abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71164458
Het lijkt me heel gezond als ouders 'hoog gespannen' (sic) verwachtingen hebben van hun kind, wat deze ook willen worden als ze later groot zijn. Trouwens, de suggestie dat Claudia een 'veeleisende' moeder zou worden in tegenstelling tot een liefdevolle moeder vind ik niet fraai, LXIV. Who the fuck are you?
  maandag 20 juli 2009 @ 23:01:40 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71164589
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef zodiakk het volgende:
Het lijkt me heel gezond als ouders 'hoog gespannen' (sic) verwachtingen hebben van hun kind, wat deze ook willen worden als ze later groot zijn. Trouwens, de suggestie dat Claudia een 'veeleisende' moeder zou worden in tegenstelling tot een liefdevolle moeder vind ik niet fraai, LXIV. Who the fuck are you?
Iemand die heel goed tussen de regels door kan lezen. Waarbij ik overigens nergens beweer dat Claudia niet liefdevol zal zijn. Enkel dat onvoorwaardelijke liefde het allerbelangrijkste is. En dat ze veeleisend zal zijn, ja dat denk ik zeker wel.
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 23:37:31 #278
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_71165966
Wat een geoudehoer toch weer zeg, godverdomme. Pagina's en pagina's keuvelen jullie maar vol. Wie wordt daar een beter en/of gelukkiger mens van? Niemand. Helemaal niemand. Hooguit worden de mensen er slechter en triestiger van. Houd er gewoon mee op. Bah, .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 20 juli 2009 @ 23:43:46 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71166196
Verblijd ons dan met een schrijfsel JAM! Dan kunnen we lezen en onze mond houden.
The End Times are wild
pi_71168533
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef zodiakk het volgende:

Ik ken die kinderen waarvan te veel verwacht wordt, ik werk immers met leerlingen in het vmbo die net niet mee kunnen komen. Het mag geen toeval heten dat ik voor die groep heb gekozen. In de eerste jaren van de middelbare school zie je dat ze zelfstandig denkende wezens worden die zich over het algemeen vooral miskend voelen. Hun ouders willen dat ze advocaat of dokter worden, hun leraren willen dat ze hun mond houden en zich onvoorwaardelijk aan de regels houden. Ik sprak onlangs met een Turkse jongen van 14 hierover die gezien wordt als de herrieschopper van zijn leerjaar. Hij zei: "Op school wordt van me verwacht dat ik zo stil als een muis ben, maar mevrouw... ik ben geen muis." Veel beter had hij het niet kunnen verwoorden. Dan breekt je hart wel even, omdat zo'n jongen in het keurslijf van een school wordt gedwongen waar hij niet bepaald een gelukkiger of beter mens van wordt. (Als je een pleidooi tegen meritocratie wilt houden, kun je het beter over deze boeg gooien.)

Wat ik maar wil zeggen is dat ik vooral hooggespannen verwachtingen van mezelf heb. Hadden meer ouders dat maar. Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat je jezelf afvraagt wat voor soort ouder je wilt zijn en of je zo'n ouder kunt zijn voor je aan kinderen begint. Dat je je vervolgens aan moet passen aan de praktijk van het opvoeden doet daar geen afbreuk aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_71168600
Overigens werd ik net wakker terwijl ik in mijn eigen kots aan het stikken was. Misschien dat dat je interesseert, JAM? Even dacht ik ook: zo moet het dus zijn om als JAM door het leven te gaan.

Afijn, het was best beangstigend. Als ik JAM was geweest had ik nog een biertje achterover geslagen. In plaats daarvan heb ik maar een bak ijs opgegeten.
pi_71169319
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
Het valt me op dat in dit soort slecht geschreven stukjes
Sociologie voor eerstejaars. Het is niet zo solide als Ayn Rand, maar dat is meer voor gevorderde academici denk ik.
Graag op anoniem
pi_71169559
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:55 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens werd ik net wakker terwijl ik in mijn eigen kots aan het stikken was. Misschien dat dat je interesseert, JAM? Even dacht ik ook: zo moet het dus zijn om als JAM door het leven te gaan.

Afijn, het was best beangstigend. Als ik JAM was geweest had ik nog een biertje achterover geslagen. In plaats daarvan heb ik maar een bak ijs opgegeten.
Ik heb daarnet tegen twee mensen die ik nog niet zo goed ken, op de kamer van een van hen, mijn visie op de mensheid verkondigd, en ik moet het morgen maar even gaan rechtzetten, en uitleggen: "zo negatief ben ik helemaal niet!", maar misschien ben ik eigenlijk wel zo negatief en was het gewoon mijn ware ik.

Maar vervolgens heb ik in ultieme positiviteit allemaal Vierdaagselopers die aan het starten waren met een gelukzalige blik "veel succes!" gewenst.
pi_71169563
Maar gaat het weer een beetje Claudia?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:01:03 #285
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71169682
Af en toe lees ik weer over zo'n onderzoek waaruit dan is gebleken dat pubers simpelweg neurologisch niet in staat zijn om zich tegelijkertijd sociaal en intellectueel te ontwikkelen en dan ook nog eens vroeg op te staan.

Een onderwijsstop tussen pakweg 14 en 20, misschien is dat iets. En daarna weer extra gemotioveerd verder.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:12:38 #286
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_71170708
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:43 schreef mane het volgende:
Das leben der Anderen.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:15:03 #287
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_71170743
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:55 schreef Claudia_x het volgende:

...dass wir fliegen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:15:44 #288
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_71170749
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 05:27 schreef ShadyLane het volgende:
...dass wir fliegen.
pi_71170758
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 05:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ja hoor, gewoon te laat en te veel gegeten. Dat is niet zo verstandig, aangezien de baby m'n maag als trampoline gebruikt.

Ik kijk overigens met veel plezier naar dat programma van BNN waarin jonge mensen een baby op proef krijgen. Afgelopen keer moesten de meisjes een dag met een zwangere buik lopen. Jammergenoeg konden de makers van het programma er niet de rugpijn, misselijkheid, verdrukking van organen en constante stroom van maagzuur bij simuleren!
pi_71171125
PdE-5, mensen!
pi_71171149
Hoe?
Aldus.
pi_71171209
Picos de Europa minus vijf. Het aftellen is begonnen.
pi_71171234
Ah.
Aldus.
pi_71171243
Voor mij geen vakantie.
Aldus.
pi_71171247
Wel een nieuw huis.
Aldus.
pi_71171261
Ik had op zich óók wel zin in een vakantie-in-Amsterdam. Het is nu al zo heerlijk rustig in de stad.
pi_71171699
Ik tel niet echt af, maar heb zojuist voor de gelegenheid berekend dat ik over acht dagen in Italïe ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 21-07-2009 10:16:04 ]
anonieme razernist
pi_71171734
Het is inderdaad heerlijk rustig in Amsterdam.
Aldus.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:09:07 #299
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71171859
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:02 schreef NoCigar het volgende:
Ik tel niet echt af, maar heb zojuist voor de gelgenheid berekend dat ik over acht dagen in Italïe ben.
En ik over zestig dagen in Peking.
pi_71171930
In Parijs had je ook altijd zo'n rustige fase, eind juli, begin augustus. Natuurlijk, het centrum is altijd even druk, maar net daarbuiten: .

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 21-07-2009 10:27:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')