Wtf?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:37 schreef Automaticoo het volgende:
PS : Kan even niet zo snel de studenten vinden die een actief Hyver gestalkt hebben en haar hele kamer nagemaakt hebben. Nadat ze haar een tijdje hadden gevolgd en de hele kamer tot in de details hadden nagemaakt met zelfs boeken en aantekeningen hebben ze haar uitgenodigt.
Als iemand mij "zomaar" filmt of fotografeert dan kan ik daar iets tegen doen, als het ongepast is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:47 schreef birrrd het volgende:
Sommige mensen moeten niet gaan mekkeren over beveiligingscamera's op openbare plekken als ze zelf met hun mobiele telefoon anderen zomaar filmen of fotograferen.
Klopt wat je zegt. Daarnaast weet je niet wat de overheid met de beelden doet. Dit geldt natuurlijk ook voor informatie over burgers die op andere wijzen verkregen zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als iemand mij "zomaar" filmt of fotografeert dan kan ik daar iets tegen doen, als het ongepast is.
Een overheidscamera is niet echt vatbaar voor communicatie, althans de laatste keer dat ik het probeerde niet
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:13 schreef birrrd het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt. Daarnaast weet je niet wat de overheid met de beelden doet. Dit geldt natuurlijk ook voor informatie over burgers die op andere wijzen verkregen zijn.
1984 should be a warning, not a handbook.
Doe es even gauw zoeken dan. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:37 schreef Automaticoo het volgende:
PS : Kan even niet zo snel de studenten vinden die een actief Hyver gestalkt hebben en haar hele kamer nagemaakt hebben. Nadat ze haar een tijdje hadden gevolgd en de hele kamer tot in de details hadden nagemaakt met zelfs boeken en aantekeningen hebben ze haar uitgenodigt.
Zelf ben ik een anti-roker. Bezit wel wat peuken maar doe er niet veel mee.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:37 schreef Automaticoo het volgende:
Zelf ben ik een anti-Hyver. Bezit hyves maar doe er niet veel mee.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Zelf ben ik een anti-roker. Bezit wel wat peuken maar doe er niet veel mee.
Haha vind het een mooie opmerking! Tevergeens vind ik dat je geen mening over iets mag hebben wat je zelf niet hebt meegemaakt. Voordat ik zeg dat ik anti-roker ben wil ik wel weten hoe het roken is. Ik ben niet iemand die snel een vooroordeel heeft zonder het nader te onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Zelf ben ik een anti-roker. Bezit wel wat peuken maar doe er niet veel mee.
Ja weet je wat het erge is, op het net gebruik ik nooit mijn gewone naam ook niet op Hyves.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:06 schreef Automaticoo het volgende:
[..]
Haha vind het een mooie opmerking! Tevergeens vind ik dat je geen mening over iets mag hebben wat je zelf niet hebt meegemaakt. Voordat ik zeg dat ik anti-roker ben wil ik wel weten hoe het roken is. Ik ben niet iemand die snel een vooroordeel heeft zonder het nader te onderzoeken.
Echt vervelend kan niet meer het project vinden waar ze een kamer nagemaakt hadden van iemand. Me leraar had nog geen 2 maanden geleden het laten zien aan mijn klas.
Vond wel een ander filmpje . Ook gemaakt door een student. Tja wat moet je ook doen in ons saaie leven?
Zouden jullie een willekeurig persoon op straat jullie persoonlijke gegevens verstrekken die ook op hyves staan?
@Moonwalk: Denk dat meeste mensen nog verbaasd zijn als ze weten hoeveel google/youtube wel niet van ons weet. Denk niet dat we hier vaak bij bewust staan maar als we dit doen sta je toch even perplex. Zoek maar eens een gemiddelde naam op op google. Als je er in geintereseerd bent : Google knows you?
Gellukig hebben sommige mensen andere namen aangenomen op het net. Als je bijvoorbeeld mijn nickname intypt "automaticoo" is de eerste pagina bijna vol met profielen van mij.
Is het internet dan wel zo gunstig voor de gemiddelde consument?
welke beroemde naamquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:58 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat de komende tijd heel veel mensen "genaaid" zullen worden door hun acties op internet.
Bijvoorbeeld een klasgenote van mij die we niet zo mochten, op een gegeven moment hoorden we haar achternaam en heeft iemand haar gegoogled. Tweede link, naaktfoto's!
Of mensen die soliciteren terwijl hun hyves volstaat met fotos waarop ze aan het kotsen zijn e.d.
Ik denk dat er de komende jaren nog veel meer van dit soort verhalen bij zullen komen tot het moment waarop men leert wat wel en wat niet op internet te zetten.
Ik zelf houd bewust verschillende user-names e.d. aan voor verschillende hobby's etc, en heb geluk met het feit dat een beroemd iemand dezelfde naam als ik heb, dus wat dat betreft zit ik redelijk safe volgens mij.
Kom nou. Dus je hebt geen mening over; oorlog, tapdansen, slapen in een penthouse van 10.000 euro per nacht, een politieke partij, jezelf laten brandmerken, schotels in je lip plaatsen etc. etc. (ik ga er even van uit dat je geen van deze dingen hebt gedaan of meegemaakt natuurlijk).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:06 schreef Automaticoo het volgende:
[..]
Haha vind het een mooie opmerking! Tevergeens vind ik dat je geen mening over iets mag hebben wat je zelf niet hebt meegemaakt. Voordat ik zeg dat ik anti-roker ben wil ik wel weten hoe het roken is. Ik ben niet iemand die snel een vooroordeel heeft zonder het nader te onderzoeken.
Deels waar. Je hoeft niet zelf gemoord te hebben om een mening over moorden te mogen hebben. Aan de andere kant heb je vaak wel een beter onderbouwde mening als je het zelf hebt meegemaakt, over drugs bijvoorbeeld. En dan heb je natuurlijk het geloof nog, een hele klasse apart. Hele volksstammen die heilig geloven in iets dat nog niemand heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:12 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Kom nou. Dus je hebt geen mening over; oorlog, tapdansen, slapen in een penthouse van 10.000 euro per nacht, een politieke partij, jezelf laten brandmerken, schotels in je lip plaatsen etc. etc. (ik ga er even van uit dat je geen van deze dingen hebt gedaan of meegemaakt natuurlijk).
Je kunt best een mening hebben over roken, zonder zelf te roken of te hebben gerookt. Net als dat je best een mening kunt vormen over hyves zonder hyves te hebben. Als je anti-hyves bent, gooi dat profiel dan gewoon weg. Heb ik ook gedaan (hoewel ik zeker niet anti-hyves ben, veel mensen hebben er veel plezier van).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |