Als Massa niet start dan wordt het niemand lijkt me, Badoer is niet gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef Dos37 het volgende:
Luca Badoer morgen of start er dan niemand?
Inderdaad. Volgens mij mag er na de kwalificatie geen vervanger meer worden ingezet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als Massa niet start dan wordt het niemand lijkt me, Badoer is niet gekwalificeerd.
Niemand. Je moet je als coureur wel gekwalificeerd hebben om te kunnen starten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef Dos37 het volgende:
Luca Badoer morgen of start er dan niemand?
Dat ookquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Belangrijk is dat Button ver achter ligt
Hoe kan dat nou..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ook.
En ik hoor net dat Massa gewoon start.
In Amerika is er de regel dat een coureur niet start als hij even buiten bewustzijn is geweest. Geen idee of dat in de F1 ook zo is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:54 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou..
het zou mijn niet echt logisch lijken de de doktoren hem groen licht voor morgen.
maja wie ben ik.
Ja inderdaad ik ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef dronkeykong het volgende:
Zou wel eens de helm van Massa willen zien.
Jaa iddquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:58 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ja inderdaad ik ook.
Op het filmpje lijkt het of de veer van z'n helm afketst en dus gelukkig niet het vizier ingevlogen is.
Holyshitttttquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Die gaat echt niet rijden morgen...
Sodemieter, wat heeft hij een geluk gehad, als je die helm zo ziet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Linkerhelft lijkt strak te staan van de dope, rechts lijkt ie te slapen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt toch wel of die een wond bij zijn oog heeft ofniet?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
u zei?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef vosss het volgende:
Het lijkt niet of die veer afketst, dat is gewoon zo. Dat zie je toch gebeuren?
Die veer is NIET zijn vizier in gevlogen en als dat wel zo was dan was ie ECHT niet bij geweest.
Meen je dat?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:07 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Lijkt toch wel of die een wond bij zijn oog heeft ofniet?
Ik zei dat die veer NIET zijn vizier in gevlogen is en dat is ook niet zo.quote:
Hebben ze tegenwoordig niet allemaal een kogelwerend vizier (sinds Schumi dat eerst deed)?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei dat die veer NIET zijn vizier in gevlogen is en dat is ook niet zo.
Als dat wel zo was, dan had het plaatje hierboven er heeeeel anders uitgezien, denk liveleak/ogrish etc en ja, dan was Massa gewoon dood geweest.
Hij heeft geluk gehad en niet zo een beetje ook!
Het enige wat mis met 'm schijnt te zijn is een snee boven z'n ook, lichte zwelling aldaar en een lichte hersenschudding.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:12 schreef cappp het volgende:
Nee, die rijdt niet morgen. Duidelijk een blauw oog/wond.
Nou zo heel duidelijk is dat niet. Kan net zo goed een stuk helm zijn wat daar op het eind nog meer rondvliegt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef vosss het volgende:
Het lijkt niet of die veer afketst, dat is gewoon zo. Dat zie je toch gebeuren?
Die veer is NIET zijn vizier in gevlogen en als dat wel zo was dan was ie ECHT niet bij geweest.
yupquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:35 schreef vosss het volgende:
Je ziet anders duidelijk in slomo datzelfde stuk weer van zn helm afketsen
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:39 schreef JohnLocke het volgende:
Dat had veel erger kunnen aflopen, ben benieuwd welke nieuwe veiligheidsmaatregelen nu weer bedacht zullen worden...
Ik kan me ook nog een onthoofding door een brandblusser herinneren, daar moest ik aan denken bij deze beelden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
bronquote:"He was talking, was conscious, but they have to analyse the cut (in hospital). He was moving his arms and legs, they had to make him sleep because he was agitated," Barrichello added.
Given the FIA's attitude towards head injuries, it is almost certain that Massa will not be starting the Hungarian Grand Prix on Sunday from tenth position.
Als men perse in open auto's wil racen dan is het moeilijk te voorkomen maar ik kan me voorstellen dat, na twee van deze ongelukken in zo'n korte tijd, de FIA gaat experimenteren met een type voorruit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
Tom Pryce in Zuid-Afrika. En ik gok dat ook nu een brandblusser nog fataal zou zijn. Vijf kilo in je gezicht met 250 km/h, daar helpt geen helm meer tegen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:44 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog een onthoofding door een brandblusser herinneren, daar moest ik aan denken bij deze beelden.
Wat ik duidelijk kan zien is dat er iets van z'n helm afketst. Het ziet er niet meer uit als de veer die hem raakte (logisch waarschijnlijk door de klap). Het had dus ook een stuk vizier of stuk helm kunnen zijn. Brokstukjes kunnen dan natuurlijk ook langs de camera vliegen. Inmiddels weten we gelukkig meer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:35 schreef vosss het volgende:
Je ziet anders duidelijk in slomo datzelfde stuk weer van zn helm afketsen
Tuurlijk helpt daar geen helm tegen. Als dat nu zou gebeuren zou je ook gewoon dood zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tom Pryce in Zuid-Afrika. En ik gok dat ook nu een brandblusser nog fataal zou zijn. Vijf kilo in je gezicht met 250 km/h, daar helpt geen helm meer tegen.
Of het kogelwerend is geen idee, maar ze schieten er wel projectielen op met een aardige snelheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt daar geen helm tegen. Als dat nu zou gebeuren zou je ook gewoon dood zijn.
En als die veer door Massa zn vizier was gegaan was hij ook keihard dood geweest. Zulke klappen overleef je gewoon niet.
Oveirgens zag ik eerder iemand iets zeggen over kogelvrije vizieren die ze zouden gebruiken?
Heeft iemand daar een bron voor, want ik geloof er geen flikker van. Dat het sterk spul is zal zeker, maar vergelijk eens een kogelvrije ruit qua dikte met een F1 vizier. Daar schiet een kogel echt wel door heen dunkt me.
Dus mocht iemand een bron hebben, graag
Bronquote:Before the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) grants its approval for a helmet, it has to pass a number of different crash tests. During the so-called 'penetration test' a 3kg, pointed metal object is dropped from a height of three metres onto the helmet, which must remain unruptured. The helmet's secure fit is also tested. Subjected to a load of 38kg, the chin strap may not stretch by more than 30mm. The visor is bombarded with projectiles travelling at approximately 500km/h. The points of impact may be no deeper than 2.5mm. Last but not least, the helmet is subjected to an 800°C flame for 45 seconds in the fire test. During this time, temperatures inside the helmet may not exceed 70°C.
Zat bronnen dat de helm bullet-proof is maar heel weinig over de visor zelf:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus mocht iemand een bron hebben, graag
quote:Vodafone McLaren Mercedes Signed Helmet - Standard
An official product of the Vodafone McLaren Mercedes Formula One team. A full sized replica of Lewis Hamilton’s 2008 race helmet. A genuine Arai GP-5 helmet, hand-painted by Lewis’ helmet painter and fitted with a real Cara coat bullet-proof visor, which Lewis has personally signed.
Massa in hospital for examinations but consciousquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:17 schreef SoldMayor het volgende:
Er gaan hier en daar wat geruchten rond dat Massa in een kunstmatige coma is gebracht maar ik kan dat helemaal nergens officieel vinden.. dus beetje raar. Er zijn altijd mensen die dit express in de wereld brengen. Hopelijk is het ook niet waar.
Als je hoofd een flinke klap gemaakt heeft, en er treed zwelling op in de hersenen kán een van de symptomen "agitation" zijn. Meteen na de crash werd al bekend dat Massa iets had gekregen om hem te kalmeren. Dit gerucht past in het plaatje van een flinke zwelling in de hersenen (waarbij 100 % uiteraard mogelijk is). Maar laten we idd afwachten op officiele berichtgeving.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:17 schreef SoldMayor het volgende:
Er gaan hier en daar wat geruchten rond dat Massa in een kunstmatige coma is gebracht maar ik kan dat helemaal nergens officieel vinden.. dus beetje raar. Er zijn altijd mensen die dit express in de wereld brengen. Hopelijk is het ook niet waar.
Routine klinkt goedquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Massa in hospital for examinations but conscious
Budapest, 25 July 2009 - Qualifying signed by an accident at the end of Q2, when Felipe Massa was hit by an object on his helmet. Worrying moments for the Scuderia Ferrari Marlboro. Felipe is conscious and has been brought to Budapest hospital for routine examinations.
bron: ferrari.com
- diz Barrichello.quote:- Ele tinha um corte na cabeça, talvez causado pela peça solta que pegou na cabeça, que talvez tenha caído do meu carro. Ele estava agitado, falando, consciente. Eles vão levá-lo para o hospital para fazer uma análise melhor. Tiveram de fazer ele adormecer por precaução, mas está tudo bem
Jeetje een schedelfractuur is niet niks..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:02 schreef MirageF1 het volgende:
Autosport.com geeft aan dat hij geopereerd moet worden. Hij heeft een schedelfractuur en een hersenschudding.
