tong80 | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:36 |
quote:Bron [ Bericht 70% gewijzigd door Frutsel op 17-07-2009 20:26:13 (op aangepast) ] | |
Kopbal | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:42 |
Zijn ze toch ergens eerste in... | |
Yi-Long | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:42 |
Tja... de NLse burger als melkkoe: what else is new!? Maar goed, we smeren er nog wat vaseline op, buigen nog wat dieper, en accepteren het met een glimlach... | |
Dophertje | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:42 |
Je moet als grootse dorp van Nederland toch iets doen om de toeristen weg te jagen? Wie wil er nu toeristen in z'n pittoresk ![]() | |
Q. | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:44 |
Niet zo raar, er zijn ook weinig plekken op de wereld zo ongeschikt voor autoverkeer als (de binnenstad van) Amsterdam. | |
Repeat | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:46 |
quote: | |
turnpoint76 | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:46 |
-edit- note [ Bericht 35% gewijzigd door paddy op 17-07-2009 18:08:43 ] | |
Aanvoerder | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:46 |
http://www.aiamsterdam.nl(...)an-de-amsterdammers/ | |
Repeat | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:47 |
London is dus gewoon duurder. Ik snap de conclusie dus ook niet ![]() | |
Netsplitter | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:47 |
quote:Hoe krijg je het voor elkaar dat je er de Islam in kan krijgen. ![]() | |
Repeat | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:48 |
quote:Dat is de nieuwe godwin. | |
tong80 | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:53 |
quote:Inderdaad ![]() ![]() | |
SCH | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:02 |
quote: ![]() Utrecht is ook takkeduur en toch zijn er nog teveel auto's (zodat ik die van mij altijd moeilijk kwijt kan) ![]() | |
TeenWolf | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:02 |
gewoon de taxi pakken ![]() | |
Mestras | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:16 |
quote:Amsterdam is dan ook niet gebouwd op auto's ![]() | |
tong80 | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:18 |
quote:Nee op palen. ![]() | |
wikwakka2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:31 |
quote:Ach, natuurlijk, het houdt de stad schoon. Geen probleem dus, want we moeten natuurlijk wel iets voor een schone stad over hebben. | |
Yi-Long | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:37 |
quote:Mjah... want Amsterdam is echt een toonbeeld van schone straten(!) Misschien moet je eens een kijkje in Tokyo gaan nemen. | |
wikwakka2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:50 |
quote:Inderdaad, genoeg veel schonere steden. Ik wou eigenlijk zeggen dat die ambtenaar uit z'n nek aan het lullen was ![]() | |
Martijn_77 | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:54 |
En nog beweren dat de auto geen melkkoe is....... | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 08:49 |
quote:De gemeenteraad heeft al lang en breed toegegeven dat de parkeerproblematiek een geldboompje is voor de stad. Daarom wordt er ook niet meer gekeken naar oplossingen. Kost alleen maar geld. | |
ethiraseth | zaterdag 18 juli 2009 @ 11:18 |
Tja, logisch. De stad is totaal niet gebouwd op autoverkeer, maar de luie mens moet en zal tot aan de voordeur van elke winkel met de auto gaan. En ja, een stad met weinig parkeerruimte is vanzelfsprekend duur qua parkeren. Prima zaak, het aantal auto's in de stad mag wat mij betreft nog wel gehalveerd worden. Als je door de stad wilt pakt je maar de fiets of tram/metro. | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 11:31 |
taxis zijn ook de duurste te wereld, wat een stad | |
wikwakka2 | zaterdag 18 juli 2009 @ 11:36 |
quote:En ook nog eens de slechste/asociaalste ter wereld. | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 11:38 |
... en om even naar het toilet te mogen, betaal je 50ct(!) in Amsterdam. | |
wikwakka2 | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:09 |
quote:Helaas is dat niet alleen in Amsterdam het geval, het schijnt een gewoonte te zijn geworden ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:12 |
quote:Maar van rondslingerende snoeppapiertjes krijg je geen dodelijke longziektes. ![]() En ach, Amsterdam had ook zo'n systeem kunnen invoeren dat je op de ene dag alleen met even en op de andere dag alleen met oneven kentekens de stad in mag, naar het voorbeeld van andere steden. Dan zouden de parkeertarieven vast omlaag kunnen. Maar of het daarom een goed idee is... | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:12 |
quote:Gelul. Parkeren in de binnenstad moet gewoon duur zijn. Er moeten wel allerlei alternatieven worden geboden die niet duur zijn, zoals P en R en zo. Als mensen dan te beroerd zijn om daar gebruik van te maken dan moeten ze het zelf weten. | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:14 |
quote:al 20 jaar ..Met de PvdA aan het roer en GL in het kielzog was dit de meest eenvoudige oplossing voor alles, | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:25 |
quote:Geen gelul. De gemeenteraad weigert naar alternatieven te kijken omdat het zoveel geld oplevert. | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:30 |
quote:Je moet als wereldstad gewoon met klantvriendelijke oplossingen komen, zoals bijvoorbeeld gratis parkeervelden rondom de stad (of wellicht voor 1 euro pe dag), en dan de hele dag gratis shuttlebusjes laten rijden richting binnenstad. Nog beter zou zijn als we daarnaast ook gewoon een fatsoenlijk OV zouden hebben, vooral in de grote steden, zodat je voor 20-30 ct iedere 2-3 minuten een tram kunt pakken met je Octopus (OV) kaart. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:41 |
quote:Maar dat hebben ze dan ook allang. P+R aan de rand van de stad, 6 euro per dag inclusief gratis OV naar het centrum voor 5 personen. | |
Repeat | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:49 |
quote:Eerst was het nog een kutdorp ![]() | |
ethiraseth | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:54 |
quote:Dat is niet alleen in Amsterdam hoor. En guttegut, je moet betalen voor het mogen gebruiken van een dienst, het is me wat. Denk je dat die wc's zichzelf schoonmaken? | |
nikk | zaterdag 18 juli 2009 @ 12:54 |
quote:Amsterdam is een aardige middenmoter, geen kutdorp of wereldstand imho. | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:12 |
quote:Nou in Utrecht niet, in Amsterdam ken ik de situatie minder goed. | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:13 |
quote:Hier worden voorstellen tot verbetering afgewezen zonder er naar te kijken. | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:19 |
Amsterdam heeft de afgelopen 5 jaar de parkeertarieven fors verhoogd en het gebied steeds verder uitgebreid Altijd was er wel een gelegenheidsargument. De laatste jaren werd de milieu-kaart gespeeld De tarieven zijn zo'n beetje verdubbeld volgens mij i.v.m. een aantal jaren geleden De parkeervergunningen zijn in verhouding goedkoop. Dus de auto echt verbannen wil men niet en het werkt wel, je moet wel gek zijn om je auto een dag in het centrum te parkeren. | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:23 |
Dat vergunningen goedkoop zijn itt losse betalers is toch logisch. Je moet inderdaad ook gek zijn om je auto een dag in het centrum te parkeren, dat is een goed uitgangspunt. | |
Sapstengel | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:29 |
quote:Ja, alleen een wachttijd van ongeveer een jaar en het feit dat je in dat jaar gewoon elke dag de meter vol moet gooien maakt het wel een stuk duurder ![]() Verder is het idd belachelijk duur. Toen ik voor het eerst in Monaco kwam had ik daar ook zoiets verwacht, maar daar parkeer je in het centrum echt voor minder dan de helft van de Amsterdamse tarieven. In Amsterdam is het gewoon goede inkomsten voor de gemeente en worden de tarieven alsmaar hoger door smoesjes als auto's zijn slecht voor het milieu en we willen de binnenstad ontlasten van het autoverkeer te gebruiken. | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:31 |
quote:Daar zit toch ook wel iets in? | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:31 |
quote:Die laatste alinea klopt volledig | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:33 |
quote:Ja maar de auto's van de bewoners laat men met rust, die vervuilen het milieu toch ook ? die rijden toch ook in de binnenstad etc. Het zijn mooie gelegenheidsargumenten. | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:33 |
quote:Touringcars kunnen gewoon overal in. Vrachtwagens mogen rustig de halve weg blokkeren om wat te laden en lossen. Me dunkt dat er nog wel wat mouwen aan het beleid te passen zijn. | |
Mylene | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:33 |
Vroeger kon men ook gratis parkeren bij A'dam Duiverdrecht waarna men met de metro naar het centrum kon reizen. Tegenwoordig moet je ook daar betalen voor parkeren. Het is schandalig. | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:34 |
Het hoeft niet eens gratis, maar wel voor een normaal tarief graag. | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:36 |
quote:Dat verbaast me nog steeds, parkeer die vervuilende dingen toch bij de Arena an klaar | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:37 |
quote:Dat is wel raar ja. Dat is hier beter geregeld. | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:38 |
quote:Is het ook, maar toch ben je als 'hoofdstad' van een van de meest welvarende westerse landen wel gewoon in naam een 'wereldstad'. Net als Berlijn, Brussel. Antwerpen, etc. Vergeleken met ECHTE wereldsteden, zoals o.a. New York, Singapore, Tokyo, Hong Kong, etc, IS het gewoon een omhooggevallen kutdorp... | |
Sapstengel | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:38 |
quote:De ArenA is wel goed te doen. Voor 6 euro per dag parkeren en je krijgt er twee retourkaartjes voor de metro bij naar CS. | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:39 |
quote:Metrostation Vensenpolder is nog gratis ..maar ja of je daar wil opstappen en vooral uitstappen | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:40 |
quote:Nou, ergens wonen is nog wel iets anders dan ergens op bezoek gaan toch? | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:41 |
quote:Zoiets zou gewoon onder 'gastvrijheid' en 'service' moeten vallen, zoals in heel veel andere landen wel gewoon normaal is. 50ct voor een toiletbezoekje vind ik echt abnormaal, en als je dan ook nog eens kijkt naar de kwaliteit van de aangeboden toiletgelegenheden, dan vind ik het ontzettend twijfelachtig dat je uberhaubt geld moet neerleggen, want veel van die toiletsletten denken blijkbaar WEL dat die krengen zichzelf schoonmaken... | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:42 |
quote:Jezus, wat een gemopper en gemeuk. Ga je ergens druk over maken zeg ![]() | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:45 |
quote:Ik kan me over heel veel zaken druk maken. Blijkbaar koop jij wekelijks een nieuw potje vaseline en buigt gewillig voorover met een smile op je face... | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 13:50 |
quote: ![]() Maar je vraagt je nooit af of het ook aan de klanten, aan de mensen, aan het volk, aan jou ligt? Dat die wc's smerig zijn. Dat het misschien nodig is er geld voor te vragen etc? | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:00 |
quote:Ja, het is daar ZOOOOOOOO gevaarlijk ![]() De vraag lijkt me vooral of je daar je auto wil parkeren. | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:00 |
quote:Toiletdames krijgen gewoon een salaris in 99% van de gevallen. | |
qonmann | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:01 |
quote:Oh ja de auto met er ook nog veilig staan, da's waar. | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:02 |
quote:... in andere landen kan het blijkbaar wel. Waarom hier dan niet. Alsof de V&D niet genoeg winst maakt om zo'n toiletjufvrouw gewoon in vaste dienst te nemen en een vast loon te betalen, plus de benodigheden(!) Nogmaals, in heel veel andere landen is het wel gewoon mogelijk, en vaak nog beter dan hier ook. Dan is het heel logisch dat ik me afvraag waarom dat hier niet zou kunnen. Mocht ik ooit de baas worden van de V&D of Bijenkorf, en dat zit er dik in, dan is dat het allereerste wat ik meteen zal veranderen, puur en alleen voor de klantvriendelijkheid, en omdat ik principieel vind dat zoiets onder 'service' valt. | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:04 |
quote:Bezoek Valencia eens voor de grap. Dat is in een land dat 25 jaar geleden werd gezien als ontwikkelingsland. Vergelijk het met om het even welke stad in Nederland. Dan weet je dat er iets heel, heel erg mis is in Nederland. | |
Yi-Long | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:06 |
quote:Nog nooit in Valencia geweest, maar ik wist al veel langer dat er iets heel, heel erg mis is met Nederland. Ik heb wat dat betreft ook weinig hoop voor de toekomst. ![]() | |
Fortune_Cookie | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:07 |
quote:Bezoek Valencia dan eens, zou ik zeggen. Prachtige stad. Veel mooier dan Barcelona, maar wat minder groots opgezet. | |
SCH | zaterdag 18 juli 2009 @ 14:29 |
quote:Ik dacht dat je het over openbare toiletten had in winkelcentra e.d. In Commerciele gelegenheden vind ik het ook een beetje onzinnig, al zie ik het als een geste naar die mevrouw, een soort fooi, niet als een toegangsprijs, je hoeft natuurlijk nooit echt perse te betalen. | |
Pietverdriet | zondag 19 juli 2009 @ 16:03 |
des te meer reden de steden te mijden en over te laten aan de paupers. Krijgen we het zelfde soort binnensteden als in de VS. | |
Grrrrrrrr | zondag 19 juli 2009 @ 16:06 |
quote:Dat kan helemaal niet, er is een vrije markt en dat leidt altijd tot goedkopere en betere diensten, de taxis in Amsterdam zijn dus goedkoop en van kwalitatief hoog niveau, dat weet een kleuter! | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2009 @ 14:24 |
Het is triest, hoe automobilisten tot paria's zijn verklaard in Amsterdam. Gisterenavond even op bezoek bij een vriend die vlakbij het Centraal Station woont. Parkeren voor drie uurtjes: 15 euro. Ja, dan moet je maar de P+R nemen, is dan het excuus... maar dan mag ik wel een uur extra reistijd incalculeren om met de metro op en neer te komen. Een stad als Amsterdam wordt zo steeds meer een onneembare vesting en steeds minder aantrekkelijk om te bezoeken. | |
qonmann | maandag 20 juli 2009 @ 14:32 |
quote:klopt..dat is wat de gemeente (met de almachtige PvdA) voorstaat. | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2009 @ 15:19 |
quote:Volgens mij is de PvdA geen alleenheerser. Al zullen ze dit soort plannen zeker steunen, ze zijn nog meer het geestelijk eigendom van een partij als GroenLinks. | |
qonmann | maandag 20 juli 2009 @ 15:21 |
quote:Nee, ze zijn geen alleenheerser..alleen al zeer lang en ononderbroken aan de macht. ..en de auto is nooit populair geweest bij de PvdA Dat van GL klopt, denk ik. | |
Drexl | maandag 20 juli 2009 @ 15:37 |
Haha dat argument van die woordvoerder van de gemeente: "Om de stad schoon te houden''. Volgens mij is Amsterdam één van de smerigste steden die er in het Westen zijn ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Drexl op 20-07-2009 16:17:07 ] | |
voyeur | maandag 20 juli 2009 @ 15:57 |
quote:Wat een kul. Je rijdt sneller naar de Arena en pakt dan de metro naar het centrum dan dat je het met de auto voor elkaar krijgt. Het beleid is nu eenmaal gericht op ontmoediging van het autogebruik in het centrum en daar zijn heel wat Amsterdammers blij mee. Al die provinciaaltjes die de hele zaterdagmiddag in de file staan om bij de parkeergarage van de Bijenkorf te komen verstikken de stad. Waarom die niet even de metro pakken voor het laatste stuk is me een raadsel. | |
voyeur | maandag 20 juli 2009 @ 16:04 |
Ik snap trouwens ook niet hoe ze aan die vijftig Euro per dag komen. Parkeergarage Markenhoven ligt naast de Stopera, is snel bereikbaar vanaf de snelweg en kost maximaal 30 Euro per dag. | |
qonmann | maandag 20 juli 2009 @ 16:07 |
quote:Het is een gelegenheidsargument ook nog, want de bewoners laten ze wel gewoon rondrijden. Eerlijk zou zijn als ze zeiden: Iedereen zonder parkeervergunning (lees niet-bewoners) naaien we met een belachelijk hoog parkeertarief. | |
Revolution-NL | maandag 20 juli 2009 @ 23:27 |
quote:Amsterdam snijdt zich hiermee flink in de vingers. Ik kom iig niet vrijwillig in Amsterdam. Ik ga liever winkelen in een gebied waar ik wel welkom ben met mijn auto en niet gestraft word als ik mijn geld ga uitgeven bij de lokale middenstand. | |
voyeur | dinsdag 21 juli 2009 @ 03:42 |
quote:Kortom het beleid werkt als bedoeld! Almere? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:03 |
quote:Ik reed zondagavond probleemloos in pakweg 10 minuten van de afrit S102 naar de omgeving van het Centraal Station. Als ik naar de P+R ga, had ik eerst nog 5 minuten moeten doorrijden over de ring, daarna parkeren, teruglopen om je kaartje te tonen en 2 ov-tickets te krijgen, 5 minuten lopen naar de metro, wachten op de metro, circa 20 minuten reistijd en daarna nog zeker 5 minuten van CS naar de plaats van bestemming lopen. Ik kom vaak zat in de P+R ArenA om precies te weten hoe het allemaal werkt. ![]() Overigens is parkeren overal in Amsterdam schrikbarend duur. Ook in straten die ver van de binnenstad af liggen. Dus je theorie over ontmoediging van het autogebruik in het centrum is natuurlijk ook politiek correcte onzin. Je kunt beter zeggen dat bezoek aan Amsterdam compleet ontmoedigd wordt, in een land waar ook het OV schrikbarend duur is. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:06 |
quote:Je wou de bewoners ook weghouden van huizen ofzo??? Is het zo onlogisch dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen bewoners en bezoekers/toeristen? | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:07 |
quote:Probeer het nog eens op zaterdagmiddag ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:13 |
quote:6 euro, en dat noem jij goed te doen? Ze moeten blij zijn dat er uberhaupt nog iemand naar die stad wil komen ![]() Het meest trieste is nog wel dat ze automobilisten de kanker in jagen, maar vervolgens wel met zn allen gaan staan janken dat het niet eerlijk is er als er iemand met een plan komt om buiten de stad een fatsoenlijk bereikbaar winkelcentrum te bouwen. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:54 |
quote:Of een taxi ![]() | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:56 |
quote:Je kan net zo goed je auto in Amstelveen of Diemen zetten is gratis en je bent zo in het Centrum. | |
Zwansen | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:57 |
Volgens mij hebben ze de allerduurste plek genomen. ![]() | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:58 |
quote:Waarom kom je niet gewoon met het OV? | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:07 |
quote:Met het OV naar Amsterdam is nog duurder. Helemaal wanneer je met meerdere personen de stad in wil. | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:15 |
quote:Waarom moet Amsterdam het duurste parkeerbeleid ter wereld hebben, als de auto niet simpelweg een melkkoe is? | |
LoggedIn | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:28 |
quote:Omdat het OV zwaar kut is en je vaak dan alsnog duur(der) uit bent, terwijl ik daar eigenlijk geen geld aan wil uitgeven. Daarnaast wil ik gewoon lekker met de auto omdat dat fijn is ![]() En straks met die OV chipkaart wordt de motivatie om met het ov te gaan natuurlijk ook niet bepaald groter ![]() | |
qonmann | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:29 |
quote:Als het aan Groen Links ligt: Twee maandjes geleden: Quote: AMSTERDAM - Marieke van Doornick, fractievoorzitter van GroenLinks in Amsterdam, wil de parkeertarieven in de stad verdubbelen. In het radioprogramma Eric Actueel, van VVD'er Eric van der Burg, antwoordde ze op vragen dat het uurtarief in de binnenstad in 2012 tien euro zou moeten bedragen. "Ik hoop eigenlijk gewoon dat het centrum van de stad heel erg autoluw wordt. Daar kom je op de fiets, met openbaar vervoer of lopend", liet het raadslid weten. Ze is van mening dat Amsterdam achterloopt op andere steden in Europa. "In Italië zie je dat heel veel oude binnensteden al zijn afgesloten voor auto's. Dat is beter voor de leefbaarheid van de stad." De GroenLinks-fractievoorzitter pleitte ervoor de verdubbeling van de tarieven niet alleen voor het centrum door te voeren, maar voor het hele gebied binnen de ring. | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:32 |
Dan kan je maar beter niet slecht ter been zijn. | |
LoggedIn | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:33 |
quote:Tja, 't is maar net wat je definitie is van achterlopen.. Als je kijkt waar Nederlandse steden op achterlopen, zou ik eerder naar winkelcentra in de US en Canada kijken, dan naar andere steden in Europa waar ze blijkbaar nog minder gastvrij zijn ![]() Maar goed, Groenlinks ![]() | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:35 |
quote:Oh, dus zo duur is parkeren dan ook weer niet blijkbaar ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:38 |
We gaan steeds meer naar een situatie waarin vervoer (en alles wat daarbij hoort, zoals parkeren) zo goed als strafbaar zijn geworden. Als ik van Zwolle naar Amsterdam rijd, is dat 114 kilometer. Bij het verbruik van mijn auto komt dat neer op circa 9 liter benzine, tegen een prijs van 1,35 euro. Die kosten komen dus op 12,15 euro. Stel dat ik bij de P&R parkeer (dus buiten het centrum), dan kost het parkeren me nog eens 6 euro. In totaal kom ik op 18,15 euro. Maar laat ik eens fors geld besparen en met de trein gaan. Dan kost een enkele reis tweede klas me nog altijd 16,50 euro. Dat is dus nog meer dan het brandstofverbruik van de auto. Mijn punt: het OV is geen serieus alternatief en is zeker 30-40 procent te duur. | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:39 |
quote:Jawel. Het is namelijk kunstmatig duur en daarmee te duur. Het is alsof beiden hetzelfde moeten kosten of iets, maar dat is natuurlijk onzin. Als het parkeren nog duurder wordt gemaakt dan gaan de prijzen van het OV ook gewoon mee omhoog. Daar heeft de NS destijds al eerder mee gedreigd nadat autorijden duurder werd. [ Bericht 0% gewijzigd door Picchia op 21-07-2009 11:44:24 ] | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:41 |
quote:Daar ben ik het mee eens maar we wilden zo graag privatiseren en zo, weet je nog. | |
qonmann | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:42 |
quote:Gewoon niet meer naar Amsterdam gaan dus. Kunnen alleen de bewoners (= kiezers) zich op den duur nog betaalbaar in de stad begeven. | |
Boze_Appel | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:47 |
quote:De overheid is nog 100% aandeelhouder. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:53 |
quote:Oh dat gelul weer. ![]() | |
Boze_Appel | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:58 |
quote:De NS is gewoon niet geprivatiseerd, maar staat er wel gedeeltelijk open voor | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:58 |
Het grootste probleem is dat groen-links denkt met een duurder parkeerbeleid het parkeren in de binnenstad te verminderen, niets is minder waar, de tarieven zijn in een jaar of 10 ongeveer met 500 procent gestegen, echter van enige daling van het parkeren is geen sprake. Ook dat gelul met die millieuzones slaat nergens op, want het zijn juist de doorgaande routes die het grootste probleem zijn (overtoom,wibautstraat,etc), dat zijn juist niet de plekken waar geparkeerd wordt. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:58 |
quote:Ja, dus? Dat rechtvaardigt het kunstmatig duurder maken van autorijden, zodat het OV nog een paar stuivers goedkoper blijft? quote:Geloof me: ik sta bepaald niet te trappelen om Amsterdam te bezoeken. Het is meer een soort noodzaak, omdat er nou eenmaal wat vrienden wonen, omdat dat ene concert er nou eenmaal plaatsvindt, etc. Puur voor mijn plezier kom ik er allang niet meer; er is altijd een concrete aanleiding waarom ik er moet zijn. Amsterdam wordt steeds meer een onneembare vesting. En de fysieke bereikbaarheid mag misschien verbeteren door torenhoge parkeertarieven, de financiële bereikbaarheid neemt sterk af. Amsterdam bezoeken wordt steeds meer iets dat alleen is weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 11:59 |
quote:Oja dat is je broodheer he ![]() | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:00 |
quote:Dat krijg je als je linkse hobbieclubs met een boerenachtergrond een stad laat besturen, die moeten gewoon lekker in doetinchem blijven. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:00 |
quote:Maar ook dan wordt het niet goedkoper. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:00 |
quote: ![]() | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:00 |
quote:De NS? ![]() | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:03 |
quote:Ja tuurlijk, je ziet hoe ze de stad naar de afgrond brengen, maar jij bent natuurlijk dol op linkse hobby projecten zoals een NZ lijn, die gasten weten waarschijnlijk niet eens dat er al een goede verbinding is tussen Centraal en WTC | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:04 |
quote:Als je kijkt welke torenhoge bedragen automobilisten moeten neerleggen, zou je daar wel wat voor mogen terugverwachten. Maar het enige waar Amsterdam geld (lees: VEEL geld) inpompt, is een metrolijn. GroenLinks is wereldvreemd, dat roep ik al jaren. De stad die GroenLinks wil, is een utopie, al was het alleen maar omdat er in het centrum van Amsterdam allerlei bedrijven, hotels en winkels zitten die toch op de één of andere manier beleverd zullen moeten worden. En mensen zullen toch ook ergens moeten wonen... Het zou een goede zaak zijn wanneer al dat parkeergeld wordt gebruikt om de bereikbaarheid van de stad te verbeteren. Bijvoorbeeld door te zorgen voor meer parkeergarages of ongelijkvloerse kruisingen. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:06 |
quote:De NZ lijn een links hobbyproject??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Even nadenken voor je wat tiept lieverd, kun je best ![]() ![]() | |
qonmann | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:07 |
quote: Dat geldt voor een boel mensen. Amsterdam prijst zich steeds meer uit de markt. | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:07 |
Ik snap niet dat je die afzetterij probeert te verdedigen. Er zitten gewoon geen positieve aspecten aan. In principe betaal je gewoon teveel voor slechte producten, omdat een of andere tuthola aanvoelt dat dit weleens Amsterdam autoluw kan maken. Maar in praktijk mogen de Amsterdamse ondernemers (en daarmee de werknemers) zich zorgen gaan maken als die tut de stad daadwerkelijk autoluw weet te maken. En als het niet werkt is het helemaal zinloos. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:12 |
quote:Het is de bedoeling om het autogebruik te ontmoedigen. Het is in deze tijd gewoon idioot om een dagje met de auto naar de grote stad te gaan. Er zijn gewoon teveel auto's. Het is niet alleen in Amsterdam zo maar ook in Utrecht en hier werkt het redelijk goed allemaal. Hoge tarieven in de binnenstad, P + R. Er is gewoon niet genoeg parkeerruimte in de binnenstad en die is er te klein voor. Er is wel al jaren gesteggel over meer parkeergarages. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:18 |
quote:Waarom is het "idioot" om met de auto naar de stad te willen? ![]() Leuk dat je meldt dat er al jaren "gesteggel" is over parkeergarages. Weet je ook waarom? Een parkeergarage aanleggen kost een boel geld. Geld dat zich uiteindelijk wel weer terugverdient, maar ach... waarom zou je voorzieningen treffen voor auto's en de broodnodige investeringen doen, als je automobilisten ook gewoon zonder parkeergarages kunt uitmelken. Waar een wil is, is een weg (en ruimte). [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 12:19:03 ] | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:20 |
quote:15 euro is toch niet zoveel? Als je graag met de auto wilt, heb je dat er maar voor over. | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:21 |
quote:In principe zouden ze het geld moeten besteden aan het verbeteren van de infrastructuur om de capaciteit te kunnen bieden die aansluit bij de vraag, dus bredere wegen en meer parkeerplaatsen zodat het probleem in de toekomst hopelijk afneemt. Helemaal gezien verwacht wordt dat het autogebruik in de toekomst flink zal toenemen. Nieuwe wijken moeten hier gewoon op voorbereid zijn. Maar bij GroenLinks hoef je daarvoor niet aan te kloppen. In Utrecht zie je ook dat de wegen direct na aanleg dicht zitten omdat de wijk autoluw diende te zijn volgens de ambtenaren. Parkeerplaatsen vol terwijl de winkelcentra nog aangelegd moeten worden. Zelfs onvoldoende parkeerruimte bij de treinstations. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:24 |
quote:En dat moet dus niet. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:31 |
quote:Wilt? Bij mij in de buurt is een wachttijd van 7 jaar voor een vergunning, tot die tijd betaal je rond de 25 euro per dag, je zal maar afhankelijk zijn van een auto voor je werk... | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:32 |
quote: quote:Een toenname van 100% in 30 jaar. Een toenname van 50% in 15 jaar? Ik denk dat ze maar even moeten ophouden met willen en gewoon gepast beleid voeren. Anders zitten ze straks helemaal met een levensgroot mobiliteitsprobleem. In principe zouden er nu al flinke voorbereidingen getroffen moeten worden, ook door partijen die liever geen auto's zien. Als het VROM gelijk heeft natuurlijk. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:33 |
Nee hoor, mensen moeten maar eens bij zinnen raken als het om het verkeer gaat. Het houdt gewoon een keer op. ![]() | |
Picchia | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:34 |
quote:Dat zeg ik toch. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 12:56 |
quote:Ja en de NZ wordt door projectontwikkelaars ontwikkeld? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 13:21 |
quote:Ik vind 15 euro veel geld voor drie uur parkeren, ja. En het gaat me er niet om dat ik die 15 euro niet heb of niet kan missen, maar dat ik de prijzen dusdanig hoog vind dat het moreel verwerpelijk begint te worden. Er zullen ook mensen zijn voor wie 15 euro een rib uit het lijf is. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:48 |
quote:Je kan het uit eten gaan blijkbaar wel betalen. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:49 |
quote:Ja! | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 14:53 |
Het parkeerbeleid in het centrum werkt uitstekend. Die enkele keer dat je met je auto in het centrum moet zijn kun je hem ook daadwerkelijk parkeren. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:01 |
quote:Zoals je al had kunnen lezen, ging het me daar niet om. Het gaat me puur om de belachelijk hoge uurprijs. En het gaat erom dat het voor bepaalde mensen haast niet meer te doen is. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:03 |
quote:Dat is ook prima. Het moet ook niet te doen zijn. Het is niet voor niks ontmoedigingsbeleid. | |
Freak187 | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:05 |
quote:Precies. 2x zoveel wegverkeer.... als straks de goedkope bezine op is, dan vlucht iedereen straks het OV in. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:16 |
quote:Nee dus, want ze voeren het slechts uit, ontwikkelen doen ze bijvoorbeeld bij de zuid-as waar niet-overheid participeert in het risico. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:18 |
quote:Oh, dan zijn het de metrokaboutertjes misschien. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:20 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:34 |
quote:Bizar standpunt. Tussen iets "ontmoedigen" en iets voor bepaalde mensen vrijwel onbetaalbaar en onmogelijk maken, zit nog een enorm speelveld. Voor een bijstandsgezin dat op bezoek wil bij familie die in het centrum van Amsterdam woont, is een dergelijk bezoek een rib uit het lijf. Er is ook nog een sociaal aspect. Mensen willen elkaar kunnen ontmoeten; ook mensen die in Amsterdam-centrum (of ver daarbuiten) wonen. | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:45 |
Punt is, dat wanneer het wel betaalbaar zou zijn (zeg: 1 euro per uur) niemand een reden ziet om met het OV het centrum in te gaan. We zouden bijkans vergast worden door auto's die rondrijden op zoek naar een goedkope parkeerplek. Daar is Amsterdam niet op gebouwd. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:54 |
quote:Die prijs is ook weer overdreven. In plaats van 6 euro voor P+R en 5 euro per uur voor parkeren in het centrum, kun je bijvoorbeeld ook het centrum-parkeren maximeren op 3 euro per uur en de P+R gratis maken, of OV stukken voordeliger maken. Het ging mij erom dat je, linksom of rechtsom, enorm op kosten wordt gejaagd als je toevallig in Amsterdam moet zijn. En dat geldt niet eens alleen voor het centrum, maar ook wanneer je in één van de wijken moet zijn, dus gewoon ergens in een straat, op bezoek bij een familielid. Als je goede parkeervoorzieningen rondom het centrum treft, zonder dat mensen bijna een half uur in de metro moeten zitten, kun je veel problemen in de binnenstad voorkomen. Nogmaals: waar een wil is, is een weg. De wil om Amsterdam betaalbaar te houden voor bezoekers, is er niet. De wil om mensen uit te melken, des te meer. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:01 |
Dat gehuil over uitmelken. Blijkbaar geen enkel benul van politiek en de echte problemen die er zijn. Amsterdam is gewoon niet gebouwd op zoveel auto`s. In Londen hebben ze veel drastischer maatregelen genomen om de stad autoluw te maken, daar moet Amsterdam ook naar toe. | |
qonmann | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:04 |
quote:Uitmelken, meer is het niet. Alleen de bewoners worden ontzien want dat zijn de kiezers | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:05 |
quote:Wie gaat dat betalen? De Amsterdammer? Ammehoela. quote:Mijn bezoek komt gewoon met het OV. quote:Welke wijken rond het centrum zou jij gesloopt willen zien? quote:Een half uur? Dat is erg overdreven. Dan kun je zo'n beetje van CS naar De Arena, weer terug en vervolgens naar Waterlooplein. quote:De wens is vooral om de binnenstad bereikbaar te houden voor als het echt moet. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:06 |
quote:Nee, dat zijn bewoners. Die wonen daar. Die hebben iets meer rechten dan mensen die gaan shoppen, of op bezoek komen. Wat snap je daar niet aan? Mijn bezoek komt ook met het OV. Of het dokt maar gewoon. | |
Ryon | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:08 |
quote:In dat geval is het niet heel erg handig om midden in het centrum van Amsterdam te willen gaan wonen.. Net buiten het centrum zijn er ook veel mooie huizen te vinden plus je kan je auto snel kwijt en je zit binnen 5 minuten op de ring. Hoe sneu het ook is, de binnenstad van Amsterdam heeft te weinig ruimte om veel auto's te herbergen. Dat is een feit waar mensen heel erg kwaad over kunnen worden, maar de realiteit is nou eenmaal dat het zo is en dat er mee omgegaan moet worden. Als het vrij gegeven wordt dan krijg je een situatie zoals die was in de jaren zeventig in Amsterdam en dat was ronduit dramatisch (en dan te bedenken dat er toen nog minder Amsterdammers auto's hadden!) . Regulering, scherp parkeerbeleid en ander ontmoedingsbeleid is dan ook noodzakelijk om de boel niet uit de hand te laten lopen. Het aanleggen van extra auto routes en parkeerplekken is vrij nutteloos. Het dempen van een aantal grachten of het aanleggen van een ondergrondse parkeergarage is te weinig om aan de vraag te voldoen en het probleem op te lossen terwijl Op dit moment is mogelijk om over de Amsterdamse grachten te rijden zonder dat je om de 20 m een half uur vaststaat vanwege de overdaad aan auto's die voor je staan. Het nadeel hiervan is o.a dat je je blauw betaalt als je op een van de schaarse plekken wil parkeren, maar dat moet men maar voor lief nemen. Dat Jan met de Pet te weinig geld heeft om met zijn auto op de grachtengordel te komen is wellicht jammer, maar niks aan te doen. In de stadsdelen Noord, Osdorp, Zuid-oost, slotervaart, bos en lommer en geuzenveld kan je in veel buurten gratis parkeren. Dankzij de metro en tramverbinden is het dan mogelijk om binnen 10 minuten in het centrum te zijn. Ideaal voor bezoek van buiten de stad en het zorgt ervoor dat het centrum niet overspoelt raakt met dagjesmensen. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:08 |
quote:Ik vind het te bizar voor woorden om het autoluw maken van een stad als doel op zich te zien. Ik ga liever uit van fatsoenlijke bereikbaarheid en toegankelijkheid voor iedereen. Het is verder nogal bizar om een stad als Londen, met ruim 7,5 miljoen inwoners, te vergelijken met Amsterdam, dat als totale gemeente zo'n 760.000 inwoners heeft. Dat is amper een tiende, qua omvang. Amsterdam moet aantrekkelijk, bereikbaar en betaalbaar blijven voor alle vormen van vervoer. Dat zou MIJN doel zijn. Ik zet liever in op schone auto's, op goede voorzieningen en eventueel op moderner openbaar vervoer. | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:13 |
Ik was een tijdje geleden in Venetië. Dat stadsbestuur weigert categorisch om al die kanalen voor automobilisten geschikt te maken. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:17 |
quote:Hoezo betalen? Zijn de kosten van die P+R's zo onderhand nog niet terugverdiend? ![]() Of ik nou 3 uur of 23 uur onder de ArenA parkeer, het kost me 6 euro. De kostprijs per uur is dus kennelijk niet relevant. quote:Twee keer enkele reis Zwolle-Amsterdam per trein, tweede klas, normaal tarief, kost je 33 euro. quote:Waarom zou je complete wijken moeten slopen? De oplossingen zullen vooral ondergronds gezocht moeten worden, dat is zo duidelijk als wat. Er is toch ook geld en ruimte voor een Noord-Zuidlijn? quote:Ik heb eerder in het topic al de berekening gegeven. De feitelijke tijd in de metro is pakweg 20 minuten, maar zit ook nog looptijd en wachttijd omheen. quote:De ambitie zou moeten zijn dat de binnenstad altijd bereikbaar is. Er bestaat niet zoiets als "voor als het echt moet", want dat is per definitie subjectief. | |
qonmann | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:17 |
quote:..en nog kun je je auto goedkoper in Londen parkeren dan in Amsterdam (uitgezonderd de bewoners, die voor een prikje de stad mogen vervuilen) | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:17 |
quote:Jullie wonen kennelijk niet in Amsterdam en snappen echt niet waarom het om gaat, overigens woon ik buiten het centrum (oud-west) en daar is parkeren echt een ramp, vooral op zondag als het vrij parkeren is, zetten de dagjes mensen hun wagen neer, waardoor vergunninghouders niet meer kunnen parkeren. Parkeerinkomsten zijn zo een beetje de ENIGE inkomsten van de stadsdelen die ze zelf direct vrij mogen besteden. Er zijn ook andere methode's om het parkeerprobleem op drukke plaatsen op te lossen, zo werkt het 10 cent tarief erg goed, in deze gebieden betaal je 10 cent per uur, maar mag je maar voor een beperkte duur staan (ik meen 2 uur). | |
Manono | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:18 |
quote:Prima maar dan moet het OV in Amsterdam betaalbaar zijn, wat niet het geval is. Tegenwoordig betaal je minimaal 2,60 voor een tramrit en daar kun je 2 zones mee reizen, met een kind boven 4 jaar reken je dan 5,20 af. Oke je kaartje blijft een uur geldig maar dat vind ik schandalig duur voor een stad die het OV de norm wil maken en het autoverkeer buiten probeert te sluiten. Wil je hier met je kind van de Sarphatistraat naar de Rozengracht dan ga je al 3 zones door terwijl dat hemelsbreed maar een km of 2 is In NY betaal je 2, 25 dollar, per TRIP, dat is 1,60 euro voor een one-way ticket naar elke bestemming binnen de stadsgrenzen. In Parijs kost een kaartje 1,60 euro voor een 1-2 zone enkeltje, grote treinstations in diverse windrichtingen liggen binnen zone 1 In Londen betaal je £3.00 (3,50 euro) voor 1-2 zones, maar Londen is op elk vlak relatief veel duurder en daar is het hele centrum 1 zone wat een enorm gebied beslaat. Bovendien heb je voor £4,90 een vrije dagkaart voor alle OV in Londen. Nee Amsterdam is zo'n kleine stad, dat het parkeren erg duur is vind ik terecht maar dan moet het OV zo goedkoop en betrouwbaar worden dat mensen ook werkelijk die auto thuis laten. | |
SCH | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:19 |
quote:Dat is waar. Amsterdam is veel minder toegankelijk dan Londen met al die grachten. Amsterdam is gewoon niet gebouwd op veel auto's, je kan steeds roepen dat het zo zou moeten zjin maar dan moet je toch echt overgaan tot het dempen van de grachten. | |
raptorix | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:23 |
quote:Bos en Lommer is al betaald hoor ![]() | |
Manono | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:32 |
Btw, ik woon Amsterdam centrum, het is echt niet te doen met al die auto's Ik heb de ramen ad voorkant altijd open staan en als ik de raampost schoonmaak is mijn doekje zwart van het roet. Dat ademen mensen allemaal in. Na drie dagen kan ik dat weer herhalen. Er is hier gewoon geen ruimte voor al die fakking auto's, niet om te parkeren, niet om te rijden. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:33 |
quote:De plekken die je noemt, liggen allemaal buiten de ring A10. Daarbinnen is het overal dokken geblazen, zelfs als je al een heel eind bij het centrum vandaan bent. Deze kaart toont het overzicht: http://www.naaramsterdam.(...)eertarieven_2009.pdf (PDF) En waar jij zegt dat er "niks aan te doen" is, zeg ik dat er geen enkele wil bestaat om er iets aan te doen. Lekker cashen is namelijk stukken makkelijker. Overigens is OV ook niet gratis en krijg je die kosten er nog eens bij (als je geen P+R gebruikt). | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:36 |
quote:Precies, maar dat is het niet. Als je als bezoeker niet linksom wordt genaaid, word je wel rechtsom genaaid. Een bezoekje aan Amsterdam kost je sowieso een boel geld. | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:44 |
quote:Je dacht dat dat geld nog niet aangewend was voor andere zaken, zoals verbetering van het OV en zo? Lijkt me heel fideel. Kort parkeren kun je beter in of dichterbij het centrum doen. quote:Voor mij kost een enkele reis Zwolle evenveel als voor jou en ik krijg er nog minder stad voor ook ![]() quote:Ondergrondse oplossingen zijn niet eenvoudig en bovendien erg duur (zie NZ-lijn) De wijken rond het centrum zijn merendeels eind 19e eeuw en krap opgezet. Als je alleen al ziet wat een kaalslag er in de jaren 70 heeft plaats gevonden voor de aanlg van de metro naar Gein. Weesperstraat en Wibautstraat zijn een 4-baans snelweg in de stad geworden. quote:Daar zijn de meningen over verdeeld. ![]() quote:De metro doet er 15 minuten over van Arena naar CS. Als je op CS moet zijn kun je trouwens beter in Noord parkeren. quote:Dat zou een onleefbare situatie opleveren, op de grachten zou er een continue file staan. De binnenstad van Amsterdam is nou eenmaal geen moderne binnenstad. | |
Manono | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:46 |
quote:Ja dat is natuurlijk vervelend voor die bezoekers maar vooral voor Amsterdammers zelf, die er elke dag in moeten leven. Vandaar dus dat wij het bezoekers toch liever erg lastig maken om met de auto te komen, waar altijd een uitzondering blijft voor mensen met een handicap. Autobezitters hebben soms echt een reality check nodig, het lijkt wel of ze het geboorterecht meekrijgen om altijd en overal geaccommodeerd te worden. Laatst hoorde ik van een man hier in de buurt die had aangevraagd of een boom gekapt kon worden omdat zijn auto steeds onder de vogelpoep zat. ![]() | |
qonmann | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:54 |
quote:Wat minder vergunningen uitgeven zou ook een idee zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:09 |
quote:De parkeertarieven in Zwolle zijn dan ook van een heel andere orde dan in Amsterdam. In Zwolle betaal je 2,20 per uur in het centrum en 1,10 per uur in de ring daarbuiten. Ook je drankje op het terras is er trouwens flink goedkoper dan in Amsterdam. quote:Je schetst problemen die ik ook wel onderken, maar er is ook nog een realiteit. Die realiteit is dat het autogebruik toeneemt, dat OV slechts in beperkte mate een geschikt vervoersmiddel is en dat er hoe dan ook ondergrondse ingrepen nodig zijn om een stad als Amsterdam bereikbaar te houden. Neem bijvoorbeeld dit doorkijkje naar de toekomst. quote:Ik zat vorige week dinsdag nog in die metro. Het ding vertrok om 17.40 uur en ik was precies om 18.00 uur op CS. Bij mij is dat 20 minuten, maar misschien houd jij er andere rekenmethodes op na? Vergeet trouwens die tijd ook niet te verdubbelen, want ik moet ook weer terug, plus dat ik zowel bij de ArenA als vanaf CS meerdere minuten looptijd heb. Aan een uur zit je zo. quote:Onder de Amsterdamse binnenstad versta ik echt wel wat meer dan alleen de grachtengordel. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:13 |
quote:Ik wil je er graag attent op maken dat autobezitters wegenbelasting betalen en dat er ook nog eens flinke accijns zit op de brandstof die in de auto verdwijnt. Dat je niet overal ruimte voor auto's hebt, snap ik ook wel, maar ik heb in principe het volste recht om door het centrum van Amsterdam te rijden; iets wat trouwens nog goedkoper is dan er parkeren... | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:25 |
quote:Kwestie van vraag en aanbod. Amsterdam is een zeer populaire stad die door ontzettend veel mensen wordt bezocht. Als inwoner van deze stad vind ik dat prima , maar jullie moeten niet allemaal met de auto komen. quote:Dat doorkijkje kijk ik later, ga nu even die mooie maar chaotische binnenstad in. De realiteit is mi dat het autoverkeer in en rond Amsterdam niet meer kan groeien. We moeten echt van het idee af dat we overal maar met de auto zouden moeten kunnen komen. quote:De dienstregeling van het GVB quote:Bij een laag parkeertarief zou je in Amsterdam ook al gauw een uur rondrijden om een plek te vinden en dan ook nog eens een eind van je eindbestemming. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:33 |
quote:Dat doen 'we' dan ook niet. Mensen komen ook massaal met het OV, maar ook dat is behoorlijk duur. quote:Als dat de realiteit is, moeten we vaststellen dat Amsterdam economisch gezien ten dode is opgeschreven. De stad wordt dan vanzelf een soort openluchtmuseum. Zonder bezoekers geen inkomsten, geen werkgelegenheid, enzovoort. Ik zou zelf niet graag wonen in een huis waar geen auto voor de deur kan komen. Je zult maar een ambulance nodig hebben, je zult maar een taxi naar huis willen, je zult maar afhankelijk zijn van aangepast vervoer... | |
huhggh | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:37 |
quote:Laten we hier gewoon even open kaart spelen en niet te veel om de zaak heen draaien: Veel (zo niet alle) amsterdammers hebben een aversie tegen auto's. In sommige gevallen is er zelfs sprake van latente haat. Dat een zeer linkse partij als Groenlinks in het amsterdamse college zit geeft al aan hoeveel realiteitszins er onder amsterdammers aanwezig is. | |
Fortune_Cookie | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:17 |
quote:Zijn er al te weinig. Er zijn buurte waar enkele jaren wachttijd kan bestaan. Is al een situatie die meer thuishoort in een land als Biaffra, maar okee. quote:Gaat pas gebeuren wanneer de middenstand massaal vertrekt. Men heeft nog geen enkele plan als dit serieus bekeken, want men heeft geen interesse. quote:Dat ís de binnenstad ![]() quote:Ik weet welk volk je bedoelt ja. Maar die krijgen het ook vaak genoeg op hun bordje (of oog) van échte Amsterdammers (dus niet dat provinciale "kijk mij een vrijgevochten teefje in skinnyjeans zijn - is het niet nét sex and the city?" volk en hun mannelijke tegenhangers) die niet graag een fiets tussen de benen treffen wanneer ze met groen oversteken. | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:34 |
quote:Dat kun je moeilijk de Amsterdamse gemeenteraad in de schoenen schuiven. quote:Als je beperkte groeimogelijkheden als ten dode opgeschreven wil beschouwen, heb je gelijk. quote:Het is een grotendeels een openluchtmuseum en bezoekers zijn en blijven er genoeg. De economische groei moet vooral komen van de Zuid-as, vandaar ook een monsterproject als de NZ-lijn. quote:Je moet bereid zijn de consequenties te dragen als je in de binnenstad van Amsterdam wil wonen. Heb je je auto nodig voor je werk en je kunt niet óf 8 jaar wachten op een vergunning óf je bent niet rijk genoeg om 'm privé te stallen? Dan kun je beter niet in de binnenstad gaan wonen. Heeft je huishouden meer dan één auto nodig? Dan kun je beter niet binnen de Ring gaan wonen, want die tweede vergunning krijg je niet voor een privé-auto. Dat is niet ideaal, maar het is niet anders. | |
Fortune_Cookie | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:37 |
quote:Ook Amsterdam moet mee met de tijd. Is geen discussiepunt. De vraag is, doe je het goedschiks of kwaadschiks? | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:47 |
quote:In dat geval zou je ook vanuit het oogpunt van CO2 uitstoot kunnen beargumenteren dat de volledige binnenstad platgegooid zou moeten worden. Het energieverbruik in tochtige oude slecht geïsoleerde panden met enorm hoge plafonds is ook niet meer van deze tijd. | |
Fortune_Cookie | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:50 |
quote:Van minder Co2 uitstoot eet niemand brood anders. Het is een afweging die je maakt. Zomaar roepen dat de binnenstad op slot gaat voor auto's is leuk, maar als er geen alternatief wordt aangedragen vrij kansloos. Maar anderzijds is het historische karakter van de binnenstad ook erg belangrijk. Maar niet alles kan altijd maar bewaard blijven. Dus hup, ga eens daadwerkelijk beleid maken. | |
Zienswijze | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:54 |
quote:Dat klopt. Omdat er onwijs veel hippies in Amsterdam wonen. En de "normale burger" heeft last van hun beleid. Het is toch van de zotte dat je 5 uur per uur moet betalen om je auto kwijt te raken? Bouw gewoon parkeergarages met 10+ verdiepingen, net zoals in Rotterdam gebeurt. Tegen een lager uurtarief. | |
Scrutinizer | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:59 |
Ja joh, laten we de platste stad van Nederland volzetten met parkeergarages, daar komen vast veel mensen op af ![]() | |
Manono | dinsdag 21 juli 2009 @ 20:13 |
quote:Recht, recht, ja natuurlijk heb je het recht. De binnenstad kan alleen maar zoveel auto's hebben maar als jij graag op je strepen wil staan door je een halve dag met je autootje via files en omleidingen naar een peperdure parkeerplaats te worstelen om een leuk shirtje te kopen moet je dat vooral doen. |