Mooi zo.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
!
En wat een lieve reacties allemaal. Ik ben goedgekeurd, hoor.![]()
Vertel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:58 schreef Claudia_x het volgende:!
En wat een lieve reacties allemaal. Ik ben goedgekeurd, hoor.![]()
Ik ben OUD maar geen OUD. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Gelukkig ben ik JONG.
OUDer. Toch?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Als oud code is voor tof (niet OUD) dan ben je het inderdaad.
Jij bent ook tof, Erik.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik bedoelde... ja wat bedoelde ik eigenlijk, ik wist niet zo goed hoe ik moest reageren op je "ik ben oud" dus maakte ik er maar een verkapte tof van
.
Als je dr nu aan JAM wil koppelen vind ik dat toch wat vroeg. En lullig voor dwerg.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:09 schreef Z het volgende:
Ben je ook een beetje ILL Lien?
Ik ben bijna beter, Z. Lief dat je het vraagt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:09 schreef Z het volgende:
Ben je ook een beetje ILL Lien?
Aanvankelijk was mijn post leeg, maar dat klonk enigzins snerend.quote:
Lullig voor dwerg inderdaad ...quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Als je dr nu aan JAM wil koppelen vind ik dat toch wat vroeg. En lullig voor dwerg.
Mooi! Had het iets met G_E van doen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben bijna beter, Z. Lief dat je het vraagt.
Nee, met de kaakchirurg die een ontsteking heeft weggesneden, -geschraapt en -geboord.quote:
JAM, hoe is het nou zo gekomen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:43 schreef JAM het volgende:
TVP'tje.
Van de verstandkiezen die er links uit zijn heb ik minder last dan van de apexresectie: die moest omdat er nog steeds een ontsteking aan de wortelpunten zat, dit na uitgebreide antibioticakuren en wortelkanaalbehandelingen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:57 schreef Z het volgende:
O ja. Ik moet er niet aan denken. Maar ze zullen er bij mij ook vast ooit eens uit moeten. Als ik er, zoals nu, wel aan denk, heb ik altijd het idee dat ik ze voel zitten.
Toen de tandarts me laatst onder handen nam bedacht ik me wat een naar beroep het moet zijn. Eigenlijk wordt zo'n gebit nooit beter en kan je alleen het verval wat afremmen. Ik vond het, tijdens die mijmeringen , erg fijn om te weten dat ik sterfelijk ben zodat ik hopelijk niet mee hoef te maken hoe mijn gebit uit elkaar valt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:57 schreef Z het volgende:
O ja. Ik moet er niet aan denken. Maar ze zullen er bij mij ook vast ooit eens uit moeten. Als ik er, zoals nu, wel aan denk, heb ik altijd het idee dat ik ze voel zitten.
Dat is een goeie.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Rondvaart en pannenkoeken eten.
Ligt 't aan mij, of..?quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Misschien is het Huis van Aristotales ook wel wat. Dat schijnt echt op die leeftijd gericht te zijn.
Ha, die van 7 is ook zo'n museumfanaat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dit weekend ook een neefje (van 10) uit de provincie te logeren. We overwegen een rondvaart, het kattenmuseum, NEMO natuurlijk en er schijnt een kinderklimfestijntoestandding te zijn in het Amsterdamse Bos. En 's avonds natuurlijk naar de nieuwe Harry Potterfilm. Met eerdere neefjes hebben we inderdaad eens gewaterfietst. Gevraagd naar wat zo'n eerder neefje zèlf het liefste wou zien zei hij: Het Amsterdams Historisch Museum (![]()
![]()
)
Daar tegenover de brouwerij? Dat lijkt mij een mythisch slechte tent. Moet ik ook nog eens naar binnen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
En dan pizza eten in de Leidsedwarsstraat, in zo'n toeristenval. Vond-ie geweldig! Met de ander hebben we poffertjes gegeten op de Weteringschans.
Dat is het ook. Er zaten vrijwel alleen toeristen en een man met een intrigerend kapsel waar ik de hele avond met open mond naar heb zitten kijken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:31 schreef Z het volgende:
[..]
Daar tegenover de brouwerij? Dat lijkt mij een mythisch slechte tent. Moet ik ook nog eens naar binnen.
Daar zijn wij laatst wezen wandelen met onze peuter. Is een beetje naargeestig stukje Amsterdamse Bos, maar ze hebben er een aardige boomwandeling aangelegd. Voor een neefje vast hartstikke leuk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef Gellius het volgende:
er schijnt een kinderklimfestijntoestandding te zijn in het Amsterdamse Bos.
Prullenbak.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
En geen zorgen over dat afgezette been, Frollo! Simon Vinkenoog is er heel oud mee geworden.
Wat doen ze met een geamputeerd ledemaat? Hondenvoer? Zwarte markt in Bulgarije?
In kleine kring begraven.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
En geen zorgen over dat afgezette been, Frollo! Simon Vinkenoog is er heel oud mee geworden.
Wat doen ze met een geamputeerd ledemaat? Hondenvoer? Zwarte markt in Bulgarije?
Ik voor jelui hoop dat dat de oplossing is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Overigens gaat een vriendelijke meneer van de technische dienst van Tele2 een nieuw modem opsturen. Gratis, en het kost niets.
Dat blijft gissen, maar vermoedelijk heeft het te maken met wat Z al zei (een zwangerschap heeft invloed op je bloecirculatie omdat je meer bloed aanmaakt) en/of met de baarmoeder die alles opzij drukt en dus ook de longen. Zo'n zwangerschap blijft een idioot fenomeen. Het is toch helemaal niet handig dat je organen in de verdrukking komen? Dat moet toch beter kunnen? Ik heb er zelf nooit zo bij stil gestaan dat je je baby niet vooral voor je draagt in de toegenomen omvang van je buik, maar in je.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mooi zo.
Wat was het dan, indien geen longembolie?
Nee! Doe het niet! Dat is een vreselijk stukje Amsterdamse Bos! Er lopen rare snuiters rond en er ligt een aanvliegroute van Schiphol.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dit weekend ook een neefje (van 10) uit de provincie te logeren. We overwegen een rondvaart, het kattenmuseum, NEMO natuurlijk en er schijnt een kinderklimfestijntoestandding te zijn in het Amsterdamse Bos.
Wat een nasleep, joh. Vervelend.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben nog een keer voor controle geweest (kon na bellen binnen drie uur terecht. Vond ik heel vlot!) en heb toen voor nog een week pijnstilling meegekregen. Het is vandaag eigenlijk voor het eerst dat ik niet op de klok zit te kijken wanneer ik weer een dosis mag. Dat is mooi, want ik ben er bijna doorheen. Twee weken last vond de kaakchirurg nog normaal.
Mijn tandarts haalt ze er het liefst voor je 30e uit. Ik heb nog 1 verstandskies linksbovenin waarvan ik sinds een paar maanden merk dat die er nu echt uit moet. Die ingreep gaat niet zoveel voorstellen en kan de tandarts zelf uitvoeren. (Ik wacht nog even tot ik niet meer zwanger ben en een verdoving zeker weten geen kwaad kan.)quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:57 schreef Z het volgende:
Ome Gellius.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
En dan pizza eten in de Leidsedwarsstraat, in zo'n toeristenval. Vond-ie geweldig! Met de ander hebben we poffertjes gegeten op de Weteringschans.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:05 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Daar zijn wij laatst wezen wandelen met onze peuter. Is een beetje naargeestig stukje Amsterdamse Bos, maar ze hebben er een aardige boomwandeling aangelegd. Voor een neefje vast hartstikke leuk.
(Merk je hoe goed ik me al in die kids kan inleven?)
Hmf, deze had ik over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Overigens gaat een vriendelijke meneer van de technische dienst van Tele2 een nieuw modem opsturen. Gratis, en het kost niets.
Kun je d'r niet een consumentengidstest op naslaan, of zo?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en als jullie me nu niet vertellen welke MaxiCosi ik moet kopen dan ga ik weer naar OUD.
Ik heb op een zeer christelijke school gezeten, maar wij kwamen niet veel verder dan:quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:55 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zag vandaag op de gereformeerde school met de Godvruchtige tekst in de aula een groepsfoto hangen in een klaslokaal, met een heleboel tieten en piemels erbijgetekend. Dat deed me goed.
Je moet online geld betalen en ik doe niet aan oude media. Er zit niets anders op dan me in fora met ervaringsdeskundigen te wagen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je d'r niet een consumentengidstest op naslaan, of zo?
Hey, op de Korte Leidsedwarsstraat zit anders wel een aardige whiskybar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef Z het volgende:
Koop er gewoon een met een leuk kleurtje. Als dat geoudehoer over die dingen, je wordt alleen maar onzeker gemaakt. Ik zou zeggen let (dus) op kleur, gebruiksgemak en of hij makkelijk opbergbaar is.
Roeiers, bedoel je?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee! Doe het niet! Dat is een vreselijk stukje Amsterdamse Bos! Er lopen rare snuiters rond .
Ik had het er wat moeilijk mee, maar dat kwam ook doordat ik Aaf vroeger (toen ze voor de Folia schreef) wel leuk vond, en dat ik Gijs Groenteman nogal een sukkel vind. Dan heb jij het tocht beter voor elkaar met Batuwu.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Aaf Brandt Corstius:
Origineler of beter kan ik het niet verwoorden
Aaf Brandt Corstius | 15 juli 2009
Een tijdje geleden belde ik mijn vader op. Ik bel hem haast nooit op, want hij is niet zo van het telefoneren. Ik bel hem alleen met belangrijk nieuws.
Ik vertelde hem het belangrijke nieuws, en toen zei hij meteen: „Ja, dit durf je mij nu te vertellen. Maar de vraag is: wanneer durf je het op te schrijven?”
Eigenlijk had ik gehoopt dat hij „Gefeliciteerd!” zou zeggen. Of: „Dit is de gelukkigste dag van mijn bejaarde leven.” Of: „Ik doe je een hele dure grasgroene kinderwagen cadeau.” Maar dit was ook goed. Het was in ieder geval een goede vraag.
Want ik durfde het niet op te schrijven. Na twaalf weken niet. Na vijftien weken niet. Na achttien weken niet. Mijn buik groeide in rap tempo, en af en toe mocht ik, liggend op een stoel bij een echoapparaat, kijken naar de baby die erin zat.
Veel mensen vroegen: „Waarom heb je daar nog geen stukje over geschreven?” Bij het woord ‘daar’ wezen ze naar mijn buik. Sommige vrouwen vroegen: „Je gaat daar toch niet heel veel kleffe stukjes over schrijven, hè?”
Ook een manier om iemand te feliciteren.
Maar ik was niet bezig met een stukje. Ik was bezig met een baby. En ik vreesde ook wel een beetje dat het een sentimenteel stukje zou worden, als ik eindelijk op zou durven schrijven dat ik zwanger was.
Maandag lag ik weer op de stoel bij het echoapparaat en zag ik hem of haar weer. In mij zat iemand met handjes, met voetjes, met best lange benen (dacht ik met een kennersoog te zien), met lippen, met een neus en een heel mooi ruggegraatje met allemaal wervels. En met een hartje dat klopte. En nog veel meer. Ventrikels. Hersenhelften. Van alles. Een wonder. Origineler of beter kan ik het niet verwoorden.
Hij of zij zat rechtop in mijn buik en zwaaide wat.
Een paar weken ervoor had een man in het zwembad naar mij gewezen en tegen zijn kinderen gezegd: „Kijk, die is met zijn tweeën.” En de man van de broodjeswinkel had maandag aan me gevraagd: „Hoe gaat het met jullie?”
Iedereen ziet het, ik ben al op de helft, mannen maken joviale opmerkingen, de baby maakt ’s nachts soms sprongen.
Ik ben met zijn tweeën en het gaat heel goed met ons.
En dat dat misschien een lichtelijk sentimenteel stukje zal opleveren, kan me niets meer schelen.
Aaf was toen nog echt een meisje, maar dat is ze allang niet meer. Nu is er naturlijk geen weg terug. Ik ben gelukkig altijd al een oud wijf geweest in het diepst van mijn gedachten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik had het er wat moeilijk mee, maar dat kwam ook doordat ik Aaf vroeger (toen ze voor de Folia schreef) wel leuk vond, en dat ik Gijs Groenteman nogal een sukkel vind. Dan heb jij het tocht beter voor elkaar met Batuwu.
Zodiakk.quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:21 schreef Frollo het volgende:
Ah, hebben we een jarige? Van harte! Geen verjaardagspoesje vandaag, sorry.
Maar denk aan Frollo.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:29 schreef ShadyLane het volgende:
Ze zijn inconsequent met de internetfilters ("de pagina bevat verwerpelijke inhoud en wordt daarom geblokkeerd") op de gereformeerde school. Vorig jaar kon ik niet op de sportpagina van nu.nl, nu wel. Ik kan niet in NWS en Activetopics, maar wel in het gescheld van POL en de vuilbekkerij van JAM in TTK.
De enige constante is dat Panzerfaust consequent onbereikbaar is.
Oh, en 3voor12 natuurlijk, want dat zit op deVPRO-server
Ik kwam net terug van mijn pauze, en volgens mij is er 's middags een mooi spreekuur, want er stond een verzameling van een typische junkerige man van middelbare leeftijd, een jongere vrouw met enorme zonnebril die een boek las en een paar losse jongens die allemaal heel erg hun best deden om elkaar niet op te merken. Ik denk dat Frollo en z'n neefjes het daar enig zullen vinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:11 schreef Gellius het volgende:
Enfin, Frollo heeft gisteravond nog geSMSt dat ze rond drie uur even komen zwaaien bij de SOA-kliniek, IR.
[ afbeelding ]
Ga je daar werken of vertrek je daar?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:29 schreef ShadyLane het volgende:
Ze zijn inconsequent met de internetfilters ("de pagina bevat verwerpelijke inhoud en wordt daarom geblokkeerd") op de gereformeerde school. Vorig jaar kon ik niet op de sportpagina van nu.nl, nu wel. Ik kan niet in NWS en Activetopics, maar wel in het gescheld van POL en de vuilbekkerij van JAM in TTK.
De enige constante is dat Panzerfaust consequent onbereikbaar is.
Oh, en 3voor12 natuurlijk, want dat zit op deVPRO-server
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Er is er een jarig, hoera, hoera!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:52 schreef ShadyLane het volgende:
Wie dan, wie dan?!
Wie dan ook gefeliciteerd.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:21 schreef Frollo het volgende:
Ah, hebben we een jarige? Van harte! Geen verjaardagspoesje vandaag, sorry.
quote:
Bedankt allemaal! Ik ben vandaag 28 geworden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Die mensen met die rare vlekken in het gezicht, die vind ik een stuk interessanter. Het lijkt net een verschrikkelijke ziekte.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat is het ook. Er zaten vrijwel alleen toeristen en een man met een intrigerend kapsel waar ik de hele avond met open mond naar heb zitten kijken.
[ afbeelding ]
Voor mij was het ook de eerste aflevering! We doen gewoon alsof het inderdaad de eerste aflevering was.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Die van woensdag was mijn 1e. Ik had in ieder geval niet het gevoel iets gemist te hebben; het zou een uitstekende 1e aflevering zijn geweest.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gefeliciteerd, zoodje. Heb je nog plannen voor komend jaar? Settelen of zo?
Dank je, Thisbe!quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:27 schreef Thisbe het volgende:
en het zal een korte worden. Wanneer zal ik ze melden dat ik ook nog katholiek ben?
28 is ook een mooie leeftijd om een kind te nemen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:02 schreef zodiakk het volgende:. Ik wil op redelijke korte termijn (alleen) een huis kopen en verder wil ik, zoals Gellius het altijd zo mooi schrijft, meer macht. Settelen zit er nog niet in, daarvoor is 28 een té mooie leeftijd en bevind ik me in een té mooie positie. Het wordt een mooi jaar.
Ha, in die wereld ben ik dus opgegroeid. Wij haalden in groep 5 of 6 geld op voor de VBOK. Eerst kregen we een introductiepraatje in de gymzaal dat urenlang duurde, en daarna werden ons de cadeautjes getoond die we konden winnen naarmate we meer geld inzamelden. Ik was er best bedreven in.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:46 schreef ShadyLane het volgende:
[..].
Ik heb vandaag nog 1 observatie gedaan: mijn school heeft grafiekjes hangen van "hoeveel heeft jouw klas opgehaald voor ons adoptieschooltje in Afrika". Die grafiekjes hingen daar ook. Daar was het goede doel, waarvoor de brugklassertjes fanatiek rondgaan, echter de VBOK.
NoCigar, ik werk er niet, ga er ook niet werken en da's maar goed ook want ik ben minstens zo katholiek als Thisbe. De IB-groep huurt in de zomer dat gebouw voor de staatsexamens en als medewerker daarvan kom ik er een paar dagen per jaar. De mensen die er wel echt werken en daar dan ook rondlopen zijn zonder uitzondering ontzettend aardig. Maar een bizarre wereld is het.
Vereniging bescherming ongeboren kind. Of iets gelijkluidends.quote:
Krijgen! Krijgen! Krijgen!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
28 is ook een mooie leeftijd om een kind te nemen.
Je zou de politiek in moeten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het besluit nemen om te proberen een kind te krijgen.
Wat erg! (zowel de grafiekjes als het doel).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:46 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vandaag nog 1 observatie gedaan: mijn school heeft grafiekjes hangen van "hoeveel heeft jouw klas opgehaald voor ons adoptieschooltje in Afrika".
Hoezo?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:26 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Wat erg! (zowel de grafiekjes als het doel).
Hollandse jochies. Ze zien er uit of ze Pepijn en Valentijn heten...quote:Op zondag 19 juli 2009 11:46 schreef Frollo het volgende:
De foto's van Amsterdam zijn via de bekende kanalen te bezichtigen!
Sam en Tijs.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Hollandse jochies. Ze zien er uit of ze Pepijn en Valentijn heten...
Zeker wel (Petra en de Dode Zee tenminste, Wadi Rum niet) maar ik was halverwege gestopt met uploaden omdat het zo'n werk was.quote:Die foto's van Jordanië had ik ook nog niet gezien. Ben je niet naar Petra geweest? Of de Dode Zee, of Wadi Rum?
Die grafiekjes, omdat dit sociale druk genereert en als boodschap meegeeft dat je vooral naar anderen moet kijken om je eigen prestaties af te meten. Het doel, omdat ik vind dat ouderen en bejaarden in Afrika meer prioriteit verdienen dan de kindertjes. Over 'kindertjes in Afrika' gesproken, dit gezegde maskeert ook mooi het feit dat de ouders van nu de kindertjes van toen waren en dat er in al die jaren kennelijk weinig vooruitgang is geboekt op het terrein van lokaal bestuur, agrarische methoden, infrastructuur, seksuele voorlichting en onderwijs. Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.quote:
Ik zal niet ontkennen dat veel hulpprojecten in Afrika onhandig aangepakt worden, de verkeerde verschijnselen bestrijden en/of krachteloos gemaakt worden door de corruptie. Maar onderwijs lijkt me nu juist een vorm van hulp die niet zoveel last heeft van die bezwaren.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Die grafiekjes, omdat dit sociale druk genereert en als boodschap meegeeft dat je vooral naar anderen moet kijken om je eigen prestaties af te meten. Het doel, omdat ik vind dat ouderen en bejaarden in Afrika meer prioriteit verdienen dan de kindertjes. Over 'kindertjes in Afrika' gesproken, dit gezegde maskeert ook mooi het feit dat de ouders van nu de kindertjes van toen waren en dat er in al die jaren kennelijk weinig vooruitgang is geboekt op het terrein van lokaal bestuur, agrarische methoden, infrastructuur, seksuele voorlichting en onderwijs. Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
Ik huiver nu al voor de basisschooljaren die mijn kind voor de boeg heeft, het jarenlange knokken tegen de kant-en-klare meninkjes die onderdeel uitmaken van het reguliere curriculum. Afrika, dierenleed, global warming.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef zodiakk het volgende:
Misschien is Afrika meer gebaat bij hulp op het terrein van ouderdomsvoorzieningen, het stimuleren van een 'civic society' en het evenwichtiger verdelen van schaarste (lees: minder tussenpersonen tussen donateur en ontvanger). Overigens vind ik dat we nog veel meer geld moeten geven aan Afrika.
Wat kun je daar nu tegen hebben, ik snap dat écht niet. Behalve dan dat ze in het onderwijs natuurlijk vooral gewoon onderwijs moeten geven.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik huiver nu al voor de basisschooljaren die mijn kind voor de boeg heeft, het jarenlange knokken tegen de kant-en-klare meninkjes die onderdeel uitmaken van het reguliere curriculum. Afrika, dierenleed, global warming.![]()
Ik erger me aan de vanzelfsprekendheid waarmee ideeën worden gebracht, zoals dat het goed is om geld te doneren aan Afrika. Ik wil mijn kind leren kritisch te zijn en ik zou het fijn vinden als ik dat samen met school kan doen. Dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld, dat je graag op één lijn zit met je mede-opvoeders. (Laten we wel wezen: andere kindertjes en hun ouders zijn niet je mede-opvoeders.)quote:Op zondag 19 juli 2009 18:04 schreef Frollo het volgende:
Wat kun je daar nu tegen hebben, ik snap dat écht niet. Behalve dan dat ze in het onderwijs natuurlijk vooral gewoon onderwijs moeten geven.
En het is ook geen afgerond product. Het wordt volledig geaccepteerd dat ouders hun kinderen meegeven wat zij zelf belangrijk vinden, maar het wordt ineens controversieel als ze eisen zouden willen stellen aan het soort onderwijs dat daar instrumenteel in kan zijn. Dat zal wel weer te maken hebben met dat wantrouwen waar beeer het eerder over had (over het algemeen wil men vrijheid voor zichzelf en regels voor de anderen).quote:Op zondag 19 juli 2009 19:16 schreef Gellius het volgende:
't Is geen homp klei hoor Claudia, zo'n kind.
Je kunt je ook afvragen of het er wel zo veel te doet of de kindertjes in Afrika echt iets aan die geit hebben. Is het niet voldoende als de kindertjes in Nederland op die manier iets leren over Afrika en er plezier aan beleven om iets voor een ander over te hebben?quote:Op zondag 19 juli 2009 19:42 schreef Gellius het volgende:
Opa Piet is dood, dat lijkt me een betere optie. Opa Gellius is ook dood. Dat snappen kinderen prima hoor. Ik zeg ook niet dat het okay is om kinderen aperte nonsens te verkopen met het argument dat je dat er later wel uitslaat. dat is ook heel wat anders dan kinderen een geit bij elkaar te laten sparen voor andere kinderen in Afrika, en daar mee bezig laten te zijn, hoewel we allemaal heus wel weten dat je daar geen heel continent mee uit de problemen helpt.
Hulde voor de wijsheid van deze post!quote:Op zondag 19 juli 2009 19:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wees blij dat je kind nog een paar jaar een kant-en-klare mening gaat hebben, Claudia. Er blijft nog meer dan genoeg tijd over voor existentiële twijfel en onzekerheid.
quote:Op zondag 19 juli 2009 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ik vraag het Prul 's avonds wat voor verhaaltje ze wil horen. Een gewoon verhaaltje, of een eng verhaal, een gek verhaal of een zielig verhaal. Vaak kiest ze dan voor een gek verhaaltje.
Er was eens heel heel gek mannetje. Het was niet zomaar een gek mannetje, het was een heel gek mannetje. Eigenlijk was het gewoon NIET NORMAAL MEER hoe een gek mannetje dat was.
Dat gekke mannetje woonde in een heel gek huisje. Altijd als de mensen langs het gekke huisje van dat mannetje liepen zeiden ze tegen elkaar "Wat een gek huisje is dat! Daar zal vast een heel gek mannetje wonen." En dat was ook zo.
Dat gekke mannetje deed altijd gekke dingen. Hij vond het zelf soms eigenlijk te gek om naar huis te schrijven. Toch deed hij het, want het was nu eenmaal een gek mannetje.
Op een dag dacht het gekke mannetje: laat ik eens gek doen. Hij ging naar zijn gekke garage en pakte zijn fietsje. Weet je wat voor een fietsje dat was? Nou, het was een heel erg gek fietsje. Zo'n gek fietje heb je nog nooit gezien. Het had niet alleen een heel gek stuur, maar ook hele gekke banden en een hééél gek zadeltje. Toch fietste het mannetje er vaak op. Niets was hem te gek.
Die gekke dag dus ook. Op zijn gekke fietsje fietste het gekke mannetje lekker gek door de stad. Van achter de gordijnen gluurden de mensen naar buiten en zagen daar het gekke mannetje fietsen. "Mien, kom eens kijken. Er fietst nu een heel gek mannetje door onze straat! Zullen we de politie maar bellen?" (Prul schudt heftig haar hoofd van nee. Van de politie moet ze niks hebben) Gelukkig belden die mensen de politie toch maar niet, zodat het gekke mannetje door kon fietsen. Na een tijdje kwam het mannetje bij een gek bruggetje. "Wat een gek bruggetje" dacht het mannetje. Laat ik hier eens lekker gek overheen fietsen. Wat gek! Er gebeurde helemaal niks. Het gekke mannetje bleef maar op en neer fietsen over het gekke bruggetje, totdat het donker werd. Maar er gebeurde nog steeds niks. Toen het tien uur was dacht het mannetje: "Dit wordt me te gek. Ik ga weer eens op huis aan"
Thuisgekomen had het mannetje nog een heel gek maaltje in zijn gekke koelkast staan. Op een gekke manier at hij het helemaal op. Toen ging hij zijn tanden poetsen met zijn gekke tandenborstel, en ging ik zijn gekke bedje liggen. Al snel sliep hij. Hij droomde die nacht heel gek, van allemaal gekke dingen. Maar dat was niet zo gek, want dat deed het gekke mannetje iedere nacht.
Als het dingetje kiest voor een enge verhaal, vervang je dan gewoon "gek" door "eng"?quote:Op zondag 19 juli 2009 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ik vraag het Prul 's avonds wat voor verhaaltje ze wil horen. Een gewoon verhaaltje, of een eng verhaal, een gek verhaal of een zielig verhaal. Vaak kiest ze dan voor een gek verhaaltje.
Dat is de clue!quote:Op zondag 19 juli 2009 23:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als het dingetje kiest voor een enge verhaal, vervang je dan gewoon "gek" door "eng"?
Je kunt het zo leuk maken als je zelf wil. Ging het altijd over een eekhoorn? Die zaten er bij jullie in de buurt in ieder geval wel een paar!quote:Op zondag 19 juli 2009 23:03 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Mijn vader vertelde ook iedere avond een zelfverzonnen verhaal over een eekhoorn, veel beter dan welk sprookje dan ook!
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt ben afgeschermd van mensen die anders denken. Dat kan natuurlijk wel betekenen dat ze het heel goed gedaan hebben.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:01 schreef beeer het volgende:
Van wie is trouwens dat citaat dat het verderf van de jeugd begint wanneer je ze afschermt van mensen die anders zijn/denken dan de rest.
Nou ja, ik vertel ook niet altijd over het enge/gekke/leuke mannetje hoor!quote:Op zondag 19 juli 2009 23:05 schreef Thisbe het volgende:
Pffff soldaat, dát is wel iets te makkelijk!
In jouw geval komt het verderf door teveel fastfood en Amerikaanse filmsquote:Op zondag 19 juli 2009 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt ben afgeschermd van mensen die anders denken. Dat kan natuurlijk wel betekenen dat ze het heel goed gedaan hebben.
Of een te dominante moeder.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:07 schreef beeer het volgende:
[..]
In jouw geval komt het verderf door teveel fastfood en Amerikaanse films
quote:Op zondag 19 juli 2009 23:07 schreef beeer het volgende:
[..]
In jouw geval komt het verderf door teveel fastfood en Amerikaanse films
Zandverstuiving? Daar ging ik vroeger altijd soldaatje spelen & hutten bouwen.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:08 schreef Thisbe het volgende:
Ja, ik ben opgegroeid met veel dieren, en nabij een boerderij.
Vandaag en gisteren was ik trouwens weer in het dorp, het was wel weer eens lekker om achter de hond aan te rennen. Van tevredenheid ging ik zelfs houdoe en 'kei'zeggen!
Een kind kritisch denken aanleren kan op vele manieren zónder dat je het in existentiële onzekerheid stort. Als ouders kun je stabiliteit en structuur bieden voor je kind en het tegelijkertijd stimuleren tot eigen prestaties en kritisch denkwerk. Ik kan je verzekeren dat toen mijn ouders tegen mij zeiden "kom voor jezelf op, laat je niet kisten en maak je geen zorgen: wij zullen er altijd voor je zijn" dat zoiets voor mij veel meer houvast bood dan als mijn ouders hadden gezegd 'je moet dit-en-dit- doen en die-en-die de grond in meppen'. De existentiële crisis van een mens zou eigenlijk moeten eindigen als het de puberteit in gaat, omdat het zich dan als individu in een levenslange carrousel betreedt, waar het constant een nieuwe draai aan moet geven om in beweging te blijven en te ontwikkelen.quote:
Inderdaad! Daar stonden vroeger de koeien en de varkens. Die man was een boer in hart en nieren, maar het werd hem onmogelijk gemaakt, dus hij is ermee gestopt, helaas.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:19 schreef LXIV het volgende:
Ok. Is dat die boerderij waar nu het dak al een jaar vanaf ligt?
Het is godsgeklaagd...quote:Op zondag 19 juli 2009 23:27 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb mijn korte en strakke kokerrok uitgezocht voor de ontmoeting met de hersteld hervormden, met een paar schoenen met flinke 'fuck you' hakken eronder. SL kan trots op me zijn.
Dat doet me denken aan een paradox van Orwell: ‘Until they become conscious they will never rebel, and until after they have rebelled they cannot become conscious'.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:23 schreef zodiakk het volgende:
De existentiële crisis van een mens zou eigenlijk moeten eindigen als het de puberteit in gaat, omdat het zich dan als individu in een levenslange carrousel betreedt, waar het constant een nieuwe draai aan moet geven om in beweging te blijven en te ontwikkelen.
Dat is nu juist waar het niet om gaat. Kijk, ik zou er niet blij mee zijn als er op school een klimaatweek georganiseerd wordt waarin eerst de film van Al Gore wordt getoond en er daarna geld in wordt gezameld. Ik vind dat een vorm van indoctrinatie. Ook kinderen kun je iets bieden dat meer beschouwend van aard is, ongeacht je eigen mening.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:49 schreef k_man het volgende:
Wil je dat je kind alleen dingen te horen krijgt die stroken met jouw eigen opvattingen? Dat lijkt me nogal verstikkend.
Ach, wie wordt er nu niet afgeschermd? Ik ben in ieder geval in een redelijk besloten kring opgegroeid, in Harskamp op de school met de Bijbel. Zo is een ex-vriendje van me opgegroeid in een PvdA-nest waarin PvdA-collega's en PvdA-vrienden over de vloer kwamen. Er werd veel gesproken over Marokkanen, maar de enige Marokkaan die ze ooit zagen was de huishoudster.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt ben afgeschermd van mensen die anders denken. Dat kan natuurlijk wel betekenen dat ze het heel goed gedaan hebben.
quote:Op zondag 19 juli 2009 23:32 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Vind je het erg als ik mijn zoon naar je vernoem, beeer?
Ik heb het eerste seizoen op dvd gekocht, dus ik ben benieuwd!quote:Op zondag 19 juli 2009 23:58 schreef Gellius het volgende:
Het zal je verheugen dat Ayn Rand nog even langskomt in een latere episode van Mad Men, Claudia!
Ik kijk toch anders tegen Reve aan sinds ik de briefwisseling tussen hem en Hermans heb gelezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:37 schreef LXIV het volgende:
Verder heb ik nooit wat van Vinkenoog gelezen, als hij überhaubt al wat geschreven heeft. Het oordeel van Reve volstaat voor mij.
Ik lees dit wel eens vaker, en ik vind het eigenlijk een zeer bedenkelijke redenatie. Mogen die mensen geen mening, of een gesprek hebben over 'de Marokkanen', omdat ze er geen tot hun vriendenkring mogen rekenen? Wanneer mag je dan wèl over Marokkanen praten? En waarom telt 'de huishoudster' kennelijk niet mee als een 'echte' Marokkaan?quote:Op maandag 20 juli 2009 07:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er werd veel gesproken over Marokkanen, maar de enige Marokkaan die ze ooit zagen was de huishoudster.
Volgens mij groeien de meeste mensen op in hun eigen relatief beperkte wereldje. Niets mis mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik lees dit wel eens vaker, en ik vind het eigenlijk een zeer bedenkelijke redenatie. Mogen die mensen geen mening, of een gesprek hebben over 'de Marokkanen', omdat ze er geen tot hun vriendenkring mogen rekenen? Wanneer mag je dan wèl over Marokkanen praten? En waarom telt 'de huishoudster' kennelijk niet mee als een 'echte' Marokkaan?
Ik ben er voor om, ongeacht de leeftijd van het kind in kwestie en ongeacht het onderwerp, de dingen gewoon te zeggen zoals ze zijn. Geen verbloemende dingen, geen babytaal, geen onzin. Neem het kind serieus en zeg het zoals het is. Het is helemaal niet erg dat een kind dat op dat moment misschien nog niet helemaal begrijpt. Als het meer wil weten, vraagt het kind het wel. Als het er nog niet aan toe is, zegt het waarschijnlijk niets.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik praat bijvoorbeeld nu al met B. over hoe de afwezigheid van mijn vader uitgelegd gaat worden. Ik wil pertinent niet iets horen als 'opa Piet zit in de hemel', ookal weet ik niet zo goed wat voor alternatief geschikt is voor een kind. (Het is lastig om een 'weg' uit te leggen zonder een 'ergens naartoe'.) Ik ben blij dat B. niet zegt: 'Ach, het is maar een kind, religie slaan we er later wel uit.'
Maar juist in de puberteit wordt een mens zich bewust van zijn eigen 'zijn'. En daar komt dan die crisis uit voort. Hoe kan een kind vóór zijn puberteit iets afronden als het zich nog helemaal niet werkelijk bewust is van zijn individualiteit. Ik geloof dat de mensen zo rond hun zevende of achtste momenten kennen van een eerste bewustwording, de bewustwording van het hebben van een eigen ik. Maar die bewustwording is dan nog heel beperkt. Het is dus, in de psychologische ontwikkeling van mens, en dan bedoel ik gewoon de ontwikkeling van je hersenen, niet meer dan natuurlijk dat een existentiële crisis zich voordoet tijdens die puberteit. Ook waar het gaat om kritisch leren denken: dat kan zich ook pas echt ontwikkelen vanaf die periode en niet al daarvóór. Ik merk het met lesgeven heel duidelijk: brugklassers en vrijwel alle kinderen in de onderbouw hebben een nog nauwelijks ontwikkeld eigen kritisch vermogen. Dat probeer je ze juist op die leeftijd bij te brengen. Ze kunnen het pas écht een beetje in de praktijk brengen zo ongeveer vanaf hun zestiende/ zeventiende. Maakt niet uit hoe slim of dom ze zijn. Het is geen kwestie van willen, maar van een nog onvolgroeide hersenpan.quote:Op zondag 19 juli 2009 23:23 schreef zodiakk het volgende:
De existentiële crisis van een mens zou eigenlijk moeten eindigen als het de puberteit in gaat, omdat het zich dan als individu in een levenslange carrousel betreedt, waar het constant een nieuwe draai aan moet geven om in beweging te blijven en te ontwikkelen.
Is inderdaad een kant die ik onderbelicht. Laat ik mij wat verduidelijken: ik bedoelde met existentiële crisis dan ook het niet-hebben van een individualiteit (het is een constituerende crisis). De afsluiting van deze crisis is volgens mij, mede door fysieke ontwikkeling, het beginpunt van de puberteit (en gaat in gradaties). Natuurlijk verandert het kind in de eerste jaren erna met horten en stoten, maar het gezamenlijke kenmerk van al die crises (ongeacht of ze worden voortgebracht vanwege lichamelijke of sociale gebeurtenissen) is dat ze specifiek bij iemand horen: ze komen voort uit een individu, die zijn individualiteit bevecht. Natuurlijk heb je gelijk wat betreft die onvolgroeide hersenpan; neurologisch geberut er óók een hoop, maar dan nog denk ik dat in die onvolgroeide hersenpan een aanleg zit en het moment waarop deze aanleg zich vertaald naar een individualiteit ligt volgens mij aan het begin van de puberteit; dan worden de dobbelstenen voor het eerst gegooid. Alles wat daarna komt, is volgens existentieel van hetzelfde laken een pak en bij het gros eindigt dit in conformisme, maar het gaat stiekem wel je hele leven door (midlife crisis anyone?).quote:Op maandag 20 juli 2009 13:55 schreef mane het volgende:
Maar juist in de puberteit wordt een mens zich bewust van zijn eigen 'zijn'. En daar komt dan die crisis uit voort. Hoe kan een kind vóór zijn puberteit iets afronden als het zich nog helemaal niet werkelijk bewust is van zijn individualiteit. Ik geloof dat de mensen zo rond hun zevende of achtste momenten kennen van een eerste bewustwording, de bewustwording van het hebben van een eigen ik. Maar die bewustwording is dan nog heel beperkt. Het is dus, in de psychologische ontwikkeling van mens, en dan bedoel ik gewoon de ontwikkeling van je hersenen, niet meer dan natuurlijk dat een existentiële crisis zich voordoet tijdens die puberteit. Ook waar het gaat om kritisch leren denken: dat kan zich ook pas echt ontwikkelen vanaf die periode en niet al daarvóór. Ik merk het met lesgeven heel duidelijk: brugklassers en vrijwel alle kinderen in de onderbouw hebben een nog nauwelijks ontwikkeld eigen kritisch vermogen. Dat probeer je ze juist op die leeftijd bij te brengen. Ze kunnen het pas écht een beetje in de praktijk brengen zo ongeveer vanaf hun zestiende/ zeventiende. Maakt niet uit hoe slim of dom ze zijn. Het is geen kwestie van willen, maar van een nog onvolgroeide hersenpan.
Dan komen de prioriteiten héél ergens anders te liggen. Maar goed, je moet het eerst ervaren hebben. Idealen zijn ook goed. Voordat het echte leven begint.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:53 schreef Z het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de heren en dames theoretici vergaat als ze een echt kind in hun handen hebben.
Was dat niet het vriendje van Carice van Houten?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:47 schreef mane het volgende:
Das Leben der Anderen is overigens ook zo leuk omdat Sebastian Koch erin speelt.
[ afbeelding ]
Maar dat natuurlijk terzijde.
En terecht.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:53 schreef Z het volgende:
Daar had eigenlijk een knipoog PI moeten staan maar die weiger ik te gebruiken.
Helaas zijn die films doorgaans verspild aan die leerlingen.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:43 schreef mane het volgende:
Aha, nu is het 't inderdaad duidelijker. Het bevechten van je individualiteit. Dat vind ik een mooie. Wat betekent het mens te zijn? Ik vond dat zo prachtig in de film Das leben der Anderen. Dat gaat heel erg over de vraag wat het betekent een autonoom mens te zijn en wat het is om een goed mens te zijn. Pas in lastige situaties, waarin je essentiële keuzes moet maken, zul je jezelf in dat opzicht echt leren kennen. Een collega op mijn vorige school vond die film zo goed dat hij 't bij het vak Levensbeschouwing aan leerlingen laat zien.
Trouwens, het is een klein wereldje zodiakk. Niet alleen kunnen we elkaar onverhoeds tegen het lijf lopen op het Plein, mijn ex blijkt jou te kennen. Hij is woordvoerder op jouw ministerie en tevens je naamgenoot..
quote:Op maandag 20 juli 2009 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij groeien de meeste mensen op in hun eigen relatief beperkte wereldje. Niets mis mee.
Volgens mij kun je daar maar het beste niet al te lang over nadenken. Ik zou bij god niet weten hoe ik een kind moet opvoeden. Ik ben typisch iemand die een kind in de auto laat liggen uit pure vergeetachtigheid.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:53 schreef Z het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de heren en dames theoretici vergaat als ze een echt kind in hun handen hebben.
Dat lijkt me al heel wat, Thisbe! En met ogen in je achterhoofd moet je wel heel oenig zijn om je kind in de auto achter te laten.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Volgens mij kun je daar maar het beste niet al te lang over nadenken. Ik zou bij god niet weten hoe ik een kind moet opvoeden. Ik ben typisch iemand die een kind in de auto laat liggen uit pure vergeetachtigheid.
Overigens heb ik wel ogen in mijn achterhoofd, ik voel feilloos aan of kindertjes:
- ergens vanaf gaan vallen;
- naar iets breekbaars/brandbaars of kostbaars gaan graaien;
- ze honger gaan krijgen;
- ze een schone luier nodig gaan hebben binnen nu en tien minuten.
Maar dat kan niet voldoende zijn!
Dat is inmiddels alweer volkomen achterhaald. De 'nieuwste' rage is fenomenologie. Ik zou zeggen: kom eens een middagje bij Pedagogiek langs om kennis te maken met het onderzoek van mijn collega's.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:43 schreef Mainport het volgende:
Overigens prijs ik het kind gelukkig dat de projectie van Claudia's knullige levensvisie weinig zal uithalen, studies wijzen uit dat nature van veel grotere invloed is dan nurture. Je kunt iemand niet aanleren kritisch te denken.
Nou, inderdaad! Geselecteerd worden op basis van intelligentie, individueel talent en verdienste, veel schandaliger moet het niet worden.quote:
Iemand die heel goed tussen de regels door kan lezen. Waarbij ik overigens nergens beweer dat Claudia niet liefdevol zal zijn. Enkel dat onvoorwaardelijke liefde het allerbelangrijkste is. En dat ze veeleisend zal zijn, ja dat denk ik zeker wel.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef zodiakk het volgende:
Het lijkt me heel gezond als ouders 'hoog gespannen' (sic) verwachtingen hebben van hun kind, wat deze ook willen worden als ze later groot zijn. Trouwens, de suggestie dat Claudia een 'veeleisende' moeder zou worden in tegenstelling tot een liefdevolle moeder vind ik niet fraai, LXIV. Who the fuck are you?
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef zodiakk het volgende:
Het lijkt me heel gezond als ouders 'hoog gespannen' (sic) verwachtingen hebben van hun kind, wat deze ook willen worden als ze later groot zijn. Trouwens, de suggestie dat Claudia een 'veeleisende' moeder zou worden in tegenstelling tot een liefdevolle moeder vind ik niet fraai, LXIV. Who the fuck are you?
Sociologie voor eerstejaars. Het is niet zo solide als Ayn Rand, maar dat is meer voor gevorderde academici denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
Het valt me op dat in dit soort slecht geschreven stukjes
Ik heb daarnet tegen twee mensen die ik nog niet zo goed ken, op de kamer van een van hen, mijn visie op de mensheid verkondigd, en ik moet het morgen maar even gaan rechtzetten, en uitleggen: "zo negatief ben ik helemaal niet!", maar misschien ben ik eigenlijk wel zo negatief en was het gewoon mijn ware ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:55 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens werd ik net wakker terwijl ik in mijn eigen kots aan het stikken was. Misschien dat dat je interesseert, JAM? Even dacht ik ook: zo moet het dus zijn om als JAM door het leven te gaan.
Afijn, het was best beangstigend. Als ik JAM was geweest had ik nog een biertje achterover geslagen. In plaats daarvan heb ik maar een bak ijs opgegeten.
quote:Op maandag 20 juli 2009 14:43 schreef mane het volgende:
Das leben der Anderen.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:55 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens werd ik net wakker terwijl ik in mijn eigen kots aan het stikken was. Misschien dat dat je interesseert, JAM? Even dacht ik ook: zo moet het dus zijn om als JAM door het leven te gaan.
Afijn, het was best beangstigend. Als ik JAM was geweest had ik nog een biertje achterover geslagen. In plaats daarvan heb ik maar een bak ijs opgegeten.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:27 schreef ShadyLane het volgende:
Maar gaat het weer een beetje Claudia?
Ja hoor, gewoon te laat en te veel gegeten. Dat is niet zo verstandig, aangezien de baby m'n maag als trampoline gebruikt.quote:
En ik over zestig dagen in Peking.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:02 schreef NoCigar het volgende:
Ik tel niet echt af, maar heb zojuist voor de gelgenheid berekend dat ik over acht dagen in Italïe ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |