Klopt, geldt voor elke hond.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit geld voor elke hond!!!!!
Officieel mag je ze niet alleen laten tot het kind een jaar of 12 is.
Je bent gewoon een domme lul als je honden en kinderen met ekaar alleen laat, een kind staat lager in rang, dit is gewoon een feit, de hond heeft alle recht om te corrigeren dan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou nooit een hond nemen die je niet met je kinderen alleen kunt laten. Niet als huisdier in ieder geval.
Maar als mensen dat wel doen en hun hond daar te gevaarlijk voor vinden, dan is hij ook te gevaarlijk om los rond te lopen. Dan moet je hem altijd aangelijnd houden, of muilkorven.
niet komen huilen als het fout gaat danquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dat je een goed opgevoed huisdier en een goed opgevoed kind best met elkaar alleen kunt laten. Niet zomaar nee, maar wel als ze aan elkaar gewend zijn.
...
...
quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is bijtfrequentie dan zo belangrijk? Is het niet 't eindresultaat na de bijt?
Dus om even eea te visualiseren:
Bijt van een Golden Retriever:
[ afbeelding ]
Bijt van een pitbull:
[ afbeelding ]
Jij hebt ook kinderen toch? En je accepteert dus dat je honden vinden dat ze recht hebben op een hogere plek in de roedel?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:54 schreef erodome het volgende:
Je bent gewoon een domme lul als je honden en kinderen met ekaar alleen laat, een kind staat lager in rang, dit is gewoon een feit, de hond heeft alle recht om te corrigeren dan.
En zo'n beest dat denkt dat hij alleen het baasje boven zich hoeft te dulden en voor de rest iedereen de baas is loopt dan buiten los. En dan heeft hij natuurlijk ook het recht die te corrigeren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:54 schreef erodome het volgende:
e bent gewoon een domme lul als je honden en kinderen met ekaar alleen laat, een kind staat lager in rang, dit is gewoon een feit, de hond heeft alle recht om te corrigeren dan.
Hetzelfde geldt voor wilvreemden en andermans kinderen. Muilkorven of aalijnen dus. Dat is mijn punt, als je je eigen kinderen er niet mee vertrouwt, dan is het ook geen hond die je los kunt laten lopen.quote:Dat verreweg de meeste honden(inc pits) erg tolerant zijn en amper tot nooit zullen corrigeren is geluk hebben, maar ga er nooit vanuit dat het niet gebeurd, dat is dom en gevaarlijk.
Het hoeft maa 1 kee fout te gaan namelijk.
idd .. het lijkt er op dat je het begint te begrijpen. dit is idd de manier hoe het in een kop van een hond om gaat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En zo'n beest dat denkt dat hij alleen het baasje boven zich hoeft te dulden en voor de rest iedereen de baas is loopt dan buiten los. En dan heeft hij natuurlijk ook het recht die te corrigeren.
[..]
Je kunt een hond ook anders opvoeden, zodat hij onderaan staat, onder alle mensen. Maar ja, hij is zo lekker fel, heeft karakter, en is zo waaks, stoer. Het gaat immers allemaal om het baasje, en daartegen is hij lief. En de rest van de wereld moet maar leren om te gaan met zo'n hond zijn agressie, of anders een nieuw gezicht gaan halen bij de plastisch chirurg.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:54 schreef woid het volgende:
idd .. het lijkt er op dat je het begint te begrijpen. dit is idd de manier hoe het in een kop van een hond om gaat.
elke hond!, ook zo'n loempia op pootjes
tuurlijk, behalve kinderen dan, dat gaat er volgens de honden logica niet in.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt een hond ook anders opvoeden, zodat hij onderaan staat, onder alle mensen...
In het artikel staat zelfs dat het kind pas 6 was.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:59 schreef Iblardi het volgende:
Er is trouwens nogal wat onduidelijkheid over de ware toedracht. Behalve één of meerdere pitbulls is er sprake van een Dobermann en een niet nader gespecificeerde "Argentijnse rashond". De laatste zou de jongen hebben doodgebeten. De honden zouden hebben toebehoord aan de oudere broer van de jongen. Men onderzoekt of dit inderdaad het geval is, en of ze werden getraind als gevechtshonden.
http://www.cronaca24.org/(...)ngiare-agli-animali/
http://www.tgcom.mediaset(...)articolo455926.shtml
Lul toch eens niet zo dom.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt een hond ook anders opvoeden, zodat hij onderaan staat, onder alle mensen. Maar ja, hij is zo lekker fel, heeft karakter, en is zo waaks, stoer. Het gaat immers allemaal om het baasje, en daartegen is hij lief. En de rest van de wereld moet maar leren om te gaan met zo'n hond zijn agressie, of anders een nieuw gezicht gaan halen bij de plastisch chirurg.
En dan maar klagen dat de meest gevaarlijke honden niet meer mogen. Het zijn immers altijd maar een paar die het verpesten voor de rest.
Mijn hond is een paar maanden geleden aangevallen door een andere labrador en zijn oor is helemaal aan flarden getrokken toen. Het was een bloedbad en we moesten meteen naar de dierenarts om het te laten hechten. Dus dat klopt toch niet helemaal.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:39 schreef woid het volgende:
[..]
ik wil een Golden Retriever:
[ afbeelding ]
Dat is wat anders dan een hond die zich boven die kinderen vindt staan .quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lul toch eens niet zo dom.
Elk jong kind gaat op een gegeven moment de wereld ontdekken en kijken hoe ver het kan gaan. Ook met dieren. Dus wordt de hond aan de staart getrokken, in de ogen geprikt en aan de oren getrokken. Meestal zal een hond proberen weg te lopen, maar er zal zich altijd een situatie voordoen waarbij het niet kan. En zelfs de meest lieve hond kan dan een waarschuwingsbeet uitdelen.
Wees blij dat het geen pitbull was die het nieuwe individu even op zijn plek onder hem wilde zetten.quote:Daarom moet je als ouder altijd in de buurt zijn. Waarschijnlijk gebeurd er niks, maar als het maar één keer misgaat is het te laat. Mijn hond is echt een schatje, kan me hem niet agressief voorstellen, maar dieren zijn nu eenmaal onvoorspelbaar. Hij is zelf gebeten door een hond waarvan de eigenaren zeiden 'Doet ie anders nooit hoor'.
Katten kun je nauwelijks opvoeden.quote:Hetzelfde geldt ook voor katten. Elk jaar komen ook kinderen met krabwonden in het gezicht op de EHBO terecht. Ook katten en jonge kinderen moet je niet zonder toezicht alleen laten.
Had die labrador zijn oor wel keurig begraven?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn hond is een paar maanden geleden aangevallen door een andere labrador en zijn oor is helemaal aan flarden getrokken toen. Het was een bloedbad en we moesten meteen naar de dierenarts om het te laten hechten. Dus dat klopt toch niet helemaal.
ja maar..., die foto is toch het bewijs...quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn hond is een paar maanden geleden aangevallen door een andere labrador en zijn oor is helemaal aan flarden getrokken toen. Het was een bloedbad en we moesten meteen naar de dierenarts om het te laten hechten. Dus dat klopt toch niet helemaal.
wat wil je nou... elke (volwassen) hond vindt dat ie hoger in de rang staat dan kinderen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een hond die zich boven die kinderen vindt staan .
Stel even dat je gelijk hebt, dan moet dus elke hond gemuilkorfd over straat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:50 schreef woid het volgende:
wat wil je nou... elke (volwassen) hond vindt dat ie hoger in de rang staat dan kinderen.
vind jij mischien niet leuk.. maar het is een feit.
Je snapt er werkelijk niks van terwijl het hier zo goed word uitgelegdquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel even dat je gelijk hebt, dan moet dus elke hond gemuilkorfd over straat.
Wat wordt er precies goed uitgelegd in dit topic dan? Dat deze doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines op zich heel lief zijn, alleen moet je ze niet alleen laten met kinderen, want die worden doodgebeten aangezien ze lager in de rangorde zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef K-Girly het volgende:
Je snapt er werkelijk niks van terwijl het hier zo goed word uitgelegd
En vervolgens mag je ze wel los laten lopen bij voorbijgangers en kinderen, want het baasje is immers in de buurt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat wordt er precies goed uitgelegd in dit topic dan? Dat deze doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines op zich heel lief zijn, alleen moet je ze niet alleen laten met kinderen, want die worden doodgebeten aangezien ze lager in de rangorde zijn?
Dat ALLE honden inderdaad in een roedel denken en dat kinderen indd alijd lager in de rangorde staan en dat je als ouder moet opletten dat je kinderen en honden nooit alleen moet laten want het kan altijd misgaanquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat wordt er precies goed uitgelegd in dit topic dan? Dat deze doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines op zich heel lief zijn, alleen moet je ze niet alleen laten met kinderen, want die worden doodgebeten aangezien ze lager in de rangorde zijn?
Ach zolang je eigen kinderen niet verscheurd en begraven worden, big deal toch?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En vervolgens mag je ze wel los laten lopen bij voorbijgangers en kinderen, want het baasje is immers in de buurt.
Oh, dat dan toch wel?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef K-Girly het volgende: doobijten is wel weer heel overdreven
Hehe, eindelijk zie 't zelf in, chapeau.quote:En aj het zijn indd doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines![]()
Zo lang als ik me kan herinneren stond ik boven de hond in de roedel als klein kind. De hond stond namelijk helemaal onderaan. Het was dan ook een huisdier, een gedweë hond. Dat is natuurlijk niet zo stoer als een sterke vechthond met een flink temparement die zich flink laat gelden en wel doorbijt, alleen het baasje kan hem aan, dus dat baasje is dan helemaal stoer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef K-Girly het volgende:
Dat ALLE honden inderdaad in een roedel denken en dat kinderen indd alijd lager in de rangorde staan en dat je als ouder moet opletten dat je kinderen en honden nooit alleen moet laten want het kan altijd misgaan
omdat hij een kind altijd mag corrigeren in de ogen van de hond, doobijten is wel weer heel overdreven maar dat ie gaat bijten kan bij alle honden, of moet ie zeggen "ik vind het heul niet leuk dat je de hele tijd aan me staart trekt"?
Ik snap echt niet dat je én kinderen én honden wilt als je zo denkt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef K-Girly het volgende:
Dat ALLE honden inderdaad in een roedel denken en dat kinderen indd alijd lager in de rangorde staan en dat je als ouder moet opletten dat je kinderen en honden nooit alleen moet laten want het kan altijd misgaan
omdat hij een kind altijd mag corrigeren in de ogen van de hond, doobijten is wel weer heel overdreven maar dat ie gaat bijten kan bij alle honden, of moet ie zeggen "ik vind het heul niet leuk dat je de hele tijd aan me staart trekt"?
honden denken zo, wij niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat je én kinderen én honden wilt als je zo denkt.
in jouw ogen als kind ;-)quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo lang als ik me kan herinneren stond ik boven de hond in de roedel als klein kind. De hond stond namelijk helemaal onderaan.
Ja, je weet wel, als je leert dat de hond naar jouw luistert, zoals jij naar je ouders moet luisteren. In retrospectief leid ik daar uit af dat de hond dus ook geleerd heeft naar kinderen te luisteren, en dus onderaan stond.quote:
jammer joh..., zo werkt het niet bij een hond.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, je weet wel, als je leert dat de hond naar jouw luistert, zoals jij naar je ouders moet luisteren. In retrospectief leid ik daar uit af dat de hond dus ook geleerd heeft naar kinderen te luisteren, en dus onderaan stond.
Nee, zo werkt het niet bij veel baasjes. Die vinden een dominante hond namelijk wel stoer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef woid het volgende:
jammer joh..., zo werkt het niet bij een hond.
Dat zou alleen maar reden zijn om alle honden uitsluitend gemuilkorfd de openbare ruimte te laten betreden. Maar ik heb zelf wel enige ervaring met honden en hun baasjes, en baasjes willen meestal graag de baas zijn over een dominante hond. Dat zo'n beest dan anderen wil domineren, ja dat is het probleem van die anderen, die moeten dat maar leren of gebeten worden, want naar het baasje luistert ie heel goed.quote:maar goed, je gaat ons toch niet geloven, dus einde discussie lijkt me.
als je het echt zeker wilt weten, zoek een honden gedrachsdeskundige op, en vraag het na. het zal je geloof ik gaan verrassen.
kortzichtigheid ten top.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet bij veel baasjes. Die vinden een dominante hond namelijk wel stoer.
[..]
Dat zou alleen maar reden zijn om alle honden uitsluitend gemuilkorfd de openbare ruimte te laten betreden. Maar ik heb zelf wel enige ervaring met honden en hun baasjes, en baasjes willen meestal graag de baas zijn over een dominante hond. Dat zo'n beest dan anderen wil domineren, ja dat is het probleem van die anderen, die moeten dat maar leren of gebeten worden, want naar het baasje luistert ie heel goed.
Dat denk ik ook ja. De vraag is alleen hoe groot dat aandeel eikels is onder de hondenbezitters. Ik zie hier een pleidooi voor de dominantie van honden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:58 schreef woid het volgende:
[..]
kortzichtigheid ten top.
ik heb het over alle honden, niet alleen dominante honden.
tuurlijk, er zijn zat baasjes die graag de baas zijn over een dominante hond willen zijn. dat zijn over het algemeen IMHO enorme eikels die een te kleine piemel hebben denk ik.
Bij babies is dat een probleem ja. Die zijn namelijk nieuw, en dan wil zo'n hond niet weer achteraan sluiten.quote:maar dat doet niets af aan dat lieve vivi zo maar in het gezichtje van de baby heeft gebeten... "doet ie anders nooit" hij is een "under dog".. staat onder aan in de rang orde...
hoe kan dat nou...
omg .. jij denkt echt dat honden denken als mensen .. pffquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. De vraag is alleen hoe groot dat aandeel eikels is onder de hondenbezitters. Ik zie hier een pleidooi voor de dominantie van honden.
[..]
Bij babies is dat een probleem ja. Die zijn namelijk nieuw, en dan wil zo'n hond niet weer achteraan sluiten.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. De vraag is alleen hoe groot dat aandeel eikels is onder de hondenbezitters. Ik zie hier een pleidooi voor de dominantie van honden.
[..]
Bij babies is dat een probleem ja. Die zijn namelijk nieuw, en dan wil zo'n hond niet weer achteraan sluiten.
Hoe meer jij hierover post, hoe meer mij het gevoel bekruipt dat hondenliefhebbers sowieso niet te vertrouwen zijn met iets wat tanden heeft.quote:
die logica ontgaat mequote:Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe meer jij hierover post, hoe meer mij het gevoel bekruipt dat hondenliefhebbers sowieso niet te vertrouwen zijn met iets wat tanden heeft.
Eerst ligt het niet aan de hond maar aan de opvoeding. Vervolgens is die opvoeding dan toch weer heel beperkt want het zit nou eenmaal in de aard van de hond. Dan zou je er weer niks aan kunnen doen dat een hond de baas wil spelen over kinderen, want met een baby is het oppassen. En vervolgens is het dan wel heel verantwoord om dat beest wat je niet met kinderen kunt vertrouwen los te laten tussen mensen die niks met honden hebben. Want de baas is erbij, ook al bijt een hond van zich af.quote:
en waar heb IK dat allemaal gezegd?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eerst ligt het niet aan de hond maar aan de opvoeding. Vervolgens is die opvoeding dan toch weer heel beperkt want het zit nou eenmaal in de aard van de hond. Dan zou je er weer niks aan kunnen doen dat een hond de baas wil spelen over kinderen, want met een baby is het oppassen. En vervolgens is het dan wel heel verantwoord om dat beest wat je niet met kinderen kunt vertrouwen los te laten tussen mensen die niks met honden hebben. Want de baas is erbij, ook al bijt een hond van zich af.
Het draait allemaal om de hond en zijn baas, die voedt hem natuurlijk heel goed op, en als dat niet veilig is, dan ligt dat aan de aard van het beest. Waar de rest van de wereld dan maar mee heeft te leven.
En het allerbelangrijkste is wel dat je je hond nooit met je baby alleen laat, het is en het blijft een dier immers, en in de dierenwereld zijn kleintjes die door het moederdier achter worden gelaten over het algemeen inferieur, niet helemaal gezond oid, en derhalve ballast voor de groep.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Belangrijkste met een baby is dat de hond niet genegeerd moet worden zogauw de baby er is, en dat de hond ook bij de baby betrokken wordt. Ik knuffel vaak m'n zoon en hond sámen.
M'n hond mag aan m'n zoon ruiken en z'n voeten of handjes likken, maar uit z'n gezicht moet hij wegblijven.
Ik hou m'n zoon ook altijd hoger als de hond. De hond zit/ligt/ loopt op de vloer, mijn zoon, een kwetsbare baby, zal ik daar dan niet neerleggen. Want dan zit de hond met z'n kop hoger en kan hij het gevoel hebben hoger in rang te zijn.
Zoals ik al zei, het gaat kennelijk alleen maar om het baasje en zijn hond. Je ondergraaft wat andere hondenbezitters hier zeggen. De een zegt dat het in de aard van het beest ligt, de ander zegt dat het aan de opvoeding ligt. En je denkt kennelijk dat het alleen maar om jou en jouw hond gaat.quote:
Los te laten tussen mensen die niets met honden hebben .. wat doe je met je kinderen in een losloosgebied voor honden als je niets met honden hebt?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eerst ligt het niet aan de hond maar aan de opvoeding. Vervolgens is die opvoeding dan toch weer heel beperkt want het zit nou eenmaal in de aard van de hond. Dan zou je er weer niks aan kunnen doen dat een hond de baas wil spelen over kinderen, want met een baby is het oppassen. En vervolgens is het dan wel heel verantwoord om dat beest wat je niet met kinderen kunt vertrouwen los te laten tussen mensen die niks met honden hebben. Want de baas is erbij, ook al bijt een hond van zich af.
Het draait allemaal om de hond en zijn baas, die voedt hem natuurlijk heel goed op, en als dat niet veilig is, dan ligt dat aan de aard van het beest. Waar de rest van de wereld dan maar mee heeft te leven.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Een hond als de meest existentiele, nobele vorm van een tabula rasa, wie is de mens toch die het systeem opdringt aan..
lul niet zo slap muts.
nou sorry hoor, ik geloof dat je een asperientje nodig hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het gaat kennelijk alleen maar om het baasje en zijn hond. Je ondergraaft wat andere hondenbezitters hier zeggen. De een zegt dat het in de aard van het beest ligt, de ander zegt dat het aan de opvoeding ligt. En je denkt kennelijk dat het alleen maar om jou en jouw hond gaat.
hier ben ik het absoluut met je eens, maar ik denk alleen wel om andere redenen.quote:Ondertussen worden onschuldige voorbijgangers en kinderen maar uitgeleverd aan al die baasjes die allemaal precies weten hoe een vechthond in mekaar zit maar nogal van mening verschillen. Geen wonder dat er flink wat reconstructieve chirurgie aan te pas moet komen.
Nogmaals, het gaat niet om jou en jouw hond.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:40 schreef woid het volgende:
nou sorry hoor, ik geloof dat je een asperientje nodig hebt.
lees nog eens ff goed door wat ik geschreven heb.
Omdat die baasjes daar het plezier van hebben terwijl ze de gevaren daarvan gewoon neerleggen bij de rest van de mensen. En roepen alle hondenliefhebbers in koor dat het ene slechte baasje het verpest voor al die anderen, terwijl het baasje zichzelf ook goed vond en 'dat doet hij anders nooit hoor' kan roepen. Nee, natuurlijk niet, want na 1 doodgebeten kind mag de spuit er wel in. Moest er nog bijkomen dat zo'n beest dat twee keer kan doen. Het zou nog wel enigzins vertrouwenwekkend zijn als al die hondenliefhebbers het er over eens waren hoe je dat voorkomt, maar zelfs dat is hier al niet het geval. "Mijn hond doet dat niet", nee, die hond heeft het nog niet gedaan, dat is wat anders. Hij wil alleen wel dominant zijn over kinderen, heeft een bijtreflex en is gefokt om te kunnen vechten.quote:hier ben ik het absoluut met je eens, maar ik denk alleen wel om andere redenen.
en waarom blijf je maar hameren op die vechthonden?
Het is dus gewoon een kwestie van tijd voor dat dier ongelukken veroorzaakt. De politie kan er ook niets mee want je zegt dat het dier alleen nog maar gromt en uitvalt. Dankzij de afschaffing van de RAD mag dit weer, helaas.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:51 schreef Wazeggie het volgende:
Hoe dan ook verschrikkelijk voor de ouders, en vooral voor het kind zelf. Wat een verschrikkelijke dood zal dat geweest zijn, de pijn die t mannetje gehad zal hebben![]()
Wat ik opvallend vind: hebben die ouders of iemand anders dat kind niet gehoord? Ik bedoel: je zal in dergelijke doodsangst toch behoorlijk schreeuwen lijkt me?
Ik heb zelf jonge kinderen, en ik hou van honden. Ik liet eerder vaak de stafford van een buurvrouw een paar blokken verderop uit omdat ze zei dat niemand dat wilde en ik vond t zielig als dat beestje dan niet uitkon als zij weg was (natuurlijk is het haar verantwoordelijkheid dat die hond wordt uitgelaten maar daar kan die hond niets aan doen). De hond was denk ik een maand of 10 toen. Hij was enthousiast en hij luisterde niet goed, maar hij was echt lief, zat duidelijk geen enkel kwaad in. Maar de buuf vond t toch niet zo geweldig, de hond werd een beetje groot dus hij werd de tuin in gegooid. Ik liet hem nog steeds uit, maar ik vond hem erg veranderen. Ik liet hem niet meer uit samen met mijn kinderen, hij moest steeds vaker gecorrigeerd worden. Hij begon uit te vallen naar voorbijgangers (hij was altijd aangelijnd uiteraard, dus er gebeurde verder niets)
De laatste keer haalde trok hij zn lip op naar me omdat ik hem korthield aangezien hij weer een fietser wilde bespringen. Toen heb ik hem teruggebracht en gezegd dat het jammer was maar dat ik deze hond, door gebrek aan opvoeding niet meer kwam uitlaten.
Nu zie ik dat haar zoon van 14 de hond uitlaat, of de hond hem meer mss. Ik hou mn hart vast. En idd, wanneer deze hond zal bijten (het is een kwestie van tijd, hij heeft geen baas, hij zit altijd alleen, hij wordt alleen gevoerd en uitgelaten verder gebeurt er niets mee, de diernbescherming kan er niks mee omdat hij beschutting en eten + drinken heeft) dan krijgt de hond de schuld omdat het een stafford is, omdat het een hond is. Terwijl ik serieus hier weleens heb zitten janken omdat een lieve hond zo helemaal verneukt wordt
ik zeg golden, geen labradorquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ga anders eens met die lui praten over het volgen van een cursus of liever nog de hond verkopen aan iemand die er wel de tijd voor heeft .. bvb op zo'n moment dat die hond naar jou toetrekt en zoonlief hem amper nog kan houden .. ik bedoel maar, zoonlief is nu 14 maar hoe gaat dat over 2-3 jaar, als die andere interesses krijgt? En tegen die tijd is die hond 3½ en echt te oud en te verknipt door een tekort aan aandacht, niemand die dat dier dan nog wil overnemen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:31 schreef Wazeggie het volgende:
Klopt, helaas. De hond kent geen enkel commando, kan alleen nog gevoerd worden als dus de zoon het dier uit aan het laten is, want hondje accepteert anders niet zomaar mensen in 'zijn'gebied.
Het erge is dus dat ik de hond heb zien veranderen voor mijn ogen, eerder was hij écht lief en dat is hij nog steeds wel (als ik hem tegenkom op straat dan is hij heel enthousiast, kwispelen en probeert hij met me mee te lopen, tot frustratie van de zoon die hondje bijna niet meer kan meetrekken aangezien de hond inmiddels denk ik 1,5 is, het is een amstaff) Als hij bijt hoop ik dat hij dan maar zn bazin bijt, die heeft hem zo gemaakt. Niet de zoon en ook geen onschuldige voorbijgangers. De hond echter is niet meer te redden ben ik bang
quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:49 schreef Wazeggie het volgende:
Heb ik gedaan, toen hij nog kleiner en kneedbaarder was en ik zag dat hij niet meer in huis mocht, heb ik gezegd dat ik hem anders wel wilde overnemen. maar dat wilde ze niet want haar kinderen wilden hem houden (ze heeft een zoon van 14 en een zoon van 8). Ik heb de dierenbescherming gebeld want imo is het gewoon mishandeling, je hond zo verwaarlozen. Ik hoorde van haar buurvrouw dat de hond heel vaak dom heen en weer loopt langs de muur, gewoon uit verveling. Hij had speeltjes, want die had ik voor hem gekocht, maar die zijn blijkbaar weg. Dierenbescherming kan niks doen zeiden ze.
En cursus doen ze niet want ze willen er geen geld aan uitgeven. Ze heeft me ook bij voorbaat gezegd er echt niet mee naar een dierenarts te gaan idien nodig
quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Als een mes poten had, hersens, en door het huis rondrende, zou ik die gelijk verbieden.
Weet je wat het is, het is echt niet zo dat je niet even weg kan lopen om een wasje te doen, of wat dan ook, maar echt alleen laten is gewoon dom, daar gebeuren heel vaak hele nare ongelukken mee, dat is gewoon een feit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij hebt ook kinderen toch? En je accepteert dus dat je honden vinden dat ze recht hebben op een hogere plek in de roedel?
Enge gedachte..
Je snapt er werkelijk maar heel erg weinig van of niet soms?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En zo'n beest dat denkt dat hij alleen het baasje boven zich hoeft te dulden en voor de rest iedereen de baas is loopt dan buiten los. En dan heeft hij natuurlijk ook het recht die te corrigeren.
[..]
Hetzelfde geldt voor wilvreemden en andermans kinderen. Muilkorven of aalijnen dus. Dat is mijn punt, als je je eigen kinderen er niet mee vertrouwt, dan is het ook geen hond die je los kunt laten lopen.
Omdat het normaal heel soepeltjes loopt, honden zijn roedeldieren, familiedieren dus, die zijn meestal kapot gek op kinderen in huis, zien dat als een soort van pups en hebben een enorm geduld en een nog grotere liefde ervoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat je én kinderen én honden wilt als je zo denkt.
De hond kan prima luisteren naar het kind, maar is het volwassen persoon echt weg dan is de hond toch echt hoger in rang, tolerant, liefdevol, doet netjes wat gevraagd wordt, maar toch hoger in rang.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, je weet wel, als je leert dat de hond naar jouw luistert, zoals jij naar je ouders moet luisteren. In retrospectief leid ik daar uit af dat de hond dus ook geleerd heeft naar kinderen te luisteren, en dus onderaan stond.
Waar heb je het toch over, dat heeft geen reet met naar dominant gedrag te maken, maar alles met hoe het roedel normaa werkt, de enige manier waarop een hond kan denken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet bij veel baasjes. Die vinden een dominante hond namelijk wel stoer.
[..]
Dat zou alleen maar reden zijn om alle honden uitsluitend gemuilkorfd de openbare ruimte te laten betreden. Maar ik heb zelf wel enige ervaring met honden en hun baasjes, en baasjes willen meestal graag de baas zijn over een dominante hond. Dat zo'n beest dan anderen wil domineren, ja dat is het probleem van die anderen, die moeten dat maar leren of gebeten worden, want naar het baasje luistert ie heel goed.
Grove onzin, mits goed begeleid(gesocialiseerde hond die niet ineens genegeerd wordt rond de baby of gestrafd wordt om de baby) zijn honden juist enorm blij met zo'n plurkje in huis, ze zijn dan gewoon echt blij en juist superlief en tolerant.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Laatste want het wordt een beetje veel erospam zoquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)oor-acht-honden.htmlquote:Jogster bijna verscheurd door acht honden
Uitgegeven: 4 augustus 2009 14:48
Laatst gewijzigd: 4 augustus 2009 14:59
AUCKLAND - Acht honden hebben in Nieuw-Zeeland een jogster bijna verscheurd. Volgens de man van het slachtoffer zag zijn vrouw er na de aanval uit als een klodder bloed.
© Inertia StockDe 36-jarige had bijtwonden over haar hele lichaam. Het is nog onduidelijk waarom de honden haar aanvielen en dat ruim een kwartier volhielden.
De vrouw overleefde waarschijnlijk omdat ze de foetushouding aannam. De honden worden afgemaakt.
Operatie
Na een operatie van negen uur gold de toestand van het slachtoffer als stabiel, meldden Nieuw-Zeelandse media dinsdag.
ze hebben het in de Nieuw-Zeelandse pers over pig hunting dogs .. dus nee, geen Golden Retrievers, maar ook geen pitbullsquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)oor-acht-honden.html
Weer die Golden Retrievers he!
Nee, ze hebben het over Pig Dogs:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
ze hebben het in de Nieuw-Zeelandse pers over pig hunting dogs .. dus nee, geen Golden Retrievers, maar ook geen pitbulls
[ afbeelding ]
pig hunting dogs
http://www.thehuntinglife(...)g-hunting-in-oz.html
quote:Jogger attacked by eight dogs in Arapuni
A woman was seriously injured after being attacked by eight pig dogs while jogging on Monday afternoon
http://www.vandale.nl/van(...)/?zoekwoord=sarcasmequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:04 schreef Scorpie het volgende:
Eh, waar staat dat het Golden Retrievers waren
Ja eh, bij jou weet ik dat nooit hequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/van(...)/?zoekwoord=sarcasme
Een hond is een zeer kneedzaam dier dus waarom zou je je neerleggen bij dat roedeldenken. Je ziet het ook terug in de goedbedoelde tips op hondenforums.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
De hond kan prima luisteren naar het kind, maar is het volwassen persoon echt weg dan is de hond toch echt hoger in rang, tolerant, liefdevol, doet netjes wat gevraagd wordt, maar toch hoger in rang.
Hoe ouder een kind hoe kleiner het risiko, maar we hebben het hier over een 6 jarig plurkje, of mensen die kinderen van onder de 5 zelfs alleen laten met een hond.
Kan je werkelijk verwachten van zo'n klein kind dat hij echt goed met de honden omgaat, kennelhonden ipv huishonden in dit geval, een hondenroedel met pups ertussen?
Of zoiets:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het over Pig Dogs:
http://tvnz.co.nz/nationa(...)s-in-arapuni-2884734
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets dus.
dit was een van de hondenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het over Pig Dogs:
http://tvnz.co.nz/nationa(...)s-in-arapuni-2884734
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets dus.
Nog 1 keer, we hebben het niet over dominante gedragingen, rijden ergens tegenaan, kop erop leggen en al die andere dominante handelingen, die zijn simpelweg niet toegestaan, nooit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Een hond is een zeer kneedzaam dier dus waarom zou je je neerleggen bij dat roedeldenken. Je ziet het ook terug in de goedbedoelde tips op hondenforums.
Roedelleider: dominante reu
volgende in rang: de teef van die reu
etc.
Vervolgens wordt dat vertaald naar een situatie met mensen en omwille van de correctheid zijn de ouders van het gezin beiden roedelleider. Blijkbaar kunnen ze zich dus toch best aanpassen aan de emancipatie
Ik zou me er niet bij neer leggen dat de hond denkt dat hij dominant is over een kind. Gewoon onderaan in de pikorde dan is hij ook veel minder gevaarlijk in de omgang.
Je mist het punt. Als je hond en kind zo opvoedt dat de hond ondergeschikt is lukt dat best. Honden zijn zeer flexibel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Nog 1 keer, we hebben het niet over dominante gedragingen, rijden ergens tegenaan, kop erop leggen en al die andere dominante handelingen, die zijn simpelweg niet toegestaan, nooit.
Maar als we zeggen dat een hond hoger in rang staat dan een kind dan gaat dat gewoon over de natuurlijke verhoudingen, een hond ziet een kind van onder de 12 niet als volwassen, die is gewoon lager, maar daarnaast is er ook de enorme tolerantie tegenover dat kleine grut.
Als je de term dominant te naar vindt en daar niet mee overweg kan zeg dan dat ze zichzelf zien als een oom of tante, hoger, maar niet in de agressieve zin van het woord, maar we met dat recht om te helpen in die opvoeding, als je ze alleen met elkaar laat is de hond de babysitter en tja, als je een menselijke babysitter hebt zal die ook op ten duur zeggen tot hier en niet verder, ga maar lekker naar je kamer, zo zegt een hond snauw.
Hij bijeendrijven van schapen sluit anders aan bij hun natuurlijk gedrag .. en wat jij voorstelt is totaal tegennatuurlijk, te meer omdat zo'n hond donders goed door heeft dat het kind jouw gelijke niet is ..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:19 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je mist het punt. Als je hond en kind zo opvoedt dat de hond ondergeschikt is lukt dat best. Honden zijn zeer flexibel.
Dan moet je dus al die regeltjes over honden en kinderen juist niet opvolgen. Dus niet alleen commando's laten geven door de volwassene, etc, etc., want zo prent je de hond in het hoofd dat hij boven kinderen staat. Doe het omgekeerde en laat de hond weten dat hij ondergeschikt is en je hebt geen problemen. Dat dit iin de natuur niet zo gaat doet er niets toe. Van nature zijn honden wolven, maar inmiddels kunnen ze ook schapen bijeen drijven en kutten likken. Ze leren snel.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:01 schreef erodome het volgende:
zo zegt een hond snauw. zo scheurt een hond je kind in stukjes om deze delen daarna te begraven.
Ach, dat verandert niks aan het feit dat pitbulls als eerste in de rij staan om geruimd te worden. Wat honden betreft dan. Als we voor het gemak hun baasjes erbij gooien is dat twee vliegen in één klap.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:04 schreef moussie het volgende:
[..]
ze hebben het in de Nieuw-Zeelandse pers over pig hunting dogs .. dus nee, geen Golden Retrievers, maar ook geen pitbulls
Nee, helaas mis jij het punt...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:19 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je mist het punt. Als je hond en kind zo opvoedt dat de hond ondergeschikt is lukt dat best. Honden zijn zeer flexibel.
Dan moet je dus al die regeltjes over honden en kinderen juist niet opvolgen. Dus niet alleen commando's laten geven door de volwassene, etc, etc., want zo prent je de hond in het hoofd dat hij boven kinderen staat. Doe het omgekeerde en laat de hond weten dat hij ondergeschikt is en je hebt geen problemen. Dat dit iin de natuur niet zo gaat doet er niets toe. Van nature zijn honden wolven, maar inmiddels kunnen ze ook schapen bijeen drijven en kutten likken. Ze leren snel.
Ja, tja, dit is dan ook wel een heel extreem vb, dit is erg zeldzaam te noemen.quote:
Denk er even 5 seconden over na en je weet al dat dit meer te maken heeft met baaslief dan het soort hond.quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken in de bek van een pitbull voor te steken
Baasje & hond dan maar?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:52 schreef McKillem het volgende:
Denk er even 5 seconden over na en je weet al dat dit meer te maken heeft met baaslief dan het soort hond.
Als er dus iemand afgeschoten moet gaan worden...
En dan nu even de feiten,quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is bijtfrequentie dan zo belangrijk? Is het niet 't eindresultaat na de bijt?
Dus om even eea te visualiseren:
Bijt van een Golden Retriever:
[ afbeelding ]
Bijt van een pitbull:
[ afbeelding ]
Bij de meeste pits steek ik zo mijn hand tussen de kaken, het verschil tussen jou en mij is dat ik meer dan 50 pits heb verzorgt en jij ze eigenlijk alleen maar kent van een afstandje en de mediashit.quote:
Zal meer windhondenbloed in zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:33 schreef moussie het volgende:
[..]
dit was een van de honden
[ afbeelding ]
dus overduidelijk geen pitbull
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, tja, dit is dan ook wel een heel extreem vb, dit is erg zeldzaam te noemen.
Maar de beet in de neus bij het kind is aan de orde van de dag, soms met levenslange gevolgen van een verminkt gezicht.
Als alle hondeneigenaren de basiskennis bezaten en navolgde, als alle honden op z'n minst een basiscursus gehoorzaamheid gehad hadden dan zouden de bijtincidenten met 50% afnemen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, waarschijnlijk is dat getal nog hoger zelfs.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:14 schreef yavanna het volgende:
[..]
En dan nu even de feiten,
'Zowel bij de 'Blueview' zaken als bij de Rotterdamse
dossiers waren de verwondingen die werden toegebracht door pitbull terriërs niet
ernstiger dan de verwondingen door ander rassen/typen.'
Bron : Hondenbeten in perspectief.
Aftellen dus tot jij het leidend voorwerp (phun intended) van een berichtje op pag 5 van de Telegraaf wordt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij de meeste pits steek ik zo mijn hand tussen de kaken, het verschil tussen jou en mij is dat ik meer dan 50 pits heb verzorgt en jij ze eigenlijk alleen maar kent van een afstandje en de mediashit.
I give up.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, helaas mis jij het punt...
Je maakt namelijk de hond altijd ondergeschikt als jij erbij bent, maar die regels gelden gewoonweg niet als jij er niet bij bent, dat is enkel en alleen kunstmatig zo te houden, jij als ranghoogste bepaald in jouw aanwezigheid de rang van de verschillende leden van het "roedel".
Het kind betrekken in het wel en wee van de hond is idd supergoed, maar veranderd niets aan het feit dat de hond de babysitter is als je ze alleen laat en als zodanig correctie's mag toepassen, als een goede babysitter betaamt is de hond in verreweg de meeste gevallen het geduld zelve en zal het eigenlijk nooit tot een correctie komen, maar 1 keer is genoeg om te verminken voor het leven, de tik voor de bil van een hond heeft nu eenmaal wat meer gevolgen als de tik voor de bil van een mens.
Daarom wordt op deze regel zo gehamert, het hoeft maar 1 keer fout te gaan, natuurlijk wil je een hond waarvan je niet denkt dat hij ooit wat zou doen tegen je kind of wie dan ook, maar het is en blijft een hond, onderhevig aan hun regels, hij kan niet anders zijn als een hond, 1 keer fout is genoeg en daar moet je niet willen komen, zo simpel werkt het.
Schapen drijven is een leuk vb, maar wat een schapendrijver doet is puur roofdiergedrag, de kudde drijven, observeren, tussen jou en de roedelleider inhouden, prooien scheiden van de kudde, dat is puur natuurlijk gedrag, dat zijn juist de type honden die nog een kans maken mochten ze het ooit alleen moeten rooien.
Zo werkt het met alle vormen van training, je bedenkt iets en kijkt welk natuurlijk gedrag je kan gebruiken om voor elkaar te krijgen wat je wil.
Het is dus niet zo dat je een onnatuurlijk iets ontwikkeld, het is een nieuw doel voor een natuurlijk gedrag wat je gebruikt, met al het andere zal je bar weinig succes hebben.
Grote kans dat het joch anders zo'n leuk gezellig Italiaans bontkraagdragend crimineeltje was geworden.quote:....
Het incident gebeurde in een probleemwijk van Acireale vlakbij de stad Catania op Sicilië
...
Nope, nooit bang voor geweest en zal het ook nooit zijn, dat dan zonder dom met honden om te gaan dan hequote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:12 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Aftellen dus tot jij het leidend voorwerp (phun intended) van een berichtje op pag 5 van de Telegraaf wordt?
Hondenbeten worden geregistreerd als men ervoor naar de huisarts/ziekenhuis gaat. Dat dit eerder het geval is wanneer grotere honden bijten is een logische zaak. Een beet van een Pitbull behoeft geenzins erger te zijn dan de beet van een Golden Retriever, waar het hier tenslotte over ging.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:10 schreef Mr.J het volgende:
[..]
![]()
Nee idd, de beet van een chiuaua (of hoe zo'n opgefokte muis ook moge heten) en een pitbull zijn nagenoeg gelijk. Chiuaua's komen daarom ook regelmatig voor in het nieuws als ze een kind verscheuren.
dat vindt zo'n loempia op poten zelf anders wel hoor...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:21 schreef yavanna het volgende:
[..]
...
Jammer dat het voor jou lastig is te begrijpen dat een beet van een Chihuahua, een chiuaua is geen hond, niet te vergelijken is met de beet van een grotere hond. Al zijn er ook gevallen bekend van ernstige bijtwonden en zelfs het doden van jonge kinderen door kleine honden.
quote:
Volgens mij moet je wat beter lezen...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kon jullie al niet serieus nemen door het continu goed praten van die kindoodbijters, maar nu ook zeggen dat bovenstaand wezen geen hond is?!
Wat is het dan? Een goudvis ofzo?
Als een chihuahua een hond is, was Michael Jackson een mens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Kom op peeps, keep it real, Chihuahua`s zijn gewoon honden. Iemand die het tegendeel beweert is niet zo slim bezig.
Het is uiteindelijk gewoon een hond ja, ook bij deze gelden alle hondenregels, ze zijn vaak zelfs vrij fel te noemen, bijten vrij vlot vaak(dingen zijn natuurlijk ook sneller eng als je zo klein bent, tegenover een mens staan moet je da aardig dapper voor zijn).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Kom op peeps, keep it real, Chihuahua`s zijn gewoon honden. Iemand die het tegendeel beweert is niet zo slim bezig.
Vooral niet bij tekkels zou ik zeggenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:55 schreef SkyChat het volgende:
Die beesten kunnen er niets aan doen.
Het zijn de mensen die zulke honden simpelweg niet als huisdieren moeten houden.
Maargoed, ik laat een 6 jarige dan ook geen honden voeren, al waren het tekkels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |