Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk het ook, zeker als je jaar-op-jaar kijkt natuurlijk. Zoals ik echter al aangaf, is er iets meer dan een verbetering nodig om banen te redden. Maar goed, daarin verschillen we sterk van mening, dat hebben we al gezien.
Ik had het overigens over q1,q2,q3 van 2008quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eens. En Q1 en Q2 zijn nog veel erger, alleen dat wordt voorlopig nog niet erkend.
Helemaal met je eens, en daarom is de werkeloosheid tot nu toe vrij weinig gestegen. Maar de MKB wordt nu steeds meer gedwongen kosten te snijden, er blijft weinig geld over. Stabiliseren is niet genoeg.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.
De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer dat mensen op straat (en Fok!) het idee veelal hebben dat eind 2008 erg slecht was en 2009 tot nu toe wel "ok". Kijk maar naar de beurs.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik had het overigens over q1,q2,q3 van 2008
Maar als ik het goed begrijp ben je het niet eens met de cijfers van q1 2009?
Er zijn heel wat ondernemers die er totaal geen moeite mee hebben om iemand eruit te gooien, je zal ze de kost moeten geven zeg. Het is simpel: ontslag voor werknemer=ww, failliet voor werkgever=probleem.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.
De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
Het blijft natuurlijk heel wat anders om een 25 jarige met een tijdelijk contract of een Pool met 2 jaar werkervaring weg te sturen dan een 40'er met 2 opgroeiende kinderen die al 15 jaar bij je werkt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, en daarom is de werkeloosheid tot nu toe vrij weinig gestegen. Maar de MKB wordt nu steeds meer gedwongen kosten te snijden, er blijft weinig geld over. Stabiliseren is niet genoeg.
Gelukkig veel meer die er wel alles aan doen om dat te voorkomen mits het voortbestaan van het bedrijf niet in gevaar komt(baan voor andere medewerkers)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Er zijn heel wat ondernemers die er totaal geen moeite mee hebben om iemand eruit te gooien, je zal ze de kost moeten geven zeg. Het is simpel: ontslag voor werknemer=ww, failliet voor werkgever=probleem.
Zo denk ik niet in elk geval. Ik hoop op een stabilisatie in q2,q3,q4. Dan wordt 2010 weer wat beterquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer dat mensen op straat (en Fok!) het idee veelal hebben dat eind 2008 erg slecht was en 2009 tot nu toe wel "ok". Kijk maar naar de beurs.
Het is natuurlijk afhankelijk van de sector. Een bedrijf wat vakgeschoolde, gemotiveerde medewerkers heeft zal zuiniger zijn op zijn medewerkers.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gelukkig veel meer die er wel alles aan doen om dat te voorkomen mits het voortbestaan van het bedrijf niet in gevaar komt(baan voor andere medewerkers)
Die hebben ook geen vast contractquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:40 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het is natuurlijk afhankelijk van de sector. Een bedrijf wat vakgeschoolde, gemotiveerde medewerkers heeft zal zuiniger zijn op zijn medewerkers.
In sectoren als bijvoorbeeld horeca en retail zijn ze helaas niet zo moeilijk.
Wellicht. Vergeet echter niet dat de werkloosheid in Nederland in 2005 ook gewoon op 7.0% zat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze economisch moeilijke periode nog wel iets zwaarder is dan de nasleep van de internet-bubble...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
9% lijkt me behoorlijk dik aangezet
Dus dat vaste contract is dus eigenlijk de reden dat ze hun mensen vasthouden?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die hebben ook geen vast contract
In sommige sectoren is er gewoon veel meer verloop. Voor de meeste MKB bedrijven is er lang niet zoveel verloopquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:15 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dus dat vaste contract is dus eigenlijk de reden dat ze hun mensen vasthouden?
En ik maar denken dat ze handelen vanuit hun menselijkheid.
Ik snap je punt. Ik denk dat er in elke sector goede en slechte werkgevers zitten die uiteindelijk allemaal het bedrijfsbelang voorop stellen. Ik geef ze daarin geen ongelijk trouwens.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In sommige sectoren is er gewoon veel meer verloop. Voor de meeste MKB bedrijven is er lang niet zoveel verloop
Volgens mij zijn de cijfers van de huidige recessie zelfs erger dan die van de jaren 70/80 toen deze in dezelfde periode zat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wellicht. Vergeet echter niet dat de werkloosheid in Nederland in 2005 ook gewoon op 7.0% zat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze economisch moeilijke periode nog wel iets zwaarder is dan de nasleep van de internet-bubble...
Data?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de cijfers van de huidige recessie zelfs erger dan die van de jaren 70/80 toen deze in dezelfde periode zat.
Werkloosheid hoger dan hoogste piek in jaren ’80quote:
Thanks. Ik geloof zelf niet zo in al die vergelijkingen, de economie is ook aan verandering onderhevig en sinds de jaren '80 is de mix van bedrijven in Nederland vrij sterker veranderd. Maar goed, we'll see...quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Werkloosheid hoger dan hoogste piek in jaren ’80
Inflatie in NL (geg. CBS):
[ afbeelding ]
Kan helaas zo geen cijfers over de economische "groei" van '75-86 vinden om te vergelijken met de huidige.
Mijn stelling is, btw, dat de huidige situatie ernstiger en dieper is dan het begin van de jaren 80 recessie. Misschien wordt deze recessie korter, maar dat denk ik niet.
En natuurlijk niet alleen de mix van bedrijven maar ook de mix van werkenden en banen. Er zijn steeds meer vrouwen aan het werk gegaan en ook nog eens veel meer deeltijd banen gekomen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks. Ik geloof zelf niet zo in al die vergelijkingen, de economie is ook aan verandering onderhevig en sinds de jaren '80 is de mix van bedrijven in Nederland vrij sterker veranderd. Maar goed, we'll see...
werkeloosheid en de huizenprijzen zijn met elkaar verbonden. Als deze recessie erger wordt dan de jaren 80, zullen ook meer mensen werkloos worden. Dan zullen de huizenprijzen ook dalen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:31 schreef BeamofLight het volgende:
Is dit het werkgeverstopic of het huizentopic?
Moewhaa, over dat rotte personeel, grotendeels zal wel weg zijn, maar je hoort nog genoeg ontslagen (bij TNT 11.000 banen eruit).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk heel wat anders om een 25 jarige met een tijdelijk contract of een Pool met 2 jaar werkervaring weg te sturen dan een 40'er met 2 opgroeiende kinderen die al 15 jaar bij je werkt.
Persoonlijk ben ik van mening dat mits het niet heel erg slecht gaat met dat bedrijf dat die laatste vrij zeker is van zijn baan.
De meeste bedrijven zijn ook begonnen in q4 met reorganisaties en zijn gaan snijden in slecht personeel. Die zitten nu wel verwerkt in de WW statistieken.
Als er nu een 2e ronde komt dan moet je gaan snijden in de mensen die je niet kwijt wil(kan persoonlijk of zakelijke redenen zijn). Ik geloof best dat er een 2e ronde komt maar als de economie zich gaat stabiliseren dan zal de werkeloosheid niet al te veel gaan oplopen
9% lijkt me behoorlijk dik aangezet
ah, gemiddelde huizenprijs of gewogen gemiddelde?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:30 schreef dramatiek het volgende:
Woningprijzen in 't Gooi en Haarlem gaan volledig onderuit
verwegend dure gemeenten worden het hardst getroffen. Blaricum spant de kroon. Daar is de gemiddelde prijs van een woonhuis in het tweede kwartaal met 18,5% gedaald ten opzichte van een jaar geleden. Op de tweede plaats komt Naarden met een teruggang van 15,3%.
Het onderzoek wijst uit dat in 90% van de Nederlandse gemeenten sprake is van lagere woningprijzen. Het aantal plaatsen met een forse prijsdaling is volgens ABF sterk toegenomen. De onderzoekers tellen twintig gemeenten waar de waarde van woningen met meer dan 10% is gezakt.
http://www.fd.nl/artikel/(...)an-volledig-onderuit
De pdf van het onderzoek, daarin staat wel wat je wilt weten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Helaas staat er nooit bij wat ze nou precies berekend hebben. Wedden dat op de FP ook geen enkele nuancering plaatsvindt
hey, stond die er wel bij, effe lezenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De pdf van het onderzoek, daarin staat wel wat je wilt weten.
http://www.fd.nl/csFdArti(...)wox_2009k2_copy2.pdf
In groningen zijn nog wel prijsstijgingen maar dat komt meer dordat ouderen de rust zoeken en het geld hier uit de woning willen hebbenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:30 schreef dramatiek het volgende:
Woningprijzen in 't Gooi en Haarlem gaan volledig onderuit
e onderzoekers tellen twintig gemeenten waar de waarde van woningen met meer dan 10% is gezakt.
http://www.fd.nl/artikel/(...)an-volledig-onderuit
dus ouderen verhuizen naar Nieuw Siberie voor de centen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:41 schreef henkway het volgende:
[..]
In groningen zijn nog wel prijsstijgingen maar dat komt meer dordat ouderen de rust zoeken en het geld hier uit de woning willen hebben
mooi daar hoor, en rustig als je een bootje hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dus ouderen verhuizen naar Nieuw Siberie voor de centen?
quote:Groningen is druk doende om dé watersport provincie van Nederland te worden. Althans als het aan de Groningers zelf ligt. Het is ook een provincie met veel mogelijkheden voor de watersporter. Talloze meren zoals bijvoorbeeld het Schildmeer, Zuidlaardermeer, Lauwersmeer en niet te vergeten het Oldamtmeer, beter bekend als Blauwe Stad Meer, bieden de watersport veel mogelijkheden. Maar de provincie Groningen kent ook talloze vaarwegen die steeds meer gaan aansluiten op de hoofdvaarwegen. Er is zelfs sprake van een vaarverbinding tussen Groningen en Duitsland.
de meeste ouderen die ik ken zullen bevestigen dat het een mooie plek is om dood te gaan. Die wonen liever in de Kempen tegen de kerk aan, en LXIV kan het bevestigen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:50 schreef henkway het volgende:
[..]
mooi daar hoor, en rustig als je een bootje hebt.
Het gaat er gewoon om dat de stijging veel te dik is aangemaakt. Er komt een moment dat je niet verder kan snijden maar ik denk dat het herstel sneller komtquote:Op zondag 26 juli 2009 19:56 schreef AMDFreak het volgende:
[..]
Moewhaa, over dat rotte personeel, grotendeels zal wel weg zijn, maar je hoort nog genoeg ontslagen (bij TNT 11.000 banen eruit).
Na de zomer krijgt de bouwvak nog wat harde klappen..en we hebben natuurlijk nog de 1 jarige contracters..
Werkloosheid gaat stijgen denk ik en de economie zal in elk geval dit jaar niet significant aantrekken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En de economie en werkeloosheid?
Ik denk persoonlijk een kleine krimp dit jaar. De huizenmarkt zal ook nog wel even dooretteren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe ver denk je dat de economie gaat stijgen de komende 6 maanden en verwacht je ook geen verslechtering van de economie?
Ik verwacht wel een piek van 8%. Weet niet of dat dit jaar al gehaald wordt, aangezien een grote ontslagronde niet van vandaag of morgen wordt gehaald.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat verwacht je van de werkeloosheid?
Verwacht je dat ook als in 2010 de economie aantrekt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verwacht wel een piek van 8%. Weet niet of dat dit jaar al gehaald wordt, aangezien een grote ontslagronde niet van vandaag of morgen wordt gehaald.
In mijn berekeningen mag ik ook uitgaan van 8% overigens.
Dat ligt er maar net aan wanneer die in 2010 aantrekt en met hoeveel die aantrekt. De Opex-trajecten gaan bijvoorbeeld sowieso wel door, ook al trekt het wat aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Verwacht je dat ook als in 2010 de economie aantrekt?
quote:DEN HAAG - Zakelijke dienstverleners zijn zeer somber over de werkgelegenheid in hun branche. Bijna tweevijfde van de dienstverleners verwacht dat het aantal banen de komende drie maanden zal afnemen.
Van de ondernemers in de zakelijke dienstverlening zegt 44 procent dat de werkgelegenheid in hun branche de afgelopen drie maanden al is gedaald.
Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag gepubliceerd heeft.
Tis dat ik al een in leuk huis woon, maar anders....quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:16 schreef jkdjjsop het volgende:
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=62077
Ik zat er eigenlijk al op te wachten. We zullen dit de komende tijd wel vaker gaan zien. Immers, de termijn van 1 jaar komt voor veel leegstaande huizen akelig dichtbij, of is inmiddels al overschreden.
Half Lelystad en Almere staan al maanden leeg. Niet dat ik daar graag zou willen wonen, maar als ik geen (fatsoenlijke) woonruimte had, zou ik het ook wel weten. Goedkoper dan gratis bestaat niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tis dat ik al een in leuk huis woon, maar anders....
Als goede kraker heb je wel verplichtingen hoor... Als je verstandig bent, kijk je eerst welke dat zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:44 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Half Lelystad en Almere staan al maanden leeg. Niet dat ik daar graag zou willen wonen, maar als ik geen (fatsoenlijke) woonruimte had, zou ik het ook wel weten. Goedkoper dan gratis bestaat niet.
Ik snap niet dat ze er geen anitkraak dan inzetten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Snap niet dat de buurt geen zwerver-rammers inhuurt
Deze woning stond al 5 jaar leeg en is van een makelaarskantoor.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:16 schreef jkdjjsop het volgende:
Ik zat er eigenlijk al op te wachten. We zullen dit de komende tijd wel vaker gaan zien. Immers, de termijn van 1 jaar komt voor veel leegstaande huizen akelig dichtbij, of is inmiddels al overschreden.
En hopen dat er camera's aanwezig zijn dat de mensen die denken dat men het recht maar in eigen handen moet nemen ook op hun blaren moeten zitten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zwerver rammen is leuker
En daarna een grote BBQ geven
Noem er eens een paar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als goede kraker heb je wel verplichtingen hoor... Als je verstandig bent, kijk je eerst welke dat zijn
Je moet het pand onderhouden en netjes houden. Verder weet ik het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:39 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Noem er eens een paar.
Ja, op papier heb je verlichtingen, maar zoals bij alles in Nederland kun je daar effectief je reet mee afvegen. Zolang je het maar niet te bont maakt (lees: niet de hele wijk afbreekt) kun je eigenlijk gewoon doen wat je wilt. Er is toch niemand die ingrijpt.
Sure, de eigenaar van het pand kan gaan dreigen en eventueel een knokploeg op je afsturen, maar dan leg je gewoon een dossier aan en ga je daarmee naar de politie. Voor dit soort zaken komt de politie haar bed nog wel uit.
Ja, tot zover de officiële regeltjes, maar de praktijk leert ons dat het er normaal gesproken een stuk "relaxter" aan toegaat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je moet het pand onderhouden en netjes houden. Verder weet ik het niet.
Dat er een aantal (de meeste?) krakers zich hier niet aan houden, neemt niet weg dat je die verplichtingen niet hebt. Als je je plicht niet doet, mag je er ook zonder pardon uitgezet worden door de eigenaar.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Werkloosheid gaat stijgen denk ik en de economie zal in elk geval dit jaar niet significant aantrekken.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk een kleine krimp dit jaar. De huizenmarkt zal ook nog wel even dooretteren.
Denk, verwacht daar hebben we natuurlijk weinig aan.... Onderbouw het eens? Zo lust ik er nog wel een paar......quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik verwacht wel een piek van 8%. Weet niet of dat dit jaar al gehaald wordt, aangezien een grote ontslagronde niet van vandaag of morgen wordt gehaald.
In mijn berekeningen mag ik ook uitgaan van 8% overigens.
Ja we gaan door met het verder opblazen van de kredietbubble, mits er niet teveel deflatie komtquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:47 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Denk, verwacht.... Onderbouw het eens? Zo lust ik er nog wel een paar......
Berekeningen? Ben je vooraanstaand econoom of zijn het onderbuik gevoelens?
Dat is vrij logisch als je om iemands MENING vraagtquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:47 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Denk, verwacht daar hebben we natuurlijk weinig aan.... Onderbouw het eens? Zo lust ik er nog wel een paar......
Berekeningen? Ben je vooraanstaand econoom of zijn het onderbuik gevoelens?
Bronquote:De huizenprijs in de Leidse regio zakt nog steeds. Vooral appartementen doen het slecht. Behalve in Den Haag zakte de prijs van appartementen in de Randstad nergens zo snel als in het gebied rond Leiden en de Bollenstreek.
Dat laat de Wox-index zien, de barometer van onderzoeks- en taxatiebureau ABF Valuation, die zich baseert op onder meer het Kadaster. De daling was in Leiden 11,7 procent in een jaar. Ook het oostelijk deel van Zuid-Holland, het gebied rond Alphen, laat een sterke neergang zien (-8,9) Bij eengezinswoningen was de daling wat minder scherp.
Gaat het nu om de huizenprijzen of om de prijzen van appartementenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:43 schreef Prutzenberg het volgende:
Kijk, dit noem ik nu goede berichten:
[..]
Bron
Ik moet er helaas wel bij zeggen dat de boel hier nog steeds aardig prijzig is.
Waarom eigenlijk?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:43 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik moet er helaas wel bij zeggen dat de boel hier nog steeds aardig prijzig is.
Alphen en Leiden zijn dure gemeentes om in te wonen. Alles daartussen (waar ik ook woon) is ook prijzig. Je kan er namelijk landelijk wonen terwijl je toch dichtbij de grote steden zit.quote:
Betere bron:quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gaat het nu om de huizenprijzen of om de prijzen van appartementen
Voor een analyse op gemeentelijk niveau lijken me de aantallen te klein. Misschien werden er vorig jaar 10 huizen van een miljoen verkocht en dit jaar geen, dan daalt de huizenprijs al snel
Aha. Nouja, ik vind Leiden als stad niet zoveel aan, maar het groene hart is misschien best aantrekkelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alphen en Leiden zijn dure gemeentes om in te wonen. Alles daartussen (waar ik ook woon) is ook prijzig. Je kan er namelijk landelijk wonen terwijl je toch dichtbij de grote steden zit.
Ik woon zelf in Groene Hart, vlakbij Alphen a/d Rijn en wonen is hier gewoon erg goed. Vooral voor mensen met jonge kinderen die een baan in de Randstad hebben is het een goede uitkomst. Omdat je snel op je werk kan zijn, en je kinderen in een mooie omgeving kan laten opgroeien.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:08 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Aha. Nouja, ik vind Leiden als stad niet zoveel aan, maar het groene hart is misschien best aantrekkelijk.
In Amsterdam weet ik ook nog wel wat leeg te staan +1 jaar zeker op een goede lokatie, maar ja er ligt geen vloer in en ik ben rampzalig met parket leggenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:16 schreef jkdjjsop het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=100499&tijdlijn=1quote:In de regio's Haarlem en 't Gooi zijn de huizenprijzen het sterkst gedaald van heel Nederland. Dit blijkt uit berekeningen van onderzoeksbureau ABF Valuation.
Blaricum is het meest getroffen. De gemiddelde prijs van een woonhuis daalde er met 18,5% in het tweede kwartaal van 2009.Naarden volgt op de voet met een daling van 15,3%. De gemiddelde prijs in 't Gooi en de Vechtstreek daalde in een half jaar tijd met 15,7%. Ook de agglomeratie Haarlem kende een flinke daling: de woningprijzen gingen in deze periode met 12,7% in prijs omlaag.
Woningprijzen kwaartaalbericht (PDF-bestand)
http://www.abfvaluation.nl/uploads/downloads/de_wox_2009k2.pdf
Dan ga je er toch zo inzitten? Wat kan jou die vloer nog schelen, als je aan de Herengracht woont? Koop gewoon wat goedkope vloerbedekking bij de Leen Bakker en klaar is Kees.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 04:40 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In Amsterdam weet ik ook nog wel wat leeg te staan +1 jaar zeker op een goede lokatie, maar ja er ligt geen vloer in en ik ben rampzalig met parket leggen![]()
Dat van Haarlem verbaast me wel. Ik had verwacht dat de prijzen daar op pijl zouden blijven omdat die stad erg gewild is. Blijkbaar is dat laatste toch ook niet zo het geval.quote:
Offtopic: welk dorpske woont gij?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:12 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Groene Hart, vlakbij Alphen a/d Rijn en wonen is hier gewoon erg goed. Vooral voor mensen met jonge kinderen die een baan in de Randstad hebben is het een goede uitkomst. Omdat je snel op je werk kan zijn, en je kinderen in een mooie omgeving kan laten opgroeien.
Niet zozeer het feit dat ze naast de snelweg liggen, maar het feit dat het gewilde huizen zijn, plus het feit dat er niet ontzettend veel bijgebouwd wordt in deze buurt zorgt ervoor dat de vraagprijs hoog is. Het dorp waarin ik woon kent bijvoorbeeld bijna geen starters-segment, die vertrekken allemaal naar Alphen dat vele malen goedkoper is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn huizen in het groene hart die dichtbij de snelweg gelegen zijn duurder?
Jammer dat ik deze week op vakantie ben geweest, anders was ik zaterdag bij Trekkertrek aanwezig geweestquote:
Daar gaan de huizenprijzen.quote:IT-onderzoeker Adriaan Meij van AME Research kwam vorige maand met een rapport dat de werkloosheid in de sector op kan lopen naar 12 procent in 2010.
Was supergezellig man, je hebt echt wat gemist!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jammer dat ik deze week op vakantie ben geweest, anders was ik zaterdag bij Trekkertrek aanwezig geweest
Ik denk dat het wel meevalt. Veel van die IT'ers hebben grote buffers opgebouwd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
'IT-wereld staat voor ontslaggolf'
[..]
Daar gaan de huizenprijzen.
Ik denk dat die ontslaggolf onder het IT personeel bij bedrijven zoals Logica,Atos/Cap etc wel mee zal vallen. Denk dat de meeste ontslagen vallen bij IT personeel bij bedrijven zelf, er zijn immers heel wat outsourcingtrajexten opgestart om intern personeel kwijt te raken. Verder hebben de meeste IT bedrijven, als ik de interne berichten moet geloven, een dik plan opgesteld aangaande de mexicaanse griep. Lijkt me sterk dat daarbij hoort dat je na het laten afvloeien van 8-10% van je werknemers er nog eens 10% naar huis stuurt. Interne signalen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen zijn er ook niet. Interne cijfers zagen er ook "goed" uit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik zie dat ook bij vrienden van me, die voor dit soort bedrijven werken. Die zitten allemaal op de schopstoel nadat hun project afloopt. Shell is bijvoorbeeld behoorlijk in projecten aan het snijden, en Shell is grootafnemer van Logica.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:19 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik denk dat die ontslaggolf onder het IT personeel bij bedrijven zoals Logica,Atos/Cap etc wel mee zal vallen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jammer dat ik deze week op vakantie ben geweest, anders was ik zaterdag bij Trekkertrek aanwezig geweest
Weet jij niet wat een trekkertrek is???quote:
Vanmiddag komt mn accountmanager langs voor het maandelijkse gesprek... Eens vragen hoe het bij ons zit met de toekomstverwachtingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:29 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ik zie dat ook bij vrienden van me, die voor dit soort bedrijven werken. Die zitten allemaal op de schopstoel nadat hun project afloopt. Shell is bijvoorbeeld behoorlijk in projecten aan het snijden, en Shell is grootafnemer van Logica.
Gelukkig ontspringen ze tot nu toe nog steeds de dans doordat toch net een ander wordt ontslagen, maar dat houdt een keer op natuurlijk.
Volgens mij zie jij in alle berichten van zulke strekking daling van huizenprijzenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik juist van niet. De meeste van mijn collega's zijn echt het proto-type ICT-detacheerder. Jong, een paar certificaten, arrogant, "vette" lease-bak (Leon of Mini) en geld uitgeven als water.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:43 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij in alle berichten van zulke strekking daling van huizenprijzen![]()
Denk je dat al die mensen dan opeens onder een brug moeten gaan wonen ofzo.
Ik neem aan dat de dikbetaalde IT'ers genoeg buffers hebben om zoiets te kunnen overleven.
Hoezo paniekzaaien![]()
Kijk en dat weet jij dus niet. Op basis van die auto etc kan jij een oordeel vellen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik juist van niet. De meeste van mijn collega's zijn echt het proto-type ICT-detacheerder. Jong, een paar certificaten, arrogant, "vette" lease-bak (Leon of Mini) en geld uitgeven als water.
Ik kan het mis hebben, maar naar mijn idee zijn dit nou net niet de mensen die erg geneigd zijn om te sparen.
Ik weet wat mijn werkgever gemiddeld betaald en daar kan je geen huis voor kopen*. Wel een klein appartement*, maar dan zit je meteen in een top-hypotheek situatie, qua inkomen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:08 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Kijk en dat weet jij dus niet. Ik heb ook een dikke auto voor de deur maar hou toch heel veel geld over in de maand. Die auto is slechts de buitenkant en je kan niet in iemand zijn portomonee kijken.
Mwah, dat geldt vooral voor de jongste lichting. De al wat ouderen zijn vaak dinky's, wonen in een duur koophuis in een Vinexwijk en gaan 3x per jaar op vakantie naar verre oorden. Die houden maandelijks genoeg geld over.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik juist van niet. De meeste van mijn collega's zijn echt het proto-type ICT-detacheerder. Jong, een paar certificaten, arrogant, "vette" lease-bak (Leon of Mini) en geld uitgeven als water.
Tsjah dan doen ze de leasbak maar uit de bijtelling. het is maar waar je prioriteiten liggenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik weet wat mijn werkgever gemiddeld betaald en daar kan je geen huis voor kopen*. Wel een klein appartement*, maar dan zit je meteen in een top-hypotheek situatie, qua inkomen.
De gemiddelde collega van mij, wil dood nog niet in zo'n appartement liggen. Is helemaal niet "hip" en je kan er al helemaal niet "chickies mee hosselen".
* Gebaseerd op de gemiddelde huizenprijzen
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:12 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Tsjah dan doen ze de leasbak maar uit de bijtelling. het is maar waar je prioriteiten liggen
Kan zijn, maar bij mijn werkgever werken bijna geen "ouderen". De gemiddelde leeftijd is volgens mij nog niet eens 25.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Mwah, dat geldt vooral voor de jongste lichting. De al wat ouderen zijn vaak dinky's, wonen in een duur koophuis in een Vinexwijk en gaan 3x per jaar op vakantie naar verre oorden. Die houden maandelijks genoeg geld over.
Pas als er eventueel kinderen komen gaat daar weer wat vanaf, maar dat stellen die IT'ers ook vaak heel lang uit, als het er überhaupt al van komt.
Uiteraard is dit nogal een generalisatie, maar ik zie het zo toch vaak gebeuren bij vrienden.
Nou ja een koophuis is natuurlijk geen probleem dat heb ik zelf ook. Ik ga me alleen niet in de schulden steken en ben nu nog zeker tevreden maar als ik om me heen kijk dat mensen zich in de schulden steken voor een huis omdat dat voor de buitenwereld moet, maar ondertussen de euroshopper cola serveren weet ik wel hoe laat het isquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:
[..], maar ondertussen verklaren ze mij wel voor gek dat ik (nog) geen koophuis heb met een tophypotheek... Ik lach me helemaal kapot als zij door die hypo in de problemen komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |