En wat was het voor een jongen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:46 schreef 2dope het volgende:
Bouwe... Ik zat gewoon bij die droeftoeter op school
Zit jij nou een vrouwenhater te verdedigen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hmmmm, eerst vond ik het wel grappig.
Maar toen ze die kerel z'n hele hebben en houwen op internet gooiden, vond ik het toch minder. Wat die vent gedaan heeft is niet netjes, maar om zo aan de schandpaal genageld te worden is ook weer zoiets.
Zoiets heb ik ook. Hij zat zeker niet goed maar GS maakt er wel echt een heksenjacht van. Iedereen die er schande van spreekt zit wel zelf verlekkerd naar die upskirtfoto's van hem te kijken waarschijnlijk (onder het mom van even kijken hoe erg het wel niet is).quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hmmmm, eerst vond ik het wel grappig.
Maar toen ze die kerel z'n hele hebben en houwen op internet gooiden, vond ik het toch minder. Wat die vent gedaan heeft is niet netjes, maar om zo aan de schandpaal genageld te worden is ook weer zoiets.
Hij heeft een vwcaddy@fok.nl mailadres dus is lid van de crew (geweest of nog steeds, dat maakt toch niets uitquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:16 schreef OldJeller het volgende:
[..]
In het bericht op gs staat nog steeds
[..]
waarbij moderator gelinkt wordt naar de postgeschiedenis op FP van die user. Postgeschiedenis.Terwijl het er zó staat alsof de link bewijs zou moeten zijn dat die user moderator is.
Wat foto's van achterwerken gemaakt geloof ik .quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:28 schreef HiZ het volgende:
Eh wat heeft ie eigenlijk gedaan?
Oh, zielig figuur, zeker teveel manga gelezen/gekeken. Maarre, afgezien van dat het niet zo leuk is, welke schade hebben de slachtoffers precies geleden? Ik wil mijn billen ook niet op het internet terugvinden, maar ik denk toch dat als iemand een foto zou maken en ze er op zou plaatsen zelfs ikzelf niet precies mijn billen terug zou kunnen vinden. Laat staan dat anderen die kunnen terugleiden naar mij.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat foto's van achterwerken gemaakt geloof ik .
Hij heeft ook gewoon foto's en filmpjes van hun gezicht gemaakt hoor. Als 'extraatje'.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, zielig figuur, zeker teveel manga gelezen/gekeken. Maarre, afgezien van dat het niet zo leuk is, welke schade hebben de slachtoffers precies geleden? Ik wil mijn billen ook niet op het internet terugvinden, maar ik denk toch dat als iemand een foto zou maken en ze er op zou plaatsen zelfs ikzelf niet precies mijn billen terug zou kunnen vinden. Laat staan dat anderen die kunnen terugleiden naar mij.
Ik vind hier echt wel dat GS tever gaat om iemand die een tik op zijn vingers verdient met een knuppel knock out te slaan.
Moeilijk te zeggen. Wat ie doet was wel illegaal.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Valt GeenStijl hier niet op aan te pakken? Ik vind het echt NIET KUNNEN, van deze persoon al zijn persoonlijke gegevens publiceren.
Waar de Politie dikke ellende krijgt als zij teveel informatie over verdachten vrijgeven, mag zo'n GeenStijl zonder problemen maar hun gang gaan? Onder het mom van ja de informatie was op internet te vinden dus mogen wij het publiceren, ofzo.
Weet niet of er een klacht nodig is eigenlijk. Zo ja, dan wordt het nog moeilijk om aan te tonen dat de billen van de klager zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
In hoeverre is dit eigenlijk strafbaar?
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Wat ie doet was wel illegaal.
Maar ik vind ook absoluut dat GS tever is gegaan. Iemand's leven kapot maken omdat ie een beetje debiele hobby heeft.
Bij de meeste foto's staan ook foto's van gezichten dus dat moet in dat geval wel goed mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:39 schreef HiZ het volgende:
Weet niet of er een klacht nodig is eigenlijk. Zo ja, dan wordt het nog moeilijk om aan te tonen dat de billen van de klager zijn.
Lijkt mij toch raar, een belangrijk kenmerk van aanranding is dwang. Ik, met mijn beperkte juridisch kennis, kan in mijn wetbundeltjes niets vinden waar dit onder zou kunnen vallen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:53 schreef DS4 het volgende:
Tsja, het is natuurlijk vrij sneu om zo aan je gerief te moeten komen, maar als ik dan lees (telegraaf.nl) dat het wordt gezien als "aanranding"...
quote:Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
edit: ah dat 'andere feitelijkheid' gaat over die bedreiging.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt mij toch raar, een belangrijk kenmerk van aanranding is dwang. Ik, met mijn beperkte juridisch kennis, kan in mijn wetbundeltjes niets vinden waar dit onder zou kunnen vallen.
Artikel 246 Wetboek van Strafrecht, Aanranding:
[..]
Schennis van de Eerbaarheid is altijd nog een ontsnappingsroute natuurlijk... Aanranding vraag ik me ook af. Als je 'dwang' ziet als een geforceerde inbreuk op iemands handelingsvrijheid, zou het denk ik kunnen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt mij toch raar, een belangrijk kenmerk van aanranding is dwang. Ik, met mijn beperkte juridisch kennis, kan in mijn wetbundeltjes niets vinden waar dit onder zou kunnen vallen.
Artikel 246 Wetboek van Strafrecht, Aanranding:
[..]
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, zielig figuur, zeker teveel manga gelezen/gekeken. Maarre, afgezien van dat het niet zo leuk is, welke schade hebben de slachtoffers precies geleden? Ik wil mijn billen ook niet op het internet terugvinden, maar ik denk toch dat als iemand een foto zou maken en ze er op zou plaatsen zelfs ikzelf niet precies mijn billen terug zou kunnen vinden. Laat staan dat anderen die kunnen terugleiden naar mij.
Ik vind hier echt wel dat GS tever gaat om iemand die een tik op zijn vingers verdient met een knuppel knock out te slaan.
Wat dacht je hiervan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Schending van de Eerbaarheid is altijd nog een ontsnappingsroute natuurlijk... Aanranding vraag ik me ook af. Als je 'dwang' ziet als een geforceerde inbreuk op iemands handelingsvrijheid, zou het denk ik kunnen?
Ben ook geen jurist helaas![]()
Volgens mij heeft de dader geen enkel feit te laste gelegd aan de slachtoffers, en dat is toch vrij essentieel bij smaad. Dan zou je uitkomen bij eenvoudige belediging, dat is ook zo'n lekker algemeen artikel waar van alles onder kan vallen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat dacht je hiervan?
X1.1 Art. 261v:
-1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastelegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
-2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ter gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig bevonden aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
In dat filmpje op Geenstijl was in ieder geval al het gezicht van een vrouw te zien waarvan hij de kont uitvoerig filmde, om dit vervolgens doodleuk op internet te zetten. Volgens mij is dat best uit te leggen als aantasting van de goede naam; zo niet, dan heeft die agent voor zijn beurt gesproken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de dader geen enkel feit te laste gelegd aan de slachtoffers, en dat is toch vrij essentieel bij smaad. Dan zou je uitkomen bij eenvoudige belediging, dat is ook zo'n lekker algemeen artikel waar van alles onder kan vallen.
* vigier onderschrijft...quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:16 schreef NotYou het volgende:
Wegens relevantie en bij wijze van tvp hier gequote.![]()
[..]
xhamster was zeker niet goed genoeg meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat foto's van achterwerken gemaakt geloof ik .
Upd: Upskirtfilmer aangehouden:quote:Update: 3.00 uur
De politie heeft gisteravond een verdachte aangehouden. Dat meldt RTV Noord. Het gaat om de 24-jarige Bouwe S. De verdachte werd opgespoord na een digitale speurtocht. Hem zal aanranding ten laste worden gelegd, aldus de politie. Er zijn nog geen aangiftes binnen.
Dat filmpje werd hooguit gezien door wat minderjarige nerds op mokkels.nl. Toen GS de jacht opende, plaatsten zij hem in de dumpert, waardoor er opeens een miljoenenpubliek naar kon kijken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
In dat filmpje op Geenstijl was in ieder geval al het gezicht van een vrouw te zien waarvan hij de kont uitvoerig filmde, om dit vervolgens doodleuk op internet te zetten. Volgens mij is dat best uit te leggen als aantasting van de goede naam; zo niet, dan heeft die agent voor zijn beurt gesproken.
leuk als je moet getuigen...."zeg mevrouw..kunt u bewijzen dat die foto van u is..."quote:
Hoe jij niet te werken dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:45 schreef DubAce het volgende:
Mooi voorbeeldje internet.
Van iedereen kunnen persoonlijke gegevens gevonden worden. Als je illegale en/of opvallende dingen gaat doen kan je verwachten dat er vroeg of laat iemand gaat zoeken wie erachter zit. Als een paar honderd man dit tegelijk gaan doen is je identiteit zo bekend, hoe goed je ook je best doet.
Ik vind het dan ook niet te ver gaan dat al zijn info is gepubliceerd, dit kan je weten voordat je ergens aan begint. Als je niet wil dat dit jou gebeurt moet je geen internet-abonnement nemen, of nooit en te nimmer persoonlijke informatie online zetten. Simpel.
Vooral mensen die anoniem anderen iets aan willen doen verdienen dit, en ik doe dan ook graag actief aan dit soort zoekacties mee.
Hulde aan de manier waarop deze 'man' in de kraag gevat is.
Al is het nog maar de vraag of 'wij' er eerder achter waren als de officiële instanties..
Vrouwenhater? Omdat ie op kontjes geilt? Ik denk eerder een gefrustreerde liefhebber.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:07 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Zit jij nou een vrouwenhater te verdedigen?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:23 schreef Re het volgende:
[..]
leuk als je moet getuigen...."zeg mevrouw..kunt u bewijzen dat die foto van u is..."
Watquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de dader geen enkel feit te laste gelegd aan de slachtoffers, en dat is toch vrij essentieel bij smaad. Dan zou je uitkomen bij eenvoudige belediging, dat is ook zo'n lekker algemeen artikel waar van alles onder kan vallen.
Ik las dat het onder "aanranding" valt. Komt mij overdreven voor...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
In hoeverre is dit eigenlijk strafbaar?
Ik vind het ook niet logisch. Maar ken eerlijk gezegd geen jurisprudentie over een vergelijkbaar geval en heb ook niet echt zin om het juridisch uit te zoeken. Als ik nou zelf deze hobby had...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |