deed het iets rustiger aan voor me.
Ja dat is toch hartstikke inefficient allemaal? Ik heb altijd zo'n opvouwbaar krat mee. Gewoon direct met het bliepen je producten in je krat flikkeren, intussen alvast pinnen zodat als het eindbedrag er is, je alleen op OK hoeft te drukken om direct met je volle krat weg te lopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de bedoeling dat je eerst die shit uit je kar haalt en op de lopende band zet.
Dan kan de kassiëre (of hoe je dat schrijft) je producten scannen (of zoals het vroeger ging, alle codes intoetsen).
Daarna flikker jij weer al die zooi in je kar om naar de inpaktafel te rijden en daar je spullen in je tassen/kratjes/dozen te stoppen.
Nee, het kwam er op neer dat ze 5 cent te weinig gaf. Maar ze dacht dat ze 5 cent teveel gaf...En daar ging ze dan moeilijk over doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij betaalde die vrouw bij de eerste bestelling 5 ct te weinig, en bij een tweede bestelling compenseert hij het foutje van haar door nu 5 ct minder terug te geven, zodat hij uiteindelijk precies de kas kloppend heeft.
Ja, je weet het hè: als het geld gaat kosten wordt zoiets voor de klant 'een principekwestie'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:13 schreef focal het volgende:
[..]
Nee, het kwam er op neer dat ze 5 cent te weinig gaf. Maar ze dacht dat ze 5 cent teveel gaf...En daar ging ze dan moeilijk over doen.
Dat is het idee nu eenmaal bij Lidl/Aldi: ofwel je pakt het heel snel in, ofwel je pakt het in bij de inpaktafel. Als je dat niet handig vindt en je kan niet snel inpakken, moet je naar een winkel gaan met een flinke kassaband met een scheiding of zo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja dat is toch hartstikke inefficient allemaal? Ik heb altijd zo'n opvouwbaar krat mee. Gewoon direct met het bliepen je producten in je krat flikkeren, intussen alvast pinnen zodat als het eindbedrag er is, je alleen op OK hoeft te drukken om direct met je volle krat weg te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |