abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71196809
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk het ook, zeker als je jaar-op-jaar kijkt natuurlijk. Zoals ik echter al aangaf, is er iets meer dan een verbetering nodig om banen te redden. Maar goed, daarin verschillen we sterk van mening, dat hebben we al gezien.
Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.

De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71196981
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Eens. En Q1 en Q2 zijn nog veel erger, alleen dat wordt voorlopig nog niet erkend.
Ik had het overigens over q1,q2,q3 van 2008

Maar als ik het goed begrijp ben je het niet eens met de cijfers van q1 2009?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71197186
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.

De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
Helemaal met je eens, en daarom is de werkeloosheid tot nu toe vrij weinig gestegen. Maar de MKB wordt nu steeds meer gedwongen kosten te snijden, er blijft weinig geld over. Stabiliseren is niet genoeg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71197234
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het overigens over q1,q2,q3 van 2008

Maar als ik het goed begrijp ben je het niet eens met de cijfers van q1 2009?
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer dat mensen op straat (en Fok!) het idee veelal hebben dat eind 2008 erg slecht was en 2009 tot nu toe wel "ok". Kijk maar naar de beurs.
pi_71197244
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn heel wat ondernemers die er totaal geen moeite mee hebben om iemand eruit te gooien, je zal ze de kost moeten geven zeg. Het is simpel: ontslag voor werknemer=ww, failliet voor werkgever=probleem.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71197482
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, en daarom is de werkeloosheid tot nu toe vrij weinig gestegen. Maar de MKB wordt nu steeds meer gedwongen kosten te snijden, er blijft weinig geld over. Stabiliseren is niet genoeg.
Het blijft natuurlijk heel wat anders om een 25 jarige met een tijdelijk contract of een Pool met 2 jaar werkervaring weg te sturen dan een 40'er met 2 opgroeiende kinderen die al 15 jaar bij je werkt.

Persoonlijk ben ik van mening dat mits het niet heel erg slecht gaat met dat bedrijf dat die laatste vrij zeker is van zijn baan.

De meeste bedrijven zijn ook begonnen in q4 met reorganisaties en zijn gaan snijden in slecht personeel. Die zitten nu wel verwerkt in de WW statistieken.

Als er nu een 2e ronde komt dan moet je gaan snijden in de mensen die je niet kwijt wil(kan persoonlijk of zakelijke redenen zijn). Ik geloof best dat er een 2e ronde komt maar als de economie zich gaat stabiliseren dan zal de werkeloosheid niet al te veel gaan oplopen

9% lijkt me behoorlijk dik aangezet
pi_71197590
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Er zijn heel wat ondernemers die er totaal geen moeite mee hebben om iemand eruit te gooien, je zal ze de kost moeten geven zeg. Het is simpel: ontslag voor werknemer=ww, failliet voor werkgever=probleem.
Gelukkig veel meer die er wel alles aan doen om dat te voorkomen mits het voortbestaan van het bedrijf niet in gevaar komt(baan voor andere medewerkers)
pi_71197657
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer dat mensen op straat (en Fok!) het idee veelal hebben dat eind 2008 erg slecht was en 2009 tot nu toe wel "ok". Kijk maar naar de beurs.
Zo denk ik niet in elk geval. Ik hoop op een stabilisatie in q2,q3,q4. Dan wordt 2010 weer wat beter
pi_71197779
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gelukkig veel meer die er wel alles aan doen om dat te voorkomen mits het voortbestaan van het bedrijf niet in gevaar komt(baan voor andere medewerkers)
Het is natuurlijk afhankelijk van de sector. Een bedrijf wat vakgeschoolde, gemotiveerde medewerkers heeft zal zuiniger zijn op zijn medewerkers.
In sectoren als bijvoorbeeld horeca en retail zijn ze helaas niet zo moeilijk.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71197910
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:40 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Het is natuurlijk afhankelijk van de sector. Een bedrijf wat vakgeschoolde, gemotiveerde medewerkers heeft zal zuiniger zijn op zijn medewerkers.
In sectoren als bijvoorbeeld horeca en retail zijn ze helaas niet zo moeilijk.
Die hebben ook geen vast contract
pi_71197957
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wellicht. Vergeet echter niet dat de werkloosheid in Nederland in 2005 ook gewoon op 7.0% zat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze economisch moeilijke periode nog wel iets zwaarder is dan de nasleep van de internet-bubble...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:51:02 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71198203
Even verder volgen.
censuur :O
pi_71199154
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die hebben ook geen vast contract
Dus dat vaste contract is dus eigenlijk de reden dat ze hun mensen vasthouden?
En ik maar denken dat ze handelen vanuit hun menselijkheid.
pi_71199202
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:15 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dus dat vaste contract is dus eigenlijk de reden dat ze hun mensen vasthouden?
En ik maar denken dat ze handelen vanuit hun menselijkheid.
In sommige sectoren is er gewoon veel meer verloop. Voor de meeste MKB bedrijven is er lang niet zoveel verloop
pi_71199418
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In sommige sectoren is er gewoon veel meer verloop. Voor de meeste MKB bedrijven is er lang niet zoveel verloop
Ik snap je punt. Ik denk dat er in elke sector goede en slechte werkgevers zitten die uiteindelijk allemaal het bedrijfsbelang voorop stellen. Ik geef ze daarin geen ongelijk trouwens.
Maar laten we niet te veel off-topic gaan.
pi_71209503
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wellicht. Vergeet echter niet dat de werkloosheid in Nederland in 2005 ook gewoon op 7.0% zat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze economisch moeilijke periode nog wel iets zwaarder is dan de nasleep van de internet-bubble...
Volgens mij zijn de cijfers van de huidige recessie zelfs erger dan die van de jaren 70/80 toen deze in dezelfde periode zat.
pi_71209895
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de cijfers van de huidige recessie zelfs erger dan die van de jaren 70/80 toen deze in dezelfde periode zat.
Data?
pi_71213071
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Data?
Werkloosheid hoger dan hoogste piek in jaren ’80
Inflatie in NL (geg. CBS):

Kan helaas zo geen cijfers over de economische "groei" van '75-86 vinden om te vergelijken met de huidige.

Mijn stelling is, btw, dat de huidige situatie ernstiger en dieper is dan het begin van de jaren 80 recessie. Misschien wordt deze recessie korter, maar dat denk ik niet.
pi_71213172
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Werkloosheid hoger dan hoogste piek in jaren ’80
Inflatie in NL (geg. CBS):
[ afbeelding ]
Kan helaas zo geen cijfers over de economische "groei" van '75-86 vinden om te vergelijken met de huidige.

Mijn stelling is, btw, dat de huidige situatie ernstiger en dieper is dan het begin van de jaren 80 recessie. Misschien wordt deze recessie korter, maar dat denk ik niet.
Thanks. Ik geloof zelf niet zo in al die vergelijkingen, de economie is ook aan verandering onderhevig en sinds de jaren '80 is de mix van bedrijven in Nederland vrij sterker veranderd. Maar goed, we'll see...
pi_71229473
TVP
pi_71257789
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Thanks. Ik geloof zelf niet zo in al die vergelijkingen, de economie is ook aan verandering onderhevig en sinds de jaren '80 is de mix van bedrijven in Nederland vrij sterker veranderd. Maar goed, we'll see...
En natuurlijk niet alleen de mix van bedrijven maar ook de mix van werkenden en banen. Er zijn steeds meer vrouwen aan het werk gegaan en ook nog eens veel meer deeltijd banen gekomen.

De explosie van 2 verdieners die in die periode onstaan is hebben natuurlijk ook een bijdrage geleverd aan de stijging van de huizenprijzen. (om maar een beetje ontopic te gaan )
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:31:41 #23
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71324002
Is dit het werkgeverstopic of het huizentopic?
pi_71326753
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:31 schreef BeamofLight het volgende:
Is dit het werkgeverstopic of het huizentopic?
werkeloosheid en de huizenprijzen zijn met elkaar verbonden. Als deze recessie erger wordt dan de jaren 80, zullen ook meer mensen werkloos worden. Dan zullen de huizenprijzen ook dalen.

Blijkt dit een depressie te worden, test dan je parachutes ff.
pi_71346690
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk heel wat anders om een 25 jarige met een tijdelijk contract of een Pool met 2 jaar werkervaring weg te sturen dan een 40'er met 2 opgroeiende kinderen die al 15 jaar bij je werkt.

Persoonlijk ben ik van mening dat mits het niet heel erg slecht gaat met dat bedrijf dat die laatste vrij zeker is van zijn baan.

De meeste bedrijven zijn ook begonnen in q4 met reorganisaties en zijn gaan snijden in slecht personeel. Die zitten nu wel verwerkt in de WW statistieken.

Als er nu een 2e ronde komt dan moet je gaan snijden in de mensen die je niet kwijt wil(kan persoonlijk of zakelijke redenen zijn). Ik geloof best dat er een 2e ronde komt maar als de economie zich gaat stabiliseren dan zal de werkeloosheid niet al te veel gaan oplopen

Moewhaa, over dat rotte personeel, grotendeels zal wel weg zijn, maar je hoort nog genoeg ontslagen (bij TNT 11.000 banen eruit).
Na de zomer krijgt de bouwvak nog wat harde klappen..en we hebben natuurlijk nog de 1 jarige contracters..
pi_71395745
Woningprijzen in 't Gooi en Haarlem gaan volledig onderuit

verwegend dure gemeenten worden het hardst getroffen. Blaricum spant de kroon. Daar is de gemiddelde prijs van een woonhuis in het tweede kwartaal met 18,5% gedaald ten opzichte van een jaar geleden. Op de tweede plaats komt Naarden met een teruggang van 15,3%.

Het onderzoek wijst uit dat in 90% van de Nederlandse gemeenten sprake is van lagere woningprijzen. Het aantal plaatsen met een forse prijsdaling is volgens ABF sterk toegenomen. De onderzoekers tellen twintig gemeenten waar de waarde van woningen met meer dan 10% is gezakt.

http://www.fd.nl/artikel/(...)an-volledig-onderuit
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71397038
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:30 schreef dramatiek het volgende:

verwegend dure gemeenten worden het hardst getroffen. Blaricum spant de kroon. Daar is de gemiddelde prijs van een woonhuis in het tweede kwartaal met 18,5% gedaald ten opzichte van een jaar geleden. Op de tweede plaats komt Naarden met een teruggang van 15,3%.

Het onderzoek wijst uit dat in 90% van de Nederlandse gemeenten sprake is van lagere woningprijzen. Het aantal plaatsen met een forse prijsdaling is volgens ABF sterk toegenomen. De onderzoekers tellen twintig gemeenten waar de waarde van woningen met meer dan 10% is gezakt.

ah, gemiddelde huizenprijs of gewogen gemiddelde?

als namelijk voorheen 10 woningen van 300k verkocht werden, en 2 van 1000k, dan was het gemiddelde 5000/12 is 416k
als vervolgens de 10 woningen nog steeds worden verkocht, maar tegen 290k, en slechts 1 pand van 950k, is de gemiddelde huizenprijs 3850/11 is 350k.

Huizenprijsdaling van 16%. Niet 1 van de verkochte huizen is in dit voorbeeld met meer dan 5% gedaald.

Helaas staat er nooit bij wat ze nou precies berekend hebben. Wedden dat op de FP ook geen enkele nuancering plaatsvindt
pi_71397130
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Helaas staat er nooit bij wat ze nou precies berekend hebben. Wedden dat op de FP ook geen enkele nuancering plaatsvindt
De pdf van het onderzoek, daarin staat wel wat je wilt weten.

http://www.fd.nl/csFdArti(...)wox_2009k2_copy2.pdf
pi_71397207
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De pdf van het onderzoek, daarin staat wel wat je wilt weten.

http://www.fd.nl/csFdArti(...)wox_2009k2_copy2.pdf
hey, stond die er wel bij, effe lezen

laatste pagina gaat over methodiek. Ze claimen wel rekening te houden met weging, maar het is me niet duidelijk hoe (ja, op een eigen ontwikkelde methode)....

Opvallend trouens hoe het gooi afsteekt tegen de rest van Nederland. En dat in de achterhoek, drente en groningen de prijzen stijgen (?)

[ Bericht 11% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-07-2009 15:34:44 ]
pi_71400445
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:30 schreef dramatiek het volgende:

e onderzoekers tellen twintig gemeenten waar de waarde van woningen met meer dan 10% is gezakt.

In groningen zijn nog wel prijsstijgingen maar dat komt meer dordat ouderen de rust zoeken en het geld hier uit de woning willen hebben
pi_71400620
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:41 schreef henkway het volgende:

[..]

In groningen zijn nog wel prijsstijgingen maar dat komt meer dordat ouderen de rust zoeken en het geld hier uit de woning willen hebben
dus ouderen verhuizen naar Nieuw Siberie voor de centen?
pi_71400658
zonder gekheid, als de kop op het FD had geluid: huizenprijzen dalen 4% was dat oud nieuws geweest.

De fluctatie per regio is opvallend, kijken of de NVM dat bevestigt.
pi_71400725
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dus ouderen verhuizen naar Nieuw Siberie voor de centen?
mooi daar hoor, en rustig als je een bootje hebt.
quote:
Groningen is druk doende om dé watersport provincie van Nederland te worden. Althans als het aan de Groningers zelf ligt. Het is ook een provincie met veel mogelijkheden voor de watersporter. Talloze meren zoals bijvoorbeeld het Schildmeer, Zuidlaardermeer, Lauwersmeer en niet te vergeten het Oldamtmeer, beter bekend als Blauwe Stad Meer, bieden de watersport veel mogelijkheden. Maar de provincie Groningen kent ook talloze vaarwegen die steeds meer gaan aansluiten op de hoofdvaarwegen. Er is zelfs sprake van een vaarverbinding tussen Groningen en Duitsland.
pi_71400765
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:50 schreef henkway het volgende:

[..]

mooi daar hoor, en rustig als je een bootje hebt.
de meeste ouderen die ik ken zullen bevestigen dat het een mooie plek is om dood te gaan. Die wonen liever in de Kempen tegen de kerk aan, en LXIV kan het bevestigen.
pi_71411947
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:56 schreef AMDFreak het volgende:

[..]

Moewhaa, over dat rotte personeel, grotendeels zal wel weg zijn, maar je hoort nog genoeg ontslagen (bij TNT 11.000 banen eruit).
Na de zomer krijgt de bouwvak nog wat harde klappen..en we hebben natuurlijk nog de 1 jarige contracters..
Het gaat er gewoon om dat de stijging veel te dik is aangemaakt. Er komt een moment dat je niet verder kan snijden maar ik denk dat het herstel sneller komt
pi_71412005
Huizenprijs daalt het hardst in 't Gooi
Uitgegeven: 28 juli 2009 16:55
Laatst gewijzigd: 28 juli 2009 17:05

AMSTERDAM - De gemiddelde prijs van een woning is met 3,6 procent gezakt, in vergelijking met een jaar geleden. In 65 gemeenten zijn de prijzen met meer dan 5 procent gedaald. Met name de huizenprijzen in ’t Gooi hebben te lijden onder de crisis.
De gemiddelde prijs voor een woning ligt momenteel op 249.000 euro, voor een eengezinswoning is dat 270.000 euro en een appartement 188.000 euro.

Dat betekent een daling in waarde van respectievelijk 3,6 en 3,8 procent. Dat blijkt uit onderzoek van ABF Valuation.

Eengezinswoningen

De eengezinswoningen zijn in ’t Gooi met 15,7 procent in prijs gezakt. Blaricum is daarbij het zwaarst getroffen; de huizenprijzen zijn daar met 18,5 procent gedaald.

Ook andere dorpen in ’t Gooi hebben te lijden: Naarden (-15,3 procent), Bussum (-14,6 procent), Laren (-14,4 procent) en Huizen (-13,5 procent).

Haarlem

In Haarlem daalden de prijzen met 12,7 procent. IJmond (-11,9 procent) en Den Haag (-11,8 procent) staan ook in de lijst van gemeentes waar de prijzen met meer dan tien procent gedaald zijn.

Den Haag is ook terug te vinden in de lijst met de grootste waardedalingen van flatgebouwen, namelijk bovenaan met 14,4 procent, Leiden volgt met 11,7 procent.

In de provincies Friesland, Drenthe en Overijssel daalde de woningprijs met minder dan 1 procent.

Verkopen

Het aantal woningverkopen is ook gedaald; ruim 35 duizend woningen veranderden in het tweede kwartaal van eigenaar tegenover 56 duizend in dezelfde periode in 2008. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2009 is er wel een lichte verbetering te zien.

3,6% landelijk en dat in een jaar waar het gehele jaar een recessie was. Ik vind het wel meevallen
pi_71412080
In het Gooi staan ook relatief veel dure woningen en die dalen het hardst natuurlijk. De gemiddelde woning in NL is in elk geval een stuk goedkoper en er is nog altijd sprake van een tekort, dus op zich niet raar dat die daling niet zo hoog is als de voorpagina van de Telegraaf ons elke zaterdag wil doen geloven.
pi_71412230
Wat denk je van de economie en huizenmarkt voor de rest van het jaar?
pi_71412296
Het jaar is niet zo lang meer.

Ik denk dat de huizenprijzen her en der nog wel zullen dalen. Er zullen ook meer mensen zijn die menen snel van hun huis af te moeten en dan kun je niet de hoofdprijs vragen. Huizen staan ook langer te koop en dat is ook nooit een goede onderhandelingspositie.
pi_71412346
En de economie en werkeloosheid?
pi_71412387
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En de economie en werkeloosheid?
Werkloosheid gaat stijgen denk ik en de economie zal in elk geval dit jaar niet significant aantrekken.
pi_71412498
Hoe ver denk je dat de werkeloosheid gaat stijgen de komende 6 maanden en verwacht je ook geen verslechtering van de economie?

[ Bericht 5% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 28-07-2009 23:19:31 ]
pi_71412555
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe ver denk je dat de economie gaat stijgen de komende 6 maanden en verwacht je ook geen verslechtering van de economie?
Ik denk persoonlijk een kleine krimp dit jaar. De huizenmarkt zal ook nog wel even dooretteren.
pi_71412813
Wat verwacht je van de werkeloosheid?
pi_71412880
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat verwacht je van de werkeloosheid?
Ik verwacht wel een piek van 8%. Weet niet of dat dit jaar al gehaald wordt, aangezien een grote ontslagronde niet van vandaag of morgen wordt gehaald.

In mijn berekeningen mag ik ook uitgaan van 8% overigens.
pi_71413265
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik verwacht wel een piek van 8%. Weet niet of dat dit jaar al gehaald wordt, aangezien een grote ontslagronde niet van vandaag of morgen wordt gehaald.

Verwacht je dat ook als in 2010 de economie aantrekt?
pi_71413324
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Verwacht je dat ook als in 2010 de economie aantrekt?
Dat ligt er maar net aan wanneer die in 2010 aantrekt en met hoeveel die aantrekt. De Opex-trajecten gaan bijvoorbeeld sowieso wel door, ook al trekt het wat aan.
pi_71413406
2e kwartaal was al wat beter, 3e en 4e kwartaal zal wel leiden tot een stagnatie en dan kan het in kwartaal 1 of 2 van 2010 weer aantrekken
pi_71416763
http://www.nu.nl/economie(...)en-banenverlies.html
quote:
DEN HAAG - Zakelijke dienstverleners zijn zeer somber over de werkgelegenheid in hun branche. Bijna tweevijfde van de dienstverleners verwacht dat het aantal banen de komende drie maanden zal afnemen.
Van de ondernemers in de zakelijke dienstverlening zegt 44 procent dat de werkgelegenheid in hun branche de afgelopen drie maanden al is gedaald.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag gepubliceerd heeft.
pi_71416916
60% die dat niet denkt dus
pi_71416931
Als bij 40% van de zakelijke dienstverleners het aantal banen sowieso al af gaat nemen, dan komen daar nog wel klappen. Het is ook een mooi moment voor OPEX-achtige programma's. Ondernemingsraden en vakbonden hebben weinig te mekkeren in tijden van crisis.
pi_71420183
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=62077

Ik zat er eigenlijk al op te wachten. We zullen dit de komende tijd wel vaker gaan zien. Immers, de termijn van 1 jaar komt voor veel leegstaande huizen akelig dichtbij, of is inmiddels al overschreden.
pi_71420671
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:16 schreef jkdjjsop het volgende:

Ik zat er eigenlijk al op te wachten. We zullen dit de komende tijd wel vaker gaan zien. Immers, de termijn van 1 jaar komt voor veel leegstaande huizen akelig dichtbij, of is inmiddels al overschreden.
Tis dat ik al een in leuk huis woon, maar anders....
pi_71421025
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tis dat ik al een in leuk huis woon, maar anders....
Half Lelystad en Almere staan al maanden leeg. Niet dat ik daar graag zou willen wonen, maar als ik geen (fatsoenlijke) woonruimte had, zou ik het ook wel weten. Goedkoper dan gratis bestaat niet.
pi_71421219
Snap niet dat de buurt geen zwerver-rammers inhuurt
pi_71421298
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:44 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Half Lelystad en Almere staan al maanden leeg. Niet dat ik daar graag zou willen wonen, maar als ik geen (fatsoenlijke) woonruimte had, zou ik het ook wel weten. Goedkoper dan gratis bestaat niet.
Als goede kraker heb je wel verplichtingen hoor... Als je verstandig bent, kijk je eerst welke dat zijn
pi_71421302
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Snap niet dat de buurt geen zwerver-rammers inhuurt
Ik snap niet dat ze er geen anitkraak dan inzetten.
pi_71421413
Zwerver rammen is leuker

En daarna een grote BBQ geven
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:24:07 #59
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_71422162
quote:

Deze woning stond al 5 jaar leeg en is van een makelaarskantoor.
Als het een particulier is die b.v. al in een bejaardentehuis zit dan denk ik dat het niet zo makkelijk gaat.
pi_71422303
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zwerver rammen is leuker

En daarna een grote BBQ geven
En hopen dat er camera's aanwezig zijn dat de mensen die denken dat men het recht maar in eigen handen moet nemen ook op hun blaren moeten zitten.
pi_71422635
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als goede kraker heb je wel verplichtingen hoor... Als je verstandig bent, kijk je eerst welke dat zijn
Noem er eens een paar.

Ja, op papier heb je verlichtingen, maar zoals bij alles in Nederland kun je daar effectief je reet mee afvegen. Zolang je het maar niet te bont maakt (lees: niet de hele wijk afbreekt) kun je eigenlijk gewoon doen wat je wilt. Er is toch niemand die ingrijpt.

Sure, de eigenaar van het pand kan gaan dreigen en eventueel een knokploeg op je afsturen, maar dan leg je gewoon een dossier aan en ga je daarmee naar de politie. Voor dit soort zaken komt de politie haar bed nog wel uit.
pi_71427711
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:39 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Noem er eens een paar.

Ja, op papier heb je verlichtingen, maar zoals bij alles in Nederland kun je daar effectief je reet mee afvegen. Zolang je het maar niet te bont maakt (lees: niet de hele wijk afbreekt) kun je eigenlijk gewoon doen wat je wilt. Er is toch niemand die ingrijpt.

Sure, de eigenaar van het pand kan gaan dreigen en eventueel een knokploeg op je afsturen, maar dan leg je gewoon een dossier aan en ga je daarmee naar de politie. Voor dit soort zaken komt de politie haar bed nog wel uit.
Je moet het pand onderhouden en netjes houden. Verder weet ik het niet.

Dat er een aantal (de meeste?) krakers zich hier niet aan houden, neemt niet weg dat je die verplichtingen niet hebt. Als je je plicht niet doet, mag je er ook zonder pardon uitgezet worden door de eigenaar.
pi_71427935
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je moet het pand onderhouden en netjes houden. Verder weet ik het niet.

Dat er een aantal (de meeste?) krakers zich hier niet aan houden, neemt niet weg dat je die verplichtingen niet hebt. Als je je plicht niet doet, mag je er ook zonder pardon uitgezet worden door de eigenaar.
Ja, tot zover de officiële regeltjes, maar de praktijk leert ons dat het er normaal gesproken een stuk "relaxter" aan toegaat.
pi_71507046
http://www.nu.nl/economie(...)met-een-procent.html

Ik heb er goede hoop dat je in het derde en vierde kwartaal stagnatie te zien krijgt, dan moet het volgens mij wel gaan meevallen met de oplopende werkeloosheid in Nederland
pi_71541323
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Werkloosheid gaat stijgen denk ik en de economie zal in elk geval dit jaar niet significant aantrekken.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk een kleine krimp dit jaar. De huizenmarkt zal ook nog wel even dooretteren.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk, verwacht daar hebben we natuurlijk weinig aan.... Onderbouw het eens? Zo lust ik er nog wel een paar......

Berekeningen? Ben je vooraanstaand econoom of zijn het onderbuik gevoelens?
pi_71541397
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:47 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]
Denk, verwacht.... Onderbouw het eens? Zo lust ik er nog wel een paar......

Ja we gaan door met het verder opblazen van de kredietbubble, mits er niet teveel deflatie komt
pi_71541465
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:47 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Denk, verwacht daar hebben we natuurlijk weinig aan.... Onderbouw het eens? Zo lust ik er nog wel een paar......

Dat is vrij logisch als je om iemands MENING vraagt
pi_71578498
Kijk, dit noem ik nu goede berichten:
quote:
De huizenprijs in de Leidse regio zakt nog steeds. Vooral appartementen doen het slecht. Behalve in Den Haag zakte de prijs van appartementen in de Randstad nergens zo snel als in het gebied rond Leiden en de Bollenstreek.

Dat laat de Wox-index zien, de barometer van onderzoeks- en taxatiebureau ABF Valuation, die zich baseert op onder meer het Kadaster. De daling was in Leiden 11,7 procent in een jaar. Ook het oostelijk deel van Zuid-Holland, het gebied rond Alphen, laat een sterke neergang zien (-8,9) Bij eengezinswoningen was de daling wat minder scherp.
Bron

Ik moet er helaas wel bij zeggen dat de boel hier nog steeds aardig prijzig is.
pi_71578934
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:43 schreef Prutzenberg het volgende:
Kijk, dit noem ik nu goede berichten:
[..]

Bron

Gaat het nu om de huizenprijzen of om de prijzen van appartementen

Voor een analyse op gemeentelijk niveau lijken me de aantallen te klein. Misschien werden er vorig jaar 10 huizen van een miljoen verkocht en dit jaar geen, dan daalt de huizenprijs al snel
pi_71579280
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:43 schreef Prutzenberg het volgende:
Waarom eigenlijk?
pi_71579352
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:03 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Alphen en Leiden zijn dure gemeentes om in te wonen. Alles daartussen (waar ik ook woon) is ook prijzig. Je kan er namelijk landelijk wonen terwijl je toch dichtbij de grote steden zit.
pi_71579409
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gaat het nu om de huizenprijzen of om de prijzen van appartementen

Voor een analyse op gemeentelijk niveau lijken me de aantallen te klein. Misschien werden er vorig jaar 10 huizen van een miljoen verkocht en dit jaar geen, dan daalt de huizenprijs al snel
Betere bron:
http://www.abfvaluation.nl/wox-hpi/wox-quarterly
Het lijkt er op dat de Randstad in elkaar aan het zakken is.
pi_71579506
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alphen en Leiden zijn dure gemeentes om in te wonen. Alles daartussen (waar ik ook woon) is ook prijzig. Je kan er namelijk landelijk wonen terwijl je toch dichtbij de grote steden zit.
Aha. Nouja, ik vind Leiden als stad niet zoveel aan, maar het groene hart is misschien best aantrekkelijk.
pi_71581470
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:08 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Aha. Nouja, ik vind Leiden als stad niet zoveel aan, maar het groene hart is misschien best aantrekkelijk.
Ik woon zelf in Groene Hart, vlakbij Alphen a/d Rijn en wonen is hier gewoon erg goed. Vooral voor mensen met jonge kinderen die een baan in de Randstad hebben is het een goede uitkomst. Omdat je snel op je werk kan zijn, en je kinderen in een mooie omgeving kan laten opgroeien.
pi_71581609
Zijn huizen in het groene hart die dichtbij de snelweg gelegen zijn duurder?
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:52:24 #76
236264 crew  capricia
pi_71582483
Tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71584318
quote:

In Amsterdam weet ik ook nog wel wat leeg te staan +1 jaar zeker op een goede lokatie, maar ja er ligt geen vloer in en ik ben rampzalig met parket leggen
quote:
In de regio's Haarlem en 't Gooi zijn de huizenprijzen het sterkst gedaald van heel Nederland. Dit blijkt uit berekeningen van onderzoeksbureau ABF Valuation.

Blaricum is het meest getroffen. De gemiddelde prijs van een woonhuis daalde er met 18,5% in het tweede kwartaal van 2009.Naarden volgt op de voet met een daling van 15,3%. De gemiddelde prijs in 't Gooi en de Vechtstreek daalde in een half jaar tijd met 15,7%. Ook de agglomeratie Haarlem kende een flinke daling: de woningprijzen gingen in deze periode met 12,7% in prijs omlaag.

Woningprijzen kwaartaalbericht (PDF-bestand)
http://www.abfvaluation.nl/uploads/downloads/de_wox_2009k2.pdf
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=100499&tijdlijn=1
pi_71584527
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 04:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In Amsterdam weet ik ook nog wel wat leeg te staan +1 jaar zeker op een goede lokatie, maar ja er ligt geen vloer in en ik ben rampzalig met parket leggen
Dan ga je er toch zo inzitten? Wat kan jou die vloer nog schelen, als je aan de Herengracht woont? Koop gewoon wat goedkope vloerbedekking bij de Leen Bakker en klaar is Kees.
quote:
Dat van Haarlem verbaast me wel. Ik had verwacht dat de prijzen daar op pijl zouden blijven omdat die stad erg gewild is. Blijkbaar is dat laatste toch ook niet zo het geval.
pi_71584882
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:12 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Groene Hart, vlakbij Alphen a/d Rijn en wonen is hier gewoon erg goed. Vooral voor mensen met jonge kinderen die een baan in de Randstad hebben is het een goede uitkomst. Omdat je snel op je werk kan zijn, en je kinderen in een mooie omgeving kan laten opgroeien.
Offtopic: welk dorpske woont gij?
pi_71584897
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn huizen in het groene hart die dichtbij de snelweg gelegen zijn duurder?
Niet zozeer het feit dat ze naast de snelweg liggen, maar het feit dat het gewilde huizen zijn, plus het feit dat er niet ontzettend veel bijgebouwd wordt in deze buurt zorgt ervoor dat de vraagprijs hoog is. Het dorp waarin ik woon kent bijvoorbeeld bijna geen starters-segment, die vertrekken allemaal naar Alphen dat vele malen goedkoper is.
pi_71585956
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Offtopic: welk dorpske woont gij?
Ter Aar, en jij?
pi_71587406
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:28 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ter Aar, en jij?
Koudekerk aan den Rijn Grappig
pi_71587452
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koudekerk aan den Rijn Grappig
Jammer dat ik deze week op vakantie ben geweest, anders was ik zaterdag bij Trekkertrek aanwezig geweest
pi_71590765
'IT-wereld staat voor ontslaggolf'
quote:
IT-onderzoeker Adriaan Meij van AME Research kwam vorige maand met een rapport dat de werkloosheid in de sector op kan lopen naar 12 procent in 2010.
Daar gaan de huizenprijzen.
pi_71590907
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Jammer dat ik deze week op vakantie ben geweest, anders was ik zaterdag bij Trekkertrek aanwezig geweest
Was supergezellig man, je hebt echt wat gemist!

Ontopic maar weer
pi_71591181
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Veel van die IT'ers hebben grote buffers opgebouwd.
pi_71591603
quote:
[..]

Ik denk dat die ontslaggolf onder het IT personeel bij bedrijven zoals Logica,Atos/Cap etc wel mee zal vallen. Denk dat de meeste ontslagen vallen bij IT personeel bij bedrijven zelf, er zijn immers heel wat outsourcingtrajexten opgestart om intern personeel kwijt te raken. Verder hebben de meeste IT bedrijven, als ik de interne berichten moet geloven, een dik plan opgesteld aangaande de mexicaanse griep. Lijkt me sterk dat daarbij hoort dat je na het laten afvloeien van 8-10% van je werknemers er nog eens 10% naar huis stuurt. Interne signalen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen zijn er ook niet. Interne cijfers zagen er ook "goed" uit.

Er is wel een acceleratie van het het aantal offshoreprojecten te zien, dat kan t.z.t. bij afronding wel wat banen gaan schelen.

Ik denk iig dat Sanderink het vooral over het licht in zijn eigen tunnel heeft, misschien zit hij op een anders spoor...
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71591888
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:19 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat die ontslaggolf onder het IT personeel bij bedrijven zoals Logica,Atos/Cap etc wel mee zal vallen.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik zie dat ook bij vrienden van me, die voor dit soort bedrijven werken. Die zitten allemaal op de schopstoel nadat hun project afloopt. Shell is bijvoorbeeld behoorlijk in projecten aan het snijden, en Shell is grootafnemer van Logica.

Gelukkig ontspringen ze tot nu toe nog steeds de dans doordat toch net een ander wordt ontslagen, maar dat houdt een keer op natuurlijk.
pi_71591927
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Trekker HOE??? Wat is dat?
75 topics = FIN
pi_71591955
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:30 schreef FP128 het volgende:

[..]

Trekker HOE??? Wat is dat?
Weet jij niet wat een trekkertrek is???

Man man man en dat woont dan in Nederland.

ooit van het Amerikaanse "tractorpulling" gehoord?
pi_71592120
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:29 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik zie dat ook bij vrienden van me, die voor dit soort bedrijven werken. Die zitten allemaal op de schopstoel nadat hun project afloopt. Shell is bijvoorbeeld behoorlijk in projecten aan het snijden, en Shell is grootafnemer van Logica.

Gelukkig ontspringen ze tot nu toe nog steeds de dans doordat toch net een ander wordt ontslagen, maar dat houdt een keer op natuurlijk.
Vanmiddag komt mn accountmanager langs voor het maandelijkse gesprek... Eens vragen hoe het bij ons zit met de toekomstverwachtingen.
pi_71592354
quote:
[..]

Volgens mij zie jij in alle berichten van zulke strekking daling van huizenprijzen

Denk je dat al die mensen dan opeens onder een brug moeten gaan wonen ofzo.

Ik neem aan dat de dikbetaalde IT'ers genoeg buffers hebben om zoiets te kunnen overleven.

Hoezo paniekzaaien

[ Bericht 4% gewijzigd door Bulletdodger op 04-08-2009 13:49:04 ]
pi_71593050
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:43 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij in alle berichten van zulke strekking daling van huizenprijzen

Denk je dat al die mensen dan opeens onder een brug moeten gaan wonen ofzo.

Ik neem aan dat de dikbetaalde IT'ers genoeg buffers hebben om zoiets te kunnen overleven.

Hoezo paniekzaaien
Eerlijk gezegd denk ik juist van niet. De meeste van mijn collega's zijn echt het proto-type ICT-detacheerder. Jong, een paar certificaten, arrogant, "vette" lease-bak (Leon of Mini) en geld uitgeven als water.

Ik kan het mis hebben, maar naar mijn idee zijn dit nou net niet de mensen die erg geneigd zijn om te sparen.
pi_71593150
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik juist van niet. De meeste van mijn collega's zijn echt het proto-type ICT-detacheerder. Jong, een paar certificaten, arrogant, "vette" lease-bak (Leon of Mini) en geld uitgeven als water.

Ik kan het mis hebben, maar naar mijn idee zijn dit nou net niet de mensen die erg geneigd zijn om te sparen.
Kijk en dat weet jij dus niet. Op basis van die auto etc kan jij een oordeel vellen?

Ik heb ook een dikke auto voor de deur maar hou toch heel veel geld over in de maand. Maar volgens jou hou ik geen stuiver over als ik dat zo lees en dat is dus niet zo
pi_71593235
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:08 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Kijk en dat weet jij dus niet. Ik heb ook een dikke auto voor de deur maar hou toch heel veel geld over in de maand. Die auto is slechts de buitenkant en je kan niet in iemand zijn portomonee kijken.
Ik weet wat mijn werkgever gemiddeld betaald en daar kan je geen huis voor kopen*. Wel een klein appartement*, maar dan zit je meteen in een top-hypotheek situatie, qua inkomen.

De gemiddelde collega van mij, wil dood nog niet in zo'n appartement liggen. Is helemaal niet "hip" en je kan er al helemaal niet "chickies mee hosselen".

* Gebaseerd op de gemiddelde huizenprijzen

[edit]
De bijtelling en eigen bijdrage voor de Leon en Mini zijn dan ook niet zo hoog. Het gaat er echter om dat deze jongens die auto's enkel nemen om mee te pimpen. Ze hebben het dan ook altijd over hun grote auto, de PC die ze net hebben gekocht (zie ze elk half jaar ongeveer en ze hebben altijd net een nieuwe PC), de nieuwe horloge aan de pols, de nieuwe iPhone in de broek, etc. etc. etc.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2009 14:12:50 ]
pi_71593259
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mwah, dat geldt vooral voor de jongste lichting. De al wat ouderen zijn vaak dinky's, wonen in een duur koophuis in een Vinexwijk en gaan 3x per jaar op vakantie naar verre oorden. Die houden maandelijks genoeg geld over.

Pas als er eventueel kinderen komen gaat daar weer wat vanaf, maar dat stellen die IT'ers ook vaak heel lang uit, als het er überhaupt al van komt.

Uiteraard is dit nogal een generalisatie, maar ik zie het zo toch vaak gebeuren bij vrienden.
pi_71593290
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik weet wat mijn werkgever gemiddeld betaald en daar kan je geen huis voor kopen*. Wel een klein appartement*, maar dan zit je meteen in een top-hypotheek situatie, qua inkomen.

De gemiddelde collega van mij, wil dood nog niet in zo'n appartement liggen. Is helemaal niet "hip" en je kan er al helemaal niet "chickies mee hosselen".

* Gebaseerd op de gemiddelde huizenprijzen
Tsjah dan doen ze de leasbak maar uit de bijtelling. het is maar waar je prioriteiten liggen
pi_71593349
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:12 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Tsjah dan doen ze de leasbak maar uit de bijtelling. het is maar waar je prioriteiten liggen
, maar ondertussen verklaren ze mij wel voor gek dat ik (nog) geen koophuis heb met een tophypotheek... Ik lach me helemaal kapot als zij door die hypo in de problemen komen
pi_71593386
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Mwah, dat geldt vooral voor de jongste lichting. De al wat ouderen zijn vaak dinky's, wonen in een duur koophuis in een Vinexwijk en gaan 3x per jaar op vakantie naar verre oorden. Die houden maandelijks genoeg geld over.

Pas als er eventueel kinderen komen gaat daar weer wat vanaf, maar dat stellen die IT'ers ook vaak heel lang uit, als het er überhaupt al van komt.

Uiteraard is dit nogal een generalisatie, maar ik zie het zo toch vaak gebeuren bij vrienden.
Kan zijn, maar bij mijn werkgever werken bijna geen "ouderen". De gemiddelde leeftijd is volgens mij nog niet eens 25.

Niets mis mee, maar potentieel financieel gevaarlijk voor die jongens.
pi_71593432
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

, maar ondertussen verklaren ze mij wel voor gek dat ik (nog) geen koophuis heb met een tophypotheek... Ik lach me helemaal kapot als zij door die hypo in de problemen komen
Nou ja een koophuis is natuurlijk geen probleem dat heb ik zelf ook. Ik ga me alleen niet in de schulden steken en ben nu nog zeker tevreden maar als ik om me heen kijk dat mensen zich in de schulden steken voor een huis omdat dat voor de buitenwereld moet, maar ondertussen de euroshopper cola serveren weet ik wel hoe laat het is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')