je vindt me dik hè?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ooooh okay, die prik! Ik dacht dat je al verder was dan 30 weken johvandaar
in mijn hoofd was je 32 of 33 weken ofzo. Geen idee hoe k daar dan weer bij kom
Ah ok, dat maakt 't wel anders... Sorry dat ik zomaar aannam dat t een hork wasquote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:19 schreef octopussy het volgende:
Sorbootje, nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren![]()
30 is een hele mooie leeftijd om moeder te worden, vind ik
![]()
Even iets rechtzetten: mijn baas is zeker wel begripvol! Het is eerder uit bezorgdheid dat hij wil dat ik naar de HA ga. Ik werk bij een IT bedrijf, met relatief weinig vrouwen. Zwangerschappen zijn niet echt aan de orde van de dag, dus ik snap best dat hij niet veel ervaring heeft met dergelijke klachten.
nou zeg, ik vind jou ook heel dik! Zo!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:19 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Vind ik wel. Ik vind jullie allemaal zo lekker dik!![]()
Ben ik ook!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
nou zeg, ik vind jou ook heel dik! Zo!
Ah zo... nee, dan is het inderdaad geen eikel... eigenlijk best wel een goed zak (*neemt woorden weer terug*)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:19 schreef octopussy het volgende:
Even iets rechtzetten: mijn baas is zeker wel begripvol! Het is eerder uit bezorgdheid dat hij wil dat ik naar de HA ga. Ik werk bij een IT bedrijf, met relatief weinig vrouwen. Zwangerschappen zijn niet echt aan de orde van de dag, dus ik snap best dat hij niet veel ervaring heeft met dergelijke klachten.
Van harte!! En het is ook een hele mooie leeftijd om babietjes te krijgenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen dikzakjes!
-knip-
Gisteren ben ik dertig geworden. Voelde heel speciaal. Dé leeftijd waarop ik moeder word. Was erg gezellig, maar wel wat te laat geworden. Daardoor wel als een roosje geslapen... da's ook wel lekker! Nu nog één dagje werken en dan drie weken vrij. Heb me alleen een beetje vergist. Ik was er van overtuigd dat ik na mijn vakantie nog maar drie weken hoefde te werken tot mijn verlof, maar ik zag net dat het vier weken is. Dat valt me op de één of andere manier zó tegen!
Groot gelijk! Heb je al een scan kunnen maken van de echo? Wij zijn altijd in voor echofoto'squote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:04 schreef ymme het volgende:Ik ben gewoon zwanger
![]()
Er leeft al een echt kindje in mij.
Haar of zijn, hartje klopt mooi. En het groeit in mijn buik![]()
![]()
Ben gewoon zo happy naar gisteren.
De scan functie van de printer wil het niet doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Groot gelijk! Heb je al een scan kunnen maken van de echo? Wij zijn altijd in voor echofoto's
Nopes, dat maakt niet uitquote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:12 schreef huuphuup het volgende:
Sorbo nog gefeliciteerd!!
Karindat zijn vervelende dingen, er wordt wel gezegd toch dat de naam waar je het eerst uit bent dat dat het geslacht van je kindje is? Dus als je als eerst een jongensnaam hebt dan wordt t een ventje ofzo.
Ik denk dat dat net zo waar is als dat wanneer je een puntige buik hebt of pukkeltjes ofzo dat je dan t ene of t andere geslacht krijgt![]()
ja dat zeg ikquote:
Sindell ik heb bij mijn eerste zwangerschap paardgereden tot ik zo'n 4,5 maanden zwanger was. Toen paste mijn broek ook niet meer met een elastiekje dicht en het ging me te ver om een paardrijpositiebroek te kopenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:37 schreef sindell het volgende:
Kan iemand me vertellen of paardrijden nou wel of niet meer okay is? Ik heb gewoon doorgereden tot nu toe en heb er geen last van gehad verder. Volgens mij mag het lichamelijk gezien gewoon. (ook al is het misschien niet handig vanwege de risico's maar ik ben geen beginner meer ofzo)...
Mijn schoonmoeder vind dat ik maar moet stoppen
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:32 schreef Stiemie het volgende:
Jeetje wat veel dames die slecht slapen zegHopelijk gaat het snel wat beter want het is toch wel erg fijn om lekker uitgerust te zijn voordat de ukkies komen!
![]()
Ik kom 's nachts standaard 1x in zombiestand mijn bed uit, plas op de automatische piloot, duik mijn bed weer in en slaap verder.
och meid tochquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:05 schreef Vlindur het volgende:
De VK weet dus niet wat de consequenties zijnDat weet alleen een gynaecoloog..
Dus ik kan ook niet veel meer/minder dan gokken en hopen dat alles goed komt..
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:23 schreef innepin het volgende:
Ohh Karin met naamperikelen... i feel your pain, mên wat een ruzies hebben we hier over (jongens)namen gehadWaarbij mijn lief Samuel veto'de want "negernaam" (
) en vervolgens met Duane kwam
En zelfs wij kwamen er uiteindelijk uit, dus het komt vast goed
Is dat erfrecht alleen 'als getrouwd zijnde' geregeld?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:42 schreef WupWup het volgende:
Vlindur, je hebt PM
Octopussy welkom bij de ischiasclub![]()
Ik had het zelf ook al vóór de zwangerschap in lichte mate tijdens m'n menstruatie en een enkele keer ook tijdens ovulatie en ben te eigenwijs voor fysio. Dus laat ik m'n vriend zo nu en dan m'n onderrug, bil en been stevig masseren. Dat doet zeer, maar het helpt wel voor een dag of twee.
Wat grappig dat iedereen gaat trouwen. Wij hebben afgelopen woensdag ook een handtekening gezet in het gemeentehuis. Gewoon om het ouderlijk gezag en erfrecht e.d. geregeld te hebben zonder rompslomp (en een stuk goedkoper dan bij een notaris). Ik vond het stiekem wel een beetje sneu voor de ambtenaar, want zij bleek jarig en het dus een heeeeeele speciale dag te vinden
Wonen jullie allemaal richting het westen dan ofzoquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:45 schreef Sorbootje het volgende:
Wat fijn Duchess, dat je gyn je zo op je gemak kan stellen!
Het is hier trouwens extreem sch**tweer! Dus als ik zometeen niet terugkom van pauze ben ik verzopen. Ik moet naar buiten, want stiefdochter en zwager zijn jarig en ik heb nog geen cadeautjes, maar zin heb ik er niet in!
Vandaag trouwens 29 weken!
Jij spoelt gewoon weg buiten, wat een rampenweer! Ik had me voorgenomen dat ik elke dag even naar buiten ga met Thijs, dus ik zit vol verwachting de radar te bekijken. Maar de buien blijven komen!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:45 schreef Sorbootje het volgende:
Wat fijn Duchess, dat je gyn je zo op je gemak kan stellen!
Het is hier trouwens extreem sch**tweer! Dus als ik zometeen niet terugkom van pauze ben ik verzopen. Ik moet naar buiten, want stiefdochter en zwager zijn jarig en ik heb nog geen cadeautjes, maar zin heb ik er niet in!
Vandaag trouwens 29 weken!
Friesland (de hoofdstad). Regen en onweer, en net als de zon om het hoekje komt, komt de volgende bui aandrijven.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:52 schreef ymme het volgende:
[..]
Wonen jullie allemaal richting het westen dan ofzo
Hier is het nu mooi weer. Naja geen stralend zomerweer ofzo, maar het is droog. Heb zelfs was buiten hangen.![]()
erg off-topic dit, maarja, voor één keer hè.
Geen zorgen! Wij zijn ook een geregistreerd partnerschap aangegaan! Het enige verschil tussen dat en trouwen is dat je man/vriend de baby wel moet erkennen tijdens de zwangerschap, dus vergeet dat niet!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:45 schreef ymme het volgende:
[..]
Is dat erfrecht alleen 'als getrouwd zijnde' geregeld?
Dacht ook met geregistreerd partnerschap?
Nu begin ik zelf te twijfelen.
Je zou dat maar vergeten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Geen zorgen! Wij zijn ook een geregistreerd partnerschap aangegaan! Het enige verschil tussen dat en trouwen is dat je man/vriend de baby wel moet erkennen tijdens de zwangerschap, dus vergeet dat niet!
Hé Martine vervelend hoor. Hopelijk weet je snel meer en ben je snel van de pijn af.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:55 schreef martine1984 het volgende:
Duch wat naar dat je zoveel pijn hebt, maar wel fijn dat je zo'n lieve gyn hebt
Wupwup gefeliciteerd met je huwelijk.
Maandag ga ik toch maar ff een urine monster inleveren bij de huisarts... blaasontsteking maar even uitsluiten. Heb af en toe harde buiken en buikpijn. De VK had gezegd tijdens de laaste controle maandag dat ik dat maar even moest doen... dus dan doen we dat maar.
Ah daar ben jequote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:03 schreef _Bar_ het volgende:
Vlinder
Nijna van harte met je mijlpaal
Ymme zie je wel dat er niks aan de hand was![]()
en nu verder onbezorgd genieten van je zwangerschap!!!
Huup wat vervelend irritant met je pootjes, nog even meid en dan mag het vocht afvloeien
Hier gaat alles zijn gangetje, lekker geslapen, wel weer wat krampjes gehad vannacht, maar die zijn nu ook weer verdwenen.
en het pijn na het plassen is niet meer terug gekomen. (nu drink ik nog meer water dan dat ik al deed ook)
Eerder andersom, heeft de papa geen kind (als het niet goed gaat met mama).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:02 schreef ymme het volgende:
[..]
Je zou dat maar vergeten.
Heeft je kind geen papa
Jij hebt ook zo'n brilletje gehad he?quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Vlindur, als het gaat om de anti-rhesus is er niets aan de handje krijgt een keer een extra prik en soms na de bevalling ook nog 1. That's all
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eerder andersom, heeft de papa geen kind (als het niet goed gaat met mama).Dat is een heel stuk minder lollig.
![]()
Jaaquote:
Ik ga toch mijn verzekering omzetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:02 schreef Urla het volgende:
Kan wel Innepin morgen.
De datum staat op de eerste pagina al voor je naam.![]()
Maarre vandaag lukt ook nog wel hoor.![]()
Mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur. Wel even heftig, maar ook weer snel d'r vanaf.
Nijna 39 weken.![]()
![]()
Die anti rhesus prik vond ik trouwens erg vervelend. Zat eigenlijk best een lange naald aan en die vloeistof brandde ofzoiets bij het inspuiten. Ik was in ieder geval blij dat ie erin zat.
Ymme 13 jaar geleden moest ik al eigen bijdrage betalen voor kraamzorg, maar ik vind uiteindelijk het totaalbedrag best meevallen.
Ik weet dat er ook niet-getrouwden-niet-geregistreerden zijn die het gewoon hebben laten sloffen. Niet vergeten, maar gewoon niet gedaan in de zin van 'komt wel'. Niet handig, maar het komt zeker wel voor dacht ik.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:58 schreef ymme het volgende:
[..]
Van die kant wil ik 't niet bekijken.
Maar zoiets vergeet je gewoonweg niet. (Of is dit hier wel eens voorgekomen?)...
Ook in je pyjama kun je weer naar huis gaanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:02 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Jaa
moet je wel je tas goed ingepakt klaar hebben staan, kwam net tot de conclusie dat ik helemaal geen schone kleren voor terug naar huis erin gestopt heb, alleen maar ochtendjas en pyama![]()
Wat BE zegt dus. En wat dacht je van (extreme) vroeggeboorte? Na 24 weken zwangerschap krijgt een geboren baby sowieso een geboorteakte, dus als de erkenning in dat geval gepland stond in week 30 ofzo... Je 'vergeet' het niet in de zin van 'Oeps, ik ben de melk vergeten', maar je snapt het wel denk ikquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet dat er ook niet-getrouwden-niet-geregistreerden zijn die het gewoon hebben laten sloffen. Niet vergeten, maar gewoon niet gedaan in de zin van 'komt wel'. Niet handig, maar het komt zeker wel voor dacht ik.
Tja, dat kun je als aanstaande moeder natuurlijk niet meer hardop zeggen...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:50 schreef DaviniaHR het volgende:
sssserpente, wat betekent milf eigenlijk?
ah, moro islamic liberation front! ik snapquote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:57 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, dat kun je als aanstaande moeder natuurlijk niet meer hardop zeggen...
Juist!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:58 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ah, moro islamic liberation front! ik snap
kijk aan, das nog beter zelfs! Wel logisch ook eigenlijk, had het nog niet eens zo bekeken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:42 schreef Ssserpente het volgende:
In, mijn echoscopiste zei de laatste keer dat je aan de hoogte van de buik nauwelijks kunt aflezen hoever je kindje is ingedaald. Dit wordt volgens haar bepaald door de vorm van je baarmoeder en dat verschilt weer per persoon.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:58 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ah, moro islamic liberation front! ik snap
Klinkt heel logisch. Maar mijn schoonmoeder luistert toch niet naar logica, die is er volledig van overtuigd dat alles wat ze zegt, waar is. Ze kan ook al zien of het een jongetje of meisje is enzo. Bakerpraatjes worden volledig serieus genomen hierquote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:42 schreef Ssserpente het volgende:
In, mijn echoscopiste zei de laatste keer dat je aan de hoogte van de buik nauwelijks kunt aflezen hoever je kindje is ingedaald. Dit wordt volgens haar bepaald door de vorm van je baarmoeder en dat verschilt weer per persoon.
En bedankt héquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je waar ik echt bang voor ben? Voor nog es dat geluid van een knip zetten
Mijn vk heeft me bij de 35 weken controle (met braaf op komen draven partnerquote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:40 schreef DuchessX het volgende:
Nee geen vk gebeld, ben vanmorgen nog bij de gyn geweest, baby diep in bekken, bmm nog mooi lang. Kan er dan toch al iets veranderd zijn ofzo? Ik heb geen idee of dit voorwerk is? Heb wel al ruim anderhalve week van die menstruatie-achtige krampen maar dit is ánders, pijnlijker, regelmatiger.
