Ik heb de laatste maand,enkele nieuwe tv, schermen thuis kunnen uitproberen. Na afscheid genomen te hebben van 7 jaar oude panasonic plasma scherm ,destijds gekocht voor 5800 eoro. het beeld werd wat wazig en het was een hd ready toestel.De eerste di ik thuis heb kunnen proberen was, Een lcd scherm van samsung nl de le 46 a 856.opzich een mooie toestel met een rode rand mooie van uit voering. de beeld kwaliteit was na de oude plasma een grote verbetering,veel meer licht en mooie scherpe kleuren.Maar wat ik niet gewend was met mijn plasma was de zeer beperkte kijkhoel van ongeveer 90 gr. buiten deze hoek was het beeld grijs en weinig contrast,dit wilde ik niet.Op dat moment was er een koting,s actie van samsung bij het aanschaffen van een led tv,ik terug naar de leverancier ,na veel wikken en wegen kon ik mijn lcd omruilen voor een led tv,met bij betaling,maar dat werd weer goedgemaakt door de extra korting.ik had nu de ue 46 b7020. Ook een mooie uitvoerig geen rode rand maar een platinium rand en voet erg luxe.het grote verschil met de lcd ,buiten de beeld kwaliteit was de dikte van het toestel nl 2,5 cm erg dun.dus. maar het ging mij om de beeld kwaliteit.Dit was in 1 woord geweldig,erg veel contrast en veel echt zwart, daarbij zeer veel hand matige instellingen,die het naar wens instellen tot in deatails mogelijk maakt.Maar!!! toen bleek bij mij thuis ook dit toestel een erg kleine kijk hoek te hebben ,nog minder dan de lcd.wat in de winkel veel minder opviel. bij mij heb ik links en rechts veel invallend licht waardoor bij een te grote kik hoek het beel erg verflauwd.dit was in de winkel duidelijk minder,maar daar staan ze beter opgesteld.na 3 dagen ik weer terug naar de winkel, hij vond dat ik wel erg doordraaide en wilde in 1e instantie niet meer omruilen.toen zij iik ui een grapje van dan neem je hem maar terug en ik mijn geld terug,dit kan tegen woordig binnen een aanlal dagen ,ik geloof 8 dagen. maar goed zoals ik zij ,ik meende dat niet echt..hij zag de humor er van in ,en we kwamen tot een inruil.Ik was klaar met lcd -led,en wilde weer een plasma scherm.in eertse instantie ging ik voor de panassonic g10 50 inch,dit omdat panasonic mij prima was bevallen al die 7 jaar.Toen viel mijn oog op de allernieuwste plasma van samsung ,deze was ook zeer dun 3 cm en zag er veel mooier uit als toestel dan de panasonic.Omdat ik mer vertouwen had in de beeld kwaliteit van de panasonic ,vroeg ik of ik zelf wat instellingen mocht veranderen zowel in de panasonic als de samsung,ik keek naar blue ray en naar de kabel sd uitzending.na een half uurtje spelen kwam ik tot de conclusie dat er nauwelijks verschil in de beelden zat. ze waren beiden gewoon goed,omdat deprijs elkjaar ook niet veel ontliep ,heb ik voor de samsung gekozen vanwege de mooiere uit voering. ik heb nu de ps 50 b850 .het beeld is ook erg mooi ,bijna!! net zo helder en sprankelend als de led tv was. hopend een bijdrage te hebben gegeven voor de keuze. ik ben een gewone gebruiker zonder verdere pretenties.