abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71185054
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:36 schreef isogram het volgende:

[..]

Precies, maar dat is het niet. Als je als bezoeker niet linksom wordt genaaid, word je wel rechtsom genaaid. Een bezoekje aan Amsterdam kost je sowieso een boel geld.
Ja dat is natuurlijk vervelend voor die bezoekers maar vooral voor Amsterdammers zelf, die er elke dag in moeten leven. Vandaar dus dat wij het bezoekers toch liever erg lastig maken om met de auto te komen, waar altijd een uitzondering blijft voor mensen met een handicap.

Autobezitters hebben soms echt een reality check nodig, het lijkt wel of ze het geboorterecht meekrijgen om altijd en overal geaccommodeerd te worden. Laatst hoorde ik van een man hier in de buurt die had aangevraagd of een boom gekapt kon worden omdat zijn auto steeds onder de vogelpoep zat.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71185391
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:46 schreef Manono het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk vervelend voor die bezoekers maar vooral voor Amsterdammers zelf, die er elke dag in moeten leven. Vandaar dus dat wij het bezoekers toch liever erg lastig maken om met de auto te komen, waar altijd een uitzondering blijft voor mensen met een handicap.

Autobezitters hebben soms echt een reality check nodig, het lijkt wel of ze het geboorterecht meekrijgen om altijd en overal geaccommodeerd te worden. Laatst hoorde ik van een man hier in de buurt die had aangevraagd of een boom gekapt kon worden omdat zijn auto steeds onder de vogelpoep zat.
Wat minder vergunningen uitgeven zou ook een idee zijn.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71185999
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor mij kost een enkele reis Zwolle evenveel als voor jou en ik krijg er nog minder stad voor ook
De parkeertarieven in Zwolle zijn dan ook van een heel andere orde dan in Amsterdam. In Zwolle betaal je 2,20 per uur in het centrum en 1,10 per uur in de ring daarbuiten. Ook je drankje op het terras is er trouwens flink goedkoper dan in Amsterdam.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Ondergrondse oplossingen zijn niet eenvoudig en bovendien erg duur (zie NZ-lijn) De wijken rond het centrum zijn merendeels eind 19e eeuw en krap opgezet. Als je alleen al ziet wat een kaalslag er in de jaren 70 heeft plaats gevonden voor de aanlg van de metro naar Gein. Weesperstraat en Wibautstraat zijn een 4-baans snelweg in de stad geworden.
Je schetst problemen die ik ook wel onderken, maar er is ook nog een realiteit. Die realiteit is dat het autogebruik toeneemt, dat OV slechts in beperkte mate een geschikt vervoersmiddel is en dat er hoe dan ook ondergrondse ingrepen nodig zijn om een stad als Amsterdam bereikbaar te houden. Neem bijvoorbeeld dit doorkijkje naar de toekomst.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:44 schreef Scrutinizer het volgende:
De metro doet er 15 minuten over van Arena naar CS. Als je op CS moet zijn kun je trouwens beter in Noord parkeren.
Ik zat vorige week dinsdag nog in die metro. Het ding vertrok om 17.40 uur en ik was precies om 18.00 uur op CS. Bij mij is dat 20 minuten, maar misschien houd jij er andere rekenmethodes op na? Vergeet trouwens die tijd ook niet te verdubbelen, want ik moet ook weer terug, plus dat ik zowel bij de ArenA als vanaf CS meerdere minuten looptijd heb. Aan een uur zit je zo.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat zou een onleefbare situatie opleveren, op de grachten zou er een continue file staan. De binnenstad van Amsterdam is nou eenmaal geen moderne binnenstad.
Onder de Amsterdamse binnenstad versta ik echt wel wat meer dan alleen de grachtengordel.
pi_71186115
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:46 schreef Manono het volgende:
Ja dat is natuurlijk vervelend voor die bezoekers maar vooral voor Amsterdammers zelf, die er elke dag in moeten leven. Vandaar dus dat wij het bezoekers toch liever erg lastig maken om met de auto te komen, waar altijd een uitzondering blijft voor mensen met een handicap.

Autobezitters hebben soms echt een reality check nodig, het lijkt wel of ze het geboorterecht meekrijgen om altijd en overal geaccommodeerd te worden. Laatst hoorde ik van een man hier in de buurt die had aangevraagd of een boom gekapt kon worden omdat zijn auto steeds onder de vogelpoep zat.
Ik wil je er graag attent op maken dat autobezitters wegenbelasting betalen en dat er ook nog eens flinke accijns zit op de brandstof die in de auto verdwijnt. Dat je niet overal ruimte voor auto's hebt, snap ik ook wel, maar ik heb in principe het volste recht om door het centrum van Amsterdam te rijden; iets wat trouwens nog goedkoper is dan er parkeren...
pi_71186567
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:09 schreef isogram het volgende:

[..]

De parkeertarieven in Zwolle zijn dan ook van een heel andere orde dan in Amsterdam. In Zwolle betaal je 2,20 per uur in het centrum en 1,10 per uur in de ring daarbuiten. Ook je drankje op het terras is er trouwens flink goedkoper dan in Amsterdam.
Kwestie van vraag en aanbod. Amsterdam is een zeer populaire stad die door ontzettend veel mensen wordt bezocht. Als inwoner van deze stad vind ik dat prima , maar jullie moeten niet allemaal met de auto komen.
quote:
[..]

Je schetst problemen die ik ook wel onderken, maar er is ook nog een realiteit. Die realiteit is dat het autogebruik toeneemt, dat OV slechts in beperkte mate een geschikt vervoersmiddel is en dat er hoe dan ook ondergrondse ingrepen nodig zijn om een stad als Amsterdam bereikbaar te houden. Neem bijvoorbeeld dit doorkijkje naar de toekomst.
Dat doorkijkje kijk ik later, ga nu even die mooie maar chaotische binnenstad in. De realiteit is mi dat het autoverkeer in en rond Amsterdam niet meer kan groeien. We moeten echt van het idee af dat we overal maar met de auto zouden moeten kunnen komen.
quote:
[..]

Ik zat vorige week dinsdag nog in die metro. Het ding vertrok om 17.40 uur en ik was precies om 18.00 uur op CS. Bij mij is dat 20 minuten, maar misschien houd jij er andere rekenmethodes op na?
De dienstregeling van het GVB
quote:
Vergeet trouwens die tijd ook niet te verdubbelen, want ik moet ook weer terug, plus dat ik zowel bij de ArenA als vanaf CS meerdere minuten looptijd heb. Aan een uur zit je zo.
Bij een laag parkeertarief zou je in Amsterdam ook al gauw een uur rondrijden om een plek te vinden en dan ook nog eens een eind van je eindbestemming.
pi_71186840
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Kwestie van vraag en aanbod. Amsterdam is een zeer populaire stad die door ontzettend veel mensen wordt bezocht. Als inwoner van deze stad vind ik dat prima , maar jullie moeten niet allemaal met de auto komen.
Dat doen 'we' dan ook niet. Mensen komen ook massaal met het OV, maar ook dat is behoorlijk duur.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:25 schreef Scrutinizer het volgende: De realiteit is mi dat het autoverkeer in en rond Amsterdam niet meer kan groeien. We moeten echt van het idee af dat we overal maar met de auto zouden moeten kunnen komen.
Als dat de realiteit is, moeten we vaststellen dat Amsterdam economisch gezien ten dode is opgeschreven. De stad wordt dan vanzelf een soort openluchtmuseum. Zonder bezoekers geen inkomsten, geen werkgelegenheid, enzovoort. Ik zou zelf niet graag wonen in een huis waar geen auto voor de deur kan komen. Je zult maar een ambulance nodig hebben, je zult maar een taxi naar huis willen, je zult maar afhankelijk zijn van aangepast vervoer...
pi_71186997
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:13 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik wil je er graag attent op maken dat autobezitters wegenbelasting betalen en dat er ook nog eens flinke accijns zit op de brandstof die in de auto verdwijnt. Dat je niet overal ruimte voor auto's hebt, snap ik ook wel, maar ik heb in principe het volste recht om door het centrum van Amsterdam te rijden; iets wat trouwens nog goedkoper is dan er parkeren...
Laten we hier gewoon even open kaart spelen en niet te veel om de zaak heen draaien:

Veel (zo niet alle) amsterdammers hebben een aversie tegen auto's.
In sommige gevallen is er zelfs sprake van latente haat.

Dat een zeer linkse partij als Groenlinks in het amsterdamse college zit geeft al aan hoeveel realiteitszins er onder amsterdammers aanwezig is.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:17:13 #158
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71189991
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:54 schreef qonmann het volgende:

[..]

Wat minder vergunningen uitgeven zou ook een idee zijn.
Zijn er al te weinig. Er zijn buurte waar enkele jaren wachttijd kan bestaan. Is al een situatie die meer thuishoort in een land als Biaffra, maar okee.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:09 schreef isogram het volgende:

[quote]Je schetst problemen die ik ook wel onderken, maar er is ook nog een realiteit. Die realiteit is dat het autogebruik toeneemt, dat OV slechts in beperkte mate een geschikt vervoersmiddel is en dat er hoe dan ook ondergrondse ingrepen nodig zijn om een stad als Amsterdam bereikbaar te houden. Neem bijvoorbeeld dit doorkijkje naar de toekomst.
[..]
Gaat pas gebeuren wanneer de middenstand massaal vertrekt. Men heeft nog geen enkele plan als dit serieus bekeken, want men heeft geen interesse.
quote:
Onder de Amsterdamse binnenstad versta ik echt wel wat meer dan alleen de grachtengordel.
Dat ís de binnenstad
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:37 schreef huhggh het volgende:

[..]

Laten we hier gewoon even open kaart spelen en niet te veel om de zaak heen draaien:

Veel (zo niet alle) amsterdammers hebben een aversie tegen auto's.
In sommige gevallen is er zelfs sprake van latente haat.

Dat een zeer linkse partij als Groenlinks in het amsterdamse college zit geeft al aan hoeveel realiteitszins er onder amsterdammers aanwezig is.
Ik weet welk volk je bedoelt ja. Maar die krijgen het ook vaak genoeg op hun bordje (of oog) van échte Amsterdammers (dus niet dat provinciale "kijk mij een vrijgevochten teefje in skinnyjeans zijn - is het niet nét sex and the city?" volk en hun mannelijke tegenhangers) die niet graag een fiets tussen de benen treffen wanneer ze met groen oversteken.
Intelligent, but fucked up.
pi_71190505
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:33 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat doen 'we' dan ook niet. Mensen komen ook massaal met het OV, maar ook dat is behoorlijk duur.
[..]
Dat kun je moeilijk de Amsterdamse gemeenteraad in de schoenen schuiven.
quote:
Als dat de realiteit is, moeten we vaststellen dat Amsterdam economisch gezien ten dode is opgeschreven.
Als je beperkte groeimogelijkheden als ten dode opgeschreven wil beschouwen, heb je gelijk.
quote:
De stad wordt dan vanzelf een soort openluchtmuseum. Zonder bezoekers geen inkomsten, geen werkgelegenheid, enzovoort.
Het is een grotendeels een openluchtmuseum en bezoekers zijn en blijven er genoeg. De economische groei moet vooral komen van de Zuid-as, vandaar ook een monsterproject als de NZ-lijn.
quote:
Ik zou zelf niet graag wonen in een huis waar geen auto voor de deur kan komen. Je zult maar een ambulance nodig hebben, je zult maar een taxi naar huis willen, je zult maar afhankelijk zijn van aangepast vervoer...
Je moet bereid zijn de consequenties te dragen als je in de binnenstad van Amsterdam wil wonen. Heb je je auto nodig voor je werk en je kunt niet óf 8 jaar wachten op een vergunning óf je bent niet rijk genoeg om 'm privé te stallen? Dan kun je beter niet in de binnenstad gaan wonen. Heeft je huishouden meer dan één auto nodig? Dan kun je beter niet binnen de Ring gaan wonen, want die tweede vergunning krijg je niet voor een privé-auto. Dat is niet ideaal, maar het is niet anders.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:37:56 #160
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71190612
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:34 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat kun je moeilijk de Amsterdamse gemeenteraad in de schoenen schuiven.
[..]

Als je beperkte groeimogelijkheden als ten dode opgeschreven wil beschouwen, heb je gelijk.
[..]

Het is een grotendeels een openluchtmuseum en bezoekers zijn en blijven er genoeg. De economische groei moet vooral komen van de Zuid-as, vandaar ook een monsterproject als de NZ-lijn.
[..]

Je moet bereid zijn de consequenties te dragen als je in de binnenstad van Amsterdam wil wonen. Heb je je auto nodig voor je werk en je kunt niet óf 8 jaar wachten op een vergunning óf je bent niet rijk genoeg om 'm privé te stallen? Dan kun je beter niet in de binnenstad gaan wonen. Heeft je huishouden meer dan één auto nodig? Dan kun je beter niet binnen de Ring gaan wonen, want die tweede vergunning krijg je niet voor een privé-auto. Dat is niet ideaal, maar het is niet anders.
Ook Amsterdam moet mee met de tijd. Is geen discussiepunt.

De vraag is, doe je het goedschiks of kwaadschiks?
Intelligent, but fucked up.
pi_71190998
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ook Amsterdam moet mee met de tijd. Is geen discussiepunt.

De vraag is, doe je het goedschiks of kwaadschiks?
In dat geval zou je ook vanuit het oogpunt van CO2 uitstoot kunnen beargumenteren dat de volledige binnenstad platgegooid zou moeten worden. Het energieverbruik in tochtige oude slecht geïsoleerde panden met enorm hoge plafonds is ook niet meer van deze tijd.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:50:42 #162
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71191107
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

In dat geval zou je ook vanuit het oogpunt van CO2 uitstoot kunnen beargumenteren dat de volledige binnenstad platgegooid zou moeten worden. Het energieverbruik in tochtige oude slecht geïsoleerde panden met enorm hoge plafonds is ook niet meer van deze tijd.
Van minder Co2 uitstoot eet niemand brood anders.

Het is een afweging die je maakt. Zomaar roepen dat de binnenstad op slot gaat voor auto's is leuk, maar als er geen alternatief wordt aangedragen vrij kansloos.

Maar anderzijds is het historische karakter van de binnenstad ook erg belangrijk.

Maar niet alles kan altijd maar bewaard blijven. Dus hup, ga eens daadwerkelijk beleid maken.
Intelligent, but fucked up.
pi_71191247
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:37 schreef huhggh het volgende:

[..]

Laten we hier gewoon even open kaart spelen en niet te veel om de zaak heen draaien:

Veel (zo niet alle) amsterdammers hebben een aversie tegen auto's.
In sommige gevallen is er zelfs sprake van latente haat.

Dat een zeer linkse partij als Groenlinks in het amsterdamse college zit geeft al aan hoeveel realiteitszins er onder amsterdammers aanwezig is.
Dat klopt. Omdat er onwijs veel hippies in Amsterdam wonen. En de "normale burger" heeft last van hun beleid. Het is toch van de zotte dat je 5 uur per uur moet betalen om je auto kwijt te raken?

Bouw gewoon parkeergarages met 10+ verdiepingen, net zoals in Rotterdam gebeurt. Tegen een lager uurtarief.
pi_71191448
Ja joh, laten we de platste stad van Nederland volzetten met parkeergarages, daar komen vast veel mensen op af
pi_71191963
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:13 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik wil je er graag attent op maken dat autobezitters wegenbelasting betalen en dat er ook nog eens flinke accijns zit op de brandstof die in de auto verdwijnt. Dat je niet overal ruimte voor auto's hebt, snap ik ook wel, maar ik heb in principe het volste recht om door het centrum van Amsterdam te rijden; iets wat trouwens nog goedkoper is dan er parkeren...
Recht, recht, ja natuurlijk heb je het recht. De binnenstad kan alleen maar zoveel auto's hebben maar als jij graag op je strepen wil staan door je een halve dag met je autootje via files en omleidingen naar een peperdure parkeerplaats te worstelen om een leuk shirtje te kopen moet je dat vooral doen.
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')