abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:25:58 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71048091
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik kan wel een typenummer naar je hoofd gooien, maar dat zegt je zo weinig. Feit is dat de het kleurengebruik van verschillende tv merken gewoon heel erg verschilt, het maakt het verschil tussen een rustig beeld en een fel beeld. Heeft er niets mee te maken of iets rotzooi is, heeft gewoon te maken met persoonlijke voorkeuren.
De ene TV heeft super scherp beeld, de andere is diffuser. Net wat je lekker vindt kijken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71048420
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:25 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

0,000000001ms vind ik eerlijk gezegd niet een noemenswaardige responsetijd...
Duidelijk

Ik ga nog even nadenken. Morgen even bij de BCC kijken of ze er een model hebben staan, kan ik zelf even kijken of het wat is.
pi_71058048
Ik kan je niks anders aanraden dan de Sony KDL-52EX1, als je naast kwaliteit óók echt design wil.
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_71058778
Ik heb de laatste maand,enkele nieuwe tv, schermen thuis kunnen uitproberen. Na afscheid genomen te hebben van 7 jaar oude panasonic plasma scherm ,destijds gekocht voor 5800 eoro. het beeld werd wat wazig en het was een hd ready toestel.De eerste di ik thuis heb kunnen proberen was, Een lcd scherm van samsung nl de le 46 a 856.opzich een mooie toestel met een rode rand mooie van uit voering. de beeld kwaliteit was na de oude plasma een grote verbetering,veel meer licht en mooie scherpe kleuren.Maar wat ik niet gewend was met mijn plasma was de zeer beperkte kijkhoel van ongeveer 90 gr. buiten deze hoek was het beeld grijs en weinig contrast,dit wilde ik niet.Op dat moment was er een koting,s actie van samsung bij het aanschaffen van een led tv,ik terug naar de leverancier ,na veel wikken en wegen kon ik mijn lcd omruilen voor een led tv,met bij betaling,maar dat werd weer goedgemaakt door de extra korting.ik had nu de ue 46 b7020. Ook een mooie uitvoerig geen rode rand maar een platinium rand en voet erg luxe.het grote verschil met de lcd ,buiten de beeld kwaliteit was de dikte van het toestel nl 2,5 cm erg dun.dus. maar het ging mij om de beeld kwaliteit.Dit was in 1 woord geweldig,erg veel contrast en veel echt zwart, daarbij zeer veel hand matige instellingen,die het naar wens instellen tot in deatails mogelijk maakt.Maar!!! toen bleek bij mij thuis ook dit toestel een erg kleine kijk hoek te hebben ,nog minder dan de lcd.wat in de winkel veel minder opviel. bij mij heb ik links en rechts veel invallend licht waardoor bij een te grote kik hoek het beel erg verflauwd.dit was in de winkel duidelijk minder,maar daar staan ze beter opgesteld.na 3 dagen ik weer terug naar de winkel, hij vond dat ik wel erg doordraaide en wilde in 1e instantie niet meer omruilen.toen zij iik ui een grapje van dan neem je hem maar terug en ik mijn geld terug,dit kan tegen woordig binnen een aanlal dagen ,ik geloof 8 dagen. maar goed zoals ik zij ,ik meende dat niet echt..hij zag de humor er van in ,en we kwamen tot een inruil.Ik was klaar met lcd -led,en wilde weer een plasma scherm.in eertse instantie ging ik voor de panassonic g10 50 inch,dit omdat panasonic mij prima was bevallen al die 7 jaar.Toen viel mijn oog op de allernieuwste plasma van samsung ,deze was ook zeer dun 3 cm en zag er veel mooier uit als toestel dan de panasonic.Omdat ik mer vertouwen had in de beeld kwaliteit van de panasonic ,vroeg ik of ik zelf wat instellingen mocht veranderen zowel in de panasonic als de samsung,ik keek naar blue ray en naar de kabel sd uitzending.na een half uurtje spelen kwam ik tot de conclusie dat er nauwelijks verschil in de beelden zat. ze waren beiden gewoon goed,omdat deprijs elkjaar ook niet veel ontliep ,heb ik voor de samsung gekozen vanwege de mooiere uit voering. ik heb nu de ps 50 b850 .het beeld is ook erg mooi ,bijna!! net zo helder en sprankelend als de led tv was. hopend een bijdrage te hebben gegeven voor de keuze. ik ben een gewone gebruiker zonder verdere pretenties.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:43:11 #30
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71058851
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Dennis101 het volgende:
Ik kan wel een typenummer naar je hoofd gooien, maar dat zegt je zo weinig. Feit is dat de het kleurengebruik van verschillende tv merken gewoon heel erg verschilt, het maakt het verschil tussen een rustig beeld en een fel beeld. Heeft er niets mee te maken of iets rotzooi is, heeft gewoon te maken met persoonlijke voorkeuren.

En in een winkel kan je heus wel vergelijken, ze staan allemaal onder TL licht en hebben allemaal diezelfde kabelaansluiting.
Nee want je hebt geen goede weergave van wat deze echt kan... Het type aansluiting (de input) bepaald
ook de output, dus je kan niet zien wat een scherm echt kan... Het is als een surround audiosysteem
gaan testen met een 22 khz mono geluidsfragment...

Plasma en LED hebben een beter contrast dan gewoon LCD, en LCD en LED hebben een mindere
responsetijd dan Plasma... Plasma gebruikt meer stroom, LED is wat dat aangaat weer zuiniger dan
zowel LCD als Plasma... Dat zijn gewoon dingen die handig zijn om te weten... De onrustigheid van
het contrast is geen probleem (want vaak staan ze in de winkel en als default waarde helemaal open),
het punt is dat deze het aankunnen om een hoog contrast te hebben...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_71058942
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:43 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dus heb je geen goede weergave van wat deze echt kan... Het type aansluiting (de input) bepaald
ook de output, dus je kan niet zien wat een scherm echt kan... Het is als een surround audiosysteem
gaan testen met een 22 khz mono geluidsfragment...
Als je hem direct vanaf het internet besteld heb je helemaal geen idee wat die kan. Nu staan tv's in bijvoorbeeld de mediamarkt nagenoeg allemaal aangesloten op een HD signaal dus dat is nog wel redelijk beeld. Feit blijft wel dat ze allemaal op hetzelfde signaal staan waardoor je ze onderling wel aardig kan vergelijken en de meeste tv's worden gewoon op de fabrieksinstellingen neergezet, alleen modellen die ze liever niet verkopen of juist heel graag willen verkopen (dikke marge bijvoorbeeld) worden soms wat beter afgesteld.
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 10:49:14 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_71059011
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:40 schreef edbaart het volgende:
muur van tekst
Dat is toch niet te lezen man!

OT: ik heb geen verstand van merken, specificaties, etc. maar wat ik wel weet is dat je niet te snel een te grote tv moet kiezen. Ik heb dat al bij verschillende mensen gezien, die dachten lekker grote tv, maar als hij dan in je huiskamer staat is het echt veel te groot.

Hier staat een tabel met de aanbevolen kijkafstanden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:55:01 #33
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71059210
O ja, vergeet ook niet dat je altijd af kan dingen in de winkel... NIet geschoten is altijd mis en
zo heb k er bij mijn tv zo'n 100 EUR vanaf geluld...
B-FliP Youtube Channel
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 10:56:29 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_71059246
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:55 schreef B-FliP het volgende:
O ja, vergeet ook niet dat je altijd af kan dingen in de winkel... NIet geschoten is altijd mis en
Bij de BCC doen ze dat niet meer heb ik gemerkt, vanwege de laagste prijs garantie. Ik heb wel een flinke korting gekregen (maar dat was een ijskast) omdat het een showmodel was.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71059338
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:55 schreef B-FliP het volgende:
Niet altijd natuurlijk, als een tv al een dikke minmarge heeft en jij probeert af te dingen, dan helpt dat natuurlijk niet. En niet iedere verkoper is daarvan gediend.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:04:51 #36
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71059500
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:59 schreef Dennis101 het volgende:
Niet altijd natuurlijk, als een tv al een dikke minmarge heeft en jij probeert af te dingen, dan helpt dat natuurlijk niet. En niet iedere verkoper is daarvan gediend.
Persoonlijk interesseert het mij weinig waar een verkoper van gedient is... Uiteindelijk moet hij
mij iets verkopen... Je kan t altijd proberen ofdat je t krijgt is een tweede...
B-FliP Youtube Channel
pi_71060942
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:15 schreef JO3Y het volgende:
Ik kan je niks anders aanraden dan de Sony KDL-52EX1, als je naast kwaliteit óók echt design wil.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:52 schreef Edwinuss het volgende:
Buget? Ronde de 1400 en 1600 euro.
pi_71065934
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:46 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

[..]
Dan neem je een slagje kleiner, de KDL-46EX1
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_71104804
Mijn oog is ook gevallen op de LG 50PS3000
Lekker goedkoop.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:13:02 #40
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71107197
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
Mijn oog is ook gevallen op de LG 50PS3000
Lekker goedkoop.
quote:
Buget? Ronde de 1400 en 1600 euro.
Zet dat in je openingspost dat je een goedkope TV zoekt en kwaliteit van het beeld niet zo belangrijk is.
pi_71110112
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:13 schreef Dlocks het volgende:

[..]

[..]

Zet dat in je openingspost dat je een goedkope TV zoekt en kwaliteit van het beeld niet zo belangrijk is.
Heb je een punt.
pi_71136956
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:49 schreef Karina het volgende:

[..]

Hier staat een tabel met de aanbevolen kijkafstanden.
Leuke tabel, maar waarom staat de 40 inch er niet tussen????
pi_71138283
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:00 schreef JO3Y het volgende:

[..]

Leuke tabel, maar waarom staat de 40 inch er niet tussen????
Laat je niet in de luren leggen, dat soort tabellen (of grafiekjes) zijn om meerdere redenen misleidend, o.a. omdat er geen rekening wordt gehouden met het verschil tussen SD en HD en omdat de native resolutie van het paneel zelf en de signaalverwerking van afwijkende resoluties in het toestel zelf niet in beschouwing worden genomen. Nog niet zo lang geleden heb ik daar ook al eens wat over geschreven, hier.
pi_75119106

[ Bericht 100% gewijzigd door need2009 op 29-11-2009 19:52:45 ]
pi_75119248
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:51 schreef need2009 het volgende:
Goed bezig
pi_75129370
Leuk, al dat gegoochel met zwartwaardes, contrast en ververssingsfrequenties. En leuk dat plasma beter is, maar als je na 5 jaar al een nieuwe moet kopen omdat het beeld wazig wordt heb je daar ook niks aan.

Koop gewoon een full-HD van een beter merk, zorg ervoor dat je een model hebt dat recent op de markt is gebracht en zorg ervoor dat je een model hebt dat niet uit een budget range komt. Aan cijfers heb je tegenwoordig nog niks meer, elke fabrikant weet ze zo neer te zetten dat zijn tv's de beste lijken.
So we just called him Fred too
pi_75131414
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Prijs maakt echt wel uit. Hier kost is gewoon 1699.

http://www.bcc.nl/product/panasonic-tx-p50g10
http://tweakers.net/price(...)iera-tx-p50g10e.html

kies je winkel. bcc staat onderaan ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')