Olav moet ook eens een goede klap tegen die bolle kop van hem krijgen, kan die niet gauw met pensioen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:20 schreef Giem het volgende:
En hij ligt nu op de IC en wordt in coma gehouden.. Was toch een behoorlijk hardere klap dan olav beweerde met zijn.. oow dat ziet er niet erg uit.
quote:Ferrari has issued a statement giving more details about Felipe Massa’s injuries after his accident today in Budapest. The Brazilian driver was helicoptered to the Allami Egeszsegugyi Kozpont (AEK) Hospital in downtown Budapest after the crash. The doctors there report that Massa suffered a cut to his forehead, concussion and “a bone lesion”. This is rather non-specific. Doctors often use the term “lesion” at an early stage in the diagnostic process. It is a general word that can refer to many different phenomena.
The Ferrari statement said that Felipe will undergo an operation and will then remain under observation. He was conscious and his general condition remains stable.
Kunnen mensen nou is ophouden met dat eeuwige gezeur over Olav Mol en het heilige BBC nou weten we het welquote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:24 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Olav moet ook eens een goede klap tegen die bolle kop van hem krijgen, kan die niet gauw met pensioen.
Gelukkig is BBC zoveel beter dan die bolle met zijn slap gelul.
http://www.f1today.nl/nie(...)a-start-morgen-niet/quote:Wat eigenlijk al de verwachting was werd bevestigd door de persvoorlichter van Ferrari: Felipe Massa zal morgen niet van start gaan tijdens de Grand Prix van Hongarije. De Ferrari-coureur werd geraakt door een onderdeel van de auto van Rubens Barrichello, waarna hij met volle snelheid in de bandenstapels terecht kwam.
Massa werd na zijn crash overgebracht naar een ziekenhuis in Budapest, waar hij op de intensive care ligt. De Ferrari-coureur heeft een hersenschudding opgelopen en heeft een flinke scheur in zijn schedel. Massa zal aan zijn verwondingen geopereerd moeten worden. Een Braziliaanse verslaggever meldt vanuit Budapest dat de snee in het voorhoofd zelfs 8cm breed is.
Het was een veer en op de slow motion kon je zien hoe die veer de helm raakte. Ik denk dat de wond die je ziet erg overeen komt met de vorm van 2 windingen van die veer..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef Swindler het volgende:
maar in principe zit de wond toch hoger?, het lijkt alsof het bloed van bovenaf naar beneden heeft gelopen.
Ja maar zijn vizier lijkt nog intact , hoe komen daar die verwondingen dan?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het was een veer en op de slow motion kon je zien hoe die veer de helm raakte. Ik denk dat de wond die je ziet erg overeen komt met de vorm van 2 windingen van die veer..
Sowieso is kogelvrij/kogelwerend een non-term. Ballistische protectie is er in vele klassen en ik kan me voorstellen dat een formule-1 vizier qua protectie op zijn minst overeen komt met NIJ Level 1.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zat bronnen dat de helm bullet-proof is maar heel weinig over de visor zelf:
[..]
Het vizier zit los aan 1 kant ... kan zijn dat de klap het vizier eerst naar beneden heeft geduwd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ja maar zijn vizier lijkt nog intact , hoe komen daar die verwondingen dan?
Ok het is een hele foute woordspeling. Maar de massa die word door de klap weg gedrukt. Je kan het b.v. Vergelijken met een boterhamzakje, blaas hem op geef het een klap en hij knalt. De massa moet ergens naar toe.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:02 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ja maar zijn vizier lijkt nog intact , hoe komen daar die verwondingen dan?
Het lijkt me eerder dat het zwarte carbon waar de helmschaal van gemaakt is zichtbaar is onder de verflaag.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het vizier zit los aan 1 kant ... kan zijn dat de klap het vizier eerst naar beneden heeft geduwd.
Zo te zien is het toch naar druipen bloed. Eronder is de wenkbrauw te zien.
In de beschadiging op de helm is wel de vorm van de veer te zien en hoeveel deze vervormd is geweest tijdens de klap. Ook is te zien hoe de toplaag van de helm -denk ik- gesmolten is door de energie.
Hij rijdt morgen niet. En anders zou hij gewoon op p10 mogen starten, tenzij motor of versnellingsbak of monocoque zijn vervangen, meen ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:48 schreef bodylotion het volgende:
Wat als massa morgen wel zou rijden, start je dan achteraan ivm reparaties aan de auto?
Heftig. Ik ben bang dat we hem niet meer terugzien dit seizoen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:21 schreef Tarado het volgende:
Ross Brawn confirms that the part that hit Felipe Massa was the spring from a damper on Barrichello's car - weighing around 800 grammes
Hij reed 280 toen de veer z'n helm raakte...
Verder meldt globo.com dat hij met succes is geopereerd en dat er schedel splinters zijn verwijderd, de hersens waren niet beschadigd.
Dus dat is een impuls van 62 kgm/s (gesteld dat de veer een snelheid 0 had) als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde, maar daar me dat praktisch niets zegt kan iemand dat misschien verduidelijken? Is het correct als ik het vergelijk met een bowling bal van 5 kg die met 45 km/uur op je afkomt?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:21 schreef Tarado het volgende:
Ross Brawn confirms that the part that hit Felipe Massa was the spring from a damper on Barrichello's car - weighing around 800 grammes
Verder meldt globo.com dat hij met succes is geopereerd en dat er schedel splinters zijn verwijderd, de hersens waren niet beschadigd.
dat hij niet rijdt lijkt me vanzelfsprekend, maar stel dat..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hij rijdt morgen niet. En anders zou hij gewoon op p10 mogen starten, tenzij motor of versnellingsbak of monocoque zijn vervangen, meen ik.
Het lijkt me sterk dat hij 280 reed , aangezien de topsnelheid van het circuit volgens mij vandaag op 290 lag en hij volgens mij nog opschakeldequote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:21 schreef Tarado het volgende:
Ligt eraan of hij beschadigd is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dat hij niet rijdt lijkt me vanzelfsprekend, maar stel dat..
De monocoque moet toch sowieso vervangen worden na zo'n impact?
quote:Felipe Massa is succesvol geopereerd aan de verwondingen die hij opliep in het ongeluk op de Hungaroring. De Braziliaan blijft voorlopig op de intensive care, waar hij in de gaten gehouden zal worden. Dat maakte het team van Ferrari bekend.
GPUpdate.net heeft vernomen dat de verwoningen van Massa voornamelijk liggen rond het linkeroog en dat de breuk in de schedel een bloeding in de hersenen heeft veroorzaakt. Dat zou ook de reden van de operatie, die dus volgens Ferrari succesvol is verlopen.
Qua energie wel en dat is dus behoorlijk. Zeker als je weet dat een melkpak van 1kg dodelijk is bij 40km/h.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus dat is een impuls van 62 kgm/s (gesteld dat de veer een snelheid 0 had) als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde, maar daar me dat praktisch niets zegt kan iemand dat misschien verduidelijken? Is het correct als ik het vergelijk met een bowling bal van 5 kg die met 45 km/uur op je afkomt?
Wat is 62 kilogram / meter / seconde ? Dit kan ik me ook niet meer herinneren van natuurkunde.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus dat is een impuls van 62 kgm/s (gesteld dat de veer een snelheid 0 had) als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde, maar daar me dat praktisch niets zegt kan iemand dat misschien verduidelijken? Is het correct als ik het vergelijk met een bowling bal van 5 kg die met 45 km/uur op je afkomt?
quote:Massa head surgery 'positive' - Ferrari
Date 2009-07-25
The outcome of Felipe Massa's head surgery late on Saturday was "positive", Ferrari confirmed in a statement.
The Brazilian driver is now in intensive care, and unofficial word from the central Budapest hospital AEK is that the operation was to remove a piece of damaged bone from his left eye-socket.
Speculation suggests the surgery took two hours and Massa, 28, is now under observation. Brazilian media reports say the 2008 championship runner-up is expected to make a full recovery.
Reportedly in attendance at the hospital are Massa's brother Eduardo and friend and compatriot Luciano Burti.
McLaren's Heikki Kovalainen, as well as other drivers including Rubens Barrichello and Nico Rosberg, said before leaving the Hungaroring on Saturday that Massa's crash should inspire more talks about how to better protect drivers' heads.
It emerges that in the wake of the death of Henry Surtees, who last Sunday died in a F2 crash as the result of his helmet striking a flying wheel, the drivers discussed the issue of the vulnerability of single seater drivers' heads at length in the pre-Hungarian GP briefing.
"Something needs to be done. Yes, absolutely," said Barrichello.
De impuls van de veer ten opzichte van de helm van Massa.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat is 62 kilogram / meter / seconde ? Dit kan ik me ook niet meer herinneren van natuurkunde.
gezanik over olavquote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:24 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Olav moet ook eens een goede klap tegen die bolle kop van hem krijgen, kan die niet gauw met pensioen.
Gelukkig is BBC zoveel beter dan die bolle met zijn slap gelul.
Als ik het goed uitreken is het ongeveer 2400 Joule (280 km/u / 800 gram). Een kogel uit een pistool levert op korte afstand iets van 500 joule dus een helm was cruciaal, Ddat leek me ook al bij mijn bowlingbal met 45 km/u voorbeeld: zonder helm is het gewoon moes.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:21 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Qua energie wel en dat is dus behoorlijk. Zeker als je weet dat een melkpak van 1kg dodelijk is bij 40km/h.
(is ooit ergens uitgezocht wat er zou gebeuren als je een melkpak van een brommer laat vallen en iemand krijgt 't tegen z'n hoofd...)
Dat momentum zegt niets over het oppervlak waarmee het een object raakt of het materiaal van de objectenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
Als ik het goed uitreken is het ongeveer 2400 Joule (280 km/u / 800 gram). Een kogel uit een pistool levert op korte afstand iets van 500 joule dus een helm was cruciaal, Ddat leek me ook al bij mijn bowlingbal met 45 km/u voorbeeld: zonder helm is het gewoon moes.
Nog even gekeken, maar een kogel met 2400 joules schiet dwars door kogelvrije vesten heen. Het is dus echt een wonder dat hij het overleefd heeft en een bewijs dat die F1 helmen van een heel ander kaliber (sic!) zijn.
Bron: http://twitter.com/BreakingNewsquote:AP: Hospital officials say Ferrari's Felipe Massa is in "life-threatening" condition following surgery on skull fracture.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:02 schreef Strani het volgende:
Het schijnt niet goed te gaan met Massa.
[..]
Bron: http://twitter.com/BreakingNews
Al word ik hier nog niet echt vrolijk van.quote:AP: Hospital official says Felipe Massa is in "serious, life-threatening but stable" condition.
Dat is niet best iddquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:15 schreef ElmarO het volgende:
Nu zeggen ze dit:
[..]
Al word ik hier nog niet echt vrolijk van.
Die hebben het ongetwijfeld ook van APquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:18 schreef Tarado het volgende:
het bericht over levensbedreigend maar stabiel wordt ook door globo.com gemeld
dat is een opluchting maar ze hebben hem dus nog een keer moeten opererenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:46 schreef Googolplexian het volgende:
Officials tell the Associated Press that Felipe Massa is in a "satisfactory condition" after emergency surgery.
1 minute ago from BNO Headquarters
http://twitter.com/BreakingNews
wellicht Marc Gene, zie de weblog van Olav Mol:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:59 schreef Tarabass het volgende:
Dat wordt morgen een race met een zeer dubbel gevoel zeg. Ben ook benieuwd wat nu echt de oplossing wordt voor/van Ferrari en wat ze überhaupt mogen doen als plan b..
quote:Massa uit de running
minimaal 4 weken
F1 dokter Gary Hardstein verwacht dat Felipe Massa minimaal 4 weken uit de running zal zijn na zijn bizarre crash tijdens de Qualificatie vanmiddag op de Hongaroring.
De Braziliaan raakte gewond aan zijn hoofd toen hij tegen een losgekomen veer aanreed die van de auto van Barrichello afgevallen was. Hoe het onderdeel heeft los kunnen laten is nog onduidelijk. Massa wordt nu geoprereed in Budapest aan een scheurtje in zijn schedel en zal daarna naar de intensive care unit gebracht worden. Teven heeft hij een hersenschudding aan de impact overgehouden.
De vraag is of hij klaar zal zijn voor de race in Valencia andrs kunnen de Spanjaarden zich wellicht opmaken voor drie landgenoten in die race; Naast Alonso en Alguersuari zou dan Marc Gene kunnen invallen voor de geblesseerde Massa.
grtz
Olav
niet morgen lijkt mijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:03 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wellicht Marc Gene, zie de weblog van Olav Mol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |