abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71043822
Eind van deze maand ben ik van plan om een nieuwe TV aan te schaffen, ik zie door het bomen het bos niet meer op dit moment.
Plasma of LCD? Ik had ook iets gelezen met LED?
Ik heb op dit moment een Samsung LE37S8 thuis staan ( LCD ), deze is HD ready op 1080i. Als er een nieuwe TV komt mag deze wel een stuk groter, hoe groter hoe beter in dit geval. Hij bevalt prima, maar ik wil toch groter.

Waar ga ik mijn TV voor gebruiken? Gamen en films kijken. Normale TV kijk ik niet tot nauwelijks. Op welke specificaties moet ik letten bij het kopen van een nieuwe TV?
Buget? Ronde de 1400 en 1600 euro.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:54:52 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71044114
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:54 schreef Yi-Long het volgende:
De Panasonic fullHD plasma G10
http://www.kieskeurig.nl/(...)ic/tx-p50g10/326689/
Ik wil graag je advies opvolgen, het ziet er allemaal heel mooi uit. Maar wat maakt deze TV beter dan al die andere?
Sorry, maar ik ben echt een leek in het TV gebeuren.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:04:42 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71044196
Ik heb nog een mooie breedbeeld CRT.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:13:02 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71044430
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:02 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik wil graag je advies opvolgen, het ziet er allemaal heel mooi uit. Maar wat maakt deze TV beter dan al die andere?
Sorry, maar ik ben echt een leek in het TV gebeuren.
Je geeft zelf aan dat je wilt gamen en films kijken erop, en daar is plasma beter in dan LCD, en de Pana plasma's hebben de diepste zwartwaarden, en zijn op dit moment (na de Pioneers , die ermee gekapt zijn en veels te duur) het beste wat je op plasma-gebied kunt kopen.

Daarnaast zijn de nieuwe Pana's gewoon ontzettend goed ontvangen en zijn op dit moment gewoon het beste wat je in dat budget voor jou doeleinden kunt halen.

Persoonlijk ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de 42inch versie van de G10, zodra die onder de 1000 komt.
http://www.trustedreviews(...)10-42in-Plasma-TV/p1
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:15:09 #6
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_71044477
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:52 schreef Edwinuss het volgende:
Eind van deze maand ben ik van plan om een nieuwe TV aan te schaffen, ik zie door het bomen het bos niet meer op dit moment.
Plasma of LCD? Ik had ook iets gelezen met LED?
Ik heb op dit moment een Samsung LE37S8 thuis staan ( LCD ), deze is HD ready op 1080i. Als er een nieuwe TV komt mag deze wel een stuk groter, hoe groter hoe beter in dit geval. Hij bevalt prima, maar ik wil toch groter.

Waar ga ik mijn TV voor gebruiken? Gamen en films kijken. Normale TV kijk ik niet tot nauwelijks. Op welke specificaties moet ik letten bij het kopen van een nieuwe TV?
Buget? Ronde de 1400 en 1600 euro.
iig geen HD Ready kopen maar Full HD... Contrast is belangrijk en actuele vernieuwingsfrequenties, al
worden die getallen over het algemeen erg overdreven... Ook moet je goed op de kijkhoeken letten, niks
is zo irritamt als een beeld wat niet goed zichbaar is als je er schuin voor zit... Wat ik vernomen heb is
dat Plasma en LED over het algemeen een hoger contrast hebben (echt zwart en echt wit) dan gewoon
LCD, merken doen er ook toe, zo hebben Samsung en Sony vaak een hoog contrast (natuurlijk moet je
nog wel gewoon de specificaties lezen al worden deze over het algemeen wel erg overdreven)...

In de prijsklasse waarin je zit kan je denk ik zelfs een 47 inch aanschaffen...

Hier heb je overigens vrij duidelijk de verschillen en belangrijke punten bij het aanschaffen van een
nieuwe TV:
http://www.goodgearguide.(...)led_tvs_buying_guide
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:20:35 #7
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71044598
Ik zou ook voor de Panasonic G10 gaan (en die ga ik over een maandje ook kopen). Hieronder kun je informatie vinden over de nieuwe plasma schermen van Panasonic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1354233//
Gaat over alle nieuwe plasma modellen.

En wat reviews van deze Plasma schermen:
1) V10E (het Europese model dat in NL en BE te koop is en meer instelmogelijkheden heeft dan de Britse variant).
2) V10B (Britse variant, review @ HDTVTest).
3) V10B (Britse variant, review @ AVForums).
4) G10E (idem als bij de V10, de E versie heeft meer instelmogelijkheden qua beeld dan de B versie).
5) G10B (review @ HDTVTest).
6) G10B (review @ AVForums).
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:20:39 #8
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_71044599
Wij hebben een Plasma van LG: prima televisie, maar ik zou zelf geen plasma meer kopen. Wordt erg heet en het scherm brand een beetje in...
Niet dat je daar erg veel last van hebt, maar wel na een uurtje gamen ofzo dat de standaardicoontjes zichtbaar gaan blijven...
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_71044624
ga gewoon naar een aantal winkels en kijk zelf met je eigen ogen welk beeld jou het beste lijkt.
en uiteraard kijken naar de nieuwste technieken die toegepast zijn zoals full hd ipv hd ready.
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:22:36 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_71044655
Je moet juist niet in een winkel kijken omdat:
1. TL licht
2. De instellingen erg hoog staan (zoals contrast) om eruit te springen.
pi_71045177
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:22 schreef Dlocks het volgende:
Je moet juist niet in een winkel kijken omdat:
1. TL licht
2. De instellingen erg hoog staan (zoals contrast) om eruit te springen.
En hoe ga je dan bepalen of je een tv mooi vind?

Verder ben ik met de mensen hier eens dat panasonic tv's erg goede keuze's zijn. Zowel de LCD's als de plasma's.
pi_71045889
Bedankt voor de info allen! Ik heb even wat reviews opgezocht van de G10, en dit lijkt me een zeer goede TV.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:20 schreef Volpez het volgende:
Wij hebben een Plasma van LG: prima televisie, maar ik zou zelf geen plasma meer kopen. Wordt erg heet en het scherm brand een beetje in...
Niet dat je daar erg veel last van hebt, maar wel na een uurtje gamen ofzo dat de standaardicoontjes zichtbaar gaan blijven...
Dat is wel jammer, of is dat inmiddels al opgelost? Ik heb eerder van die verhalen gehoord / gelezen. Maar dat was een tijd terug.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:14 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71045976
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:20 schreef Volpez het volgende:
Volgens mij is dat bij de nieuwere plasma's niet meer echt een probleem. De nieuwste Pana's zijn ook vrij zuinig vergeleken met voorgangers.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En hoe ga je dan bepalen of je een tv mooi vind?

Verder ben ik met de mensen hier eens dat panasonic tv's erg goede keuze's zijn. Zowel de LCD's als de plasma's.
Als zo'n beetje iedere review zegt dat een bepaalde TV schitterend beeld heeft, dan kun je daar wel van op aan. in de winkel zie je eigenlijk veels te vaak dat de TV's niet goed zijn ingesteld, en met een verkeerde bron en kabel gevoedt worden..
pi_71046054
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Volgens mij is dat bij de nieuwere plasma's niet meer echt een probleem. De nieuwste Pana's zijn ook vrij zuinig vergeleken met voorgangers.
[..]

Als zo'n beetje iedere review zegt dat een bepaalde TV schitterend beeld heeft, dan kun je daar wel van op aan. in de winkel zie je eigenlijk veels te vaak dat de TV's niet goed zijn ingesteld, en met een verkeerde bron en kabel gevoedt worden..
Toen ik een TV ging kopen werd er overal geroepen dat je een Samsung moest nemen omdat ze zulk mooi beeld gaven. Nou, blij dat ik gewoon in de winkel ben gaan kijken om met me eigen te zien het beeld wat mij betreft niet mooi was.

Wat iemand mooi vind is nogal persoonlijk en dat vind je niet vaak terug in reviews, of een tv goede zwartwaardes en dergelijke bevat is natuurlijk wel terug te vinden.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:19:20 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71046135
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Toen ik een TV ging kopen werd er overal geroepen dat je een Samsung moest nemen omdat ze zulk mooi beeld gaven. Nou, blij dat ik gewoon in de winkel ben gaan kijken om met me eigen te zien het beeld wat mij betreft niet mooi was.

Wat iemand mooi vind is nogal persoonlijk en dat vind je niet vaak terug in reviews, of een tv goede zwartwaardes en dergelijke bevat is natuurlijk wel terug te vinden.
'Een Samsung' is natuurlijk ook niet erg specifief Die hebben zoveel modellen, dus daar zullen prima toestellen bijzitten maar ook rotzooi, zoals bij vrijwel ieder merk in iedere sector

Daarnaast 'wat mensen roepen' is iets anders dan gewoon echte onafhankelijke recensies lezen, en je daarop orienteren. Vervolgens maak je dan voor jezelf een shortlist van een paar TV's, en die ga je met elkaar vergelijken op basis van speicifiaties, kwaliteit, vormgeving, en uiteraard prijs.

Ik ken ook mensen die lovend enthousiast zijn over Digitenne, maar echt niet dat ik dat zou bestellen
pi_71046280
Ik ga eerst eens kijken of ze bij de Mediamarkt of BCC een model op voorraad hebben, ik koop toch liever een model in de winkel dan dat ik het moet laten bezorgen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:27:30 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71046352
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:24 schreef Edwinuss het volgende:
Ik ga eerst eens kijken of ze bij de Mediamarkt of BCC een model op voorraad hebben, ik koop toch liever een model in de winkel dan dat ik het moet laten bezorgen.
Mwah, ik vind bestellen juist wel makkelijk, want dan hoef je er zelf niet mee te gaan slepen, en scheelt vaak al snel 100-200 euro met de winkelprijs, maar goed, dat is persoonlijk en uiteraard afhankelijk van de situatie qua vervoer enzo...
pi_71046377
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

'Een Samsung' is natuurlijk ook niet erg specifief Die hebben zoveel modellen, dus daar zullen prima toestellen bijzitten maar ook rotzooi, zoals bij vrijwel ieder merk in iedere sector

Daarnaast 'wat mensen roepen' is iets anders dan gewoon echte onafhankelijke recensies lezen, en je daarop orienteren. Vervolgens maak je dan voor jezelf een shortlist van een paar TV's, en die ga je met elkaar vergelijken op basis van speicifiaties, kwaliteit, vormgeving, en uiteraard prijs.

Ik ken ook mensen die lovend enthousiast zijn over Digitenne, maar echt niet dat ik dat zou bestellen
Ik kan wel een typenummer naar je hoofd gooien, maar dat zegt je zo weinig. Feit is dat de het kleurengebruik van verschillende tv merken gewoon heel erg verschilt, het maakt het verschil tussen een rustig beeld en een fel beeld. Heeft er niets mee te maken of iets rotzooi is, heeft gewoon te maken met persoonlijke voorkeuren.

En in een winkel kan je heus wel vergelijken, ze staan allemaal onder TL licht en hebben allemaal diezelfde kabelaansluiting. Ik snap dan ook niet dat je een tv kan kopen die je nog nooit hebt gezien, alleen omdat wat mensen zeggen dat die goed is.
pi_71046379
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mwah, ik vind bestellen juist wel makkelijk, want dan hoef je er zelf niet mee te gaan slepen, en scheelt vaak al snel 100-200 euro met de winkelprijs, maar goed, dat is persoonlijk en uiteraard afhankelijk van de situatie qua vervoer enzo...
Prijs maakt echt wel uit. Hier kost is gewoon 1699.

http://www.bcc.nl/product/panasonic-tx-p50g10
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:30:18 #20
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_71046423
Ik zou voor een LCD gaan. Minder energieverbruik en snellere response.

Tweakers.net heeft veel info
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:31:20 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_71046449
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_71046480
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:27 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Winkels zijn regelmatig goedkoper met populaire tv's. Zeker in gebieden met veel concurrentie en tijdens sommige acties kan je voordeel al helemaal oplopen. (zo was de tv van me ouders 150 euro goedkoper bij de mediamarkt dan bij welke winkel dan ook in de buurt of op internet, en dat op een bedrag van 700 euro)
pi_71046516
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:30 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik zou voor een LCD gaan. Minder energieverbruik en snellere response.

Tweakers.net heeft veel info
Een plasma heeft zelfs helemaal geen responstijd.
pi_71047909
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Een plasma heeft zelfs helemaal geen responstijd.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:25:09 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71048062
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

0,000000001ms vind ik eerlijk gezegd niet een noemenswaardige responsetijd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')