Dat snap ik nou niet he - zeker als je daar zelf gewerkt hebt en je weet dat de huisregel is dat je een mandje gebruikt, waarom word je dan boos als iemand je aanspreekt omdat je geen mandje gebruikt?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:06 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
In de Digros heb ik eens een kind naar zijn moeder gebracht, verschrikkelijk jankend kind. Beetje boos tegen de mama toen gedaan.
En in de Dirx drogist, moest mascara en eyeliner hebben, werd me een mandje opgedrongen. Zelf ook bij de Digros gewerkt en ik weet dat dat wordt gedaan als ze denken dat je spul in je zakken stopt. Geweigerd, komt ze mandje bij me brengen en bleef maar zeggen dat ik hem aan moest nemen. Heb haar toen de inhoud van mijn portemonnee laten zien, mijn zakken geleegd, gevraagd of ze me wilde fouilleren en toen mijn mascara en eyeliner afgerekend, zonder mandje natuurlijk. Beetje overdreven achteraf gezien, maar kom op.
Het zal wel wat meer dan een zin geweest zijn? De paar keer dat ik in de Edah hier in de buurt was overkwam mij als klant hetzelfde. Het is gewoon onbeleefd.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:33 schreef Crientj het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk nooit stennis geschopt in een winkel.. Of wel..
*denkt
Hmm, dunno.
Wel een keertje gehad dat een klant zich behoorlijk uitte op mij.
Werk bij een supermarkt achter de kassa en die dag was het rustig.
Dus ik en een collega die beide niets te doen hadden waren een beetje aan het kletsen over het weer.
Komt er op een gegeven moment een klant bij mij, ik maak snel een zin af om vervolgens die boodschappen te scannen.
Begint die vrouw boos te worden op mij dat ik asociaal ben omdat ik praat met mn collega terwijl ik haar zou moeten helpen![]()
En dat zij toch ook niet belt in een winkel omdat dat asociaal is, dus dan zou ik het voorbeeld moeten geven. blablabla.
Und uiteindelijk heeft dat mens een klacht ingediend waardoor ik een preek kreeg
Hoeft niet hoor. Zelf hoofdcaissiere geweest en heb heel wat rare klanten meegemaakt die boos werden op caissieres terwijl die op dat moment niks verkeerd deden of zelfs iets probeerden op te lossen voor een klant ondanks dat de klant zelf iets fout had gedaan of zo. Sommige mensen zijn gewoon onredelijk.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal wel wat meer dan een zin geweest zijn? De paar keer dat ik in de Edah hier in de buurt was overkwam mij als klant hetzelfde. Het is gewoon onbeleefd.
Nou, de winkelier kiest vrijwel altijd de kant van de klant hoor. Zelfs als de klant echt uit z'n nek lult krijg je als caissiere de wind van voren.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:45 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja alsof ze zich daar niet uit lullen ofzo
"Ja klant was boos blablabla" oh oke, niks aan te doen
Waarom moet dat nou weer een neger zijn? Discriminatie!quote:
Geen zorgen, later wordt ie blankquote:Op maandag 27 juli 2009 20:38 schreef Maeghan het volgende:
Waarom moet dat nou weer een neger zijn? Discriminatie!
Ja natuurlijk, er zijn ook vervelende klanten. Maar ik vond echt dat de Edah het minste van het minste personeel had.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:38 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Zelf hoofdcaissiere geweest en heb heel wat rare klanten meegemaakt die boos werden op caissieres terwijl die op dat moment niks verkeerd deden of zelfs iets probeerden op te lossen voor een klant ondanks dat de klant zelf iets fout had gedaan of zo. Sommige mensen zijn gewoon onredelijk.
Dunno, het is al een tijdje geleden gebeurd.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zal wel wat meer dan een zin geweest zijn? De paar keer dat ik in de Edah hier in de buurt was overkwam mij als klant hetzelfde. Het is gewoon onbeleefd.
Bij Albert Heijn anders niet. Die sturen de klacht naar het filiaal en als het filiaal niet reageert doen ze niks. Kortom, je kan doodvallen met je klacht.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:54 schreef wwwer het volgende:
De truck is om nooit je stem te verheffen en te gaan gillen. Akelig rustig blijven maar wel duidelijk zijn, voet bij stuk houden en niet weggaan tot het probleem is opgelost. Duidelijk aangeven dat je dit gaat doen.. dan bereik je vaak veel sneller een normale oplossing.
En anders een brief naar het hoofdkantoor sturen.. dat gaat vaak veel beter...
Droogheidquote:Op maandag 27 juli 2009 21:53 schreef hecoson het volgende:
geen stennis getrapt maar wel door ijzig kalm te blijven mijn gelijk gekregen
vriendin had mp3 speler gekocht bij jawel mediamarkt .
na slechts 3 dagen werken deed hij helemaal niks meer.
vriendin naar mediamarkt toe met bon en garantiebewijs verhaal uitgelegd kreeg te horen dat is u probleem.
vriendin belt mij of ik even vanuit mijn werk naar de mediamarkt kon komen .
ik al aardig geirriteerd bij het service center mijn verhaal gedaan opnieuw dat is u probleem .
ik zo van als u niet zorgt dat binnen 15 minuten u leidinggevende hier staat of een andere mp3 speler dan blijf ik net zolang totdat er een oplossing is .
medewerker meneer ik herhaal nog een keer dat is u probleem .
ik zo van dus we gaan niet tot een oplossing komen medewerker nee meneer .
ik zo u staat in voor de gevolgen van u actie antwoord nee meneer .
uiteindelijk heb ik daar 2 hele mac menutjes zitten opeten een ijsje gegeten en nog een aantal boekjes gelezen .
maar uiteindelijk 5 voor 9 stond de bedrijfsleider voor mijn neus met een andere mp3 speler .
en beloofde mij de ander op te sturen .
uiteindelijk bleek hier een draadje niet goed vastgezeten te hebben .
ging mij niet om de medewerker in kwestie maar om het principe
uiteindelijk altijd heel erg vriendelijk geholpen
quote:Op zondag 26 juli 2009 18:08 schreef Marseille het volgende:
M'n broertje had wat gekocht bij de H&M maar een domme koe bij de kassa had zijn kleding niet goed afgescand, eindstand ging het alarm dus af toen hij naar buiten ging. Wij natuurlijk zwaar voor lul, moesten wachten op beveiliging bla bla, we hebben die kassière toen flink uitgescholden
En nu in het Nederlands?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:53 schreef hecoson het volgende:
geen stennis getrapt maar wel door ijzig kalm te blijven mijn gelijk gekregen
vriendin had mp3 speler gekocht bij jawel mediamarkt .
na slechts 3 dagen werken deed hij helemaal niks meer.
vriendin naar mediamarkt toe met bon en garantiebewijs verhaal uitgelegd kreeg te horen dat is u probleem.
vriendin belt mij of ik even vanuit mijn werk naar de mediamarkt kon komen .
ik al aardig geirriteerd bij het service center mijn verhaal gedaan opnieuw dat is u probleem .
ik zo van als u niet zorgt dat binnen 15 minuten u leidinggevende hier staat of een andere mp3 speler dan blijf ik net zolang totdat er een oplossing is .
medewerker meneer ik herhaal nog een keer dat is u probleem .
ik zo van dus we gaan niet tot een oplossing komen medewerker nee meneer .
ik zo u staat in voor de gevolgen van u actie antwoord nee meneer .
uiteindelijk heb ik daar 2 hele mac menutjes zitten opeten een ijsje gegeten en nog een aantal boekjes gelezen .
maar uiteindelijk 5 voor 9 stond de bedrijfsleider voor mijn neus met een andere mp3 speler .
en beloofde mij de ander op te sturen .
uiteindelijk bleek hier een draadje niet goed vastgezeten te hebben .
ging mij niet om de medewerker in kwestie maar om het principe
uiteindelijk altijd heel erg vriendelijk geholpen
quote:
Als ze in Nederland zijn geboren kunnen ze allochtoon en Nederlander zijn. Hoeft niet te betekenen dat ze "te gast" zijn hier.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:48 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het feit dat jij en je broertje je zo gedragen zegt al genoeg over jullie opvoeding. Als jij dit in je eigen land had gedaan weet ik zeker dat jullie allebei een draai om je oren kregen van je pa. Je bent hier te gast, gedraag je er dan ook naar. Oh ja, hier spreekt een allochtoon.
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:54 schreef wwwer het volgende:
De truck is om nooit je stem te verheffen en te gaan gillen. Akelig rustig blijven maar wel duidelijk zijn, voet bij stuk houden en niet weggaan tot het probleem is opgelost. Duidelijk aangeven dat je dit gaat doen.. dan bereik je vaak veel sneller een normale oplossing.
En anders een brief naar het hoofdkantoor sturen.. dat gaat vaak veel beter...
hey computernerd laat eens een foto zien van jouw lelijke witte puistenkop en zeg dit eens in mn face ipv achter je computer, dan pas ben JIJ stoerquote:
Vieze vuile kutracist. Je maakt hem belachelijk omdat ie van het superieure ras is?!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef Marseille het volgende:
[..]
hey computernerd laat eens een foto zien van jouw lelijke witte puistenkop en zeg dit eens in mn face ipv achter je computer, dan pas ben JIJ stoer
Gast, jij heb toch je eigen foto op het internet gezet? Nu maar hopen dat jij een Algerijn bent, want als je een Marokkaan bent dan hoor jequote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef Marseille het volgende:
[..]
hey computernerd laat eens een foto zien van jouw lelijke witte puistenkop en zeg dit eens in mn face ipv achter je computer, dan pas ben JIJ stoer
Hapquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef Marseille het volgende:
[..]
Het komt hoogstwaarschijnlijk van een vissersterm: to troll, trolling. Dat is vissen door langzaam met een lokvis door het water te varen. Je kunt zeggen dat een internet troll vist naar reacties in de hoop beet te krijgen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:43 schreef Cudles het volgende:
[..]
Als ze in Nederland zijn geboren kunnen ze allochtoon en Nederlander zijn. Hoeft niet te betekenen dat ze "te gast" zijn hier.
En voor de heren zelf: Een troll is een internetterm voor iemand die expres reacties plaats die veel irritatie oproept bij andere mensen. De naam komt denk ik voort uit sprookjes waar Trollen grappen en grollen uithalen met andere personen die dat niet plezant vinden
edit: Ik begrijp de post boven mij niet helemaal![]()
Spreek je dat met mensen dan ook af: "mag alles er vanaf" of staat er nog iets op, wat we moeten backupen. Is toch het eerste wat je vraagt?? Ik zou mijn PC niet bij jullie willen afleveren (ok, los mijn eigen shit wel op, maar heb ook voor een computerzaak gewerkt...)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
Hahah ik herken zoveel van deze verhalen .. ik werk zelf in een winkel als bijbaantje.. computerwinkel en dan gaat er nog wel eens data verloren.. zijn klanten meestal ook niet zo heel blij mee
ben idd half algerijns goed gegokt maar jij bent dus marokkaans?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:37 schreef cooleboy het volgende:
[..]
Gast, jij heb toch je eigen foto op het internet gezet? Nu maar hopen dat jij een Algerijn bent, want als je een Marokkaan bent dan hoor jete krijgen en verpest je het ook weer voor hun. O ja, hier spreekt een Marokkaan.
Ik vond het een passende smiley wat betreft jouw gedrag. En je houdt jezelf voor de gek, toen ik sprak over "hun" ging ik er van uit dat je mocro was en nu je dat hebt bevestigd voor mij, laten we dat maar weer achter.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:02 schreef Marseille het volgende:
[..]
ben idd half algerijns goed gegokt maar jij bent dus marokkaans?hoezo heb je het dan over "hun" maar als k mocro ben hoor ik billekoek te krijgen..en anders niet?
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:25 schreef DABAMaster het volgende:
Nee, wel per brief naar de directie van die toko. Altijd netjes opgelost. Stennis maken zet je niet alleen de leverancier, maar vooral ook jezelf te kijk.
En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:12 schreef Mastroianni het volgende:
Grappig om te denken dat schreeuwen echt wat oplost. Mijn winkels gaan heel ver in klantvriendelijkheid, maar ook wij maken wel eens fouten. Dat wordt dan gewoon keurig opgelost. Daar helpt schreeuwen of onredelijk doen echt niet bij.
Sterker nog, als iemand tegen m'n personeel begint te schreeuwen hebben ze de vrijheid om de betreffende persoon te verzoeken om weg te gaan en pas terug te komen als ze afgekoeld zijn zodat het gesprek op een normale toon voortgezet kan worden. Als dat niet gebeurd kom ik zelf even de klant kalmeren, maar er word niet eerder gesproken over een oplossing voor 't probleem voordat iedereen rustig is. Blijven ze schreeuwen dan zet ik ze gewoon de winkel uit.
Ey gast, ff je bakkus houden, ten eerste ben ik niet wit, ten 2de heb ik geen puisten en zeg maar waar je woont, dan zal ik wel zeggen dat ik je stoer vind.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef Marseille het volgende:
[..]
Wtf verhaalquote:Op zondag 26 juli 2009 15:39 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens meegemaakt. Kassiere met hoofddoek, ik sta te wachten, één meisje met hoofddoek voor mij. Heel de band vol met boodschappen van mij, komen er nog twee van die kopvodden aan en lopen zo langs me heen, beginnen twee mandjes leeg te maken. Ik heb ze eerst vriendelijk verzocht achter me te gaan staan, toen daar niet op gereageerd werd heb ik een van die mandjes afgepakt en heb hun zooi er weer (rustig) ingelegd. Begon die ene te schelden "dat ik zeker dacht dat zij omdat ze hooffdoeken droegen minder waren dan mij en dat ik maar op ze moest wachten want ze hoorden bij dat andere meisje wat er al stond bla bla bla...
Uiteindelijk beide bij de bovenkant van de doek gevat en rustig maar met forse kracht achter me gedeponeerd. En ze even duidelijk gemaakt dat ze wat mij betreft minder dan ratten of wormen voor me waren en dat ik van een vrouw (met een hoofddoek nog wel!) zéker zo'n toon niet accepteerde.
Zelfs de bedrijfsleider erbij geweest die wilde weten wat er aan de hand was;
"Oh niks aan de hand, ik heb deze meiden even hun plaats gewezen"
Leuk geprobeerd, de racismekaart spelen maar dan zijn ze bij mij toch écht aan het verkeerde adres
Het zal niet altijd wat oplossen nee, maar het lucht wel op.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:12 schreef Mastroianni het volgende:
Grappig om te denken dat schreeuwen echt wat oplost.
Mijn uitleg kan net zo goedquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Het komt hoogstwaarschijnlijk van een vissersterm: to troll, trolling. Dat is vissen door langzaam met een lokvis door het water te varen. Je kunt zeggen dat een internet troll vist naar reacties in de hoop beet te krijgen.
Dit is nog niet eens stennis schoppen, als dat winkel personeel klote service levert of reparaties uitvoert waar ik niet om heb gevraagd dan is dit een goede manier om dat duidelijk te maken. Ik hoef niet alles te pikken van die lui, ze denken dat ze god zijn en iedereen accepteert het maar. Nou ik laat niet over me heen lopen.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gast ik hoop dat je een grap maakt anders maak je het volgende wel heel erg waar :
Ps2K
FOK!kleuter Extraordinaire
En dan mag je je usericon in je keel steken.
Ja en wat staat daar?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:58 schreef Cudles het volgende:
[..]
Mijn uitleg kan net zo goed![]()
The contemporary use of the term is alleged to have first appeared on the internet in the late 1980s,[3] but the earliest known example is from 1991.[4] It is thought to be a truncation of the phrase trolling for suckers, itself derived from the fishing technique of slowly dragging a bait through water, known as trolling.[citation needed] The word also evokes the trolls portrayed in Scandinavian folklore and children's tales as they are often obnoxious creatures bent on mischief and wickedness. The verb "troll" originates from Old French "troller", a hunting term. The noun "troll", however, is an unrelated Old Norse word for a giant or demon.[5]
Zegt Wiki!!!!!
Daar verschillen de meningen over.quote:
Ik ook niet.quote:Wij laten geen honden op straat schijten,
Ik ook niet. Kampers ook niet trouwens.quote:wij lopen niet met schoenen door huis,
Zie dat probleem niet?quote:wij sturen onze ouders niet naar een bejaardenhuis als ze oud zijn
Ai. Ik ook niet.quote:en we verlaten de toilet niet zonder handen te wassen..
Ik ben Nederlander.quote:kunnen de meeste nederlanders nog wat van leren
Ik ook, dus ik had een gummiknuppel in je nek gelegd.quote:En ja, heb ook geleerd om voor me zelf op te komen
Ik bied mijn excuses aan als het posten van een smiley die zijn tong uit steekt u in enige mate tegen de buste stuyt. Verder zou ik graag vermelden dat ik enkel observeer dat beide theorieën, over het ontstaan van het gebruik om het irriteren van mensen "Trolling" te noemen, even bruikbaar of wel goed zijn. Ook begrijp ik niet hoe u uit het, vast stellen van het voorgaande, opmaakt dat ik tracht een wedstrijd te ontluisteren tussen u en ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja en wat staat daar?
Beetje onvolwassen om het als een wedstrijdje te zien en je tong uit te steken, maar ja
Over die mountainbike heeft'ie eigenlijk wel gelijkquote:Op maandag 27 juli 2009 19:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gast ik hoop dat je een grap maakt anders maak je het volgende wel heel erg waar :
Ps2K
FOK!kleuter Extraordinaire
En dan mag je je usericon in je keel steken.
Is helemaal niet moeilijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het zal niet altijd wat oplossen nee, maar het lucht wel op.
Ik heb ook wel eens boze klanten / collega's aan de lijn, en ik kan daar niet goed mee omgaan. Vooral als het een hogere in rang is (bv iemand van het Raad van Bestuur) die per se iets wil wat volgens de officiele procedure niet mag. Moeilijk.
Ben zelf absoluut niet geschikt voor de klantenservice of een callcenter.
Ja. Maar 't gebeurt natuurlijk altijd 's avonds na half zes, net op het punt dat je zelf zo'n beetje aan het afsluiten bent. Bijna iedereen is al weg, en mn teamleider zn telefoon komt uit op de voicemail. En de dreigingen van hoge pief op boze toon 'ik stel JOU verantwoordelijk als dit of dat niet wordt verwerkt vannacht' zijn erg onprettig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Keltie het volgende:
Is helemaal niet moeilijk.
Procedures tellen voor iedereen, ook voor mensen van het RvB.
Tenzij het aantoonbare bloedspoed is, dan overleg ik wel even met m'n directe meerdere (teamleider) of er iets te ritselen valt zodat ik er later niet op aangesproken word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |