niet komen huilen als het fout gaat danquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dat je een goed opgevoed huisdier en een goed opgevoed kind best met elkaar alleen kunt laten. Niet zomaar nee, maar wel als ze aan elkaar gewend zijn.
...
...
quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is bijtfrequentie dan zo belangrijk? Is het niet 't eindresultaat na de bijt?
Dus om even eea te visualiseren:
Bijt van een Golden Retriever:
[ afbeelding ]
Bijt van een pitbull:
[ afbeelding ]
Jij hebt ook kinderen toch? En je accepteert dus dat je honden vinden dat ze recht hebben op een hogere plek in de roedel?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:54 schreef erodome het volgende:
Je bent gewoon een domme lul als je honden en kinderen met ekaar alleen laat, een kind staat lager in rang, dit is gewoon een feit, de hond heeft alle recht om te corrigeren dan.
En zo'n beest dat denkt dat hij alleen het baasje boven zich hoeft te dulden en voor de rest iedereen de baas is loopt dan buiten los. En dan heeft hij natuurlijk ook het recht die te corrigeren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:54 schreef erodome het volgende:
e bent gewoon een domme lul als je honden en kinderen met ekaar alleen laat, een kind staat lager in rang, dit is gewoon een feit, de hond heeft alle recht om te corrigeren dan.
Hetzelfde geldt voor wilvreemden en andermans kinderen. Muilkorven of aalijnen dus. Dat is mijn punt, als je je eigen kinderen er niet mee vertrouwt, dan is het ook geen hond die je los kunt laten lopen.quote:Dat verreweg de meeste honden(inc pits) erg tolerant zijn en amper tot nooit zullen corrigeren is geluk hebben, maar ga er nooit vanuit dat het niet gebeurd, dat is dom en gevaarlijk.
Het hoeft maa 1 kee fout te gaan namelijk.
idd .. het lijkt er op dat je het begint te begrijpen. dit is idd de manier hoe het in een kop van een hond om gaat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En zo'n beest dat denkt dat hij alleen het baasje boven zich hoeft te dulden en voor de rest iedereen de baas is loopt dan buiten los. En dan heeft hij natuurlijk ook het recht die te corrigeren.
[..]
Je kunt een hond ook anders opvoeden, zodat hij onderaan staat, onder alle mensen. Maar ja, hij is zo lekker fel, heeft karakter, en is zo waaks, stoer. Het gaat immers allemaal om het baasje, en daartegen is hij lief. En de rest van de wereld moet maar leren om te gaan met zo'n hond zijn agressie, of anders een nieuw gezicht gaan halen bij de plastisch chirurg.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:54 schreef woid het volgende:
idd .. het lijkt er op dat je het begint te begrijpen. dit is idd de manier hoe het in een kop van een hond om gaat.
elke hond!, ook zo'n loempia op pootjes
tuurlijk, behalve kinderen dan, dat gaat er volgens de honden logica niet in.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt een hond ook anders opvoeden, zodat hij onderaan staat, onder alle mensen...
In het artikel staat zelfs dat het kind pas 6 was.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:59 schreef Iblardi het volgende:
Er is trouwens nogal wat onduidelijkheid over de ware toedracht. Behalve één of meerdere pitbulls is er sprake van een Dobermann en een niet nader gespecificeerde "Argentijnse rashond". De laatste zou de jongen hebben doodgebeten. De honden zouden hebben toebehoord aan de oudere broer van de jongen. Men onderzoekt of dit inderdaad het geval is, en of ze werden getraind als gevechtshonden.
http://www.cronaca24.org/(...)ngiare-agli-animali/
http://www.tgcom.mediaset(...)articolo455926.shtml
Lul toch eens niet zo dom.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt een hond ook anders opvoeden, zodat hij onderaan staat, onder alle mensen. Maar ja, hij is zo lekker fel, heeft karakter, en is zo waaks, stoer. Het gaat immers allemaal om het baasje, en daartegen is hij lief. En de rest van de wereld moet maar leren om te gaan met zo'n hond zijn agressie, of anders een nieuw gezicht gaan halen bij de plastisch chirurg.
En dan maar klagen dat de meest gevaarlijke honden niet meer mogen. Het zijn immers altijd maar een paar die het verpesten voor de rest.
Mijn hond is een paar maanden geleden aangevallen door een andere labrador en zijn oor is helemaal aan flarden getrokken toen. Het was een bloedbad en we moesten meteen naar de dierenarts om het te laten hechten. Dus dat klopt toch niet helemaal.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:39 schreef woid het volgende:
[..]
ik wil een Golden Retriever:
[ afbeelding ]
Dat is wat anders dan een hond die zich boven die kinderen vindt staan .quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lul toch eens niet zo dom.
Elk jong kind gaat op een gegeven moment de wereld ontdekken en kijken hoe ver het kan gaan. Ook met dieren. Dus wordt de hond aan de staart getrokken, in de ogen geprikt en aan de oren getrokken. Meestal zal een hond proberen weg te lopen, maar er zal zich altijd een situatie voordoen waarbij het niet kan. En zelfs de meest lieve hond kan dan een waarschuwingsbeet uitdelen.
Wees blij dat het geen pitbull was die het nieuwe individu even op zijn plek onder hem wilde zetten.quote:Daarom moet je als ouder altijd in de buurt zijn. Waarschijnlijk gebeurd er niks, maar als het maar één keer misgaat is het te laat. Mijn hond is echt een schatje, kan me hem niet agressief voorstellen, maar dieren zijn nu eenmaal onvoorspelbaar. Hij is zelf gebeten door een hond waarvan de eigenaren zeiden 'Doet ie anders nooit hoor'.
Katten kun je nauwelijks opvoeden.quote:Hetzelfde geldt ook voor katten. Elk jaar komen ook kinderen met krabwonden in het gezicht op de EHBO terecht. Ook katten en jonge kinderen moet je niet zonder toezicht alleen laten.
Had die labrador zijn oor wel keurig begraven?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn hond is een paar maanden geleden aangevallen door een andere labrador en zijn oor is helemaal aan flarden getrokken toen. Het was een bloedbad en we moesten meteen naar de dierenarts om het te laten hechten. Dus dat klopt toch niet helemaal.
ja maar..., die foto is toch het bewijs...quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn hond is een paar maanden geleden aangevallen door een andere labrador en zijn oor is helemaal aan flarden getrokken toen. Het was een bloedbad en we moesten meteen naar de dierenarts om het te laten hechten. Dus dat klopt toch niet helemaal.
wat wil je nou... elke (volwassen) hond vindt dat ie hoger in de rang staat dan kinderen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een hond die zich boven die kinderen vindt staan .
Stel even dat je gelijk hebt, dan moet dus elke hond gemuilkorfd over straat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:50 schreef woid het volgende:
wat wil je nou... elke (volwassen) hond vindt dat ie hoger in de rang staat dan kinderen.
vind jij mischien niet leuk.. maar het is een feit.
Je snapt er werkelijk niks van terwijl het hier zo goed word uitgelegdquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel even dat je gelijk hebt, dan moet dus elke hond gemuilkorfd over straat.
Wat wordt er precies goed uitgelegd in dit topic dan? Dat deze doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines op zich heel lief zijn, alleen moet je ze niet alleen laten met kinderen, want die worden doodgebeten aangezien ze lager in de rangorde zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef K-Girly het volgende:
Je snapt er werkelijk niks van terwijl het hier zo goed word uitgelegd
En vervolgens mag je ze wel los laten lopen bij voorbijgangers en kinderen, want het baasje is immers in de buurt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat wordt er precies goed uitgelegd in dit topic dan? Dat deze doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines op zich heel lief zijn, alleen moet je ze niet alleen laten met kinderen, want die worden doodgebeten aangezien ze lager in de rangorde zijn?
Dat ALLE honden inderdaad in een roedel denken en dat kinderen indd alijd lager in de rangorde staan en dat je als ouder moet opletten dat je kinderen en honden nooit alleen moet laten want het kan altijd misgaanquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat wordt er precies goed uitgelegd in dit topic dan? Dat deze doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines op zich heel lief zijn, alleen moet je ze niet alleen laten met kinderen, want die worden doodgebeten aangezien ze lager in de rangorde zijn?
Ach zolang je eigen kinderen niet verscheurd en begraven worden, big deal toch?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En vervolgens mag je ze wel los laten lopen bij voorbijgangers en kinderen, want het baasje is immers in de buurt.
Oh, dat dan toch wel?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef K-Girly het volgende: doobijten is wel weer heel overdreven
Hehe, eindelijk zie 't zelf in, chapeau.quote:En aj het zijn indd doorgefokte genetisch bepaalde moordmachines![]()
Zo lang als ik me kan herinneren stond ik boven de hond in de roedel als klein kind. De hond stond namelijk helemaal onderaan. Het was dan ook een huisdier, een gedweë hond. Dat is natuurlijk niet zo stoer als een sterke vechthond met een flink temparement die zich flink laat gelden en wel doorbijt, alleen het baasje kan hem aan, dus dat baasje is dan helemaal stoer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef K-Girly het volgende:
Dat ALLE honden inderdaad in een roedel denken en dat kinderen indd alijd lager in de rangorde staan en dat je als ouder moet opletten dat je kinderen en honden nooit alleen moet laten want het kan altijd misgaan
omdat hij een kind altijd mag corrigeren in de ogen van de hond, doobijten is wel weer heel overdreven maar dat ie gaat bijten kan bij alle honden, of moet ie zeggen "ik vind het heul niet leuk dat je de hele tijd aan me staart trekt"?
Ik snap echt niet dat je én kinderen én honden wilt als je zo denkt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef K-Girly het volgende:
Dat ALLE honden inderdaad in een roedel denken en dat kinderen indd alijd lager in de rangorde staan en dat je als ouder moet opletten dat je kinderen en honden nooit alleen moet laten want het kan altijd misgaan
omdat hij een kind altijd mag corrigeren in de ogen van de hond, doobijten is wel weer heel overdreven maar dat ie gaat bijten kan bij alle honden, of moet ie zeggen "ik vind het heul niet leuk dat je de hele tijd aan me staart trekt"?
honden denken zo, wij niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat je én kinderen én honden wilt als je zo denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |