abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71169318
Eey Fokkers,

Hierbij mijn tweede post op dit Forum. Ik kom regelmatig op het WFL alleen vind het aantal posts in deze subcategorie beetje mager. Ik zou willen vragen wat jullie van mijn idee/mening/stelling vinden.

Bijna elke Nederlander is wel lid van een social netwerk. Iedereen staat wel ergens op het internet, de een wat meer dan de ander. Veel informatie is te vinden in dossiers die ergens verspreid zijn. Op een ander forum zei iemand dat je werkgevers zelfs een dossier met al je werkervaring kunnen opvragen.

Veel mensen hebben het niet door dat het internet een "absorberende kracht" is die niet snel los laat. Veel mensen weten immers ook niet hoe ze met hun privé gegevens om moeten gaan. Dit leid ertoe dat er vaak een hoop gegevens open en bloot ergens op het Web te vinden zijn.

Zelf ben ik een anti-Hyver. Bezit hyves maar doe er niet veel mee. Merk zelf ook dat soms als ik niks te doen heb even bij me vrienden ga kijken. De gemiddelde Hyver die zijn krabbels niet wist zet toch zijn hele leven bloot. Vaak kan je dus van te voren al zien hoe een persoon eruit ziet of zich gedraagt.

Zullen we meer gaan stalken door dit soort sites of zijn jullie het totaal niet met mij eens? Volgens mij zijn het juist de stalk-factoren die deze sites zo populair maken of toch niet?

PS : Kan even niet zo snel de studenten vinden die een actief Hyver gestalkt hebben en haar hele kamer nagemaakt hebben. Nadat ze haar een tijdje hadden gevolgd en de hele kamer tot in de details hadden nagemaakt met zelfs boeken en aantekeningen hadden ze haar uitgenodigt.

PPS : Respecteer mijn mening dan respecteer ik die van jou. Ook antwoorden als "Kankertopic" of iets dergelijks heb ik weinig aan kijk er dan gewoon niet naar . Persoonlijk vind ik namelijk dat dit teveel gebeurt op FOK eigen mening .

[ Bericht 2% gewijzigd door Automaticoo op 21-07-2009 17:07:40 (rare zinsopbouw) ]
Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
http://www.automaticoo.nl
pi_71169339
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:37 schreef Automaticoo het volgende:
PS : Kan even niet zo snel de studenten vinden die een actief Hyver gestalkt hebben en haar hele kamer nagemaakt hebben. Nadat ze haar een tijdje hadden gevolgd en de hele kamer tot in de details hadden nagemaakt met zelfs boeken en aantekeningen hebben ze haar uitgenodigt.
Wtf?
pi_71169352
Duidelijk studenten die teveel tijd hebben. Laat ze gaan studeren, een bijbaantje nemen of zich klem zuipen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:47:28 #4
263440 birrrd
letterpret
pi_71169371
Sommige mensen moeten niet gaan mekkeren over beveiligingscamera's op openbare plekken als ze zelf met hun mobiele telefoon anderen zomaar filmen of fotograferen.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71169390
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wtf?
Tvp.
pi_71169424
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:47 schreef birrrd het volgende:
Sommige mensen moeten niet gaan mekkeren over beveiligingscamera's op openbare plekken als ze zelf met hun mobiele telefoon anderen zomaar filmen of fotograferen.
Als iemand mij "zomaar" filmt of fotografeert dan kan ik daar iets tegen doen, als het ongepast is.
Een overheidscamera is niet echt vatbaar voor communicatie, althans de laatste keer dat ik het probeerde niet
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:13:14 #7
263440 birrrd
letterpret
pi_71169455
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als iemand mij "zomaar" filmt of fotografeert dan kan ik daar iets tegen doen, als het ongepast is.
Een overheidscamera is niet echt vatbaar voor communicatie, althans de laatste keer dat ik het probeerde niet
Klopt wat je zegt. Daarnaast weet je niet wat de overheid met de beelden doet. Dit geldt natuurlijk ook voor informatie over burgers die op andere wijzen verkregen zijn.

1984 should be a warning, not a handbook.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71169458
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:13 schreef birrrd het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt. Daarnaast weet je niet wat de overheid met de beelden doet. Dit geldt natuurlijk ook voor informatie over burgers die op andere wijzen verkregen zijn.

1984 should be a warning, not a handbook.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:44:40 #9
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_71169519
ik vond het erger dat ik er ineens achter kwam dat MSN alles wat ik deed ineens aan mijn hele lijst door gaf. Via mijn hotmail kreeg ik ineens een pagina waar ik kon zien wat iedereen had gedaan ( facebookstijl )
Mensen die niet wisten dat ik even op MSN was begonnen ineens offline tegen me te praten en te mailen. Ging mij echt een beetje te ver die actie van windows live Het was ook een hele klus om uit te zoeken waar die instellingen zaten. Nu heb ik het uit gezet maar ik vind het belachelijk dat het zomaar AAN was gezet. Maar ontopic:ja ik vind Nederland een stalkerland worden!
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:23:17 #10
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_71170877
quote:

PS : Kan even niet zo snel de studenten vinden die een actief Hyver gestalkt hebben en haar hele kamer nagemaakt hebben. Nadat ze haar een tijdje hadden gevolgd en de hele kamer tot in de details hadden nagemaakt met zelfs boeken en aantekeningen hebben ze haar uitgenodigt.
Doe es even gauw zoeken dan. Ben benieuwd.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:34:27 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71171069
quote:
Zelf ben ik een anti-Hyver. Bezit hyves maar doe er niet veel mee.
Zelf ben ik een anti-roker. Bezit wel wat peuken maar doe er niet veel mee.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:37:34 #12
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_71171123
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

pi_71185899
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Haha vind het een mooie opmerking! Tevergeens vind ik dat je geen mening over iets mag hebben wat je zelf niet hebt meegemaakt. Voordat ik zeg dat ik anti-roker ben wil ik wel weten hoe het roken is. Ik ben niet iemand die snel een vooroordeel heeft zonder het nader te onderzoeken.

Echt vervelend kan niet meer het project vinden waar ze een kamer nagemaakt hadden van iemand. Me leraar had nog geen 2 maanden geleden het laten zien aan mijn klas.

Vond wel een ander filmpje . Ook gemaakt door een student. Tja wat moet je ook doen in ons saaie leven?

Zouden jullie een willekeurig persoon op straat jullie persoonlijke gegevens verstrekken die ook op hyves staan?

@Moonwalk: Denk dat meeste mensen nog verbaasd zijn als ze weten hoeveel google/youtube wel niet van ons weet. Denk niet dat we hier vaak bij bewust staan maar als we dit doen sta je toch even perplex. Zoek maar eens een gemiddelde naam op op google. Als je er in geintereseerd bent : Google knows you?

Gellukig hebben sommige mensen andere namen aangenomen op het net. Als je bijvoorbeeld mijn nickname intypt "automaticoo" is de eerste pagina bijna vol met profielen van mij.

Is het internet dan wel zo gunstig voor de gemiddelde consument?

[ Bericht 18% gewijzigd door Automaticoo op 21-07-2009 17:12:16 (Toevoeging) ]
Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:58:03 #14
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_71193698
Ik denk dat de komende tijd heel veel mensen "genaaid" zullen worden door hun acties op internet.

Bijvoorbeeld een klasgenote van mij die we niet zo mochten, op een gegeven moment hoorden we haar achternaam en heeft iemand haar gegoogled. Tweede link, naaktfoto's!
Of mensen die soliciteren terwijl hun hyves volstaat met fotos waarop ze aan het kotsen zijn e.d.

Ik denk dat er de komende jaren nog veel meer van dit soort verhalen bij zullen komen tot het moment waarop men leert wat wel en wat niet op internet te zetten.

Ik zelf houd bewust verschillende user-names e.d. aan voor verschillende hobby's etc, en heb geluk met het feit dat een beroemd iemand dezelfde naam als ik heb, dus wat dat betreft zit ik redelijk safe volgens mij.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:59:10 #15
262978 Moonwalk
pi_71198510
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:06 schreef Automaticoo het volgende:

[..]

Haha vind het een mooie opmerking! Tevergeens vind ik dat je geen mening over iets mag hebben wat je zelf niet hebt meegemaakt. Voordat ik zeg dat ik anti-roker ben wil ik wel weten hoe het roken is. Ik ben niet iemand die snel een vooroordeel heeft zonder het nader te onderzoeken.

Echt vervelend kan niet meer het project vinden waar ze een kamer nagemaakt hadden van iemand. Me leraar had nog geen 2 maanden geleden het laten zien aan mijn klas.

Vond wel een ander filmpje . Ook gemaakt door een student. Tja wat moet je ook doen in ons saaie leven?

Zouden jullie een willekeurig persoon op straat jullie persoonlijke gegevens verstrekken die ook op hyves staan?

@Moonwalk: Denk dat meeste mensen nog verbaasd zijn als ze weten hoeveel google/youtube wel niet van ons weet. Denk niet dat we hier vaak bij bewust staan maar als we dit doen sta je toch even perplex. Zoek maar eens een gemiddelde naam op op google. Als je er in geintereseerd bent : Google knows you?

Gellukig hebben sommige mensen andere namen aangenomen op het net. Als je bijvoorbeeld mijn nickname intypt "automaticoo" is de eerste pagina bijna vol met profielen van mij.

Is het internet dan wel zo gunstig voor de gemiddelde consument?
Ja weet je wat het erge is, op het net gebruik ik nooit mijn gewone naam ook niet op Hyves.
Ik heb een uit de hand gelopen hobby als artieste en gebruik mn artiesten naam verder voor veel dingen. Nee mn artiestennaam is niet Moonwalk MAAR 2 jaar geleden wilde ik in de zomer naar het buitenland om in een kroeg te werken en vroeg op een Forum om informatie. Omdat ik dat iets serieus vond heb ik daar mijn normale naam gebruikt, geen ramp. Wat wel storend was kwam een jaar later toen een vage kennis ineens tegen mij zei: "HEY JOH!!! IK WIST NIET DAT JIJ IN ITALIE WIL WERKEN !!! "

Nou is dat iets wat de hele wereld voor mijn part mag weten maar het feit dat het zomaar een jaar later voor mn neus werd gegooid door iemand waar ik mijn plannen nooit mee bespreek vond ik wel een beetje storend !!

edit; mn verhaal was eigenlijk nog niet compleet.

Ik vroeg dus aan die kennis hoe zij dat nou weer wist, waarop ze antwoorde: " Ja ik heb je naam bij Google ingetyped! leuk he!!!"

Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:02:41 #16
262978 Moonwalk
pi_71198647
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:58 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat de komende tijd heel veel mensen "genaaid" zullen worden door hun acties op internet.

Bijvoorbeeld een klasgenote van mij die we niet zo mochten, op een gegeven moment hoorden we haar achternaam en heeft iemand haar gegoogled. Tweede link, naaktfoto's!
Of mensen die soliciteren terwijl hun hyves volstaat met fotos waarop ze aan het kotsen zijn e.d.

Ik denk dat er de komende jaren nog veel meer van dit soort verhalen bij zullen komen tot het moment waarop men leert wat wel en wat niet op internet te zetten.

Ik zelf houd bewust verschillende user-names e.d. aan voor verschillende hobby's etc, en heb geluk met het feit dat een beroemd iemand dezelfde naam als ik heb, dus wat dat betreft zit ik redelijk safe volgens mij.
welke beroemde naam
pi_71211352
Ja dat zeg ik dus niet
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:23:55 #18
262978 Moonwalk
pi_71212330
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:53 schreef oompaloompa het volgende:
Ja dat zeg ik dus niet

woensdag 22 juli 2009 @ 13:50:22 #19
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71213363
Waarom zou je een anti-hyver zijn?

Ik ben het ook omdat ik er nietzo veel zin in heb om dat bij te houden, maar je kunt toch ook de informatie voor jou positief laten uitpakken?
pi_71214088
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:06 schreef Automaticoo het volgende:

[..]

Kom nou. Dus je hebt geen mening over; oorlog, tapdansen, slapen in een penthouse van 10.000 euro per nacht, een politieke partij, jezelf laten brandmerken, schotels in je lip plaatsen etc. etc. (ik ga er even van uit dat je geen van deze dingen hebt gedaan of meegemaakt natuurlijk).

Je kunt best een mening hebben over roken, zonder zelf te roken of te hebben gerookt. Net als dat je best een mening kunt vormen over hyves zonder hyves te hebben. Als je anti-hyves bent, gooi dat profiel dan gewoon weg. Heb ik ook gedaan (hoewel ik zeker niet anti-hyves ben, veel mensen hebben er veel plezier van).
pi_71235697
Okeej u heeft gelijk. Het is extreem voorbeeld dat je iets eerst moet doen voordat je een mening erover heeft. Soms erger ik me gewoon dat mensen zo snel een vooroordeel hebben over onderwerpen waar ze geen verstand over hebben.

Maarja OP aub
  maandag 27 juli 2009 @ 00:42:38 #22
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_71354745
Ach, als ik mij verveel kijk inderdaad wel eens wat rond, wat anderen bezighoudt.

Maar zoals je zelf zegt, als ze niet willen dat andere mensen weten wat afgelopen zaterdag hebben gedaan, moeten ze dat maar verwijderen.

Of je dat nou gelijk stalken moet noemen...
pi_71425390
Ik wilde al zeggen, ik neem aan dat het grootste deel van de informatie die over jezelf beschikbaar is op internet daar door jezelf is op gekomen. Je hebt er dus blijkbaar geen problemen mee dat die op het internet staan. Zelf heb ik er geen problemen mee als iemand zo graag mijn naam wilt googlen. Doe het gerust, wat wil je vinden? Ik denk dat mensen zich te snel schamen voor dingen waar je gewoon trots op moet zijn. Als iemand je dan niet accepteert zoals je bent, dan is dat pech voor die persoon, en niet voor jezelf. Direct een kwestie van wie je echte vrienden zijn en wie niet.
Dat van die naaktfoto's vind ik een beetje ver gaan, maar blijkbaar staan die niet zomaar op internet, ik neem aan dat ze er zelf wel van wist, en als ze niet wilt dat mensen dat zien (raar want het staat op internet), dan had ze het er wel afgehaald (laten halen), lijkt me.
pi_71425923
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:12 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Kom nou. Dus je hebt geen mening over; oorlog, tapdansen, slapen in een penthouse van 10.000 euro per nacht, een politieke partij, jezelf laten brandmerken, schotels in je lip plaatsen etc. etc. (ik ga er even van uit dat je geen van deze dingen hebt gedaan of meegemaakt natuurlijk).

Je kunt best een mening hebben over roken, zonder zelf te roken of te hebben gerookt. Net als dat je best een mening kunt vormen over hyves zonder hyves te hebben. Als je anti-hyves bent, gooi dat profiel dan gewoon weg. Heb ik ook gedaan (hoewel ik zeker niet anti-hyves ben, veel mensen hebben er veel plezier van).
Deels waar. Je hoeft niet zelf gemoord te hebben om een mening over moorden te mogen hebben. Aan de andere kant heb je vaak wel een beter onderbouwde mening als je het zelf hebt meegemaakt, over drugs bijvoorbeeld. En dan heb je natuurlijk het geloof nog, een hele klasse apart. Hele volksstammen die heilig geloven in iets dat nog niemand heeft meegemaakt.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')