Maar ik ben nog niet eens 36 weken?
Ik word er wel onzeker van hoorIk denk dat ik het allemaal nog maar even aanzie.
Incantrix veel plezier dalijk!
Als je echt het gevoel hebt dat het een diepe menstruatieachtige pijn is zou ik toch even bellen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:40 schreef DuchessX het volgende:
Nee geen vk gebeld, ben vanmorgen nog bij de gyn geweest, baby diep in bekken, bmm nog mooi lang. Kan er dan toch al iets veranderd zijn ofzo? Ik heb geen idee of dit voorwerk is? Heb wel al ruim anderhalve week van die menstruatie-achtige krampen maar dit is ánders, pijnlijker, regelmatiger.
Maar ik ben nog niet eens 36 weken?
Ik word er wel onzeker van hoorIk denk dat ik het allemaal nog maar even aanzie.
Incantrix veel plezier dalijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat ook zo vaag is... mijn buik voelt nu al zo groot en gespannen soms dat ik me nauweljiks kan voorstellen dat daar een kindje in zit wat nog wel een week of 5 kan doorgroeien.Ik moet er echt niet aan denken.
Gek genoeg heb ik dat de vorige keer dus helemaal niet gehad, het idee dat ik te vol zat.
reken daar maar op jahquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]dat gevoel heb ik ook sinds een dag of 2/3! Maar ik ben nog nooit zo zwanger geweest dus ik heb geen idee hoe het anders zou moeten voelen
![]()
Ik zit me al in te stellen op een groeispurt ofzo, ik heb geen idee hoe mn meisje anders moet groeien...
Groeit dat nou nog veel zo'n buik? Gemiddeld vanaf 37 weken zeg maar?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor
ja okay, mijn buik is ook best vooruit geschoten vanaf week 30 tot nuquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
reken daar maar op jah![]()
Als je nagaat in mijn geval, vorige week echo gehad, baby 1500 gram.
Die moet dus nog een keer zo veel gaan wegen ongeveer.
En dat in 10 weken.
De grootste groeispurt komt dan dus nog.....
Ssserpente, en kon ie het waarderen?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]dat gevoel heb ik ook sinds een dag of 2/3! Maar ik ben nog nooit zo zwanger geweest dus ik heb geen idee hoe het anders zou moeten voelen
![]()
Ik zit me al in te stellen op een groeispurt ofzo, ik heb geen idee hoe mn meisje anders moet groeien...
Groeit dat nou nog veel zo'n buik? Gemiddeld vanaf 37 weken zeg maar?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor
das best een hoop baby dan in mn buikquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze kunnen in de laatste weken nog zo'n 150-200 gram groeien per week. Dus op 5 weken kan er nog een kilo bij komen.![]()
Maar echt krap is het hier niet, ik kan nog gemakkelijk een hand onder mijn tieten leggen en dan komt de onderrand nog niet tegen de baby aan. Een lang bovenlijf dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:45 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja okay, mijn buik is ook best vooruit geschoten vanaf week 30 tot numaar in die laatste 3 weken zeg maar, of in geval van overtijd nog 2 weken extra.
Ik ben benieuwd, zit er eigk een beetje op te wachten want het voelt echt te krap haha arm kind
@Ca.ra, omdat et er bijzonder smerig uitziet
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar echt krap is het hier niet, ik kan nog gemakkelijk een hand onder mijn tieten leggen en dan komt de onderrand nog niet tegen de baby aan. Een lang bovenlijf dus.
Maar ja, mijn zusje is heel klein en daar hadden ze tegen gezegd dat de baby vast niet te laat zou komen, want die zou wel klem komen te zitten.Die is dus echt tot 42 weken gegaan.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wacht maar Ssserpente, als jij slaapt neemt hij wraak!
ik dacht dat dat nergens mocht, pas per ingang van je nieuwe polis... het zou wel makkelijk zijn, al naar gelang de situatie aanvullend laten verzekeren of nietquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:26 schreef freecell het volgende:
Hoihoi
@ Ymme: ik lees net dat je je pakket wil omzetten, maar bij mij mag dat niet midden in het jaar. Bij jou wel dan?![]()
SerpenteMalloot
Here's hopingquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:28 schreef huuphuup het volgende:
Innepinmaar dit was vast nog maar het begin! Het is nog geen zaterdag
Vannacht, mark my words! En waarschijnlijk het liefst als je net lekker ligt
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |