Klopt, in principe wel ja. Maar het blijft de baasquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Is helemaal niet moeilijk.
Procedures tellen voor iedereen, ook voor mensen van het RvB.
Tenzij het aantoonbare bloedspoed is, dan overleg ik wel even met m'n directe meerdere (teamleider) of er iets te ritselen valt zodat ik er later niet op aangesproken word.
terechtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Toen ik net van de middelbare school af was en studeerde moest ik na school even naar de Dirk om een kropje sla te halen, m'n moeder had gevraagd of ik dat even mee wilde nemen. Nu ligt die Dirk dichtbij de middelbare school en wordt dus veel bezicht door scholieren voor een zak chips en een blikje cola. Omdat ik m'n rugzak nog omhad, werd ik ook in het groepje 'scholier' ingedeeld en mocht ik netjes achterin de rij scholieren aansluiten, want er mochten maar 2 scholieren tegelijk naar binnen om het overzicht te bewaren.
Ik ben normaal heel beleefd en rustig, maar toen schoot ik écht uit mijn slof. Ik ga daar toch gvd geen kwartier staan wachten om geld uit te mogen geven in een winkel??? En al helemaal als ik a) geen scholier ben en b) van mezelf weet dat ik nooit ook maar iets zou jatten, stelen of op andere wijze overlast bezorg voor het winkelend publiek.....
Toen ik dat had uitgelegd mocht ik alsnog naar binnen voor mijn kropje sla. Pffft, ben nog nooit zó verontwaardigd geweest haha!
Staat dat niet op de doos vermeld dan? Ze geven er geen kabel bij omdat de meesten die toch al hebben van een eerdere printer. Dan zijn het alleen maar extra kosten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:25 schreef Keltie het volgende:
[..]
Over die mountainbike heeft'ie eigenlijk wel gelijk
En over die printer eigenlijk ook, vind het al te debiel voor woorden dat er vaak niet eens een aansluitkabel bijzit
Dat maakt niet uit, een product hoort compleet te zijn. De meeste winkels geven er op verzoek ook netjes een gratisch aansluitkabel bij. (want anders koop je die printer gewoon ergens anders)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:02 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Staat dat niet op de doos vermeld dan? Ze geven er geen kabel bij omdat de meesten die toch al hebben van een eerdere printer. Dan zijn het alleen maar extra kosten.
En toen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Sjibble het volgende:
Op een politiebureau
Ik was de avond ervoor overvallen, en kwam aangifte doen.
Dus tegen de agent achter de balie gezegd dat ze deze keer wel wat uit moeten voeren en het onderzoek niet halverwege moeten staken als ze merken dat het iets meer inspanning vergt als uit het raam kijken van de patatzaak.
Toen ging de deur open.. 5 agenten achter de balie..
"En daar kom je op dit tijdstip mee aan? Ik ben namelijk al aan het afsluiten en je mag an geluk spreken dat hier de telefoon al word opgenomen."quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Maar 't gebeurt natuurlijk altijd 's avonds na half zes, net op het punt dat je zelf zo'n beetje aan het afsluiten bent. Bijna iedereen is al weg, en mn teamleider zn telefoon komt uit op de voicemail. En de dreigingen van hoge pief op boze toon 'ik stel JOU verantwoordelijk als dit of dat niet wordt verwerkt vannacht' zijn erg onprettig.
"Meneer, ik moet de procedures volgen. Dit om te voorkomen dat iedereen maar op zijn of haar strepen probeert te gaan staan om iets gedaan te krijgen en zodat er niets ondoordacht gebeurd."quote:Argumenten als 'dat mag ik echt niet zomaar doen, daar moet afdeling die-en-dat eerst toestemming voor geven' die door hoge pief gepareerd worden met 'daar heb IK niks mee te maken, ik zeg je dat je dat moet doen, en anders zijn de gevolgen voor jou....' tsja dan klap ik op slot.
Lid van Raad van Bestuur. En al was het de baas, dan maakt dat nog geen flikker uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:05 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Klopt, in principe wel ja. Maar het blijft de baas
Haha, exact hetzelfde eens gehadquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Toen ik net van de middelbare school af was en studeerde moest ik na school even naar de Dirk om een kropje sla te halen, m'n moeder had gevraagd of ik dat even mee wilde nemen. Nu ligt die Dirk dichtbij de middelbare school en wordt dus veel bezicht door scholieren voor een zak chips en een blikje cola. Omdat ik m'n rugzak nog omhad, werd ik ook in het groepje 'scholier' ingedeeld en mocht ik netjes achterin de rij scholieren aansluiten, want er mochten maar 2 scholieren tegelijk naar binnen om het overzicht te bewaren.
Ik ben normaal heel beleefd en rustig, maar toen schoot ik écht uit mijn slof. Ik ga daar toch gvd geen kwartier staan wachten om geld uit te mogen geven in een winkel??? En al helemaal als ik a) geen scholier ben en b) van mezelf weet dat ik nooit ook maar iets zou jatten, stelen of op andere wijze overlast bezorg voor het winkelend publiek.....
Toen ik dat had uitgelegd mocht ik alsnog naar binnen voor mijn kropje sla. Pffft, ben nog nooit zó verontwaardigd geweest haha!
Ja... En toen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Sjibble het volgende:
Op een politiebureau
Dus tegen de agent achter de balie gezegd dat ze deze keer wel wat uit moeten voeren en het onderzoek niet halverwege moeten staken als ze merken dat het iets meer inspanning vergt als uit het raam kijken van de patatzaak.
Toen ging de deur open.. 5 agenten achter de balie..
Ja, want het is in een winkel. Vertel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:10 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Knallende ruzie gehad met Pim Fortuyn in de Donner (grote boekhandel in Rotterdam). Maar toen werkte ik daar en hij was de klant, telt dat ook?![]()
Wat een hoop onzin, je mag van geluk spreken dat deze man toch overstag is gegaan om jou een andere stofzuiger te laten uitzoeken aangezien jij daar totaal (nog) geen recht op hebt. Voldoet een zaak niet aan de overeenkomst dan dien je dat kenbaar te maken. Tot zo ver geen probleem. Maar daarna ga je de mist in. De tegenpartij moet de tijd krijgen om zijn ''verzuim'' te herstellen, wat jij hem totaal niet gegeven hebt. Om over te gaan op ingebrekestelling moet er een ''schriftelijke aanmaning worden ingediend'' . Ook hier voldoet je niet aan, daarnaast kan alleen een civiele procedure leiden tot het ontbinden van een koopovereenkomst.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef DrDarwin het volgende:
Terug naar de Blokker met een inferieure stofzuiger van drie maanden oud die tijdens het stofzuigen steeds meer uit elkaar begint te vallen.
De bedrijfsleider trekt meteen een reparatie kaart en zegt dat hij 'm op gaat sturen, 'ik laat u binnen drie dagen weten wanneer u 'm weer op kunt halen' zegt de grapjas.
Ik vertel hem dat dat niet hoeft, ik wil dat apparaat namelijk niet meer want alles wat er kapot kan aan het ding gaat ook kapot.
'Zo werkt dat niet' zegt hij.
Ik ben het niet met hem eens.
'Dan neemt u maar contact op met de fabrikant, tot ziens!' zegt hij en draait zich om.
Dat nu is niet de manier waarop ik behandeld wens te worden, en dat maak ik op indringende manier duidelijk aan de rood wordende meneer.
Meneer wil wel korting geven op een andere stofzuiger, daar ben ik het ook niet mee eens.
Omstanders beginnen de zaak te volgen.
Ik vertel hem iets over produktaansprakelijkheid, en over verantwoordelijkheid, alles op een hele nette manier maar met veel nadruk op 'u als vertegenwoordiger van deze firma', er is geen speld tussen te krijgen.
Meneer belt het hoofdkantoor.
De rode kleur wordt tijdens het gesprek met het hoofdkantoor nog iets erger.
Een oud mevrouwtje kijkt me aan of ze water ziet branden.
Schoorvoetend komt de grappenmaker terug bij de kassa.
'U mag een nieuwe stofzuiger uitzoeken', zegt hij.
'Dat had ik al gedaan, doe mij die Bosch maar', zeg ik.
Grapjas vervalt weer in zijn verkoop modus, en begint het apparaat aan te prijzen.
'Dat hoeft niet, zeg ik, doe mij die maar met excuses'
'Natuurlijk meneer, en excuses voor het ongemak, wilt u er misschien extra garantie bij?'
'Neen dank u, zeg ik, die garantie is toch niks waard. als ie niet goed is wil ik gewoon mijn geld terug', ik knipoog naar het oude mevrouwtje.
Ja, jij weet wel hoe je mensen moet motiveren iets voor jou te doenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef Sjibble het volgende:
Op een politiebureau
OK .... Pim kwam op een vrijdagavond aanlopen bij mijn kassa. Hij kocht een aantal boeken waarvan hij een deel betaalde met boekenbonnen. Prima.quote:
Lol, wat een anti-climaxquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
Al een paar keer dit topic gelezen met de gedachten dat ik nooit stennis geschopt heb. Ondertussen weet ik wel iets wat niet echt stennis is.
Ik was laatst in de AH bij het station Zaandam. Ik haal daar wel eens wat in m'n pauze van school oid. Nooit problemen met de AH gehad, ook niet met betalen. Ik wilde wat nootjes halen na school, dus ik dacht laat ik gelijk maar langs de AH gaan voordat ik straks thuis weer weg ga/moet. Ik naar de kassa toe maar zoals bijna altijd heb ik geen losgeld in m'n portemonnee, dit omdat ik altijd alles pin. Ik wil dus afrekenen en m'n pas word geweigerd, nou ja dat gebeurd wel eens vaker maar hij bleef geweigerd worden en dit ik terwijl ik genoeg saldo had. Ik zei nou ja laat maar zitten, ik overleef het ook wel weer zonder die nootjes. De bedrijfsleider kwam er aan en zei dat het aan mijn pin pas lag. Ik dacht echt bij mezelf van wtf! Ik heb net 2 weken een nieuwe pinpas terwijl die het overal doet behalve hier. Hij bleef volhouden dat het maar aan mijn pinpas lag en niet aan zijn apparatuur, want daar is nooit wat mis mee! Ik moest maar bij de pin automaat gaan pinnen en terug komen. Toen dacht ik echt, mijn pinpas is toch stuk volgens jou?
Maar goed, ik heb het laten liggen en ben weg gegaan.
Nou werk ik toevallig ook bij een supermarkt en ik weet dat het altijd aan de winkel moet liggen als iemand een klacht heeft en NOOIT aan de klant.
Nee het is omgekeerd het is juist het winkel personeel dat denkt dat wij bij de gratie van god bij hun mogen kopen en waardeloze service leveren. Dat zijn dingen die ik niet hoef te pikken en als de gelegenheid zich voordoet dan zal ik deze ongenoegens ook kenbaar maken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom denken mensen toch dat - omdat ze geld uitgeven - winkelpersoneel, horecapersoneel en callcenter medewerkers als oud vuil mogen behandelen ?
"Het mooiste is dat de onderkant van de samenleving bijna nooit doorheeft dat de rest hen als de onderkant beschouwt.".quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:20 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee het is omgekeerd het is juist het winkel personeel dat denkt dat wij bij de gratie van god bij hun mogen kopen en waardeloze service leveren. Dat zijn dingen die ik niet hoef te pikken en als de gelegenheid zich voordoet dan zal ik deze ongenoegens ook kenbaar maken.
fail.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:07 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
OK .... Pim kwam op een vrijdagavond aanlopen bij mijn kassa. Hij kocht een aantal boeken waarvan hij een deel betaalde met boekenbonnen. Prima.Na het afrekenen had hij echter nog een aantal boekenbonnen over. Hij begon gigantisch stennes te schoppen dat ik dan "die boekenbonnen wel even om kon ruilen voor contant geld".
Nee, natuurljk niet, het is een betaalmiddel, maar je kunt de bon niet omruilen voor cash.
Nou, Pim werd steeds kwader, begint te schreeuwen en druk te doen en te roepen dat ik mijn Manager er maar bij moet halen. Ik ben al die tijd heel netjes en beleefd gebleven, geen onverholen woord, en zei dus: "OK, ik zal mijn Manager bellen en vragen of ze komt, maar ik ben bang dat zij hetzelfde zegt als mij. Regels zijn immers regels". Zijn antwoord, schreeuwend: "Die regels van je, die smeer je maar in je haar!!". Ik, heel netjes en beleefd: "Tja, mijnheer, ik heb tenminste nog haar om het in te smeren" (verwijzend naar mijn lange haar en zijn hoofd zo kaal als een biljartbal). Kon hij niet waarderen.Echt, hij flipte (misschien had het er iets mee te maken dat hij ook gigantisch naar de drank stonk, echt zo'n walm om hem heen
). Mijn Manager stelde mij inderdaad in het gelijk, dus hij ging met zijn boekenbonnen weer weg. Hij scheeuwde nog: "Dit pik ik niet, u hoort nog van mij". Nooit meer gezien of van gehoord. Nou ja, niet in de winkel dan.
Helaas was dit wel voor hij "doorbrak", hij was destijds Gemeenteraadslid in Rotterdam, maar het bleef een, ehmmm, aparte ervaring zullen we maar zeggen.
Als mensen dat bij de Aldi of zo doen vind ik het wel sneu. Je weet dat die goedkope winkels o.a. op personeel bezuinigen om zo goedkoop mogelijk te zijn. Als je daar dan toch naar toe gaat moet je niet gaan zeiken als er een keer een (flinke) rij staat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
[KNIP]
Maar goed dat is geen stennis in een winkel. Toen er eens slechts 3 kassa's open waren met minstens 8 klanten per kassa in de rij, heb ik er wel eens uitgeflapt 'Jemig, wat druk hierzo, EXTRA KASSA!' Toen ging na 30 seconden een kassa extra open. Maar kan kan ook toeval wezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |