Ha, die van 7 is ook zo'n museumfanaat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dit weekend ook een neefje (van 10) uit de provincie te logeren. We overwegen een rondvaart, het kattenmuseum, NEMO natuurlijk en er schijnt een kinderklimfestijntoestandding te zijn in het Amsterdamse Bos. En 's avonds natuurlijk naar de nieuwe Harry Potterfilm. Met eerdere neefjes hebben we inderdaad eens gewaterfietst. Gevraagd naar wat zo'n eerder neefje zèlf het liefste wou zien zei hij: Het Amsterdams Historisch Museum (![]()
![]()
)
Daar tegenover de brouwerij? Dat lijkt mij een mythisch slechte tent. Moet ik ook nog eens naar binnen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
En dan pizza eten in de Leidsedwarsstraat, in zo'n toeristenval. Vond-ie geweldig! Met de ander hebben we poffertjes gegeten op de Weteringschans.
Dat is het ook. Er zaten vrijwel alleen toeristen en een man met een intrigerend kapsel waar ik de hele avond met open mond naar heb zitten kijken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:31 schreef Z het volgende:
[..]
Daar tegenover de brouwerij? Dat lijkt mij een mythisch slechte tent. Moet ik ook nog eens naar binnen.
Daar zijn wij laatst wezen wandelen met onze peuter. Is een beetje naargeestig stukje Amsterdamse Bos, maar ze hebben er een aardige boomwandeling aangelegd. Voor een neefje vast hartstikke leuk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef Gellius het volgende:
er schijnt een kinderklimfestijntoestandding te zijn in het Amsterdamse Bos.
Prullenbak.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
En geen zorgen over dat afgezette been, Frollo! Simon Vinkenoog is er heel oud mee geworden.
Wat doen ze met een geamputeerd ledemaat? Hondenvoer? Zwarte markt in Bulgarije?
In kleine kring begraven.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
En geen zorgen over dat afgezette been, Frollo! Simon Vinkenoog is er heel oud mee geworden.
Wat doen ze met een geamputeerd ledemaat? Hondenvoer? Zwarte markt in Bulgarije?
Ik voor jelui hoop dat dat de oplossing is.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Overigens gaat een vriendelijke meneer van de technische dienst van Tele2 een nieuw modem opsturen. Gratis, en het kost niets.
Dat blijft gissen, maar vermoedelijk heeft het te maken met wat Z al zei (een zwangerschap heeft invloed op je bloecirculatie omdat je meer bloed aanmaakt) en/of met de baarmoeder die alles opzij drukt en dus ook de longen. Zo'n zwangerschap blijft een idioot fenomeen. Het is toch helemaal niet handig dat je organen in de verdrukking komen? Dat moet toch beter kunnen? Ik heb er zelf nooit zo bij stil gestaan dat je je baby niet vooral voor je draagt in de toegenomen omvang van je buik, maar in je.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mooi zo.
Wat was het dan, indien geen longembolie?
Nee! Doe het niet! Dat is een vreselijk stukje Amsterdamse Bos! Er lopen rare snuiters rond en er ligt een aanvliegroute van Schiphol.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:22 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dit weekend ook een neefje (van 10) uit de provincie te logeren. We overwegen een rondvaart, het kattenmuseum, NEMO natuurlijk en er schijnt een kinderklimfestijntoestandding te zijn in het Amsterdamse Bos.
Wat een nasleep, joh. Vervelend.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben nog een keer voor controle geweest (kon na bellen binnen drie uur terecht. Vond ik heel vlot!) en heb toen voor nog een week pijnstilling meegekregen. Het is vandaag eigenlijk voor het eerst dat ik niet op de klok zit te kijken wanneer ik weer een dosis mag. Dat is mooi, want ik ben er bijna doorheen. Twee weken last vond de kaakchirurg nog normaal.
Mijn tandarts haalt ze er het liefst voor je 30e uit. Ik heb nog 1 verstandskies linksbovenin waarvan ik sinds een paar maanden merk dat die er nu echt uit moet. Die ingreep gaat niet zoveel voorstellen en kan de tandarts zelf uitvoeren. (Ik wacht nog even tot ik niet meer zwanger ben en een verdoving zeker weten geen kwaad kan.)quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:57 schreef Z het volgende:
O ja. Ik moet er niet aan denken. Maar ze zullen er bij mij ook vast ooit eens uit moeten. Als ik er, zoals nu, wel aan denk, heb ik altijd het idee dat ik ze voel zitten.
Ome Gellius.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
En dan pizza eten in de Leidsedwarsstraat, in zo'n toeristenval. Vond-ie geweldig! Met de ander hebben we poffertjes gegeten op de Weteringschans.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:05 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Daar zijn wij laatst wezen wandelen met onze peuter. Is een beetje naargeestig stukje Amsterdamse Bos, maar ze hebben er een aardige boomwandeling aangelegd. Voor een neefje vast hartstikke leuk.
(Merk je hoe goed ik me al in die kids kan inleven?)
Hmf, deze had ik over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:07 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Overigens gaat een vriendelijke meneer van de technische dienst van Tele2 een nieuw modem opsturen. Gratis, en het kost niets.
Kun je d'r niet een consumentengidstest op naslaan, of zo?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en als jullie me nu niet vertellen welke MaxiCosi ik moet kopen dan ga ik weer naar OUD.
Ik heb op een zeer christelijke school gezeten, maar wij kwamen niet veel verder dan:quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:55 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zag vandaag op de gereformeerde school met de Godvruchtige tekst in de aula een groepsfoto hangen in een klaslokaal, met een heleboel tieten en piemels erbijgetekend. Dat deed me goed.
Je moet online geld betalen en ik doe niet aan oude media. Er zit niets anders op dan me in fora met ervaringsdeskundigen te wagen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je d'r niet een consumentengidstest op naslaan, of zo?
Hey, op de Korte Leidsedwarsstraat zit anders wel een aardige whiskybar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef Z het volgende:
Koop er gewoon een met een leuk kleurtje. Als dat geoudehoer over die dingen, je wordt alleen maar onzeker gemaakt. Ik zou zeggen let (dus) op kleur, gebruiksgemak en of hij makkelijk opbergbaar is.
Roeiers, bedoel je?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee! Doe het niet! Dat is een vreselijk stukje Amsterdamse Bos! Er lopen rare snuiters rond .
Ik had het er wat moeilijk mee, maar dat kwam ook doordat ik Aaf vroeger (toen ze voor de Folia schreef) wel leuk vond, en dat ik Gijs Groenteman nogal een sukkel vind. Dan heb jij het tocht beter voor elkaar met Batuwu.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Aaf Brandt Corstius:
Origineler of beter kan ik het niet verwoorden
Aaf Brandt Corstius | 15 juli 2009
Een tijdje geleden belde ik mijn vader op. Ik bel hem haast nooit op, want hij is niet zo van het telefoneren. Ik bel hem alleen met belangrijk nieuws.
Ik vertelde hem het belangrijke nieuws, en toen zei hij meteen: „Ja, dit durf je mij nu te vertellen. Maar de vraag is: wanneer durf je het op te schrijven?”
Eigenlijk had ik gehoopt dat hij „Gefeliciteerd!” zou zeggen. Of: „Dit is de gelukkigste dag van mijn bejaarde leven.” Of: „Ik doe je een hele dure grasgroene kinderwagen cadeau.” Maar dit was ook goed. Het was in ieder geval een goede vraag.
Want ik durfde het niet op te schrijven. Na twaalf weken niet. Na vijftien weken niet. Na achttien weken niet. Mijn buik groeide in rap tempo, en af en toe mocht ik, liggend op een stoel bij een echoapparaat, kijken naar de baby die erin zat.
Veel mensen vroegen: „Waarom heb je daar nog geen stukje over geschreven?” Bij het woord ‘daar’ wezen ze naar mijn buik. Sommige vrouwen vroegen: „Je gaat daar toch niet heel veel kleffe stukjes over schrijven, hè?”
Ook een manier om iemand te feliciteren.
Maar ik was niet bezig met een stukje. Ik was bezig met een baby. En ik vreesde ook wel een beetje dat het een sentimenteel stukje zou worden, als ik eindelijk op zou durven schrijven dat ik zwanger was.
Maandag lag ik weer op de stoel bij het echoapparaat en zag ik hem of haar weer. In mij zat iemand met handjes, met voetjes, met best lange benen (dacht ik met een kennersoog te zien), met lippen, met een neus en een heel mooi ruggegraatje met allemaal wervels. En met een hartje dat klopte. En nog veel meer. Ventrikels. Hersenhelften. Van alles. Een wonder. Origineler of beter kan ik het niet verwoorden.
Hij of zij zat rechtop in mijn buik en zwaaide wat.
Een paar weken ervoor had een man in het zwembad naar mij gewezen en tegen zijn kinderen gezegd: „Kijk, die is met zijn tweeën.” En de man van de broodjeswinkel had maandag aan me gevraagd: „Hoe gaat het met jullie?”
Iedereen ziet het, ik ben al op de helft, mannen maken joviale opmerkingen, de baby maakt ’s nachts soms sprongen.
Ik ben met zijn tweeën en het gaat heel goed met ons.
En dat dat misschien een lichtelijk sentimenteel stukje zal opleveren, kan me niets meer schelen.
Aaf was toen nog echt een meisje, maar dat is ze allang niet meer. Nu is er naturlijk geen weg terug. Ik ben gelukkig altijd al een oud wijf geweest in het diepst van mijn gedachten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik had het er wat moeilijk mee, maar dat kwam ook doordat ik Aaf vroeger (toen ze voor de Folia schreef) wel leuk vond, en dat ik Gijs Groenteman nogal een sukkel vind. Dan heb jij het tocht beter voor elkaar met Batuwu.
Zodiakk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |