abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71609134
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:19 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je mist het punt. Als je hond en kind zo opvoedt dat de hond ondergeschikt is lukt dat best. Honden zijn zeer flexibel.
Dan moet je dus al die regeltjes over honden en kinderen juist niet opvolgen. Dus niet alleen commando's laten geven door de volwassene, etc, etc., want zo prent je de hond in het hoofd dat hij boven kinderen staat. Doe het omgekeerde en laat de hond weten dat hij ondergeschikt is en je hebt geen problemen. Dat dit iin de natuur niet zo gaat doet er niets toe. Van nature zijn honden wolven, maar inmiddels kunnen ze ook schapen bijeen drijven en kutten likken. Ze leren snel.
Nee, helaas mis jij het punt...
Je maakt namelijk de hond altijd ondergeschikt als jij erbij bent, maar die regels gelden gewoonweg niet als jij er niet bij bent, dat is enkel en alleen kunstmatig zo te houden, jij als ranghoogste bepaald in jouw aanwezigheid de rang van de verschillende leden van het "roedel".

Het kind betrekken in het wel en wee van de hond is idd supergoed, maar veranderd niets aan het feit dat de hond de babysitter is als je ze alleen laat en als zodanig correctie's mag toepassen, als een goede babysitter betaamt is de hond in verreweg de meeste gevallen het geduld zelve en zal het eigenlijk nooit tot een correctie komen, maar 1 keer is genoeg om te verminken voor het leven, de tik voor de bil van een hond heeft nu eenmaal wat meer gevolgen als de tik voor de bil van een mens.

Daarom wordt op deze regel zo gehamert, het hoeft maar 1 keer fout te gaan, natuurlijk wil je een hond waarvan je niet denkt dat hij ooit wat zou doen tegen je kind of wie dan ook, maar het is en blijft een hond, onderhevig aan hun regels, hij kan niet anders zijn als een hond, 1 keer fout is genoeg en daar moet je niet willen komen, zo simpel werkt het.

Schapen drijven is een leuk vb, maar wat een schapendrijver doet is puur roofdiergedrag, de kudde drijven, observeren, tussen jou en de roedelleider inhouden, prooien scheiden van de kudde, dat is puur natuurlijk gedrag, dat zijn juist de type honden die nog een kans maken mochten ze het ooit alleen moeten rooien.
Zo werkt het met alle vormen van training, je bedenkt iets en kijkt welk natuurlijk gedrag je kan gebruiken om voor elkaar te krijgen wat je wil.
Het is dus niet zo dat je een onnatuurlijk iets ontwikkeld, het is een nieuw doel voor een natuurlijk gedrag wat je gebruikt, met al het andere zal je bar weinig succes hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_71609334
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja, tja, dit is dan ook wel een heel extreem vb, dit is erg zeldzaam te noemen.
Maar de beet in de neus bij het kind is aan de orde van de dag, soms met levenslange gevolgen van een verminkt gezicht.

Als alle hondeneigenaren de basiskennis bezaten en navolgde, als alle honden op z'n minst een basiscursus gehoorzaamheid gehad hadden dan zouden de bijtincidenten met 50% afnemen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, waarschijnlijk is dat getal nog hoger zelfs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_71609488
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:17 schreef Ruud het volgende:
Sick
Afmaken, alle pitbulls.
Denk er even 5 seconden over na en je weet al dat dit meer te maken heeft met baaslief dan het soort hond.
Als er dus iemand afgeschoten moet gaan worden...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:06:01 #279
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_71610102
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:49 schreef erodome het volgende:

[..]
, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken in de bek van een pitbull voor te steken
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:52 schreef McKillem het volgende:

Denk er even 5 seconden over na en je weet al dat dit meer te maken heeft met baaslief dan het soort hond.
Als er dus iemand afgeschoten moet gaan worden...
Baasje & hond dan maar?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:14:30 #280
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71610455
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Is bijtfrequentie dan zo belangrijk? Is het niet 't eindresultaat na de bijt?

Dus om even eea te visualiseren:

Bijt van een Golden Retriever:

[ afbeelding ]

Bijt van een pitbull:

[ afbeelding ]
En dan nu even de feiten,

'Zowel bij de 'Blueview' zaken als bij de Rotterdamse
dossiers waren de verwondingen die werden toegebracht door pitbull terriėrs niet
ernstiger dan de verwondingen door ander rassen/typen.'
Bron : Hondenbeten in perspectief.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71610488
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[..]

Baasje & hond dan maar?
Bij de meeste pits steek ik zo mijn hand tussen de kaken, het verschil tussen jou en mij is dat ik meer dan 50 pits heb verzorgt en jij ze eigenlijk alleen maar kent van een afstandje en de mediashit.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:19:38 #282
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71610641
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:33 schreef moussie het volgende:

[..]

dit was een van de honden
[ afbeelding ]

dus overduidelijk geen pitbull
Zal meer windhondenbloed in zitten.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:24:05 #283
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71610794
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, tja, dit is dan ook wel een heel extreem vb, dit is erg zeldzaam te noemen.
Maar de beet in de neus bij het kind is aan de orde van de dag, soms met levenslange gevolgen van een verminkt gezicht.

Als alle hondeneigenaren de basiskennis bezaten en navolgde, als alle honden op z'n minst een basiscursus gehoorzaamheid gehad hadden dan zouden de bijtincidenten met 50% afnemen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, waarschijnlijk is dat getal nog hoger zelfs.
Inderdaad.

''Kinderen zijn onder de dodelijke slachtoffers oververtegenwoordigd. In de periode 1982 tot
2007 was 20% van de dodelijke slachtoffers jonger dan 5 jaar, terwijl deze leeftijdsgroep
slechts 6,5% van de bevolking uitmaakt. De aard van de verwondingen en het ziekteverloop
bij kinderen verschilt van dat bij volwassenen. Het publieksonderzoek van TNS NIPO geeft
aan dat kinderen vooral worden gebeten in het gezicht, terwijl volwassenen vaker worden
gebeten in armen en benen. Dit komt overeen met publicaties uit andere landen''

Een basiscursus is op zich geen slecht idee, al heb ik mijn twijfels bij het daadwerkelijke nut er van. Ontzettend veel mensen weten het altijd beter en vinden dat hun zogenaamd sociale hond nooit iets doet, zelfs niet wanneer de hond daadwerkelijk ongewenste dingen heeft gedaan, ongewenst gedrag vertoont.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:10:35 #284
19479 Mr.J
pi_71612249
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:14 schreef yavanna het volgende:

[..]

En dan nu even de feiten,

'Zowel bij de 'Blueview' zaken als bij de Rotterdamse
dossiers waren de verwondingen die werden toegebracht door pitbull terriėrs niet
ernstiger dan de verwondingen door ander rassen/typen.'
Bron : Hondenbeten in perspectief.

Nee idd, de beet van een chiuaua (of hoe zo'n opgefokte muis ook moge heten) en een pitbull zijn nagenoeg gelijk. Chiuaua's komen daarom ook regelmatig voor in het nieuws als ze een kind verscheuren.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:12:19 #285
19479 Mr.J
pi_71612295
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij de meeste pits steek ik zo mijn hand tussen de kaken, het verschil tussen jou en mij is dat ik meer dan 50 pits heb verzorgt en jij ze eigenlijk alleen maar kent van een afstandje en de mediashit.
Aftellen dus tot jij het leidend voorwerp (phun intended) van een berichtje op pag 5 van de Telegraaf wordt?
pi_71612323
Ik wil net zeggen..... leuk verhaal om te lezen (ik heb de OP overigens niet gelezen (alleen de titel), maar ik zou het artikel zelf zo kunnen schrijven, want zo'n soort verhaal is al legio malen vertoond via de media).... maar 5 pagina's er slap over lullen gaat me wel erg ver...
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 5 augustus 2009 @ 01:17:54 #287
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71613455
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, helaas mis jij het punt...
Je maakt namelijk de hond altijd ondergeschikt als jij erbij bent, maar die regels gelden gewoonweg niet als jij er niet bij bent, dat is enkel en alleen kunstmatig zo te houden, jij als ranghoogste bepaald in jouw aanwezigheid de rang van de verschillende leden van het "roedel".

Het kind betrekken in het wel en wee van de hond is idd supergoed, maar veranderd niets aan het feit dat de hond de babysitter is als je ze alleen laat en als zodanig correctie's mag toepassen, als een goede babysitter betaamt is de hond in verreweg de meeste gevallen het geduld zelve en zal het eigenlijk nooit tot een correctie komen, maar 1 keer is genoeg om te verminken voor het leven, de tik voor de bil van een hond heeft nu eenmaal wat meer gevolgen als de tik voor de bil van een mens.

Daarom wordt op deze regel zo gehamert, het hoeft maar 1 keer fout te gaan, natuurlijk wil je een hond waarvan je niet denkt dat hij ooit wat zou doen tegen je kind of wie dan ook, maar het is en blijft een hond, onderhevig aan hun regels, hij kan niet anders zijn als een hond, 1 keer fout is genoeg en daar moet je niet willen komen, zo simpel werkt het.

Schapen drijven is een leuk vb, maar wat een schapendrijver doet is puur roofdiergedrag, de kudde drijven, observeren, tussen jou en de roedelleider inhouden, prooien scheiden van de kudde, dat is puur natuurlijk gedrag, dat zijn juist de type honden die nog een kans maken mochten ze het ooit alleen moeten rooien.
Zo werkt het met alle vormen van training, je bedenkt iets en kijkt welk natuurlijk gedrag je kan gebruiken om voor elkaar te krijgen wat je wil.
Het is dus niet zo dat je een onnatuurlijk iets ontwikkeld, het is een nieuw doel voor een natuurlijk gedrag wat je gebruikt, met al het andere zal je bar weinig succes hebben.
I give up.
We zijn het verder eens over het belang je hond op te voeden en de risicos als je dat niet doet, maar je onvermogen om in te zien dat honden zich aan kunnen passen ga ik niet langer bestrijden. Deel van de roedel maffia.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 06:37:37 #288
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_71614462
Het is jammer dat de angst hier re(a)geerd bij de tegenstanders zonder Pit Bull kennis, wel begrijpelijk.

Wat de Pit Bull zo'n slechte naam heeft gegeven zijn de meeste eigenaren en uiteraard de sensatie beluste media, helaas.

Verder is de Pitbull geen ras maar een samen voeging van meerdere Pitbull achtige honden en kruisingen daarvan, dit hoeft dus ook niet altijdt goed uit te pakken.

Het echte en zuivere ras is de A.P.B.T (American Pitt Bull Terrier), de A.P.B.T is het echte ras wat zuiver en in lijn gefokt is en geeft bij een juiste en strakke opvoeding weinig tot geen problemen, deze honden zijn op mens vriendelijkheid gefokt, dit had alles met de rol als vechter in de Pit en het toch in en rond huis te kunnen houden van de honden te maken.

Helaas zijn er in Nederland weinig zuivere A.P.B.T geweest en gaat het nu ook al weer mis door geld zucht van de mens in Nederland, als je op Marktplaats kijkt zie je weer meer kruising Stafford X A.P.B.T dan zuivere A.P.B.T.

Het jammerlijke is, is dat de hond vooral populair is bij de onderklasse van de samenleving, bij de mensen die vaak al niet in staat zijn hun kind goed op te voeden, mensen die zich zelf niet in de hand hebben, deze mensen zijn dus ook niet erg geschikt om een Pitbull / Pitt Bull op te voeden, vertrouwen te geven en in de gaten te houden.

Je kent die mensen wel, scheuren in een BMW, zuipen, Drugs, luidruchtig, etc, geef deze mensen een Politie Herder en het gaat ook mis!!

De Pit Bull is meestal wel agresief naar andere honden want daar is ie voor gefokt en een A.P.B.T is er op uitgeselecteerd en in lijn gefokt, hier doe je niks aan, anders dan dat ik mijn hond nooit los laat en niet met vreemde honden laat spelen en als er een los lopende hond aankomt til ik 'm hoog op in mijn armen.

Gelukkig zijn door de RAD wet van de afgelopen 10 jaar de meeste klaplopers overgestapt naar de nog imposantere vechthonden rassen zoals de American Bulldog, Cane Corso, Tossa Inu, Filla, Doggo Argentino, Allano, etc, ik hoop dat dat zo blijft, ik kan je wel vertellen dat als die honden je moeten hebben ben je nog veel slechter af als bij een Pitje, dus mischien iets minder zeuren over het Pitje en beter om je heen kijken want door het verbod zijn er al veel meer vette vechthonden in Nederland bij gekomen.

Verder hoop ik duidelijk gemaakt te hebben dat de bijt incidenten toch echt weer aan de mens te wijten zijn en niet direkt aan welk honden ras dan ook, een enkele uitzondering daar gelaten, maar dat geld voor alle rassen.

Oja op het topic incident ga ik niet in aangezien we niks weten qua omstandigheden betreft het ongeluk, wat ik in iedergeval wel vreemd vindt is dat de mes scherpe moeder hond met pups samen in 1 hok zou zitten met nog 2 volwassen Pit bulls, ze zou in dit geval al direkt de andere 2 Pit Bulls afgemaakt moeten hebben en niet een tijdje later het kind, verder doen klieine kinderen nog wel eens dom en als ie in het hok (domijn hond) aan het puppie trok en het puppie ging piepen, vul zelf maar in.

Hele jammerlijke situatie, we weten alleen te weinig van de omstandigheden.

Ps: bij Dobber nesten kan je vaak niet eens in de buurt komen!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 06:43:57 #289
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_71614470
Weer wat geleerd, thanks!

Ik ga binnenkort maar een teddy hond aanschaffen ofzo...
No bad soldiers under a good leader
pi_71614696
quote:
....
Het incident gebeurde in een probleemwijk van Acireale vlakbij de stad Catania op Siciliė
...
Grote kans dat het joch anders zo'n leuk gezellig Italiaans bontkraagdragend crimineeltje was geworden.

Maar dit is natuurlijk wel een beetje een heftige manier om dat te voorkomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71618748
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:12 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Aftellen dus tot jij het leidend voorwerp (phun intended) van een berichtje op pag 5 van de Telegraaf wordt?
Nope, nooit bang voor geweest en zal het ook nooit zijn, dat dan zonder dom met honden om te gaan dan he
Wat betekend dat je wel oplet en een hond beoordeeld.
Ik ben 1 keer in mijn leven gebeten, door een herderkruising, kon het arme beest ook niets aan doen, die was zwaar mishandeld en daardoor verknipt geraakt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:21:57 #292
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71621521
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:10 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee idd, de beet van een chiuaua (of hoe zo'n opgefokte muis ook moge heten) en een pitbull zijn nagenoeg gelijk. Chiuaua's komen daarom ook regelmatig voor in het nieuws als ze een kind verscheuren.
Hondenbeten worden geregistreerd als men ervoor naar de huisarts/ziekenhuis gaat. Dat dit eerder het geval is wanneer grotere honden bijten is een logische zaak. Een beet van een Pitbull behoeft geenzins erger te zijn dan de beet van een Golden Retriever, waar het hier tenslotte over ging.

Jammer dat het voor jou lastig is te begrijpen dat een beet van een Chihuahua, een chiuaua is geen hond, niet te vergelijken is met de beet van een grotere hond. Al zijn er ook gevallen bekend van ernstige bijtwonden en zelfs het doden van jonge kinderen door kleine honden.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:47:37 #293
215628 woid
let's get Friendly
pi_71622224
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:21 schreef yavanna het volgende:

[..]

...
Jammer dat het voor jou lastig is te begrijpen dat een beet van een Chihuahua, een chiuaua is geen hond, niet te vergelijken is met de beet van een grotere hond. Al zijn er ook gevallen bekend van ernstige bijtwonden en zelfs het doden van jonge kinderen door kleine honden.
dat vindt zo'n loempia op poten zelf anders wel hoor...
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:16:59 #294
19479 Mr.J
pi_71626179
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:21 schreef yavanna het volgende:
een chiuaua is geen hond,

Ik kon jullie al niet serieus nemen door het continu goed praten van die kindoodbijters, maar nu ook zeggen dat bovenstaand wezen geen hond is?!

Wat is het dan? Een goudvis ofzo?
pi_71628651
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:16 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kon jullie al niet serieus nemen door het continu goed praten van die kindoodbijters, maar nu ook zeggen dat bovenstaand wezen geen hond is?!

Wat is het dan? Een goudvis ofzo?
Volgens mij moet je wat beter lezen...
pi_71631508
Die beesten kunnen er niets aan doen.
Het zijn de mensen die zulke honden simpelweg niet als huisdieren moeten houden.

Maargoed, ik laat een 6 jarige dan ook geen honden voeren, al waren het tekkels.
pi_71632661
Kom op peeps, keep it real, Chihuahua`s zijn gewoon honden. Iemand die het tegendeel beweert is niet zo slim bezig.
pi_71632718
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Kom op peeps, keep it real, Chihuahua`s zijn gewoon honden. Iemand die het tegendeel beweert is niet zo slim bezig.
Als een chihuahua een hond is, was Michael Jackson een mens.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71637564
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef Scorpie het volgende:
Het is uiteindelijk gewoon een hond ja, ook bij deze gelden alle hondenregels, ze zijn vaak zelfs vrij fel te noemen, bijten vrij vlot vaak(dingen zijn natuurlijk ook sneller eng als je zo klein bent, tegenover een mens staan moet je da aardig dapper voor zijn).

Nu is het een heeeeeeeeeeeel klein hondje en als deze bijt is de beet ook klein, maar toch kan het verdomde pijn doen en goed geplaatst in een kindergezichtje kan het ook levenslange verminkingen opleveren.
Als een herder bijt is het effect groter, die chihuahua past dan ook bijna in zijn bek, dat si neit meer dan logisch.
Als je met een heeeeeeeeel klein hamertje op je duim slaat geeft dat een ander effect dan wanneer je het met een grote voorhamer doet.
pi_71667987
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:55 schreef SkyChat het volgende:
Die beesten kunnen er niets aan doen.
Het zijn de mensen die zulke honden simpelweg niet als huisdieren moeten houden.

Maargoed, ik laat een 6 jarige dan ook geen honden voeren, al waren het tekkels.
Vooral niet bij tekkels zou ik zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')